• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 138
زمان آخرین مطلب : 5479روز قبل
آموزش و تحقيقات
بی‌شك كارآفرینی سهم عمده و نقش ویژه‌ای در توسعه فناوری‌های نوین از جمله فناوری اطلاعات داشته و دارد؛ اگرچه این فناوری‌ها نیز خود بر كارآفرینی تاثیر گذار بوده و به عبارتی كارآفرینی مدرن را بوجود آورده‌اند. همچنین در رابطه با مشاغل ایجاد مشاغل جدید و متنوع در عصر اطلاعات و ارتباطات، با توجه به تحولات فناوری و بخصوص فناوری اطلاعات، مستلزم شناخت ماهیت این مشاغل است. آگاهی از تأثیرپذیری مشاغل از تكنولوژی یا اثرگذاری بر توسعه آن، نتیجه درك ماهیت مشاغل خواهد بود ============================================ سید محمد حسینی<<< مهندس فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف ============================================
يکشنبه 23/10/1386 - 19:25
کامپیوتر و اینترنت
اخیراً PopCap از بین بیش از 7500 نفر بازی کننده بزرگسال بازی‌های ساده خودش نظرخواهی جالبی انجام داده. نتایج این نظرخواهی می‌گویند حدود 80 درصد از کسانی که اهل بازی‌های ساده دسکتاپی هستند آنها را با فرزندان و نوه‌های خود بازی می‌کنند و از این میان 90 درصد تایید کرده‌اند که این بازی‌ها باعث شده‌اند آنها به نسل بعد خانواده‌شان نزدیک‌تر بشوند و با کمک بازی‌ها، می‌توانند اختلاف بین نسل‌ها را کمتر کنند. این موضوع در کشور خودمان هم صدق می‌کند. وجود بازی‌های ساده در رایانه‌ها حتی پدر و مادرها را هم جذب می‌کند. بسیاری از پدرها و مادرها در کنار فرزندان به بازی هایی نظیر Dyonmite Chuzzle یا Zuma می‌پردازند. این بازی خوراک مسابقه دادن با پدر و مادرهاست! این بازی به طورکلی هیچ مهارت خاصی احتیاج ندارد و انجام آنقدر ساده است که رده سنی 3 تا 80 سال به راحتی می‌توانند در عرض 2 دقیقه یاد بگیرند..
يکشنبه 23/10/1386 - 19:23
کامپیوتر و اینترنت
اما اکنون USB 3.0 در راه است.سرعت انتقال اطلاعات در USB 3.0 ده برابر USB 2.0 یعنی ۴.۸ گیگابایت در ثانیه خواهد بود. شاید سرعت کنونی USB هم برای انتقال اطلاعات کافی به نظر برسد٬ اما با ورود محصولات ویدیوی با کیفیت بالا، هنوز نیاز به سرعت‌های بیشتر احساس می‌شود. USB 3.0 که تا سال ۲۰۰۹ وارد بازار خواهد شد ظاهری شبیه USB‌های کنونی دارد و از آن هم پشتیبانی می‌کند اما به جای کابل‌های کنونی از نوعی کابل نوری بهره می‌گیرد. نسل جدید USB علاوه بر داشتن سرعت بیشتر٬ لود کمتری به ادوات جانبی متصل شده به کامپیوتر وارد خواهد کرد و مصرف برق بهینه‌تری را با كاهش مدت زمان لود شدن داده‌ها در دستگاه‌های قابل حمل خواهد داشت.
يکشنبه 23/10/1386 - 19:22
آموزش و تحقيقات
بی‌شك كارآفرینی سهم عمده و نقش ویژه‌ای در توسعه فناوری‌های نوین از جمله فناوری اطلاعات داشته و دارد؛ اگرچه این فناوری‌ها نیز خود بر كارآفرینی تاثیر گذار بوده و به عبارتی كارآفرینی مدرن را بوجود آورده‌اند.
 همچنین در رابطه با مشاغل ایجاد مشاغل جدید و متنوع در عصر اطلاعات و ارتباطات، با توجه به تحولات فناوری و بخصوص فناوری اطلاعات، مستلزم شناخت ماهیت این مشاغل است. آگاهی از تأثیرپذیری مشاغل از تكنولوژی یا اثرگذاری بر توسعه آن، نتیجه درك ماهیت مشاغل خواهد بود.
سید محمد حسینی<<< مهندس فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف
شنبه 24/9/1386 - 13:36
آموزش و تحقيقات

اما اکنون USB 3.0 در راه است.سرعت انتقال اطلاعات در USB 3.0 ده برابر USB 2.0 یعنی ۴.۸ گیگابایت در ثانیه خواهد بود. شاید سرعت کنونی USB هم برای انتقال اطلاعات کافی به نظر برسد٬ اما با ورود محصولات ویدیوی با کیفیت بالا، هنوز نیاز به سرعت‌های بیشتر احساس می‌شود.

USB 3.0 که تا سال ۲۰۰۹ وارد بازار خواهد شد ظاهری شبیه USB‌های کنونی دارد و از آن هم پشتیبانی می‌کند اما به جای کابل‌های کنونی از نوعی کابل نوری بهره می‌گیرد. نسل جدید USB علاوه بر داشتن سرعت بیشتر٬ لود کمتری به ادوات جانبی متصل شده به کامپیوتر وارد خواهد کرد و مصرف برق بهینه‌تری را با كاهش مدت زمان لود شدن داده‌ها در دستگاه‌های قابل حمل خواهد داشت.
شنبه 24/9/1386 - 13:32
آموزش و تحقيقات

اخیراً PopCap از بین بیش از 7500 نفر بازی کننده بزرگسال بازی‌های ساده خودش نظرخواهی جالبی انجام داده. نتایج این نظرخواهی می‌گویند حدود 80 درصد از کسانی که اهل بازی‌های ساده دسکتاپی هستند آنها را با فرزندان و نوه‌های خود بازی می‌کنند و از این میان 90 درصد تایید کرده‌اند که این بازی‌ها باعث شده‌اند آنها به نسل بعد خانواده‌شان نزدیک‌تر بشوند و با کمک بازی‌ها، می‌توانند اختلاف بین نسل‌ها را کمتر کنند.

این موضوع در کشور خودمان هم صدق می‌کند. وجود بازی‌های ساده در رایانه‌ها حتی پدر و مادرها را هم جذب می‌کند. بسیاری از پدرها و مادرها در کنار فرزندان به بازی هایی نظیر Dyonmite Chuzzle یا Zuma می‌پردازند. این بازی خوراک مسابقه دادن با پدر و مادرهاست! این بازی به طورکلی هیچ مهارت خاصی احتیاج ندارد و انجام آنقدر ساده است که رده سنی 3 تا 80 سال به راحتی می‌توانند در عرض 2 دقیقه  یاد بگیرند.

شنبه 24/9/1386 - 13:26
آموزش و تحقيقات
شاید شروعی برای دوران جدید بشقابهای پرنده را بتوان سالهای 1946 و 1947 دانست . در این سالها كه جامعه انسانی از پیشرفتهای علمی و فنی خود كاملا به وجد آمده بود؛ به یكباره گزارشهای فراوانی از مشاهده اجرام پرنده ناشناس در گوشه و كنار آمریكا و اروپا منتشر شد . در ابتدا گمان می شد این اجرام نوعی ابزار پروازی جدید و ساخت شوروی سابق است كه اینك در آغاز جنگ سرد قرار است نقش جاسوسهای هوایی بلوك شرق را بر عهده گیرد اما انتشار گزارش رویت این سفاین بیگانه! بر فراز كاخ كرملین در مسكو و سپس نقاط دیگر شوروی و انتشار این نكته كه روسها هم مدتی است با این میهمانان ناخوانده درگیر هستند توجه دانشمندان را به سوی پاسخ متفاوتی رهنمون ساخت.
يکشنبه 11/9/1386 - 15:18
آموزش و تحقيقات
من دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف هستم.
______________________________________________

Arianaa30

پنج شنبه 8/9/1386 - 17:40
آموزش و تحقيقات
شاید یكی از چالش های بزرگ اختر فیزیك در این قرون موضوع جذاب سیاهچاله ها باشد . آنسوی افق رویداد بر هیچ شخصی مشخص نیشت . شاید در آن سوی آن فضایی عمیق پنهان شده باشد ، شاید این فضا آن حد بزرگ باشد كه برای انسان قابل تصور نباشد . انسان از گذشته می دانسته كه زمین كروی بوده و به عبارت بهتر مسطح نبوده و در واقع خمیده می باشد ، به عبارت دیگر كره ای است كه لبه ندارد. ما از روی آن نمی افتیم زیرا نیروی سحرآمیز گرانش هركس و هرچیزی را محافظت می كند تا به سطح سیارات دیگر نیافتد .

پس از آنكه نسبیت آلبرت اینشتن پا به عرصه نهاد به این موضوع پرداخته شد كه فضا خودش خمیده است. حالا ما می دانیم كه سفر به دریای بیكران فضا كه ما به آن جهان می گوئیم در واقع به مكانی ژرف و عمیق است و اگر مسافری بدون اطلاع به آن سفر كند ممكن است به داخلی اجرامی فوق العاده عظیم سقوط كند و زندگی را برای همیشه وداع گوید و با یك ریسك جانش را از دست بدهد . او به درونی افقی كاملا" مخفی سقوط می كند و ما هنوز به طور كامل نمی دانیم كه برایش چه پیش می آید این افق وحشتناك متعلق به سیاهچاله است .

پنج شنبه 8/9/1386 - 17:38
آموزش و تحقيقات
یك محقق ایرانی در دانشگاه پنسیلوانیا به كمك یكی از همكارانش ، نشان داده است كه می توان با استفاده از پرتوهای پلاسمایی اجسام را نامریی كرد.

ایده نامریی كردن اجسام تا چندی پیش تنها در سطح داستانهای تخیلی علمی نظیر «مرد نامریی» ، «چ جی ولز» مطرح بود اما «نادر انقطاع» و «آندرآ آلو» از دانشگاه پنسیلوانیا شیوه ای را پیشنهاد كرده اند كه با استفاده از آن می توان با فناوریهای موجود، اجسام را تا حد زیادی غیر قابل رویت ساخت .

به اعتقاد فیزیكدان این روش كاربردهای متعددی در فناوری های نظامی مربوط به مخفی كردن و استتار اجسام خواهد داشت . در گذشته گروههایی از فیزیكدانان كوشیده بودند با روش موسوم به «روش آفتاب پرست» به استتار اشیا و اجسام دست یابند.

محققان دانشگاه توكیو نیز بر روی نوعی پارچه تحقیق می كنند كه بر همین مبنا عمل استتار را انجام می دهد: در داخل این پارچه دانه هایی نظیر رشته تسبیح كار گذارده شده كه می تواند صحنه ای را كه برروی آن تابانده می شود منعكس سازد و جسمی را كه این پارچه بر آن پوشانده شده نظیر بدن آفتاب پرست به رنگ محیط درآورد و به این ترتیب آن را نامریی سازد.

محقق ایرانی و همكارش با انجام محاسباتی نشان داده اند اجسام كروی یا استوانه ای كه با این قبیل سپرها پوشیده شوند، عملا نور بسیار كمی از خود بازمی تابند. در عمل زمانی كه این اجسام در معرض نور مریی قرار داده می شوند، نوری كه از آنها به چشم می رسد آنقدر اندك است كه عملا دیده نمی شوند.
پنج شنبه 8/9/1386 - 17:35
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته