تبیان، دستیار زندگی
ست  دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به وجود چالشها و تهدیدهای موجود در جهان اسلام ، یادآور شد: در چنین شرایطی مسئولیت علمی مبلغین اسلامی نسبت به گذشته به مراتب بیشتر است . به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله تسخیری: مسئولیت علمی مبلغین اسلامی افزایش یافته است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به وجود چالشها و تهدیدهای موجود در جهان اسلام ، یادآور شد: در چنین شرایطی مسئولیت علمی مبلغین اسلامی نسبت به گذشته به مراتب بیشتر است .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله محمد علی تسخیری صبح امروز در جمع فارغ التحصیلان مرکز جهانی علوم اسلامی گفت : تقریب مذاهب نه به معنای ادغام مذاهب بلکه به معنی دستیابی به عوامل بی شمار میان مذاهب و توجه دادن مسلمانان به این مشترکات است و ما خواستار نگاه برادرانه مذهب به هم و توسعه و گسترش مشترکات مورد پذیرش مذاهب هستیم .

وی با اشاره به اهداف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: با بهره گیری از ارزشهای مختلف در زمینه تحقیق، تألیف، تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی و تربیت افراد با فکر و ایده تقریبی تلاش می کنیم دامنه اشتراکات دینی میان تشیع و اهل تسنن را توسعه دهیم .

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با دعوت از تمامی نخبگان فکری و فقهی و فارغ التحصیلان مرکز جهانی علوم اسلامی در راستای حرکت تقریب گفت: تقریب تنها به جنبه های تشریعی ، اخلاقی یا شعاری محدود نمی شود بلکه فراتر رفته و جنبه های مختلف فکری و تمدنی را در بر می گیرد .

در این دیدار فارغ التحصیلان مرکز جهانی علوم اسلامی از کشورهایب چون بنگلادش ، آذربایجان ، ترکیه ، گرجستان ، اندونزی ، آمریکا ، سوئد ، تایلند ، نیجریه ، مالزی ، چین ، هند ، عراق ، بلژیک و نروژ حضور داشتند .