سوره :
ص
آیه شماره :
24
ریشه کلمه :
داود
فعل :
داود
معنی :
پدر سليمان و از پيامبران الهي
توضیح :
نام مباركش شانزده بار در قرآن ذكر شده است.
كتاب او زبور نام دارد که بخشهايي از آن در تورات تحت عنوات مزامير آمده است.
1- او در جوانى از لشگريان طالوت بود و در ميان جنگ فرمانده دشمن را كه جالوت نام داشت بكشت. خدا به او پادشاهى و حكمت داد و از آنچه مىخواست به وى تعليم كرد [بقره:251].
2- به هنگام ذكر خدا كوهها و پرندگان با او هم آواز مىشدند كه او را «اوّاب» ناميدند.
3- خدا آهن را بر او نرم كرد و و او آهنگري و زره سازي مي کرد.[سباء:10]
4- خدا او را در حكومت و قضاوت در زمين خليفه و جانشين خويش كرد و دستور داد كه در ميان مردم به حق قضاوت كند و تابع هواى نفس نشود. [ص:26].
5- خدا كوهها و پرندگان را مسخّر او كرد كه در تسبيح با او هم آواز شوند و پادشاهى او را محكم گردانيد و به او حكمت و فصل خطاب عطا نمود. [ص:17-20]
6- كفّار بنى اسرائيل به زبان او و عيسى بن مريم لعنت شدند كه نا فرمانى كرده و طغيان مىورزيدند. [مائده:78].
7- او از افضل انبيا بود و صاحب كتاب بود [اسراء:55].
8- دو واقعه حکم و قضاوت در قرآن مجيد يكى درباره او و سليمان، ديگرى درباره خود او آمده است.
سوره :
ص
آیه شماره :
26
ریشه کلمه :
داود
فعل :
داود
معنی :
پدر سليمان و از پيامبران الهي
توضیح :
نام مباركش شانزده بار در قرآن ذكر شده است.
كتاب او زبور نام دارد که بخشهايي از آن در تورات تحت عنوات مزامير آمده است.
1- او در جوانى از لشگريان طالوت بود و در ميان جنگ فرمانده دشمن را كه جالوت نام داشت بكشت. خدا به او پادشاهى و حكمت داد و از آنچه مىخواست به وى تعليم كرد [بقره:251].
2- به هنگام ذكر خدا كوهها و پرندگان با او هم آواز مىشدند كه او را «اوّاب» ناميدند.
3- خدا آهن را بر او نرم كرد و و او آهنگري و زره سازي مي کرد.[سباء:10]
4- خدا او را در حكومت و قضاوت در زمين خليفه و جانشين خويش كرد و دستور داد كه در ميان مردم به حق قضاوت كند و تابع هواى نفس نشود. [ص:26].
5- خدا كوهها و پرندگان را مسخّر او كرد كه در تسبيح با او هم آواز شوند و پادشاهى او را محكم گردانيد و به او حكمت و فصل خطاب عطا نمود. [ص:17-20]
6- كفّار بنى اسرائيل به زبان او و عيسى بن مريم لعنت شدند كه نا فرمانى كرده و طغيان مىورزيدند. [مائده:78].
7- او از افضل انبيا بود و صاحب كتاب بود [اسراء:55].
8- دو واقعه حکم و قضاوت در قرآن مجيد يكى درباره او و سليمان، ديگرى درباره خود او آمده است.