• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 466
تعداد نظرات : 249
زمان آخرین مطلب : 3992روز قبل
بیماری ها


 


یك اپتومتریست گفت: شدت نور خورشید برای چشم آسیب‌رسان است و ورود اشعه ماوراءبنفش به چشم نیز موجب آب‌ مروارید می‌شود، در نتیجه استفاده از عینك آفتابی مناسب و جاذب UV در تابستان ضروری است.

عبدالهادی رئیس‌زاده اظهار كرد: نور خورشید از دو جهت می‌تواند به چشم آسیب برساند. شدت نور خورشید و وجود اشعه ماوراء بنفش دو پارامتر آسیب‌رسان به چشم‌ها هستند و با استفاده از عینك آفتابی مناسب می‌توان از آسیب به چشم پیشگیری كرد.

وی افزود: در فصل تابستان شدت نور خورشید افزایش می‌یابد و در نتیجه استفاده از عینك آفتابی در این فصل ضروری است.

رئیس‌زاده تصریح كرد: اشعه ماوراء‌بنفش با طول موج 320 تا 400 نانومتر برای چشم آسیب‌رسان است و موجب آب مروارید می‌شود. انتخاب و استفاده از عینك آفتابی400 UV می‌تواند مانع ورود اشعه مضر ماوراء بنفش به‌چشم‌شود.

این اپتومتریست خاطرنشان كرد: به افرادی كه از عینك طبی استفاده می‌كنند نیز توصیه می‌شود شیشه عینك خود را فتوكرومیك كنند. عینك‌های فتوكرومیك در تماس با نور خورشید تیره‌رنگ می‌شوند و علاوه بر كاهش شدت نور وارد شده به چشم مانع ورود UV نیز می‌شوند.

رئیس‌زاده بیان كرد: استفاده از عینك آفتابی بدون قابلیت جذب اشعه UV بسیار مضر است، زیرا تیره بودن عینك موجب می‌شود مردمك چشم باز شده و اشعه بیشتری وارد چشم‌ها شود.

وی درباره رنگ شیشه عینك آفتابی گفت: قهوه‌ای و دودی مناسب‌ترین رنگ برای استفاده معمول از عینك آفتابی است. این اپتومتریست افزود: با توجه به این‌كه نظارت خاصی بر فروشندگان دوره گرد عینك آفتابی وجود ندارد، توصیه می‌شود تا حد امكان عینك آفتابی از مراكز معتبر تهیه شود.


جمعه 14/3/1389 - 1:10
ورزش و تحرک

با نزدیک شدن به نوزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام‌جهانی یک پایگاه خبری اقدام به معرفی منفورترین ها در این دوره از رقابت‌ها کرده است که براین اساس تیم ملی فوتبال آلمان ، دیه گو مارادونا سرمربی آرژانتین و کریستیانو رونالدو بازیکن تیم پرتغال این عناوین را به خود اختصاص دادند.

پایگاه اینترنتی سانفرانسیسکو کرونیکل در آستانه نوزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی اقدام به انتخاب منفورترین های این دوره از مسابقات کرده است.

براساس این گزارش ، دو تیم منفور حاضر در رقابت های جام جهانی به این شرح اعلام شده اند:

1- آلمان: آلمانی ها به دلیل پیشینه تاریخی خود به عنوان منفورترین تیم این دوره از رقابت ها برگزیده شده اند اما در هر جام جهانی به خاطر رفتار جوانمردانه و خوشرویی آلمانی‌ها، دیگر نمی توان از این تیم متنفر بود.

2- فرانسه: فرانسوی ها به دلیل تباه کردن حق جمهوری ایرلند در راه حضور در رقابت های جام جهانی 2010، به عنوان تیم دوم این رقابت ها از حیث نفرت انگیز بودن قرار دارند. فرانسه با گلی که تیه ری آنری با دست وارد دروازه ایرلند کرد جواز حضور در این رقابت ها را به دست آورد.

رونالدو منفورترین بازیکن جام جهانی 2010
این پایگاه از کریستیانو رونالدو ، بازیکن تیم ملی فوتبال پرتغال ، به عنوان منفورترین بازیکن رقابت های جام جهانی 2010 یاد کرده است.

بر این اساس سه بازیکن منفور جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به شرح زیر معرفی شدند:

1- کریستیانو رونالدو: ملی پوش پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید به دلیل خودخواهی و خودپسندی به عنوان منفورترین بازیکن انتخاب شده است. این بازیکن در دوره پیشین رقابت ها در دیدار تیم های پرتغال - انگلستان باعث اخراج وین رونی هم تیمی خود در تیم منچستریونایتد شد.

2- جان تری: کاپیتان پیشین تیم ملی انگلستان به دلیل رابطه غیراخلاقی با همسر بهترین دوستش، وین بریج، یکی از بازیکنان منفور این دوره از رقابت هاست.

3- دیدیه دروگبا: ملی پوش ساحل عاج به دلیل شیرجه های آشکارا، شبیه سازی در زمین، فریب داوران و گرفتن پنالتی عنوان سومین بازیکن منفور رقابت های جام جهانی را به خود اختصاص داده است.

مارادونا منفورترین مربی جام جهانی 2010
پایگاه اینترنتی سانفرانسیسکو کرونیکل از سرمربی تیم ملی آرژانتین به عنوان منفورترین مربی حاضر در رقابت های جام جهانی 2010 خبر داد.

دیه گو مارادونا که مجموعه ای از بهترین بازیکنان از جمله لیونل مسی ، کارلوس ته وز ، میلیتو ، آگوئرو ، ماسکرانو و هیگواین را در اختیار دارد، به عنوان نفرت انگیزترین مربی حال حاضر رقابت ها انتخاب شده است.

مارادونا به رفتارهای تهاجمی و فحاشی علیه روزنامه نگاران شهره است و گل با دست متقلبانه او موسوم به «دست خدا» در رقابت های جام جهانی 1986 در دیدار با انگلستان از خاطر هیچکس پاک نمی شود.

نوزدهمین دوره رقابت های فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی روز 21 خردادماه با دیدار تیم های ملی فوتبال آفریقای جنوبی و مکزیک آغاز خواهد شد و تا روز 19 تیرماه ادامه خواهد داشت.

جمعه 14/3/1389 - 1:9
دعا و زیارت
امامت امام هادی (علیه السلام) در دوران خلافت 6 خلیفه ی بنی عباس بود؛ یکی از دیگری پلیدتر و ناجنس تر! اولین آنها معتصم برادر مأمون ملعون بود و آخرین آنها که دستش به خون پاک امام آلوده شد، معتز پسر متوکل بود.
البته وقتی می گوییم معتز امام را به شهادت رساند منظورمان این نیست که مابقی خلفا به مقام امام احترام گذاشتند! برای اثبات این مدعا بیایید نگاهی به زندگی موجودی عجیب الخلقه و ناب (!) در دشمنی و کینه ی اهل بیت بیندازیم با نام «متوکل عباسی»!

وقتی با عملکرد متوکل آشنا شوید خوب می فهمید که امام هادی (ع) در چه مضیقه و تنگنایی قرار داشتند و این در شناخت صبر و بزرگواری آن حضرت نیز به ما کمک می کند.

پیشاپیش از این که شما را با این موجود آشنا می کنیم طلب بخشش می کنیم!

***

متوکل یکی از سیاه ترین دوران های تاریخ را برای شیعیان رقم زد. او که کینه ی عجیبی از امیرالمومنین (ع) در دل داشت، هر کس در دلش محبت امام علی (ع) و دیگر ائمه را می پروراند به قتل می رساند.

چند تا از جنایات او را بخوانید:

1.در زمان او بسیاری از علویان زندانی شدند (من جمله خود امام هادی (ع) در دورانی کوتاه) و بسیاری از آنان متواری شدند؛ من جمله محمد بن صالح از نوادگان امام حسن (ع)

2.متوکل دستور تخریب مزار امام حسین (ع) را صادر کرد. هیچ مسلمانی نتوانست چنین جنایتی مرتکب شود تا آنکه یهودی الاصلی پیدا شد به نام دیزج و دستور او را اجرا کرد. پس از آن متوکل دور مزار را حصار کشید تا مبادا کسی به زیارت آن حضرت برود.

علت این کار متوکل علاوه بر کینه از آل رسول (ص)، ترسی بود که از تأسّی مردم به امام حسین (ع) بر جانش افتاده بود. یعنی از فرهنگ شهادت طلبی می ترسید!

تخریب مزار امام حسین (ع) مردم را بسیار خشمگین کرد و حتی شاعران نیز دست به قلم بردند و بنی عباس را چنین فاش کردند:

«... بنی عباسیان متاسف اند که در قتل حسین (ع) شرکت نداشتند!...»

3.ابن سکیت معروف، که عالم بزرگی در زمان امام هادی (ع) بود، توسط متوکل به شهادت رسید. زبان او را از پشت گردنش بیرون کشیدند چرا که در پاسخ خلیفه که گفته بود فرزندان مرا بیشتر دوست داری یا حسن و حسین (ع)؟ گفته بود:

«به خدا قسم قنبر غلام علی (ع) در نظر من از تو و دو فرزندت بهتر است.»

4.شکنجه و اعتراف به زور گرفتن در زمان او رایج بود!

5.به شعرا پول می داد تا از مشروعیت بنی عباس به دروغ شعری بسازند!

6.فشارهای اقتصادی و اجتماعی بسیاری بر شیعیان روا می داشت. شیعیان را از پستهای دولتی محروم می کرد و چنان مالیات سنگینی بر شیعیان تحمیل می کرد که گاهی آنها از شدت فقر، گرسنه می ماندند. تا جایی که گروهی از بانوان علوی برای خواندن نماز تنها یک چادر داشتند و مجبور بودند نوبتی نماز بخوانند.

7. علویان را از داشتن بیش از یک برده و داشتن ملک محروم کرد.

8.به قضات دستور داد که به غیرعلویان احترام بیشتری بگذارد.

9.او 5 قصر برای خودش ساخت و هزینه ای هنگفت بابت آنها پرداخت کرد. یک میلیون و هفصد هزار دینار!

10.در مراسم ختنه کنان معتز، متوکل فقط حدود 20000000 (20 میلیون بابا!) درهم برای ریختن بر سر زنان و خدام آماده کرده بود!

مفتخرم که به اطلاع شما برسانم پسر متوکل یعنی منتصر در حالت مستی او را به قتل رساند. هر چند منتصر نیز خلیفه  ی خوبی نبود اما حداقل نفس کشیدن را برای شیعیان ممنوع نکرد!

الا لعنتُ الله علی القوم الظالمین!


منبع: شرح مختصری از زندگی امام هادی (ع)، مرکز فعالیت های قرآن و عترت، صص 23 –
جمعه 14/3/1389 - 1:5
آلبوم تصاویر
ماده‌سازی کاروان آزادی پیش از ترک ترکیه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



تصاویر:حمله رژیم اسرائیل به «کاروان آزادی»
رژیم صهیونیستی در اقدامی وحشیانه کشتی «آزادی» که حامل کمکهای بشردوستانه برای مردم غزه بود را هدف قرار داد.

 

 

 

 

 

 

 
جمعه 14/3/1389 - 0:54
اخبار
معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی گفت: قانون معافیت نفر چهارم خانواده فقط تا 29 اسفند امسال اجرا می شود.

حلوایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر درباره قانون معافیت 3 برادری افزود: چنانچه در خانواده ای 3 فرزند به خدمت سربازی رفته و خدمت خود را به پایان رسانده باشند، نفر چهارم خانواده از خدمت معاف خواهد شد.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی گفت: این قانون تا پایان سال 89 اعتبار دارد و زمان اجرای آن تا 29 اسفند امسال برای مشمولان لحاظ خواهد شد.

وی درباره نحوه استفاده مشمولان از این قانون اظهارداشت: مشمولان این قانون می توانند کارت های پایان خدمت برادران خدمت کرده یا گواهی اشتغال به خدمت برادر حین خدمت را که حداقل یک سال خدمت کرده باشد به دفاتر پلیس + 10 در شهرستان محل سکونت تحویل دهند تا مراحل رسیدگی به آن انجام شود.

سرهنگ حلوایی در پاسخ به سوالی که آیا کسر خدمت بسیج فعال نیز جزو خدمت محاسبه می شود یا خیر؟ گفت: کسر خدمت از دو منظر انجام می شود یکی به واسطه خدمات پدر و مادر و دیگری به واسطه خدمات خود فرد و آنچه به واسطه خدمات خود فرد باشد به عنوان سابقه خدمتی فرد لحاظ می شود.

وی گفت: اگر مدت خدمات فرد به یک سال برسد با زمان خدمتی که فرد انجام داده است در قالب یک سال خدمت محسوب می شود.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی درباره مدت خدمت سربازی گفت: آنچه در قانون برای زمان سربازی قید شده 24 ماه است ولی با تدابیر مقام معظم رهبری فعلا مدت خدمت سربازی 18 ماه است.

سرهنگ حلوایی درباره کسر خدمت دارندگان مدارک تحصیلی مختلف نیز گفت: در این قانون افراد لیسانس 1ماه، فوق لیسانس دو ماه و دکتری از 3 ماه کسر خدمت بهره مند خواهند شد و اگر چنانچه این افراد در مناطق محروم خدمت کنند یک ماه کسر خدمت و در مناطق عملیاتی دو ماه کسر خدمت خواهند داشت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر فردی با مدرک دکتری در منطقه عملیاتی خدمت کند با احتساب مدرک تحصیلی و محل خدمت، طول مدت خدمت سربازی وی از 18 ماه به 13 ماه کاهش پیدا خواهد کرد.

سرهنگ حلوایی در خصوص بازداشت عاملان توزیع فرم های جعلی معافیت سربازی هم گفت: متاسفانه عده ای سود جو از ناآگاهی مشمولان و خانواده های آنها استفاده می کنند و با ترفندهایی که به کار می گیرند مدارک جعلی برای آنها صادر می کنند که این موضوع به طور جدی در حال پیگیری است و بسیاری از این عوامل دستگیر شده اند.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی گفت: چنانچه کسی در دام این سودجویی قرار گیرد زمان مراجعه به سازمانی که بخواهد در آن کار كند، دستگاه مربوطه در خصوص اصالت کارت ها از سازمان نظام وظیفه و یگان خدمتی استعلام خواهد كرد که در صورت جعلی بودن مدارک در آنجا مشخص می شود.

وی در ادامه افزود: به خانواده ها و مشمولان توصیه می شود فریب این افراد را نخورند چون بعد از مدتی که افراد سود جو دستگیر شوند مشکلات بعدی در زندگی افرادی که مورد سود جویی قرار گرفته اند نیز به وجود خواهد آمد.

سرهنگ حلوایی در خصوص خروج دانشجویان فاقد کارت به خارج از کشور نیز گفت: افرادی که وضع مشمولیت آنها مشخص است چنانچه بخواهند سفر زیارتی به عراق،عربستان و سوریه داشته باشند چک ضمانت از آنها دریافت می شود و اگر هم به دیگر کشورها بخواهند سفر کنند با تائیدیه دانشگاه محل تحصیل با ودیعه 15 میلیون تومانی به آنها اجازه خروج موقت 1 ماهه داده می شود.
جمعه 14/3/1389 - 0:52
فلسفه و عرفان
یونس لب گزید. نگین ها از دستش رها شد و روی میز کارش افتاد. دستها را روی سر گرفت و بغضی سراسر وجودش را پوشاند. چند قدم دور کارگاه برداشت و تصمیمش را گرفت! باید فرار می کرد.
***

-سید من! جان شما و جان خانواده ام!

-چه شده؟

-تصمیم دارم از اینجا بروم.

امام علی (ع) که لبخندی بر لب داشت گفت:

-چرا؟

یونس آهی کشید و با تاسف گفت:

-موسی بن بغا را که می شناسید! از درباریهاست. نگینی ارزشمند به من داده بود که طرحی رویش نقاشی کنم... مولا جان همین که آمدن طرح را رویش بکشم دو نیم شد! اگر فردا خبر را به او بدهم یا زیر تازیانه جان می دهم یا زیر تیغ جلاد!

امام با شادابی لبخندی زد و گفت:

-برگرد به خانه ات! تا فردا خبری جز خیر نیست!

یونس با ناباوری به امام اعتماد کرد و بازگشت.

 ***

یونس که صورتش از فرط خنده گلگون شده بود سعی می کرد در راه رسیدن به خانه ی امام جست و خیز نکند! وقتی امام را دید دستش را بوسید و با خوشحالی گفت:

-دیروز همین که رفتم به خانه موسی آمد و گفت بین زنانش بر سر انگشتری دعوا شده... گفت می دانم کار سختی است ولی دو نیمه اش کن من بهای بیشتری می پردازم. من هم قیافه ی حق به جانبی گرفتم و گفتم «ببینم چه می شود...». خدا را شکر! خدا را شکر به خیر گذشت!

امام خندید. دست برد به آسمان و نجوا کرد:
-خدایا شکر که از شکرگزارانیم...


منیع: بحارالانوار، ج 50، ص 125، ح 3.
جمعه 14/3/1389 - 0:50
سينمای ایران و جهان

شـبـکـه یــک
به گزارش روابط عموی سیما ، فیلم تلویزیونی « پیچ تند» جمعه 14 خرداد ساعت 30/7 صبح از شبکه یک سیما پخش می شود.
داستان درمورد زن و شوهری جوانی است كه ازنظر خودشان به انتهای خط زندگی رسیده‌اند، درجاده شمال دچار سانحه تصادف می‌شوند و خانواده‌ای روستایی به یاری آنها می‌آیند. حضور این دو در جمع صمیمی خانواده روستایی و همراهی آنها در بازگشت به تهران که در کنار کاروان زیارتی مرقد امام (ره) اتفاق می افتد، دریچه های تازه ای از زندگی را برای آنها روشن می کند .
شهروزابراهیمی و فرشته سرابندی درفیلم تلویزیونی « پیچ تند» به کارگردانی نادرمقــدس و تهیه کنندگی محمد ناجی از تولیدات سال 88 گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما به ایفای نقش پرداختند .

فیلم تلویزیونی « کیلومتر 14(1)»جمعه 14خرداد ساعت 16 ازشبکه یک سیما پخش می شود.
درخلاصه داستان فیلم آمده : سعید سرخورده بخاطر پشیمانی ازخلافهای گذشته اش به همراه دایی پیرخود به مرقد امام (ره) می رود.دایی قرار است درمرقد امام (ره) به کاروانی که پس برگزاریمراسم سالروزارتحال امام (ره) راهی کربلاست بپیوندد.سعید طی ماجراهایی با افرادی روبرو می شود که هرکدام ازجایی برای برپایی این مراسم آمده اند. حضوردرکنارآنها آغاز مسیر تازهای در زندگی اوست.
کامبیز دیرباز، مریم کاویانی، حسین سحر خیز و آتش تقی پور درفیلم تلویزیونی« کیلومتر 14(1) » به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی بهادر اسدی ازتولیدات گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما به ایفای نقش پرداختند .

صبح شنبه 15 خرداد ساعت 30/7 فیلم تلویزیونی« کیلومتر14 (2 )» به کارگردانی آرش قادری وتهیه کنندگی بهادر اسدی ازشبکه یک سیما پخش می شود.
درخلاصه داستان فیلم آمده : داوود كه یك سال پیش با اصغرآرپی‌جی جانباز دفاع ‌مقدس در مرقد امام(ره) آشنا شده بود و تحت تأثیر رفتار و منش اصغر، از كار خلاف دست كشیده بود. اینك رابطه‌ای دوستانه با اصغر پیدا كرده است.
كامبیز دیرباز و اصغر تقی زاده درفیلم تلویزیونی « کیلومتر14 (2 )» ازتولیدات سال 88 گروه فیلم وسریال شبکه یک سیماایفای نقش کرده اند .

فیلم تلویزیونی « برکت » به کارگردانی رضا ابوفاضلی وتهیه کنندگی مهدی بشکوفه شنبه 15 خرداد ساعت 16 ازشبکه یک سیما پخش می شود.
درخلاصه داستان فیلم بابازی پروانه معصومی ، جعفردهقان ، افشین نخعی و پرستو صالحی آمده : خاتون که یگانه پسرش در جنگ به شهادت رسیده است، به رسم سال های جنگ و برای نذر،هرسال درسالگرد ارتحال امام (ره) نان می پزد ودر مراسم ارتحال نانها را میان زائران و عزاداران توزیع می کند. اما مدتی است که سخت بیمارشده و توان پختن نان و شرکت در مراسم را ندارد و اطرافیان نیزنمیخواهند که او بداند که زمان ارتحال گذشته است. ولی خاتون از تغییرات فصلی متوجه موضوع شده است و با پختن نان دریک زمان مناسب به همراه بقچهای ازنان راهی زیارت مرقد امام (ره) میشود.اما درمیان راه به دلیل وخامت حالش ازسفربازمیماند.اما بقچه نان به سفرخود و رسیدن به مرقد امام (ره) ادامه داده و در پایان پس ازطی داستانهای مختلف به مقصد رسیده و ادای دین و نذر خاتون فراهم می شود.

شـبـکـه دو
فیلم سینمایی « دیواره شمالی»به کارگردانی فیلیپ استولزِل و تهیه کنندگی بنجامین هِرمان پنجشنبه 13 خرداد ساعت 30/23 ازشبکه دو سیما روی آنتن می رود.
دراین فیلم خواهید دید : «تونی» و «آندریاس» دو صخرهنورد آلمانی هستند که تخصص ویژه‏ای در زمینه کوه‏نوردی و صخره‏نوردی دارند. آنها تا به حال دیواره‏ها و نقاط صعب‏العبور زیادی را فتح کرده‏اند. المپیک مونیخ در راه است و دولت آلمان برای مهیج‏تر کردن این بازی‏ها اعلام می‏کند که به صعودگران دیواره شمالی مانند قهرمانان المپیک مدال طلا اهدا می‏کند. دیواره شمالی سخت‏ترین و صعب‏العبورترین دیواره آلپ است که تا به حال فتح نشده است. این خبر آن قدر مهیج است که همه روزنامه‏ها به دنبال تهیه خبر درباره کوه‏نوردانی هستند که تصمیم دارند این مدال طلا را تصاحب کنند. «لوئیز» نیز زن خبرنگاری است که از سوی یک روزنامه برلینی به مونیخ فرستاده می‏شود تا درباره قهرمانان آن یعنی تونی و آندریاس گزارش تهیه کند. لوئیز تونی و آندریاس را کاملاً می‏شناسد. تونی خواستگار لوئیز بوده است، اما لوئیز پاسخ مثبت خود را مشروط به ترک صخره‏نوردی توسط تونی کرده است. تونی هم که به این کار عشق می‏ورزد لوئیز را ترک کرده است. اما هم لوئیز و هم تونی منتظر تغییرعقیده یکدیگر هستند.اگر چه تونی صعود از دیواره شمالی را دیوانگی می‏خواند اما آندریاس او را تحریک می‏کند تا این کار را انجام دهند و آنها برای این کار به سوئیس می‏روند. گردش‏گران، خبرنگاران و کوه‏نوردان زیادی برای این رقابت خود را آماده کرده‏اند. رقبای اصلی تونی و آندریاس، دو صخره‏نورد اتریشی به نام‏های «رینر» و «انگرر» هستند.آنها نقشه خود را می‏کشند، وسایل را جمع می‏کنند و به راه می‏افتند.
بِنو فورمان ، فلوریان لوکاس و جوآنا وُکالِک درفیلم سینمایی « دیواره شمالی» محصول مشترک کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس درسال 2008ایفای نقشکردهاند.

فیلم سینمایی « جهان » جمعه 14 خرداد ساعت 30/17ازشبکه دوسیما پخش می شود .
داستان فیلم درمورد زندگی چند انسان درنقاط مختلف دنیاست که به نوعی ارتباطی با یکدیگر پیدا میکنند. مردِ ثروتمندی به نام «اینیاکی» توسط عدهای آدمربا دزدیده میشود و به مدت نه ماه دراتاقی 6 متری حبس می‏شود. پس از 9 ماه او آزاد می‏شود و همه، حتی رسانه‏ها از این امر خوشحالند. اما او در منزل می‏فهمد که مادرش از دنیا رفته است. ازسوی دیگر او خبر گیر افتادن فضانوردی روس به نام «میخاییل لوچنکو» را در فضا، به علت تغییرسیستم حکومتی شوروی، می‏فهمد و به صورت ناخودآگاه نگران او می‏شود و تلاش می‏کند او را برگرداند. از سوی دیگر دختری به نام «یوریان» در داستان حضور دارد که علیرغم داشتن دوستان مختلف، احساس تنهایی شدیدی میکند. پدر یوریان از او دور است، چرا که همیشه در حال سفر میباشد. او همواره احساس می‏کند که چشمی مراقب اوست. به همین خاطر زمانی که قصد خودکشی دارد، به خاطر حسّ دیده شدن توسط یک ناظر از بالا، منصرف میشود. دراین بین یوریان با برادر زنِ اینیاکی، «خاویر» آشنا می‏شود. اینیاکی رابطه خوبی با خاویر ندارد، چرا که وی را مسئول مرگ خواهرش میداند. خواهر اینیاکی که همسر خاویر بوده است، در یک تصادف رانندگی که همراه شوهرش بوده است از دنیا میرود. خصوصیت مشترک این چند نفر که در داستان حضور دارند این است که همگی دریافت مشابهی از وجود یک نیروی برتر در زندگی دارند. همگی آنها به آسمان و دریا تعلّق خاطر دارند و در یک دوره 9 ماهه و اتفاقاتی که برایشان میافتد، گویی به یک تولد دوباره میرسند.
فیلم سینمایی« جهان» به کارگردانی دیه گو فاندوس محصول سال2007کشوراسپانیا می باشد.

فیلم سینمایی « آینه ای در غبار» به کارگردانی و تهیه کنندگی ایمان افشاریان شنبه 15 خرداد ساعت 30/17 ازشبکه دو روی آنتن می رود .
درخلاصه داستان فیلم آمده : مهرداد و پرهام دستگاهی را اختراع می کنند که با آن قادرند صداهای مانده درفضا را درمکانهای مختلف، بازشنوی کرده و طول موج آنها را ثبت کنند. این دستگاه به مهرداد این فرصت را می دهد که یک معمای کهنه خانوادگی را که به فعالیتهای انقلابی پدربزرگش درسال 1342 مربوط می شود، کشف کند و پدرش را از مخمصه ذهنی نجات دهد. پدرکه در ابتدا از این ماجرا فرار می کند بالاخره مجبورمی شود مهرداد و پرهام را به زیرزمین یک خانه قدیمی ببرد و در آنجا صداهای روز سیزدهم خرداد 1342 را بازیابی کند .
حبیب دهقان نسب ، امیررضا دلاوری و افشین کتان چی دراین فیلم بازی می کنند.

شـبـکـه سـه
فیلم تلویزیونی « میهمان حبیب خداست » به کارگردانی حسین قاسمی جامی و تهیه کنندگی حسن فرحی پنجشنبه 13 خرداد ساعت 20 ازشبکه سه سیما پخش می شود.
داستان فیلم ماجرای یک روز از زندگی پیرمردی دل زنده است به نام جنتی که انگار روزی او به عنوان میهمان حضرت امام(ره) از پیش مقدر شده است.
محرم زینال زاده، آتش تقی پور، کیوان محمود نژاد و مرتضی ضرابی درفیلم تلویزیونی « میهمان حبیب خداست » ایفای نقش کرده اند .

شبکه سه سیما جمعه 14خرداد ساعت 30/23 فیلم تلویزیونی « تی تی مان» به کارگردانی حسین علی فلاح لیستانی و تهیه کنندگی علی صدیقی را پخش می کند.



داستان این تله فیلم درمورد دختر جوانی است که دریکی از روستاهای شمال زندگی می کند . اوخانواده خود را از دست می دهد و بزرگان روستا سعیمی کنند با شیوه ای کارآمد مشکلات او را حل کنند تا او بتواند ضمن حفظ اعتماد به نفس خود ، در راه انتخاب ازدواج صحیح و آگاهانه و به دست گرفتن سکان زندگی اش به خود و دیگران کمک کند.
رحیم نوروزی ، بهنام کلامی ، مرضیه گوهری ، نرجس بدر طالعی ، مینا خدا خواهان ، سوگند نیک فرجام ، فریدون بیات سرمدی وسارا نوکاریزی درفیلم تلویزیونی « تی تی مان» از تولیدات مرکز سیما فیلم به ایفای نقش پرداخته اند

شبکه سه سیما شنبه 15 خرداد ساعت 11 فیلم تلویزیونی « وسوسه» به کارگردانی بهروز طاهری و تهیه کنندگی محسن منشی زاده را پخش می کند.

"وسوسه " با بازی رضا آشتیانی ، عباس فکری ، شراره رخام ، اکبر وارث ، بهار ارجمند ، مجید واشقانی ، بهزاد رحیم خانی ؛ داستان پدر و دختری روایت کرده است که در یک کارگاه تولید میز و صندلی مشغولند و می خواهند برای سود بیشتر، کارگاه های کوچک تر را به زور از صاحبانشان خریداری کنند. در این میان یک نفر از صاحبان کارگاه به نام آقا محسن ، کارگاهش را به آنها واگذار نمی کند.

شـبکـه چـهــار

فیلم سینمایی « کنت مونت کریستو » پنجشنبه 13خرداد ساعت 30/ 15ازشبکه چهارسیما پخش می شود.
درخلاصه داستان فیلم آمـده : ادموند دانتس پس از ازدواج با دختری به نام مرسدس به اتهام دروغین طرفداری از ناپلئون در جزیره شاتودیف زندانی می‌شود و بر اثر همدستی فرناند مونتگو و رقیب تجاری‌اش دانگلار مدت چهار سال محبوس می‌ماند. آنها به همسرش می‌گویند او كشته شده است. ادموند دانتس در زندان با زندانی دیگری به نام آبه فاریا دوست می‌شود. آبه فاریا پیرمردی است كه سال‌های بسیاری را به كندن تونل مشغول بوده است. پیرمرد در یك حادثه می‌میرد. اما در لحظه مرگ نقشه گنجی معروف به گنج مونت كریستو را در اختیار ادموند دانتس می‌گذارد. دانتس با تلاش بسیار ماهرانه‌ای از تونلی كه پیرمرد كنده استفاده می‌كند و از زندان می‌گریزد و گنج را به دست می‌آورد و به پاریس باز می‌گردد و خود را با نام كنت مونت كریستو معرفی می‌كند. همسرش مرسدس او را می‌شناسد و به او می‌گوید همیشه او را دوست داشته است و از او صاحب پسری به نام آلبرت ادموند شده است. ادموند كسی را كه برایش پاپوش ساخته بود را مجبور به اعتراف می‌كند. اما فرناند نیز برای سرقت گنج به سراغ كنت مونت كریستو می‌رود و شكست می‌خورد. اما به هویت واقعی كنت مونت كریستو پی می‌برد. ادموند برای انتقام به سراغ فرناند می‌رود. فرناند به ادموند شلیك می‌كند اما با مداخله دستیار ادموند تیر به شانه مرسدس می‌خورد. فرناند به دست ادموند كشته می‌شود. در انتها ادموند به همراه همسرش مرسدس و پسرش آلبرت و دستیارش برای ادای دین به روح آبه فاریا كه نقشه گنج را در اختیار او گذاشت و زندگی آنها را نجات داده به سوی زادگاهش رهسپار می‌شوند.
جیم کاویزل و گای پیرس درفیلم سینمایی « کنت مونت کریستو » به کارگردانی کوین رینولدز محصول سال 2002 کشورهای بریتانیا ، آمریکا و ایرلند بازی کرده اند .

فیلم تلویزیونی « دیگر تنها نیستم » به کارگردانی محمد علی طالبی و تهیه کنندگی محمد خزایی جمعه 14خرداد ساعت 30/20 ازشبکه چهارسیما پخش می شود .

درخلاصه داستان این فیلم با بازی اكبرزنجان پورو معصومه حسینی و از تولیدات گروه فیلم و نمایش شبکه چهار سیما آمده : مرادی پیرمرد هفتاد ساله پس ازسالها کار دریک رستوران به علت پیری و لرزش دستهایش بیکارمی شود. تک و تنها به خانه برمیگردد و با تلفن دامادش متوجه می شود که دخترش درشهرستان در بیمارستانی بستری است. اومجبورمی شود که تمام اندوخته اش را برای عمل دختر هزینه کند، سپس به هر دری میزند که کار جدید پیدا کند اما موفق نمی شود. سرانجام با ماشین کهنه و قدیمی اش به مسافرکشی در شهر می پردازد.
روزی جوانی را سوار کرده با او تا نزدیک خانۀ وی می رود و متوجه می شود که جوان تصمیم دارد مادر پیرش را به علت سختی زندگی به آسایشگاه سالمندان ببرد.
مرادی با پیرزن آشنا می شود و پس از طی حوادثی، روزی دوباره به سراغ پیرزن می رود تا او را از آسایشگاه برای دیدن نوه هایش به خانۀ پسرش ببرد. آن ها با هم به آنجا می روند و می بینند که پسر با زن و بچه هایش به شهرستان رفته و دیگر نشانی از آنها نیست. مرادی بسیارمتأثرمی شود و به هنگام برگرداندن پیرزن به آسایشگاه به او می گوید که دیگر تنها نیست. آنها با هم به سوی یک زندگی تازه پیش می روند.

فیلم سینمایی « کونیمادا » به کارگردانی جیلو پونـتـه کـورو شنبه 15 خرداد ساعت30/20 از شبکه چهار پخش می شود.
داستان فیلم در اواسط قرن نوزدهم میباشد که یک سیاستمدارکه برای رفع انحصار شکر توسط پرتغالیها به یکی ازجزایردریای کارایب اعزام شده،درگیرقیام انقلابیونجزیرهمی شود.
مارلون براندو، رناتو سالواتوری ، نورمن هیل و اواریفتو مارکزدرفیلم سینمایی « کونیمادا » محصول مشترک کشورهای فرانسه و ایتالیا به ایفای نقش پرداختند.

شـبکـه تـهـران
فیلم سینمایی « غریزه جنایت 2 » به کارگردانی ژان فرانسوا ریشه 40 دقیقه بامداد جمعه 14خرداد ازشبکه تهران روی آنتن می رود .
داستان این فیلم درباره ژاک مرین است که پس ازاتمام خدمت سربازی اش توسط دوستش پل به سردسته خلافکارانی به نام گیدو معرفی می شود وسپس با یکدیگر شروع به اعمال تبهکارانه مثل سرقت ازمنازل و بانکها می کنند. ژاک سپس با زنی به نام سوفیا آشنا می شود و با او ازدواج کرده صاحب دو بچه میشود،اما اعمال خلافکارانه ژاک وبه زندان افتادن های مداومش در فرانسه، باعث می شود که سوفیا بالاخره تصمیم به جدایی از ژاک بگیرد. سپس ژاک مجبورمی شود به کانادا فرارکند و به کارساختمانی مشغول شود، اما درآنجا هم با مردی به نام ژان پل مرسیه آشنا می شود وآنها تصمیم تبهکاری های دو نفره دیگری را دارند که ژاک به دلیل سوءسابقه اش از کانادا اخراج میشود و بالاجبار به فرانسه باز می گردد وسپس با زنی به نام ژان اشنایدرآشنا شده و با هم ازدواج می کنند و تبدیل به یک زن وشوهر تبهکار شبیه به بانی وکلاید، زوج مشهوورگنگسترآمریکایی می شوند و شروع به عملیات سرقت مسلحانه می کنند، اما به خاطر اینکه پلیس به دنبال آنهاست باز هم مجبور به فرارمی شوند و این بار به آریزونا درآمریکا می روند، اما درآنجا هم تحت پیگرد پلیس قرارمی گیرند و به کانادا بازگشت داده می شوند و محکوم به زندان میشوند. ژاک محکوم است که ده سال در زندان آنجا بماند که در آن زندانبانان رفتار بسیارخشنی نسبت به ژاک دارند. ژاک با ژان پل مرسیه که او هم در این زندان است، یک نقشه فرار می کشند و موفق می شوند از زندان فرارکنند و باز هم به خرابکاریهای سابقشان ادامه دهند. ژاک تصمیم دارد به زندان زنان نیز هجوم ببرد و همسرتبهکارش را نجات دهد، اما ژان علاوه بر اینکه می داند در زندان زنان منتظر ژاک هستند تا او برای نجات همسرش اقدامی کند تا او را دستگیرکنند، به ژاک اطلاع می دهد که تصمیم دارد از وی جدا شود. درآخرین فعالیت تبهکارانه ژاک و ژان پل، آنها در حال تیراندازی در جنگل هستند که یکی از جنگلبانان ژاک را می شناسد و آنها مجبورمیشوند تمام آنها را بکشند. دو روز بعد ژان پل مرسیه طی یک سرقت از بانک به دست پلیس کانادا کشته می شود؛ اما ژان اشنایدر باقیمانده محکومیت خود را در زندان کانادا می گذراند و سپس تا آخر عمر در آزادی، در فرانسه زندگی می کند. این قسمت اول ماجرای زندگی ژاک مرین جنایتکار بالفطره همیشگی است.
وینسنت کسل، سیسیل دوفرانس، ژرارد دیپاردیو و جیلز للوچه در فیلم سینمایی « غریزه جنایت 2 » محصول سال 2008 کشورهای فرانسه ، کانادا و ایتالیا در ژانر حادثه ای، زندگینامه ای، درام و هیجانی بازی کرده اند.

فیلم تلویزیونی « ذبیح » به کارگردانی حسین سحرخیز و تهیه کنندگی بهادراسدی جمعه 14 خرداد ساعت 30/14 ازشبکه تهران روی آنتن می رود .
داستان فیلم درمورد ذبیح است که بعد از 30 سال به ایران بازمی گردد.همسر او فرشته در دوران انقلاب کشته شده و ذبیح هم به علت قاچاق عتیقه 30 سال در زندان ترکیه بوده است. او تیمساری را که باعث مرگ همسر و زندانی شدن او بوده پیدا می کند. تیمسار 3 سال است که به ایران بازگشته و درخانه سالمندان زندگی می کند. ذبیح هم برای اینکه بیشتربه تیمسار نزدیک شود به خانه سالمندان می رود و تیمسار را پیدا می کند خانه سالمندان متعلق به میراث فرهنگی است و برای اینکه خالی نماند و تخریب نشود در اختیار این آسایشگاه قرار گرفته است. تیمسار که در زمان شاه مسئول میراث فرهنگی سمنان بوده، یک مقداری ازاین عتقیه ها را در زیر زمین خانه سالمندان پنهان می کند و بعد ازمدتها که بر می گردد در این خانه ساکن می شود تا عتیقه ها را پیدا کند. ولی بعد از 3 ماه سکته مغزی می کند وحالا که ذبیح برگشته، می خواهد اول عتیقه ها را پیدا کند و بعد تیمساررا بکشد. ذبیح می فهمد زمانی که تیمسار به این خانه آمده، خود را مهندس معرفی کرده و سعی کرده زیرزمین این خانه را بازسازی کند. ذبیح به زیرزمین می رود و عتیقه ها را پیدا می کند. تیمسار همان شب می میرد و پلیس به آسایشگاه می آید و ذبیح عتیقه ها را به پلیس تحویل می دهد.
جهانگیر الماسی ، محمود عزیزی، بهرام ابراهیمی، الیزابت امینی واصغر تقی زاده دراین فیلم بازی می کنند.

فیلم تلویزیونی « فصل آخر» به کارگردانی اسماعیل فلاح پور و تهیه کنندگی امیرحسین شریفی شنبه 15 خرداد ساعت 30/14 ازشبکه تهران پخش می شود.
داستان «فصل آخر» در زمان حال می‌گذرد و فلاش‌بكی به دوران گذشته و سال 56 دارد. «فصل آخر» داستان دختری است كه یكی از كتاب‌های پدرش را كه نویسنده بوده است مطالعه می‌كند و با حقایقی تكان‌دهنده مواجه می‌شود. اتفاقات این داستان در دوران معاصر می‌گذرد و مطالب كتاب شخصیت‌های داستان را در فضای سال 56 قرار می‌دهد و باعث می‌شود این جریان روی شخصیت‌های داستان تأثیر ‌گذارد. فیلمنامه این اثر به قلم آرش برهانی واسماعیل فلاح پور نوشته شده است .« فصل آخر» به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه تهران سیما بانگاهی متفاوت به انقلاب اسلامی می پردازد.
هوشنگ توكلی،فقیه سلطانی،فرحناز منافی ظاهر و پرویز شفیع زاده بازیگران اصلی این فیلم تلویزیونی هستند.
عوامل تولید پروژه تلویزیونی "فصل آخر" عبارتند ازبابک شعاعی : طراح گریم، شهریار کلهر: طراح صحنه و لباس،اسماعیل آقاجانی:مدیرتصویربرداری و ابراهیم بخشی: صدابردار.

سـیـمــای اسـتــان هــا
فیلم سینمایی « عبور از غبار» به کارگردانی پوران درخشنده و تهیه کنندگی مهدی احمدی گرکانی جمعه 14 خرداد ساعت 14 از سیمای استان ها روی آنتن میرود.

داستان فیلم با بازی زنده یاد خسروشکیبایی،مهناز افضلی ،عطاءاله زاهد و نعمت اله گرجی درمـوردمعلمی است که با همسر و فرزندش دریکی از روستاهای حومه تهران زندگی میکند، اوبه سختی موفق می شود خانهای دربلندی تپه بسازد اما به زودی متوجه می شود که همسرش از بیماری کلیه رنج میبرد و درشرف مرگ است، تمام اقدامات او به دلیل وضعیت نامساعد مالی ، برای همسرش بی نتیجه میماند تا اینکه مادریکی ازشاگردانش که به نظرمیرسد دانش آموز بی انظباطی است بدون اطلاع معلم به بیمارستان می رود و یکی ازکلیه هایش را به همسر معلم اهدا می کند .


جمعه 14/3/1389 - 0:48
آلبوم تصاویر

 

 













جمعه 14/3/1389 - 0:47
آلبوم تصاویر
بی توجهی به آثار تاریخی و عدم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این خصوص از عوامل مهم دیوارنویسی و تخریب بناهای تاریخی و قدیمی است که چهره نامناسب و ناخوشایندی را رقم زده است. اگر چه عدم حساسیت عمومی برای جلوگیری از این اقدام ضد فرهنگی مانع پرسشگری از مسئولان میراث فرهنگی و... در خصوص عدم جلوگیری از تخریب آثار ملی و نیز مرمت تخریب های صورت گرفته نیست.












جمعه 14/3/1389 - 0:46
طنز و سرگرمی
آی‌پد چینی هم به بازار آمد. چشم اپل روشن! البته اسم این محصول قلابی irobat است. از هرچیزی که در دنیا هست، یک نسخه چینی هم هست. در واقع یکی از مهم ترین علل ارزان بودن کالاهای چینی همین است.

آن‌ها مرحله تحقیقات وتوسعه فناوری را از فرآیند تولید حذف کرده‌اند. یک شرکت تولیدی پدر و مادردار، اول نیازسنجی می‌کند و کلی هزینه می‌کند تا بفهمد مردم چه می خواهند. سپس مرحله تحقیقات آغاز می‌شود، بعد محصول جدید طراحی می‌شود. در همین حین، گروه بزرگی مشغول تبلیغات و بازاریابی برای محصول جدید هستند. درنهایت، تازه از محصول جدید رونمایی می‌شود و در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

چینی‌ها فکر بکری کرده‌اند و تمام این مراحل را درز گرفته‌اند. به جایش می‌نشینند و صبر می‌کنند. مهم‌ترین تخصص آن‌ها همین صبر کردن است. آن‌وقت همین که محصول جدیدی به بازار آمد، مدیر تولیدشان را می فرستند تا یک دانه‌اش را بخرد وبیاورد. حالا نوبت محققان شرکت است که تخصصشان استفاده از پیچ گوشتی است. محصول جدید را باز می کنند و تویش را زل زل نگاه می‌کنند. آن وقت یکی عین آن را می‌سازند وخط تولیدشان را روشن می‌کنند. تبلیغات و بازاریابی هم قبلا انجام شده و بازارهای هدف هم به دقت مشخص شده‌اند.

بقیه‌اش معلوم است. کالای چینی مزبور که با کالای اصلی مو نمی‌زند، با یک قیمت باورنکردنی به بازار می‌آید و سازندگان کالای اصل را به خاک سیاه می‌نشاند.

اینترنت سریع‌السیر
می‌گویند وقتی ناصرالدین شاه به فرنگ رفت، شیفته ماشین‌های کالسکه مانندشان شد و یک فقره‌اش را خرید و به ایران آورد. اما وقتی خواست سوار شود و تخته گاز برود، تازه یادش آمد که جاده‌ای در کار نیست. بنابراین اتومبیل مذکور را جلوی کاخ گذاشتند تا جماعت تماشا کنند و عبرت بگیرند!

اما هر چه گذشت، تکنولوژی برای عقب‌مانده‌ها قابل وصول‌تر شد. تکنولوژی به سمتی رفت که به‌راحتی قابل خریداری باشد. امروزه همه جور تکنولوژی را، خودش و زیرساخت‌هایش را می‌شود خرید و نصب کرد و حالش را برد!

شرکتی در انگلیس قرار است به مشترکان خانگی اینترنت فوق‌سریع بدهد، آن‌هم با سرعت باورنکردنی 20 مگابیت برثانیه! یعنی دیگر اصلا لازم نیست دانلود کنید. می‌توانید از محتوای کل شبکه به عنوان یک آرشیو شخصی استفاده کنید! هر چه بخواهید، در کسری از ثانیه حاضر است. حتی می‌توانید فیلم ببینید یا همین‌طور آنلاین از بازی‌های کامپیوتری استفاده کنید.

چرا این جوری نگاهم می‌کنید؟ کی از سرعت اینترنت در ایران حرف زد؟ ما اصلا کی گفتیم سرعت ما فلان است و بهمان است؟ ADSL داریم مثل جان! 128کیلوبیت در ثانیه! کم است؟ از هیچی که بهتر است.

هجران بلای ما شد
شرکت AIRCELL یک فناوری جدید ابداع کرده که به مسافران هواپیما اجازه می‌دهد در حین پرواز هم از تلفن همراهشان استفاده کنند. از سال آینده در آمریکا و به زودی در اروپا، مسافران می‌توانند توی هواپیما هم با تلفن همراهشان به یکدیگر مزخرف بگویند و SMS بازی کنند. یا للعجب! دود از کله آدم بلند می‌شود. چیزی که تا همین 15 سال پیش اصلا وجودنداشته، ظرف مدت کوتاهی چنان برای مردم حیاتی شده که حتی نمی‌توانند چند ساعت از آن صرف‌نظر کنند. تکنولوژی بدجوری آدم‌ها رادر چنگال خودش گرفتار کرده است. تکنولوژی است که نوع زندگی ما را تعیین می‌کند.

یک زمانی حافظ گفته بود: «هجران بلای ما شد یا رب بلا بگردان». همین هجران بود که شوق وصل و لذت دیدار را فراهم می‌ساخت. کم‌کم به مدد تکنولوژی این هجران دارد چیز نامفهومی می‌شود که فقط توی شعر شاعران می‌شود پیدایش کرد.
جمعه 14/3/1389 - 0:39
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته