سلام
من جواب رو مینویسم تا بلكه این جا فعال تر بشه. جواب سوال در سیلندر ماشین هست
دلیلش اینه كه وقتی دنده ها درگیرند و گاز نمیدی ولی ماشین در حركته، شفت خروجی این بار میشه ورودی. اما شفت موتور كه در این لحظه محرك نیست و متحرك است نیروی مقاومی اعمال می كند. این نیرو ناشی از چیست؟
وقتی در سیلندر، در مرحله مكش، پیستون پایین می رود میخواهد سوخت و هوا را بكشد. همان طور كه می دانید، اگر به یك سیال تراكم پذیر نیروی ناگهانی وارد شود، رفتاری شبیه سیال های تراكم ناپذیر نشان می دهد یا به عبارت دقیق تر جریان ما تراكم ناپذیر می شود. پس هوا به سختی به داخل سیلندر كشیده میشه و باعث میشه شفت موتور شتاب منفی پیدا كند.
خیلی هم آسون نبود. بود؟؟!!!