• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 102
تعداد نظرات : 240
زمان آخرین مطلب : 3409روز قبل
كودك

http://files.wikipg.com/images/news_thumb/mehr/org/IMG17553941.jpg

 

به گزارش خبرگذاری مهرهمزمان با رونمایی از آثار برگزیده بخش کودک و نوجوان نمایشگاه

عفاف و حجاب بر حمایت از تولید آثار با هویت اسلامی توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس

و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید شد.

آثار رونمایی شده در بخش کودک و نوجوان عبارتند از: در بخش مانتو شلوارو شال با عنوان

"پریا" اثر لیلا بوستانی مانتو-شلوار وشال با عنوان "مریم گل" اثر لیلا بوستانی چادر ومانتوی

مجلسی با عنوان"فاطیما" اثرمهناز آرمین و چادر عبارت با عنوان"آسمان" اثر سحر تلقانی.

در این مراسم که از ساعت18 روز گذشته در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد حمید قبادی

دبیر کارگروه نیز با قدردانی از فعالیت گسترده تولی کنندگان و طراحان چادرروند کنونی حوزه

مد ولباس اسلامی را روندی روبه رشد خواند وخواستار حضور همه جانبه دستگاه های مرتبط

برای افزایش سطح کیفی این آثار شد.

نمایشگاه عفاف وحجاب در مصلای امام خمینی(ره)ودرحاشیه جشنواره شب های نورانی برپاست.

 

منبع:mehrnews. com

شنبه 1/9/1393 - 0:16
شهدا و دفاع مقدس

 

استاد زبان به دانشجویان پیشنهاد شرم آوری داد که اگر کسی امتحان پایان ترم را20 بگیرد من

یک شب با او خواهم بود...

http://s5.picofile.com/file/8133958426/%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8_135.jpg

 

 http://www.askdin.com/gallery/images/3554/1_siP9rv_535.jpg

ماجرا:

عظیم دربند سری (از دوستان شهید بابایی) در بدو ورود به نیرو هوایی باید یک سری آموزش

ها میدیدیم که از آن جمله آموزش زبان انگلیسی بود.در کلاس زبان من به عنوان هنرجوسمت

ارشدی کلاس را داشتم با ورودعباس بابایی به کلاس به عنوان دانشجو می بایست ایشان ارشد

کلاس میشد اما عباس از این کار امتناع میکرد.

در این کلاس من با این شهید بزرگوار آشناشده وباهم رفیق شدیم ایشان شخصیتی خاص داشتند

و از همه متمایز بودند.در آن دوران بیشتر استادان زن بودنداز جمله استاد کلاس زبان که یک

زن آمریکایی بود.آمریکاییها میخواستند از این طریق فرهنگ منحوس غربی را به جوانان این

مرزوبوم تحمیل کنند عباس همیشه میگفت:اینها ماموران CIAهستند و در قالب استاد جاسوسی

میکنند. همان طور که گفتم ایشان اخلاق بخصوصی داشتند انسانی متواضع و با اخلاص بودند

که من شیفته اوشده و تا پایان دوره با هم بودیم.این استاد زبان برای اینکه فرهنگ مبتذل غرب

را رواج دهد به دانشجویان پیشنهاد شرم آوری داد که اگر کسی امتحان پایان ترم را 20 بگیرد

من یک شب با اوخواهم بود بعد از اعلام نمرات عباس از همه نمره اش بیشتر بود او امتحان

را 19 گرفته بود.

من برگه ی اورا که دیدم تعجب کردم زیرا او یک کلمه ی ساده را غلط نوشته بود وآن استاد

هم  به عباس گفت: تو عمدا این کلمه را غلط نوشته ای تا با من نباشی . آنجا بود که من به

عظمت روحی عباس پی بردم. ایشان با این کار درس تقوا  وعفت و بزرگواری را به دیگران

آموخت.

  منبع:سایت زینت زن= حفظ حجاب
جمعه 30/8/1393 - 23:50
خاطرات و روز نوشت

ارزش کار خالصانه

http://old.ido.ir/myhtml/news/1391/m01/139101262661.jpg

 

آقای قدس میگوید:روزی آقا(مرحوم بهجت) در رابطه با پاداش عمل صالح اگر چه اندک

باشد فرمود:یکاز علمای نجف روزی در مسیر راهش به فقیری یک درهم صدقه داد (البته

بیشتر از آن نداشت) شب در خواب دید او را به باغی مجلل و دارای قصری بسیار عالی

و زیبا دعوت کرده اند که نظیر آن را کسی ندیده بود پرسید:این باغ و قصر از آن کیست؟

گفتند: از آن شماست. تعجب کرد که من در برابر این همه تشریفات عملی انجام نداده ام به

او گفتند: تعجب کردی ؟ گفت: آری گفتند: تعجب نکن این پاداش آن یک درهم شماست که 

خالصانه و با حسن عمل انجام گرفته است.

آقایی و بزرگواری ائمه علیهم السلام

آقای قدس میگوید:روزی آقای بهجت دررابطه با بزرگواری و اغماض ائمه اطهارصلوات الله

علیهم فرمودند:در نزدیکی نجف اشرف در محل تلاقی دو رودخانه فرات و دجله آبادیی است

به نام"مصیب"که مردی شیعه برای زیارت مولای متقیان امیرالمومنین(ع) ازآنجا عبورمیکرد

و مردی از اهل سنت که در سرراه مرد شیعه خانه داشت همواره هنگام رفت وآمد او چون

میدانست وی به زیارت حضرت علی(ع) می رود او را مسخره میکرد. حتی یک بار به

ساحت مقدس آقا جسارت کرد و مرد شیعه خیلی ناراحت شد چون خدمت آقا مشرف شد

خیلی بی تابی کرد وناله زد که: تو میدانی این مخالف چه میکند.

آن شب آقا را در خواب دید و شکایت کرد آقا فرمود:او بر ما حقی دارد که هر چه بکند

در دنیا نمیتوانیم اورا کیفردهیم. شیعه میگوید عرض کردم:آری لابد بخاطر آن جسارتهایی

که او میکند بر شما حق پیدا کرده است؟ حضرت فرمودند: بلی او روزی در محل تلاقی

آب فرات ودجله نشسته بودوبه فرات نگاه میکرد ناگهان جریان کربلا و منع آب ازحضرت

سید الشهدا علیه السلام به خاطرش افتاد و پیش خود گفت: عمر بن سعد کار خوبی نکرد

که اینها را تشنه کشت خوب بود به آنها آب میداد بعد همه را می کشت و ناراحت شد و

یک قطره اشک از چشم او ریخت.از این جهت بر ما حقی پیدا کرد که نمی توانیم اورا

جزا بدهیم. آن مرد شیعه می گوید: از خواب بیدار شدم به محل برگشتم سر راه آن سنی

با من برخورد کرد وبا تمسخرگفت: آقا را دیدی و از طرف ما پیام رساندی؟ مرد شیعه

گفت: آری پیام رساندم وپیامی دارم. اوخندید و گفت: بگو چیست؟ مرد شیعه جریان را

تا آخر تعریف کرد وقتی رسید به فرمایش امام علیه السلام که وی به آب نگاه میکرد و

به یاد کربلا افتاد و...مرد سنی تا شنید سر به زیر افکند وکمی به فکر فرو رفت وگفت:

خدایا در آن زمان هیچ کس درآنجا نبود ومن این را به کسی نگفته بودم آقا ازکجافهمید!

بلافاصله گفت:اشهد ان لا اله الا الله و ان محمدا رسول الله و ان علیا امیرالمومنین ولی

الله و وصی رسول الله و شیعه شد.

 

منبع:مرکز تنظیم ونشر آثار حضرت آیت الله العظمی بهجت (قدس سره

 

جمعه 30/8/1393 - 14:12
سخنان ماندگار

http://www.xum.ir/images/2014/02/26/marmolak.jpg

 

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s403x403/942947_684677031545850_1349978539_n.jpg

 

http://cdn.akairan.com/akairan/aka/m998/671307421211014102a.jpg

 

http://www.beytoote.com/images/stories/fun/fu2419.jpg

 

http://www.beytoote.com/images/stories/fun/fu3404.jpg

پنج شنبه 29/8/1393 - 22:30
مد و لباس

 

از آنجا که مدگرایی عمدتا در پوشش ولباس جوانان و نوجوانان نمود عینی پیدا میکندبه اجمال این

موضوع را بررسی می نماییم لباس به مشابه یک پرچم هویتی برای انسان است همانطورکه پرچم

یک کشور هویت-وسعت-قدرت و حتی شخصیت یک کشور را نمایان میکند لباس نیز شخصیت

انسان را نشان میدهددر خصوص پوشش و مد میتوان گفت: لباس پاسخگوی حداقل سه نیازانسان

میباشد. وی رااز سرما وگرما محفوظ میدارددر جهت حفظ عفت وحیا به اوکمک میکند ودرنهایت

به فردآراستگی و وقار میبخشد در هر جامعه ای نوع و کیفیت لباس زنان و مردان علاوه برآنکه

تابع شرایط اقتصادی و اجتماعی و اقلیمی آن جامعه است تابع جهان بینی و ارزش های حاکم بر

فرهنگ آن جامعه نیز هست طرز تفکر وجهان بینی فرد در انتخاب لباس بسیار موثراست انسان

توسط لباس به خودآراستگی و زیبایی میبخشد خودآرایی و زینت کردن نه تنها آثار مثبت روحی

و روانی در دیگران داشته و موجب آرامش روحی میشود بلکه اثرات روانی مثبتی نیز در خود

دارد لذا علاوه بر آنکه نحوه  لباس پوشیدن معرف شخصیت فرد میباشد بر تحول و شکل گیری

شخصیتی وی نیز تاثیر گذار است.

http://images.khabaronline.ir/Images/news/Larg_Pic/17-8-1391/IMAGE634879645905571139.jpg 

استفاده از الگوها و مدل ها و مانکن های زنده مطابق با شرایط فرهنگی میتواند زمینه ساز

ترویج مدلهای اسلامی گردد.

پوشیدن لباس آراسته و پرهیز از هر نوع آشفتگی و پریشانی: نشانه ای از وجود نظام فکری

وذوق سلیم درانسان است لذا میتوان گفت:آشفتگی برونی حکایت ازآشفتگی درونی میکند زیرا

انسان اگر دارای شخصیت طبیعی و سالم باشد از آشفتگی و بهم ریختگی گریزان است و نظم

و ترتیب و تمیزی رابر ژولیدگی و پریشانی ترجیح میدهد.

پرهیزاز خودآرایی و پذیرفتن آشفتگی وژولیدگی در لباس:به جهت تعارضی که باخواسته های

فطری انسان دارد اثرات بدی در زمینه روانی بر انسان میگذارد به طوری که به تدریج سبب

بروز افسردگی روحی وانهدام ذوق سلیم در انسان و منجر به اعتدال روانی میشود تا آنجاکه

علایق انسان را به زندگی و مواهب موجود در آن از حد اعتدال کاهش می دهد و او را به

شخصی منزروی و گوشه گیر تبدیل می کند.

آراستگی ظاهری اگر با خودآرایی درونی همراه شود تنها رمز موفقیت انسان در جلب محبت

و راه یافتن دردلها میباشد درحقیقت بدون برخورداری از شرایط ایده آل باطنی انتظارمحبوبیت

پیداکردن تنها ب خاطر ظاهری مدرن انتظاری نابجا خواهد بود کیفیت و چگونگی لباس هم از

نظر رنگ و هم از نظر آراستگی وتمیزی نشانه نوع شخصیت انسان است و چه بسا افرادی

که با پوشیدن نوع خاصی از لباس ها دچار مسخ شخصیتی شده و به کلی رفتار و اعمالشان

تغییر یابد فقط کافی است هنگام عبور از خیابان ها به ویترین مغازه ها با دقت بیشتری نگاه

کنید متوجه خواهید شد که اکثر مدل های لباس مغازه ها متشابه هم هستند مدلهایی که مدتی

مورد توجه جوانان قرار میگیرند و بعد از زمان کوتاهی جای خود را به مدلهای تازه میدهند

بیشتر جوانان به سراغ لباسهایی میروند که مد روز است.

کثرت هدفمند این لباسها در مراکز تجاری باعث رغبت بیشتر جوانان به سمت لباسهای مد روز

میشود مد وسلیقه انسان ها برای انتخاب لباس هیچ گاه با مصوبه بوجود نمی آید اما میتوان با

اجرای قانون ساماندهی مد ولباس و عرضه و نمایش طرح های اسلامی ایرانی.

 

منبع:وبلاگ اشراق   

 

 

پنج شنبه 29/8/1393 - 17:4
حجاب و عفاف

http://hejab-isf.ir/uploads/2014/02/%D9%88.jpg

 

سطح اول حیا: در روایات به عبارت"سبب العفه الحیاء" برمیخوریم که ریشه ی عفت حیا

شمرده شده است.در روایت دیگری پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:خداوند افراد باحیای عفیف

را دوست دارد بنابر این در اولین سطح هرم عفاف حیا قرار میگیرد.حیا موجب جمع ونظام

بخشی خصال ایمانی میشود. شریف رضی در عبارت" الحیا نظام الایمان"را استعاره دانسته

و منظور را پر کردن خلل و شکاف های ایمان توسط حیا ذکر میکند به نظر او حیا مانند

نخی که مروارید ها را در کنار یکدیگر تنظیم میکندایمان را نظم می بخشد زیرا فرد باحیا از

معاصی دور میشود اما وقتی حیا از بین رفت ایمان مشکل می یابد.

سطح دوم عفاف:این سطح را نیز با استفاده از روایت" سبب العفه الحیا"میتوان برداشت کرد

به وسیله ی عفت که حالت درونی است افراد جامعه سایه عقل را بر شهوات خود می اندازد

و از لجام گسیختگی شهوت ها جلوگیری می کند این امر اکتسابی است و باید با مراقبت و

تمرین به دست آید البته لازمه ی این مراقبه شناخت عمیق نسبت به شهوات وتعاریف وانواع

آنها و چگونگی مهار آنها است در این مرحله باید آگاهی بخشی به طور گسترده ای ایجاد

شود بویژه در دوران ابتدایی و متوسطه.

سطح سوم صیانت: در این طرح ازصیانت با تعبیر" در حفظ حریم" هم یاد میشود این مرحله

به حفظ نفس از هر گونه شر و پلیدی و تجاوز و هنجارشکنی اشاره دارد در روایت آمده است

محصول و برآیند عفت صیانت است.

سطح چهارم قناعت: این سطح با توجه به روایاتی که ثمره عفت ذکر کرده اند تنظیم می شود.

حضرت علی(ع) فرمود:قناعت برآیند و محصول عفت است پیش از این بیان شد که برخی از

مفسران کلمه عفت در برخی آیات را قناعت معنا کرده اند که احتمالا سبب آن به علت نزدیکی

معنای این دواست نه اینکه مترادف باشند از قناعت با تعبیر حفظ حدود نیز میتوان یاد کرد زیرا

معمولا افرادی که ملکه قناعت درآنها شکل گرفته باشد به حد خودراضی و قانع بوده وبه حدود

دیگران تجاوز نمی کند.

راس هرم حجاب:هنگامی که ملکه ی حیا در جامعه ای و در قالب مردم رسوخ کرد در نتیجه

عفاف و خود نگهداری درونی ایجاد شد سپس ثمره های عفاف یعنی صیانت ( حفظ حریم ها)

و قناعت (حفظ حدود)آشکار گردید میتوان شاهد فرهنگ حجاب و پوشش صحیح بود.هنگامی

میتوان حجاب حقیقی و مطلوب و در عین حال محبوب را در جامعه مشاهده کرد که مراحل

پیشین آن ایجاد شده باشد چنین جامعه ای هرگز با هجمه های فرهنگی آن سوی مرزها و یا

القائات برخواسته ازتفکرات دشمنان داخلی لرزان نخواهد شد و از این گونه باور گران قدر

خویش دست برنخواهد داشت.

 

منبع:وبلاگ مدرسه عشق حجاب و عفاف

 

پنج شنبه 29/8/1393 - 16:12
محبت و عاطفه

 

عاطفه و محبت امام نسبت به مومنین و مستضعفیف به همان اندازه عمیق و شگفت انگیز است

که انعطاف ناپذیری و سرسختی ایشان در برابر مستکبرین و ستمگران و آن عاطفه و این سر

سختی را میتوان بطور متقابل در دوستی محرومین ومستضعفین و ستم پیشگان نسبت به ایشان

ارزیابی کرد.

http://ghasam.ir/alghadir/images/upfiles/20140904/b1.jpg

 

در زمان حیات امام یک خانم ایتالیایی که شغل او معلمی و دینش مسیحیت بود نامه ای که 

آکنده از ابراز محبت نسبت به امام بود همراه با یک گردنبند طلا برای حضرت امام خمینی

فرستاد و در آن متذکر شده بود که اگردن بند را که یادگار آغاز ازدواجم هست و لذا آن را

بسیار دوست می دارم به نشانه ی علاقه و اشتیاقم نسبت به شما و راهتان تقدیم محضر شما

مینمایم. مسئولان دفتر امام میگویند: مدتی آن را نگه داشتیم و بالاخره با تردید از اینکه امام

آنرا می پذیرید یانه؟ همراه با ترجمه ی نامه خدمت امام بردیم نامه به عرض ایشان رسید و

و گردنبند را نیز گرفتند و روی میزی که کنارشان قرار داشت گذاشتند دو سه روز بعد اتفاقا

دختر بچه دو سه ساله ای را آوردند آنجا که پدرش در جبهه الاثر شده بود وقتی متوجه شدند

فرمودند: الان بیاوریدش داخل بعد او را روی زانوی خودشان نشاندند و صورت مبارکشان

را به صورت بچه چسبانیده و دست بر سراو گذاشتند وضعیتی که نسبت به فرزندان خودشان

دیده نشده بود و مدتی با همین حالت آهسته با او سخن گفتند. با آنکه فاصله ی ما با ایشان

کمتر از 1/5 متر بود حرف های ایشان برای ما مشخص نبود ولی با آنکه بچه افسرده بود

بالاخره در آغوش امام خندید و به دنبال آن انگار امام هم احساس وابستگی و انبساط کردو

آنگاه دیدیم که امام همان گردنبندی که زن ایتالیایی فرستاده بودرا برداشتند وبا دست مبارکشان

بر گردن دختر بچه انداختند و درحالی که دختر بچه از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید

از خدمت امام بیرون رفت.

 

منبع:ROSHD.IR

پنج شنبه 29/8/1393 - 7:34
رويا و خيال

http://www.9ktenews.com/wp-content/uploads/2013/08/392610_WFsq9T8d.jpg

 

خدایا پوشش و حجاب من را نشانی از بندگی من بدان.

سندی در تایید پیروی از حضرت زهرا(س)

خدایا کمکم کن تا حرف های دیگران دلسردم نکند

و با افتخار در راه تو قدم گذارم راهی که پایان آن بهشت است

خدایا می خواهم با تو معامله کنم!

من چشم هایم را بر روی هر آنچه دیدنش را حرام کردی میبندم

و در ازای آن از تو می خواهم طعم شیرین عبادتت را بر دلم بنشانی

خدایا من چشمانم را برای تو می خواهم

پس کمکم کن تا آنچه را که نمی پسندی نبینم.

 

منبع: وبلاگ پرواز رویاها

 
 
 
چهارشنبه 28/8/1393 - 11:18
موسيقي

http://sabaghi.persiangig.com/Janam_Fadaye_Mola.jpg

 

بعضی فکر میکنند که مرز موسیقی حلال و حرام. موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی غیر سنتی

است نه این طور نیست. آن موسیقی که منادیان دین و شرع همیشه در دوره های گذشته با آن

مقابله میکردند و می گفتند حرام است همان موسیقی سنتی خودمان است که به شکل حرامی در

دربار های سلاطین در نزد افراد بی بند وبار در نزد افرادی که به شهوت تمایل داشتند و خوض

در شهوات میکردند اجرا میشده این همان موسیقی حرام است بنابراین مرز بین موسیقی حلال و

حرام عبارت از ایرانی بودن- سنتی بودن-قدیمی بودن-کلاسیک بودن- غربی بودن و یا شرقی

بودن نیست مرز آن چیزی است که من عرض کردم ( که انسان را به بیگارگی - ابتذال بیحالی

و واخوردگی از واقعیت های زندگی بکشاند و نیز انسان را از معنویت از ذکر خداوندغافل کند

و به شهوت رانی تشویق کند.

http://farsi.khamenei.ir/FA/Imam/Images/00.jpg 

 

امام خمینی (ره) می فرمایند: موسیقی از اموری است که البته هر کس بر حسب طبع خوشش

می آید لیکن از اموری است که انسان را از جدیت بیرون میکند و به مطلب هزل می کشاند.

 

منبع: وبلاگ مطالب دو دقیقه ای

چهارشنبه 28/8/1393 - 11:3
بهداشت روانی

http://ketabnak.com/images/covers/18720_9_fa1700.jpg

 

مقدمه:حفظ ارزشها و شعایر اسلامی از وظایف مسلم همه ی نهادها می باشد و رعایت پوشش

اسلامی توسط دانشجویان دانشگاه از مصادیق بارز آن به شمار می آید.این بررسی که با هدف

تعیین دیدگاه دانشجویان دختر دانشکده بهداشت در مورد حجاب و برخی از عوامل موثر به آن

انجام شد.

روش ها:مطالعه توصیفی-مقطعی حاضر برروی 315 دانشجوی دختر دانشکده بهداشت دانشگاه

علوم پزشکی اصفهان انجام شد ابزار مورد استفاده پرسش نامه محقق ساخته بود اطلاعات جمع

آوری شده در نرم افزارSPSS و با استفاده از روش های آماری توزیع فراوانی-درصد-میانگین

انحراف معیار و آزمون 2cمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

یافته ها: در زمینه نگرش دانشجویان به حجاب4/19 درصد باحجاب موافق19 درصد مخالف و

6/61 درصد نظر بینا بینی داشتند. بررسی توزیع فراوانی دانش جویان از نظر نوع حجاب در

دانشگاه نشان داد که9/48 درصد از دانشجویان در داخل دانشگاه با چادر روپوش و مقنعه بودند

بین متغیرهایی مانندرشته تحصیلی دانشجویان p=008/0 )تعدادواحدهای گذرانده شدهp=26/0

و وضعیت تاهل دانشجویانp=95/0) با نگرش آنها نسبت به حجاب و پوشش رابطه ی آماری

معنی داری دیده نشددرحالیکه رابطه بین ترم تحصیلیp=031/0)و وضعیت سکونت دانشجویان

p=008/0) با نگرش آنها به حجاب معنی دار بود.

نتیجه گیری:بر خلاف وجود برخی از دیدگاه ها نتایج به دست آمده بیانگر گرایش به معنویت و

ارزشهای دینی دربین کلیه دانشجویان بود و این گرایش فرصت خوبی را برای مسئولین فرهنگی

دانشگاه فراهم میکند که از آن به خوبی و بطور صحیح در جهت ارتقای ارزشهای اسلامی در

بین دانشجویان بهره برداری نمایند.

 

منبع:مجله علمی پژوهشی تحقیقات نظام سلامت

 

چهارشنبه 28/8/1393 - 10:23
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته