• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن کارآفرینی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
کارآفرینی (بازدید: 7309)
يکشنبه 6/7/1393 - 11:26 -0 تشکر 690832
کارآفرینی اجتماعی و مسئولیت های اجتماعی شرکت

این مقاله معنای کارآفرینی اجتماعی و مسئولیت های اجتماعی شرکت و نقشی را که در فرآیندهای ایجاد ارزش اجتماعی ایفا می نماید مورد تاکید قرار می دهد. عقاید متغیری در مورد تمایز بین کارآفرینی اجتماعی و مسئولیت اجتماعی شرکت با توجه به معنای ، تاثیر و انگیزه ها وجود دارد. این مقاله رویکرد ما را با ملاحظه های کارآفرینی اجتماعی و مسئولیت اجتماعی شرکت مبتنی بر تحقیق ما که در شهرستان کلوج از بخش شمال غربی رومانی انجام شده ازطریق برجسته سازی ویژگی هایش و روشی که هر دو فرآیند، محیط اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد، آشکار خواهد ساخت. تحقیق  منجر به استفاده از دو نوع پرسشنامه شده است که برای کسب و کارهای تجاری و NGO,s (سازمانهای غیر دولتی ، nongovernmental organization– یادداشت مترجم)با هدف اجتماعی بکار برده شده است.
کارآفرینی اجتماعی
در زمینه امور اجتماعی، محققان اهمیت کارآفرینان اجتماعی را برای حل مسائل اجتماعی مرتبط با کشور، نقش داشتن برای تایید کارآفرینی اجتماعی، نشان داده اند. (شرکت اجتماعی، NGOها با آرمان اجتماعی). کارآفرینی اجتماعی روش استفاده منابع جهت ایجاد منافعی برای جامعه تعریف شده است و کارآفرین اجتماعی شخصی است که در جستجوی منافع اجتماعی از طریق نوآوری و تقبل ریسک می باشد (تریس و دیگران، 2007). بنابراین کارآفرینی اجتماعی زمینه ای است که اجازه می دهد مشاهده چگونگی مسائل اجتماعی می تواند در روشی قابل تائید حل شود. بیشتر رویکردها نسبت به حفظ کارآفرینی در واقع تاکیدی است بیش تر بر مدل شخصی تا یک مدل جمعی (بورن اشتین، 2007؛ آئوستین و دیگران، 2007؛ دیس و دیگران، 2001، ای بی لید بیتر، 1997). لذا ، کارآفرینان اجتماعی، آنچه را درون جامعه بکار گرفته     نمی شود شناسایی می کنند، به طور منظم برای تحمیل تغییر بر سطوح مختلف اجتماعی بدون اینکه قبل از دستیابی به هدف مورد انتظار تسلیم شوند تلاش می کنند (درایتون، 2002). کارآفرینی اجتماعی زمانی که مردم بوسیله مبلغین مذهبی اداره می شوند افزایش می یابد و بهتر از رقبایی که از طریق رفتار کارآفرینی هدایت شده اند رفتار می کنند(مورت و دیگران، 2003) هارتیگان (2006) اعتقاد دارد که کارآفرینی اجتماعی دگرگونی کارآفرینی در روشی متوالی را دنبال می کند. این تعریف شامل مدل های کاملا جدید، نوآوری، موارد ابتکاری مبتنی بر شناسایی فرصت ها است. کیسون (1982) نشان می دهد که کارآفرینی اجتماعی می تواند بعنوان فرآیندی که در هر دو بخش خصوصی و عمومی معرفی می شود ملاحضه گردد. بسیاری مولفان تفات های ظریفی نسبت به مفهوم ارائه کرده اند (بورن اشتین 2005؛) نیکولاس، 2006؛ لایت 2008 و الکینگتون 1994).

فرضیات کلی :
1)      کارآفرینی اجتماعی یک پدیده واقعی است که قابلیت کاربردی درمحیط اجتماعی جاری در کلوج دارد.
2)      کارآفرینی اجتماعی و مسئولیت اجتماعی شرکت به وضوح قابل تمایزند اما دارای زمینه ای مشترک تعیین شده از طریق تاثیر اجتماعی هستند.

کارآفرینی اجتماعی دارای توان بالقوه ای از قابلیت کاربری در رومانی است، اما نیازی برای توسعه تسهیلات حمایتی جهت حفظ شرکت ها برای سرمایه گذاری در خط مشی های CSR و برای افزایش  شفافیت همراه هدف شناسایی سازمانهایی که به طور واقعی برای جاودانه سازی فرآیندهای کارآفرینی مشارکت می کنند، وجود دارد. شرکت ها رویکرد واضح تری دارند. زمانی که در مقایسه با NGOها که دارای طیف وسیع تری اند به انتخاب هدف می رسند. این تاکید می کند که شرکت ها هدفی انتخاب می کنند که بهترین تناسب را با بیانیه ماموریت دارند نسبت به NGO که هدفی انتخاب می کند که اغلب مبتنی بر نیازهای جوامع باشد.
ما این واقعیت را مشاهده نمودیم که شرکت ها بخاطر اهداف تجاریشان درگیری اجتماعی را بیش تر بعنوان یک عمل آتی و برای اکثریت بیش تر ، تصمیم درگیری در آرمانهای اجتماعی ناشی شده بخاطر رضایت مالک و نه ضرورتی که بخاطر تاثیر مثبت بر شرکت دارد می بینند. حتی شرکتهای خیلی بزرگ محتلمتر بودند که در خط مشی هایCSR  بخاطر قدرت مالی بیش تر و بخاطر خط مشی های که خط مشی هایCSR  مهم کسب مزیت رقابتی دیده شده اند سرمایه گذاری کنند. در این مورد تصویر بازار تمایل به داشتن اهمیت معنی دار دارد و خط مشی های CSR بهترین ابزار جهت تقویت  موقعیت بازار هستند.

منبع : خانه ISI ایران 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.