• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 619
تعداد نظرات : 415
زمان آخرین مطلب : 5599روز قبل
محبت و عاطفه

آنچه می گرید، ولی زیباست

- قرار دادن شمع در کنار پنجره و در محل‌هایی
که دارای روشنایی مناسب
طبیعی هستند باعث کم نور شدن آن می‌گردد. بهتر
است شمع را در محلی قرار
دهید که نور کمی دارد تا درخشش شمع بیش‌تر
نمایان شود.



- ترجیحاً از یک ظرف شیشه‌ای به عنوان جاشمعی
استفاده نمایید، این عمل
باعث بیش‌تر شدن نور شمع شده، مدت زمان
طولانی‌تری روشن می‌ماند.



- فتیله شمع باید حداقل به مقدار یک چهارم در
عمق شمع قرار گرفته باشد،
در زمان خرید شمع باید به این نکته توجه شود.





- شمع‌های باریکی که برای نذر استفاده
می‌گردند، شمع‌هایی هستند که همیشه
در دسترس بوده و گران هم نیستند، از این نوع
شمع‌ها نیز می‌توانید برای
دکوراسیون منزل استفاده کنید، فقط باید
آن‌ها را در ظروف زیبا و لابه‌لای
گل‌‌های طبیعی یا مصنوعی مخفی نمایید.



- از انواع شمع‌ها، شمع‌های شناور در آب
هستند که چند منظوره بوده،
می‌توان از آن‌ها هم بر سر میز شام و هم در
میهمانی‌های فضای باز استفاده
کرد. این دسته از شمع‌ها نسبت به دیگر انواع
کثیفی ندارند و نکته ی قابل
توجه جلوه ی نوری آن‌هاست که به علت وجود آب
روشنایی‌شان دو چندان
می‌شود. برای هر چه بیش‌تر جلوه کردن این نوع
شمع‌ها بهتر است از ظروف
کریستالی و شیشه‌ای استفاده نمایید که دارای
تراش هستند، زیرا که باعث
شکست نور و درخشش مضاعف می‌شوند.



- اگر اشک شمع در جایی چکید، نگران نباشید؛
اجازه دهید تا کاملاً خود را
بگیرد و سپس با استفاده از پاکت‌های کاغذی و
قهوه‌ای رنگ میوه و کمی
حرارت اتو، آن را به راحتی پاک نمایید.



- اگر برای میهمانی از شمع‌های جدید استفاده
می‌کنید، قبل از زمان
استفاده ، آنها را یک بار روشن نمایید، تا در
زمان مصرف زودتر و راحت‌تر
روشن‌ شوند.



- شمع را زمانی که در حدود 5 سانتی‌متر از آن
باقی مانده است از درون
جاشمعی خارج نمایید، زیرا هر چه شمع کوچک‌تر
شود، جدا ساختن آن نیز
سخت‌تر می‌گردد.



- هنگامی که شمعی را خاموش می‌کنید، بعد از
گذشت چند لحظه که فتیله ی
حرارت خود را از دست داد و بدنه ی شمع هنوز گرم
است، فتیله را به جای خود
در مرکز شمع برگردانید تا برای نوبت‌ بعدی
استفاده، شمع دود نکند.

 

دوشنبه 31/4/1387 - 14:26
آموزش و تحقيقات

آقایان و اصلاح صورت



 
به طور محصولاتی که برای اصلاح صورت به کار برده می‌شوند، انواع متعددی دارند و شامل صابون، کف‌های اسپری، خمیرهای کف‌کننده و خمیر اصلاح هستند. هدف از استفاده هر کدام از این محصولات، نرم کردن موها برای  اصلاح آسان‌تر و راحت‌تر است.
کرم یا خمیراصلاح باید کف زیاد ایجاد کرده و کف زود خشک نشود و موجب تحریک پوست یا مخاط نشود. صابون‌های اصلاح به علت ایجاد ذرات متراکم در موها کف طولانی مدت‌تری را دارند اما صابون‌ها برای تولید کف باید در یک کاسه آب گذاشته شده و با فرچه روی پوست مالیده شوند بنابراین مورد استقبال نیستند. کرم‌های مولد کف نیز به دلیل لزوم استفاده از فرچه، امروزه کاربرد کمتری دارند. از آنجایی که کرم‌های بدون فرچه حاوی روغن و آب هستند و یک لایه چربی روی پوست باقی می‌گذارند و کمتر سبب تحریک پوست می‌شوند، مناسب پوست‌های خشک و حساس هستند. این کرم‌ها شبیه مرطوب کننده عمل کرده و چون فاقد صابون یا حلال هستند و یا کمترین مقدار را دارند، موجب از بین رفتن چربی پوست نمی‌شوند. افراد دارای پوست‌های خشک بهتر است به جای محصولات بعد از اصلاح، از کرم‌های نرم‌کننده یا لوسیون استفاده کنند. افراد با پوست چرب اغلب مصرف کرم‌های اصلاح کف کننده یا کف‌های فشاری را ترجیح می‌دهند. این محصولات حاوی صابون یا سورفاکتانت بوده که چربی پوست را بهتر از کرم‌های بدون فرچه پاک می‌کنند. اگر پوست چرب باشد، بهتر است بعد از اصلاح، صورت را به طور کامل شست. همچنین استفاده از محصولات بعد از اصلاح به دلیل اثر خشک کنندگی مفید است. به هر حال اگر پوست طبیعی دارید و مانند افراد با پوست چرب نیازمند رعایت مواردی نیستید، می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی محصولی را برگزینید. آنچه بسیار شایع است کمبود زمان کافی برای نرم شدن موهاست. اگر دو دقیقه برای خیس خوردن موها صبر کنید، متوجه خواهید شد که اصلاح راحت و آسان‌ خواهد بود
دوشنبه 31/4/1387 - 14:25
دانستنی های علمی

 

فردریش  نیچه :آن کس که آفرینندگی و نو آفرینی می خواهد. در نیک یا بد. ناگزیر نخست می باید با نیست و نابود کردن ارزشها آغاز کند.


ف – ا – دوریویچ : به ما می آموزند که به خاطر بسپاریم ، چرا نمی آمزند که فراموش کنیم ؟ هیچکس نیست که زمانی در زندگی خود به این معتقد نشده باشد که حافظه همانگونه که نعمت است بلا و لعنت نیز هست .


اُرد بزرگ : روشنایی روز  ، گواه نمی خواهد .


کنت دوسکور : مشعل نبوغ فروغ نیابد مگر آن زمان که نور حقیقت بر آن بتابد .


شوپنهاور:   وظیفه هنرها توصیف  موارد خاصی از واقعیت نیست بلکه نشان دادن امور مطلق و کلی ای است که در پشت این موارد خاص و جزئی قرار دارند . به عنوان مثال یک نقاشی زنی خاص و فرزندش را به عنوان شمایل حضرت مریم و عیسی مسیح نشان می دهد اما برای اینکه این تصویر به مثابه هنری والا تلقی شود باید نشان دهنده چیزی از جوهر عشق مادری باشد . تابلوهای نقاشی بسیاری از حضرت مریم و کودک وجود دارد اما تنها هنرمندان بزرگ تصویری می آفرینند که به نظر می رسد عامل ملکوتی موجود در عطوفت مادرانه را ترسیم می کنند. به عبارتی آنچه در یک پرده نقاشی عالی مطرح است ایده یا تصوری است که تنها در یک مورد به خصوص (در اینجا عشق مادرانه) تجلی می یابد و این مورد خاص را تعالی می بخشد و از حد صرفا بازنمود آن فراتر می رود.


اُرد بزرگ : رَد راستی ، رَد خویشتن است .


کیتز : تعلیم به احمق ها همانقدر بی ثمر است که بخواهیم با صابون ذغال را سفید کنیم .


اُرد بزرگ : مرد و یا زنی که همسر و کودک خویش را رها می کند ، در پی ننگ ابدیست .


فارابی : آنکه نفس خود را بالاتر و برتر از آنچه که هست داند هرگز به سرحد کمال نرسد .


اُرد بزرگ : زیباترین خوی زن ، پاکدامنی اوست


فیلیپ سیدلی : کسانیکه با افکار خوب و عالی دمساز هستند ، هرگز تنها و بی مونس نیستند .


فردریش  نیچه :آن كس كه نداند ؛ خواست خویش را در چیزها چگونه بگمارد ؛ دست كم معنایی بر آن خواهد افزود ... و از آن ؛ این پندار زاده می شود كه گاهی در آن خواست بنیاد باوری بوده است.


فردوسی خردمند :  کسی به فرجام زندگی آگاه نیست ، خداوند هم نیازی به عبادت بنده ندارد .


اُرد بزرگ : زیبارویی که می داند ، زیبای ماندنی نیست ، پرستیدنی است .


فیثاغورث : بایستی با روح خود آشنا شده و سعادت را در اعماق روح و قلب خود جستجو کنیم .


اُرد بزرگ : دشمنی و پادورزی ، به مرد کهن انگیزه زندگی می بخشد .


فلمز : یکبار پشیمان نشدم بر اینکه چرا گفتم ولی باره ندامت بردم به آنچه گفتم .


اُرد بزرگ : دوستان فراوان نشان دهنده کامیابی در زندگی نیست ، بلکه نشان نابودی زمان ، به گونه ای گسترده است.


ف – ب – سبزن : خوانندۀ دقیق می تواند در یک سال از روزنامه ها بیش از آن چیزهای مفید بخواند و بیاموزد که دانشمندان از کتابخانه های بزرگ خود می آموزند .


اُرد بزرگ : دشمن ابزار نابود ساختن آدمی را ، در  درون سرای او جست و جو می کند .


فتحی الرمکی  : ما هنوز در زمان ماقبل تاریخ هستیم . زیرا تاریخ بشریت آن روز آغاز می شود که بشر از همۀ رنجها و گرفتاریها نجات یابد .


ارد بزرگ : دل به همدلی خوش است نه به شکستن  .


فیلر : انسان آزاد خلق شده است ولی در میان قیود به دنیا می آید .


فردوسی خردمند :  خرد مانند چشم هستی و جان آدمی است و اگر آن نباشد چگونه جهان را به درستی خواهی گذراند .


اُرد بزرگ : دریاها نماد فروتنی هستند . در نهاد خود کوه هایی فراتر از خشکی دارند اما هیچ گاه آن را به رخ ما نمی کشند


فرانسیس بایگون : گشادن عقده های درون در پیش دوستان دو تأثیر دارد : یکی آنکه شادی را دو برابر می کند و دیگر آنکه غم را به دو نیم می سازد ، زیرا آنکس که دوستان را در شادی خود شریک می کند سرور خاطرش بیشتر شود و آنکه غم دل به یاری موافق می گوید بار اندوه خویش را سبکتر خواهد یافت .


فردریش  نیچه :آن کس که نمی تواند فرمان دهد بایستی فرمان ببرد .


اُرد بزرگ : در درازهنگام هیچ نیرویی نمی تواند در برابر فرهنگ و هنر ایستادگی کند .


فونتاکو : آنچه می خورید باعث زخم معده نمیشود ، بلکه آنچه شما را می خورد موجب پیدایش این زخم می شود .


اُرد بزرگ : در دوی زندگی ، هماورد را کنارت بپندار و همیشه با خود بگو تنها یک گام پیشترم ، تنها یک گام .


فرانس لوریو اسمیت : مهمترین نكته در مورد انگیزه، ایجاد هدف است، همواره باید هدفی داشت.


اُرد بزرگ : در خواب می توانی نیروی روان خویش را بنگری .


کرامول : مرد جنگی برای دولت بهترین و مناسبترین سفیر و ساستمدار بشمار می رود .


لائوسته : برای هدایت مردم پشت سرشان حركت كن.


اُرد بزرگ : آینده جوانان را از روی خواسته ها ، و گفتار ساده اشان ، می توان پی برد ، تنها خواسته و آرزوی آنها گواه آینده است .


فردریش  نیچه :آنچه برای یک نفر سزاوار است را نمی توان گفت برای فرد دیگر هم سزاوار است. به عنوان مثال انکار نفس و افتادگی سزاوار یک فرمانده نیست و برایش فضیلت محسوب نمی شود. حکم یکسان صادر کردن برای همه غیر اخلاقی ست.


فردوسی خردمند :  خداوند درهای هنر را بر روی دانایان دادگر گشوده است .


ویلیام جیمز : تا وقتیکه قلب شما نخواهد ، مسلماً مغزتان هرگز به چیزی عقیده پیدا نمی کند .


اُرد بزرگ : آیا از بخشندگی و مهربانی که نخستین منشهای خداوند است ، در ما نیز نشانی هست ؟


ویلیام جیمز : مغز ما یک دینام هزار ولتی است که متاسفانه اکثرمان بیش از یک چراغ موشی از آن استفاده نمی کنیم.


اُرد بزرگ : آه و بردباری ، ریشه هر دیوزاد ، و بد رایی را ، خواهد کَند


ویلیام جیمز : خوشبختی ، جستن خوشبختی است نه یافتن آن .


اُرد بزرگ : آزمودگی آدمیان ، از زر هم با ارزشتر است


ویلیام جیمز : سگی که هم خانه من است نمی فهمد من که هستم و چه هستم اما  احساس می کند که دوست اویم , مرتب دم خود را می جنباند و در ذهن من چون فرشته ای که در ماورای ابرهاست , تاثیر خوشی به جا می گذارد! او آرزو می کند کارخوبی انجام دهد.


ارد بزرگ : هنرمندان و خردمندان  قهرمانان ناب روزگارند.


وین دایر : بیشتر مردم به پشت شیشه خودروهایشان این برچسب را می زنند:" امروز، اولین روز از بقیه زندگی من است." من ترجیح می دهم اینگونه تصور کنم:" امروز، آخرین روز زندگی من است و می خواهم طوری زندگی کنم که انگار دیگر هیچ  فرصتی ندارم."


فردریش  نیچه :آنچه آدمی را والا می کند مدت احساس های والا در اوست نه شدت آن احساس ها.


ارد بزرگ : هر آرزویی بی پژوهش و تلاش ، سترون ( عقیم ) باقی می ماند .


وینه : زندگی به وجود آوردن اثری جاودان است .


شوپنهاور:   ایده ها در بیرون زمان قرار دارند و در نتیجه ابدی هستند.


فردوسی خردمند :  اولین مرحله شناخت آفرینش همانا خرد است چشم و گوش و زبان سه نگهبان اویند که لاجرم هر چه نیکی و شر است از همین سه ریشه می گیرد .و افسوس که بدنبال کنندگان خرد اندکند باید که به سخن دانندگان راه جست و باید جهان را کاوش نمود و از هر کسی دانشی آموخت و یک دم را هم برای آموختن نباید از دست داد .


سایمونز : روزنامه باید خبرگذار باشد نه خبرساز ، حقیقت و مایۀ سرگرمی واقعی چندان زیاد است که نیازی به خیال پردازی و دروغسازی نیست و نشر خبر دروغ خیانت به حقیقت است .


فردریش  نیچه :آنچه كه باید بیشترین علاقه را در ما به وجود آورد این نیست كه آیا تفسیر ما از جهان، حقیقی است یا دروغین ، بلکه این است كه آیا این تفسیر، خواست قدرت را برای نیرومندی و كنترل جهان پرورش می دهد ، یا هرج و مرج و ناتوانی را

دوشنبه 31/4/1387 - 14:23
شعر و قطعات ادبی
هنگام رسیدن                                      
 

ای آرزوی اولین گام ِ رسیدن
بر جاده‌های بی‌سرانجام ِ رسیدن

كار جهان جز بر مدار آرزو نیست
با این همه دل‌های ناكام ِ رسیدن
كی می‌شود روشن به رویت چشم من، كی؟
وقتِ گل نی بود هنگام ِ رسیدن؟
دل در خیال رفتن و من فكر ماندن
او پخته‌ی راه است و من خام ِ رسیدن
بر خامی‌ام نام ِ تمامی می‌گذارم
بر رخوت درماندگی نام ِ رسیدن
هرچه دویدم جاده از من پیش‌تر بود
پیچیده در راه است ابهام ِ رسیدن
از آن كبوترهای بی‌پروا كه رفتند
یك مشت پر جا مانده بر بام ِ رسیدن

ای كالِ دور از دسترس! ای شعر تازه!
می‌چینمت اما به هنگام ِ رسیدن
(قیصر امین پور
دوشنبه 31/4/1387 - 14:22
آموزش و تحقيقات

SaRa::::
 


 

همان طور كه بیان شده، اگر بار كدهای PIN و PIN2 را اشتباه وارد كنید، سیمكارت شما بر روی كد اشتباه قفل می‌گردد و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده كنید. برای آزاد سازی سیمكارت از قفل باید به كدهای PUK و PUK2 آگاه باشید.

نحوه آزاد سازی سیمكارت از قفل PIN

برای این منظور كد زیر را بر روی دستگاه وارد كرده و دكمه برقراری تماس (Call) را فشار دهید. توجه نمایید كه به جای كلمه PUK در كد زیر، تنها PUK Code ثبت شده بر روی سند سیمكارت را وارد نمایید. به جای عبارت New PIN ، كد PIN جدید راوارد نمایید و به جای عبارت New PIN Again ، كد PIN جدید را تكرار كنید.

**05*PUK*New PIN*New PIN Again#

نحوه آزاد سازی سیمكارت از قفل PIN2

برای این منظور كد زیر را بر روی دستگاه وارد كرده و دكمه برقراری تماس (Call) را فشار دهید. توجه نمایید كه به جای كلمه PUK2 در كد زیر، تنها PUK2 Code ثبت شده بر روی سیمكارت را وارد نمایید. به جای عبارت New PIN2 , كد PIN2 جدید را وارد نمایید و به جای عبارت New PIN2 Again ، كد PIN2 جدید را تكرار كنید.

 

**052*PUK2*New PIN2*New PIN2 Agani#

 

جابه جایی موس با کیبورد

 

با بهره گیری از این ترفند جالب میتوانید بدون نیاز به برنامه خاصی و تنها از طریق کیبورد
کامپیوترتان ، نشانگر موس موجود در صفحه مانیتور را جابجا نمایید.
این ترفند زمانی بسیار
مورد استفاده قرار میگرد که نتوانید به هر دلیلی از موس تان استفاده کنید آن وقت است که
کیبوردتان جور موس را میکشد!
بدین منظور:
کافی است دکمه های Shift و Alt را که در سمت چپ کیوبرد قرار دارند را به
همراه دکمه ی Num Lock بزنید و سپس در کادری که باز میشود بر روی
OK کلیک کنید.
حال میتوانید با استفاده از دکمه های 2,4,6,8 سمت راست کیبورد موس را هدایت کنید
و با Enter برنامه ها را باز نمایید و یا به داخل لینکها بروید

دوشنبه 31/4/1387 - 14:20
شعر و قطعات ادبی

غریبانه

 بگردید ، بگردید ، درین خانه بگردید
 درین خانه غریبند ، غریبانه بگردید
 
یکی مرغ چمن بود که جفت دل من بود
 جهان لانه ی او نیست پی لانه بگردید 
 
 یکی ساقی مست است پس پرده نشسته ست
 قدح پیش فرستاد که مستانه بگردید 
 
 یکی لذت مستی ست ، نهان زیر لب کیست ؟
 ازین دست بدان دست چو پیمانه بگردید 
 
 یکی مرغ غریب است که باغ دل من خورد
 به دامش نتوان یافت ، پی دانه بگردید 
 
 نسیم نفس دوست به من خورد و چه خوشبوست
 همین جاست ، همین جاست ، همه خانه بگردید 
 
 نوایی نشنیده ست که از خویش رمیده ست
 به غوغاش مخوانید ، خموشانه بگردید
 
سرشکی که بر آن خاک فشاندیم بن تاک
 در این جوش شراب است ، به خمخانه بگردید 
 
 چه شیرین و چه خوشبوست ، کجا خوابگه اوست ؟
 پی آن گل پر نوش چو پروانه بگردید 
 
 بر آن عشق بخندید که عشقش نپسندید
 در این حلقه ی زنجیر چو دیوانه بگردید 
 
 درین کنج غم آباد نشانش نتوان دید
 اگر طالب گنجید به ویرانه بگردید 
 
 کلید در امید اگر هست شمایید
 درین قفل کهن سنگ چو دندانه بگردید 
 
 رخ از سایه نهفته ست ، به افسون که خفته ست ؟
 به خوابش نتوان دید ، به افسانه بگردید 
 
 تن او به تنم خورد ، مرا برد ، مرا برد
 گرم باز نیاورد ، به شکرانه بگردید
دوشنبه 31/4/1387 - 14:19
ادبی هنری

 

:::SaRa:::
 

داستانهای ملانصرالدین
 

 

 داستان خویشاوند الاغ

روزی ملا الاغش را که خطایی کرده بود می زد,
شخصی که از آنجا عبور می کرد اعتراض نمود و گفت: ای مرد چرا حیوان زبان بسته را می زنی؟
ملا گفت: ببخشید نمی دانستم که از خویشاوندان شماست اگر می دانستم به او اسائه ادب نمی کردم؟!

داستان الاغ دم بریده

یک روز ملا الاغش را به بازار برد تا بفروشد, اما سر راه الاغ داخل لجن رفت و دمش کثیف شد, ملابا خودش گفت: این الاغ را با آن دم کثیف نخواهند خرید به همین جهت دم را برید.
اتفاقا در بازار برای الاغش مشتری پیدا شد اما تا دید الاغ دم ندارد از معامله پشیمان شد.
اما ملا بلافاصله گفت : ناراحت نشوید دم الاغ در خورجین است!؟

داستان دوست ملا

روزی ملا با دوستش خورش بادمجان می خورد ملا از او پرسید خورش بادمجان چه جور غذایی است؟
دوست ملا گفت : غذای خیلی خوبی است و راجع به منافع ان سخن گفت.
بعد از اینکه غذایشان را خوردند و سیر شدند بادمجان دلشان را زد به همین جهت ملا شروع کرد به بدگویی از بادمجان و از دوستش پرسید: خورش بادمجان چگونه غذایی است!؟
دوست ملا گفت: من دوست توام نه دوست بادمجان به همین جهت هر آنچه را که تو دوست داری برایت می گویم

دوشنبه 31/4/1387 - 14:18
آموزش و تحقيقات

انواع روش های مدیتیشن   (meditation methods)

امروزه در جهان روش های متعددی برای انجام مدیتیشن وجود دارد. هر چند در روش و شیوه‌هایی كه استفاده می ‌شود، تفاوت هایی بین انواع مدیتیشن دیده می ‌شود، ولی در واقع هدف نهایی آنها مشترك است. از این رو توجه به تفاوت آنها در روش اجرا، چندان اهمیتی ندارد و آنچه می بایست مورد توجه قرار گیرد، وحدت باطنی آنهاست.

فرد یكی از روش ها را انتخاب می‌ كند و با مهارت پیدا كردن در یكی از این روش ها به راحتی می ‌تواند شیوه‌های دیگر را نیز بكار گیرد و از آنها استفاده كند.

اینكه فرد كدام روش را برگزیند و از كدام نوع مدیتیشن كار خود را شروع كند، هیچ قانون قطعی ندارد. هر روشی كه خود فرد شخصاً با آن احساس راحتی می ‌كند، همان بهترین نقطه شروع است. بعد از مدتی كه به طور جدی در آن راهكار وارد شد، می‌ تواند روش های دیگر را نیز امتحان كند. پس مهم نیست كدام روش را برمی ‌گزیند، همه آنها در نهایت به یك جا می‌ رسند.

یكی از استادان این كار می ‌نویسد: "خداوند یكی را با فریاد برمی ‌گزیند، دیگری را با آواز و سومی را با زمزمه. "

اما یك راه ساده وجود دارد كه مطمئن شوید روش انتخابی، برای شما مناسب هست یا نه؟ برای این كار به احساسات و حالات خود بعد از انجام تمرین توجه كنید (تأثیرات مدیتیشن).

به طور طبیعی بعد از اتمام تمرین، باید احساس سر حالی و نشاط كنید. بعد از تمرین از خودتان بپرسید كه حالا نسبت به قبل از انجام مدیتیشن چطورید؟ اگر كاری كه می ‌كنید، درست باشد و شیوه انتخابی، مناسب شخص شما باشد، باعث سرحالی و نشاط شما می شود. در غیر این صورت بهتر است، روش های دیگر را نیز امتحان كنید.

روش قلبی در مدیتیشن

در این روش بر نقش عشق و احساس تأكید می‌ شود. مریدان این روش معتقدند هر چه انسان آزادتر، بی ‌دردسرتر و كامل‌تر باشد، بیشتر می ‌تواند بر موانع رشدش كه در اثر تعلیم و تربیت غلط و تجربیات اولیه‌اش به وجود آمده، غلبه كند و بیشتر می ‌تواند به طور طبیعی دوست بدارد و بهتر می تواند با دیگران رابطه برقرار كند.

در برخی روش هایی كه به عنوان روش قلبی طبقه بندی می‌ شوند، روی عشق به دیگران تأكید می ‌شود و در برخی روی عشق به خود و در برخی دیگر روی عشق به خداوند. در نهایت همه به یك جا می ‌رسند كه عشق به هر سه است.

روش بدنی در مدیتیشن

در این روش شخص می ‌آموزد تا نسبت به بدنش و حركات آن آگاهی یابد و با تمرین، درجه ی این آگاهی را بالا ببرد تا آنجا كه در زمان مدیتیشن، این آگاهی تمام صحنه ذهن را پر می ‌كند. شناخته شده‌ ترین روش های بدنی عبارتند از:

هاتا یوگا، تای چی و سماع دراویش. روش های گیندلر و الكساندر روش هایی هستند كه در غرب برای آگاهی های حسی به وجود آمده‌اند. در این روش عوامل مختلف بدنی با یكدیگر و مخصوصاً با شخصیت هم آهنگی می‌ یابد.

روش عملی در مدیتیشن

در این روش فرد می‌ آموزد كه چگونه در طول انجام یك كار یا فعالیت، دنیا را درك و با آن ارتباط پیدا كند. از این راه در شرق استفاده بیشتری شده است و برای مهارت هایی مثل تیراندازی، تزئین گل، گلیم بافی، كاراته استفاده گردیده است.

شخص می ‌آموزد كه چگونه به صورت عارف در جریان زندگی حضور داشته باشد و فعالیت های خود را انجام دهد و توجه خود را تنها معطوف به آن نگه دارد و متوجه هیچ محرك دیگری نباشد. منظور از این روش، مهارت پیدا كردن در آن عمل خاص نیست، بلكه هدف اصلی، رشد و توسعه شخصیت انسانی است.

 

با آرزوی شادی

دوشنبه 31/4/1387 - 14:14
شعر و قطعات ادبی

دنیای بی حاصل

تو این دنیای بی حاصل بودن با همه شکستگیهای دل من

با همه تلخیه قصه ی تو ومن من که حیفم میاد از گلایه کردن

ارزش گلایه ی من بیش از اینهاست نه برای اونکه اهل سوداست

کسی که لحظه به لحظه رنگ دنیاست من ساده به خیالم از خود ماست

سهم من از تو چه بوده غیر ازار تویی که دنیا برات شده یه بازار

من تو رو به چشم یاری دیده بودم تو منو اما به چشم یه خریدار

تو رو باید میشناختم که هزار تا چهره داشتی روی احساس دل من داشتی قیمت می گذاشتی

تو نتونستی بفهمی که وفا خریدنی نیست چینی شکسته دل من دیگه پیوند شدنی نیست

 

دوشنبه 31/4/1387 - 14:13
ادبی هنری

منظومه ها

پس این ها همه اسمش زندگی است
دلتنگی ها دل خموشی ها ثانیه ها دقیقه ها
حتی اگر تعدادشان به دو برابر آن رقمی كه برایت نوشته ام برسد
ما زنده ایم چون بیداریم
ما زنده ایم چون می خوابیم
و رستگار و سعادتمندیم
زیرا هنوز بر گستره ویرانه های وجودمان پانشینی
برای گنجشك عشق باقی گذاشته ایم
خوشبختیم زیرا هنوز صبح هامان آذین ملكوتی بانگ خروس هاست
سرو ها مبلغین بی منت سر سبزی اند
و شقایق ها پیام آوران آیه های سرخ عطر و آتش
برگچه های پیاز ترانه های طراوتند
و فكر من
واقعا فكر كن كه چه هولناك می شد اگر از میان آواها
بانگ خروس رابر می داشتند
و همین طور ریگ ها
و ماه
و منظومه ها
ما نیز باید دوست بداریم ... آری باید
زیرا دوست داشتن خال با روح ماست
حسین پناهی
دوشنبه 31/4/1387 - 14:13
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته