تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت‌الله فاضل لنكرانی در پاسخ به استفتایی پیرامون شركت جوانان در برنامه‌های خانقاه، فرقه صوفیه و همه مذاهب منسوب به آن را از فرقه‌های باطل و غیرصحیح دانست. به گزارش ایسنا به نقل از مركز خبر حوزه، متن این پاسخ به ش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی : فرقه صوفیه باطل است

حضرت آیت‌الله فاضل لنكرانی در پاسخ به استفتایی پیرامون شركت جوانان در برنامه‌های خانقاه، فرقه صوفیه و همه مذاهب منسوب به آن را از فرقه‌های باطل و غیرصحیح دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از مركز خبر حوزه، متن این پاسخ به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
صوفیه و همه مذاهب منسوب به آن از فرقه‌های باطل و غیر صحیح است و ائمه معصومین (ع) شدیدا از چنین مسلكی بیزاری جسته‌اند و اساسا تفكیك دو عنوان شریعت و طریقت از بدعت‌هایی است كه اینان احداث كرده‌اند و ما غیر از شریعت كه همان كتاب، سنت، اجماع و عقل است چیز دیگری به نام طریقت نداریم و جعل این عنوان برای تضعیف اصل شریعت و بی‌اعتنایی به آن است، از این جهت شركت در مكان‌های مربوط به این گروه خصوصا خانقاه جایز نیست و جوانان عزیز بدانند كه اسلام حقیقی و معرفت حق‌تعالی و قرب به او جز از طریق تمسك به قرآن و پیروی از ائمه معصومین (ع) امكان ندارد، فهم این دو منبع نیز جز از طریق كسانی كه آشنا به آن هستند و عمر خود را در فهم آن سپری كرده‌اند، یعنی علما و مجتهدان میسر نیست، از این جهت است كه در زمان غیبت، مردم موظف شده‌اند با رجوع به علمان و فقها گرفتار چنین مذاهب باطلی نشوند».