تبیان، دستیار زندگی
حمیده خیرآبادی را بدون شك می‌شناسید.وقتی نامش می‌آید، كلی فیلم و سریال از جلوی چشمت عبور می‌كند و ایفای نقش او را در آنها به‌یاد می‌آوری؛ «امیرارسلان نامدار»، «رضا موتوری ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمیده خیرآبادی: مدت‌هاست فراموش شده‌ام

حمیده خیرآبادی

حمیده خیرآبادی را بدون شك می‌شناسید.وقتی نامش می‌آید، كلی فیلم و سریال از جلوی چشمت عبور می‌كند و ایفای نقش او را در آنها به‌یاد می‌آوری؛ «امیرارسلان نامدار»، «رضا موتوری»، «روز واقعه»، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند»، «شب آفتابی»، «پدرسالار» و كلی فیلم و سریال دیگر.

او متولد 1303 است و از سال 1326 با تئاتر فرهنگ شروع كرده است. وقتی با او صحبت می‌كنی پر از شكوه و گلایه است. برای همین 6 سالی هست كه با هیچ روزنامه‌ای مصاحبه نكرده. او به تهران امروز می‌گوید: «بازیگرها وقتی پیر می‌شوند، دیگر كسی سراغ‌شان را نمی‌گیرد و این خیلی بد است. من الان مدت‌هاست كه انگار فراموش شده‌ام.»

او ادامه می‌دهد: «ما زمانی كه سرمان خیلی شلوغ بود و دائم درگیر فیلمنامه‌خواندن و بازی‌كردن بودیم، فرصت نمی‌كردیم فیلم‌های خودمان را تماشا كنیم. الان چند وقت است شنیده‌ام شبكه 2 سریال پدرسالار را پخش می‌كند و برای همین صبح‌ها می‌نشینم و تماشا می‌كنم.» حمیده خیرآبادی در مورد آثاری كه می‌خواند هم می‌گوید: «الان مدت‌هاست كه چشمم بیمار است و نمی‌توانم زیاد بخوانم اما یك زمانی عاشق شعرهای فروغ فرخزاد بودم و بیشتر آثارش را از بر بودم. زمان جوانی و نوجوانی‌ام هم كتاب‌های گلستان سعدی و شعرهای شهریار را می‌خواندم.»