• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1442
تعداد نظرات : 315
زمان آخرین مطلب : 4598روز قبل
اخبار





ورودی هتل وارویك (WARWICK)

واقع در منطقه منهتن و در نزدیكی پارك مركزی به نشانی خیابان پنجاه و چهارم، 65 غربی



















از محل هتل وارویك تا مقر سازمان ملل، هفت مایل (یازده كیلومتر) طول مسیر است كه طبق محاسبات گوگل ارث،
با توجه به حجم ترافیك خیابان های آن منطقه، طی این مسیر حدود سی دقیقه به طول می انجامد.






جمعه 1/7/1390 - 10:13
طنز و سرگرمی

چرا دخترا بیشتر در کنکور قبول می شوند؟

جمعه 1/7/1390 - 10:10
اهل بیت

درباره امام صادق(به طور کامل)


 


امام صادق ( ع )


حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مذهب جعفری ( شیعه ) در روز 17
ربیع الاول سال 83هجری چشم به جهان گشود .
پدرش امام محمد باقر ( ع ) و مادرش “ام فروه ” دختر قاسم بن محمد بن ابی
بکر می باشد.


کنیه آن حضرت : “ابو عبدالله ” و لقبش “صادق ” است .
حضرت صادق تا سن 12سالگی معاصر جد گرامیش حضرت سجاد بود و مسلما تربیت
اولیه او تحت نظر آن بزرگوار صورت گرفته و امام ( ع ) از خرمن دانش جدش
خوشه چینی کرده است .


پس از رحلت امام چهارم مدت 19سال نیز در خدمت پدر بزرگوارش امام محمد
باقر ( ع ) زندگی کرد و با این ترتیب 31سال از دوران عمر خود را در خدمت جد و
پدر بزرگوار خود که هر یک از آنان در زمان خویش حجت خدا بودند ، و از مبدأ
فیض کسب نور می نمودند گذرانید .


بنابراین صرف نظر از جنبه الهی و افاضات رحمانی که هر امامی آن را دار
می باشد ، بهره مندی از محضر پدر و جد بزرگوارش موجب شد که آن حضرت با استعداد
ذاتی و شم علمی و ذکاوت بسیار ، به حد کمال علم و ادب رسید و در عصر خود
بزرگترین قهرمان علم و دانش گردید .


پس از درگذشت پدر بزرگوارش 34سال نیز دوره امامت او بود که در این
مدت “مکتب جعفری ” را پایه ریزی فرمود و موجب بازسازی و زنده نگهداشتن شریعت
محمدی ( ص ) گردید .


زندگی پر بار امام جعفر صادق ( ع ) مصادف بود با خلافت پنج نفر از بنی
امیه ( هشام بن عبدالملک - ولید بن یزید - یزید بن ولید - ابراهیم بن ولید -
مروان حمار ) که هر یک به نحوی موجب تألم و تأثر و کدورت روح بلند امام معصوم
( ع ) را فراهم می کرده اند ، و دو نفر از خلفای عباسی ( سفاح و منصور ) نیز در
زمان امام ( ع ) مسند خلافت را تصاحب کردند و نشان دادند که در بیداد و ستم بر
امویان پیشی گرفته اند ، چنانکه امام صادق ( ع ) در 10سال آخر عمر شریفش در
ناامنی و ناراحتی بیشتری بسر می برد .


عصر امام صادق ( ع )


عصر امام صادق ( ع ) یکی از طوفانی ترین ادوار تاریخ اسلام است که از یک سو
اغتشاشها و انقلابهای پیاپی گروههای مختلف ، بویژه از طرف خونخواهان امام حسین
( ع ) رخ می داد ، که انقلاب “ابو سلمه ” در کوفه و “ابو مسلم ” در خراسان و ایران
از مهمترین آنها بوده است . و همین انقلاب سرانجام حکومت شوم بنی امیه را
برانداخت و مردم را از یوغ ستم و بیدادشان رها ساخت . لیکن سرانجام بنی عباس
با تردستی و توطئه ، بناحق از انقلاب بهره گرفته و حکومت و خلافت را تصاحب
کردند . دوره انتقال حکومت هزار ماهه بنی امیه به بنی عباس طوفانی ترین و پر
هرج و مرج ترین دورانی بود که زندگی امام صادق ( ع ) را فراگرفته بود .
و از دیگر سو عصر آن حضرت ، عصر برخورد مکتبها و ایده ئولوژیها و عصر تضاد
افکار فلسفی و کلامی مختلف بود ، که از برخورد ملتهای اسلام با مردم کشورهای فتح
شده و نیز روابط مراکز اسلامی با دنیای خارج ، به وجود آمده و در مسلمانان نیز
شور و هیجانی برای فهمیدن و پژوهش پدید آورده بود .


عصری که کوچکترین کم کاری یا عدم بیداری و تحرک پاسدار راستین اسلام ، یعنی
امام ( ع ) ، موجب نابودی دین و پوسیدگی تعلیمات حیات بخش اسلام ، هم از درون
و هم از بیرون می شد .


انجا بود که امام ( ع ) دشواری فراوان در پیش و مسؤولیت عظیم بر دوش
داشت . پیشوای ششم در گیر و دار چنین بحرانی می بایست از یک سو به فکر نجات
افکار توده مسلمان از الحاد و بی دینی و کفر و نیز مانع انحراف اصول و معارف
اسلامی از مسیر راستین باشد ، و از توجیهات غلط و وارونه دستورات دین به وسیله
خلفای وقت جلوگیری کند .


علاوه بر این ، با نقشه ای دقیق و ماهرانه ، شیعه را از اضمحلال و نابودی
برهاند ، شیعه ای که در خفقان و شکنجه حکومت پیشین ، آخرین رمقها را می گذراند ،
و آخرین نفرات خویش را قربانی می داد ، و رجال و مردان با ارزش شیعه یا مخفی
بودند ، و یا در کر و فر و زرق و برق حکومت غاصب ستمگر ذوب شده بودند ، و
جرأت ابراز شخصیت نداشتند ، حکومت جدید هم در کشتار و بی عدالتی دست کمی از
آنها نداشت و وضع به حدی خفقان آور و ناگوار و خطرناک بود که همگی یاران امام
( ع ) را در معرض خطر مرگ قرار می داد ، چنانکه زبده هایشان جزو لیست سیاه مرگ
بودند .


“جابر جعفی ” یکی از یاران ویژه امام است که از طرف آن حضرت برای انجام
دادن امری به سوی کوفه می رفت . در بین راه قاصد تیز پای امام به او رسید و
گفت : امام ( ع ) می گوید : خودت را به دیوانگی بزن ، همین دستور او را از مرگ
نجات داد و حاکم کوفه که فرمان محرمانه ترور را از طرف خلیفه داشت از قتلش
به خاطر دیوانگی منصرف شد .


جابر جعفی که از اصحاب سر امام باقر ( ع ) نیز می باشد می گوید : امام باقر
( ع ) هفتاد هزار بیت حدیث به من آموخت که به کسی نگفتم و نخواهم گفت …
او روزی به حضرت عرض کرد مطالبی از اسرار به من گفته ای که سینه ام تاب
تحمل آن را ندارد و محرمی ندارم تا به او بگویم و نزدیک است دیوانه شوم .
امام فرمود : به کوه و صحرا برو و چاهی بکن و سر در دهانه چاه بگذار و در
خلوت چاه بگو : حدثنی محمد بن علی بکذا وکذا … ، ( یعنی امام باقر ( ع ) به
من فلان مطلب را گفت ، یا روایت کرد ) .


آری ، شیعه می رفت که نابود شود ، یعنی اسلام راستین به رنگ خلفا درآید ، و
به صورت اسلام بنی امیه ای یا بنی عباسی خودنمایی کند .
در چنین شرایط دشواری ، امام دامن همت به کمر زد و به احیا و بازسازی
معارف اسلامی پرداخت و مکتب علمی عظیمی به وجود آورد که محصول و بازده آن ،
چهار هزار شاگرد متخصص ( همانند هشام ، محمد بن مسلم و … ) در رشته های
گوناگون علوم بودند ، و اینان در سراسر کشور پهناور اسلامی آن روز پخش شدند .
هر یک از اینان از طرفی خود ، بازگوکننده منطق امام که همان منطق اسلام
است و پاسدار میراث دینی و علمی و نگهدارنده تشیع راستین بودند ، و از طرف
دیگر مدافع و مانع نفوذ افکار ضد اسلامی و ویرانگر در میان مسلمانان نیز بودند .
تأسیس چنین مکتب فکری و این سان نوسازی و احیاگری تعلیمات اسلامی ، سبب
شد که امام صادق ( ع ) به عنوان رئیس مذهب جعفری ( تشیع ) مشهور گردد .
لیکن طولی نکشید که بنی عباس پس از تحکیم پایه های حکومت و نفوذ خود ،
همان شیوه ستم و فشار بنی امیه را پیش گرفتند و حتی از آنان هم گوی سبقت را
ربودند .


امام صادق ( ع ) که همواره مبارزی نستوه و خستگی ناپذیر و انقلابیی بنیادی در
میدان فکر و عمل بوده ، کاری که امام حسین ( ع ) به صورت قیام خونین انجام
داد ، وی قیام خود را در لباس تدریس و تأسیس مکتب و انسان سازی انجام داد و
جهادی راستین کرد .


جنبش علمی


اختلافات سیاسی بین امویان و عباسیان و تقسیم شدن اسلام به فرقه های مختلف
و ظهور عقاید مادی و نفوذ فلسفه یونان در کشورهای اسلامی ، موجب پیدایش یک
نهضت علمی گردید . نهضتی که پایه های آن بر حقایق مسلم استوار بود . چنین نهضتی
لازم بود ، تا هم حقایق دینی را از میان خرافات و موهومات و احادیث جعلی بیرون
کشد و هم در برابر زندیقها و مادیها با نیروی منطق و قدرت استدلال مقاومت کند و
آرای سست آنها را محکوم سازد . گفتگوهای علمی و مناظرات آن حضرت با افراد
دهری و مادی مانند “ابن ابی العوجاء” و “ابو شاکر دیصانی ” و حتی “ابن مقفع ”
معروف است .


به وجود آمدن چنین نهضت علمی در محیط آشفته و تاریک آن عصر ، کار هر کسی
نبود ، فقط کسی شایسته این مقام بزرگ بود که مأموریت الهی داشته باشد و از
جانب خداوند پشتیبانی شود ، تا بتواند به نیروی الهام و پاکی نفس و تقوا وجود
خود را به مبدأ غیب ارتباطدهد ، حقایق علمی را از دریای بیکران علم الهی به
دست آورد ، و در دسترس استفاده گوهرشناسان حقیقت قرار دهد .


تنها وجود گرامی حضرت صادق ( ع ) می توانست چنین مقامی داشته باشد ، تنها
امام صادق ( ع ) بود که با کناره گیری از سیاست و جنجالهای سیاسی از آغاز امامت
در نشر معارف اسلام و گسترش قوانین و احادیث راستین دین مبین و تبلیغ احکام و
تعلیم و تربیت مسلمانان کمر همت بر میان بست .


زمان امام صادق ( ع ) در حقیقت عصر طلایی دانش و ترویج احکام و تربیت
شاگردانی بود که هر یک مشعل نورانی علم را به گوشه و کنار بردند و در
“خودشناسی ” و “خداشناسی ” مانند استاد بزرگ و امام بزرگوار خود در هدایت مردم
کوشیدند .


در همین دوران درخشان - در برابر فلسفه یونان - کلام و حکمت اسلامی رشد کرد
و فلاسفه و حکمای بزرگی در اسلام پرورش یافتند .
همزمان با نهضت علمی و پیشرفت دانش بوسیله حضرت صادق ( ع ) در مدینه ،
منصور خلیفه عباسی که از راه کینه و حسد ، به فکر ایجاد مکتب دیگری افتاد که هم
بتواند در برابر مکتب جعفری استقلال علمی داشته باشد و هم مردم را سرگرم نماید و
از خوشه چینی از محضر امام ( ع ) بازدارد . بدین جهت منصور مدرسه ای در محله
“کرخ ” بغداد تأسیس نمود .


منصور در این مدرسه از وجود ابو حنیفه در مسائل فقهی استفاده نمود و کتب
علمی و فلسفی را هم دستور داد از هند و یونان آوردند و ترجمه نمودند ، و نیز
مالک را - که رئیس فرقه مالکی است - بر مسند فقه نشاند ، ولی این مکتبها
نتوانستند وظیفه ارشاد خود را چنانکه باید انجام دهند .


امام صادق ( ع ) مسائل فقهی و علمی و کلامی را که پراکنده بود ، به صورت
منظم درآورد ، و در هر رشته از علوم و فنون شاگردان زیادی تربیت فرمود که باعث
گسترش معارف اسلامی در جهان گردید . دانش گستری امام ( ع ) در رشته های مختلف
فقه ، فلسفه و کلام ، علوم طبیعی و … آغاز شد . فقه جعفری همان فقه محمدی یا
دستورهای دینی است که از سوی خدا به پیغمبر بزرگوارش از طریق قرآن و وحی رسیده
است . بر خلاف سایر فرقه ها که بر مبنای عقیده و رأی و نظر خود مطالبی را کم یا
زیاد می کردند ، فقه جعفری توضیح و بیان همان اصول و فروعی بود که در مکتب اسلام
از آغاز مطرح بوده است . ابو حنیفه رئیس فرقه حنفی درباره امام صادق ( ع )


گفت : من فقیه تر از جعفرالصادق کسی را ندیده ام و نمی شناسم .


فوای بزرگترین فقیه جهان تسنن شیخ محمد شلتوت رئیس دانشگاه الازهر مصر که
با کمال صراحت عمل به فقه جعفری را مانند مذاهب دیگر اهل سنت جایز دانست -
در روزگار ما - خود اعترافی است بر استواری فقه جعفری و حتی برتری آن بر مذاهب
دیگر . و اینها نتیجه کار و عمل آن روز امام صادق ( ع ) است .


در رشته فلسفه و حکمت حضرت صادق ( ع ) همیشه با اصحاب و حتی کسانی که از
دین و اعتقاد به خدا دور بودند مناظراتی داشته است . نمونه ای از بیانات امام
( ع ) که در اثبات وجود خداوند حکیم است ، به یکی از شاگردان واصحاب خود به
نام “مفضل بن عمر” فرمود که در کتابی به نام “توحید مفضل ” هم اکنون در دست
است . مناظرات امام صادق ( ع ) با طبیب هندی که موضوع کتاب “اهلیلجه ” است
نیز نکات حکمت آموز بسیاری دارد که گوشه ای از دریای بیکران علم امام صادق ( ع )
است . برای شناسایی استاد معمولا دو راه داریم ، یکی شناختن آثار و کلمات او ،
دوم شناختن شاگردان و تربیت شدگان مکتبش .


کلمات و آثار و احادیث زیادی از حضرت صادق ( ع ) نقل شده است که ما حتی
قطره ای از دریا را نمی توانیم به دست دهیم مگر “نمی از یمی ” .
اما شاگردان آن حضرت هم بیش از چهار هزار بوده اند ، یکی از آنها “جابر بن
حیان ” است . جابر از مردم خراسان بود . پدرش در طوس به داروفروشی مشغول بود
که به وسیله طرفداران بنی امیه به قتل رسید . جابر بن حیان پس از قتل پدرش به
مدینه آمد . ابتدا در نزد امام محمد باقر ( ع ) و سپس در نزد امام صادق ( ع )
شاگردی کرد . جابر یکی از افراد عجیب روزگار و از نوابغ بزرگ جهان اسلام است .
در تمام علوم و فنون مخصوصا در علم شیمی تألیفات زیادی دارد ، و در رساله های
خود همه جا نقل می کند که ( جعفر بن محمد ) به من چنین گفت یا تعلیم داد یا
حدیث کرد . از اکتشافات او اسید ازتیک ( تیزآب ) و تیزاب سلطانی و الکل
است . وی چند فلز و شبه فلز را در زمان خود کشف کرد . در دوران “رنسانس
اروپا” در حدود 300رساله از جابر به زبان آلمانی چاپ و ترجمه شده که در
کتابخانه های برلین و پاریس ضبط است .


حضرت صادق ( ع ) بر اثر توطئه های منصور عباسی در سال 148هجری مسموم و در
قبرستان بقیع در مدینه مدفون شد . عمر شریفش در این هنگام 65سال بود . از جهت
اینکه عمر بیشتری نصیب ایشان شده است به “شیخ الائمه ” موسوم است .
حضرت امام صادق ( ع ) هفت پسر و سه دختر داشت .
پس از حضرت صادق ( ع ) مقام امامت بنا به امر خدا به امام موسی کاظم
( ع ) منتقل گردید .


دیگر از فرزندان آن حضرت اسمعیل است که بزرگترین فرزند امام بوده و پیش
از وفات حضرت صادق ( ع ) از دنیا رفته است . طایفه اسماعیلیه به امامت وی
قائلند .


خلق و خوی حضرت صادق ( ع )


حضرت صادق ( ع ) مانند پدران بزرگوار خود در کلیه صفات نیکو و سجایای
اخلاقی سرآمد روزگار بود . حضرت صادق ( ع ) دارای قلبی روشن به نور الهی و در
احسان و انفاق به نیازمندان مانند اجداد خود بود . دارای حکمت و علم وسیع و
نفوذ کلام و قدرت بیان بود . با کمال تواضع و در عین حال با نهایت مناعت طبع
کارهای خود را شخصا انجام می داد ، و در برابر آفتاب سوزان حجاز بیل به دست
گرفته ، در مزرعه خود کشاورزی می کرد و می فرمود : اگر در این حال پروردگار خود را
ملاقات کنم خوشوقت خواهم بود ، زیرا به کد یمین و عرق جبین آذوقه و معیشت خود
و خانواده ام را تأمین می نمایم .


ابن خلکان می نویسد : امام صادق ( ع ) یکی از ائمه دوازده گانه مذهب امامیه
و از سادات اهل بیت رسالت است . از این جهت به وی صادق می گفتند که هر چه
می گفت راست و درست بود و فضیلت او مشهورتر از آن است که گفته شود . مالک
می گوید : با حضرت صادق ( ع ) سفری به حج رفتم ، چون شترش به محل احرام رسید ،
امام صادق ( ع ) حالش تغییر کرد ، نزدیک بود از مرکب بیفتد و هر چه می خواست
لبیک بگوید ، صدا در گلویش گیر می کرد . به او گفتم : ای پسر پیغمبر ، ناچار
باید بگویی لبیک ، در جوابم فرمود : چگونه جسارت کنم و بگویم لبیک ، می ترسم
خداوند در جوابم بگوید : لا لبیک ولا سعدیک .

جمعه 1/7/1390 - 9:28
ورزش و تحرک

 

 

چرا توپ گلف سطح زبری دارد اما سطح توپ پینگ پنگ صاف است؟

این مسئله به كاربرد آنها مربوط می شود.توپ ینگ پنگ روی میز سه متری مورد استفاده قرار می گیرددرحالی كه توپ گلف در زمین های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.توپ پینگ پنگ اگر همچون توپ گلف سرعت زیادی داشته باشدافراد فرصت كافی نخواهند داشت.پس توپ باید طوری ساخته شودكه زیاد سرعت نگیردبالعكس دربازی تنیس یا گلف ما احتیاج به توپی داریم كه سرعت زیادی داشته باشدتا مسافت زیادی را طی كند.

به همین دلیل سطح توپ گلف آج دارو سطح توپ تنیس پرزدار ساخته می شود درحالیكه سطح توپ پینگ پنگ صاف است.افزایش ناصافی سطح راه حل عجیب،اما كارآمد برای افزایش سرعت توپ است .هرچندوزن توپ تاثیر مهمی دارد.

مادرزمستان برای سر نخوردن روی یخ،از كفش هایی استفاده می كنیم كه آجدارهستندتابا زمین اصطكاك زیادی ایجاد كنند؛یابرای افزایش قدرت ترمز گیری ماشین از چرخ هتی آجدار استفاده می شود.این مطلب این ذهنیت رادرما ایجاد می كند كهكه زبرشدن سطح توپباعث هم ،باعث كاهش سرعت توپ خواهد شد.امادر واقعیت ،زیركردن سطح توپ نه تنها باعث كاهش سرعت توپ نمی شودبلكه باعث افزایش سرعت نیزخواهدشد.بااین شرایط آجداركردن سطح توپ گلف باعث افزایش اصطكاك توپ با هواودرنتیجه اتلاف انرژی توپ نمی شود؟

این مطلب صحیح است،اما در اجسامی مانندتوپ كه سطح پهنی درمقابل جریان هوادارند،پدیده ای  رخ می دهدكه بیشتر اتالف انرژی توپ به خاطر آن صورت می گیردنه اصطكاك هوا.این  پدیده جدایش نام دارد.جدایش یعنی جداشدن جریان هوا از سطح توپ،كه این پدیده جدایش باعث متلاطم شدن جریان هوادر پشت توپ می شودومتلاطم شدن جریان باعث به هدر رفتن انرژی توپ می شود كه ماهش انرژی هم به معنای كاهشسرعت توپ خواهدبود.

 

 

 


 

 

 

 همان طور كه درشكل مشخص است توپ در حال حركت لایه های هوا را می شكافد.وقتی سطح توپ صاف باشد پدیده جدایش زودتر اتفاق می افتد وباعث می شود دنباله بزرگتری از هوا تشكیل شودكه این دنباله باعث اتلاف انرژی توپ می شود.درحالی كه درتوپ زبر جدایش دیرتر اتفاق می افتد وباعث تشكیل دنباله كوچكتری می شودكه كمتر از سرعت توپ می كاهد.
این دنباله برای حركت بسیار مضراست،مخصوصا" با افزایش سرعت اثرات این دنباله در كاهش سرعت محسوس ترمی شود.به همین دلیل درطراحی وسلئل پرسرعت،شكل ظاهری راطوری می سازندكه از لحاظ آیرودینامیكی شكل

كشیده ای داشته باشدتا خطوط جریان هوارا زیادبه هم نزنندوباعث تشكیل دنباله هوا نشوند.اما اوج اهمیت پدیده جدایش،درهواپیماهای جنگندهدیده می شودهواپیماهایی كه بایدگاهی باسرعتی تا چهاربرابر سرعت صوت حركت كنند.

 

 

  برگرفته از مجله science
جمعه 1/7/1390 - 9:24
آلبوم تصاویر

گزارش تصویری / کشتارگاه دام در ورامین

ورامین - خبرگزاری
مهر: کشتارگاه دام در ورامین یکی از مراکز مهم تولید و بسته بندی بهداشتی استان
تهران است.


























 




























عکس / مجتبی
حیدری


جمعه 1/7/1390 - 9:8
آلبوم تصاویر















گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی

جمعه 1/7/1390 - 9:5
آموزش و تحقيقات

پذیرش دوستی‌های قبل از ازدواج از سوی خانواده‌ها

کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با برنا هشدار داد
جامعه از آموزه‌های دینی دور شده است/پذیرش دوستی‌های قبل از ازدواج از سوی خانواده‌ها

کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه گفت: باورهایی که امروز در ارتباط با ازدواج در جامعه داریم، خلاف دستورات مطرح شده در اسلام است.

حجت‌الاسلام سید علی بنی‌صدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره افکار انحرافی ایجاد شده در جوانان اظهار داشت: میان همه افکار اعتقادی و انحرافی که امروزه در جوانان شکل گرفته، نقطه مشترکی وجود دارد و آن منطبق نبودن این افکار با حقیقت است.

وی با بیان اینکه یکی از افکار انحرافی ایجاد شده در جوانان، دوستی های قبل از ازدواج است، تصریح کرد: امروزه ازدواج از حالت سنتی خود فاصله گرفته و درحال حاضر شاهد بروز شیوه های نادرست در امر ازدواج هستیم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه باورهای اعتقادی، باورهایی است که ذهن شخص با آن درگیر می شود و تصور می کند حرف دین است، بیان کرد: امروزه شخص برای فراگیری عقاید درست، وقت نمی گذارد و در نتیجه به آنچه دین خواسته، عمل نمی کند.

حجت‌الاسلام بنی صدر با اشاره به اینکه جوانان و خانواده های امروز برای آگاهی از نکاح درست و اسلامی، تلاش نمی کنند، خاطرنشان کرد: باورهایی که امروز در ارتباط با ازدواج در جامعه داریم، خلاف آنچه که در اسلام مطرح شده، است.

وی با بیان اینکه روابط و آموزه هایی که در شرع داریم، در خانه اجرا نمی شود، گفت: به طور مثال طبق روایات معصومانه کودک تا 7 سالگی پادشاه خانه است و از 7 تا 14 سالگی عبد خانه است و تا 21 سالگی وزیر و باید از او مشورت گرفت، اما در کدام یک از خانواده‌های ما اینگونه رفتار می شود؟

این محقق و کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه اجتماع به طور کلی از آموزه های دینی دور شده است، خاطرنشان کرد: دوستی های قبل از ازدواج در جامعه ما شیوع پیدا کرده، در صورتی که در گذشته این رفتار در جامعه ناپسند بود، اما رواج آن باعث شده یک امر طبیعی تلقی شود.

وی ادامه داد: ناگفته نماند آشنایی برای ازدواج، حرف دین است و نمی شود گفت 2 نفر بخواهند تا آخر عمر با هم زندگی کنند و نسبت به یکدیگر شناخت نداشته باشند. اما هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد به نام آشنایی، دختر و پسر به مدت زیادی روابط دوستانه داشته باشند و در آخر بگویند به تفاهم نرسیده اند، یا این آشنایی ها چند بار برای فرد تکرار شود یا همزمان با چند نفر با عنوان آشنایی ارتباط داشته باشند.

وی با اشاره به روش صحیح آشنایی قبل ازدواج اظهار داشت: اگر کسی بخواهد با دیگری ازدواج کند، باید ابتدا شرایط اولیه فرد را بپذیرد و با رعایت هنجارها نسبت به هم شناخت پیدا کند و در صورتی که دیداری اتفاق بیفتد، نباید در فضای نامتعارف صورت گیرد و حلال ها و حرام ها باید رعایت شود.

حجت‌الاسلام بنی صدر با بیان برخی راهکارها در این باره گفت: جوانان باید علم خود را بالا ببرند. دانش در هر زمینه ای می تواند در تصحیح افکار نادرست کمک کند، در واقع نجات از جهل مؤثر نیست، مگر با آمدن آگاهی و دانش.

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی

جمعه 1/7/1390 - 9:3
سياست
برخی شرکت کنندگان اروپایی هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد در اقدامی توهین‌آمیز اقدام به ترک سالن اجلاس دوربان 2 کردند.

خبرنگار بین‌الملل «تابناک» گزارش داد، به علت بی‌تدبیری و سهل‌انگاری مسئولان اجلاس، عده‌ای از معترضان افراطی با موهای مصنوعی روشن، هنگامی كه احمدی نژاد قصد آغاز سخنرانی را داشت، در این كار اختلال ایجاد كردند.

گفتنی است، این اقدامات ناشایست تا آنجا ادامه داشت که، احمدی نژاد سخن از نژاد پرستی رژیم غاصب اسرائیل به میان آورد.


برخی نمایندگان اتحادیه اروپا، هنگامی که احمدی نژاد در سخنان خود به این جمله رسید که «اسرائیل به بهانه آزار یهودیان در جنگ جهانی دوم ظالم‌ترین رژیم نژاد پرستانه را در دنیا ایجاد کرده است»، در اقدامی توهین آمیز سالن اجلاس ضد نژاد پرستی سازمان ملل موسوم به دوربان 2 را ترک کردند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنرانی گفت: صهیونیسم و جنبش ملی یهودی، نمادی از نژادپرستی است و صهیونیستها را متهم به سلطه بر منابع اقتصادی و سیاسی برای ساكت كردن دیگران كرد.
وی همچنین از حمله برخی كشورهای به افغانستان به رهبری آمریكا انتقاد كرد.

گفتنی است، یک سایت حامی دولت نیز از پرتاب گوجه فرنگی به سمت احمدی‏نژاد توسط یک نژادپرست خبر داد.

این سایت حامی دولت گزارش داده است: پس از آن‌که رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران رسمی در اجلاس ضدنژادپرستی «دوربان 2»، پشت تریبون قرار گرفت، یک نژادپرست با پرتاب گوجه‌فرنگی به سمت دکتر احمدی‌نژاد حمله کرد که توسط حاضران در سالن هو شد.

پس از این کار و بیرون کردن وی و همدست صهیونیستش از سالن، حضار به صورت ممتد به تشویق احمدی‌نژاد پرداختند.

رئیس‌جمهور در واکنش به این کار گفت: من از همه حضار عزیز استدعا دارم که اینها را ببخشند؛ اینها بی‌اطلاع هستند. این بخش از سخنان دکتر احمدی‌نژاد باز هم با تشویق حاضران همراه شد.»

به گزارش «تابناک»، تا كنون 9 كشور از جمله آمریكا و اسرائیل با ادعای نگرانی از عادلانه نبودن این اجلاس، آن را تحریم كرده‌اند. اسرائیل با عصبانیت، سفیر خود در سوئیس را در اعتراض به دیدار هانس رودولف مرز، رئیس جمهور سوئیس با احمدی نژاد در آخرین ساعات روز یكشنبه فراخوانده است.

این اجلاس پس از ماه‌ها مذاكرات فشرده درباره بیانیه پایانی آن برگزار می‌شود كه در این روند كشورهای مسلمان خواستار انتقاد از اسرائیل به خاطر نحوه رفتار با فلسطینی‌ها و توهین به مذاهب دیگر به ویژه اسلام شده بودند. در حالی كه اوباما اعلام كرده كه لحن بیانیه پیشین، ناعادلانه بوده و به علت تكرار دوباره آن در كنفرانس امسال هم این اجلاس را تحریم كرده‌اند.
 بسیاری از مسلمانان بر این باورند كه توهین‌های ضمنی و آشكار به اسلام از زمان حملات تروریستی سال 2001 به آمریكا بسیار زیاد شده است. آنها به ماجرای كاریكاتورهای پیامبر در سال 2005 كه در یك روزنامه دانماركی منتشر شد و منجر به ناآرامی‌های بسیاری در كشورهای مسلمان شد، اشاره كرده و همچنین از اتهاماتی كه مقام‌های غربی با آنها، مسلمانان بی‌گناه را آماج قرار می‌دهند، ابراز ناراحتی می‌كنند.

اما این در حالی است که خواسته كشورهای مسلمان، با مقامت شدید آمریكا و دیگر كشورهای غربی كه برخی از آنها در این كنف
جمعه 1/7/1390 - 8:59
اخبار

اوباما رئیس جمهور آمریكا در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی به سخنان احمدی نژاد در سازمان ملل واكنش نشان داد.

به گزارش جام جم آنلاین، اوباما بخشی از سخنان احمدی نژاد كه خواستار تشكیل یك گروه حقیقت یاب از سوی سازمان ملل درباره حادثه 11 سپتامبر شده بود را توهین آمیز و سرشار از نفرت دانست.

بی بی سی در گزارش خود جنجالی ترین قسمت سخنان احمدی نژاد در سازمان ملل را درهم ریختن تصور غالب درباره 11 سپتامبر توسط احمدی نژاد دانست. و مهمترین موج خبری رسانه ها را نیز همین بخش عنوان كرد.

اوباما در این مصاحبه در پاسخ به این سوال كه تحریم ها علیه ایران بیش از هر چیز به مردم فشار وارد می كند و آنها حتی از وارد كردن دارو یا قطعات هواپیما هایی كه هر چند وقت سقوط می كنند یا قطعات یدكی خودرو محروم می شوند از سیاست تشدید تحریم ها حمایت كرد و گفت: این تحریم ها می تواند هزینه ها را برای دولت ایران بالا ببرد و باعث شود كه آنها راه دیگری را در پیش بگیرند.

خبرنگار بی بی سی پرسید: ایران سه دهه است كه تحت تحریم قرار دارد ، چه چیزی شما را متقاعد می كند كه این بار تحریم ها موفق و نتیجه بخش است؟
رئیس جمهور آمریكا گفت: تضمینی وجود ندارد و آنها در برابر مقررات بین المللی خیلی مقاومت می كنند.

وی درباره گزینه های پس از تحریم گفت: گزینه های زیادی هست اما بهترین راه حل و فصل مسائل از طریق دیپلماتیك است و این مستلزم تغییر در ذهنیت ایران است.

رئیس جمهورآمریكا درباره پرونده هسته ای ایران گفت: برنامه های هسته ای ایران از قواعد بین المللی پیروی نمی كند و این خطری برای منطقه و جهان است.

وی درباره حمله احتمالی آمریكا یا اسرائیل به ایران گفت: من مخالف جنگ با عراق بودم. ما واضح گفتیم كه ایران حق بهره گیری از انرژی صلح آمیز هسته ای را دارد.ایران هم رسما گفته  علاقه ای به سلاح هسته ای ندادر.لذا باید سازوكاری باشند كه آنها بتوانند به جامعه بین المللی نشان دهند كه برنامه هسته ای آنها همین طور است كه می گویند. در این صورت تهدیدهای جنگ و تحریم ها برطرف می شوند.

اوباما با اشاره به حوادث سال 88 پس از انتخابات ایران تلویحا حمایت خود را از جنبش سبز اعلام كرد و گفت : حكومت ایران مشروعیت خود را از دست داده است اما در عین حال اعلام كرد: ما با دستانی باز حاضریم با دولت ایران گفتگو كنیم.

رئیس جمهور آمریكا در خصوص خروج نیروهای نظامی از افغانستان گفت: قرار نیست از آنجا خارج شویم. من به دلیل غفلت از امنیت افغانستان نیروهای نظامی خود را افزایش دادم اما از ژوئیه 2011 تعداد سربازانی را كه اضافه اعزام كرده بودیم  كم كم كاهش می دهیم.

وی در عین حال ایران را متهم كرد كه از گروه های شورشی افغانستان حمایت می كند اما تاكید كرد همچنان دنبال راههای همكاری با ایران برای با ثبات كردن افغانستان می باشد.

جمعه 1/7/1390 - 8:50
اخبار

علیرغم عدم حضور احمدی نژاد در سخنرانی ضدایرانی اوباما، صالحی، مجید نامجو، شیخ الاسلامی و خزائی درحالی پای سخنرانی رئیس جمهور آمریکا نشستند که هیئت آمریکایی همیشه هنگام سخنرانی احمدی نژاد از سالن مجمع خارج می شوند.

 سخنرانی روز گذشته باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیروز به جز اینکه طرح مسئله عضویت فلسطین را به طور رسمی رد کرد دارای حاشیه مهمی نیز بود که رسانه ها آنرا مورد توجه قرار دادند. 

همزمان با سخنرانی باراک اوباما هیئت نمایندگی کشورمان در نیویورک سخنرانی ضد آمریکایی وی را گوش دادند و سالن را ترک نکردند. 

حضور هیات ایرانی در نطق ضد ایرانی اوباما

علاوه بر محمد خزائی سفیر ایران در سازمان ملل، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، مجید نامجو وزیر نیرو وعبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی حضور یافتند. 

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر ایران و کره‌شمالی را تهدید کرد. 

«اگر آنها [ایران و کره‌شمالی] به مسیر خود خارج از قانون بین‌المللی ادامه دهند، آنها باید با فشار و انزوای بیشتری مواجه شوند. این همان تعهدی است که صلح می‌خواهد.» 

اوباما در ادامه سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: دولت ایران نمی‌تواند نشان دهد که برنامه هسته‌ایش صلح‌آمیز است، به تعهدات خود عمل نکرده است و پیشنهاداتی که می‌تواند انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای ایران فراهم کند را رد کرده است. 

رئیس جمهور آمریکا در حالی مدعی می‌شود که ایران نتوانسته ماهیت صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را ثابت کند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هیچکدام از گزارش‌های خود انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران گزارش نکرده است.

/2727 

جمعه 1/7/1390 - 8:48
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته