• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 466
تعداد نظرات : 249
زمان آخرین مطلب : 3988روز قبل
شعر و قطعات ادبی


ای هزار آینه حیران تو یا ثار الله                          صبح سر زد ز گریبان تو یا ثار الله
ای نثار قدمت قلب شقایق بادا
                          باغ آلاله به قربان تو یا ثار الله
چشم تاریخ ندیده است ونبیند دیگر
                    به وفاداری یاران تو یا ثار الله
رو به منظومه‌ی چشمان تو سرزد خورشید
          ماه شد آینه گردان تو یا ثار الله
خون شدازغم جگردجله که هرگز
  نگرفت             بوسه ای از لب عطشان تو یا ثار الله
حنجرت چشمه‌ی خون بود ولی می‌ترسید
          خنجر از سایه‌ی مژگان تو یا ثار الله
آخرین لحظه‌ی تو اوج معراج تو بود
                      بود آغاز تو پایان تو یا ثار الله
(شاعر: محمد جواد غفور زاده، (شفق))

شنبه 9/10/1391 - 2:30
شعر و قطعات ادبی

بعد از تو آفتاب به دردی نمی خورد                                      شب های ماهتاب به دردی نمی خورد

وقتی تو تشنه ماندی از آن روز تا ابد                                            دجله فرات آب به دردی نمی خورد

گاهی به دوش جد وگهی روی نیزه ها                                            دنیا به این حساب به دردی نمی خورد

سنگت زدند تا که خدا اجرشان دهد                                        زآن دم دگر ثواب به دردی نمی خورد

خون را زدم کنار زپیشانی دلم                                                                     خورشید در نقاب به دردی نمی خورد

                                                                               آقا بس است غربت تو بی شماره است

                                                                                            صد بخچه شعر ناب به دردی نمی خورد

شنبه 9/10/1391 - 1:47
اهل بیت

 این متن را چند روز پیش به مناسبت عبور کاروان سفینه النجاه از شهرمان در پاسخ به سخنانی که از آغاز حرکت این ضریح بر سر زبان عده بود نوشتم واینک فرصتی شد تا آن را برای شما عزیزان نیز قرار دهم نمی دانم نظر شما چیست ولی این متن حرفهای دل این حقیر است.

 

بالانرفت آنکه به پای شما نشد *       آقا نشد هر آنکه برایت گدا نشد

روز ازل برای گلوی تو هیچکس * غیر از خدای عزوجل خونبها نشد
در خلقتش زمین و مکانهای محترم *       بسیار آفرید ولی کربلا نشد


سلام من بر تو یا ثار الله
سلام من برتو ای کشته اشک ها
سلام من بر تو ای.......
و سلام من بر توای ضریح خون خدا
سلامم برتوکه میروی تا سالیان دراز مزار مطهری را در آغوش گیری که ملائک خاک درگاهش را توتیای چشمان خود می کنند
این روزها همه جا سخن از توست
این روزها حال وهوای میزبانانت جور دیگری است
این روزها همه به انتظار دیدن تواند
این روزها همه جا پر از شور واشتیاق عاشقان و محبان حسین(ع) است
اما افسوس ،افسوس و صد افسوس که درکنار شادی بدون وصف دیدارت غمی بزرگ بر دلهای ماهست
غم بی بصیرتی غم کم فکری وغم ........
بگذار بگویم این روزها برای بعضی معیار ها عوض شده است تورا نه با هزاران دلی که همراه توست بلکه با وزنت می سنجند.
ارزشت را نه به بزرگی جایی که میروی وعظمت خاکی که در آن سکنی میگزینی و پاکانی که در آغوش میگیری ، بلکه به قیمت طلا ونقره پیکرت می سنجند
عده ای معنای مقایسه وشرایط مقایسه را هم فراموش کرده اند تو را با سرمای آذربایجان قیاس میکنند
من با تو میگویم توبشنو شاید روزی برسد که آنانی که چنین مقایسه میکنند بفهمند:
تو ساخته شدی آری با آن طلاونقرهایی که عاشقان حسین (ع) به پایت ریختند با عشق قلم زن وخطاط وطراحت نه با پول بیت المال
تو ساخته شدی نه به جای ویرانه ماندن آذربایجان بلکه ساخته شدی برای آباد شدن قلوب عاشقان
تو ساخته شدی نه به بهای سرد وسوزناک بودن زندگی کسی بلکه ساخته شدی برای گرم کردن و متحد کردن قلب های محبان آل علی (ع)
و اما آنان ؟ آنان برای خاموش کردن وجدانشان تورا مقایسه کردند و غافل بودند از اینکه برای هموطنانشان خود چه کردند؟
آیا به جای هزینه برای خوشی خودشان برای مسافرتشان و برای هزاران چیز دیگر، یرای هموطنانشان کمک فرستادند ؟یا نه نشستند کنارگود وفقط نظاره کردند؟ و اینک.........
تورا با مدرسه ای مقایسه میکنند که دخترانش دچار سوختگی شدند و خدا می داند فردا با چه مقایسه میشوی
و اما عده ای دیگر گفتند تو هنوز ارزش نداری زیارت تو چه سود دارد تو فقط قدری طلاو نقره ای که هنر زیبایت کرده ،من پاسخ این را پیش از این گفتم وفقط یک چیز مانده کسی که ارزش واقعی تورا نداند باید دیگر نشانه های محرم را هم بی ارزش انگارد ،باید هیئت های عزاداری را باید علم وبیرق وشال عزا رانیز بی ارزش بداند که آنها نیز اگر به اسم حسین(ع) نباشند بجز قطعه ای چوب و پارچه و... نیستند و از دید من باید به حال چنین کسانی افسوس خورد
واما عده ای گفتند چرا تو را به دست کسانی میدهیم که جوانان ما را به خاک وخون کشیدند؟نمیدانم آیا آنها نفهمیده اند که ما تو را به مراد همان جوانان میدهیم که بر پیشانی ذکر یا حسین (ع) وبر لباسشان مسافر کربلا نقش بسته بود وبر لبانشان نوای کربلا کربلا ما داریم میاییم زمزمه گربود آیا آنان نمیدانستند کربلا کجای این جغرافیاست؟
و عده ای هم گفتند چرا این همه خرج برای ساخت تو شده ؟آیا حسین (ع)به طلا محتاج است ؟
چقدر کوته نظرند آنان که چنین میگویند مگر نه ؟اگر تو از طلا ساخته شدی بدین سبب بود که ما چیز با ارزش تری نداشتیم .
نه نه مولایمان محتاج نیست ،این ماییم که محتاجیم وتورا با طلا ونقره شکل دادیم تاعشق خود را نشان دهیم همانگونه که عاشق به معشوقش حلقه ای از طلا میدهد و تو نیزحلقه های هزاران عاشقی در کنار هم برای هدیه دادن به برترین وبهترین معشوق عالم
وبدانند آنان که بر ما خرده میگیرند روزی خواهد آمد که ما همچون تو را برای ائمه ی بقیع(ع) و امام هادی(ع) وامام عسکری(ع (نیز می سازیم.
واما بگذار سخن را کوتاه کنم بگذار ذهنم را به جایی دیگر ببرم ، تونیز چنین کن ، وآنگاه که به بهشت زمین رسیدی وآغوش گشودی وسرور دو جهان را در برگرفتی توهم ذهنت را ازاینان که وصف کردم خالی کن وبرای مولایم خوبیهایی را که نظاره کردی تعریف کن بگو درایران دیدم عاشقانت را ، دیدم جوانان پر شور و پیرانی را که به زحمت خود را به من میرساندند وبگو دیدم زنان ومردان واطفال دوستدارت را ، دیدم کسانی را که شاید دیگر هیچگاه در عمر نبینم که همه آمده بودند تا من سلامشان را به برترین خلق و سرور جوانان اهل بهشت برسانم
آری ،بگو به مولایم ، زیبایی هایی راکه دیدی، دستانی را که به عشق او و به بهانه در کنار تو بودن به سینه زده شد و زمزمه ای که برلبانشان جاری بود که ای حسین(ع) این سینه زدن در زدن خانه ی توست و بگو که دیدی چشمه ی چشمانی را که با دیدار توو به یاد او جوشان بود. بگو به مولایم ، دیدی پاهایی را که برای همراهی تو چه مسافت ها که طی نکرد وبگو که مشبک های تو هریک حامل هزاران دل عاشق است که این چنین زمزمه می کنند :یا لیتنی کنا معک فاز فوزاً عظیما یا حسین (ع) آری بگو،بگو آنچه را که دیدی
و اما تو ای ضریح عشق سلام من راهم به غریب مادر به امام وسرورم به حسین ابن علی (ع) برسان

 

 

پنج شنبه 7/10/1391 - 20:28
سياست

 

 
کودک صهیونیست : پدر من به من گفته شما شرور ، تروریست و حیوان صفت هستید
کودک فلسطینی : ولی پدر من چیزی بهم نگفته ، آخه پدر تو اون رو کشته

سه شنبه 25/3/1389 - 1:16
خواستگاری و نامزدی

 

 
همیشه وقتی که به خانه سالمندان کهریزک می رفتم به جز راهروهای عریض و طویل، معلولین و تختهای مرتب و چیده شده کنار هم چیز دیگری نمی دیدم اما این بار در گوشه‌ای از همین آسایشگاه مکانی را یافتم که ساکنان آن، آنجا را قطعه ای از بهشت می نامند. شهرکی مسکونی با خانه هایی یک شکل که47 زوج معلول سالهاست در آنجا سکونت دارند و زندگی مشترکشان را در سایه همدلی و صمیمیت سپری می کنند.



گاه ما آدمها در اوج بهره مندی از سلامتی جسمی انگیزه‌ای برای پیمودن مسیر هموار زندگیمان نداریم، بی هدف خود را به این سو و آن سو می زنیم و از همه چیز نالانیم اما این جا همه چیز رنگ و بوی دیگری دارد. مردمان این سرزمین در اوج معلولیت حیاط خانه هایشان را با عشق آبیاری می کنند و گلهای شمعدانی پشت پنجره را با ترنم امید می رویانند. این جا همه چیز رنگ و بوی دیگری دارد...

من، احمد و فاطمه...

احمد 25 سال دارد و فاطمه هم همین طور. احمد دو دست ندارد و فاطمه دو پا، احمد با دستانی که ندارد، حیاط خانه را آبیاری می کند و فاطمه هم روی صندلی چرخ دار برای شوهرش آشپزی می کند، غذایی با چاشنی عشق. احمد نقاشی می کند، در معرق کاری استاد است و در اجرای تئاتر و خواندن در نوع خودش بی نظیر است. فاطمه هم همین طور. او هم اهل هنر است و ذوق هنری دارد.

با فاطمه همه چیز دارم

احمد از روزگار کودکی و پدر و مادری که هیچوقت ندیده تنها معلول به دنیا آمدن را می داند. "پدر و مادرم مرا به بهزیستی سپردند، کودکی من در شیرخوارگاه هم نگذشت. از همان ابتدا فهمیدم که جز خدا هیچکس را ندارم. اما حالا با وجود فاطمه همه چیز دارم."

احمد دست ندارد اما حلقه ازدواجش را با زنجیر به گردنش آویخته تا پیوندش را با همسرش محکم تر کند. او عاشق همسرش است. می گوید: "چهار سال پیش صبح یک روز پاییزی وقتی داشتم به کلاس می رفتم فاطمه را دیدم که توی آسایشگاه روی ویلچر نشسته. وقار و سنگینی اش توجهم را جلب کرد، این بود که توسط یکی از دوستانم از او خواستگاری کردم.

اما فاطمه چه چیز در احمد دید که به خواستگاری او جواب بله گفت؟ " وقتی غرور مردانه اش را دیدم، نتوانستم جواب رد بدهم، حالا هم از این که در کنار شوهرم و با امکاناتی که آسایشگاه کهریزک برایمان در نظر گرفته راحت زندگی می کنم خوشحالم."

احمد همه زندگیش را سرشار از امید می داند مخصوصا از وقتی که با فاطمه عهد زناشویی بسته است."وقتی حتی دو تا انگشت پا داری و با آن می توانی کار کنی یا دو تا چشم داری که می توانی زیبایی‌های زندگی را ببینی، یعنی هستی و این بودن یعنی امید."

هیچوقت سر کار خانه باهم دعوا نداریم

"هیچوقت سر کار خانه باهم دعوا نداریم بیشتر کارهای خانه با احمد آقا است. او همه کارها را به خوبی انجام می دهد، حتی بهتر از من جارو برقی می کشد"

معلولیت محدودیت نیست

احمد از اینکه معلول است اصلا ناراحت نیست خودش می گوید:" اتفاقا خیلی هم خوشحالم. احساس می کنم پیش خدا رو سفیدم. خدا من را خیلی دوست دارد. محال است از او چیزی بخواهم و ندهد. وقتی می دانم خدا وجود دارد و پناه من است، چرا امیدوار نباشم؟ همه می گویند "خدا" اما من معتقدم "خود آ" کافی است خودت را بشناسی و یک آه از ته دل بکشی. آن وقت خیلی راحت حضور خدا را از نزدیک حس می کنی."

فاطمه هم گفته های همسرش را تائید می کند. "معلولیت شاید سخت باشد اما محدودیت نیست، در زندگی مشترک خیلی از این محدودیتها به چشم نمی آید و برای هردومان فرصتی برای تجربه های تازه است."

اینجا سرزمین خداست؛ همه چیز داریم

احمد محل زندگی و در کنار فاطمه بودن را دوست دارد. "حس خوبی دارم اینجا سرزمین خداست. فاطمه هم چیزی بیشتر از این نمی خواهد، ما اینجا همه چیز داریم، خودمان یک خانواده بزرگیم. همه مثل هم خیلی هم خوشحال."



منبع خبر : جام جم - http://jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100877429387

پنج شنبه 20/3/1389 - 12:17
سينمای ایران و جهان

 

 
فیلمهای سینمایی و تلویزیونی «طوفان سهمگین»، «میتونه آخریش باشه» ، «حقیقت محض»، «جستجو در مه»،« محافظین و آدمکش ها» ، «فانتوم»، «دیگر تنها نیستم»، «تلواسه» ، «سقوط رین»، «جنگآور ووشوکار» و «پی تی یو»20و21 خرداد از شبکه های سیما پخش میشـود.

فیلم سینمایی «طوفان سهمگین» محصول سال 2008 چین به کارگردانی ژا اونینگ فنگ پنجشنبه20خرداد ساعت 22 و 15 دقیقه ازشبکه یک سیما پخش می شود.

همچنین فیلم تلویزیونی «میتونه آخریش باشه» به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی جمعه 21خرداد ساعت 16 ازشبکه یک سیما پخش می شود.

رامین راستاد، حمید ابراهیمی، علی اوسیوند و لیندا کیانیان در فیلم تلویزیونی «میتونه آخریش باشه» محصول امسال گروه فیلم و سریال شبکه اول بازی کرده انـد.

شـبـکـه دو

فیلم سینمایی « حقیقت محض» با بازی کیت بکین سیل ، متادیلون و آنجلا باست پنجشنبه 20 خرداد ساعت 23 و 30 دقیقه ازشبکه دو سیما پخش می شود.

راد لوری درسال 2008 فیلم سینمایی« حقیقت محض» محصول آمریکا را کارگردانی کرده است.

«جستجو در مه» نام فیلم تلویزیونی دیگر شبکه دو ست که سید روح الله حسینی کارگردانی و محسن آقاخان آن را تهیه کرده اند این فیلم، جمعه21 خرداد ساعت17 و سی دقیقه پخش خواهد شد.

سهند جاهدی و داریوش سلیمی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

شـبـکـه سـه

فیلم سینمایی « محافظین و آدم کش ها »محصول سال2009هنگ کنگ به کارگردانی تدی چان وبازی دانی ین، لیون لای و جون هو نیز برای پنجشنبه 20 خرداد ساعت 20 شبکه سه سیما در نظر گرفته شده است.

فیلم سینمایی «فانتوم» دیگر فیلم این شبکه است که سایمون وینسر آن را کارگردانی کرده است و جمعه21 خرداد ساعت11 و سی دقیقه پخش خواهد شد.

بیلی زین و کریستی موانسن دراین فیلم که محصول سال 1996 آمریکاست ایفای نقش کرده اند.

شـبـکـه چـهـار

فیلم تلویزیونی «دیگر تنها نیستم» به کارگردانی محمد علی طالبی و تهیه کنندگی محمد خزایی پنجشنبه 20 خرداد ساعت 15 و سی دقیقه ازشبکه چهارسیما پخش می شود.

اکبر زنجان پور و معصومه حسینی در این فیلم که از تولیدات گروه فیلم و نمایش شبکه چهار سیماست ایفای نقش می کنند.

فیلم تلویزیونی «تلواسه» به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش ربیعی نیز برای جمعه 21خرداد ساعت 20 و سی دقیقه شبکه چهارسیما در نظر گرفته شده است.

این فیلم تولید سال 88 گروه فیلم و نمایش شبکه چهارسیما را رویا غفاری و حجت قاسم زاده اصل نوشته اند.

شـبـکـه تـهــران

فیلم سینمایی «سقوط رین»40 دقیقه بامداد روز جمعه 21 خرداد از شبکه تهران پخش میشود.

در فیلم سینمایی «سقوط رین» با بازی کی پی شینا، گری اولدمن، کیوکو هاسی گاوان، میسا شیمیزو بازی می کنند.

کارگردان این فیلم مکس منیکس است که در سال 2009 ژاپن و در ژانر حادثه ای، درام، هیجانی، جنایی ساخته است.

شبکه تهران جمعه21 خرداد ساعت 14 و سی دقیقه فیلم سینمایی «جنگآور ووشوکار » محصول سال 2008 کشورهای چین و آمریکا به کارگردانی آلین دسروچز را برای پخش درنظرگرفته است.

مت فریور، امبرمیولین و ژائوگنگ بازیگــران اصلی این فیلم هستند.

سـیـمــای اسـتــان هــا

فیلم سینمایی «پی تی یو» محصول سال2000هنگ کنگ به کارگردانی جانی تو نیز جمعه 21خرداد ساعت 14 از سیمای استان ها روی آنتن میرود.
پنج شنبه 20/3/1389 - 12:16
آلبوم تصاویر
هتل شناور در سوئد
در این هتل کارکنان و مهمانان میتوانند در یک محیط اجتماعی از زندگی خود لذت ببرند و از همه ی امکانات آن استفاده کنند


-----------------------------
هتل شنی در بریتانیا
اولین هتل ماسه ای دنیا به شکل قلعه که در ساحل Weymouth در شهر ساحلی Dorset در بریتانیا میباشد



-----------------------------
هتل جنگلی در مکزیک
هتلی جنگلی و شگفت انگیز در دهکده ای گرمسیر به نام Yelapa در مکزیک


------------------------------
هتل یخی در کانادا


-----------------------------
هتل غاری در ترکیه
هتلی شگفت انگیز در ترکیه با فضایی افسانه وار و یک محیط کاملا عجیب و غریب


-----------------------------
هتلی در زیر آب در فیجی
یک جزیره خصوصی در فیجی هتلی در زیر آب

پنج شنبه 20/3/1389 - 12:15
آموزش و تحقيقات
1- محل قرار گرفتن یخچال از قرار دادن یخچال یا فریزر در مجاورت دستگاه‌های گرمازا مثل اجاق‌گاز، آب‌گرمکن، شوفاژ و نور مستقیم خورشید بپرهیزید. فضای پشت یخچال و فریزر باید حداقل بیست سانتی‌متر، برای گردش هوا، با دیوار فاصله داشته باشد. مطمئن شوید که یخچال یا فریزر روی یک سطح ‌تراز قرار گرفته و در آن به ‌طور کامل بسته می‌شود. 2- انتخاب صحیح یخچال هنگام خرید یخچال مدل‌هایی را انتخاب کنید که مصرف انرژی کمتر و بازدهی بیشتری داشته باشند. هم‌چنین از وجود برچسب انرژی روی یخچال مطمئن شوید. 3- جابه‌جایی یخچال در صورتی که ناچار به جابه‌جایی و یا حمل آن هستید، حداقل دو تا سه ساعت پس از جابه‌جایی، یخچال را به برق وصل کنید. 4- تنظیم ترموستات یخچال دمای داخل فریزر معمولاً سه تا چهار درجه زیرصفر و دمای داخل محفظه ی یخچال سه تا چهار درجه بالای صفر باید باشد، تنظیم نادرست ترموستات علاوه بر اینکه باعث فاسد شدن و یخ زدگی مواد غذایی می‌شود، مصرف انرژی را نیز افزایش می‌‌دهد. 5- قراردادن چیزهای گرم در یخچال قرار دادن چیزهای گرم در یخچال کار درستی نیست؛ زیرا هم با گرم کردن فضای داخل یخچال اثر سرما را کم می‌کنند و هم در اثر گرم شدن داخل یخچال، ذرات برفک و یخ آب شده و همراه با آلودگی‌های احتمالی به داخل غذاها می‌چکد و سبب آلودگی آنها می‌شود. 6- هوای سرد و گرم در یخچال در یخچال‌هایی که در قسمت بالای آن یخدان قرار ندارد، طبقات پایین‌تر بیشتر با هوای سرد در تماس هستند تا طبقات بالا؛ چون همان‌طور که می‌دانید هوای سرد، سنگین‌تر از هوای گرم است. همچنین چیزهایی که در قسمت در یخچال گذاشته می‌شوند به علت آنکه هنگام باز و بسته شدن، این قسمت در مجاورت هوای بیرون قرار می‌گیرد، کمتر از سرمای ضروری بهره‌مند می‌شوند. 7- باز و بسته کردن در یخچال در یخچال یا فریرز را هیچ‌گاه به مدت طولانی باز نگذارید و از باز و بسته کردن بیهوده ی آن به خصوص در تابستان خودداری کنید. 8- حفظ سرمای یخچال اگر برق قطع شد یا به دلیلی به طور موقت از کار افتاد، از باز و بسته کردن در آن خودداری کنید و اگر می‌توانید روی یخچال را با لحاف یا پتو بپوشانید تا سرمای داخل یخچال تا حدّ امکان حفظ شود. در تابستان که با هر مرتبه باز و بسته شدن در یخچال، درجه ی حرارت داخل دستگاه به سرعت بالا می‌رود، باید درجه ی سرما را بیشتر کرد تا سرمای لازم زودتر در داخل یخچال تولید شود. 9- انبار کردن مواد غذایی در یخچال مقدار زیادی مواد غذایی انباشته روی هم را در یخچال قرار ندهید، چون وقت زیادی لازم است که سرما به همه ی آنها نفوذ کند، بنابراین زودتر خراب می‌شوند. برای مثال، دیده می‌شود که مقدار زیادی سبزی را به صورت دسته در یخچال می‌گذارند و بعد از یکی دو روز وقتی بیرون می‌آورند وسط آن گندیده و در اثر تخمیر، داغ شده است. برای نگهداری سبزی خوردن در یخچال، ابتدا آن را پاک کنید و بشویید. سپس در پارچه ی نازکی بریزید و داخل یخچال بگذارید. در صورتی که مقدار سبزی زیاد است، برای اینکه سالم‌تر بماند، پس از پاک کردن، قسمتی را به صورت نشسته داخل کیسه بریزید و در یخچال نگه دارید و هنگام مصرف بشویید. برفک‌ها را به طور منظم آب کنید؛ زیرا به محض افزایش قشر برفک، مصرف انرژی بالا می‌رود. لوله‌های پشت یخچال یا فریزر را دست کم سالی دوبار گردگیری کنید. 10- رفع بوی یخچال برای رفع بوی یخچال می‌توانید مقداری زغال را نیم کوب کنید، در کیسه پارچه‌ای نازکی بریزید و در یخچال به خصوص طبقات بالای آن بگذارید. هر چند وقت یک بار کیسه زغال را در آفتاب بگذارید تا خشک شود و دوباره قدرت بوگیری داشته باشد. جدار داخل یخچال را نیز هر چند وقت یک بار با محلول جوش شیرین و آب تمیز کنید. 11- نگه‌داری مواد غذایی در یخچال این موضوع به نوع ماده ی غذایی و مقدار آن، درجه ی آلودگی و شرایط محیطی بستگی دارد. برای مثال، یک قطعه گوشت تازه را که از مغازه قصابی می‌خریم، صلاح نیست بیش از سه روز در یخچال نگه‌داری کنید. برای نگه‌‌داری انواع خورش نیز ابتدا در حالی که سرپوش ظرف خورش گذاشته شده، آن را حداقل پنج دقیقه بجوشانید و بدون اینکه به آن دست بزنید بگذارید خنک شود. سپس داخل یخچال قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید دو تا سه روز خورش را در یخچال نگه دارید. پنیر با نمک را مدت نسبتاً طولانی در یخچال می‌شود نگه داشت. مرغ معمولاً دو تا سه روز در یخچال قابل نگه‌داری است. سبزیجات را تا یک هفته و میوه‌جات را هم بسته به نوع و سلامت پوست آنها شاید تا چند هفته به راحتی بتوان در یخچال نگه‌داری کرد. 12- مناسب‌ترین درجه فریزر مناسب‌ترین درجه ی سرمای درون فریزر که هم مواد غذایی را سالم نگه می‌دارد و هم مانع از بین رفتن ویتامین‌ها و خواص خوراکی‌ها می‌شود، 16- تا 20- درجه سانتی‌گراد است. 13- راهنمای چراغ‌های آگاهی‌دهنده ی یخچال چراغ‌های آگاهی‌دهنده ی فریزرها معمولاً سه چراغ سبز، قرمز و زرد دارند. چراغ سبز نشان دهنده ی برقراری جریان برق ورودی به فریزر است. چراغ قرمز نشان می‌دهد که به دلیلی، مانند خرابی ترموستات، عمل سرماسازی خوب انجام نمی‌شود. از این رو، این چراغ همیشه باید خاموش باشد تا مطمئن باشیم که فریزر به خوبی کار می‌کند. اما برای چراغ زرد کلیدی وجود دارد که معمولاً اتصالات را به صورت مستقیم در می‌آورد تا سرما به حدّ کافی برسد و چراغ قرمز خاموش شود. در این موقع این کلید را به حالت خاموش درمی‌آوریم، چراغ زرد هم خاموش می‌شود. 14- زیاد شدن برفک فریزر چنانچه لاستیک‌های دور در،خراب شود، برفک داخل فریزر زیاد می‌شود که برای رفع این مشکل باید لاستیک‌ها تعویض شوند. 15- روشن شدن چراغ قرمز فریزر چنانچه برودت یخچال خوب باشد، ولی باز چراغ فریزر روشن شود، سیم‌های چراغ اتصال پیدا کرده‌اند. 16- ریپ زدن فریزر اگر فریزر شما بعد از چند بار ریپ زدن روشن شود، ممکن است در اثر کار زیاد، پلاتین‌های رله کثیف شده باشند شما باید آنها را تمیز و یا رله را عوض کنید. 17- سوت کشیدن فریزر اگر فریزر شما سوت می‌کشد و برودت کم است، با چکش لاستیکی نقاط مختلف لوله‌های رابط به خصوص ابتدای اوپراتیورها (لوله‌هایی از جنس آلومینیوم برای اینکه سرما را سریع و خوب منتقل کنید) و به فیلتر ضربات آرامی وارد کنید. اگر عیب رفع نشد، لوله‌ها باید شسته و فریزر تجدید شارژ شود. 18- برودت بد فریزر اگر برودت در طبقه‌های بالا خوب اما در طبقه‌های پایین نامطلوب است، گاز فریزر تمام شده،علت تخلیه ی گاز را بررسی کنید.
شنبه 15/3/1389 - 18:36
دعا و زیارت
قرآن کریم اعجاز بیکران است که ویژگیهای بی‌نظیر و اثبات شده‌ای دارد اما گاه مطالبی طرح می‌شود که چندان قابل اعتماد نیست مانند اعجاز عددی که با وجود تناسب تکرار واژه در قرآنچندان قابل اتکا نیست و دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی نیز بر این مورد تأکید کرده است . سید مرتضی علوی نویسنده کتاب ریاضیات و قرآن در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با اعجاز عددی قرآن اظهار داشت: در مورد اینکه اصل پیدایش اعجاز قرآن و مطرح شدن این بحث از چه زمانی آغاز شده است اطلاعات دقیقی وجود ندارد. قرآن در ابعاد مختلفی چون بیان، اخبار از غیب و اعجاز در عدم اختلاف دارای اعجاز است و اعجاز عددی از جمله اعجازهایی است که اخیرا در رابطه با قرآن مطرح شده است. وی در رابطه با پیشینه تاریخی اعجاز عددی قرآن گفت: برخی صاحبنظران در چند دهه اخیر بعد دیگری برای اعجاز قرآن بیان کرده و اعتقاد دارند یک نظم ریاضی خاصی در قرآن حاکم است. اولین کسی که این ادعا را مطرح کرده دانشمندی به نام دکتر رشاد خلیفه است. این فرد ادعا کرده است که یک نظام ریاضی خاصی در قرآن مطرح است و در همین راستا از حروف مقطعه آغاز کرده و گفته است که این حروف دارای اعجاز عددی هستند. این بحث دارای چند بعد است که جدا از حروف مقطعه اعجاز عدد 19 را هم در بر می گیرد. در این میان اعجاز زوج و فرد، اعجاز عدد هفت و اعجاز تناسب تکرار واژگان نیز مطرح شده است. ماجرای اعداد زوج و فرد علوی گفت: اعجاز زوج و فرد از سوی کورش جم نشان براساس آیه ای در قرآن که خداوند در آن به زوج و فرد سوگند یاد کرده گفته است که باید نظام خاصی مبنی بر زوج و فرد در قرآن باشد. وی گفته است قرآن دارای 114 سوره است و هر سوره علاوه بر اسم دارای شماره، ردیف و تعداد آیه است. بنابراین سوره فاتحه دارای شماره ردیف یک و هفت آیه است. وی افزود: تمام این شماره ردیف و تعداد آیات را با هم جمع کرده و گفته است اگر تعداد آیات 114 سوره را با هم جمع کنیم رقم 6236 به دست می آید و اگر شماره ردیف سوره های قرآن را باهم جمع کنیم رقم 6555 به دست می آید و در ادامه یادآور شده است که اگر شماره ردیف هر سوره را با تعداد آن جمع کنیم یک جدول زوج و یک جدول فرد به دست می آوریم که هرکدام دارای 57 سوره است. در هرکدام از این دو جدول 57 سوره وجود دارد که جمع آیات آن زوج و 57 سوره که جمع آیات آن فرد می شود مشاهده خواهد شد. از این رقم 57، 30 سوره دارای تعداد آیات زوج و 27 سوره با تعداد آیات فرد. نویسنده کتاب ریاضیات و قرآن اظهار داشت: واقعیت این است که اعجازی به نام اعجاز زوج و فرد وجود ندارد. این تعداد آیات با شماره ردیف سوره جمع شده عددی به دست آمده و نوعی این عملیات انجام شده تا نظم خاصی از آن حاصل شود اما واقعیت این است که چنین اعجازی وجود ندارد. تناسب تکرار واژه ها وی تأکید کرد: تناسب تکرار واژه ها در قرآن امری است که در رابطه با اعجاز عددی می تواند تاحدی روی آن حساب کرد، چرا که تا 70 درصد صحت دارد. تناسب تکرار واژه ها عبارت است از تکرار کلماتی که به نوعی به هم مربوط هستند در قرآن یکسان بوده است. برای مثال تعداد واژه دنیا با مشتقاتش و آخرت با مشتقاتش در قرآن هر کدام 115 بار تکرار شده است. واژه حیات و موت هرکدام 145 بار تکرار شده است. اعجاز عدد 7 سید مرتضی علوی در رابطه با اعجاز عدد 7 نیز اظهار داشت: این ادعا از روی این آیه مطرح شده است که خداوند هفت آسمان و زمین آفرید. در این ادعا گفته شده است که "بسم" دارای سه حرف است، "الله" دارای چهار حرف ، "رحمان" شش حرف و "رحیم" نیز شش حرف دارند، بنابراین عدد به دست آمده 6643 است که مضرب عدد هفت است یعنی هفت ضرب در 949 مساوی می شود با 6643. وی در ادامه توضیح اعجاز عدد هفت افزود: این مسئله از سوی عبد الدائم الکحیل مطرح شده است که در کتاب خود از 6236 آیه قرآن دست کم 50 آیه پیدا کرده است و کلمات آن را به تفکیک داخل یک جدول قرار داده و نتیجه گیری کرده است از این آیات عددی به دست می آید که مضربی از عدد هفت است. علوی گفت: اگر این جدول به دقت مورد بررسی قرار گیرد مشخص می شود که برای مثال در یک آیه کتاب با الف آمده چرا که یک عدد کم بوده است، اما در یک آیه دیگر کتاب به صورت "کتب" نوشته شده است چرا که برای رسیدن به عددی از مضربهای هفت یک عدد زیاد بوده است. این در حالی است که این اعجاز دارای اشکالات زیادی است. وی با اشاره به اینکه ادعای اعجاز عددی از سوی رشاد خلیفه مطرح شده و این فرد پیرو فرقه بابیت است، فرقه ای که عدد 19 را مقدس می دانند گفت: تقدس عدد 19 در فرقه بابیت به نوعی است که سال بابی دارای 19 ماه است و هر ماه دارای 19 روز است. اصل طرح ریزی این ادعا براساس عدد 19 بوده است و پس از که متوجه شدند این قانون عدد 19 در تمام موارد صحت ندارند مدعی شدند که قرآن تحریف شده است. سید مرتضی علوی یادآورشد: در رابطه با اعجاز تکرار واژگان هم باید گفت گاهی یک واژه خاص را با مشتقات آن حساب و واژه دیگری را بدون مشتقات ارائه کرده اند. این اعجاز عددی را 100 درصد نمی توان رد کرد اما در موارد ادعا شده به ندرت می توان صحت این موارد را پذیرفت، تنها در رابطه با تناسب تکرار واژگان در قرآن می توان گفت تا حد زیادی درست است؛ اما حروف مقطعه، عدد 19 و عدد 7 تا 90 درصد به نوعی مطرح شده که نتیجه نظر طراحان باشد. اتکای اعجاز عددی به رسم الخط نویسنده کتاب قرآن و ریاضیات اظهار داشت: یکی از اشکالات عمده ای که به اعجاز عددی قرآن وارد شده این است که این ادعاها در رابطه با رسم الخط فعلی قرآن صورت گرفته ، درحالی آن چیزی که مطرح است نوع تلفظ آن است چرا که قرآن از زمانی که به نگارش در آمده تا امروز یکسان تلفظ شده است اما رسم الخط آن متحول شده است. امروز الف زینت به واژه ها اضافه شده و حروف زیادی اضافه شده است اگر بحث اعجاز برپایه آنچه تلفظ می شود مطرح شود قابل بررسی است اما این رسم الخط ممکن است در آینده نیز تغییر کند. استفتاء از دفتر آیت الله مکارم شیرازی دفتر آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام در پاسخ به استفتای مهر در این مورد اعلام کرده است : "روی این مسائل به عنوان یک دلیل نمی‌توان تکیه کرد".
شنبه 15/3/1389 - 18:35
اخبار
به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “دیلی تلگراف”، مخابرات کشور بلغارستان یک شماره تلفن همراه بدیمن را پس از آنکه دارندگان آن در طی ۱۰ سال گذشته فوت کرده ویا کشته شدند را مسدود و غیر فعال کرد. این شماره همراه به شماره ” ۸۸۸ ۸۸۸ ۸۸۸ ۰ “و متعلق به اپراتور مخابراتی “Mobitel “است بعد از اینکه همه دارندگان آن جان خود را از دست داده و دیگر مشتری حاضر به مالکیت آن نبود، برای همیشه مسدود شد. اولین صاحب این شماره همان رئیس شرکت موبی تل به نام “ولادیمیر گراشنوف” بود که در عین تعجب بر اثر بیماری سرطان در ۴۸ سالگی درگذشت. دومین دارنده این شماره یکی از سرکردگان مافیای بلغارستان به نام “کنستانتین دیمیتروف” بود که در سال ۲۰۰۳ و در حالی که مشغول معامله محموله مواد مخدر به وزن ۵۰۰ پوند در آمستردام هلند بود، به وسیله شلیک گلوله از طرف مافیای روسی رقیب خود در سن ۳۱ سالگی به قتل رسید. دیمیتروف که در آمستردام به قتل رسید نفر نگون بخت بعدی که این شماره را خریداری کرد یک تاجر بداقبال به نام “کنستانتین دیشیلف” بود که اوهم در سال ۲۰۰۵ در مقابل رستورانی در صوفیه بلغارستان به قتل رسید و البته بعدها مشخص گردید که وی از قاچاقچیان بزرگ در بلغارستان بوده و در حال قاچاق ۱۳۰ میلیون یورو مواد مخدر به داخل بلغارستان از کشور کلمبیا بوده است. پس از کشته شدن ۳ نفر دارنده این شماره، دیگر کسی حاضر به خرید این شماره نحس نشد و بعد از مدتی این شماره غیر فعال شد و شما وقتی که با این شماره تماس بگیرید با پیام “در شبکه موجود نمی‌باشد”مواجه می‌شوید.
شنبه 15/3/1389 - 18:29
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته