• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 813
تعداد نظرات : 462
زمان آخرین مطلب : 5471روز قبل
دانستنی های علمی

 

 

تاریخ تکرار بى پایان خطاهاى زندگى است.

شکسپیر


جمعه 28/1/1388 - 21:57
مصاحبه و گفتگو
كوله ‌پشتی‌اش‌ را برداشت‌ و راه‌ افتاد.رفت‌ كه‌ دنبال‌ خدا بگردد و گفت: تا كوله‌ام‌ از خدا پر نشود برنخواهم‌ گشت. 

نهالی‌ رنجور و كوچك‌ كنار راه‌ایستاده‌ بود، مسافر با خنده‌ای‌ رو به‌ درخت‌ گفت: چه‌ تلخ‌ است‌ كنار جاده‌بودن‌ و نرفتن؛ و درخت‌ زیرلب‌ گفت: ولی‌ تلخ‌ تر آن‌ است‌ كه‌ بروی‌ وبی‌رهاورد برگردی. كاش‌ می‌دانستی‌ آنچه‌ در جست‌وجوی‌ آنی، همین‌جاست. 

مسافر رفت‌ و گفت: یك‌ درخت‌ از راه‌ چه‌ می‌داند، پاهایش‌ در گِل‌ است، او هیچ‌گاه‌ لذت‌ جست‌وجو را نخواهد یافت. و نشنید كه‌ درخت‌ گفت: اما من‌ جست‌وجو را از خود آغاز كرده‌ام‌ و سفرم‌ را كسی‌ نخواهددید؛ جز آن‌ كه‌ باید.مسافر رفت‌ و كوله‌اش‌ سنگین‌ بود. هزار سال‌ گذشت، هزار سالِ‌ پر خم‌ و پیچ، هزار سالِ‌ بالا و پست. مسافر بازگشت رنجور و ناامید. خدا را نیافته‌ بود، اما غرورش‌ را گم‌ كرده‌ بود. 

به‌ ابتدای‌ جاده‌ رسید. جاده‌ای‌ كه‌ روزی‌ از آن‌ آغاز كرده‌ بود. درختی‌ هزار ساله، بالا بلند و سبز كنار جاده‌ بود. زیر سایه‌اش‌ نشست‌ تا لختی‌ بیاساید. مسافر درخت‌ را به‌ یاد نیاورد. اما درخت‌ او را می‌شناخت. درخت‌ گفت: سلام‌ مسافر، در كوله‌ات‌ چه‌ داری، مرا هم‌ میهمان‌ كن. مسافر گفت: بالا بلند تنومندم، شرمنده‌ام، كوله‌ام‌ خالی‌ است‌ و هیچ‌ چیز ندارم. 

گفت : هیچ‌ چیز ندارم. 

درخت‌ گفت: چه‌ خوب، وقتی‌ هیچ‌ چیز نداری، همه‌ چیز داری.اما آن‌ روز كه‌ می‌رفتی، در كوله‌ات‌ همه‌ چیز داشتی، غرور كمترینش‌ بود، جاده‌ آن‌ را از تو گرفت. حالا در كوله‌ات‌ جا برای‌ خدا هست و قدری‌ از حقیقت‌ را در كوله‌ مسافر ریخت. دست‌های‌ مسافر از اشراق‌ پر شد و چشم‌هایش‌ از حیرت‌ درخشید و گفت: هزار سال‌ رفتم‌ وپیدا نكردم‌ و تو نرفته‌ای، این‌ همه‌ یافتی! درخت‌ گفت: زیرا تو در جاده‌ رفتی‌ و من‌ در خودم ، و پیمودن‌ خود، دشوارتر از پیمودن‌ جاده‌هاست .


جمعه 28/1/1388 - 21:54
شعر و قطعات ادبی

پیر مردی مفلس و برگشته بخت

روز گاری داشت ناهموار و سخت


هم پسر، هم دخترش بیمار بود

هم بلای فقر و هم بیمار بود


این،دو میخواستی اینک پزشک

این غذایش آه بودی ، آن سرشک


این عسل می خواست ، آنیک شوربا

این لحافش پاره بود ،اینک قبا


روز ها میرفت بر بازار و کوی

نان طلب میکرد و میبرد آبروی


دست برهر خود پرستی می گشود

تا پشیزی بر پشیز دیگر میفزود



هر امیری را روان می شد زپی

تا مگر پیراهنی ، بخشد به وی


شب بسوی خانه می آمد زبون

قالب از نیرو تهی ، دل پر ز خون


روز ، سائل بود و شب بیمار دار

روز از مردم ، شب از خود شرمسار


صبحگاهی رفت و اهل کرم

کس ندادش نه پشزونه درم


از دری میرفت حیران بر دری

رهنمود امٌا نه پایی نه سری


ناشمرده ، برزن و کویی نماند

دیگرش پای تکاپو پی نماند


در همی در دست و دامن نداشت

سازو برگ خانه بر گشتن نداشت


رفت سوی آسیا ، هنگام شام

گندمش بخشید دهقان یک دو جام


زد گره در دامن آن گندم ،فقیر ،

شد روان و گفت کای حٌی قدیر


گر تو پیش آری به فضل خویش دست

بر گشایی هر گره کایٌام بست


چون کنم ، یا رب در این فصل شتا

من علیل و کودکانم ناشتا،


می خرید این گندم از یکجای کس

هم عسل زان میخرید م هم عدس


آن عدس ، در شوربا میریختم

وان عسل باآب میآنداختم


درد آگر باشد یکی ، دارو یکی است

جان فدای آنکه درد او یکی است


بس گره بکشوده ای ، از هر قبیل

این گره را نیز بگشا ای جلیل


این دعا میکرد و می پیمود راه

نا گه افتادش به پیش پا نگاه


دید گفتارش فساد انگیخته

وان گره بگشود ، گندم ریخته


بانگ بر زد ، کای خدای دادگر

چون تو دانایی ، نمیداند مگر


سالها نرد خدایی باختی

این گره را زان گره نشناختی


این چه کار پست ای خدای شهر و ده

فرقها بود این گره را زان گره



چو نمی بیند ،چو تو بیننده ای

کاین گره را بگشاید ، بنده ای


تا که بر بسته تو دادم کار را

ناشتا بگذاشتی بیمار را


هر چه در غربال دیدی، بیختی

هم عسل ، هم شوربا را ریختی


من ترا کر گفتم ، ای یار عزیز

کاین گره بگشای و گندم را بریز


ابلهی کردم که گفتم ای خدای

گر توانی این گره را بر گشای


آن گره را چون نیارستی گشود

این گره بگشودنت ، دیگر چه بود


من خداوندی ندیدم زین نمط

یک گره بگشودی وآنهم غلط


الغرض ، برگشت، مسکین دردناک

تا مگر بر چیند آن گندم زخاک


چوبرای جستجو خم کرد سر

دید افتاده یکی همیان زر


سجده کرد و گفت کای رب ودود

من چه دانستم ترا حکمت چه بود


هر بلایی کز تو آید رحمتی است

هر که را فقری دهی ، آن دولتی است


تو بسی زاندیشه برتر بوده ای

هر چه فرمانست ، خود فر موده ای


زان به تاریکی گذاری بنده را

تا ببیند آن رخ تابنده را


تیشه ، زان بر هر برگ و بندم زنند

تا که با لطف تو پیوندم زنند


گر کسی را از تو دردی شد نصیب

هم سرانجامش تو گردیدی طبیب


هر که را مسکین و پریشان تو بود

خود نمی دانست و مهمان تو بود


رزق زان معنی ندادندم خسان

تا ترا دانم پناه بی کسان


ناتوانی زان دهی تر بندرست

تا بداند کانچه دارد زان تست


زان بدرها بردی این درویش را

تا که بشناسد خدای خویش را


اندرین پستی ، قضایم زان فکند

تاتو را جویم ترا خوانم بلند


من به مردم داشتم روی نیاز

گر چه روز و شب ، در حق بود باز


من بسی دیدم خداوندان نال

تو کریمی ، ای خدای ذوالجلال


بردرد و نان ، چو افتادم زپای

هم تو دستم را گرفتی ، ای خدای


گندمم را ریختی تا زر دهی

رشته ام بردی ، که تا گوهر دهی


در تو پروین نیست فکر و هوش

ور نه دیگ حق نمی افتد زجوش


جمعه 28/1/1388 - 21:53
اخبار
با اجرای طرح ساماندهی میدان پونک، بار ترافیکی حاکم بر معابر عمومی غرب تهران کاهش و زمان سفرهای درون شهری به حداقل می‌رسد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا معظمی ـ معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه پنج ـ با اعلام این خبر افزود: میدان پونک یکی از نقاط کلیدی ارتباطی شبکه بزرگراهی شمال به جنوب، غرب به شرق و بالعکس محورهای غربی شهر تهران به شمار می‌آید که حجم سنگینی از انتقال سفرهای غرب به شرق و مرکز شهر با پیش‌بینی خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی در این نقطه انجام می‌شود.

وی تاسیسات و امکانات و خدمات شهری پیرامون میدان را از دیگر عوامل جاذبه سفرهای شهری در این نقطه از غرب تهران برشمرد و افزود: با توجه به قابلیت‌های مذکور و حجم ورود خودرو و عابر پیاده، انتقال تردد از طریق چراغ راهنمایی و رانندگی بار ترافیکی را بر این نقطه متحمل کرده است.

معظمی ادامه داد: نبود لوپ حرکت شرق به جنوب بزرگراه همت ـ اشرفی اصفهانی، وضعیت نامناسب هندسی دوربرگردان جنوبی میدان پونک، عرض ناکافی پیاده‌روها و تقاضای بالای تبادل سفر از جمله عوامل تاثیرگذار در ایجاد گره ترافیکی میدان پونک است.

وی افزود: با هدف رفع این مشکلات طرح مطالعات ساماندهی میدان پونک از سال 86 آغاز و پس از تصویب حذف میدان پونک عملیات اجرای طرح در سال 88 اجرا می‌شود.

معظمی با بیان این که طرح با اعتباری معادل پنج میلیارد ریال طبق زمان‌بندی دو ماهه اجرا می‌شود، افزود: حذف میدان و تبدیل آن به تقاطع و احداث دوربرگردان در شمال و جنوب تقاطع، حذف و جابجایی کلیه حرکات گردش به چپ، استفاده از چراغ راهنمایی دوزمانه، ساماندهی خطوط تاکسیرانی و کانالیزه كردن حرکات عابر پیاده از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در طرح ساماندهی میدان پونک است.


جمعه 28/1/1388 - 21:51
بیوگرافی و تصاویر بازیگران
تعدادی از نقاشی‌های ادولف هیتلر به فروش گذاشته می‌شود.
به گزارش فارس، شبكه تلویزیونی یورونیوز اعلام كرد، تعدادی از آثار نقاشی متعلق به ادولف هیتلر رهبر نازی‌های آلمان در جنگ جهانی اول و دوم جهانی قرار است 23 اوریل، سوم اردیبهشت در یك حراجی، واقع در شهر كوچكی در غرب انگلیس به فروش برسد.

این نقاشی‌هایی كه به امضای هیتلر رسیده‌اند همگی در سال‌های 1908 تا 1914 كشیده شده‌اند.

سال گذشته نیز تعدادی از آثار هیتلر در بلژیك به فروش رفت.


جمعه 28/1/1388 - 21:49
دانستنی های علمی
- سعی کنید به شکست به عنوان راه جدیدی بنگرید. راهی که شما را به تفکر پیرامون بازسازی و تولد دوباره، راهنمایی می‌کند. 

- اگر قبول کنید که آن‌چه برای‌تان پیش می‌آید، به‌وسیله‌ی حکمت خداوند تعیین شده، دیگر از وقوع هیچ حادثه‌ی بدی، سراسیمه نمی‌شوید و نگرانی به دل خود، راه نمی‌دهید.

- فکر نکنید که از شما گذشته و یادگرفتنِ هنری تازه، خاص جوان‌ترهاست. برای آموختن نقاشی، موسیقی، شعر، داستان و نمایش، سن و سال مهم نیست بلکه علاقه، اهمیت دارد. فراموش نکنید هیچ آرام‌بخش اعصابی، هیچ آمپول خواب‌آوری و هیچ لالایی، آرام‌بخش‌تر از نگاه‌کردن به ساخته‌ی دست خودتان نیست.

- سعی کنید در محیط کار با کسی بیش از آن‌چه که لازم است، صمیمی نشوید. در برابر افرادی که سعی دارند بیش از آن‌چه که لازم است راجع به شما بدانند، تنها به لبخندی اکتفا کرده و آن‌گاه، روند صحبت را تغییر دهید.

- میز کار خود را تمیزکرده تا فردا صبح، آسوده‌تر به کار خود بپردازید. هرگز چند کار را با هم انجام ندهید، بلکه کاری را شروع کرده، به پایان برسانید و بعد به سراغ کار دیگری بروید.

- ساعتی یک‌بار از جای خود بلند شوید و کمی راه بروید تا زانوهای‌تان خسته نشوند. سعی کنید از صرف غذاهای پرچرب و سنگین بپرهیزید و خوراکی‌های ساده و پرانرژی مصرف کنید.

- صبح‌ها به جای کیک، میوه یا آب‌میوه بخورید. از خوردن بیش از سه فنجان چای در محل کار، خودداری کنید، زیرا اعصاب را تحریک‌کرده و خستگی می‌آورد. به جای آن، آب بخورید.

- خود را همان‌گونه که هستید، بپذیرید. سعی نکنید شخصیتی جز آن‌چه که هستید را به دیگران معرفی کنید و از خود، چهره‌ای جدید بسازید. با لحن عادی خود، صحبت کنید تا دیگران شما را بشناسند و همان‌گونه که هستید، قبول‌تان کنند.

- اولین گام برای رسیدن به آرامش، این است که به‌طور دقیق، مجسم کنید چه می‌خواهید. تا زمانی که آرزو و خواسته‌ی خود را نشناخته‌اید، هرگز نمی‌توانید آن را عملی کنید. دومین گام، عمل‌کردن به خواسته است.

- برای انجام هر کاری، چه ساده و چه مشکل، چه حیاتی و چه پیش‌پا افتاده، لازم است با تمایل و رغبت هرچه تمام‌تر، جلو بروید وگرنه با برداشتن گام‌های بی‌تفاوت و بی‌انگیزه، هرگز به سرمنزل مقصود، نخواهید رسید.

- به دیگران احترام بگذارید تا به شما احترام بگذارند. به خواسته‌ها و نیازهای دیگران اهمیت بدهید و در جهت منفعت‌های آنان بکوشید.

- «ریلکسیشن»، تکنیکی برای آرام کردن عضله‌های بدن است و شما با استفاده از آن می‌توانید از تنش و فشاری که بر بدن‌تان وارد شده، رها شوید و ذهن خود را نیز آرام کنید.

- مسایلی در زندگی وجود دارند که هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را پیش‌بینی کند یا از وقوع آن‌ها جلوگیری نماید. در صورت بروز چنین اتفاق‌هایی، کاری از شما برنمی‌آید، بنابراین خود را عذاب ندهید و حرص و جوش نخورید. 

- می‌توانید زندگی، کار و فرزندتان را در دل، به خدا بسپارید و با خیال راحت به امور خود بپردازید. البته این بدان معنا نیست که خودتان هیچ تلاشی نکنید! بلکه بعد از تلاش و کوششِ همیشگی، نتیجه را به او واگذار کنید و بدانید که او از همه، عالم‌تر و داناتر است.

- وظیفه‌های بیش از حد به خود محول نکنید و اشتباه‌های خود را ببخشید.

- بدن، همیشه پیام‌هایی به ما می‌دهد که اغلب به آن‌ها توجه نمی‌کنیم. برای نمونه گاهی وقت‌ها، در میانه‌ی روز، ناگهان احساس خستگی می‌کنیم. به جای نادیده گرفتن این حس، بهتر است میوه‌ای خورده و ببینیم آیا آن خستگی به‌خاطر پایین‌آمدن میزان قند خون بوده یا خیر.

دکتر محمد سیدا


پنج شنبه 27/1/1388 - 21:53
آموزش و تحقيقات
آگاهی از ذهنیت‌های فردی 

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که برخی از همکاران‌تان سبب ایجاد عصبانیت در شما می‌شوند؟ به نظر می‌رسد که طول موج آنان با شما، یکی نیست. آنان به چیزهایی که می‌خواهند، از راه‌های مختلف، دست پیدا می‌کنند و گاهی شما با خود می‌گویید: «آنان چگونه قادر به انجام چنین کاری هستند؟»

شخصیت و ویژگی‌های اخلاقیِ فردی، نقش مهمی در به‌دست آوردن اطلاعات از دیگران، پیروزی بر مشکل‌ها و سازماندهی زندگی، بازی می‌کند. به‌عنوان نمونه، افرادی که قوه‌ی تخیل بالایی دارند، نمی‌توانند جزئیات مبحث‌ها را به‌خوبی به‌خاطر بسپارند و یا افراد خون‌گرم و زودجوش به‌طور معمول، برنامه‌ریزی دقیقی برای زندگی خود ندارند. به هر حال، تیمی که تشکیل شده باشد از افرادی با خصوصیت‌های اخلاقی متفاوت، در کار خود، خیلی موفق‌تر عمل خواهد کرد. 

روان‌شناسی به نام «میر بریج»، تئوری جدیدی را برای بررسی شخصیت‌های مختلف، ارائه می‌دهد. در این تئوری، نگاهی دوجانبه به 4خصوصیت اخلاقی داشته که اگر آن‌ها را در وجود همکاران خود ببینیم، احساس می‌کنیم آنان با دیگران، فرق دارند. 

درون‌گرا یا برون‌گرا 

برخی از افراد ترجیح می‌دهند مشکل‌های خود را با دیگران در میان بگذارند، به وجود دیگران و مصاحبت با آنان محتاجند و تمایل دارند که در محیط‌های باز و شلوغ، کار کنند. همین سروصداهای روزمره‌ی زندگی است که به آنان، انرژیِ پیمودن ادامه‌ی راه را می‌دهد. برای این افراد، مهم است که مرکز توجه جمع باشند و یا به‌طور دائم، سخنرانی‌های متفاوتی داشته باشند. انرژی آنان، خارجی است و انسان‌های «برون‌گرایی» محسوب می‌شوند. افرادی که بیش‌تر در رشته‌ی هنرهای نمایشی و موسیقی، فعالیت می‌کنند جزو افرادی محسوب می‌شوند که انرژی را به بیرون، پراکنده می‌نمایند.

از سوی دیگر، افرادی نیز هستند که تمایل دارند بر روی موضوع‌های مختلف، تأثیرگذار باشند. این افراد به‌طور دقیق بر روی کلیه‌ی مبحث‌ها، تمرکز کرده و در مورد مسائل مختلف، فکر می‌کنند. یافته‌های آنان به‌طور معمول، خصوصی است و ترجیح می‌دهند که ساکت باشند. آنان آن‌قدر که از کتاب‌خواندن، لذت می‌برند، از شرکت در یک میهمانی، نمی‌توانند لذت ببرند. در محل کار ترجیح می‌دهند که فضای اختصاصی خودشان را داشته باشند و کار کردن در محیط باز را نمی‌پذیرند. این قبیل افراد، «درون‌گرا» هستند. به‌طور معمول، مهندسان علوم کامپیوتری و فیلسوفان در میان عمیق‌ترین «درون‌گرایان» قرارمی‌گیرند. 

اگر هریک از این خصوصیت‌ها به حد نهایی خود برسد، سبب ایجاد مشکل‌هایی می‌شود. «برون‌گرایان» احساس می‌کنند که «درون‌گرایان» آن‌قدرها که لازم است، صحبت نمی‌کنند و به همین دلیل، نمی‌توانند تشخیص دهند که چه چیزی در ذهن آنان می‌گذرد. درون‌گراها نیز آرزو می‌کنند که ای‌کاش برون‌گرایان می‌توانستند پیش از صحبت کردن، فکر کنند و تنها وقتی حرف بزنند که ایده‌ها را در ذهن خود، بررسی کرده باشند. 

البته باید توجه داشت که همه‌ی افراد در شرایط مختلف، عکس‌العمل‌های متفاوتی را از خود بروز می‌دهند و همه‌ی ما، گرایش‌های درون‌گرایانه و برون‌گرایانه را داریم و در موقعیت‌های مختلف، بسته به شرایط، واکنش‌های متفاوتی را از خود، بروز می‌دهیم. 

کلی‌گرا و جزئی‌نگر 

برخی از ما به جزئیات مطلب‌ها، ریز می‌شویم و هیچ توجهی به تصویر بزرگ‌تری که پیش روی‌مان قراردارد، نمی‌کنیم. 

گروه دیگری از افراد هستند که دورنمای خوبی از مسائل مختلف دارند اما از تمرکز کردن بر روی جزئیات، فراری هستند. «میر بریج» گروه اول را «جزئی‌نگر» و دوم را «کلی‌‌گرا» نام‌گذاری می‌نماید. افراد «جزئی‌نگر» را می‌توان بیش‌تر در میان کسانی که در کارهای عملی مهارت دارند، پیدا کرد مانند مهندسان، دانشمندان و هنرمندان. آنان در زمان حال، زندگی می‌کنند و کارهای‌شان را یکی پس از دیگری و با رعایت ترتیب، انجام می‌دهند و ترجیح می‌دهند که تغییرها را به‌صورت پله‌ای، بپیمایند. از سوی دیگر، «کلی‌‌گرایان»، از تصور و تخیل بالایی برخوردارند. آنان اطلاعات را از منبع‌های مختلفی به‌دست می‌آورند و برای آینده، اهمیت زیادی قائل‌اند و برخلاف «جزئی‌نگران»، دوست دارند که همواره تغییرهای کلی در زندگی خود، ایجاد کنند.

«کلی‌‌گرایان» معتقدند که «جزئی‌نگران» کمبود خلاقیت و قوه‌ی تخیل دارند و «جزئی‌نگران» نیز تصور می‌کنند که «کلی‌‌گرایان» در ابرها سیر می‌کنند.

نویسندگان، روزنامه‌نگاران و روان‌شناسان به‌طور طبیعی در رده‌ی «کلی‌‌گرایان» قرارمی‌گیرند. 

تحلیل‌گرا یا راه‌گشا 

دانشمندان و ریاضی‌دانان به‌طور معمول با استنباط و استنتاج مشکل‌ها، به راه‌حل می‌رسند. نقطه‌ای را به‌عنوان مرکزِ شروعِ فعالیت خود قرارداده و به‌صورت منطقی، به‌دنبال یافتن راه‌حل درست، برمی‌آیند. اگر از استدلال و برهان مناسب استفاده کنند، به پاسخ درست نیز دست پیدا خواهندکرد. بیش‌تر دانشمندان و مهندسان به‌شدت «تحلیل‌گرا» هستند.

گروه دیگر که «راه‌گشا» نامیده می‌شوند، درنظر می‌گیرند که مردم به‌دنبال چه راه‌حلی هستند، سپس به دنبال یافتن آن راه‌حل می‌روند. افرادی که به این شیوه، عمل می‌کنند، مشکل‌ها را به‌گونه‌ای حل می‌کنند که گویی خود نیز بخشی از آن هستند. این امر در حالی‌ست که تحلیل‌گرایان تا حد امکان، خودشان را منفصل از راه‌حلی که به‌دست می‌آورند، می‌دانند. 

«تحلیل‌گرایان»، تصور می‌کنند که «راه‌گشایان» (افرادی که مشکل‌ها را از طریق راه‌حل‌های انتزاعی حل می‌کنند)، افراد غیرمنطقی هستند.

 مشاورانِ اجتماعی به‌طور معمول در زمره‌ی «راه‌گشایان» قرارمی‌گیرند. آنان بر این باورند که تحلیل‌گرایان، افراد سردی هستند و قدرت حس‌کردن ندارند.

کنترل‌گرا یا دریافتی

برخی افراد همیشه دوست دارند زندگی‌شان، تحت کنترل باشد. آنان لیستی از کارهایی که باید انجام دهند را تهیه کرده و خاطره‌های خود را یادداشت می‌کنند. برای تعطیلات از قبل، برنامه‌ریزی می‌کنند و برای روز، ماه و سال خود نیز برنامه‌ریزی دارند. 

«میر بریج» این افراد را با نام «اندیشمند» یا «کنترل‌گرا» معرفی می‌کند. میز کار آنان همیشه تمیز و مرتب است و به‌راحتی می‌توانید هر چیزی را در جای خودش پیدا کنید. 

گروه دیگری نیز وجود دارند که «میر بریج» آنان را با نام «دریافتی» معرفی می‌کند. این افراد، احساس می‌کنند اگر برای یک‌ماه آینده‌ی خود برنامه‌ریزی کنند، دست‌وپای‌شان بسته می‌شود. آنان دوست دارند که خود را در جریان زندگی قراردهند، ساعت‌های انعطاف‌پذیر کاری را تجربه کنند، موقعیت‌های جدید زندگی را در آغوش بگیرند و همواره آماده‌ی رویارویی با تجربه‌های جدید در زندگی هستند.

«کنترل‌گرایان» می‌خواهند کارشان را پیش از وقتِ تفریح، انجام داده باشند اما «دریافتی‌ها» در هر زمان، آماده‌ تفریح هستند.

اگر کارفرمای شما در این خصوصیت، عکس شما باشد، آن وقت رابطه‌ شما، جالب و دیدنی خواهد بود.

رابطه‌ها 

همه‌ افراد در درون خود، خصوصیت‌های اخلاقی متفاوتی دارند و هرکس که درک بهتری از خود داشته باشد، خیلی راحت‌تر می‌تواند متوجه نقاط قوت و ضعف خود شود. زمانی که شما ارتباط‌تان را با همکاران و دوستان‌تان در نظر می‌گیرید و به ناراحتی‌ها و مشکل‌هایی که ممکن است به‌وجود آیند، فکر می‌کنید، توضیح‌هایی که در این مقاله در اختیارتان قراردادیم، می‌تواند کمک زیادی به شما کند و به این‌ترتیب، می‌توانید رابطه‌های خود را بهبود بخشید.
 
مهندس مرجان نقوی


پنج شنبه 27/1/1388 - 21:51
خواستگاری و نامزدی
زندگی همواره در مسیر دلخواه ما حرکت نمی‌کند. ناراحتی و غم نیز جزئی از زندگی است. وقتی یک ارتباط دوستانه پایان می‌پذیرد و یا پایانی دردناک دارد، قلب ما به درد می‌آید. حال این پایان ارتباط می‌تواند مربوط به دو دوست باشد یا اقوام یا زن و شوهر؛ می‌تواند به دلیل مرگ عزیزی باشد و یا ناشی از طلاق. در این مواقع ممکن است فکر کنید که هیچ‌وقت نمی‌توانید به این غم‌، عصبانیت و فقدان شدید غلبه کنید و ‌در مقابل آن دوام بیاورید. اما حقیقت امر، این است که این درد و غم هم می‌گذرد و در‌نهایت، شما به زندگی عادی باز‌می‌گردید، یعنی باید بازگردید چون این رسم زندگی است. انسانی که حیات دارد، باید استقامت داشته باشد. 

در چنین مواقعی که به دلیلی‌، یک ارتباط دوستانه از بین می‌رود، همه‌ی انسان‌ها مراحلی را تحت عنوان مراحل تسکین و ترمیم می‌گذرانند‌. چهار مرحله‌ی عصبانیت، غم، ترس و اندوهِ ناشی از فقدان، شرایطی است که با بررسی و کارکردن بر روی آن‌ها می‌توان دوران نقاهت ناشی از مشکل به‌وجود آمده را سریع‌تر گذراند و به زندگی عادی بازگشت. 

اولین احساس‌: عصبانیت 

اول از همه لازم است بدانید که احساس عصبانیت در چنین شرایطی، به‌طور کامل طبیعی است. عصبانیت، احساسی است که ما را به این آگاهی و هوشیاری می‌رساند که «اتفاقی افتاده است که نمی‌خواستیم رخ دهد و به احتمال زیاد، مسائلی وجود داشته ‌که بر روی آن‌ها کنترلی نداشته‌ایم.» اگر با دید مثبت نگاه کنیم‌، عصبانیت می‌تواند به شما کمک کند تا مسائلی را ببینید که در زندگی، خواهان آن هستید و می‌خواهید این مسائل از آن‌چه که در تجربه‌ی قبلی داشتید، متفاوت شوند‌. در‌ضمن، عصبانیت، دیدگاه جدیدی در مورد روابط‌تان به شما می‌دهد‌ چرا‌که متوجه می‌شوید نقاط ضعف شما در این مواقع چیست و چه کارهای اشتباهی را در این زمینه انجام داده‌اید. 

اگر شما تمام وقایع و جریانات قبلی را بد می‌بینید و احساس می‌کنید هیچ‌چیز خوبی وجود نداشته است‌، به احتمال زیاد، ‌دو‌دستی به عصبانیت خواهید چسبید. انتقام گرفتن ‌یا دعوا، ‌ممکن است به‌طور موقت‌، حال شما را بهتر کند اما اگر ادامه پیدا کند، درنهایت، باعث می‌شود احساسات منفی در وجود شما تقویت گردد. مطالعات نشان می‌دهد هر‌چه این احساسات منفی در شما بیش‌تر باشد، بیش‌تر عصبانی می‌شوید، یعنی وضعیت شما در یک چرخه‌ی معیوب هم‌چنان بدتر می‌شود. 

اگر به‌شدت عصبانی هستید‌، تنها راه حقیقی برای تسکین شما این است که در مورد احساسات‌تان صحبت کنید. مطالعات نشان می‌دهد وقتی افراد بتوانند به‌طور کامل، احساسات‌شان را بروز دهند (البته این فرآیندی است که به زمان احتیاج دارد) عصبانیت آنان به‌طور قابل توجهی‌، کاهش پیدا می‌کند. 

دومین احساس‌: غم 

از دست دادن یک فرد یا پایان یک ارتباط، می‌تواند باعث احساس غم عمیقی در دل شود. آن‌چه که می‌خواستید‌، اتفاق نیفتاده ‌و ممکن است احساس عدم شادی‌، افسردگی و درماندگی داشته باشید. بعضی از مردم در این شرایط، از انرژی خود برای غلبه بر غم استفاده می‌کنند. آنان سعی می‌کنند آن‌را تحمل کنند یا ‌تحت پوشش عصبانیت یا احساسات دیگر، دفنش کنند. بعضی دیگر نیز ‌خود را با کار یا سایر فعالیت‌ها سرگرم می‌کنند تا از غم، نجات پیدا کنند‌‌ ولی توجه داشته باشید که آسیب‌های احساسی نیز مانند زخم‌های جسمی، به توجه نیاز دارند‌. غم می‌تواند با قلب شما ارتباط برقرار کند و توانایی دوست‌داشتن و لذت‌ بردن‌ را از شما بگیرد. اگر غم را احساس کنید و به آن احترام بگذارید، در‌نهایت به جایی می‌رسید که می‌توانید از دست آن خلاص شوید و دوباره احساس خوبی به‌دست آورید. 

گریستن، یک عامل تسکین‌دهنده در این مرحله است که شاید احساس شما را تغییر ندهد اما کمک می‌کند کمی سبک‌تر شوید و راحت‌تر باشید. اگر غم، دست از سر شما بر‌نمی‌دارد، شاید شما تمام ‌تمرکز خود را بر روی آن ‌گذاشته و احساسات دیگر خود را فراموش کرده‌اید. 

سومین احساس‌: ترس 

 در بیش‌تر وقت‌ها، ‌وقتی یک ارتباط پایان می‌پذیرد، فرد از ترک‌شدن‌، تنها ماندن و طرد‌شدن، می‌ترسد و یا حتی احساس بی‌کفایتی می‌کند. البته ترس در جای خود، با‌ارزش ا‌ست به‌دلیل آن‌که به شما فرصت می‌دهد به ‌نقاط ضعف خود و آن‌چه که نباید اتفاق می‌افتاد‌، فکر کنید. احساس ترس از آن‌چه که نمی‌خواهید‌، به شما کمک می‌کند ‌خواسته‌های واقعی خود را بهتر بشناسید. راه کلیدی، آن است که ترس را با تمام وجود، احساس و بعد آن‌ر‌ا تخلیه کنید‌ ولی به هیچ‌وجه از تمام انرژی خود برای نبرد با ترس استفاده نکنید. به‌یاد داشته باشید همه‌چیز تحت کنترل شما نیست و قرار هم نیست شما فرد کاملی باشید. قسمتی از مقابله با ترس‌، مواجه شدن با این واقعیت است که شما کنترل کمی بر دنیای خارج دارید. اگر این مسأله را درک کنید‌، آن‌وقت فرصت‌های جدیدی برای شما ایجاد می‌شود. 

بهتر است یک قلم و کاغذ بردارید و دو خط عمودی روی آن رسم کنید‌. در یک ستون، تمام مواردی که شما را می‌ترسانند، بنویسید‌. برای نمونه: «من می‌ترسم هیچ‌کس دوباره مرا دوست نداشته باشد» در ستون میانی، ‌شواهد و مدارکی دال بر درست بودن این ترس را بنویسید: «در حال حاضر من تنها هستم و کسی به من محبت نمی‌کند» و در سمت چپ، سه‌راه غلبه بر ترس موجود را بنویسید: «1- با افراد جدید ارتباط برقرار می‌کنم.‌ 2- به‌یاد داشته باشم رابطه‌ی قبلی چندان خوب نبوده است و یا این‌که گذشته و کاری نمی‌توان کرد. 3-همیشه به یاد داشته باشم میلیارد‌ها انسان روی این کره‌ی خاکی زندگی می‌کنند و شانس پیدا کردن دوباره‌ی فرد مورد علاقه، هرگز کم نیست.»

هدف از این تمرین، این است که به ترس خود نگاهی بیندازید و واقعیت‌ها را ارزیابی کنید. خودتان باید راه‌هایی را برای خلاصی از این تنش، پیدا کنید و آینده‌ای بهتر از آن‌چه می‌خواهید‌، تصور کنید. 

چهارمین احساس‌: اندوه ناشی از فقدان 

وقتی یک رابطه پایان می‌پذیرد‌، فرد دچار اندوه و یا افسوس می‌شود. در این موارد‌، افراد به چیزهایی که آرزو داشتند‌ داشته باشند، فکر می‌کنند. اگر این احساس خیلی طول بکشد، فرد مدام در گذشته‌ی خود می‌ماند و به‌سختی می‌تواند بر روی حرکت به سوی آینده‌ای دیگر، تمرکز کند‌. بهتر است اندوه را به‌طور کامل حس کنید و باور کنید نمی‌توانید آن‌چه را که گذشته، تغییر دهید. باید بدانید غیر‌ممکن‌ها چیست و تنها با این روش می‌توانید به ممکن‌ها فکر کنید. بهتر است از این‌پس، از شر امیدهای گذشته خلاص شوید و به امید‌هایی تازه فکر کنید. اگر از نظر احساسی قبول کنید یک‌سری موارد قابل تغییر نیست‌، در‌‌نهایت، به آرامش ذهنی می‌رسید و قلب شما برای دوست‌داشتن و دوست داشته شدن، آماده می‌شود. 

به هیچ‌وجه به آینده‌ای نا‌معلوم و ناشناخته نپردازید‌. اگر مدام گرفتار اندوه و پشیمانی باشید‌، نمی‌توانید با ترس‌های خود مواجه شوید. در این‌صورت، به سایر احساسات خود توجه نمی‌کنید و نمی‌توانید از شر امیدهای گذشته خلاص شوید و به ممکن‌ها و ‌آینده‌ای جدید، فکر کنید. در مورد احساسات خود، با فردی متعهد صحبت کنید و سعی‌کنید گذشته را به‌طور کامل فراموش کنید.

گردآوری و تنظیم: مهندس مرجان نقوی
 
منبع : عصر ایران 
پنج شنبه 27/1/1388 - 21:50
اخبار
در شرایطی که رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی، سفره عقد و ظروف کرایه بر ثبات قیمت و هزینه‌های این مراکز طی دو سال اخیر تأکید دارد، برخی از فعالان این صنف از افزایش تا 50 درصدی نرخ خدمات تالارهای پذیرایی خبر می‌دهند. 

به نوشته «سرمایه»، «نرخ خدمات ارائه شده توسط اعضای اتحادیه تالارهای پذیرایی، سفره عقد و ظروف کرایه از سال 86 تاکنون افزایش نیافته است.» رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی، سفره عقد و ظروف کرایه ضمن بیان این مطلب به سرمایه گفت: «هم اکنون در تهران تعداد مراکزی که مشغول ارائه خدمات مربوط به برگزاری مجالس عروسی هستند و فعالیت آنها رسمی و مجاز تلقی می‌شود، حدود 300 مرکز است و حدود 50 واحد نیز در حال طی کردن مراحل تکمیل پرونده و دریافت مجوز هستند.» 

خسرو ابراهیمی تالارهای پذیرایی را به انواع درجه یک، دو و سه تقسیم کرده و ادامه داد: «این تقسیم بندی بر اساس ظرفیت و فضای تالار، کیفیت سفره عقد، تنوع و کیفیت غذا، انبارداری و ... صورت گرفته است.»

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی، سفره عقد و ظروف کرایه با اشاره به اینکه خدمات تالارهای پذیرایی نرخ ثابتی ندارد، اظهار داشت: «نرخ خدمات این مراکز تابع دستورات، سفارشات و تعداد مهمان‌ها، کیفیت و تنوع غذا و... دارد.»

داوود رحیمی مدیر یک تالار پذیرایی در این باره گفت: «هزینه‌های مربوط به ازدواج طی یک سال اخیر تا 50 درصد افزایش یافته است.»

وی ادامه داد: «هزینه تهیه غذا تا 20 درصد افزایش یافته است. به عنوان مثال قیمت منوی 3000 تومانی به 3500 تومان رسیده است. همچنین هزینه خدماتی چون گل آرایی، آتش بازی، بادکنک آرایی و ... در کمترین قیمت از 70 هزار به 100 هزار تومان رسیده است.»

از سوی دیگر در حالی که رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی نرخ ورودی تالارهای پذیرایی را بین 100 تا 500 هزار تومان عنوان می‌کند، فعالان این صنف این میزان را بین 100 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان بیان می‌کنند. 

محمد امامی مدیر یک تالار پذیرایی در شمال تهران در این رابطه گفت: «این قیمت‌ها با توجه به درجه بندی و کیفیت خدمات ارائه شده توسط تالار یا باغ تعیین شده و از نوسان بالایی برخوردار است.» 

وی افزود: «نرخ ورودی تالارها معمولاً بین 100 تا 800 هزار تومان و باغ‌ها و ویلاها بین 300 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان است.» وی تصریح کرد: «قیمت غذای این مراکز نیز با توجه به تعداد و تنوع غذا، کیفیت آن، تعداد دسر و ... برای هر نفر از 3500 تومان شروع شده و به 150 هزار تومان می‌رسد. ارائه و طبخ غذاهایی از جمله بره بریان، بوقلمون یا غذاهای مخصوص کشورهای اروپایی و آسیای شرقی از جمله عواملی است که باعث افزایش قیمت غذا می‌شود.» 

وی هزینه‌های مربوط به عکاسی، فیلمبرداری و آتلیه عروسی را بین 150 هزار تا پنج میلیون تومان ذکر و تصریح کرد: «این مبلغ بستگی زیادی به نوع فیلمبرداری دارد. هرچه تعداد دوربین‌هایی که از مراسم فیلمبرداری می‌کنند بیشتر باشد قیمت‌ها نیز بالاتر می‌رود. همچنین نوع فیلمبرداری یکی از عوامل تعیین کننده قیمت است. به عنوان مثال هزینه فیلمبرداری از مراسم ازدواج توسط هلی کوپتر در هر ساعت مبلغی حدود یک میلیون و 700 هزار تومان است.» 

امامی در رابطه با هزینه‌های استفاده از گروه موسیقی نیز گفت: «هزینه استفاده از گروه موسیقی و ارکستر در مراسم ازدواج با توجه به شهرت، تجربه و مهارت گروه از 150 هزار تومان شروع شده و به سه میلیون تومان برای یک شب می‌رسد حتی گفته می‌شود که برخی افراد برای اجرای موسیقی مبالغی تا سقف 20 میلیون تومان هم دریافت می‌کنند.» 

سفره عقد 
«در حال حاضر هزینه کرایه سفره عقد در ساده ترین مدل و شکل آن حدود 50 هزار تومان است.» مدیر یکی از تالارهای پذیرایی ضمن بیان این مطلب گفت: «این مبلغ برای کرایه سفره‌های معروف به سفره‌های آبشاری به حدود 500 هزار تومان افزایش می‌یابد.» 

محمدرضا پلنگی با بیان اینکه «این قیمت‌ها با توجه به سفارش و درخواست سفره‌های خاص ممکن است به یک میلیون تومان هم برسد»، افزود: «ارائه خدماتی چون گل آرایی، سفره آرایی، میوه آرایی، شمع آرایی، بادکنک آرایی و نورافشانی از جدیدترین خدماتی است که طی چند سال اخیر با تقاضای بالایی مواجه شده و مشتریان خاص خود را پیدا کرده است.» وی در رابطه با هزینه‌های استفاده از این خدمات اظهار کرد: «این هزینه رابطه مستقیمی با تعداد، تنوع و قیمت گل، میوه و... دارد، به عنوان مثال هزینه گل آرایی برای هر 200 نفر حدود 100 هزار تومان است.» 
وی تصریح کرد: «هزینه کرایه یک پکیج کامل شامل میز، صندلی کاوردار، ظروف و... برای هر نفر بین 1500 تا 3500 تومان است.» 
 
لباس عروس و داماد 
سمیه لطفی‌زاده یکی از فعالان بازار لباس عروس و سفره عقد نیز در این رابطه گفت: «قیمت خرید لباس عروس در مناطق مرکزی و جنوبی شهر بین 150 هزار تا یک میلیون تومان است درحالی که این مبلغ در مراکز شمالی شهر بین 500 هزار تا 10 میلیون تومان است. همچنین قیمت کرایه انواع مختلف لباس عروس در مناطق شمالی شهر از 300هزار تومان شروع شده و به دو میلیون تومان می‌رسد درحالی که در مناطق جنوبی و مرکزی شهر با پرداخت مبلغی بین 50 تا 250 هزار تومان می‌توان یک لباس عروس را کرایه کرد.»

وی همچنین در رابطه با قیمت کت و شلوار داماد گفت: «قیمت یک دست کت و شلوار نیز از 70 هزار تومان تا چند میلیون تومان متفاوت است.»

وی هزینه کرایه سفره عقد را نیز بین 50 هزار تا دو میلیون تومان ذکر کرد و افزود: «قیمت سفره‌هایی که مدل یونانی، هندی و... دارند در مقایسه با سفره‌های عادی بالاتر است. همچنین چیدن سفره عقد روی آب هزینه بالاتری برای عروس و داماد دربردارد.» 

هزینه کرایه اسب سفید داماد
«کرایه اتومبیل برای برگزاری مراسم ازدواج از تفاوت چشمگیری برخوردار است.» رضا حسین زاده یکی از فعالان بازار کرایه اتومبیل ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: «قیمت کرایه اتومبیل‌هایی چون پراید، پژو 206 و پرشیا در هر ساعت بین پنج تا هفت هزار تومان است در حالی که این مبلغ برای کرایه اتومبیل‌های قدیمی یا خودروهایی چون بنز به 250 تا 500 هزار تومان می‌رسد. همچنین قیمت کرایه درشکه بین 300 تا 400 هزار تومان است.» 

وی تصریح کرد: «هزینه گل آرایی ماشین عروس بدون احتساب قیمت گل نیز بین 10 تا 500 هزار تومان است. قیمت دسته گل عروس نیز از 25 هزار تومان شروع شده و به 250 هزار تومان می‌رسد.»
 
حلقه 
یکی از اولین مراکزی که عروس و داماد برای تهیه مقدمات برگزاری مراسم ازدواج به آنجا مراجعه می‌کنند، بازار طلافروشان است. نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه گفت: «قیمت هر جفت حلقه در ساده ترین شکل آن حدود 50 هزار تومان است. این مبلغ برای تهیه حلقه‌های گران قیمت و سفارشی به 20 میلیون تومان می‌رسد.» محمد کشتی آرای در رابطه با هزینه‌های تهیه سرویس طلا نیز گفت: «کمترین هزینه برای تهیه یک سرویس طلا شامل دستبند، گردنبند و گوشواره در ساده ترین شکل حدود 500 هزار تومان است و نمی توان سقف قیمت برای یک سرویس طلا تعیین کرد چرا که قیمت‌ها در این بخش ارتباط مستقیمی با تعداد و وزن جواهراتی دارد که در ساخت سرویس مورد استفاده قرار گرفته است.»
 
هزینه زیبایی یک شب
«در حال حاضر حداقل هزینه مربوط به آرایش عروس در تهران حدود 70 هزار تومان است.» مرضیه مقدم صاحب یک آرایشگاه زنانه ضمن بیان این مطلب گفت: «این مبلغ در برخی از آرایشگاه‌های تهران تا سقف سه میلیون تومان افزایش می‌یابد.»

فرامرز محسنی صاحب آرایشگاهی است که در آن خدمات مربوط به آرایش داماد ارائه می‌شود. وی در رابطه با هزینه‌های اصلاح و آرایش داماد گفت: «این امر بین 10 تا 300 هزار تومان خرج روی دست داماد می‌گذارد.»
قیمت کارت‌های دعوت عروسی از 500 تومان شروع شده و به 5000 تومان می‌رسد. همچنین قیمت آینه و شمعدان در ساده‌ترین شکل آن حدود 30 هزار تومان است. این مبلغ برای آینه و شمعدان‌های طلا و نقره به چندین میلیون تومان می‌رسد.
 
منبع : عصر ایران 
پنج شنبه 27/1/1388 - 21:48
کامپیوتر و اینترنت
جام جم آنلاین: رئیس بیستمین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران با اشاره به این كه تلفن همراه باعث انتقال میكروب‌های مقاوم به درمان از بیمارستان‌ها و مراكز درمانی به سایر محیط‌های زندگی می‌شود، خواستار ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در این مراكز شد. 

ایرج خسرونیا كه به مناسبت برپایی كنگره سالانه انجمن متخصصان داخلی ایران سخن می‌گفت، افزود: تلفن همراه گاه باعث انتقال میكروب از یك بیمار به بیمار دیگر می‌شود.

وی ادامه داد: تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، علل انتقال بسیاری از بیماری‌های مقاوم به درمان در بیمارستان‌ها به ویژه در بخش‌های CCU-ICU ‌دستان آلوده پزشكان و پرستاران به میكروب‌های خطرناك بوده كه به دنبال معاینه یك بیمار آلوده و عفونی به بیماران دیگر منتقل می‌شود.

خسرو‌نیا یاد‌آور شد: این دستان آلوده علاوه بر این كه به طور مستقیم میكروب و ویروس را از بیماری به بیماری دیگر منتقل می‌كنند، تلفن‌های همراه پزشكان و پرستاران را كه در طول روز به‌طور مكرر مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیز آلوده كرده، باعث انتقال میكروب از بیمارستان‌ها به منازل و مطب‌ها می‌شود.

خسرو‌نیا اظهار كرد: متاسفانه 10 درصد میكروب‌های انتقال‌یافته از طریق تلفن همراه از نوع میكروب‌های مقاوم به درمان است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 40 درصد تلفن همراه افراد معمولی و 75 درصد تلفن همراه پزشكان و پرستاران آلوده به میكروب‌های مختلف بوده و 5 درصد این میكروب‌ها خطرناك و بیماری‌زاست.

رئیس بیستمین كنگره انجمن پزشكان متخصص داخلی به پزشكان و پرستاران توصیه كرد در موقع معاینه بیماران از تلفن همراه استفاده نكرده و بعد از معاینه و ضدعفونی كردن دست‌های خود با این وسیله مدرن خطرناك تماس داشته باشند.

وی با اشاره به این كه در بسیاری از منازل دیده شده كه تلفن همراه به صورت اسباب‌بازی در اختیار كودك قرار می‌گیرد، نسبت به تهدید سلامت كودكان ابراز نگرانی و اظهار كرد: این امر علاوه بر آثار مخرب امواج، باعث انتقال میكروب از طریق تلفن همراه به كودكان شده و به همین سبب است كه در سال‌های اخیر درمان برخی از بیماری‌های عفونی به سختی انجام گرفته و این بیماری‌ها به آنتی‌بیوتیك‌های معمولی جواب نمی‌دهند.

‌بیستمین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران با تاكید بر بررسی و پیشگیری از بیماری‌های خطرناك و با سخنرانی استادان خارجی و داخلی 11 تا 15 اردیبهشت‌ در مركز همایش‌های رازی تهران برگزار خواهد شد.


پنج شنبه 27/1/1388 - 21:46
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته