• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1412
تعداد نظرات : 428
زمان آخرین مطلب : 5564روز قبل
طنز و سرگرمی

1-هر دو تاشون فکر مي کنن جامعه درکشون نمي کنه.
2-به دو تاشون اگر رو بدي سوارت ميشن
3-هر دوشون مي تونن 200.000 تومان رو در 2 ساعت خرج کنند.
4-هردوتاشون با والدينشون دعوا و درگيري دارند.
5- مهمترين ويژگي هر دوتاشون تغیير شخصيتشونه.
6-دو تاشون از دروغ متنفرن اما هيچ وقت حرف راست نمي زنند!
8-دو تا شون تا سن 20 سالگي 3 بار عاشق ميشن و در عشق شکست مي خورند! از 20 به بعد هم تو رويا سير ميکنن و تو 40 سالگی که از رويا بيرون مي آيند مي بينن اطرافشون 5-6 تا بچه هستش واسه همين اين دفعه ميرن تو کما و سکته ميزنند!!!
9-با هر کدام قرار ميزاري بايد 2 ساعت ديرتر به محل قرار بري تا علف زير پات جوانه نزنه!

سه شنبه 9/5/1386 - 10:54
ورزش و تحرک

 

على‌ پروين‌ مدير تيم‌ استيل‌آذين‌ در گفتگويى‌ به‌ نکاتى‌ اشاره‌ کرد که‌ اين‌ نکات‌ جالب‌ را در چارچوب‌ يک‌ گفتگوى‌ پراکنده‌ با هم‌ مرور مى‌کنيم.
انصاريان، کاويانپور يا اسدي، بالاخره‌ کداميک‌ کاپيتان‌ استيل‌آذين‌ مى‌شود؟
کاپيتان‌ تيم‌ من‌ کاويانپور است. در تيم‌ ما رفاقت‌ حاکم‌ است‌ و کسى‌ با ديگرى‌ مشکل‌ ندارد اما اگر کسى‌ بخواهد حاشيه‌سازى‌ کند ولو اينکه‌ بهترين‌ بازيکن‌ ايران‌ هم‌ باشد به‌ راحتى‌ کنارش‌ مى‌گذاريم.
اگر بخواهيد از تيم‌ملى‌ عراق‌ که‌ قهرمان‌ آسيا شد يک‌ بازيکن‌ براى‌ استيل‌آذين‌ برداريد چه‌ کسى‌ را به‌ تور مى‌اندازيد؟
قطعاً‌ يونس‌ محمود که‌ يک‌ سر و گردن‌ از ياران‌ اين‌ تيم‌ بهتر بود.
جعفر کاشانى‌ سرپرست‌ شماست؟ لطفاً‌ به‌ اين‌ شايعه‌ پاسخ‌ دهيد!
خير، کسى‌ را به‌ عنوان‌ سرپرست‌ معرفى‌ نکرديم، او فقط‌ در اسپانيا همراه‌ تيم‌ ماست.
شما در پرسپوليس، عليرغم‌ ادعاهاى‌ زياد توجهى‌ به‌ پيشکسوت‌ها نداشتيد. در استيل‌آذين‌ مى‌خواهيد چه‌ کنيد؟
نه، اينجا اگر حرفى‌ بزنيم‌ و قول‌ بدهيم‌ عمل‌ مى‌کنيم. اينجا که‌ پرسپوليس‌ نيست!
گفته‌ بوديد ستاره‌هاى‌ استقلال‌ را مى‌آوريد اما به‌ قولتان‌ عمل‌ نکرديد!
فرزاد مجيدي، کويکو و مرتضى‌ هاشمى‌زاده‌ جزو ياران‌ خوب‌ استقلال‌ بودند، 2، 3 ستاره‌ سرشناس‌ استقلال‌ هم‌ براى‌ حضور در جمع‌ ما اعلام‌ آمادگى‌ کردند که‌ هنوز جوابشان‌ را نداده‌ايم.
پرسپوليس‌ به‌ نظر شما چطور يارگيرى‌ کرده‌ است؟
آنها کعبى‌ و معدنچى‌ را از دست‌ داده‌اند، بنابراين‌ در اين‌ بازار باخته‌اند. اسدى‌ سال‌ گذشته‌ براى‌ آنها خوب‌ بود اما ما زرنگى‌ کرديم‌ و او را گرفتيم.
دليل‌ حذف‌ تيم‌ملى‌ از زبان‌ شما شنيدنى‌ است.
در تيم‌ملى‌ رفاقت‌ وجود نداشت، دلالها کمر تيم‌ملى‌ را شکستند و بر اين‌ تيم‌ حکومت‌ کردند.
از افشين‌ قطبى‌ بگوييد. نظر شما راجع‌ به‌ قطبى‌ چيست؟
فکر نمى‌کنم‌ در پرسپوليس‌ موفق‌ شود.
پس‌ حتماً‌ طبق‌ گفته‌ شما حميد استيلى‌ براى‌ پرسپوليس‌ گزينه‌ مناسبى‌ است.
کى‌ گفتم‌ استيلى‌ بهترين‌ گزينه‌ است، فقط‌ گفتم‌ او جوان‌ و پرانگيزه‌ است.
يعنى‌ آدم‌هايى‌ مثل‌ فيروز کريمى‌ براى‌ پرسپوليس‌ مؤ‌ثرتر بودند؟
نه! فکر مى‌کنم‌ اگر کريمى‌ هم‌ به‌ پرسپوليس‌ مى‌آمد به‌ خاطر حاشيه‌هاى‌ فراوان‌ به‌ راحتى‌ زمين‌ مى‌خورد.
دوشنبه 8/5/1386 - 17:42
بیوگرافی و تصاویر بازیگران
زندگی نامه نیکی کریمی بازیگر و کارگردان

زاده سال ۱۳۵۰ در تهران است. او از دوران دبستان بازی در گروه‌های کوچک تئاتری را آغاز کرد. نخستین نقش سینمایی‌اش را در سال ۱۳۶۸ در فیلم «وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد. اما نخستین حضور جدی‌اش را میتوان در فیلم «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ دانست. او و ابوالفضل پورعرب را اولین جوانان سینمای ایران پس از انقلاب می‌دانند.
‍پس از آن، کریمی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام‌های «سارا» و «پری» بازی کرد. بازی‌اش در فیلم «سارا» اقتباسی از «خانه عروسک» اثر هنریک ابسن بود، برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره‌های سن سباستین و نانت را به ارمغان آورد.
در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم «پری اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت. بازی‌اش در این فیلم که اقتباسی از کتاب «فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.
پس از بازی در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال ۱۳۷۷ در فیلم «دو زن»به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد. او با بازی در این فیلم، به بازیگر ثابت چند فیلم بعدی تهمینه میلانی با مایه‌های فمینیستی تبدیل شد و این همکاری تا فیلم «واکنش پنجم» ادامه یافت. کریمی برای پنجمین بار برای فیلم «دو زن» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد. و جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی در همین فیلم از جشنواره تائورمینا ایتالیا گرفت.
پس از اینکه دستیاری عباس کیارستمی‌را در فیلم «A.B.C. Africa» به عهده گرفت، در سال ۱۳۸۰ فیلم کوتاه مستندی با مضمون نازایی با عنوان «داشتن یا نداشتن» ساخت که برنده جایزه باران شد. در سال ۱۳۸۱ در دو فیلم ««دیوانه‌ای از قفس پرید» به کارگردانی احمد‌رضا معتمدی و «واکنش پنجم» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد که به خاطر بازی در این دو فیلم جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفت.
او برای اولین بار در فیلم «باج خور» اثر «فرزاد مؤتمن» در یک نقش منفی بازی کرد.
در سال ۱۳۸۳ اولین فیلم بلندش به نام «یک شب» را کارگردانی کرد.

دوشنبه 8/5/1386 - 17:19
ادبی هنری

اُرد بزرگ : آنان که پژوهش کرده اند تنها به داشته های درونی خویش آشنا شده اند و این دستآویزی بر خوار شمردن دیگران نیست ، کسانی به این رازها می رسند بی کوچکترین پژوهشی ، آنها با کار و نگرش  در ژرفای آفریده های این جهانی  به بسیاری از ناگفته ها پی می برند .

بزرگمهر  : به نزدیک خردمندان چهار چیز بر پادشاهان عیب است : ترسیدن در میدان جنگ ، گریز از بخشندگی ، خوار داشتن رای خردمندان ، شتابزدگی و نا آرامی و بیقراری در کارها .

فردریش  نیچه :ای اختر بزرگ ؛ تو را چه نبکبختی می بود اگر نمی داشتی آنانی را که روشنی شان می بخشی !
هان ! از فرزانگی خویش به تنگ آمده ام و چون زنبوری انگبین بسیار گرد کرده ؛ مرا به دستهایی نیاز است که به سویم دراز شوند.
 هان ! این جام دیگر بار تهی شدن خواهد و ابرانسان دیگر بار انسان شدن.

یانیس ریتسوس : شعر، حافظه ی آینده است.

اُرد بزرگ : آنانی که خویی جانور گونه دارند و تنها در پی زدودن گرفتاریهای خویشتن و یا گهگاه افزایش قلمروی زمینی خویش هستند بزهکاران روزگارند. نشانه آنها بر گیتی هم تراز ریگ کوچکی در کرانه دریای بشری نیز نخواهد بود .

آلبرت انیشتین : در سقوط افراد در چاه عشق، قانون جاذبه تقصیری ندارد

دوشنبه 8/5/1386 - 17:16
ادبی هنری

پرسلیس : هرکس قادر به تملک و ارادۀ نفس خود باشد آزادی حقیقی را به دست آورده است .

بزرگمهر : به هنگام نبرد هوشیار و نگهدار تن خویش باش . چون دشمن در برابر تو ایستاد بر آشفته مشو و تدبیر نیکو کن .

ارد بزرگ : آن که در بیراهه قدم بر می دارد آرمان خویش را گم کرده است .

اریسون سووت ماردن : میزان بزرگی و موفقیت هر فرد بستگی به این دارد که تا چه حد می تواند همه نیروهای خود را در یک کانال بریزد.

اُرد بزرگ : آنان که تیشه به ریشه بزرگان و ریش سفیدان می زنند خود و فرزندانشان را بی پناه خواهند ساخت .

شوپنهاور:  ایده های ازلی دریافته از تامل ناب هستند و مایه اساسی و ابدی تمام پدیده های جهان را بازگو می کنند. این ایده ها متناسب با ماده ای که واسطه بازگویی آنها هستند ، جامه نقاشی ، شعر، مجسمه سازی یا موسیقی می پوشند . تنها سرچشمه هنر معرفت بر ایده هاست و تنها هدف آن انتقال این معرفت است.

اریسون سووت ماردن : هر عادتی در ابتدا مانند یک نخ نازک است . اما هربار که یک عمل را تکرار می کنیم ما این نخ را ضخیم تر می کنیم و با تکرار عمل نهایتا این نخ تبدیل به طناب و بلندی می شود که برای همیشه به دور فکر و عمل ما می پیچد.

اُرد بزرگ : آنان که از رسیدن به ریشه ها هراس دارند ، در روزمرگی دست و پا می زنند .

جبران خلیل جبران : شما می توانید بانگ طبل را مهار کنید و سیم های گیتار را باز کنید ، ولی کدامیک از فرزندان آدم خواهد توانست چکاوک را در آسمان از نوا باز دارد؟

بایگون : بدگمانی میان افکار انسان مانند خفاش در میان پرندگان است که همیشه در سپیده دم یا به هنگام غروب که نور ظلمت بهم آمیخته است بال فشانی می کند .

آندره ژید : من احساس مي كنم پس هستم

دوشنبه 8/5/1386 - 17:15
ادبی هنری

پورلی نیکولاس : ازدواج کتابی است که فصل اول آن به نظم است و بقیه فصول به نصر .

پرل پاک : انتخاب پدر و مادر در دست خود انسان نیست ، ولی انتخاب مادرشوهر و مادر زن دست خود انسان است .

اُرد بزرگ : آن که از آینده سخن می گوید و آن را می سازد بارها و بارها می زید و تا یاد و سخنش در میان ماست او زاده می شود و باز هم .

یانیس ریتسوس : زبان شاعر، تنها برآیند یک کار نقد یا تحلیل نیست. سنتز واقعیت است با خیال و افسانه. سنتزی که توسط حواس – در رابطه ی متقابل با عقل – صورت می گیرد.

شوپنهاور:  وظیفه هنر تجلی ایده هاست.

پرویز یاحقی : شاهکارها با گذشت زمان کهنه نمی شوند ، این بماند ، در هر زمانی بسته به موقع و مقام جلوه و جمالی دوباره می یابند چنان که گویی به تازگی مطرح شده اند

اُرد بزرگ : آن که درست سخن نمی گوید داناترین هم که باشد باز از دیدگاه همگان بی سواد است .

توماس مان : هنر ، قدرت و توانایی نیست بلکه تسلی خاطر است .

جبران خلیل جبران : شما را اگر توان نباشد که کار خود به عشق در آمیزید و پیوسته بار وظیفه ای را  بی رغبت به دوش می کشید ، زنهار دست از کار بشویید و بر آستان معبدی نشینید و از آنان که به شادی ، تلاش کنند صدقه بستانید.زیرا آنکه بی میل ، خمیری در تنور نهد ، نان تلخی واستاند که انسان را تنها نیمه سیر کند ، و آنکه انگور به اکراه فشارد ، شراب را عساره ای مسموم سازد ، و آنکه حتی به زیبایی آواز فرشتگان نغمه ساز کند ، چون به آواز خویش عشق نمی ورزد ، تنها می تواند گوش انسانی را بر صدای روز و نجوای شب ببندد.

پتیاگور : برای تلفظ کوتاهترین کلمه "بله" یا "نه" خیلی بیشتر از یک نطق باید فکر کرد .

فردریش  نیچه :اراده یک احساس نیست بلکه شامل احساس های متعدد است و نمی توان آن را از اندیشه جدا کرد. در عین حال اراده یک شور است و کسی که اراده می کند به اشتباه اراده را با عمل یکی در نظر می گیرد

دوشنبه 8/5/1386 - 17:14
ادبی هنری

وینسنت لمباردی : مهم نیست اگر زمین بخورید، مهم دوباره برخاستن است.

اُرد بزرگ : آن که راستی نپوید ، گرفتار آمیزش ، با اهریمن است ، فرزند این آمیزش ، آشوب است و شورش .

شوپنهاور:  مفاهیم سازه های مغزی اند حال آنکه ایده ها مقدم بر فکر بشری هستند . در حقیقت درک مغزی ما از ایده ها مفهوم را می سازند لذا مفاهیم را راهی به قلمرو ذاتها نیست.

پوپ : اندیشه های ما در غرفه های بیشمار دماغ با زنجیر ناپیدا به یکدیگر پیوسته اند . چون یکی از آنها بیدار شود ، هزار تای دیگر نیز سر بر می دارند .

بزرگمهر  :آن چه دلخواه همه است جز تن درستی نیست ، که اگر کسی روزی از آن محروم شد آرزویی جز بدست آوردنش ندارد .

آلن لاکین : هر جا که عشق بزرگی خانه کرده است خشم بزرگی نیز مسکن دارد .
 

جبران خلیل جبران : ایمان از کردار جدا نیست و عمل از پندار .

ارد بزرگ : آن که زیبایی خرد را ندید ، گرفتار زیبایی آدمیان شد  ، و بدین گونه از هر چه داشت ،  تهی گشت .

فردریش  نیچه :اجحاف نکردن و آسیب نرساندن به دیگران برای رسیدن به برابری ریشه و بنیاد جامعه است ولی این خواست نفی زندگی ست چون زندگی بهره کشیدن از دیگران است که ناتوان ترند

دوشنبه 8/5/1386 - 17:12
ادبی هنری

ارد بزرگ : آن که برنامه ها را از پایان به آغاز  مورد ارزیابی ( نقد)  قرار می دهد ، در حال سرپوش گذاردن بر روی چیزی است .

جبران خلیل جبران : حاشا که آواز آزادی از پس میله و زنجیر به گوش تواند رسید و از گلوگاه مرغان اسیر .

بزرگمهر  :برترین دانش ها یزدان پرستی است .

پل نرولا : دوست بجای چتریست که باید روزهای بارانی همراه شما باشد .

پول شرر : یگانه راه برای افزودن خوشبختی بر روی زمین آن است که تقسیمش کنیم .

اُرد بزرگ : آن که می دزدد ، جز حق خویش چیزی نمی ستاند . اما این ستاندن نفرین و خواری ابدی در پی دارد .

جبران خلیل جبران : زندگی روزانه شما پرستشگاه شما و دين شماست .آنگاه كه به درون آن پای می نهيد، همه هستی خويش را همراه داشته باشيد .

ویل دورانت : بخش عمده ی تاریخ حدس است و بقیه تعصب.

فردریش  نیچه :اصولا زمانی پوچی براي چيزی معنا پيدا ميکند که بيايم براي آن ، هدفی تعريف کنيم .و اگر بدانيم هدفی در کار نيست، به پوچی هم نخواهيم رسيد .

اُرد بزرگ : آن که کارش را دوست ندارد خیلی زود پیر می شود .

دوشنبه 8/5/1386 - 17:9
ادبی هنری

بزرگمهر  :اگر  کوه با همه سنگینی و عظمت و صلابت  که وی راست فرمان شاه را سبک دارد تیره رای خیره سری بیش نیست .

فردریش  نیچه :انديشه هاي ما ، آري و نه گفتن هاي ما ، و اگر و اما گفتن هاي ما ، همه با همان ضرورتي از درون ما رشد می كنند كه ميوه از دل درخت ، به هم مر بوط و با هم خويشاوندند ، و همه از يك اراده، يك وضع جسماني، يك خاك ، و يك خورشيد نشان دارند .

والت ديسني : غير ممكن ها را انجام دادن نوعي لذت است .

جبران خلیل جبران : به روزگار شیرین رفاقت سفره ی خنده بگسترید و نان شادمانی قسمت کنید . به شبنم این بهانه های کوچک است که در دل ، سپیده می دمد و جان تازه می شود .

شوپنهاور:  هنرها تنها تقلید محض واقعیت خارجی نیستند و اگر برخی آثار هنری چنین بودند در حقیقت در برابر رسالت عالی خود کاذب می نمودند.

فردریش  نیچه :انسان برتر از ابرانسان بسيار دور  است .

ارد بزرگ : آن که به سرنوشت میهن و توده آدمیان سرزمین خویش بی انگیزه است ارزش یاد کردن ندارد .َ

پاتریک هانری : آیا زندگی آنقدر عزیز ، و صلح آنقدر شیرین است که به بهای زنجیر و اسارت خریداری شود ؟

ویلیام ماتیوس : نخستین قانون موفقیت تمرکز است . یعنی همه نیروهای خود را روی یک نقطه متمرکز کنید ، مستقیما به سراغ همان بروید و به چپ و راست منحرف نشوید

دوشنبه 8/5/1386 - 17:7
ادبی هنری

 سنت فرانسیس دی سلز :آرزومند آن مباش که چیزی غیر از آنچه هستی باشی، بکوش که کمال آنچه هستی باشی.

ویر : زندگی چیست ؟ یک مزبلۀ کثیف ، یک قتلگاه فجیع ، یک دارالمجانین بزرگ که تا کنون تحت هیچ قانون منظمی اداره نشده است .

اُرد بزرگ : آن که دیگران را ابزار پرش خویش می سازد ، تنها خواهد ماند .

جبران خلیل جبران : تاسف ، ابرسیاهی است که آسمان ذهن آدمی را تیره می سازد در حالی که تاثیر جرائم را محو نمی کند .

یحیی برمکی : اندیشه دریایی است که مروارید آن فلسفه و فرزانگی است .

اُرد بزرگ : آن که نمی تواند از خواب خویش برای فراگیری دانش و آگاهی کم کند توانایی برتری و بزرگی ندارد .

ونيسنت لمباردي : مهم نيست اگر زمين بخوريد، مهم دوباره برخاستن است .

اُرد بزرگ : آن که همزمان پرسشهای پراکنده در حوزه های گوناگون می پرسد ، تنها می خواهد زمان و نیروی شما را تباه سازد

شوپنهاور : اگر با خونسردی گناهان کوچک را مرتکب شدیم ، روزی می رسد که بدترین گناهان را هم بدون خجالت و پشیمانی مرتکب می شوبم .

وير  : زندگي از سه جزء تشكيل شده است:آنچه بوده ، آنچه هست و آنچه خواهد بود.بيائيد تا از گذشته براي حال استفاده كنيم و در حال چنان زندگي كنيم كه زندگي آينده بهتر باشد. شكل دادن به زندگي وظيفه خودمان است . به صورتي كه آنرا بسازيم ، اين بازسازي مايه زيبايي و يا مايه شرمساري ما مي شود.

ارد بزرگ : آن که پند پذیر نیست ، در حال افتادن در چاله سستی و زبونی است

دوشنبه 8/5/1386 - 17:6
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته