تبیان، دستیار زندگی
«جاده در دست تعمیر» قصه‌ای خوب و بازیگران توانمندی‌ دارد كه باعث می‌شود این سریال به حدی جذابیت داشته باشد كه مردم یك هفته منتظر بمانند تا قسمت بعد را ببینند. مخاطب چنین سریالی معمولا پرت نمی‌شود و تا هفته بعد منتظر می‌ماند تا قسمت جدید را ببیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«جاده در دست تعمیر»

ثریا قاسمی

سریال ما طنز فاخری دارد...مخاطب چنین سریالی معمولا پرت نمی‌شود

تهیه‌كننده سریال «جاده در دست تعمیر» ابراز امیدواری كرد كه در پایان پخش این مجموعه تلویزیونی، با بیش از 70 درصد رضایت‌مندی مخاطب مواجه شوند.

علیرضا ابراهیمی كه در ابتدا با این تصمیم شبكه دو سیما مواجه شده بود كه سریال «جاده در دست تعمیر» هفته‌ای سه بار پخش شود و سپس این سریال با همان شیوه هفتگی به روی آنتن رفت، در پاسخ به این پرسش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا كه كدام شیوه را ترجیح می‌دهد؟ اظهار كرد: تصمیم در خصوص شیوه پخش یك سریال، به نوع كار بستگی دارد؛«جاده در دست تعمیر» هرچند فضایی طنز دارد اما با سریال‌های كمدی شبانه متفاوت است و طنزی فاخر دارد.

این تهیه‌كننده تأكید كرد: «جاده در دست تعمیر» قصه‌ای خوب و بازیگران توانمندی‌ دارد كه باعث می‌شود این سریال به حدی جذابیت داشته باشد كه مردم یك هفته منتظر بمانند تا قسمت بعد را ببینند. مخاطب چنین سریالی معمولا پرت نمی‌شود و تا هفته بعد منتظر می‌ماند تا قسمت جدید را ببیند.

وی كه سریال «جاده در دست تعمیر» را با درجه «ب» برای شبكه دو سیما ساخته است، در پاسخ به پرسشی درباره همخوانی هزینه‌ها با برآورد بودجه اظهار كرد: بودجه‌ای كه به ما دادند، رقمی نبود كه برای ساخت این سریال هزینه كردیم با ساخت «جاده در دست تعمیر» بسیار بیشتر از این بودجه برای ما هزینه برداشت. اما از آن‌جا كه این سریال به سفارش معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیك پلیس راهور ساخته شده بود و احساس می‌شد كه با ساخت آن ممكن است جلوی بسیاری از تصادفات و مرگ و میرها گرفته شود، در نتیجه شاید چندان برایم هزینه مطرح نبود.

وی ادامه داد: امیدم به این است كه با دیدن نتیجه كار شاید بتوان تا حدودی اصلاح برآورد گرفت.

تهیه‌كننده «جاده در دست تعمیر» به این پرسش كه آیا مشاركت با پلیس راهنمایی و رانندگی در ساخت این سریال به اعمال نظرها و حتی محدودیت‌هایی منجر شده است پاسخ منفی داد و افزود: تلاش شده در لایه‌های زیرین قصه آموزش‌هایی نیز مطرح شود نه تنها به سریال لطمه‌ای وارد نكرد كه اتفاقا به جذابیت آن كمك هم كرد. براین اساس یك‌سری از اتفاقات برای نخستین‌بار در مجموعه‌ای تلویزیونی كه به سفارش پلیس راهنمایی و رانندگی ساخته می‌شود، مطرح شد. در سریال «جاده در دست تعمیر» ماشین پلیس برای نخستین‌بار دزدیده می‌شود كه بسیار به جذابیت قصه ما كمك كرد.

علیرضا ابراهیمی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره‌ی دلایل وقفه در پخش سریال «جاده در دست تعمیر» و این‌كه چرا این مجموعه تلویزیونی برخلاف اعلام قبلی در ایام نوروز به روی آنتن نرفت؟ گفت: قرار بود «جاده در دست تعمیر» قبل از ایام نوروز پخش شود تا مردم در تعطیلات نوروز كه سفر می‌كنند، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت كنند. اما وقتی شبكه باكسی را در آن ایام در اختیارمان قرار نداد و زمان پخش هم كه پیشنهاد شد، زمان مناسبی نبود، تصمیم گرفتیم سریال را بعد از ایام نوروز پخش كنیم كه حداقل برای سفرهای تابستانی مردم هشداردهنده باشد.

وی در پایان در عین‌حال تأكید كرد: سریال «جاده در دست تعمیر» دارای فضای نوروزی نبود كه لغو پخش آن در این ایام لطمه‌ای به پخش وارد كند.

منبع : ایسنا