• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 544
تعداد نظرات : 323
زمان آخرین مطلب : 3938روز قبل
بیماری ها
ریشه‏ام تصفیه كننده خون است. برای درمان نقرس و رماتیسم اثر فراوان دارم. بیماریهای پوستی را شفا میدهم. اگر به دندان درد مبتلا شدید از من استفاده كنید. آنان كه با چاقی مبارزه می‏كنند هیچ داروئی را بهتر از من نخواهند جست. اثری معجزه‏آسا برای فرو نشاندن دانه‏های مخملك و سرخك دارم. فارسی من گیاه بابا آدم است. اعراب به من رأس الجامه می‏گویند، ولی در كتاب طبی قدیم از من به نامهای آراقیطون، ارقیطون كه معرب آرگیتوم است یاد شده است. من همان گیاهی هستم كه دارای برگهای بزرگ و پهن بوده و به موجب یك افسانه قدیمی حضرت آدم و حوا پس از آنكه به زمین آمدند، از برگ من برای پوشاندن و ستر عورت خود استفاده كردند. میوه من به صورت فندقه است، و دارای سه تا چهار سطح مشخص است. گلهای من بدون واسطه دمبرگ روی نهنج مشتركی به تعداد سی تا پنجاه گل محصور در تارهای ابریشمی است، و رنگ آنها ارغوانی می‏باشد. در بالای میوه من كه به رنگ خاكستری یا حنایی است، دسته‏ای از تارهای ابریشمی كوتاه به رنگ سفید یا زرد دیده می‏شود. من در اطراف تهران در نواحی البرز، راه چالوس و كوههای هراز، ولی آباد، رودبار - زیر درختان زیتون، تفرش و كوههای خراسان و كرمان می‏رویم، در اروپا به علت مصرف زیادی كه ریشه من در صنعت داروسازی پیدا كرده است، مرا می‏كارند، ولی در ایران خودرو هستم. ریشه من دارای اینولین - یك ماده رزینی و چند عامل داروئی - است. از ریشه خشك شده من متجاوز از پنجاه تا هفتاد در صد اینولین می‏گیرند و بعلاوه دارای املاح كربنات دوپتاس و كربنات دو سود هستم. برگهای من دارای اكسیدازهای فعال و میوه من دارای هشت درصد روغنی است كه زود خشك می‏شود و برای نقاشی مناسب است. ریشه من تصفیه كننده خون، پیشاب‏آور و معرق است و از قدیم برای درمان نقرس، رماتیسم و امراض جلدی تجویز شده، واخیرا برای معالجه سفلیس به كار برده می‏شود. ریشه من برای درمان چاقی، ورم عمومی بدن كه در اثر خرابی كلیه و سنگ مثانه می‏باشد مفید است برای بیماریهای پوستی و جوش غرور جوانی نافع است. برای تبهای دانه‏ای مانند سرخك و مخملك سبب آسان شدن بروز دانه‏ها می‏گردد. مضمضه جوشانده بیخ من مسكن درد دندان است، و لثه را محكم می‏كند و جهت امراض دهان، دندان و سینه مفید بوده، و از خونریزی جلوگیری می‏كند. برای درد مفاصل، عرق النساء و ترك پوست و زخم سر انگشتان كه به علت شدت سرما به رسیده باشد سودمند است و همچنین برای سوختگی آتش و زخمهای بیخ ناخن مفید است و روی هم رفته برای معالجه زخمهای مزمن - اولسرزانو - التهابات مخاط دهان و گلو و آب آوردن انساج منافع شایان دارد. برای معالجه جرب و اگزمای خشك می‏توان از ریشه تازه له شده یا جوشانده غلیظ آن استفاده كرد. مالیدن جوشانده غلیظ ریشه من برروی موی سر مقوی مو بوده، و از ریزش آن جلوگیری می‏كند. مخصوصا اگر صد گرم آن را با صد گرم ریشه گزنه در نیم لیتر آب بجوشانند، ضماد ریشه من مسكن درد مفاصل و التهاب بواسیر است. ریشه من بهترین پادزهر مار و سایر حشرات گزنده است، و برای این كار می‏توان از ضماد له شده ریشه من استفاده كرد. نوشیدن جوشانده یإ؛ دمكرده برگ من برای پایین آوردن قند خون اثر فوری دارد. اثر ریشه و برگ تازه من در معالجات بهتر از خشك شده آنهاست. برای تصفیه خون معمولا سی گرم ریشه مرا با سی گرم ریشه شیرین بیان و سی گرم تاجریزی در یك لیتر آب به مدت بیست دقیقه جوشانده، نصف آن را در روز به بیمار بدهید. در دامپزشكی از جوشانده پنجاه در هزار من برای معالجه جرب و ریزش مو و خارش بدن سگها استفاده می‏كنند. برای معالجه سرفه گوسفندان ریشه مرا قطعه قطعه كرده وارد غذای آنها می‏نمایند.
زبان خوراكیها جلد سوم دكتر غیاث الدین جزایرى
چهارشنبه 30/2/1388 - 11:38
اقتصاد
خذ من الدنیا ما اتاك، و تول عما تولی عنك، فان انت لم تفعل فاجمل فی الطلب.
آن چه از دنیا كه به نزدت آمد، بستان و آن چه كه از تو روی برگرداند، روی بگردان. اگر چنین نكردی دست كم در طلب كردن دنیا به زیبایی رفتار كن یعنی به اندازه و معقول.
كلمات قصار مولا علی (ع)
چهارشنبه 30/2/1388 - 11:36
دعا و زیارت
در زبده الدعوات مسطور است كه چون بر سر بیمار هفت مرتبه بخوانید اگر اجلش نرسیده باشد بزودی شفا یابد.

اسئل اللّه العظیم رب العرش العظیم ان تشفیك.

بسیار تجربه شده تخلف ندارد.
رضا جاهد گنجینه هاى معنوى‏
چهارشنبه 30/2/1388 - 11:35
دانستنی های علمی
چرا امروز واژه هایی چون « یقین » و « وحدت » موهوم شده اند و حرف همدیگر را نمی فهمیم و دست بیگانه را بهتر و محكمتر می فشاریم !
چرا امروز آنقدر در زیر بار ذلت خمیده ایم كه حیوانی ترین شكنجه ها را به روی ما می آزمایند و شرمسارانه نظاره گریم
برای فردایمان چه اندیشیده ایم آیا تاریخ از جمعیت میلیاردی مان , لوحی رنگین از خروش غرور آفرین مان در خویش ثبت خواهد كرد یا در یكی از منزلگاههای آن , نفسمان می برد و می مانیم و در تاریخ گم می شویم
آیا با تاریخ تا آخرین منزلگاه هستی كه « نجعلهم ائمه و نجعلم الوارثین » است می مانیم و سرفراز در « اذا وقعت الواقعه » و یا به حكم « لایغیر بقوم حتی یغیروا بانفسهم » تمام غرور و شرف و هویتمان را به خونخواران خواهیم باخت !
آری ای مسلمان ! من و تو امت خاتممیم و امروز حجتها را ما باید به سایر ملتها بقبولانیم نه اینكه آنها , راه و تكلیف و هدف مان را به غارت ببرند. امروز مرهم زخمهای سینه هامان همان لااله الا الله است اگر با هم و به قوت ندا دردهیم .
امروز آنچه كه حلقوم مظلومین عراق و فلسطین و... را از چنگال اهریمن ها رها می كند , « واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا » است .
امروز خیلی از بلاها را به دست خویش بر سرمان می آورند و تاوان نكرده های دیروزمان را , امروز می پردازیم . پس تا امروزمان بدتر از دیروزمان نشده , به خود بیاییم كه اگر چنین كنیم تا وادی « وارثین » , راهها هموار است .
جهان تاریك است , اما روشنی بخش آن هست و گرنه نعوذ بالله از غفلت و تفرقه , كه بدعقوبتی خواهد داشت .
چهارشنبه 30/2/1388 - 11:34
فلسفه و عرفان
دو همشهری به سفر می‏رفتند. یكی هیچ نداشت و دیگری پنج دینار با خود آورده بود. آن كه هیچ با خود نداشت، هر جا كه می‏رسید، می‏نشست و می‏خفت و می‏آسود و هیچ بیم نداشت. آن دیگر، پیوسته می‏هراسید و یك دم از همشهری خود جدا نمی‏شد.
در راه بر سر چاهی رسیدند.جایی ترسناك بود و محل حیوانات درنده و دزدان. صاحب دینارها، نمی‏آسود و آهسته با خود می‏گفت: «چكنم چكنم؟» از قضا، صدای او به گوش همراهش كه آسوده بود، رسید. وی را گفت:ای رفیق!دینارهای خود را دمی به من ده تا بنگرم. دینارها به دست او داد. دینارها را گرفت و همان دم در چاه انداخت و گفت: «اكنون آسوده باش و ایمن بخسب و بیم به دل راه مده.» صاحب دینارها، نخست بر آشفت و خواست كه رفیق راه را عتاب كند و غرامت بخواهد؛ اما چون به خود آمد، آرامشی در خود دید كه بسی ارزنده‏تر از آن دینارها بود. پس سنگی به زیر سر گذاشت و آسوده بخسبید.
حكایت پارسایان
چهارشنبه 30/2/1388 - 11:33
دعا و زیارت
دعایی است بسیار رفیع الشان و عظیم المنزله. ابن عباس آن را از امیرالمؤ منین علی علیه السلام روایت كرده و گفته است كه آن حضرت این دعا را در قنوت نماز خود می خواند و فرمود: كه خواننده این دعا مثل كسی است كه با پیغمبر صلی الله علیه و آله به جهاد در جنگ بدر و احد و حنین رفته باشد و هزار هزار تیر انداخته باشد.
از كتاب مصباح كفعمی و بحارالانوار ج 28 ص 260 -261

بسم اللّه الرحمن الرحیم‏
اللهم صل علی محمد و آل محمد و العن صنمی قریش وجبتیها و طاغوتیها و افكیها و ابنتیهما اللذین خالفا امرك و انكراوحیك و جحدا انعامك و عصیا رسولك و قلبا دینك و حرفا كتابك و احبا اعدائك و جحدا الائك و عطلا احكامك و ابطلا فرائضك و الحدا فی ایاتك و عادیا اولیائك و والیا اعدائك و خربا بلادك و افسدا عبادك اللهم العنهما و اتباعهما و اولیائهما و اشیاعهما و محبیهما فقد اخربابیئت النبوه و ردما بابه و نقضا سقفه و الحقا سمائه بارضه و عالیه بسافله و ظاهره بباطنه و استاصلا اهله و ابادا انصاره و قتلا اطفاله و اخلیا منبره من وصیه و وارث علمه و جحدا امامته و اشركابربهما فعظم ذنبهما و خلدهما فی سقر و ما ادریك ما سقر لاتبقی و لا تذر اللهم العنهم بعدد كل منكر اتوه و حق اخفوه و منبر علوه و مومن ارجوه و منافق ولوه و ولی اذوه و طرید اووه و صادق طردوه و كافر نصروه و امام قهروه و فرض غیروه و اثر انكروه و شر اثروه و دم اراقوه و خبر بدلوه و كفر نصبوه و ارث غصبو و فیی اقتطعوه و سحت اكلوه و خمس استحلوه و باطل اسسوه وجور بسطوه و نفاق اسروه و غدر اضمروه و ظلم نشروه و وعد اخلفوه و امان خانوه و عهد نقضوه و حلال حرموه و حرام احلوه و بطن فتقوه و ضلع دقوه و صك مزقوه و شمل بددوه و عزیز اذلوه و ذلیل اعزوه و حق منعوه و كذب دلسوه و حكم قلبوه اللهم العنم بكل ایه حرفوها و فرضه تزكوها و سنه غیروها و رسوم منعوها و احكام عطلوها و بیعه نكسوها و دعوی ابطلوها و بینه انكروها و حیله احدثوها و خیانه اوردوها و عقبه ارتقوها و دباب دخرجوها و ازیاف لزموها و شهادات كتموها و وصیه ضیعوها اللهم العنهم فی مكنون السر و ظاهر العلانیه لعنا كثیرا ابدا دائما دائبا سرمدا لانقطاع لامده و لا نفاد لعدده لعنا یغدوا اوله و لایروح اخره لهم و لاعوانهم و انصارهم و مجیبهم و موالیهم و المسلمین لهم و المائلین الیهم و الناهضین باحتجاجهم و المقتدین بكلامهم و المصدقین باحكامهم.

پس 4 مرتبه بگو:

اللهم عذبهم عذابا بستغیث اهل النار آمین یا رب العالمین.
  گنجینه هاى معنوى‏
چهارشنبه 30/2/1388 - 11:32
فلسفه و عرفان
ثقه عدل ، جناب حاج علی آقا سلمان منش (بزاز) - سلمه اللّه تعالی - كه ورع ایشان مورد تصدیق عموم است ، گفتند وقتی قرحه ای در بغل ران چپ من پیدا شد كه مرا سخت ناراحت كرده بود و برای من رفتن به بیمارستان برای جراحی بسیار دشوار بود، شبی وقت سحر برای تهجد برخاستم بوی گند زیادی حس كردم و چون تحقیق كردم معلوم شد از همان محل زخم است ، خیلی پریشان شدم ، به خدای خود نالیدم عرض كردم عمری در زیر سایه اسلام و بندگی تو و دوستی محمد و آل او به سر بردم ، راضی مشو كه به این بلیه گرفتار و ناچار شوم به كسانی مراجعه كنم كه از دین اسلام خارجند، خلاصه رقت زیادی دست داد به طوری كه از خود بی خود شدم.
هنگامی كه به خود آمدم فهمیدم صبح شده ، سخت ناراحت شدم كه از تهجد محروم شده ام ، شتابان از پله های غرفه پایین آمدم به قصد تطهیر، یكوقت متوجه شدم كه من با پای درد چگونه به سرعت پایین آمدم و دیدم پایم دردی ندارد، دست بر محل زخم گذاشتم دردی حس نكردم در روشنایی آمدم و به محل زخم نگاه كردم ، اثری از زخم ندیدم به طوری كه جای آن هم معلوم نبود و با پای راست ابدا فرقی نداشت.
آقای حاج علی آقا فرمودند نظیر این قضیه موارد بسیاری برایم پیش آمده كه خودم یا بستگانم به مرض سختی یا گرفتاری شدیدی مبتلا شدیم و به وسیله دعا و توسل به معصومین : خداوند فرج فرمود. آنچه گفته شد نمونه ای از آنهاست.
حالت دیگر بود كان نادر است
تو مشو منكر كه حق بس قادر است
داستانهای شگفت (سایت دانلود بوك)
چهارشنبه 30/2/1388 - 11:32
دعا و زیارت
قال الله الحكیم: ((لا تمدن عینیك الی ما متعنا به))
ترجمه:
از این ناقابل متاع دنیوی كه بطائفه ای از مردم دادیم چشم بپوشان.
((قال الصادق علیه السلام: ((شرف المؤ من قیام اللیل و عزة استغناوه عن الناس»)
ترجمه:
بزرگی مؤ من به نماز شب و عزتش به بی نیازی از مردم است.
شرح كوتاه:
ضد صفت زشت طمع، بی نیازی از مردم است. در عرف اگر گفته شود فلان شخص بی نیاز است، خیال می كنند چون ثروت دارد بی نیاز است، در حالی كه بی نیاز واقعی، استغناء نفس از آنچه مردم دارند و طمع نداشتن به متاع دیگران است.
انسان های بی نیاز از خلق، آبرومند می باشند و اعتماد بخدا كه بزرگترین سرمایه است را دارند.
اینكه از گدائی و سئوال از دیگران مذمت شده، بخاطر اینست كه: شرف و عزت انسانی از بین می رود، و فقر حاضری است كه انسان را اسیر و بند دیگران می كند؛ و شوقش به خدا كم می شود.
یكصد موضوع 500 داستان علی اكبر صداقت
چهارشنبه 30/2/1388 - 11:27
دعا و زیارت
قرآن كوهها را چون «میخ چادر» می داند، یعنی كوهها ریشه ای دارند كه چون «لنگرگاه ها» به درون زمین امتداد دارد و به زمین تعادل و ثبات می بخشد.
«آیا زمین را محل آرامش شما قرار ندادیم؟ و كوهها را میخ های زمین؟!»
«... و در زمین كوههایی افكند تا شما را نلرزاند (و جایگاه شما آرام باشد)».
كمتر از 150 سال است كه دانشمندان این حقیقت را كشف كرده اند و اكنون مفهوم هم تنشی در زمین شناسی به عنوان یك قانون بنیادین پذیرفته شده است. ام.جی.سلبی دركتاب «تغییر ظاهر زمین» كه متن معروفی دراین موضوع است، می نویسد: «جی.یی.آیری» درسال 1855 اعلام داشت كه لایه رویی زمین رامی توان مانند خروارها چوبی دانست كه روی آب شناورند. قطعات ضخیم چوب ها خیلی بالاتر از قطعات نازك تر، درسطح آب شناورند و به همین شكل، بخش های ضخیم تر از لایه رویی خاك روی یك پایه مایع یا پلاستیك یا غلظت (یا چگالی) بیشتر شناورند.
آیری معتقد بود كه كوهها نسبت به صخره هایی با چگالی كمتر، از ریشه عمیق تری برخوردارند و دشت ها نیز به اندازه صخره ها ریشه ندارند. چهارسال پس از انتشار كتاب آیری، جی.اچ.پرت یك فرضیه ی جایگزین را پیشنهاد كرد. با این فرضیه، رشته های صخره ای زیركوه ها نسبت به رشته های كوتاه تر صخره ای زیردشت ها، باید ازچگالی پایین تری برخوردار باشند؛ زیرا استحكام بیشتری دارند. هردوفرضیه آیری وپرت، مستلزم این است كه درهم ریختگی های ظاهری با تفاوت هایی كه در چگالی صخره های زیرین قسمت های عمد هلایه رویی (یعنی كوهها و دشت ها) وجوددارد، متعادل می شود. این حالت از تعادل مفهوم «هم سنگی» نام گرفته است.»
چهارشنبه 30/2/1388 - 11:26
بیماری ها
تازه ترین تحقیقات نشان می دهد افرادی كه به بیماریهای چشمی مرتبط با افزایش سن مانند آب مروارید مبتلا می شوند در مقایسه با افرادی كه از دید سالم و طبیعی برخودارند كمتر عمر می كنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از شیكاگو , بیماریهای گوناگون چشمی نشانه مهم كوتاهی طول عمر است و بخصوص آب مروارید نشانه فرایندهای فیزیولوژیكی است كه با پیری و مرگ ارتباط دارد.
بررسی 4753 فرد 55 تا 81 ساله نشان داد مبتلایان به استحاله ماكولار كه یك بیماری پیشرونده چشمی مرتبط با افزایش سن است و باعث از دست دادن تدریجی دید می شود , در 6,5 سال بعدی 41 درصد بیشتر از افرادی كه دید طبیعی دارند با خطر مرگ روبرو هستند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی , دكتر فردریك فریس از موسسه ملی چشم در بتسدا واقع در مریلند می گوید احتمال مرگ كسانی كه تحت عمل جراحی آب مروارید قرار می گیرند 55 درصد بیشتر از كسانی كه است دید طبیعی دارند .
خطر مرگ برای كسانی كه نمره دید یك چشم آنها كمتر از 20,40 است نیز 36 درصد بیشتر است .
آب مروارید باعث كاهش شفافیت عدسی های چشم و نابینایی نسبی می شود.
كاهش طول عمر مبتلایان به آب مروارید یا استحاله ماكولار بیانگر آن است كه این بیماریها بیشتر بازتاب فرایندهای نظام مند است نه فرایندهای موضعی .
رادیوایزوتوپ « سلنیوم 75 » در سازمان انرژی اتمی تولید شد
 
چهارشنبه 30/2/1388 - 11:25
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته