تبیان، دستیار زندگی
استاد محمود فرشچیان در بنیاد بین‌المللی غدیر با آیت‌الله خزعلی دیدار و گفت‌وگو كرد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"این اثر برای آرامش مردم است"

استاد محمود فرشچیان

استاد فرشچیان با تصویر ولایت به بنیاد بین‌المللی غدیر رفت

استاد محمود فرشچیان در بنیاد بین‌المللی غدیر با آیت‌الله خزعلی دیدار و گفت‌وگو كرد.

در این دیدار نگارگر نامی ایران كه به‌تازگی از آمریكا بازگشته است، تصویری از تازه‌ترین اثرش را با موضوع واقعه غدیر خم، به آیت‌الله خزعلی - دبیركل بنیاد بین‌المللی غدیر - هدیه كرد و خبر داد: این اثر در حال چاپ در قطعه‌های مختلف است و به همین خاطر باید دقت فراوانی در چاپ آن صورت گیرد.

استاد فرشچیان تشریح كرد، هنگامی كه تصمیم به اجرای این كار یعنی واقعه غدیر گرفته یكی از آشنایان خواب این موضوع را دیده بود و وقتی كه با من در میان گذاشت، دریافتم علی ابن ابی‌طالب (ع) این كار را به بنده واگذار كرده است.

این نگارگر نامی گفت: قلب و روح و وجودم ایران است و یكی از بهانه‌هایم برای سفر به ایران پابوسی امام ر ضا (ع) است. تابلوی غدیر برای آرامش مردم خلق شده است. از خدا خواسته‌ام كه این اثر موجب آرامش مردم باشد و بین آن‌ها درگیری به‌وجود نیاورد و به گونه‌یی باشد كه اهل تسنن هم آن را بپذیرند.

آیت‌الله خزعلی هم با بیان این كه هنر نعمت الهی است كه به فرشچیان ارزانی شده گفت: علی(ع) بشری فوق‌العاده است كه در همه جا به داد انسان می‌رسد و این اثر هم نمایان‌گر همین امر است.

در این دیدار محمود فرشچیان چند تصویر اثر از كارهای مذهبی خود را با عنوان‌های ضامن آهو، نیایش، ذبح حضرت اسماعیل و مولود كعبه را به آیت‌الله خزعلی هدیه كرد و مجموعه‌ای از تصاویر دست‌خط مبارك حضرت امام علی (ع) هم از سوی دبیركل بنیاد بین‌المللی غدیر به فرشچیان اهدا شد.

منبع : ایسنا