سوره :
مريم
آیه شماره :
37
ریشه کلمه :
حزب
فعل :
حزب
معنی :
دسته و گروه هم عقيده و هم هدف
«احزاب» گروهها
«حزبين» دو گروه
توضیح :
موارد استعمال احزاب در قرآن مجيد نشان مىدهد كه وحدت عقيده و هدف در آن ملحوظ است و گرنه هر دسته و جماعت را حزب نگويند.
جنگ احزاب از آن جهت به اين نام ناميده شد كه دستههاى قريش، غطفان ،اسد، و يهود در جنگ با رسول خدا «صلى اللّه عليه و آله و سلم» هم كلام و هم هدف شدند و به مدينه لشگر كشيدند.
«احزاب» يازده مرتبه در قرآن مبين آمده و همه در مقام ذمّ است و مراد از آنها اهل كناب و مشركين و تكذيب كنندگان پيامبران است.
سوره :
الاحزاب
آیه شماره :
20
ریشه کلمه :
حزب
فعل :
حزب
معنی :
دسته و گروه هم عقيده و هم هدف
«احزاب» گروهها
«حزبين» دو گروه
توضیح :
موارد استعمال احزاب در قرآن مجيد نشان مىدهد كه وحدت عقيده و هدف در آن ملحوظ است و گرنه هر دسته و جماعت را حزب نگويند.
جنگ احزاب از آن جهت به اين نام ناميده شد كه دستههاى قريش، غطفان ،اسد، و يهود در جنگ با رسول خدا «صلى اللّه عليه و آله و سلم» هم كلام و هم هدف شدند و به مدينه لشگر كشيدند.
«احزاب» يازده مرتبه در قرآن مبين آمده و همه در مقام ذمّ است و مراد از آنها اهل كناب و مشركين و تكذيب كنندگان پيامبران است.
سوره :
ص
آیه شماره :
13
ریشه کلمه :
حزب
فعل :
حزب
معنی :
دسته و گروه هم عقيده و هم هدف
«احزاب» گروهها
«حزبين» دو گروه
توضیح :
موارد استعمال احزاب در قرآن مجيد نشان مىدهد كه وحدت عقيده و هدف در آن ملحوظ است و گرنه هر دسته و جماعت را حزب نگويند.
جنگ احزاب از آن جهت به اين نام ناميده شد كه دستههاى قريش، غطفان ،اسد، و يهود در جنگ با رسول خدا «صلى اللّه عليه و آله و سلم» هم كلام و هم هدف شدند و به مدينه لشگر كشيدند.
«احزاب» يازده مرتبه در قرآن مبين آمده و همه در مقام ذمّ است و مراد از آنها اهل كناب و مشركين و تكذيب كنندگان پيامبران است.
سوره :
غافر
آیه شماره :
5
ریشه کلمه :
فعل :
معنی :
توضیح :
سوره :
الزخرف
آیه شماره :
65
ریشه کلمه :
حزب
فعل :
حزب
معنی :
دسته و گروه هم عقيده و هم هدف
«احزاب» گروهها
«حزبين» دو گروه
توضیح :
موارد استعمال احزاب در قرآن مجيد نشان مىدهد كه وحدت عقيده و هدف در آن ملحوظ است و گرنه هر دسته و جماعت را حزب نگويند.
جنگ احزاب از آن جهت به اين نام ناميده شد كه دستههاى قريش، غطفان ،اسد، و يهود در جنگ با رسول خدا «صلى اللّه عليه و آله و سلم» هم كلام و هم هدف شدند و به مدينه لشگر كشيدند.
«احزاب» يازده مرتبه در قرآن مبين آمده و همه در مقام ذمّ است و مراد از آنها اهل كناب و مشركين و تكذيب كنندگان پيامبران است.