• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 466
تعداد نظرات : 249
زمان آخرین مطلب : 3999روز قبل
اخبار
بیش از هر چیز باید گفت این عجیب ترین و تکنیکی‌ترین صندلی (یا همان زین) دوچرخه‌ای است که تا کنون راهی بازار شده است. اگر موافق این قضیه نیستید لطفا به شکل و شمایل این زین نگاهی بیندازید.



به گزارش «خبر آنلاین»، بسیاری از دوچرخه سواران از درد‌های مداوم ناشی از فشار بر پشتشان شاکی بوده و از آن رهایی نیافته‌اند. ولی اکنون شرکتی در انگلیس با ابداع زین جدیدی مدعی رهایی از این معضل شده است.



در وهله اول شبیه میله‌های قفس و یا استخوانهای قفسه سینه است اما به جرات می‌توان گفت فنی‌ترین زین دوچرخه در جهان است که توسط شرکت mantasaddle با هدف رهایی از سندرم موسوم به Numb Bum (فشار مداوم به باسن بر اثر تماس با دوچرخه یا موتور که باعث محدودیت در جریان خون و فشار به سیستم عصبی و خواب رفتگی عضله) ساخته شده است.



مهمترین نکته‌ای که این زین در خود دارد اینکه دوچرخه سوار اصلا احساس ناراحتی نمی‌کند و مانند زین‌های معمولی دچار مشکل مزمن درد پشت نمی‌شود. این خود انقلابی بزرگ در صنعت دوچرخه به شمار می‌رود و با استفاده از این زین به یکی از شکایتهای عمده دوچرخه سواران پایان داده می‌شود.

از نکات فنی اینکه فشار مستقیم به شریانها و پروستات و رگ‌های عصبی آن ناحیه از بدن وارد نمی‌شود. همچنین با توزیع وزن به صورت متعارف بدون داشتن دماغه سنتی فشار به یک نقطه وارد نمی‌شود. بدن به راحتی در معرض تهویه قرار گرفته و گرمایی هم به وجود نمی‌آید.



محصول جدید در دو مدل 9 و 13 شاخه‌ای (بر حسب سبکی و سنگینی) به بازار عرضه شده است. برای خرید نسخه سبک وزن این زین باید 112 دلار معادل 77 پوند بپردازید.
جمعه 14/3/1389 - 0:35
سينمای ایران و جهان
  اسفندماه سال گذشته زمانی که بحث بر سر سریال‌های نوروزی داغ بود و پخش سریال «دارا و ندار» به کارگردانی «ده نمکی» (که با اقبال عمومی هم مواجه نشد) قطعی شده بود شبهه‌ای پیش آمد که «قهوه تلخ» به کارگردانی «مهران مدیری» به دلیل نمایش سریال «ده نمکی» پخش نمی‌شود.

«ده نمکی» هم آن روز‌ها در پاسخ به این شبهه گفت: «سریال من در شبکه استانی، شبکه پنج پخش می‌شود. بحث رقابت نیست. زبان ما با هم فرق می‌کند، حرف‌هایی که می‌زنیم فرق می‌کند.»

به گزارش «تهران امروز»، حالا نوبت به «مدیری» می‌رسد تا از سیاست‌های رسانه ملی در انتخاب نوع برنامه‌های خود و جذب مخاطب انتقاد کند: «اینگونه مسائل در جامعه دو لبه است كه یكی فرهنگی و یكی سیاسی است. درباره‌ بخش سیاسی یك روز مفصل صحبت خواهیم كرد، اما درباره‌ بخش فرهنگی می‌توان گفت كه امكان دارد سیما به عمد چنین رویه‌ای را پیش‌ گرفته است كه در این شرایط نیز بحث سیاسی می‌شود، اما اگر این رویكرد سیما عمدی نباشد می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت كه این رسانه در حال از دست‌دادن تعدادی آدم درجه یك به جز من است. این روند از نبود كار‌ كارشناسی نشات می‌گیرد. همه ما در تلویزیون و سینما می‌خواهیم پول درآوریم، آپارتمان بخریم، ویلا در شمال بخریم، در این شرایط اصلا بحث فرهنگی و هنری نداریم. تا جایی كه من می‌دانم ساخته برنامه به نوعی شوق تبدیل شده‌ است. من مشكلات و فجایع موجود در تلویزیون را می‌گویم. فردی را می‌شناسم كه 11 تله فیلم را با هم می‌سازد. او به من زنگ زد و مرا برای بازی دعوت كرد و گفت، 11 تله فیلم را كار می‌كنم كه عوامل صحنه و بازیگران آن مشترك هستند و همه آنها را رج می‌زنم. این درحالی است كه در طول تاریخ و در هیچ جای جهان چنین عملكردی سابقه ندارد.»

«ساعت خوش»، «77»، «ببخشید شما»، «پلاک 14»، «طنز 80»، «پاورچین»، «نقطه چین»، «شب‌های برره»، «مرد هزار چهره»، «مرد دو هزار چهره»، «جایزه بزرگ»، «گنج مظفر»، «قهوه تلخ» و... این‌ها نمونه‌هایی از کارهای طنز «مدیری» به شمار می‌روند. «مدیری» درباره نوع طنز خود می‌گوید: «طنز من و گروهم متفاوت نیست، چون همان‌گونه كه گفته می‌شود در شهر كورها، یك چشمی پادشاهی‌ است؛ در ایران چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب چون تعریف درستی از طنز و كمدی وجود نداشته طنز ما شاخص به نظر می‌رسد. این درحالی است كه ما در آثار خود تلاش می‌كنیم با تعریف كمدی و طنز عمل كنیم. من و گروهم سه دوره‌ كاری را پشت سر گذاشته‌ایم. از سال 72 تا 77 ساخته‌های ما متشكل از آیتم‌های كوتاهی بود كه چندان نویسنده‌ مهمی نداشت و كار گروهی انجام ‌شد. از سال 77 به شكل نیمه حرفه ا‌ی و كمی جدی‌تر موضوع نویسندگی در كارهای ما وارد شد كه این روند با ساخت «نقطه چین» ادامه یافت. دوره سوم از سریال «پاورچین» شروع شد و در این دوره كاملا براساس متن برنامه را ساخته‌ایم و گروه نویسندگان داشته‌ایم كه این مرحله تا به امروز ادامه پیدا كرده است.»

در میان آثار «مدیری» می‌توان به «ساعت خوش» و «طنز 80» و «گنج مظفر» اشاره کرد که هر کدام به دلایلی پخششان در سیما توقیف شد. البته گویا سریال «قهوه تلخ» را نیز باید به این فهرست اضافه کرد.

این روزها مدیران صدا و سیما سخت در تکاپوی تکذیب و تایید شایعات به سر می‌برند. از تکذیب شایعه ممنوع التصویر شدن «معتمد آریا» توسط «مهدی فرجی» مدیر شبکه یک سیما گرفته تا تکذیب توقیف «قهوه تلخ» به کارگردانی «مهران مدیری» توسط «پور محمدی» مدیر شبکه سوم سیما.

تلاقی چشم پوشی سیما از پخش سریال «قهوه تلخ» و بلاتکلیفی در پخش آن، با حضور «مدیری» در نشست نقد و بررسی آثار طنزش در حوزه هنری موقعیت مناسبی را فراهم کرد تا این کارگردان سریال‌های موفق تلویزیونی نقدی هم بر مدیریت این روزهای رسانه ملی داشته باشد: «گاهی اوقات احساس بی‌انگیزگی می‌كنم. اكنون هم كه اینجا هستم چنین حسی دارم، چون به این می‌اندیشم كه این بحث‌های ما چه نتیجه‌ای می‌تواند داشته باشد. نگاه كارشناسانه و مسئولانه در تصمیم‌گیران وجود ندارد نه چنین آدم‌هایی وجود ندارند و نه محفلی كه در آن وقت بگذارند و درباره‌ ما صحبت كنند، البته در تمام این سال‌ها این روند حاكم بوده است و محدود به سال‌های اخیر نمی‌شود.»

دلیل رک‌گویی‌های مدیری هم کاملا مشخص است. پرفروش‌ترین فیلم سینما یك میلیون مخاطب دارد. اما در ایران مخاطبان سیما بیش از چند 10 میلیون نفر هستند.
جمعه 14/3/1389 - 0:34
آلبوم تصاویر



 

جمعه 14/3/1389 - 0:29
تبریک و تسلیت

آسمان را گفتم /می توانی آیا / بهر یک لحظهء خیلی کوتاه /روح مادر گردی / صاحب رفعت دیگر گردی / گفت نی نی هرگز / من برای این کار / کهکشان کم دارم / نوریان کم دارم
مه وخورشید به پهنای زمان کم دارم .

روی کردم با بحر / گفتم اورا آیا / می شود اینکه به یک لحظهء خیلی کوتاه / پای تا سر همه مادر گردی / عشق را موج شوی / مهر را مهر درخشان شده در اوج شوی / گفت نی نی هرگز / من برای این کار / بیکران بودن را / بیکران کم دارم / ناقص ومحدودم / بهر این کار بزرگ / قطره یی بیش نیم /
طاقت وتاب وتوان کم دارم.

کردم از علم سوال / می توانی آیا / معنی مادر را / بهر من شرح دهی /گفت نی نی هرگز
من برای این کار  / منطق وفلسفه وعقل وزبان کم دارم  / قدرت شرح وبیان کم دارم..


سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به همه مادران تبریک و تهنیت میگوئیم.

جمعه 14/3/1389 - 0:22
خانواده
[عاشقم من... عاشقی بیقرارم... کس ندارد خبر از دل زارم...]
زدم زیر آواز!
سلام عشق عاشقا،
هدف عرفا،
مقصد فلاسفه!

منم دیگه،
همون بنده ای که تو شرایط سختی از امتحانای ترم تو گیر افتاده!
نشناختی؟
همون بنده ای که تا گناه می کنه و فکرش به جهنم می کشه، دلش زیر لب می گه خدا کریمه!
آهان!!

خدایا!
این امتحانای تو خیلی سخته!
حس شاگرد تنبل کلاس رو دارم که برای اینکه آدم بشه مبصرش کردن!
من شاگرد خوبی نیستم ها...!
اگر رفوزه بشم چی...؟
امتحانای تو تک ماده نداره!
تک ماده اش تویی،
که تو هم فقط تکی، ماده نیستی...
 
خدایا!
مدتهاست با تو حرف نزدم؛
یادت میاد اعترافای بی تعارف رو؟
دردها، سختی ها، گذشتها، عشق ها، دوری ها، رنج ها، اشک ها، لبخند ها...

الان که می خوام با تو حرف بزنم بغضی می پیچه تو پیچ گلوم و راه بغض رو می بنده!
راه حرف رو هم!
خوبه که تو هر زبونی رو می دونی!
فارسی، انگلیسی، عربی!
زبون اشک،
زبون لبخند،
زبون سکوت...

گاهی خوبه تو این هیاهو و شلوغی،
بزنی تو جاده ی خلوت و
داد بزنی:
عاشقم من... عاشقی بیقرارم...

پ.میعاد
جمعه 14/3/1389 - 0:19
شعر و قطعات ادبی
این روزهای وارونه،
- که زن مردانگی می کند و
مرد، به زن می ماند -
زن با شعار برابری،
بی آنکه بداند مرد را جنس برتر می خواند!

شیعیان!
مسلمانان!
حق جویان!
آدم ها!

خدا،
برای دوختن جامه ی آدمیت،
الگویی ساخته،
از جنس زنان!
برای آدم بودن،
جوانمردی لازم است،
نه مرد بودن!

زن باشی یا مرد،
چه جوانمردی بخواهی،
یا بخشش و عشق،
خدا راه روشن را نشان داده است!

با برداشتی آزاد از حدیث: «دختر پیامبر (ص) برای من الگویی شایسته است» (امام زمان (عج)


جمعه 14/3/1389 - 0:16
آلبوم تصاویر
 
 







جمعه 7/3/1389 - 1:46
دنیای گیاهان و حیوانات
 
این تصویر یک صخره در برمه است. این عکس فقط در یک روز خاص از سال میتواند گرفته شود.




در این روز اشعه خورشید با زاویه خاصی بر این صخره می‌تابد.
چیزی متوجه شدید؟ دوباره نگاه کنید
اگر هنوز اعجاز این تصویر را درک نکرده‌اید تصویر را بچرخانید.

 
چهارشنبه 5/3/1389 - 19:5
ایرانگردی
 
نام این کوه باستانی پردیس است در حومه شهرستان جم از توابع عسلویه استان بوشهر و در نیمه های راه بندر کنگان به فیروز آباد شیراز قرار دارد .
نکات قابل توجهی كه در این کوه باستانی وجود دارد :


1. قله این کوه نزدیک ترین نقطه زمین به خورشید است چون بالاترین ارتفاع در نزدیکی خط استواست .

2. آتشکده فوق العاده باستانی که در قله کوه قرار دارد ، محل تولد و غسل تعمید پدر جمشید جم است .

3. مغناطیس فوق العاده قوی کوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله 50 تا 100 متری کوه یعنی تقریبا انتهایی ترین نقطه مشخص اسفالت با ماشین توقف کنی و ترمز دستی را بخوابانید ، ماشین بجای سر پائینی به نرمی به سمت کوه کشیده می شود که البته همین مغناطیس برای رانندگان نا آشنا بسیار دردسر ساز بوده و تا کنون تعداد زیادی از خودروها بی اختیار با کوه تصادف کرده اند .

4. پوشش گیاهی منطقه نوعی خار بیابانی گرمسیری منحصر به فرد است که خواص دارویی فراوان دارد و عسل حاصله از منطقه تماما" پیشخرید چند کارخانه داروسازی بزرگ جهان است یکی از ترکیبات اصلی مسکن Advil که یکی از بهترین قرصهای شناخته شده برای ناراحتی های اعصاب و دردهای میگرنی است از همین عسل تهیه می شود .

5. این منطقه خرمای ویژه نیز تولید می کند كه به نام خرمای خصه معروف است و کاملا در شیره خود غرق می شود یعنی یک کاسه آن ظرف سه ساعت پر از شیره می شود و اندازه این خرما اندازه آلبالو بود و به جهت همان خواص دارویی منطقه تماما" برای ساخت قندهای رژیمی برای بیماران دیابتی صادر می شود، نکته جالب دیگر رویش درخت زیتون در دامنه شمالی کوه حد فاصل شهرستان جم تا روستاهای چاهه و دره پلنگی می باشد که در آب و هوای آن منطقه بسیار بعید می نمود .

فعلا" سندی برای قدمت چاهه و دره پلنگی وجود ندارد ولی علائم مشهودی از غار نشینی مشاهده ، و فسیل های مختلفی در این منطقه به وفور پیدا شده است .

6. در لایه های زیرین این کوه معدن عظیمی از آب خنک و فوق العاده سالم وجود دارد ، آن هم در اطراف عسلویه !

با افتتاح جاده فیروز آباد به عسلویه توسط پتروشیمی ، رفتن به این منطقه خیلی میسر تر و راحت تر شده است . پتروشیمی با تاسیس سه شهرک بزرگ در این منطقه اقدام به تاسیس فرودگاه جم نموده و چهارشنبه هر هفته یک پرواز به مقصد جم انجام می شود که امکان بسیار خوبی برای سفر به این منطقه اعجاب انگیز است .

 
چهارشنبه 5/3/1389 - 19:4
آلبوم تصاویر

 

 

 

 

 

چهارشنبه 5/3/1389 - 19:0
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته