زنان بی حیا و خائن لایق مردان بی غیرت !!!
الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ( سوره : النور آیه : 26)
«زنان پلید (از نظر فساد اعتقاد و اخلاق و عمل) براى مردان پلید، و مردان پلید براى زنان پلیدند (به اقتضاى جاذبه ذاتى نارى همدیگر را مى یابند) و زنان پاک (از فساد اعتقاد و اخلاق و عمل) براى مردان پاک، و مردان پاک براى زنان پاکند (طبق جاذبه فطرى نورى یکدیگر را مى یابند)»
توضیح:
این آیه یک اصل کلّى را مطرح مى کند و معنایش این نیست که اگر مردى یا زنى خوب بود حتماً همسرش نیز خوب و مشمول مغفرت و رزق کریم و اهل بهشت است. زیرا قرآن ملاک را ایمان و تقوا و عمل صالح مى داند و لذا با اینکه حضرت نوح و لوط طیب بودند همسرانشان از خبیثات و دوزخى اند.
کلمه ى «طیب» به معناى دلپسند و مطلوب است و در قرآن در توصیف مال، ذرّیه، فرزند، کلام، شهر، همسر، غذا و رزق، باد، مسکن، فرشته، درخت و تحیّت آمده است و در مقابل آن کلمهى «خبیث» است که آن هم براى مال، انسان، همسر، سخن، عمل و شجره به عنوان وصف مطرح شده است.
این آیه را چند نوع مى توان معنا کرد:
الف: با توجّه به آیات قبل که درباره تهمت به زنان پاکدامن و ماجراى افک بود و با توجّه به جمله: «مُبَرَّؤُنَ مِمَّا یَقُولُونَ»، معناى آیه آن است که کلمات خبیث مثل تهمت و افترا، شایسته افراد خبیث و سخنان پاک شایسته ى افراد پاک است.
ب: ممکن است مراد آیه بیان یک حکم شرعى باشد که ازدواج پاکان با ناپاکان ممنوع است.
نظیر آیه اوّل سوره نور که مىفرمود: «الزَّانِی لا یَنْکِحُ إِلَّا زانِیَةً» مرد زناکار جز زن زناکار را به همسرى نگیرد، همان گونه که در روایتى امام باقر (علیه السلام) این معنا را تأیید مىکند.
ج: ممکن است مراد آیه همسویى فکرى، عقیدتى، اخلاقى و به اصطلاح همشأن و همکفو بودن در انتخاب همسر باشد. یعنى هر کس بطور طبیعى به سراغ همفکر خود مى رود.
ذرّه اى که در همه ارض و سماست جنس خود را همچو کاه و کهرباست
ناریان مر ناریان را جاذبند نوریان مر نوریان را طالبند
طبع افراد پلید آن است که به سراغ پلیدیها مى روند بر عکس افراد خوب که به سراغ خوبیها مى روند.
«الْخَبِیثاتُ لِلْخَبِیثِینَ ... الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبِینَ»
منبع: تفسیر نور