تبیان، دستیار زندگی
ولیس صفر آقا مصطفی مقهور فیروز خان! شنبه 28/11/1385 ورزشگاه: شهرك نفت اهواز استقلال اهواز: یك گل: فریدون فضلی (13) پرسپولیس: صفر داور: سعید مظفرى زاده كمك ها: حسین نجاتى و صفدر احمدى اخطار: حسین بادامكى، محمدرضا مام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال اهواز یك - پرسپولیس صفر

آقا مصطفی مقهور فیروز خان!


شنبه 28/11/1385

ورزشگاه: شهرك نفت اهواز

استقلال اهواز: یك

گل: فریدون فضلی (13)

پرسپولیس: صفر

داور: سعید مظفرى زاده

كمك ها: حسین نجاتى و صفدر احمدى

اخطار: حسین بادامكى، محمدرضا مامانى و الونگ الونگ (پرسپولیس)، فریدون فضلى و سعید رمضانى (استقلال اهواز)

تماشاگر: 8 هزار نفر

استقلال اهواز: حمیدرضا بابایى، جلال كاملى مفرد، مجتبى شیرى، احمد آل نعمه، سعید رمضانى، على بداوى (رضا جلالى ثابت 62 ) ؛ على حمودى، مصطفى حقى پور، میلاد میداودى (علیرضا رضایی 84 ) ؛ رضا طاهرى (حجت زاد محمود66) ؛ و فریدون فضلى

سرمربى: فیروز كریمى

پرسپولیس: فرشید كریمى، پژمان نورى، ابوالفضل حاجى زاده، داود سیدعباسى (محمد پروین 70 ) ؛ الونگ الونگ، فرزاد آشوبى، روبرت ساها، محمدرضا مامانى (فراز فاطمی 46 ) ؛ حسین بادامكى، مهرزاد معدنچى (داریوش رضاییان 46 ) ؛ و احسان خرسندى

سرمربى: مصطفى دنیزلى

پرسپولیس جدال سرنوشت ساز اهواز را واگذار كرد تا به نوعى از كورس قهرمانى عقب بماند و با حسرت رقیبان خود را ببیند كه بالاى سرش امتیازها را بیشتر مى كنند و براى قهرمانى مى جنگند. دیروز تیم سرخپوش پایتخت در حالى پا به میدان حریف گذاشت كه طبق معمول 2-3 بازیکن اصلى خود را نداشت و روى نیمكت تنها 5 بازیکن را مى دید كه نمى شد به هیچ كدامشان اعتماد كرد و از ابتدا بازى داد. در سوى دیگر میدان تیم اهوازى كه چند روز گذشته را با به راه انداختن یك مانور تبلیغاتى پشت سر گذاشته بود با روحیه مضاعف ناشى از پیروزى غرورانگیز مقابل پاس در جام حذفى پا به این میدان گذاشت و در نهایت هم برنده بازى بود.

تیم پرسپولیس نشانى از تیم برنده 2 هفته اخیر نداشت و از ابتدا پوچ و بازیكنانش مسخ شده به نظر مى رسید. سرخپوشان در تمام نقاط زمین مشكلات عدیده اى داشتند و على رغم چمن نسبتاً هموار ورزشگاه نفت، قادر به بازى همیشگى و خلق موقعیت نبودند.

ستاره هاى دنیزلى هم انگار كه قفل به پایشان بسته شده بود و نشانى از بازیكنان هفته هاى قبل نداشتند، مهرزاد معدنچى آنقدر بد بود كه بین 2 نیمه جایش را به رضاییان داد و نورى، بادامكى و آشوبى هم نیمى از توانایى هایشان را ارایه نكردند.

اما استقلال اهواز نسبتاً بازى منسجمى ارایه كرد و خط دفاعى با حضور موفق آل نعمه و كاملى مفرد سد محكمى برابر حملات پراكنده و نه چندان زهردار حریف بود. در خط میانى نیز سعید رمضانى یك بازیگردان تمام عیار بود و میلاد میداودى در نوك پیكان آبى هاى جنوب یك تنه پرسپولیس را به هم ریخت تا مدافعان این تیم روز پركارى را داشته باشند.

پرسپولیس در دقیقه 13 و با اشتباه كریمى گل خورد اما در 82 دقیقه بعدى نتوانست تلافى كند و شاید اگر این بازی 24 ساعت دیگر هم ادامه پیدا مى كرد امیدى به گلزنى آنها نبود. در عوض آبى پوشان خوزستانى شاید اگر بیشتر دقت مى كردند مى توانستند نتیجه بازى رفت را جبران كنند و با یك شكست سنگین سرخپوشان را بدرقه كنند.

پرسپولیس كه در 45 دقیقه دوم به 2 مهاجم بلندزن خود با بازى مستقیم و استفاده از ضربات سر آنها رو آورده بود در این كار هم اصلاً موفق نبود تا بازنده اى تمام معنا باشد.

تیم دنیزلى مثل یك تیم بى دست و پا و در جه 3 آنقدر بد بود كه شاید بشود گفت اگر رقیبانش در هفته هاى آتى باز هم امتیاز از دست دهند به هیچ جا نمى رسد.

استقلال اهواز با این برد 32 امتیازی شد و پرسپولیس را پایین كشید تا همچنان بهترین تیم شهرستانى لیگ باشد و در عین هیاهوى تبلیغاتى مكان مناسبى بین بالانشینان داشته باشد. شرایط براى پرسپولیس وقتى حادتر مى شود كه بدانیم امروز و در نبرد 2 تیم ابومسلم و سپاهان، برنده این بازى هم بالاى سر سرخپوشان خواهد ایستاد و شاگردان دنیزلى همچنان از صدر جدول دور مى شوند. روزى كه پرسپولیس در بازى رفت استقلال اهواز را با 4 گل و یك بازى توفانى شكست داد هوادارانش فریاد زدند: »پرسپولیس زلزله همینه، همینه« و حالا حتماً با این بازى كه تیم شان كرده و بدتر از آن نتیجه اى كه در مناسب ترین موقع نگرفته باید فریاد بزنند: «پرسپولیس فاجعه همینه، همینه»!

در حاشیه دیدار استقلال اهواز – پرسپولیس

تجمع‌ جلوى‌ ورزشگاه‌ تختى‌ اهواز!

على‌رغم‌ اینکه‌ مسئولان‌ اطلاع‌ داده‌ بودند محل‌ برگزارى‌ بازى‌ دیروز از ورزشگاه‌ تختى‌ اهواز به‌ ورزشگاه‌ نفت‌ این‌ شهر منتقل‌ شده‌ است‌ باز هم‌ تماشاگران‌ زیادى‌ جلوى‌ در ورودى‌ ورزشگاه‌ تختى‌ جمع‌ شده‌ بودند تا بر طبق‌ عادت‌ این‌ بازى‌ را در ورزشگاه‌ اصلى‌ شهرشان‌ تماشا کنند! تجمع‌ جلوى‌ ورزشگاه‌ تختى‌ به‌ حدى‌ بود که‌ نیروى‌ انتظامى‌ براى‌ متفرق‌کردن‌ تماشاگران‌ پا پیش‌ گذاشت‌ و با بلندگو خبر جابجایى‌ محل‌ بازى‌ را اعلام‌ کرد.

ظرفیت‌ تکمیل‌

ورزشگاه‌ نفت‌ اهواز هفت‌ یا هشت‌ هزار نفر ظرفیت‌ دارد که‌ در چند کیلومترى‌ شهر اهواز و در مجاورت‌ فرودگاه‌ این‌ شهر قرار دارد که‌ دوربودن‌ محل‌ این‌ ورزشگاه‌ از شهر باعث‌ شد علاقه‌مندان‌ فوتبال‌ قید حضور در محل‌ بازى‌ را بزنند با این‌ حال‌ علاوه‌ بر پرشدن‌ ظرفیت‌ ورزشگاه‌ تماشاگران‌ هم‌ جلوى‌ درهاى‌ ورودى‌ منتظر ماندند و اجازه‌ ورود پیدا نکردند.

بلیت‌ها گران‌ شد!

شاید به‌ خاطر کیفیت‌ چمن‌ ورزشگاه‌ نفت‌ اهواز بود که‌ سازمان‌ لیگ‌ تصمیم‌ به‌ گران‌ کردن‌ بلیت‌ تماشاى‌ این‌ بازى‌ گرفت. دیروز برخلاف‌ همیشه‌ بلیت‌هاى‌ ورزشگاه‌ به‌ جاى‌ پانصد تومان، هفتصد و پنجاه‌ تومان‌ به‌ فروش‌ رسید که‌ نارضایتى‌ بعضى‌ از تماشاگران‌ را در پى‌ داشت.

رخصت‌ شاگردان‌ سابق‌

پیش‌ از شروع‌ بازى‌ تقریباً‌ تمامى‌ بازیکنان‌ استقلال‌ اهواز به‌ همراه‌ کادرفنى‌ به‌ سمت‌ نیمکت‌ پرسپولیسى‌ها حرکت‌ کردند اما در این‌ میان‌ تنها میلاد میداوودى‌ بود که‌ با دسته‌ گل‌ در آغوش‌ دنیزلى‌ جاى‌ گرفت‌ از طرف‌ مقابل‌ هم‌ معدنچی، بادامکى‌ و فرشید کریمى‌ به‌ دیده‌ بوسى‌ و احوالپرسى‌ با فیروز کریمى‌ پرداختند و از وى‌ براى‌ حضور در میدان‌ رخصت‌ طلبیدند.

تماشاگران‌ ایستاده‌ نگاه‌ مى‌کردند

باتوجه‌ به‌ اینکه‌ ظرفیت‌ سکوهاى‌ ورزشگاه‌ تکمیل‌ شده‌ بود، تعدادى‌ از تماشاگران‌ به‌ انتخاب‌ خود بلیت‌ خریدند تا ایستاده‌ از طرفین‌ جایگاه‌ تماشاگران‌ به‌ تماشاى‌ بازى‌ بپردازند.

ترس‌ نیمکت‌ پرسپولیس‌ از تماشاگران‌

مسئولان‌ ورزشگاه‌ نحوه‌ و چیدمان‌ هواداران‌ حاضر را به‌ گونه‌اى‌ تدارک‌ دیده‌ بودند تا تماشاگران‌ حامى‌ استقلال‌ اهواز پشت‌ نیمکت‌ پرسپولیسى‌ها نشسته‌ باشند! همین‌ قضیه‌ باعث‌ شد کمتر کسى‌ جرأ‌ت‌ کند از روى‌ نیمکت‌ پرسپولیس‌ بلند شود و به‌ صحبت‌ با بازیکنان‌ بپردازد چون‌ باتوجه‌ به‌ مسافت‌ اندک‌ سکوها تا نیمکت، احتمال‌ وقوع‌ هر اتفاقى‌ وجود داشت!

سنگ‌پرانى‌ به‌ گلزن!

دیروز تعداد اندکى‌ هوادار پرسپولیس‌ در جایگاه‌ خاصى‌ مستقر شده‌ بودند که‌ از قضأ‌ مراسم‌ شادى‌ پس‌ از گل‌ فضلى‌ در همان‌ محل‌ انجام‌ شد و همین‌ قضیه‌ سنگ‌پرانى‌ به‌ این‌ بازیکن‌ استقلال‌ اهواز را در پى‌ داشت.

برزیل‌ خوزستان، چلسى‌ انگلستان!

تماشاگران‌ هوادار استقلال‌ اهواز با شعارهاى‌ برزیل‌ خوزستان، چلسى‌ انگلستان‌ به‌ حمایت‌ از تیم‌ محبوبشان‌ پرداختند ضمن‌ اینکه‌ شفیعى‌ ابراموویچ‌ هم‌ فراموش‌ نشد.

لقب‌ حجازى‌ براى‌ کریمى‌

فیروز کریمى‌ در جریان‌ بازى‌ دیروز لقب‌ ناصر حجازى‌ را دریافت‌ کرد و از سوى‌ تماشاگران، کریمى‌ کاپلو نامیده‌ شد تا تعداد کاپلوهاى‌ فوتبال‌ ما دو نفر شود.

خوزستانى‌ها یک‌ نفس‌ تشویق‌ کردند

تا ثانیه‌هاى‌ پایانى‌ بازی، هواداران‌ تیم‌ استقلال‌ اهواز یک‌ نفس‌ تیمشان‌ را تشویق‌ کردند که‌ این‌ حمایت‌ در نوع‌ خود جالب‌توجه‌ بود.

حمایت‌ اهوازیها از شفیعى‌زاده‌

تعدادى‌ پلاکارد در دست‌ هواداران‌ استقلال‌ اهواز بود که‌ روى‌ آنها شعارهایى‌ در حمایت‌ از مدیرعامل‌ تیمشان‌ نوشته‌ شده‌ و اخطار کرده‌ بودند در صورت‌ عدم‌ حمایت‌ از شفیعى‌زاده‌ خانواده‌ بزرگ‌ استقلال‌ اهواز تحصن‌ خواهند کرد.

آموزش‌ شوتزنى‌ توسط‌ کریمى‌

پس‌ از اشتباهات‌ فریدون‌ فضلى‌ در زدن‌ ضربات‌ آخر فیروز کریمى‌ این‌ مهاجم‌ را صدا زد و با شوت‌ زدن‌ زیر بطرى‌ آب‌ کنار زمین‌ با فریاد به‌ وى‌ گفت: این‌ جورى‌ شوت‌ مى‌زنند، آقاى‌ مهاجم!

فیروز کریمی: می توانستیم پرسپولیس را با گلهای بیشتری شکست دهیم

سرمربی استقلال اهواز گفت: تعطیلی تمرینات تیم سیاست ما بود تا با استفاده از آن بتوانیم مقابل پرسپولیس موفق شویم.

فیروز کریمی که پس از پیروزی تیمش مقابل پرسپولیس در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ضمن بیان مطلب فوق افزود: بازیکنان تیم استقلال اهواز هیچ هفته ای مانند هفته اخیر تمرین نکردند و اعلام خبر تعطیلی تمرینات سیاست تیم ما بود تا بتوانیم با استفاده از آن در این دیدار مهم برابر پرسپولیس به پیروزی برسیم.

وی ادامه داد: از خبر تعطیلی تمرینات ما پرسپولیس ضربه خورد زیرا آنها به خیال آنکه مسابقه لغو می شود برای حضور در این دیدار به خوبی تمرین نکردند و این مساله به نفع ما بود.

سرمربی استقلال اهواز همچنین تاکید کرد: تیم ما در این دیدار بازی کاملا تاکتیکی را به نمایش گذاشت و اگر بازیکنان ما بیشتر دقت می کردند می توانستیم با 4 گل و یا بیشتر پرسپولیس را شکست دهیم.

وی اضافه کرد: به خاطر مصدومیت بازیکنان دو تعویض اجباری انجام دادیم و نتوانستیم از این مزیت بیشتر و بهتر استفاده کنیم. البته در این بازی دنیزلی 3 مرتبه تغییر تاکتیک داد ولی ما به خوبی برنامه های او را خنثی کردیم.

کریمی در پایان تصریح کرد: میرزاپور بعد از سال جدید در تمرینات گروهی تیم شرکت می کند ولی باید برای حضور در ترکیب اصلی با بابایی که در حال حاضر دروازه بان شماره یک تیم است، رقابت کند.

مصطفی دنیزلی: باید در مورد بدشانسی تیم صحبت کنم نه دلیل باخت

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بدشانسی را عامل اصلی عدم نتیجه گیری تیمش مقابل استقلال اهواز دانست.

دنیزلی که پس ازشکست تیمش مقابل استقلال اهواز درکنفرانس مطبوعاتی شرکت نکرد، درگفتگو با یکی از شبکه های تلویزیونی و در پاسخ به این سوال که دلیل باخت پرسپولیس چه بود؟ گفت: من نباید درمورد علت شکست تیم دراین دیدار حرف بزنم بلکه باید در مورد بدشانسی های اخیرتیم صحبت کنم.

وی درادامه افزود: درهفته های اخیربه دلیل مصدومیت، بازیکنان اصلی خود را دراختیار نداشتم و کمترپیش آمد که با تیم کامل مقابل حریفان به میدان بروم.

سرمربی پرسپولیس پس از این صحبتهای کوتاه به رختکن رفت و به سوالات خبرنگاران دیگر در مورد شکست مقابل استقلال اهواز پاسخ نداد.

دیروز همچنین پاس و صبا باتری در ورزشگاه دستگردی به مصاف هم رفتند و در نهایت پاس موفق شد با نتیجه 2 بر یک  تیم صبا باتری را  از پیش رو بردارد .

شوك هلندى به آبى ها