• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1242
تعداد نظرات : 283
زمان آخرین مطلب : 5628روز قبل
دانستنی های علمی
الهی گر چه گنه کارم........ به دیگری نسپارم .........جزتو کسی ندارم
 
نام من سربازكوی عترت است/دوره آموزشم درهیئت است/پادگانم چادری ازنور و نار/سر درش نام علی و ذولفقار/نقش سردوش من یافاطمه ست/قمقمه ام پرزآب علقمه است/رنگ پیراهن نه رنگ خاكی است/زینب آن را دوخته پس مشكی است/اسم رمزحمله ام هست یا علی/افسر مافوقم عباس علی
 
نصف عقل آدمی به این است که با عموم مردم با محبت و مهربانی رفتار کند
ظهور واقع نخواهد شد، مگر به إذن خدای متعال، پس از آنکه زمانی دراز بگذرد، دلها سخت شود و بیداد زمین را پر کند
 
یکی از دوستان: الهی هرچه مرا از دنیا نصیب است به كافران ده و آنچه مرا از عقبی نصیب است، به مؤمنان ده.مرا در این جهان یاد و نام تو بس و در آن جهان دیدار و سلام تو بس.
 
 
امام زمان (عج)) فرمودند: توجه امام مهدى (عج) به شیعیان خویش انا غیر مهملین لمراعاتكم،و لا ناسین لذكركم،و لو لا ذلك لنزل بكم اللاواه، واصطلمكـم الاعداء. فـاتقـوا الله جل جلاله و ظاهـرونـا.(1) ما در رعایت حال شما كوتاهى نمى كنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم،كه اگر جز ایـن بود گرفتاریها به شما روى مى آورد و دشمنان،شما را ریشه كـن مى كردند. از خدا بترسید و مارا پشتیبانى كنید. بحارالانوار ج 53،ص 175.
سه شنبه 14/12/1386 - 13:14
دعا و زیارت
و بر خدا توكّل كن، و همین بس كه خداوند حافظ و مدافع (انسان) باشد! (احزاب - آیه 3) 

 حضرت امیرالمومنین ، علی علیه السلام فرمودند :
تورات و انجیل و زبور و قرآن را خواندم و از هر یک کلمه ای انتخاب کردم :
از تورات : هر که سکوت اختیار کند ، نجات یابد
از انجیل : هر که قناعت کند ، سیر شود
از زبور : هر که تمایلات را رها کند ، از آفتها سالم ماند
از قرآن : هر که به خدا توکل نماید ، خدا برای او کافی است
 
حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: كسی كه عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد
 
 
وقتی چشم امیدتان به خدا باشدهیچ چیز آنقدر عجیب نیست که راست نباشد. هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که پیش نیاید. و هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که دیر نپاید
 
آنقدر منتظرم در ره عشق که اگر زود بیایی دیر است
 
 
با سلام.دوستان تهرانی دربهشت زهرا، قطعه 26، ردیف 32، شماره 22، مزار شهید سید احمد پلارك.معروف به شهید عطری.که با وجود چند بار تعویض سنگ قبر هنوز بوی عطر میدهد.دوستانی که تشریف بردند سلام ما رو هم برسونند.التماس دعا
 
امام زمان (عج)) فرمودند: توجه امام مهدى (عج) به شیعیان خویش انا غیر مهملین لمراعاتكم،و لا ناسین لذكركم،و لو لا ذلك لنزل بكم اللاواه، واصطلمكـم الاعداء. فـاتقـوا الله جل جلاله و ظاهـرونـا.(1) ما در رعایت حال شما كوتاهى نمى كنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم،كه اگر جز ایـن بود گرفتاریها به شما روى مى آورد و دشمنان،شما را ریشه كـن مى كردند. از خدا بترسید و مارا پشتیبانى كنید. بحارالانوار ج 53،ص 175.
 
 
 
خوشا به حال شیعیان ما، که در زمان غیبت قائم ما به ریسمان ما چنگ می زنند، در دوستی ما و بیزاری از دشمنان ما ثابت قدمند. آنها به امامت خشنودند و ما نیز به چنین شیعیانی خشنودیم. پس خوشا به حالشان و خوشا به حالشان، به خدا سوگند آنان در روز رستاخیز همراه ما در جایگاه و مقام ما خواهند بود. امام کاظم (ع)- منتخب الاثر 219... میلاد امام هفتم شیعیان بر شما مبارک.... در پناه حق
 
 خداوند متعال: ادعونی استجب لکم _ بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را . ایا سزاوار است که خداوند کریم را بخواند و دعوت کند و ما ندای لبیک نگوییم ؟ ایا سزاوار است که هنگامی که دعوت کند ما را رها کند ؟ حاشا خداوند متعال راستگو ترین راستگویان است ! پس به ندای اللهی لبیک گوییم و به خانه او رویم و از او مدد بگیریم و محمد و ال محمد(صلوات الله علیهم)را واسطه قرار دهیم تا بهترین و زیبارتین و با برکترین زندگیها را داشته باشم .اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
سه شنبه 14/12/1386 - 13:7
دعا و زیارت
 
زیارت اربعین
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
 اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَ حَبیبِهِ؛                        
سلام بر ولى خدا و دوست او
 
اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَ نَجیبِهِ ؛
سلام بر خلیل خدا و بنده نجیب او
 
اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ
سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده‌اش
 
اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ
سلام بر حسین مظلوم و شهید
 
اَلسَّلامُ على اَسیرِ الْكُرُباتِ وَ قَتیلِ الْعَبَراتِ
سلام بر آن بزرگوارى كه به گرفتاری‌ها اسیر بود و كشته اشكِ روان گردید
 
اَللّهُمَّ اِنّى اَشْهَدُ اَنَّهُ وَلِیُّكَ وَابْنُ وَلِیِّكَ وَ صَفِیُّكَ وَابْنُ صَفِیِّكَ الْفاَّئِزُ
خدایا من به راستى گواهى دهم كه آن حضرت ولىّ (و نماینده) تو و فرزند ولىّ تو بود و برگزیده‌ات و فرزند برگزیده‌ات بود كه كامیاب شد
 
بِكَرامَتِكَ اَكْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ وَاَجْتَبَیْتَهُ بِطیبِ الْوِلادَةِ
به بزرگداشت تو، گرامیش كردى به وسیله شهادت و مخصوصش داشتى به سعادت و برگزیدى او را به پاكزادى
 
وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَ قآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَ ذآئِداً مِنْ الْذادَةِ
و قرارش دادى یكى از آقایان (بزرگ) و از رهروان پیشرو و یكى از كسانى كه از حق دفاع كردند
 
وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاَْنْبِیاَّءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلى خَلْقِكَ مِنَ الاَْوْصِیاَّءِ
و میراث‌هاى پیمبران را به او دادى و از اوصیائى كه حجت تو بر خلقت هستند قرارش دادى
 
فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعآءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیكَ
او نیز در دعوت مردم جاى عذر و بهانه‌اى (براى كسى) نگذارد و بی‌دریغ خیرخواهى كرد و جان خود را در راه تو داد
 
لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَ قَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَ باعَ حَظَّهُ بِالاَْرْذَلِ الاَْدْنى؛
تا برهاند بندگانت را از (گرداب) جهالت و نادانى و سرگردانى (در وادى) گمراهى و چنان شد كه همدست شدند بر علیه آن حضرت كسانى كه دنیا فریبشان داد.
 
وَ شَرى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاَْوْكَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدّى فى هَواهُ
و فروختند بهره (كامل و سعادت خود را) به بهاى پست ناچیزى و بداد آخرتش را در مقابل بهائى اندك و بى مقدار و بزرگى كردند و خود را در چاه هوا و هوس سرنگون كردند،
 
وَاَسْخَطَكَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّكَ
و تو و پیامبرت را به خشم آوردند
 
وَ اَطاعَ مِنْ عِبادِكَ اَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَ حَمَلَةَ الاَْوْزارِ
و پیروى كردند از میان بندگانت آنانى را كه اهل دو دستگى و نفاق بودند و كسانى را كه بارهاى سنگین گناه به دوش مى‌كشیدند
 
الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ فَجاهَدَهُمْ فیكَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتّى سُفِكَ فى طاعَتِكَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ
و بدین جهت مستوجب دوزخ گشته بودند آن حضرت (كه چنان دید) با شكیبائى و پاداش جوئى با آنها جهاد كرد تا خونش در راه پیروى تو ریخت و حریم مقدسش شكسته شد
 
اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَ عَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً
خدایا آنان را لعنت كن به لعنتى وبال دار و عذابشان كن به عذابى دردناك
 
اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یَابْنَ سَیِّدِ الاَْوْصِیاَّءِ
سلام بر تو اى فرزند رسول خدا، سلام بر تو اى فرزند آقاى اوصیاء
 
اَشْهَدُ اَنَّكَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَ مَضَیْتَ
گواهى دهم كه به راستى تو امانتدار خدا و فرزند امانت‌‌دار اویى سعادتمند زیستى و ستوده از دنیا رفتى
 
حَمیداً وَ مُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَ اَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَكَ
و گمگشته و ستمدیده و شهید درگذشتى و نیز گواهى دهم كه خدا به راستى وفا كند بدان وعده‌اى كه به تو داده،
 
وَ مُهْلِكٌ مَنْ خَذَلَكَ وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَكَ وَ اَشْهَدُ اَنَّكَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ
و به هلاكت رساند هر كه را كه دست از یاریت برداشت و عذاب كند كسى كه تو را كشت و گواهی دهم كه تو به خوبى وفا كردى به عهد خدا،
 
وَ جاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیكَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَكَ،
و جهاد كردى در راه او تا مرگت فرا رسید خدا لعنت كند كسى كه تو را كشت
 
وَ لَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِكَ فَرَضِیَتْ بِهِ
و خدا لعنت كند كسى كه به تو ستم كرد و خدا لعنت كند مردمى كه شنیدند جریان كشتن و ستم تو را و بدان راضى بودند،
 
اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُكَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَ عَدُوُّ لِمَنْ عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَ اُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ.
خدایا من تو را گواه مى‌گیرم كه من دوست دارم هر كه او را دوست دارد و دشمنم با هر كه او را دشمن دارد پدرم و مادرم به فدایت اى فرزند رسول خدا.
 
اَشْهَدُ اَنَّكَ كُنْتَ نُوراً فىِ الاَْصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاَْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ،
گواهى دهم كه تو به راستى نورى بودى در پشت پدرانى بلند مرتبه و رحم‌هایى پاكیزه
 
لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَ لَمْ تُلْبِسْكَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها،
كه آلوده‌ات نكرد اوضاع زمان جاهلیت به آلودگی‌هایش و در برت نكرد از لباس‌هاى چركینش
 
وَ اَشْهَدُ اَنَّكَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ وَ اَرْكانِ الْمُسْلِمینَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ،
و گواهى دهم كه به راستى تو از پایه‌هاى دین و ستون‌هاى محكم مسلمانان و پناهگاه مردمان با ایمان هستی
 
وَ اَشْهَدُ اَنَّكَ الاِْمامُ الْبَرُّ التَّقِىُّ الرَّضِىُّ الزَّكِىُّ الْهادِى الْمَهْدِىُّ،
و گواهى دهم كه تو به راستى پیشواى نیكوكار با تقوا و پسندیده و پاكیزه و راهنماى راه یافته‌اى
 
وَ اَشْهَدُ اَنَّ الاَْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوى وَ اَعْلامُ الْهُدى
و گواهى دهم كه همانا امامان از فرزندانت روح و حقیقت تقوا و نشانه‌هاى هدایت
 
وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقى وَالْحُجَّةُ على اَهْلِ الدُّنْیا وَ اَشْهَدُ اَنّى بِكُمْ مُؤْمِنٌ
و رشته‌هاى محكم (حق و فضیلت) و حجت‌هایى بر مردم دنیا هستند و گواهى دهم كه من به شما ایمان دارم
 
وَ بِاِیابِكُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینى وَ خَواتیمِ عَمَلى وَ قَلْبى لِقَلْبِكُمْ سِلْمٌ،
و به بازگشتتان یقین دارم با قوانین دینم و عواقب كردارم و دلم تسلیم دل شما است
 
وَ اَمْرى لاَِمْرِكُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتى لَكُمْ مُعَدَّةٌ حَتّى یَاْذَنَ اللَّهُ لَكُمْ،
و كارم پیرو كار شما است و یاریم برایتان آماده است تا آن كه خدا در ظهورتان اجازه دهد
 
فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لامَعَ عَدُوِّكُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْكُمْ وَ على اَرْواحِكُمْ،
پس با شمایم نه با دشمنان شما، درودهاى خدا بر شما و بر روان‌هاى شما
 
وَ اَجْسادِكُمْ وَ شاهِدِكُمْ وَ غاَّئِبِكُمْ وَ ظاهِرِكُمْ وَ باطِنِكُمْ.
و پیكرهایتان و حاضرتان و غائبتان و آشكارتان و نهانتان.
 
آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ.
آمین اى پروردگار جهانیان.
 
يکشنبه 12/12/1386 - 12:35
سياست
 
مواظب باش شمرایران نشوی
 
گفته می‌شود امیر كویت به رئیس‌جمهور آمریكا، بزرگداشت حادثه تاریخی كربلا توسط ایرانیان را یادآور شده و مطالبی به این مضمون گفته است: 1400سال پیش حادثه‌ای رخ داده و امام آنها توسط شخصی به نام شمر كشته شده است.
 
 
شنیده‌های خبرنگار «تابناك» حاكی از آن است كه امیر كویت در سفر اخیر بوش به منطقه، او را از
تعرض و درگیری با ایران بر حذر داشته است.


بنا بر این گزارش، گفته می‌شود امیر كویت به رئیس‌جمهور آمریكا، بزرگداشت حادثه تاریخی كربلا توسط ایرانیان را یادآور شده و مطالبی به این مضمون گفته است: 1400 سال پیش حادثه‌ای رخ داده و امام آنها توسط شخصی به نام شمر كشته شده است. با این حال ایرانیان هنوز شمر را نفرین می‌كنند و حتی اكنون نیز به دنبال مصداق عصر حاضر شمر می‌گردند و اگر تو دست به حمله به ایران بزنی، در تاریخ مغضوب خواهی شد.
 
گفتنی است، كویت كه خود محل استقرار شمار زیادی از نظامیان آمریكاست، همواره از پیامدهای درگیری ایران و آمریكا در هراس بوده است.
يکشنبه 12/12/1386 - 12:32
آموزش و تحقيقات
مشکل اسرائیل با شیعه چیست؟

 حضرت امام خمینی (ره) روز قـدس را روز اسـلام و فلسفه انتظار دانستند. اما روز قدس چه ارتباطی با فلسفه انتظار دارد؟‌ انتظار موعود جهانی كه حكومت جهانی عدل را نمی گستراند، چگونه می‌تواند به مردم مظلوم فلسطین یاری رساند؟
در حال حاضر دو اندیشه با تکیه بر باورهای مذهبی خود ادعای حاکمیت جهانی را در سر دارند؛ صهیونیسم و تشیع.
ریشه تلاش صهیونیست‌ها برای رسیدن به حاکمیت بر سراسر جهان چیست؟
با مراجعه به تاریخ قوم بنی اسرائیل، مأموریت آنان پس از رهایی از دست فرعون، آن است كه حكومتی تشكیل دهند تا پایه‌گذار حكومت جهانی شوند. «یا بنی اسرائیل‏ اذكروا نعمتی التی انعمت علیكم و انی فضلتكم علی العالمین». اینها كه چیزی نمی‌دانستند، باید آموزش می‌دیدند. بنابراین موسی(ع) بنی‌اسرائیل را در پای كوه طور مستقر كرد و اردوگاهی آموزشی ایجاد كرد. این اردوگاه آموزشی پانزده سال بر پا بوده و آنان در این مدت آموزش می‌دیدند.
این نكته از بسیاری عبارات سفر خروج عهد عتیق دانسته می‌شود. دانش‌هایی كه آنان در صحرای سینا از موسی (ع) آموخته بودند، با تجربه علمی همراه شد و مجموعه توانمندی در آنان به وجود آورد. اگر این توانایی‌ها در راستای اهداف پیامبران (ع) باقی می‌ماند، می‌توانستند این وعده خداوند را تحقق بخشند كه فرمود: وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَنَجْعَلَهُمْ الْوَارِثِینَ (قصص، آیه 5)
چرا كه آنان، هم توان علمی داشتند و هم توان تجربی. تنها نیاز آنان، انطباق معنویت با قدرت بود. قدرت اما گاه به سوی تامین خواهش‌های نفسانی می‌رود و این، با هدف الاهی قابل جمع نیست. عالمان منحرف آنان گرفتار حسد و آزمندی فراوان به زندگی دنیا شده بودند: أَمْ یَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَی مَا آتَاهُمْ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ؛ آیا حسد می‌كنند بر مردمان بر آنچه ایشان را الله تعالی داده است از فضل خود (نساء، آیه 54).
اگر انسان در پی نیازهای دنیایی رود و از خدا فاصله بگیرد، صفت حرص، سیری ناپذیری،‌ حسد، ترس و مانند آن او را فرا می‌گیرد. بنی‌اسرائیل تا هنگامی كه در مسیر حق و خدا هستند، به آسانی به حاكمیت سراسری دست می‌یابند؛ توان اجرا و گسترش آن را نیز دارند. اما انحراف در بین آنها ایجاد شد و هرم خواسته‌ها و مفاهیم، معكوس شود.
آنان، همواره خود را «قوم برگزیده» می‌خوانند. در تلمود آمده است كه اسرائیل، به دانه زیتون شبیه است؛ چرا كه زیتون امكان آمیختن با مواد دیگر را ندارد. (عبد الوهاب المسیری، موسوعه الیهود و الیهودیه، قاهره، دارالشروق، 1999، ج5، ص72)
از آن سوی، قرآن نیز به برتری دادن آنان اشاره كرده است: یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِی الَّتِی أَنْعَمْتُ عَلَیْكُمْ وَأَنِّی فَضَّلْتُكُمْ عَلَی الْعَالَمِینَ؛ ای بنی‌اسرائیل، نعمتی را كه بر شما ارزانی داشتم و شما را بر جهانیان برتری دادم، به یاد بیاورید.(بقره، آیه 47)
خداوند آنان را بر جهانیان برتری داده بود و عنایت خویش را همواره بر آنان نازل می‌كرد، اما آنان دچار خطای بزرگی شده بودند و گمان می‌كردند خداوند «نژاد» آنان را ارج می‌نهد؛ در حالی كه خدای منان، بنی‌اسرائیلی را ارج می‌نهد كه به آموزه‌های حضرت موسی(ع) ایمان آورد و پیامبران پس از او، نیز پیامبر موعود را تصدیق كند. با بروز تفكر نژاد پرستی، نگهداری حكومت نیاز به قضایای انحرافی دارد: عده‌ای را باید با بت و مشغولیت‌های كاذب، عده‌ای دیگر را با شراب و شهوت‌پرستی و پول‌پرستی ساكت كرد. از آنجا كه مردم در این حكومت‌ها، دیگر همكاری اصولی با حاكمان نخواهند كرد، در نتیجه، خودِ قدرتِ دور از خدا، مروج انحرافات می‌شود.
خداوند برای اصلاح این گروه پی در پی پیامبر می‌فرستاد؛ آنان نیز پیامبران خدا ‌را می‌كشتند. لَقَدْ أَخَذْنَا مِیثَاقَ بَنِی إِسْرَائِیلَ وَأَرْسَلْنَا إِلَیْهِمْ رُسُلًا كُلَّمَا جَاءَهُمْ رَسُولٌ بِمَا لَا تَهْوَی أَنفُسُهُمْ فَرِیقًا كَذَّبُوا وَفَرِیقًا یَقْتُلُونَ؛ ما از بنی‌اسرائیل پیمان گرفتیم و پیامبرانی بر ایشان فرستادیم. هرگاه كه پیامبری چیزی می‌گفت كه با خواهش دلشان موافق نبود، گروهی را تكذیب و گروهی را می‌كشتند. (مائده، آیه 70).
دیگر ویژگی‌ها و باورهای دینی منحط یهود كه منجر به پیدایش تفكر ضهیونیست در جهان معاصر شود عبارت‌اند از: رباخواری(نساء، آیه161)؛ تحریف كتاب آسمانی(بقره، آیه79)؛ انكار وحی(انعام، آیه91)؛ باور به فقیر بودن خداوند و بی‌نیازی خود(آل عمران، آیه181)؛ اعتقاد به بسته بودن دست خداوند(مائده، آیه64)؛ پیمان شكنی(بقره، آیه100).
از این رو مدتی كه از حكومت یوشع (ع) گذشت و حاكمیت به مذاق بنی‌اسرائیل مزه داد، انحرافات آغاز شد و همواره فاصله از انبیا‌ بیشتر شد و سپس حاكمیت به هم ریخت. اما تفكر حاكمیت بنی‌اسرائیل بر جهان، در بین آنان لانه كرد و ریشه‌های سیاسی تفكر امروزین صهیونیستی ایجاد شد؛
مدتی پس از پایان دوران پر شكوه حكومت داوود و سلیمان(ع)، علمای منحرف یهود به برنامه‌ریزی جدیدی برای رسیدن به امیال خویش یعنی حاكمیت جهانی به مركزیت قدس پرداختند و زیركان و خردمندان قوم خود را، با عناوین خواب‌گذار و طبیب و ساحر به درون مراكز قدرت و دربار دولت‌های منطقه می‌راندند تا به زمان لازم كارساز شوند. آنان طرح عملیاتی‌شان را تغییر دادند و در پس قدرت‌های بزرگ پنهان شدند تا در زمان مناسب همه قدرت‌ها را برای خواسته‌های خویش، به خط كنند.
از سویی آنان برای توجیه اندیشه خود گفتند خدا که وعده حاکمیت جهانی را به ما داده است دیگر نمی تواند آن را از ما پس بگیرد و به قوم دیگری بدهد. قالت الیهود ید اللّه مغلوله غلّت أیدیهم و لعنوا بما قالوا بل یداه مبسوطتان‏ ینفق كیف یشاء( مائده، آیه 64)
اما با اندکی تامل در آموزه‌های آسمانی خود در می‌یافتند که خدای منان با كسی عقد اخوت نبسته و در اثر سركشی، این ماموریت را از آنان ستانده و به دیگری داده است. در فرازهایی از تورات به خوبی آشكار است كه خدای متعال، بنی‌اسرائیل را تنها در صورت حفظ ایمان برتری خواهد داد؛ مانند عهد عتیق، تثنیه، باب‌های 26 ـ 30؛ یا : «خداوند به سلیمان گفت: اگر شما و پسرانتان از متابعت من روگردانیده، اوامر و فرایضی را كه به پدران شما دادم، نگاه ندارید ... آن گاه اسرائیل را از روی زمینی كه به ایشان دادم، منقطع خواهم ساخت و این خانه را از حضور خویش دور خواهم انداخت و اسرائیل در میان جمیع قوم‌ها ضرب‌المثل و مضحكه خواهد شد». (عهد عتیق، پادشاهان، باب 9). بر كلامی كه بر شما امر می‌فرمایم، چیزی میفزایید و چیزی از آن كم مكنید. (عهد عتیق، تثنیه، باب 4)
در قرآن نیز این هشدار و مساله رویگردان شدن آنان و پس گرفتن آن ارزش‌ها از منحرفان بنی اسرائیل آمده است. یا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَه الَّتِی كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ وَلَا تَرتَدُّوا عَلَی أَدْبَارِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِینَ؛ای قوم من، به زمین مقدسی كه خدا برایتان مقرر كرده است، داخل شوید و باز پس نگردید كه زیان دیده بازمی‌گردید.( مائده، آیه 21).
یا ایها الذین آمنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم ویحبونه.(مائده، آیه 54). قل یا اهل کتاب لستم علی شیئی حتی تقیموا التورته و الانجیل و ما انزل الیکم من ربکم؛ بگو ای اهل کتاب شما هیچ ارزشی ندارید مگر آنکه تورات و انجیل را موبه مو اجرا کنید و قرآن را هم که از سوی خدای شما نازل شده اطاعت نماید. (مائده، آیه 68). تری کثیرا منهم یتولون الذین کفروا (مائده، آیه 80).
این گروه بر این باورند که باید پس از تثبیت دولت در قدس، منطقه نیل تا فرات را تسخیر کنند تا به حاکمیت جهانی دست یایند. اکنون گام اول یعنی ایجاد و تثبیت دولت در فلسطین را برداشته اند و نگاه خود را به نیل تا فرات معطوف کرده اند. پرسش اصلی این جاست که امروزه ترمز حهانی شدن صهیونیست‌ها کیست؟
آنان معضل دستیابی به خاورمیانه را شیعه می‌دانند. تمثل شیعیان در انقلاب اسلامی ایران و حزب الله لبنان است. مشكل خاورمیانه، شیعه، باید با تدبیری قوی حل شود. كوچك‌ترین اشتباه صهیونیست‌ها درباره نیل تا فرات موجب می‌شود همه چیز را از دست دهند. گام دوم حركت جهانی شدن باید از نیل تا فرات را در برگیرد؛ پس خاورمیانه برای آنان موضوعیت دارد؛ اگر آنان بر این منظقه مسلط شوند، قفل جهان به رویشان گشوده خواهد شد. پس در پی حاكمیت شكل یافته در خاورمیانه هستند و برای رسیدن به این حاكمیت باید حزب الله و جمهوری اسلامی ایران را از سر راه بردارند.
يکشنبه 12/12/1386 - 12:27
ادبی هنری
سلام خدمت شما بزرگواران
  هستن اما هیچ چیزی مثل معرفی کتاب نمیشهgood readsهر چند سایتای خوبی مثل
و جای معرفی کتاب توی این گروه واقعا خالیه
عالی میشه اگه هر کدوم از اعضا بیان و هر هفته یا حداقل هر ماه یه کتاب خوب در حوزه ی دین اسلام معرفی کنن.
مشکلی که اکثر ما باهاش مواجه ایم ندونستن و نشناختن کتابیه که می خوایم بخریم.
امروزه تعداد کتابا هر روز بیشتر و بیشتر میشه و متقاضی هنگام خرید کتاب سردرگم تر از دیروز.
و از طرفی کتابایی که از سوی علماء دینی مورد توجه بیشتری قرار میگیرن ناشناخته باقی میمونه.
امیدوارم همچین جای خالی ای رو بتونیم با فرستادن یه میل کوچیک و معرفی یه کتاب ارزشمند اندکی پر کنیم.
برای شروع این امر یه قدم کوچک به امید خدا برمیدارم و کتاب نشان از بی نشان ها رو از بین چندتا دونه کتابی که خوندم خدمت شما معرفی میکنم.
این کتاب شرح حال و کرامات و مقالات و طریقه ی سیر و سلوک عرفانی عارف ربانی و مقتدای اهل نظر مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی قدس سره است.
که در 2 جلد نگارش شده..جلد اول به قلم خودشیخ نوشته شده و جلد دوم به قلم پسر ایشان علی مقدادی اصفهانی نگاشته شده.
به هر کسی که این کتاب واقعا خوندنی رو نخونده توصیه میکنم که بخونه. این کتاب در زمره ی اون کتاباییه که خواننده رو محو خودش میکنه و یا بهتره بگم متحول میکنه!
احادیثی رو که در میل روایت نوشتم منتخبی بود از جلد دوم این کتاب .
در پایان این میل حدیثی دیگه حضرت رسول که از این کتاب انتخاب شده رو مینویسم.
پیامبر اکرم می فرمایند:
قلب مردم بر 3 قسم است:
اول قلبی که مشغول به دنیاست. دوم قلبی که مشغول به اخرت است؛ و سوم قلبی که مشغول به خداوند است.
اما قلبی که مشغول دنیاست از برای او شدت و عقوبت و بلاست؛ و اما قلبی که مشغول به آخرت است از برای او درجات عالی است و اما قلبی که مشغول به خداوند است از برای او دنیا و آخرت و خداوند است.
دنیا طلبی تو دائما رنجوری    عقبی طلبی تو از حقیقت دوری
مولا طلبی تو داغ مولا داری   اندر دو جهان مظفر و منصوری
...
============ ========= ========= =
گاه گاهی به نگاهی دل ما را دریاب
جان به لب آمده از درد، خدا را دریاب
کاروان رفت و من از همسفران دورم دور
من ِ از قافله ی شوق جدا را دریاب
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
 و جعلنا من خیر اعوانه و انصاره و شیعته و المستشهدین بین یدیه
یا حسین شهید
يکشنبه 12/12/1386 - 12:24
دانستنی های علمی
به نام خدا
 
سفارش های ویزه امام زمان (عج) در تشرف معجزه آسا و پربرکت آیت اله مرعشی نجفی:
 
  1. قرآن را بسیار تلاوت کنید و مطمئن باشید که به هیچ وجه تحریف نشده است.
  2. زیر زبان میت عقیقی را که اسامی مقدسه چهارده معصوم بر آن نقش بسته باشد قرار دهید.
  3. به پدر و مادر نیکی کنید و احترامشان را حفظ کنید چه در زمان زنده بودن و چه پس از درگذشتشان
  4. به زیارت قبور ائمه و فرزندان آنها و علما و صلحا شتافته آنها را تعظیم و تکریم نمایید.
  5. به سادات احترام بگذارید.
  6. نماز شب را فراموش نکنید.
  7. از تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (علیها سلام) غافل نباشید.
  8. بر زیارت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) چه از راه نزدیک و چه از راه دور مداومت داشته باشید.
  9. خطبه ی شقشقیه امیرالمومنین (علیه السلام) و خطبه حضرت زینب (علیهاسلام) در مجلس یزید را حفظ کنید.
 
============ ========= ========= =
 
امان از لحظه های غفلت که شاهدم هستی.
 
یا رب الحسین، بحق الحسین، اشف صدر الحسین بظهور الحجة
 
یا حسین شهید
يکشنبه 12/12/1386 - 12:16
اخبار
تخریب تدریجی مسجدالاقصی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
يکشنبه 12/12/1386 - 12:9
دانستنی های علمی
ملاصدرا می گوید:

خداوند بی نهایت است و لامکان و بی زمان
اما به قدر فهم تو کوچک می شود
و به قدر نیاز تو فرود می آید
و به قدر آرزوی تو گسترده می شود
و به قدر ایمان تو کارگشا می شود
یتیمان را پدر می شود و مادر
محتاجان برادری را برادر می شود
عقیمان را طفل می شود
ناامیدان را امید می شود
گمگشتگان را راه می شود
در تاریکی ماندگان را نور می شود
رزمندگان را شمشیر می شود
پیران را عصا می شود
محتاجان به عشق را عشق می شود
خداوند همه چیز می شود همه کس را...
به شرط اعتقاد
به شرط پاکی دل
به شرط طهارت روح
به شرط پرهیز از معامله با ابلیس
بشویید قلب هایتان را از هر احساس ناروا
و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف
و زبان هایتان را از هر گفتار ناپاک
و دست هایتان را از هر آلودگی در بازار
و بپرهیزید از ناجوانمردی ها، ناراستی ها، نامردمی ها ...
چنین کنید تا ببینید چگونه
بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان می نشیند
در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان می کند
و در کوچه های خلوت شب با شما آواز می خواند

مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

پنج شنبه 9/12/1386 - 13:0
دعا و زیارت
هر كس باید به فكر خود باشد و راهى براى ارتباط با حضرت حجت ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ و فرج شخصى خویش پیدا كند، خواه ظهور و فرج آن حضرت دور باشد، یا نزدیك. عده اى بوده اند كه گویا حضرت غائب ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ در پیش آن ها حاضر و ظاهر بوده است، مثل این كه با بى سیم با آن حضرت ارتباط داشتند و جواب از ناحیه ى او مى شنیدند! 
مرحوم مقدّس اردبیلى و سیّد بحرالعلوم ـ رحمهمااللّه  ـ كه احتمال دروغ درباره ى آن ها نمى رود، عبارتِ «فَعَلَیْهِ لَعْنَةُ اللّه !»؛ (لعنت خدا بر او باد!) را قبول ندارند و مى گویند: آن مربوط به بابیت و ادّعاى مهدویّت است.
با این كه ارتباط و وصل با آن حضرت و فرج شخصى امر اختیارى ما است، به خلاف ظهور و فرج عمومى، با این حال چرا به این اهمیت نمى دهیم كه چگونه با آن حضرت ارتباط برقرار كنیم و از این مطلب غافل هستیم، ولى به ظهور و دیدار عمومى آن حضرت اهمیت مى دهیم، و حال این كه اگر براى فرج شخصى به اصلاح خود نپردازیم، بیم آن است كه در ظهور آن حضرت از او فرار كنیم، چون راهى كه مى رویم راه كسانى است كه اَهَمّ و مهمّى قایل نیستند.
كار آفتاب اضائه(1) است هر چند پشت ابر باشد، حضرت صاحب ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ هم همین طور است، هر چند در پس پرده غیبت باشد!(2) چنان كه حضرت رسول ـ صلّى اللّه علیه وآله وسلّم ـ فرموده است. چشم ما نمى بیند ولى عدّه اى بوده و هستند كه مى بینند؛ و یا اگر نمى بینند، ارتباطى با آن حضرت دارند. یك نفر زیدى مذهب گفت:
«كُلُّ إِمامٍ لایُرى شَخْصُهُ لایُسَوّى خَرْدَلَةً.»
هر امامى كه جسم او دیده نشود، به اندازه ى یك خردل ارزش ندارد.

یك شخص سنّى هم در جواب او گفت: شیعیان دوازده امامى مى گویند: امام، غایب است، ولى تو كه زیدى هم هستى مى گویى: امامى را كه نتوان دید، به اندازه ى یك خردل نمى ارزد، پس هر دوى شما بر باطلید!
دیدیم كسانى را كه مثل این كه با حضرت مخابره داشتند، هر چه مى گفتند و مى خواستند همان مى شد. آن آقا در بیابان سه مرتبه گفت: یا امام زمان! وسیله اى بفرست، فورا وسیله و مركبى براى سوار شدن او ظاهر شد!
آرى، آن حضرت این قدر به ما نزدیك و از حال ما با خبر است، ولى ما نمى بینیم و از او غافل و بى خبریم و مى پنداریم كه دوریم! حیف كه ما قدردان نعمت ولایت نیستیم!
با این كه بر سر ما آتش مى ریزد و باید دعا كنیم تا بر طرف شود، ولى دعا نمى كنیم و حال دعا، انكسار قلب، سوختگى و آه كه وقتى از قلب خارج مى شود، مانند تیر به هدف مى خورد، در ما نیست! بله، لقلقه ى زبان خیلى داریم!
نقل مى كنند: ولیعهدى همراه گروهى، نزد یكى از علماى تبریز رفته بود، و در ضمن گفت و گو با او، گفته بود: كه تیرى اختراع شده است كه هدف را تا نیم فرسخ مى زند! آن آقا هم فرموده بود: من تیرى سراغ دارم كه از این مسافت بیشتر هم، به هدف مى زند! گفتند: عجب، شما سراغ داشتید؟ كجا اختراع شده است؟ فرمود: آه مظلوم، بیش از این ها اصابت و اثر مى كند!
ولى ما با این كه مظلوم هستیم، آه نداریم!
1. روشنى بخشى، نور افكنى.
2. ر.ك: الغیبة طوسى، ص 292؛ احتجاج، ج 2، ص 248؛ بحارالانوار، ج 52، ص 92؛ ج 53، ص 181 و
پنج شنبه 9/12/1386 - 12:47
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته