تبیان، دستیار زندگی
ند علامه محمد حسین فضل الله نسبت به خضوع كشورهای عربی در برابر خواسته های آمریكا هشدار داد وگفت: هرچه كشورها عربی و اسلامی در برابر خواسته‌ها و سیاست‌های آمریكاو اسراییل خاضع و مطیع باشند،روز به روز ذلیل خواهند شد. به گزا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هرچه كشورهای عربی‌ در برابر آمریكا خاضع باشند، ذلیل‌تر می شوند

علامه محمد حسین فضل الله نسبت به خضوع كشورهای عربی در برابر خواسته های آمریكا هشدار داد وگفت: هرچه كشورها عربی و اسلامی در برابر خواسته‌ها و سیاست‌های آمریكاو اسراییل خاضع و مطیع باشند،روز به روز ذلیل خواهند شد.

به گزارش رسا، آیت الله محمد حسین فضل الله در خطبه های این هفته نماز جمعه كه در مسحد جامع امامین حسنین در بیروت برگزار شد با اشاره به جنایتهای روزافزون اسراییل در فلطسین تاكید كرد: اسراییل همچنان با چراغ سبزی كه آمریكا به وی نشان می دهد جنایت می كند و روزانه دهها مرد وزن بی گناه را به شهادت می رساند.

وی گفت: آمریكا نه تنها از نظر تسلیحاتی و اقتصادی به اسراییل كمك می كند، بلكه در شورای امنیت سازمان ملل نیز قطعنامه های ساده و عادی شورای امنیت علیه اسراییل را وتو می كند تا به دنیا اعلان كند كه مدافع سرسخت اقدامات وحشیانه اسراییل در خاورمیانه است.

این روحانی برجسته شیعی در لبنان با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر اسراییل به آمریكا و دیدار با بوش تاكید كرد: یكی از نكات تاسف برانگیز این سفر این بود كه بوش ضمن حمایت كامل از اقدامات اخیر اسراییل در بیت حانون، از دولت اسراییل می خواهد كه ارتش را بیش از پیش تقویت كند تا شكست این رژیم در برابر حزب الله تكرار نشود.

وی گفت: بوش كه تاكنون همه گونه حمایت مالی و تسلیحاتی ای از اسراییل نموده است، در این دیدار نیز قول ارسال تسلیحات پیشرفته دیگری را به اولمرت می دهد تا بتواند با استفاده از آن مردان و زنان بی گناه بیشتری را به شهادت برساند.

این شخصیت برجسته شیعی در لبنان افزود: آمریكا با حمایت بی دریغ خود از اسراییل در حقیقت كشورهای عربی را تحقیر می كند، كشورهایی كه كاملا تحت اوامر و سیاستهای آمریكایی عمل می كنند.

وی گفت: آمریكا هیچگاه كشورهایی را كه از وی اطاعت می كنند محترم نمی شمارد واین سیاست این دولت استكباری است.

آیت الله فضل الله به تلاشهای اسراییل و آمریكا برای ناكام گذاردن فلسطینیان برای تشكیل دولت وحدت ملی در فلسطین اشاره كرد وگفت: اسراییل و آمریكا می خواهند اوضاع كنونی فلسطین همچنان بحرانی و آشفته باقی بماند تا از این طریق به منافع خود در خاورمیانه برسند.

وی در خصوص نشست وزرای امور خارجه كشورهای عربی در قاهره تصریح كرد: وزرای خارجه كشورهای عربی در واكنش به اوضاع كنونی فلسطین تنها خواستار برطرف شدن تحریم ارسال كمكها به این كشور شدند و به هیچ وجه از اهرمهای فشاری كه در اختیار داشتند استفاده نكردند.

وی گفت: كشورهای عربی همچنان با ترسی كه در برابر آمریكا دارند بر ضعف و ذلت خود می افزایند و اجازه می دهند كشورهای مستكبر برای آنها تصمیم بگیرند.

فضل الله همچنین در خصوص سیاستهای خصمانه بوش در خصوص برنامه صلح امیز هسته ای ایران تاكید كرد: علی رغم اینكه جمهوری خواهان در انتخابات شكست خوردند با این حال بوش همچنان بر اقدامات خصمانه اش علیه ایران اصرار می ورزد و نمی خواهد ایران از انرژی هسته ای حتی برای مقاصد صلح آمیز استفاده كند.

این روحانی سرشناس شیعی لبنان در ادامه، اوضاع كنونی عراق را بسیار تاسف انگیز و بحرانی خواند و افزود: مردم عراق در شرائطی زندگی می كنند كه از طرفی گروههای تكفیری موسوم به گروههای مرگ، واز طرفی دیگر نیروهای اشغالگر امریكایی و انگلیسی روزانه دهها تن از مردم بی گناه را به شهادت می رسانند.

وی گفت: بارها گفته ایم كه تنها عامل این بدبختی ها و مصیبتهایی كه ملت عراق دچارآن شده اند وجود اشغالگران دراین كشور است كه به دلائل و بهانه های بی اساسی علیه مردم جنایت می كنند و یا اجازه جنایت می دهند.

وی به تفكر تقسیم عراق كه امروزه توسط آمریكایی ها ترویج می شود اشاره كرد وگفت: اخیرا مجله آمریكایی تایمز نوشته است كه تقسیم عراق تنها راه حل برون رفت عراق از مشكلات و بحرانه است و تشكیل عراقی یكپارچه امكان ندارد.

وی افزود: آمریكا می خواهد عراق را به سه دولت شیعه، سنی و كرد تقسیم كند تا بهتر بتواند بر آن حكومت كند ومقاصد خود را درآن پیاده كند.

فضل الله خاطرنشان كرد: تلاش آمریكا برای تقسیم عراق بدین جهت است كه اسراییل راحت بتواند در امور این كشور دخالت كند و بر منافع آن مسلط شود.

وی در خصوص اوضاع كنونی لبنان نیزتصریح كرد: ما تصور می كردیم كه ملت لبنان پس از پیروزی بر ارتش قدرتمند اسراییل به سعادتی بزرگ رسیده اند اما متاسفانه شاهدیم كه پس از خاتمه یافتن درگیریها، كشور وارد اختلافات شدید و پیچیده سیاسی گشته است،اختلافاتی كه باعث شده كشورهای بیگانه بیش ازگذشته در امور ما دخالت كنند و بر ما فشار بیاورند.

آیت الله فضل الله گفت: شرائط كنونی كشور سبب شده كه دشمنان سوء استفاده كنند و بر سخنان فریبنده خود در خصوص اوضاع داخلی بیفزایند.

وی افزود: ملت لبنان در شرائط بسیار بد اقتصادی رنج به سر می برند در حالیكه سیاستمدران در حال ابراز اختلافات،حقد وكینه های طائفه ای و حزبی خویشند.