• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1242
تعداد نظرات : 283
زمان آخرین مطلب : 5621روز قبل
دنیای گیاهان و حیوانات

                               داروخانه پروردگار

 

هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است..مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم میرسد درست مانند چشم انسان میباشد.تحقیقات نشان میدهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در  عملکرد چشم میشود.
 

وقتی گوجه فرنگی رو از وسط دو نیم میکنید چها تا خونه میبینید که قرمزه و دقیقا مثلقلب هستش که اون هم قرمزه و چها تا بخش مجزا داره.تحقیقات نشون داده که گوجه فرنگی خون رو تصفیه میکنه...
 

 

حبه های انگور روی خوشه شبیه قلب هستش و هر دونه اون شبیه سلولهای خونی.امروزه تحقیقات نشون داده که انگور برای حیات قلب بسیار مفیده.


 

گردو شبیه مغز انسان میمونه .نیم کره راست و نیم کره چپ.قسمت بالای مغز و پایین مغز.حتی چین خوردگی های و پیچیدگی های اون هم شبیه نئو کورتکس میباشد.در حال حاضر میدانیم که گردو ۳۶ مرتبه نورونهای پیام رسان به مغز را گسترش میدهد.

 


تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردین ..درسته ..شبیه کلیه انسان هستش ..تحقیقات نشون داده که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد کلیه نقش بسزایی داره.

ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات در استحکام استخوان بسیار موثر میباشد.استخوانها تشکیل شده از ۲۳٪ سدیم و کرقس هم ۲۳٪ سدیم داره.چنانچه در رژیم غذایی شما سدیم وجود نداره کرفس میتونه این کمبود رو جبران کنه

آوکادو و گلابی و بادمجان برای سلامت سرویکس و رحم درخانمها بسیار موثر میباشد.امروزه تحقیقات نشان میدهد که اگر خانمها در هفته یک عدد آوکادو مصرف نمایند هورمونهای آنها متعادل میشود و از بروز سرطان رحم جلوگیری میکند.جالبه که بدونید ۹ ماه از شکوفه کردن آوکادو تا رسیدن میوه آن طول میکشه..


 

انجیر پر از دونه هستش که وقتی که رشد میکنه بصورت دوتایی رو درخت آویزونه(تا حالا دقت نکردم).انجیر  جلوگیری از عقیم شدن میشود.

 

Sweet potatoes (نمیدونم فارسیش چی میشه )شبیه لوزلمعده هستش که باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی میشود.


زیتون به سلامت و عملکرد تخمدان کمک میکند.

 

کریپ فروت و پرتقال و انواع مرکبات شبیه غده های شیری هستند و در سلامت سینه و جنبش غدد لنفاوی در سینه موثر است.

 

پیاز شبیه سلولهای بدن میباشد.امروزه تحقیقات نشان داده است که پیاز نقش مهمی در خروج مواد زائد در بدن را داراست.و باعث ریزش اشک و شستشوی لایه مخاطی چشم میگردد.

شنبه 18/8/1387 - 14:45
دعا و زیارت

عبادت

امـام رضـا(ع ) فـرمـود: ((غـدیـر روزى اسـت كـه خـداونـد بـر مال كسى كه در آن عبادت كند, مى افزاید)) ((325)) .

عـبـادت بـه معناى عام كلمه هر كارى است كه با قصد قربت تحقق مى یابد و موجب نزدیكى بنده بـه سـاحـت قـدس ربوبى مى شود در فرهنگ اسلامى عبادت به این معنا, مى تواند در قالب هر كار مـباحى صورت بندد, یعنى اگر انسان كارهاى عادى خود را نیز با نیت تقرب به خدا و براى رضاى حضرت درست انجام دهد, همه كارهاى عادى زندگى نیز عبادت محسوب مى شوند.

عباداتى كه براى روز غدیر توصیه شده است , شامل تمام انواع عباداتى است كه در اسلام مى شناسیم نماز, روزه , غسل , دعا, حمد و سپاس , زیارت , صلوات و اظهار برائت از دشمنان هر یك ادبى از آداب این روز مبارك است .

روزه

روزه عـبادتى است كه علاوه بر وجوب آن در ماه مبارك رمضان , جز در عید فطر و عید قربان , در تـمـام روزهـاى سـال مـسـتـحب است ولى در پاره اى از ایام سفارش مؤكد شده است و روایات از ارزش فـوق الـعـاده آن خـبـر مى دهند یكى از آن روزها روز عید غدیر است ائمه اطهار نه تنها خود ملتزم بوده اند,این روز را روزه بدارند, اصحاب و نزدیكان خویش را نیز به روزه سفارش مى كرده اند همچنین از روایات استفاده مى شود كه این سنت از رسول گرامى اسلام به یادگار مانده است .

از ابـن هـریـره روایـت شـده كـه هـر كـس روز هیجدهم ماه ذیحجه را روزه بگیرد, خداوند روزه شصت سال را براى او مى نویسد ((326)) .

امـام صـادق (ع ) در روایـتى , ضمن توصیه مخاطب خویش به روزه این روز مى فرماید: ((روزه این روز,معادل روزه شصت ماه است )) ((327)) .

و در روایـت دیـگـرى مـى فـرمـایـد: ((روزه عـیـد غدیر خم , نزد خدا معادل صد حج و صد عمره پذیرفته شده است )) ((328)) .

هـمـچـنـیـن فرموده اند: ((روزه عید غدیر خم , معادل روزه تمام عمر دنیاست , اگر كسى چنین عمرى پیداكند و تمام آن را روزه بدارد)) ((329)) .

ادامه دارد
شنبه 18/8/1387 - 14:40
دعا و زیارت

فضائل امام علی علیه السلام

 
  
 
قسمت پنجم
  

7) در روز قیامت از نعمت ولایت سؤال خواهد شد

(ثُمَّ لَتسأَلُنَّ یَوْمَئِذ عَنِ النَّعیم)(2)

(عَنْ جَعْفَر بن محمدـ صلى الله علیه وآله وسلم ـ فى قَولِهِ عَزَّوَجَلَ «ثُمَّ لتسألنَ یَوْمَئِذ عن النَّعیم» قَالَ: عَنْ وِلایَةِ عَلىِّ بنِ أبِى طالِبـ علیه السلام ـ ).(3)

از امام جعفر بن محمدـ علیه السلام ـ روایت شده كه در مورد آیه «ثم لتسألن یومئذ عن النعیم» فرمود: مراد از نعمتى كه در قیامت از آن سؤال مى شود، ولایت على بن أبى طالبـ علیه السلام ـ است.

8ـ جریان انتصاب امام علىـ علیه السلام ـ بر ولایت

(یا اَیُهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما اُنْزِلَ اِلَیكَ مِنْ رَبِّكَ وَاِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ، وَاللهُ یَعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ، اِنَّ الله لا یَهدِى الْقَوْمَ الْكافِرینَ.(4)

اى پیامبر، آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است را كاملا (به مردم) ابلاغ كن و اگر چنین نكنى رسالت او را انجام نداده اى، و خداوند تو را از (خطرات) مردم نگاه مى دارد و خداوند جمعیت كافران را هدایت نمى كند.

1- منابع هر سه حدیث فوق به عبارت ذیل است: ـ محمد الجوینى الخراسانى، فرائد المسطین، مع تعلیق الشیخ محمد باقر المحمودى (بیروت مؤسسة المحمودى، الطبعة الاولى، 1398 هـ ق) ج 1، ص 78، ح 46ـ47. ـ ذهبى، میزان الاعتدال، ج 3، ص 118، شماره 5802. ـ گنجى شافعى، كفایة الطالب، ص 247، باب 62. ـ شیخ سلیمان قندوزى حنفى، ینابیع المودة، ص 133، باب 37. ـ هیثمى، صواعق المحرقه، ص 89.

2- تكاثر/8.

3- حافظ ابى نعیم اصبهانى، ما نزل من القرآن فى علىـ علیه السلام ـ ، ذیل آیه شریفه. ـ حافظ الحسكانى، شواهد التنزیل، ج 2، ص 368.

4- مائده/67.

صفحه8

(عن ابن عباس فى قوله تعالى: یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیك...) قال: نزلت فى علىـ علیه السلام ـ ، أمر رسول اللهـ صلى الله علیه وآله وسلم ـ اَنْ َیبْلُغَ فیه، فأَخَذَ رَسول اللهِـ صلى الله علیه وآله وسلم ـ بیدِ علىٌـ علیه السلام ـ فقال: من كنت مولاهُ فعلىٌ مولاه اللّهُمَّ وال من والاه و عاد من عاداه)(1)

از ابن عباس در مورد این آیه شریفه «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیك من ربك...» روایت شد كه گفت، در مورد علىـ علیه السلام ـ نازل شد. (خداوند در این آیه) به پیامبرش فرمان داد كه در مورد على ـ علیه السلام ـ تبلیغ نماید. (ولایت) علىـ علیه السلام ـ را ابلاغ كند. پس پیامبر اكرم ـ صلى الله علیه وآله وسلم ـدست على ـ علیه السلام ـ را گرفت و فرمود: هر كس كه من آقا و مولایش هستم، پس على آقا و مولاى اوست، خداوندا; دوست بدار هر كس او را دوست بدارد و دشمن بدار هر كسى با او دشمنى مى كند. 9ـ ولایت امام علىـ علیه السلام ـ كمال دین و اتمام نعمت

(اَلْیَوْمَ اَكْمَلْتُ لَكُمْ دینَكُمْ وَ اَتْمَمْتُ عَلَیْكُمْ نِعْمَتى وَ رَضیتُ لَكُمُ الاِسْلامَ دیناً)(2).

امروز دین شما را به حد كمال رسانیدم و بر شما نعمت خود را تكمیل نمودم، و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) براى شما پذیرفتم.

ابو سعید خدرى مى گوید: وقتى این آیه بر پیامبر اكرمـ صلى الله علیه وآله وسلم ـنازل شد، حضرتـ صلى الله علیه وآله وسلم ـفرمودند:

(اللهُ اكبرُ عَلى اِكْمالِ الدّینِ وَاِتْمامِ النِّعْمَةِ وَرِضَا الرَّبِ بِرِسالَتى وَ وِلایَةِ علىِّ بنِ ابى طالب مِنْ بَعْدى.)

«الله اكبر بر تكمیل شدن دین و اتمام نعمت پروردگار و خشنودى خداوند از رسالت من و ولایت على بعد از من.»(3)

1- سیوطى، تفسیر الدرالمنثور، ج 2، ص 327، ذیل آیه شریفه.    ـ فخر رازى، تفسیرالكبیر، ج 3، ص 636، ذیل آیه شریفه.    ـ ترجمة الامام على ابن ابیطالبـ علیه السلام ـ ، (با مشخصات سابق)، ج 2، ص 86، حدیث 589.    ـ شیخ سلیمان قندوزى حنفى، ینابیع الموده، ص 140، باب 39.    ـ شهاب الدین آلوسى شافعى، روح المعانى، ج 6، ص 172، ذیل آیه شریفه.    ـ قاضى شوكانى، فتح القدیر، ج 3، ص 57.    ـ و دهها كتاب دیگر كه نقل آنها از حوصله این مختصر خارج است.

2- مائده/4.

3- فرائد السمطین، (با مشخصات سابق)، ج 1، ص 74.    ـ ابن كثیر در تفسیر خود، ج 2، ص 491، ذیل آیه شریفه.    ـ البدایه و النهایه، (با مشخصات سابق)، جلد 7، ص 347.    ـ گنجى شافعى، كفایة الطالب، ص 60، باب 62.    ـ سیوطى، تفسیر الدرالمنثور، ج 2، ص 284، ذیل آیه شریفه.    ـ ابن مغازلى شافعى، المناقب، ص 19، حدیث 24.    ـ و دهها كتاب دیگر كه نقل آنها از حوصله این مختصر خارج است.

...   ادامه دارد   ...
  
  

شنبه 18/8/1387 - 14:35
شعر و قطعات ادبی

شاید این جمعه بیاید شاید...

کس به غیر از تو نخواهم چه بخواهی چه نخواهی

باز کن در به جز این خانه مرا نیست پناهی

 

خبر آمد خبری در راه است
سرخوش آن دل که از آن آگاه است


شاید این جمعه بیاید...شاید
پرده از چهره گشاید...شاید


دست افشان...پای کوبان می روم
بر در سلطان خوبان می روم


می‌روم بار دگر مستم کند
بی‌سر و بی‌پا و بی‌دستم کند


می‌روم کز خویشتن بیرون شوم
در پی لیلا رخی مجنون شوم


هر که نشناسد امام خویش را
بر که بسپارد زمام خویش را


با همه‌ی لحن خوش آواییم
در به در کوچه‌ی تنهاییم


ای دو سه تا کوچه ز ما دورتر
نغمه‌ی تو از همه پر شورتر


کاش که این فاصله را کم کنی
محنت این قافله را کم کنی


کاش که همسایه‌ی ما می‌شدی
مایه‌ی آسایه‌ی ما می‌شدی


هر که به دیدار تو نایل شود
یک شبه حلال مسائل شود


دوش مرا حال خوشی دست داد
سینه‌ی ما را عطشی دست داد


نام تو بردم لبم آتش گرفت
شعله به دامان سیاوش گرفت


نام تو آرامه‌ی جان من است
نامه‌ی تو خط امان من است


ای نگهت خاست گه آفتاب
در من ظلمت زده یک شب بتاب


پرده برانداز ز چشم ترم
تا بتوانم به رخت بنگرم


ای نفست یار و مددکار ما
کی و کجا وعده‌ی دیدار ما


دل مستمندم ای جان، به لبت نیاز دارد
به هوای دیدن تو هوس حجاز دارد


به مکه آمدم ای عشق تا تو را بینم
تویی که نقطه‌ی عطفی به اوج آیینم


ببوسم خاک پاک جمکران را
تجلی خانه‌ی پیغمبران را


خبر آمد خبری در راه است
سر خوش آن دل که ار آن آگاه است


شاید این جمعه بیاید...شاید
پرده از چهره گشاید...شاید

شنبه 18/8/1387 - 14:29
شعر و قطعات ادبی
دیوان حافظ

غزل    215

به کوی میکده یا رب سحر چه مشغله بود

که جوش شاهد و ساقی و شمع و مشعله بود

حدیث عشق که از حرف و صوت مستغنیست

به ناله دف و نی در خروش و ولوله بود

مباحثی که در آن مجلس جنون می‌رفت

ورای مدرسه و قال و قیل مسله بود

دل از کرشمه ساقی به شکر بود ولی

ز نامساعدی بختش اندکی گله بود

قیاس کردم و آن چشم جادوانه مست

هزار ساحر چون سامریش در گله بود

بگفتمش به لبم بوسه‌ای حوالت کن

به خنده گفت کی ات با من این معامله بود

ز اخترم نظری سعد در ره است که دوش

میان ماه و رخ یار من مقابله بود

دهان یار که درمان درد حافظ داشت

فغان که وقت مروت چه تنگ حوصله بود

شنبه 18/8/1387 - 14:24
دانستنی های علمی


 روزی درویشی به اشتباه به جهنم فرستاده شد پس از اندك زمانی داد شیطان در می آید و رو به فرشتگان می كند و می گوید : جاسوس می فرستید به جهنم!؟ از روزی كه این ادم به جهنم آمده مداوم در جهنم در گفتگو و بحث است و جهنمیان را هدایت می كند و... حال سخن درویشی كه به جهنم رفته بود این چنین است: با چنان عشقی زندگی كن كه حتی بنا به تصادف اگر به جهنم افتادی خود شیطان تو را به بهشت باز گرداند.
صلوات

شنبه 18/8/1387 - 14:22
خانواده

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا


http://i28.tinypic.com/339kfiq.jpg


یا صاحب الزمان ! داستان یوسف را گفتن وشنیدن به بهانه ی توست  .

شرمنده ایم

..

می دانیم گناهان ما همان چاه غیبت توست .

می دانیم كوتاهیها ، نادانیها و سستیهای ما ، ستمهایی است كه در حق تو كرده ایم

.

یعقوب به پسران گفت : به جستجوی یوسف برخیزید ،

و ما با روسیاهی و شرمندگی ، آمده ایم تا از تو نشانی بگیریم .

به ما گفته اند اگر به جستجوی تو برخیزیم ، نشانی از تو می یابیم .

اما ای فرزند احمد ! آیا راهی به سوی تو هست تا به دیدارت آییم .

اگر بگویند برای یافتن تو باید بیابانها را در نوردیم ، در می نوردیم .

اگر بگویند برای دیدار تو باید سر به كوه و صحرا گذاریم ، می گذاریم .

ای یوسف زهرا


خاندان یعقوب پریشان و گرفتار بودند ،

ما و خاندانمان نیز گرفتاریم ،

روی پریشان ما را بنگر .. چهره زردمان را ببین .

به ما ترحم كن كه بیچاره ایم و مضطر

ای عزیزِ مصرِ وجود !

سراسر جهان را تیره روزی فرا گرفته است .

نیازمندیم ! محتاجیم و در عین حال گناهكار

از ما بگذر و پیمانه جانمان را از محبت پر كن .

یابن الحسن !


برادران یوسف وقتی به نزد او آمدند كالایی – هر چند اندك – آورده بودند ،

سفارش نامه ای هم از یعقوب داشتند .

اما ....

ای آقا ! ای كریم ! ای سرور !

ما درماندگان ، دستمان خالی و رویمان سیاه است .

آن كالای اندك را هم نداریم .

اما... نه ،


كالایی هر چند ناقابل و كم بها آورده ایم .

دل شكسته داریم

و مقدورمان هم سری است كه در پایت افكنیم .

ناامیدیم و به امید آمده ایم .

افسرده ایم و چشم به لطف و احسان تو دوخته ایم .

سفارش نامه ای هم داریم ..

پهلوی شكسته مادر مظلومه ات زهرا را به شفاعت آورده ایم .

یا صاحب الزمان !


به یقین ، تو از یوسف مهربانتری .

تو از یوسف بخشنده تری ..

به فریادمان برس ، درمانده ایم .

ای یوسف گم گشته ! و ای گم گشته ی یعقوب !

شنبه 18/8/1387 - 14:18
دانستنی های علمی
 پیامبر خدا، هر گاه افطار مى‏كرد، با حلوا (شیرینى) آغاز مى‏كرد و اگر نمى‏یافت، با شِكر یا چند خرما و اگر اینها هم نبودند، با آب ولرم افطار مى‏كرد و مى‏فرمود: «معده و كبد را تمیز مى‏كند و بو و دهان را خوش‏بو مى‏سازد و دندان‏ها را محكم مى‏كند و سیاهى چشم را تقویت مى‏كند و مردمك چشم را پر نور مى‏سازد و گناهان را كاملاً مى‏شوید و هیجان و رگ‏ها و صفراى غالب را مى‏نشاند و بلغم را قطع مى‏كند و حرارت معده را آرام مى‏كند و سردرد را مى‏برد.

 

شنبه 18/8/1387 - 14:16
دانستنی های علمی

 

قال رسول الله‏ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله: مَن أفطَرَ عَلى تَمرٍ حَلالٍ، زیدَ فی صَلاتِهِ أربَعُمِئَةِ صَلاةٍ(28) ؛ هر كس با خرماى حلال افطار كند، به پاداش نمازش به اندازه چهارصد نماز افزوده مى‏شود.

شنبه 18/8/1387 - 14:15
دانستنی های علمی

 


 صلوات جهت پاک شدن از تمام گناهان و ابن با بویه از ابو حمزه روایت کرده است که از امام جعفر صادق ( ع ) پرسیدم که چگونه صلوات فرستم بر ( محمد و آل محمد ) ؟ فرمود : که می گویید صلوات الله و صلوات ملائکته و انبیائه و رسله و جمیع خلقه علی محمد و آل محمد و السلام علیه و علیهم و رحمته الله و برکاته عرض کردم چه خواهد بود ثواب آن ؟ فرمودند : به خدا قسم از گناهان بیرون می آید ، مانند روزی که از مادر متولد شده است .

شنبه 18/8/1387 - 14:13
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته