ارتباطات، اطلاعرسانی، بازاریابی
در دنیای امروز سعی همه بر این است كه دهكدهای جهانی به وجود آورند، البته چگونه و چطور؟! این آرزوی تمام انسانهاست و این موضوع را میتوان سرآغاز باب خداشناسی دانست. البته اینجانب در این خصوص نه با حروف و نه با اعداد بلكه با فطرت به این مسأله نگاه میكنم كه مواردی از جمله محبت، دوستی و دیگر كمالات انسانی است كه همگان به این امر توجه خاص دارند، بدون اینكه حتی به فطرت خود توجهی داشته باشند كه این ندای ارتباط از كجاست؟! اگر بیشتر دقت كنیم میبینیم كه این ارتباط در تمام آفرینش و در تمام مخلوقات خداوند مشاهده میشود، ارتباط با خدا به راحتی تمام این ارتباطات را میسر میسازد. اگر نظری به خود و اطراف خود بیفكنیم خواهیم یافت كه مگر نه این است كه همه برای همین ارتباط گرد هم جمع شدهاند، امر ارتباطات است كه انسانها را كنار هم جمع نموده، البته این عبارت مقدس (ارتباطات) اصل نیازهای مادی و معنوی بشری است كه امر واضحی است، البته محصولات و خدمات نیز در خصوص رفع نیازهای بشر و بهبود رفاه انسانها به همدیگر مرتبط هستند. حال انسان چگونه میتواند از این الطاف و بركات الهی استفاده بهینه را ببرد؟!
باید تمام عواملی كه نیازی را به وجود میآورند را بررسی نمود. در اینجاست كه حروف و اعداد نیز ابزار ارتباط میشوند.
ابزاری كه به همه چیز نام و كلام، مقدار و اندازه میدهد و مبحث اطلاعرسانی و بازاریابی را باز میكند؛ اطلاعرسانی بر این اساس است كه، این نوع محصولات و خدمات را داریم، بازاریابی نیز بر این اساس كه چه مقدار از این محصولات و خدمات مورد عرضه و تقاضا است، این دو مبحث لازم و ملزوم یكدیگر هستند كه در باب ارتباطات و ارتباط مشاغل با هم مطرح میشوند؛ ارتباطی كه هر انسانی و هر شغلی در خصوص رفع نیازهای مادی و معنوی خود با دیگران دارد و نقش اساسی پیدا میكند، در این راستا صداقت، درستی و انسان دوستی فرای همة محصولات و خدمات قرار میگیرند، چرا كه این صفات عالیه هستند كه به حروف و اعداد روح و تعالی میبخشند تا از این محصولات و خدمات استفادة بهینه را داشته باشیم.
مگر در دهكدة جهانی حساب و كتاب وجود ندارد كه غیر از این تصور كنیم، آری! مدیریت و برنامهریزیهای صحیح و مدبرانه است كه بر خواستههای معقول همه مهر تأیید زده تا این محصولات و خدمات به دست متقاضی خود برسد، این مسیری كه در این راستا طی میشود راه ما را در خصوص ارتباطات هموار مینماید. مسیری كه روزها، ماهها و سالها طول میكشد، با ارتباطات سازمان یافته جهت اطلاعرسانی و بازاریابی به كمترین زمان ممكن برسد تا از این لحظه، از زمان نیز استفادة بهینه گردیده، در این جاست كه مكارم اخلاق حرف اول را در دنیا میزند، اینجاست كه معنای حقیقی رقابت (والسابقون السابقون اولئك المقربون) را میبینیم.
به عبارتی تمام انسانها در خیر (بركت) رساندن به یكدیگر از هم پیشی میگیرند. و آن دهكدة جهانی (مدینة فاضله) را نه در عالم رویا بلكه در بیداری خواهیم دید، آری! این پیام حقیر است به خود و تمام جهانیان كه بیاییم تجدیدنظری در آنچه تاكنون گذشته است داشته باشیم و در اصلاح و آبادانی دنیای كنونی گامی بلند برداریم و شاهد طراوت و شادابی در تمام مخلوقات خداوند باشیم و در این دنیای كوچك همگی برای استفاده بهتر از الطاف و بركات خداوند بهرهای كامل ببریم.
هر چند كه نمیتوانم بگویم، این كلام آخر حقیر است و حق كلام را آنچنان كه باید ادا كردهام، اما سخن را با یكی از دیدگاههای خود به پایان میرسانم.
تبلیغات؛ یعنی مدیریت سرمایه برای استفادة بهینه از زمان و امكانات هستی جهت دست یافتن به كمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.
حسینی،نظام هدفمند،صفحه2021