• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1291
تعداد نظرات : 73
زمان آخرین مطلب : 5552روز قبل
دعا و زیارت
مكان قبر) 
1 (اسحق بن عمّار) گفت : شنیدم (حضرت ابوعبداللّه امام صادق علیه السلام ) فرموند: (محل قبر حسین بن على علیه السلام روزى كه در آن دفن شدند، باغى از باغهاى بهشت بود.) و فرمود: موضع قبر حسین علیه السلام باغى مرتفع از باغهاى مرتفع بهشت است .(9)
2 (حرم قبر امام حسین علیه السلام یك فرسخ در یك فرسخ از چهار طرف مى باشد.)(10)
3 (حریم قبر امام حسین علیه السلام پنج فرسخ از چهار جانب قبر مى باشد.)(11)
باز دل دیشب هواى عشق كرد

آرزوى كربلاى عشق كرد

بانواى نى دلم دمساز شد

سوى دشت خون سفر آغاز شد

با نواى نى چه حالى داشم

لحظه هاى بى زوالى داشتم

نى نواى نینوایى ساز كرد

نى هم آنشب عقده دل باز كرد

چشم دل واكردم آنجا نور بود

سرزمین عشق و حال و شور بود

نینوا بود و خدا بود و حسین

وسعت كرببلا بود و حسین

كربلا یعنى كمال بندگى

كربلا یعنى رها در زندگى

كربلا یعنى بلاء للولا

در جواب نغعه قالوا بلى

كربلا یعنى عطش در موج خون

كربلا یعنى طپش مستى جنون

كربلا یعنى شهود لاله ها

كربلا یعنى عروج ناله ها

كربلا یعنى نواى العطش

روى لبها رد پاى العطش

كربلا یعنى سراپا سوختن

تشنه لب بین دو دریا سوختن

كربلا یعنى كه سقاى ادب

در كنار شط بیفتد تشنه لب

كربلا یعنى حضور فاطمه

پیش سقا در كنار علقمه

كربلا یعنى تبسّم بر اجل

نزد قاسم مرگ اَحْلى مِن عَسَل

كربلا یعنى على اصغر شدن

تشنه بر دوش پدر پرپر شدن

كربلا یعنى فغان و التهاب

خیره بر گهواره چشمان رباب

كربلا یعنى كه رزم حیدرى

اكبر آسا غرق خون جنگ آورى

كربلا یعنى وداع زینبین

پشت خیمه با گل زهرا حسین

كربلا یعنى میان قتلگاه

خنجر شب بر گلوى خشك ماه

كربلا یعنى هجوم گرگها

بر خیام یوسف آل عبا

كربلا یعنى یتیمان حسین

گریه در شام غریبان حسین

كربلا یعنى شرف در یك كلام

بر حسین و كربلاى او سلام (12)

يکشنبه 13/11/1387 - 22:48
دعا و زیارت
(اولین خاك و آب ) 
(صفوان جمال ) براى ما نقل كرد كه :
از امام صادق (علیه السلام ) شنیدم ،كه آن حضرت فرمود:
خداوند تبارك و تعالى برخى از زمین ، و آب ها را بر بعضى دیگر تفضیل و برترى داد، پاره اى تفاخر و تكبّر نموده و تعدادى از آنها ستم و تعدى نمودند از این رو آب و زمینى نماند مگر آنكه مورد عقاب الهى قرار گرفت .
زیرا تواضع و فروتنى در مقابل خدا را ترك كردند، حتّى خداوند متعال مشركین را بر كعبه مسلّط نمود. به زمزم آبى شور وارد كرد و طعمش را فاسد نمود.
(ولى زمین كربلاء و آب فرات اوّلین زمین و اوّلین آبى هستند كه خداوند متعال مقدّس و پاكیزه نمود و به آنها بركت داد)
.
مگر نبوده كه زمین ها و آب ها بعضى بر برخى دیگر تفاخر و تكبّر نمودند؟!
زمین كربلاء عرضه داشت : (من زمین خدا بوده كه مرا مقدّس و مبارك آفرید، شفاء را در تربت و آب من قرار داد)
، هیچ فخرى نكردم ، بلكه در مقابل آن كس كه این فضیلت را به من داده فروتن و ذلیل مى باشم ، چنانچه بر زمین هاى دون خود نیز فخر نمى كنم ، بلكه خدا را شكر و سپاس مى كنم .
(پس خداوند متعال بواسطه حسین علیه السلام و اصحابش آن سرزمین را مورد اكرام قرار داد)
. و در تواضع و فروتنى و شكرش افزود، سپس حضرت ابو عبداللّه علیه السلام فرمودند:
(كسى كه براى خدا تواضع و فروتنى كند، حق تعالى او را بلند كند و كسى كه تكبّر نماید، وى را پست و ذلیل خواهد نمود.)
(6)
من كه مانند نى در نوایم

عاشقم عاشق كربلایم

روز و شب در غم و شور و شینم

عاشق كربلاى حسینم

خادم كوى آن نور عینم

عبد درگاه آن مقتدایم

گر چه بگذشته دور جوانى

لیك در پیرى و ناتوانى

بلبل آسا كنم نغمه خوانى

تا كه باشد طنین در صدایم

یا حسین جز تو شاهى ندارم

جز تو شاها پناهى ندارم

عاشقم من گناهى ندارم

حق بود شاهد مدّعایم

یا حسین اى عزیز پیمبر

زاده عصمتِ پاك داور

زیب عرش خدا پور حیدر

با غم و عشق تو آشنایم

من چو مجنون صحرا نوردم

آشنا با غم و رنج و دردم

تا فداى وفاى تو گردم

در رثایت سخن مى سرایم

گشته ام تا به مهر تو پاى بند

گر جدا گردَدَم بند از بند

نگسلم از تو یك لحظه پیوند

اى شهید سر از تن جدایم

یا حسین جان عالم فدایت

جان به قربان مهر و وفایت

بین كه (مردانى ) با وفایت

اشك خون ریزد از دیده هایم

حق به محشر چو خواهد حسابم

در سؤ الش بود این جوابم

ذاكر زاده بو ترابم

مرثیت خوان آل عبایم

عاشقم عاشق كربلایم

من كه مانند نى در نوایم (7)

يکشنبه 13/11/1387 - 22:47
دعا و زیارت
(زمین مقدس ) 
(حضرت على بن الحسین علیه السلام ) فرمودند:
خداوند متعال بیست و چهار هزار سال قبل از اینكه زمین كعبه را خلق كند و آن را حرم قرار دهد، (زمین كربلاء را آفرید و آن را حرم امن و مبارك گردانید) و هر گاه حق تعالى بخواهد، كره زمین را بلرزاند و حركتش دهد (شاید كنایه از قیامت باشد) (زمین كربلاء را همراه تربتش در حالى كه نورانى و شفاّف هست ، بالا برده و آن را در برترین باغ هاى بهشت قرار دهد و بهترین مسكن در آنجا مى گرداندش و ساكن نمى شود در آن مگر انبیاء و مرسلین )
.
(یا بجاى این فقره فرمودند: و ساكن نمى شود در آن مگر رسولان و اولوالعزم ). (این زمین بین باغ هاى بهشت مى درخشد)
. همان طورى كه ستاره در خشنده بین ستارگان نور افشانى مى نماید، نور این زمین چشم هاى اهل بهشت را تار مى كند و با صدائى بلند مى گوید:
(من زمین مقدّس و طیّب و پاكیزه و مباركى هستم كه سیدالشهداء علیه السلام و سرور جوانان اهل بهشت را در خود دارم .)
(4)
بوى بهشت مى وزد از كربلاى تو

اى كشته اى كه جان دو عالم فداى تو

در حیرتم چه شد كه نشد آسمان خراب

وقتى شنید ناله واغربتاى تو

رفتى بپاس حرمت كعبه به كربلا

شد كعبه حقیقى دل كربلاى تو

اجر هزار عمره و حج در طواف توست

اى مروه و صفا به فداى صفاى تو

با گفتن رضا بقضائك بقتلگاه

شد متحدّ رضاى خدا با رضاى تو

تو هر چه داشتى بخدا دادى ، حسین

فردا خداست جلّ جلال جزاى تو(5)

يکشنبه 13/11/1387 - 22:46
دعا و زیارت
(فضیلت زمین ) 
(حضرت ابى عبداللّه علیه السلام امام صادق ) فرمودند:
زمین كعبه در مقام فخر و بزرگى گفت : (كدام زمین مثل من است )
زیرا خداوند متعال خانه اش را بر پشت من بنا كرده و مردم از هر راه دور
و نزدیك باید متوجه من شوند، و حرم امن خدا قرار
داده شده ام ؟!!
خداوند متعال به سویش وحى كرد و فرمود:
بس كن و آرام بگیر، به عزّت و جلال خودم قسم آنچه را كه تو براى خود فضیلت مى دانى در قیاس با فضیلتى كه به زمین كربلاء اعطاء نموده ام ، همچون قطره اى نسبت به آب دریا است ، كه سوزنى را در آن فرو برند و آن قطره را با خود بر دارند.
اساسا اگر خاك كربلاء نبود این فضیلت هم براى تو نبود و نیز اگر آنچه كه این خاك آن را در بر دارد نبود تو را نمى آفریدم و بیتى را كه تو به آن افتخار مى كنى خلق نمى كردم . بنابراین آرام بگیر و ساكت باش و متواضع و خوار و نرم باش و (نسبت به زمین كربلا استنكاف و استكبار و طغیانى از خود نشان مده ) و اِلاّ تو را فرو برده و در آتش جهنّم قرارت مى دهم .
(2)
اى كه به عشقت اسیر، خیل بنى آدمند

سوخته گان غمت با غم دل ، خرّمند

هر كه غمت را خرید، عشرت عالم فروخت

باخبران غمت بى خبر از عالمند

یوسف مصر بقا در همه عالم توئى

در طلبت مرد و زن آمدِ با دِرهمند

تاج سر بوالبشر خاك شهیدان توست

كاین شهدا تا ابد فخر بنى آدمند

گشت چو كرب و بلا رؤ یت عشقت بلند

خیل ملك در ركوع پیش لوایت خمند

خاك سر كوى تو زنده كند مرده را

زانكه شهیدان او جمله مسیحا دمند

مردم ، از این تشنه گان گرطلبى بذل جان

در قدمت جان فشان با قدمى محكمند

در غم جسمت محب اشك نریزد چرا

كاین قطرات عیون زخم تو را مرهمند(3)
يکشنبه 13/11/1387 - 22:45
دعا و زیارت
مقدمه 
بسم اللّه الرحمن الرحیم
الحمدللّه رَبَّ العالمین و العاقبة لاهل التقوى و الیقین الصلوة و السلام على اشرف الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین اباالقاسم محمد صل اللّه و علیه و آله المعصومین الذین اذهب اللّه عنهم الرجس اهل البیت و یطهرهم تطهیرا سیما حجة بن الحسن روحى و ارواح العالمین له الفداء
قَالَ رَسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله (فى تُربة الحسین علیه السلام ) (طوبى لك من تربة ، و طوبى لمن یقتل فیك .)
(1)
حمد و ستایش مخصوص ذات پاك احدیت است و سلام و درود بر پیغمبر اكرم صلى الله علیه و آله و خاندان عزیز و گرامیش كه به وسیله آنها دعا مستجاب و مخلوقات آفریده شدند و خلق روزى داده مى شود.
امّا بعد همانطورى كه حضرت پیامبر صلى الله علیه و آله درباره تربت حضرت سیدالشهداء علیه السلام فرموده است : خوشا به حال تو اى خاك ! و خوشا بحال آن كسى كه در تو شهید مى شود. در ارتباط با حضرت ابى عبداللّه الحسین علیه السلام خصائص و فضائل زیاد است و ما در اینجا خصائص و فضائل تربت و خاك و زمین كربلا را متذكر مى شویم كه خلاصه آن بشرح ذیل است .
1 خاك و تربت و زمین كربلاى حسینى علیه السلام از تمام زمینهاو خاكها، حتى زمین نجف عداى قبر حضرت امیر المؤ منین علیه السلام و از كعبه معظمه اشرفتر است .
2 خداوند متعال بیست و چهار هزار سال پیش از زمین كعبه آن را خلق كرد و آن را مبارك و پاكیزه و مقدس نمود.
3 خاك و تربت و زمین كربلا بهتر از زمین هاى بهشت قرار دارد.
4 بهترین منازل و مساكن اولیاء خدا در آن است .
5 در زلزله قیامت تربت و زمین كربلا با صفا و نورانى و بهترین ریاض بهشت است كه مثل ستاره اى مى درخشد.
6 تسبیح كردن با دانه هاى آن تربت ، ثواب هفتاد برابر است .
7 گردانیدن دانه هاى آن ثواب تسبیح كردن را دارد.
8 سجده بر آن خاك حجابهاى هفتگانه (گناهانى كه باعث حجاب بین خالق و مخلوق شده و مانع قبولى اعمال است .) را پاره مى كند.
9 سجود بر آن باعث نور ارضین سبع است .
10 سجده بر آن موجب نورانیت چهره مى گردد.
11 هر خاك و گلى خوردنش حرام است ولى خاك كربلا حلال است .
12 تربتش شفا و درمان همه امراض است جز مرگ .
13 داشتن خاك و تربت امام حسین علیه السلام با خود موجب امان و نجات از هر حوادث است .
14 نگه داشتن آن در تجارت و مغازه و نمایشگاه ، موجب بركت است .
15 حتما كام نوزادان هنگام تولد با تربت كربلا برداشته شود كه ایمن از همه صدمات است .
16 توبه در زمین كربلا مورد قبول است .
17 محل تجمع و محفل ملائكه است .
18 محل نزول ملائكه است .
19 نماز بر آن ثواب هفتاد ركعت نماز است .
20 هدیه ملائكه به همه پیغمبران است .
21 هدیه فرشته هاست به جهت تبرك و تیمم به فرشتگان دیگراست .
22 هدیه پیغمبر در شب معراج به جبرئیل است .
23 توصیه پیغمبران به فضیلت این خاك است .
24 مرور و زیارتگاه و توقفگاه پیغمبران است .
25 محل استجابت دعا است .
26 ماندن در آن موجب لطف و رحمت خداست .
27 مورد احترام همه انبیاء است .
28 هدیه پیغمبر به همسرش ام سلمه است كه نشانه شهادت حضرت امام حسین علیه السلام است .
29 بوئیدن آن سبب اشك است .
30 وقت احتضار در كام مرده ریخته شود جهت سهل جان كندن است .
31 حنوط و در كفن گذاشتن آن موجب نجات از عقبات است .
32 در قبر گذاشتن آن سبب ایمن از عذاب است .
33 دفن كردن آن با مرده سبب دخول در بهشت است .
34 این خاك در روز عاشورا هر جاباشد حزین و خونین است .
35 داخل شدن در آن زمین سبب یادآور شدن حزن و مصائب حضرت ابى عبداللّه علیه السلام است .
36 از این خاك كسى رابه جنهم نمى برند.
37 این خاك محل دفن دویست نبى و دویست وصى و دویست سبط كه همه شهید شده اند.
38 بشارت رسول علیه السلام به این خاك به امتش .
39 كسى كه در این خاك داخل شود مورد بدرقه و دعاى ملائكه قرار مى گیرد و هنگام مردن به تشییع جنازه اش مى آیند.
40 مورد نظر و لطف خود حضرت ابى عبدا...الحسین علیه السلام قرارمى گیرد.
انشاالله كه این اوراق آغشته به مركب ، مورد در گاه خدا قرار گیرد و دل امام زمان از هدیه ناقابل ما خشنود گردد و ثوابش بروح امام راحل (ره ) و شهداو فضلا و علماء و ذوالحقوق و برادر عزیزم آشیخ احمد میر خلف زاده واصل و نائل گردد.
يکشنبه 13/11/1387 - 22:44
دعا و زیارت
نهى از نام زشت  

صبح هنوز روشن نشده بود، و هوا تاریك بود و مردم همدیگر را خوب نمى دیدند، یكى از یاران پیامبر(ص ) بنام (ثابت بن قیس ) گوشش ‍ خوب نمى شنید، وقتى وارد مسجد مى شد، مردم به او احترام كرده و راه باز مى كردند تا كنار پیامبر(ص ) بنشیند و گفتار پیامبر(ص ) را بشنود.
روزى وارد مسجد شد، مسجد پر از جمعیت بود، او جمعیت را مى شكافت و مى گفت : جا بدهید تا نزد پیامبر(ص ) بروم .
تا نزدیكى یكى از مسلمانان رسید، او به ثابت گفت : همینجا بنشین ، ثابت ناگزیر همانجا پشت سر او نشست ، اما خشمگین بود كه چرا آن مرد به او راه نداده است كه نزد پیامبر(ص ) برود.
هنگامى كه هوا روش شد، ثابت از او پرسید كیستى ؟ او در جواب گفت : فلانكس هستم .
ثابت گفت : فرزند فلان زن (در اینجا نام مادرش را با لقب زشتى كه در جاهلیت مى بردند برد، آن مرد شرمگین شد، و سر خود را بزیر انداخت . در این هنگام آیه 11 سوره حجرات نازل شد و مسلمانان را از این كار زشت (كه همدیگر را با نام زشت یاد كنند) نهى كرد

شنبه 7/10/1387 - 0:31
دعا و زیارت
نتیجه رضایت مادر 

در عصر پیامبر اسلام (ص ) یكى از مسلمین ، در بستر مرگ قرار گرفت ، پیامبر (ص ) به بالین او آمد، او در حال جان كندن بود، پیامبر(ص ) به او فرمود: بگو (لا اله الا الله ) او قدرت تكلم نداشت ، پیامبر چند بار او را تلقین كرد و به او فرمود: بگو (لا اله الا الله ) او نمى توانست بگوید، و زبانش ‍ مى گرفت .
زنى در آنجا حضور داشت ، پیامبر(ص ) به او فرمود: آیا این شخص ، مادر دارد؟ او عرض كرد آرى ، من هستم ، پیامبر(ص ) فرمود: از پسرت راضى هستى ؟ گفت : نه بلكه ناراضى و خشمگین هستم ، پیامبر(ص ) فرمود: دوست دارم كه از او راضى گردى ، مادر، شفاعت پیامبر(ص ) را پذیرفت و از پسرش راضى شد.
در این وقت پیامبر(ص ) به شخص در حال مرگ فرمود: بگو (لا اله الا الله )، زبان او باز شد و گفت (لا اله الا الله )، پیامبر(ص ) فرمود: بگو (یا من یقبل الیسیر و یعفو عن الكثیر اقبل منى الیسیر و اعف عنى الكثیر انك انت العفو الغفور) . : (اى خدائى كه كم را مى پذیرى و از بسیار، مى بخشى ، كم را از من بپذیر و بسیار (از گناه ) را از من ببخش ، توئى بخشنده و آمرزنده ).
او تمام این سخنان را گفت ، پیامبر(ص ) به او فرمود: چه مى بینى ؟ عرض ‍ كرد: دو سیاه چهره وارد شدند، فرمود: این كلمات را تكرار كن ، او تكرار كرد، پیامبر فرمود: چه مى بینى ؟ او عرض كرد: آن دو سیاه چهره دور شدند و دو شخص سفیدرو و نورانى وارد شدند، دو سیاه چهره رفتند، و دور گشتند، و دیگر آنها را نمى بینم ، و دو شخص نورانى به من نزدیك شدند، و روحم را دارند از جانم مى گیرند، این را گفت و همان لحظه از دنیا رفت
(8

شنبه 7/10/1387 - 0:30
دعا و زیارت
پاداش و كیفر بزرگان  

شخصى به امام سجاد عرض كرد: (شما خانواده اى هستید كه خداوند شما را آمرزیده است ).
فرمود: ما سزاوارتریم كه آنچه را خداوند درباره همسران پیامبر(ص ) جارى كرده است (كه طبق آیه 30 سوره احزاب اگر آنها گناه كنند عذابشان دو چندان است ) درباره ما نیز جارى مى شود، نه آنگونه كه تو مى گوئى ، ما براى نیكوكارانمان دو پاداش و براى بدكارانمان دو كیفر و عذاب است . سپس به آیه 30 و 31 سوره احزاب استشهاد فرمود.
(79)

شنبه 7/10/1387 - 0:29
دعا و زیارت
یادى از میرزا كوچك خان سردار نهضت جنگل  

شیخ یونس معروف به میرزا كوچك خان بسال 1298 هجرى قمرى در رشت متولد شد و در آغاز نوجوانى به تحصیل علوم طلبگى پرداخت و در سال 1326 در سن 28 سالگى در گیلان به صفوف آزادیخواهان بر ضد استبداد صغیر محمد على شاهى پیوست ، و نهضت جنگل را تشكیل داد، بزرگترین هدفش استقلال كشور، و اجراى اسلام در كشور و تبدیل رژیم سلطنتى به جمهوریت بود.
سرانجام پیوند نامقدس و مخفیانه روسیه و انگلیس ، براى نابودى نهضت جنگل ، موجب شد، كه قواى روسیه وارد عمل گردید، و نهضت جنگل تاب مقاومت نیاورد، و در نتیجه میرزا تسلیم نشد و بدرون جنگل رفته و پنهان گردید، تا بار دیگر فرصتى بدست آورد و همرزمانى بدور خود جمع كند، ولى سرماى شدید زمستان باعث شد كه بدنش از رمق افتاد و به سردى گرایید و خاموش گشت .
خالو قربان ، كمونیست دو آتشه و مزدور شوروى سر او را از بدن جدا كرده و براى رضاخان كه سردار سپه بود به ارمغان برد تا نوكرى نسبت به او را هر چه بیشتر اثبات كرده باشد.
همسر شجاع میرزا نیز تا لحظه آخر با او بود و از او حمایت مى كرد.
به این ترتیب این زن و مرد شیردل ، در راه امر به معروف و نهى از منكر خود را به سخت ترین خطرها انداختند و مبارزه با طاغوتها را این چنین قهرمانانه به پایان رساندند.
و مصداق آیه 71 سوره توبه شدند كه مى فرماید: والمؤ منون والمؤ منات بعضهم اولیاء بعض یاءمرون بالمعروف و ینهون عن المنكر : (مردان و زنان باایمان بعضى ولى (و یار و یاور) همدیگرند و امر به معروف و نهى از منكر مى كنند)
(78)

شنبه 7/10/1387 - 0:28
دعا و زیارت
پاسخ دندانشكن امام حسین (ع ) 

در ملاقات كاروان حر با كاروان امام حسین (ع ) در كربلا، حر پیش خود خواست ، امام حسین (ع ) را نصیحت كند، عرض كرد: (اى حسین ! براى خدا جانت را حفظ كن ، من یقین دارم اگر جنگ كنى كشته مى شوى )
امام فرمود: (آیا مرا از مرگ مى ترسانى ، و آیا مرا بكشید براى شما مرگ نیست ؟ اى حر! من همان را مى گویم كه یكى از مسلمانان از دودمان (اوس ) گفت وقتیكه مى خواست رسولخدا(ص ) را یارى كند، پسر عمویش به او گفت : كجا مى روى ؟ كشتن در كار است ، او در پاسخ گفت :

سامضى و ما بالموت عار على الفتى
اذ ما نوى حقا و جاهد مسلما
:(به سوى جنگ میروم و براى جوانمرد، باكى از مرگ نیست ، اگر از روى خلوص و صدق اسلامى باشد)
و چند اشعار دیگر خواند، وقتى حر این اشعار را شنید، دیگر چیزى نگفت و از كاروان امام ، فاصله گرفت .
(77)

شنبه 7/10/1387 - 0:27
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته