• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 102
تعداد نظرات : 240
زمان آخرین مطلب : 3412روز قبل
حجاب و عفاف

http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/img/daneshnameh_up/3/32/ahlbeit.jpg

حضرت محمد(صلی الله علیه وآله):کسی که بازن نامحرمی شوخی کند درمقابل هرکلمه ای

که در دنیا به او گفته است هزار سال حبس میشود.(1)

امام رضا(ع): نگاه کردن به موهای زنان نامحرم حرام است زیرا این نگاه مرد را تهییج و

تحریک نموده واین تحریک شخص رابه فساد وچیزی که حلال وپسندیده نیست میکشاند.(2)

امام صادق(ع): حیا و ایمان هم سنگ و هم دوش یک دیگرند هنگامی که یکی ازآن برود

دیگری در پی آن برود.(3)

رسول خدا (ص): بین زنان و مردان نامحرم جدایی ایجاد کنید (تا با هم برخورد و تماس

بی دلیل نداشته باشند) زیرا هنگامی که آنان رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و با هم رفت و

آمد داشتند جامعه به دردی مبتلا خواهد شد که درمان نخواهد داشت.(4)

امام صادق(ع):خداوند به یکی از پیامبران وحی کردکه به مومنان بگوکه درلباس خوراک

وآداب و رسوم دشمنان خدارا سرمشق قرارندهید که اگرچنین کنید شما هم مثل آنان دشمنان

خدا محسوب می گردید.(5)

رسول اکرم(ص):در حالیکه به زنی که جامه های نازک وبدن نماپوشیده بود روی خویش

رااز وی برگرداند و فرمود: همین که زن به حد بلوغ رسیدسزاوار نیست چیزی از بدن او

دیده شود مگر از مچ دست به پایین و صورتش.(6)

رسول اکرم(ص): یکی از گروهی که وارد جهنم میشوند زنان بد حجابی هستند که برای

فتنه و فریب مردان خود را آرایش و زینت میکنند.(7)

حجاب عاشورایی: دختر شش ساله حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در مجلس یزید باآستین

خود روی خود را گرفته بودو اشک میریخت یزید پرسید:چرا گریه میکنی؟ فرمود:چگونه

گریه نکند کسی که پوشش ونقابی برای اونیست که صورت خود را ازتو وحضارمجلست

بپوشاند.(8)

(1) ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 607

(2) علل الشرایع ج2 ص564

(3) کافی جلد2

(4) بهشت جوانان ص468

(5) بهشت جوانان ص477 وسائل الشیعه ج3 ص279

(6) الدر المنئورج ج5

(7) کنز العمال ج16 ص383

(8) ترجمه نفس المهموم ص221

منبع: گروه تخصصی عفاف و حجاب

 

 

 

دوشنبه 17/9/1393 - 19:34
حجاب و عفاف

به گزارش قم فردا به نقل از انقلاب نیوز مسئله بدحجابی و بی حیایی در مجامع عمومی

ازسوی زنان هنجارشکن مسئله ایست که در سالهای اخیر بسیار فراوان بدان پرداخته

شده است ومتاسفاه مسئله امر به معروف ونهی ازمنکرهم که میتواند مانع از گسترش

این مسئله ی ضد فرهنگی باشد بسیار کمرنگ شده است.

هر ساله با شروع فصل تابستان گزارش های بسیار متعددی درسایت های مختلف منتشرمیشود

و به موضوع بدحجابی وبی حیایی عده ای ازدختران که باعث هنجارشکنی درجامعه شده اند

می پردازند اما امسال با شروع فصل زمستان هم شاهد بدحجابی وهنجارشکنی زنان ودختران

در سطح جامعه هستیم.هنجار شکنی و اقدامات بی حیایی از عادی سازی روابط نامشروع تا

هرزگی وفساد وفحشاعده ای درفضای عمومی جامعه که باتبلیغات گسترده شبکه های ماهواره

ای فارسی زبان به جوانان ایرانی القا میشود تا فرهنگ منحط غرب را در ایران اسلامی ودر

میان جوانان ما گسترش دهند که متاسفانه مسئولین فرهنگی کشوردر خواب غفلت بسرمی برند.

وتاکیدات مهم مقام معظم رهبری در باب فرهنگ و جنگ نرم را جدی نمی گیرند.

http://anaj.ir/uploads/1392-11-3/anaj13908387935WtKxF.jpg

امسال متاسفانه با شروع فصل زمستان هم بر خلاف سالهای قبل که به دلیل سرمابدحجابی

کمتر مشاهده میشد عده ای ازدختران هنجارشکن که زندگی های فاسدغرب را الگوبرداری

کرده اندومی پندارند که بدحجابی وبی حیایی عمومی درجامعه بافرهنگی به حساب می آید

شاهد هستیم و همچنان مسئولین فرهنگی در خواب زمستانی شان بسر میبرند.

باشروع فصل زمستان امسال خبرهایی ازبرف بازی کردن مختلط عده ای درکوه هاخبر

ساز شد و بازتاب بسیار گسترده ای داشت اما در روزهای اخیر متاسفانه شاهد پدیده ای

ضد فرهنگی در پیست های اسکی که با مدیریت سازمان های دولتی هم هست هستیم و

آنهم کشف حجاب عده ای ازدختران با عنوان اسکی کردن است که در سکوت همچنان

در حال اجرا است.

http://www.enghelab-news.ir/enghelab-news/258385638963896386868.jpg

برخی از این دختران که در پیست های اسکی اقدام به کشف حجاب میکنند به صورت

مختلط با پسران مسابقه اسکی میدهند که بسیار جای تاسف ونگرانی است که هیچگونه

نظارت فرهنگی در برخی از مکان های به اصطلاح فرهنگی و ورزشی که داعیه ی

فرهنگ را دارند نیست.

http://enghelab-news.ir/enghelab-news/capture_1389680893.jpg

چندی قبل هم خبر کشف حجاب دسته جمعی برخی از دختران بی بند وبار در یکی از

مکانهای عمومی خبر ساز شد اما هیچ گونه اقدامی برای برخورد ومقابله با این هنجار

شکنی از سوی مسئولین صورت نگرفت.

http://www.enghelab-news.ir/enghelab-news/6456664.jpg

در این پیست های اسکی که این روزها به محلی برای تخلیه غرایز جنسی تبدیل شده

است تا ورزش کردن سالم و استفاده از طبیعت هر روزتصاویری از بی بند وباری و

بی حیایی دختران درفضای مجازی منتشرمیشود امامتاسفانه کسی توجهی به این مسائل

فرهنگی نمی کند.

http://anaj.ir/uploads/1392-11-3/anaj1390838793UttXue.jpg

رهبر معظم انقلاب بارها و بارها مسئله جنگ نرم ناتوی فرهنگی و از این قبیل مسائل را

مطرح کرده اند واز مسئولین درخواست کرده اندکه به فرهنگ جامعه توجه ویژه ای داشته

داشته باشند اما متاسفانه مسئولین فرهنگی درخواب غفلت زمستانی بسر میبرند و هرکدامشان

مسئله را بر دوش دیگری می اندازند و مسئولیت این هنجارشکنی در سطح جامعه را قبول

نمی کنند.

http://anaj.ir/uploads/1392-11-3/anaj1390838793VL09jS.jpg

قانون حجاب و عفاف که در هر دولتی متفاوت با آن برخورد میشود و مسئولین دولتی

نظراتی خاص رادر مورد آن مطرح میکننداین روزهاخاک میخورد و متولی مشخصی

ندارد که جای تامل و تاثر است.

 

منبع:پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز

 

 

يکشنبه 16/9/1393 - 17:45
حجاب و عفاف

نظرنگار:حجت الاسلام والمسلمین علی اکبرناطق نوری گفت: برای رفع معضلات

فرهنگی باید مشکلات و دغدغه های اصلی مردم را برطرف کرد چرا که مشکلات

معیشتی و اقتصادی تاثیری مستقیم بر فکر و روحیه مردم به ویژه جوانان دارد.

http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/03/24/635067968817666961.jpg

ب


یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهاراتی صریح، از برخوردهای افراطی و تندروانه به شدت انتقاد و بر ضرورت استفاده از همه گروه‌ها در جهت پیشبرد اهداف کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت انتخاب، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه خوزستان، در پاسخ به این سوال که «چرا جامعه روحانیت مبارز حرکتی در رابطه با دغدغه مراجع همچون وجود ناهنجاری‌های اجتماعی و مسأله حجاب و عفاف انجام نمی دهد؟»، تصریح کرد: موضوع حجاب و عفاف و سایر مسائل فرهنگی نیاز به بحث‌ها و جلسه‌هایی مفصل داشته و با یکی دو جلسه قابل حل نیست اما برای حل موضوع بدحجابی، باید آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی دقیقی داشت.

وی با بیان اینکه وضعیت فرهنگی مردم نسبت به دوران آغازین انقلاب در زمینه مسائل اعتقادی و دینی ضعیف‌تر شده است، ادامه داد: در دوران شاهنشاهی، اگر جوانی خواهان مبارزه با حکومت بود، علم اسلام را بلند می‌کرد و ظاهر خود را بر اساس مبانی دینی تغییر می‌داد، به طوری که پسران پیراهن‌های یقه آخوندی می‌پوشیدند و ته‌ریش می‌گذاشتند و دختران نیز با حجاب کامل و چادر در مکان‌های عمومی همچون دانشگاه حاضر می‌شدند. هم‌اکنون نیز اگر جوانی بخواهد بر خلاف حکومت عمل کند یا به نوعی اعتراضی نسبت به دولت و حکومت داشته باشد، اعتراض خود را با تغییر ظاهر و بدحجابی نشان می‌دهد که باید برای حل این موضوع آسیب‌شناسی دقیقی صورت گیرد و تنها به برخورد با معلول اکتفا نکنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقابله مستقیم با معضلات اجتماعی همچون بدحجابی را اقدامی غلط و نادرست خواند و افزود: اینکه نیروی انتظامی یا منکرات به طور مستقیم وارد کار شده و با قلع و قمع دختران و پسران آنها را برای ارشاد، تنبیه یا مجازات به مرکز مبارزه با مفاسد اخلاقی ببرد، به طور کامل اشتباه بوده و در برخی اوقات نتیجه عکس و نامطلوبی نیز داشته است.

وی با بیان اینکه فشارهای اقتصادی، مهم‌ترین عامل بدحجابی در جامعه است، بر ضرورت حل مسائل و مشکلات اصلی مردم تأکید کرد و افزود: برای رفع معضلات فرهنگی باید مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم را برطرف کرد چرا که مشکلات معیشتی و اقتصادی تأثیری مستقیم بر فکر و روحیه مردم، به‌ویژه جوانان دارد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به دومین بخش از سوالات که پیرامون دلایل عدم موضع‌گیری وی در مسائل سیاسی و نقد رویکرد دولت یازدهم بود، اظهار کرد: پاسخ من نسبت به این سوال همان پاسخ مرحوم فلسفی است که بیان کرده بودند «در دوران قبل از انقلاب، حمله به دولت به سود اسلام و به ضرر آمریکا بود اما امروز حمله به دولت به سود آمریکا و به ضرر اسلام است».

ناطق نوری، انتقاد به وضع کنونی کشور را سبب بهانه دادن به آمریکا و تضعیف اسلام دانست و گفت: چرا با انتقاد از دولت آب به آسیاب دشمن بریزیم؟ اگر مسائلی در درون وجود دارد، باید آن را در محافل داخلی آن کرد و دیگر نیاز به مطرح کردنش روی منبر و در رسانه‌های گروهی و اجتماعی نیست.

وی با بیان اینکه من همواره قاطعانه و صریح سخن گفته‌ام، افزود: من ترسی از کسی ندارم و اگر نقطه ضعفی باشد، با صراحت اعلام موضع می‌کنم و نقد خود را بیان می‌کنم اما علت سکوت فعلی من مصلحتی است که در راستای تقویت نظام قائل به آن شده‌ام.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به این سوال که «شما چندین سال قبل به عنوان لیدر جریان اصولگرایی بودید، حال چه اتفاقی روی داده که از این جریان خارج شده و وارد اصلاحات شده‌اید؟»، تصریح کرد: اساسا من روش رادیکالی دو جریان اصلاحات و اصولگرایی را به هیچ‌وجه قبول نداشته‌ام و مخالف این‌گونه حرکات هستم.

وی در ادامه با بیان اینکه من در اصول، اصولگرایی معتدل هستم، گفت: درست است که من اصول‌گرا هستم اما اصول‌گرایی به معنای تندروی و انجام اقدام‌های رادیکالی را به هیچ‌وجه قبول ندارم و مخالف سرسخت تندروی هستم.

ناطق نوری با تأکید بر اینکه تندروهای جریان اصلاحات به انقلاب ضربه زدند، اظهار کرد: همانگونه که من معتقدم برخی تندروی‌های جریان اصلاحات به نظام و انقلاب ضربه زد، تندروی‌های اصولگرایان نیز انقلاب را دچار چالش کرد و به آن ضربه زد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز، اقدام‌های رادیکالی دولتی‌ها را اشتباه دانست و گفت: اینکه گروهی سر کار بیاید و گروهی دیگر را حذف کند، ممکلت راه به جایی نخواهد برد، چرا که در این صورت نظام تنها با ۵۰ درصد ظرفیت خود به کار ادامه می‌دهد و باید این روش اصلاح شود تا ان‌شاءالله بتوان از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

وی با اشاره به شیوه مدیریتی شهید بهشتی، تصریح کرد: شهید بهشتی معتقد بود که «جاذبه باید بی‌نهایت باشد و دافعه نیز در حد ضرورت» اما متأسفانه امروز شیوه دولتمردان ما بالعکس شده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه تندروی را هیچ‌کس حتی رهبری هم قبول ندارد، اظهار کرد: اینکه برخی‌ها جلوی سخنرانی سیدحسن خمینی که در کنار مقام معظم رهبری ایستاده بود را بگیرند، اقدامی اشتباه و غلط بود و نتیجه‌ای جز ضربه زدن به نظام و انقلاب نداشت.

ناطق نوری با تأکید بر اینکه میزان، مقام معظم رهبری است، گفت: مسئولان حرکت خود را باید با معیارهای مقام معظم رهبری تنظیم کنند و مراقب باشند که نه فراتر از ایشان قدم بردارند و نه عقب‌تر از ایشان، چرا که در این صورت یا جزء خوارج خواهند شد یا از قافله عقب خواهند ماند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که باید از همه جناح‌ها و جریانات موجود در کشور برای پیشبرد اهداف والای نظام اسلامی ایران استفاده کرد.

ناطق نوری در پایان اظهار کرد: هیچ‌گاه نمی‌توان با بدن نیمه‌فلج در دوی ماراتن شرکت کرد؛ از این‌رو باید برای رسیدن به قله‌های رفیع موفقیت و پیشبرد اهداف نظام، «ید واحده» شد و با اتحاد، کشور را به پیش برد.

 

شنبه 15/9/1393 - 22:4
حجاب و عفاف

به گزارش شیعه نیوز متن نامه و پاسخ آیت الله صافی به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

مرجع عزیز و عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

سلام علیکم

من فاطمه 21ساله هستم شمارا بارها درمشهد دیده ام وبه شما به چشم یک پدرمعنونگاه میکنم

آقامن یک دختر بدحجاب هستم راستش نمیدانم حجاب چیست؟چراحجاب برماواجب است؟چرا

حجاب ارزش است؟آیا چادر یک تکه پارچه باارزش و مقدس است؟ دختر9 ساله ازچادر چه 

میداند؟ چرا فقط در دین ما چادر و حجاب وجود دارد یعنی پیامبران دیگر نمی دانستند؟!

آیا معنای پوشش نبودن من درجامعه نیست؟پس چگونه باید برای جامعه مفید باشم؟چرا مازنان

بایدتاوان دل های مریض بعضی مردان را بدهیم؟آیا بهتر نیست حجاب درکشوراختیاری باشد؟

لطفا مرا نصیحت کنید وبه سوالاتم جواب دهیدکه من پی جوی حقیقتم منتظرپاسخ شما هستم.

 http://namehnews.ir/content/files/entezari/18876.jpg

پاسخ آیت الله صافی گلپایگانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

علیکم السلام و رحمه الله

دخترم!انشاء الله تعالی تندرست وسعادتمند باشید واندیشه های نیک و درست راپرورش دهید

نامه شما را خواندم از بیداری باطن و معنویت پاک و اصالت فطرت شما امیدوار شدم.

نوشته اید پی جوی حقیقت هستید ونصیحت می خواهید.حقیقت ظاهر وآشکاراست به هرچه

کنیداز ذره تا مجره از زمین تا آسمان و کهکشانها و جنبندگان بزرگ و کوچکی که باچشم

غیر مسلح به زحمت رویت می شوند آب و هوا باغ و سبزه زارها ودرختها حیوانات بری

وبحری و این انسان این من وتوو این همه دستگاهها وتاسیساتی که در بدن ما برقراراست

وعلی الدوام بی آنکه ما نقشی داشته باشیم بطورخودکار عمل میکنند.این همه گلها این همه

میوه ها واین همه...و این همه...همه انسان رانصیحت میکنند همه حقیقت وحق را نشان 

میدهندکه غافل نباشیدهوشیار باشید از این کتاب آفرینش که میلیون ها ومیلیونها و میلیاردها

وبیش از حساب و شمار درس بصیرت و بینش دارد بخوانید و پند بگیرید.بدانید که شما در

برابر این معانی ژرف و این وجود پر از حکمت نباید آرام بنشینید.باید پرده های جهالت را

هر چه میتوانید پاره کنید و به سوی روشنایی بیشتر گام بردارید.

مسئله حجاب و مسائل و جنسیتی را تحت احساسات جوانی دختر یا پسر نمیشود بررسی کرد

و نگاه غیر احساساتی باید به آن داشت.

این برنامه و روابط مرد وزن و حجاب همه باید با دید عقل و مصلحت بررسی شود. مفاسد

و مصالح بسیار در اینجا ملاحظه میشود. کرامت و شخصیت زن بیشترین مصلحتی است که

باید حفظ شود. حجاب و پوشش و چادر وجدایی هایی که بین دو جنس به حکم عقل وشرع

مقدس اسلام رعایت می شود همه جامعه رااز فساد وخانواده رااز ویرانی نجات میدهد حجاب

برای زن حصاری حصین و قلعه ای محکم است.

درجامعه کاری که برحسب وضع طبیعی بین زن و مرد توزیع شده است هردوکار است

هر دو شریف است هر دو باید رعایت شود تا جامعه بر نظام درست برقرار باشد.

خانه داری زن ازاشرف کارهاست.زن خانه دار بیکار نیست مردهم که مشاغل بسا سخت

بیرون راعهده داراست جهاد فی سبیل الله است.کارهای پرزحمت وسخت به عهده مرداست

بعضی افرادبی اطلاع نگاه ظاهری به غرب واروپا وآمریکا میکنند و یک زن رامیبینند

که مثلا وزیر یا وکیل شده است اما هزاران زن را که در نهایت محرومیتهای اقتصادی


گوناگون هستند نمیبیند امروز در غرب کار فساد بی حجابی واختلاط زن ومرد به جایی

رسیده است که ازجلوگیری مفاسد آن عاجز شده وبه مفاسد بسیارمخرب آن تن درداده اند.

در غرب طبق اخباری که خبرگذاریها منتشر میکنند زنها در هر نهاد مخصوصا نهادهای

ارتشی موردآزار واذیت مردهای مافوق هستند.زندگی راحت وآرام وانسانی ندارند.موالیه

تا حد چهل و هشت درصد در شناسنامه بی پدر معرفی میشوند.

ماباید به تعالیم اسلام افتخار کنیم.سالم ترین مجتمعات و جوامع مجتمعات اسلامی است 

تفکیک جنسیتی برای سلامت جامعه شرط اساسی است چادرورعایت محرم ونامحرمی

واختصاص یافتن بعض مشاغل به زن و بعض مشاغل به مرد بر اساس همین تفکیک

لازم جنسیتی و ترتیبات و ضوابط آن است.

در احکام شرع جنبه های جسمانی و روحی مرد و زن ملاحظه شده است و بر اساس 

صرف برتری دادن یک جنس بر جنس دیگر دستورو برنامه ای نیست.پیامبران همه به

حجاب دستور داده اند و اختصاص به اسلام ندارد و حکم ملازم زن و مرد است.همین

روزها یکی از وزراء در ایتالیا پیشنهاد کرده بودند که زنان مسلمان را از روبند محروم

سازدجواب داده بود که از کارو برنامه ای که حضرت مریم داشت کسی را منع نمیکنم!

یعنی حضرت مریم هم حجاب کامل داشته اند.

دخترم راجع به حجاب راجع به توانایی های زن ومرد نقش این دو جنس در ساختن یک

جامعه عقل پسندبا کرامت کتاب های بسیار شیعه و سنی و مسلمان و کافر نوشته اند.من

به شما توصیه میکنم به تمام وجود اگر سعادت حقیقی خود رامی خواهید حجاب وتعلیمات

عالیه اسلام را درهمه برنامه ها رعایت کنید.خداوند متعال شما راحفظ و به همه آرزوها

و آمال مشروع و عقل پسند برساند. والسلام

منبع:SHIA-NEWS.COM

جمعه 14/9/1393 - 10:48
اعتیاد و سیگار

کارشناس مسئول نظارت بر مراکز درمان اعتیاد آذربایجان غربی گفت: پرخاشگری شخصیت

اضطرابی و وسواسی از عوارض اعتیاد به سیگار است.

http://cdn.akairan.com/akairan/tandorosti/images/img/h10999.jpg

به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا:

بهروز کارگری بابیان اینکه پرخاشگری شخصیت اضطرابی و وسواسی از عوارض اعتیاد

به سیگار است افزود:کشیدن سیگاراگر چه درابتدا اثرات تسکینی دارداما این اثر کوتاه مدت

است و در ادامه مصرف اثر خود را از دست میدهد.

وی ادامه داد: نیکوتین موجود در سیگار مواد مخدر محسوب میشود که به خاطر اثر کوتاه

مدتی که دارد باعث برابر کردن کشیدن سیگار توسط مصرف کنندگان میشود.

این کارشناس اعصاب و روان خاطرنشان کرد: اختلالات روانی ویژگی اعتیاد به موادمخدر

است که سیگار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی درباره ی راه های موثر ترک سیگار گفت: درمان وابستگی و اعتیاد به مواد مخدر و

سیگارنیازمندمداخله دارویی وغیر دارویی مانند مشاوره ودرمانهای مربوط به موادمخدراست.

کارگری به کسانی که علاقمند به ترک سیگار هستند توصیه کرد: کسانی که مایل به ترک

سیگارهستند به هیچ وجه به شعارهای تبلیغاتی غیرعلمی مانند قرصهای گیاهی روی نیاورند

و برای ترک اصولی به مراکز ترک اعتیاد و مشاوره مراجعه کنند.

منبع:NAMEHNEWS.IR

 

پنج شنبه 13/9/1393 - 11:20
آموزش و تحقيقات

http://www.irtciac.com/images/tejarat.png

تعریف وهدف:

هدف این دوره تربیت کارشناس علمی-کاربردی در رشته حسابدار است که بر اساس نظام

آموزش های علمی-کاربردی گروه هشتم شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم تحقیقات

و فتاوری طراحی و تدوین شده است.کارشناس علمی-کاربردی حسابداری-فردی است که

دانش و مهارتهای لازم را در زمینه های حسابداری صنعتی دولتی و مالی فرا گرفته باشد.

ضرورت و اهمیت دوره:

ازآنجا که سیستم حسابداری نقش موثری در برنامه ریز و کنترل عملیات موسسات اقتصادی

جامعه ایفا میکند و مدیریت می تواند با تجزیه و تحلیل دقیق آنها چگونگی اجرای عملیات

را موردارزیابی قراردهد و علل عدم کارایی راکشف کند و در هر مورد تصمیمات مقتضی

اتخاذ نماید تربیت کارشناسان حسابداری میتواند بسیاری ازکمبودها ونارساییها راجبران نماید.

مشاغل فارغ التحصیلان:

1-حسابدار در موسسات بزرگ

2-حسابدار صنعتی در موسسات بزرگ

3-حسابدار دولتی

4-حسابدار عمومی در موسسات

نقش و توانایی فارغ التحصیلان:

1-انجام امور حسابداری عمومی در موسسات بازرگانی بانکها و واحد های تولیدی و

صنعتی و موسسات دولتی

2- انجام امور حسابداری در موسسات دولتی-غیرانتفاعی و تعاونی ها

3-حسابداری شرکت بازرگانی-تولیدی و صنعتی

4-طراحی و اجرای سیستم های حسابداری و مالی

سرفصل رشته:

#کاردانی حسابداری صنعتی- پودمانی

#کارشناسی حسابداری صنعتی- پودمانی

#کارشناسی حسابداری مالیاتی- پودمانی

#کاردانی حسابداری مالیاتی- ترمی

#کارشناسی حسابداری دولتی- ترمی 

#کارشناسی حسابداری مالی- ترمی

#کارشناسی حسابداری- ترمی

منبع:WWW.IRTCIAC.COM

 

 

چهارشنبه 12/9/1393 - 11:56
حجاب و عفاف

بر زن ومرد واجب است که اولا بدن خود را در مقابل نامحرمان به نمایش نگذارند و ثانیا

چشم خود را از نگاه شهوانی به نامحرم باز گیرند.

http://hijab.hayatebartar.ir/wp-content/uploads/2014/06/HIJAB-Poster2-BIG-0031.jpg

باید توجه داشت که احکام الهی همه بر اساس علم و حکمت الهی و مشیت اوست نه بر

اساس میل ها و نفس های مردمان که جایی برای حسات و رقابت باشد.

فواید احکام الهی ابتدا به خود شخص و سپس به دیگران یا جامعه برمی گردد و منفعت

حجاب زن نیز قبل از هر کس به خودش میرسد و سپس به جامعه. و خداوند می خواهد

ودیعه اش به زن وزیبایی وجاذبه ی اوعام المنفعه نباشد اوبه یک کالا برای لذت رایگان

همگانی مبدل نگردد ومرد صرفا به چشم شهوت وغریزه ی حیوانی به زن نگاه نکند وبه

خاطر حرص بهره وری و لذت جویی اش او را مورد آزار واذیت قرار ندهد لذا فرمود:

رعایت این پوشش برای خوب شناخته شدن از یک سوومصونیت از اذیت وآزاراز سوی

دیگر لازم است( ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین-احزاب59)

اما پوشش ستر یا آن چه امروز نامش را حجاب گذاشته ایم بر همگان واجب است و نه

فقط برای دختران و زنان.هر چند که حدودش فرق داردوآن هم بی حکمت نیست ومنطبق

با خلقت و فطرت بشری است.

لذا همان طور که عدم رعایت وشکستن این حدود بر زنان حرام است بر مردان نیز حرام

است مثلا اگر لباسی بپوشد که می داند بدن نما ومحرک عموم است و باآن در مجامع و

میان نامحرمان حضور یابد به فعل حرام مرتکب شده است.قاعده و قانون"نگاه کردن" نیز

همین طور است.هم بر مردان حرام است که به نامحرم نگاه لذت جویانه(شهوانی)بیندازند

و هم برزنان حرام است که به مردان نامحرم چنین نگاهی بیندازند خواه دو طرف پوشش

را رعایت نکرده باشند.

لذا هم به مردان فرمود:قل للمومنین یعضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم...به مردان 

مومن بگو:دیدگان خویش را از نگاه به زنان (نامحرم)باز گیرند و فرج های خویش را

نگه داند(زنا نکنند) هم راجع به زنان فرمود: و قل للمومنات یغضضن من ابصرهن و

و یحفضن فروجهن ولا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها.. وبه زنان باایمان بگو چشم از

نگاه به مردان اجنبی فرو بندند و فرج های خویش را حفظ کنند وزینت خویش را جز 

آنچه آشکار است آشکار نسازند(النور 30 و31)

پس بر مرد و زن واجب است که اولا بدن خود رادرمقابل نامحرمان به نمایش نگذارند

و ثانیا چشم خود را ازنگاه شهوانی به نامحرم بازگیرند منتها جاذبه ی زنانه به مراتب

بیشتر است خداوندجمیل ولطیف تجلی جمال ولطافت ویژه ای به زن نموده که بالطبع

جاذبه ی ویژه ای دارد.

لذا حدود پوشش متفاوت است پس هیچ منطقی نیست که مرد هر طور که خواست در

جامعه ظاهر شود و زن چشم بپوشد!و زن بگوید:من هر طور خواستم جلوه میکنم و

مرد چشم بسته و نگاه نکند بلکه تحقق این سلامت جسمی روحی اخلاقی مادی معنوی

شخصی و اجتماعی از مضرات هنجار شکنی مستلزم رعایت همه جانبه است یعنی هم

 زن وهم مرد پوشش تکلیف شده را رعایت کنند و هم هر دو از نگاه آلوده به نامحرم

 پرهیز نموده و خود را از ورود به عرصه ی گناه بازدارند.

منبع:وبلاگ حجاب ایرانی و اسلامی

 

سه شنبه 11/9/1393 - 12:14
حجاب و عفاف

 http://www.azizihonar.com/fa/uploads/monasebat1/1351745780_zahedi-71.jpg

1-دعای پیامبر نور رحمت صلی الله علیه وآله:پروردگارا! زنانی که خود را پوشیده نگه

می دارند مشمول رحمت و غفران خود بگردان.(مستدرک الوسایل ج3ص 244)

2-امام علی(ع): پاداش رزمنده شهید در راه خداوند بالاتر از پاداش انسان پاکدامنی نیست

که توان انجام گناه را دارد ولی خود را آلوده نمی سازد. انسان پاکدامن نزدیک است که

فرشته ای از فرشتگان الهی گردد.(نهج البلاغه حکمت 474)

3- پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله:زنان خود را با پوشش اندام و جسم از دیدار نامحرمان

نامحرمان بازدارید که زنان هرچه پوشیده ترباشندسعادتمندتر هستند.(سفینه البحارج2ص298)

4-پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:برای زن سزاوارنیست که هنگام بیرون رفتن ازخانه اش

لباسش را جمع و فشرده کند.(محمد مهدی اشتهاردی پوشش زن در اسلام ص19)
دوشنبه 10/9/1393 - 19:38
حجاب و عفاف

http://upload7.ir/images/84525834658232235351.jpg

حجاب در نماز تنها برای محفوظ ماندن از دیدگاه اجنبی نیست تا در جای خلوت نیاز به

آن نباشد بلکه حجاب در نماز یک شعار شخصیت و متانت برای زن است و یک الگوی

عفت و حیا برای بانوان مکرمه تا بدین وسیله بر رعایت و حفظ آن در غیر مواقع نماز

هم جدیت به خرج دهند مگر نه اینست که خداوند درهمه جا و همه مکان ها وجود دارد

همان طور که در قرآن کریم می فرماید:" هرکجا روی کنید روی به سوی خداست"ولی

در عین حال خداوند دستور داده همگان باید به سوی یک مکان که آن را کعبه می نامند

نماز بگذارند این دستور هرگز نمی تواند معقول و پسندیده باشد مگر اینکه خداوند یک

سری فواید مثبت ونتایج خوب رادراین دستور داده باشد که حق هم همین است وحکمت

ها و فلسفه های رو به سوی کعبه کردن در نماز منحصر به یک و دو مورد نیست .

رعایت حجاب در نماز نیز حکمتی همانند حکمت نماز خواندن به سوی قبله دارد مضافا

باور و اعتقاد خالص او را به محک آزمایش و امتحان بکشد تا به بنده خود و دیگران 

نیز ثابت کند ایمان او تا چه اندازه مبتنی بر باور و تسلیم بوده است.

منبع:وبلاگ حجاب

يکشنبه 9/9/1393 - 10:53
حجاب و عفاف

 

این چند خط تقدیم به مقنعه هایی که بنابر حسب شرایط و ضوابط به بعضی سرها سنگینی میکند.

http://khabareno.com/files/fa/news/1392/6/24/127425_876.jpg

حال مقنعه های دختران بد است این روزها!

هر کسی دارد طرح حجاب وعفاف را بهانه میکند ونقدی روی بی حجابی و بد حجابی 

میزندتا برای دلخوشی فرهنگی اش مقنعه رابه سر بچسباند معیارحضور مقنعه شده است

حال مقنعه های دختران بد است این روزها!

حتی نخواسته ایم کمی از طرح ها و ایده های تولید کنندگان پوشاکمان بهره ببریم و یا

تشویقشان کنیم تا به حدی جای مقنعه های مشکی شاهد چارقد های رنگی و مناسب هم

باشیم علل را رها کرده ایم وچسبیده ایم به حل نتایج بی توجهی به آن علل. فقط بلدیم

به جوان هایمان بگوییم"نکن""نرو""نبین" و اصلا هم به این فکر نیستیم که یک کاری

بکنیم. به حجاب مغناطیسی فکر میکنم به ابتکار عمل یک زن مسلمانان اندوزنیایی که

وقتی دید حجاب در ماه مبارک رمضان در میان بانوان کشورش فراگیرتر شده نخ های

مغناطیسی را به کار برد ومقنعه هایی را باآن درست کرد که برای درمان انواع سردرد

و حتی کم خونی مفید بوده است این کارش باعث توزیع این مقنعه درمنطقه هایی دیگر

هم شده بود.به حجاب مغناطیسی فکرمیکنم که می توانست ازایده های تک تک ما باشد

و یا تولید شود آنهم نه برای درمان دو بیماری بلکه حجاب مغناطیسی که ایمانمان دهد

به درمان فکر و روحمان. محدود شده ایم محدود شده ایم به مقنعه هایی که حجاب را

به تمسخر کشیده است ومسببش فقط خودمان بوده ایم. جای شکرش باقی است باید خدا

را شکر کنیم که با کارهایمان وبا کج سلیقگی هایمان و با بد فهمی هایمان و بانفهمیدن

هایمان موجبات بدتر از اینها را فراهم نیاورده ایم.

اینجا دیگر ستون سخن سردبیر نیست اینجا را اتاق فکری ببینید ودور این میز بنشینید

لطفا پذیرایی اش هم با خودم فقط بیایید و ایده بدهید وبگویید چه کارهایی را برای21

تیر ماه "سالروز حجاب و عفاف" انجام دهیم که نشویم مثل همه ی اینهایی که با ادعا

هایشان در هیچ کجا جا نمی شوند.

منبع:مجله چارقد

 

 

 

يکشنبه 9/9/1393 - 10:14
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته