تبیان، دستیار زندگی
س – پگاه گیلان) پرویز ابوطالب پدرعلم فوتبال ایران و مدرس فوتبال فیفا در خصوص بازی پرسپولیس و پگاه به تبیان گفت: پرسپولیس با چند هدف واضح و مشخص وارد میدان شد كه مهمترین آن به مسائل اخیراین تیم و نبود پروین و یا به نوعی حذف او...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحلیل فنی و كارشناسی بازی پر گل لیگ( پرسپولیس – پگاه گیلان)

پرویز ابوطالب پدرعلم فوتبال ایران و مدرس فوتبال فیفا در خصوص بازی پرسپولیس و پگاه به تبیان گفت: پرسپولیس با چند هدف واضح و مشخص وارد میدان شد كه مهمترین آن به مسائل اخیراین تیم و نبود پروین و یا به نوعی حذف او بر می گشت ،  كه این خود انگیزه بالایی در بازیكنان این تیم به وجود آورده بود كه متاسفانه یا خوشبختانه این امر حاصل شد و پرسپولیس بدون پروین جواب گرفت. البته این فقط یك روی سكه است چرا كه تیم فعلی پرسپولیس نفرات توانا و قابل ملاحظه ای دارد و شاید اگر پروین هم با این نفرات كار می كرد . چنین نتایجی كسب می كرد ، اما من منكر كار بكوویچ نمی شوم چرا كه حركات و سبك بازی این تیم نسبت به گذشته تغییر كرده بود ، اما گذشت زمان و مسائل حاشیه ای ، آینده این تیم را مشخص خواهد كرد. در ضمن تیم پرسپولیس نباید با این برد دچار غرور كاذب شود چرا كه در مقابل پگاه خط دفاع و دروازه آن محك جدی وسختی نخورد.

نكته مهم دیگر در این بازی مسائل پشت پرده و دستان نامرئی آن است كه من از بیان همه آنها متاسفم ، اما فقط به این بسنده می كنم كه به همان دلیل كه پگاه با تبانی بجای پیام پیكان صعود كرد ، حالا هم در لابی دیگری برای حذف جریانی راه را تمام و كمال برای حریف تشنه سرخپوش خود بازگذاشت تا این نتیجه رقم بخورد . امیدوارم مدیران پرسپولیس كمی صادق تر باشند و روحیه ورزشكاری و جوانمردی را حفظ كنند ، هر چند كه من طرفدار حفظ اعتبار و قوت و قدرت گرفتن آبی و قرمز در فوتبال ایران هستم و امیدوارم این دو همچون گذشته از قطب های كلیدی و بزرگ ایران باشند تا تیم ملی منسجم و قدرتمندی را مشاهده كنیم.

مدیران پرسپولیس باید بگویند كه چگونه به این توانایی و بضاعت مالی رسیدند و این چنین رقم های نجومی و دلاری را به بازیكنان خود می پردازند.

سؤال دیگر از مربی تحصیلكرده پگاه این است كه چرا در مقابل تیمی پرمهره و هجومی همچون پرسپولیس با آرایش دفاعی دو دفاع وسط كاركرد و سبك بازی باز  را ارایه كرد.

بحث دیگر به داوری ، سوتها و اخراج بازیكن پگاه برمی گردد كه این هم از نظر من پر اشكال بود . نباید پنالتی گرفته می شد تا هم پگاه 20 دقیقه 10 نفره بازی كند  و پرسپولیس 4 گل دیگر بزند.

هر چند بیان اینگونه مطالب كمی دردسرساز است ، اما من از گفتن حقایق ابایی ندارم و باید بگویم داوری هم مشكوك بود.

آخرین مطلب نیز در مورد انگیزه و بازی زیبای علی دایی بود كه باید گفت: دایی با ارایه این بازی سعی كرد تا جواب منتقدان و مخالفانش را بدهد و بگوید كه هنوز توانایی بازی را دارد. من دراین دیدار دایی را جنگنده تر از گذشته ، خلاق تر و آماده  دیدم كه امیدوارم در آینده هم همچون بازی اخیر خوش بدرخشد.