برزخ ( تعداد مطالب : 1977 ) ( تعداد نظرات : 4816 )

سلام

غزالي مي گويد:

 زيبايى كه خود مطلوب و قابل توجه است ، زيرا كه بدان وسيله مرد از گرايش به ديگران محفوظ مى ماند، چه آن كه بيشتر اوقات مرد به زن بدريخت بسنده نمى كند، چگونه اكتفا كند در صورتى كنه غالبا خوشخويى با زيبايى همراه است . اما آنچه ما درباره ديندارى تاءكيد كرديم و گفتيم كه با زن نبايد براى زيبايى اش ازدواج كرد، مانع از رعايت زيبايى نيست ، بلكه آن مطلب منع از ازدواجى است كه تنها به خاطر زيبايى زن با وجود فساد دينى اش باشد، زيرا بيشتر اوقات زيبايى تنها انگيزه ازدواج مى شود و موضوع ديندارى را بى اهميت مى سازد و دليل بر توجه به معناى زيبايى آن است كه غالبا انس و محبت بدان وسيله فراهم مى آيد و شرع مقدس نيز نسبت به رعايت عوامل انس و الفت دعوت كرده و به همين خاطر است كه ديدن زن ، پيش از عقد استحباب دارد.

زمان آخرین مطلب این کاربر: 717روز قبل
شنبه 11/1/1386 - 11:59
رامين الهامي ( تعداد مطالب : 20040 ) ( تعداد نظرات : 2175 )


قال رسول الله  صلى الله عليه وآله :

بين العبد و بين الكفر ترك الصلاة ؛


فاصله كفر و بندگى ترك نماز است .


(بحارالانوار، ج 82، ص 202. ميزان الحكمه ، ج 5، ص 403)

زمان آخرین مطلب این کاربر: 811روز قبل
شنبه 11/1/1386 - 11:58
amir5896 ( تعداد مطالب : 75 ) ( تعداد نظرات : 53 )
« به نام حضرت دوست»

انسان از سه(3) قسمت تشکیل شده است:

بدن فيزيكي

بدن اثيري

بدن روحي

جسم

روان

روح

کالـبُد جسمانی

کالـبُد اثیری،کالـبُدذهنی

کالـبُد روحانی

قالب عنصری

قالب اثیری

قالب روحانی

جسم

شعور

جان

شكل ظاهري

هاله هاي نوراني اطراف بدن

روحی که خدا در انسان دمید

فیزیک

متا فیزیک

اَبَر فیزیک

امواج صوتی

امواج فرا صوتی

امواج اَبَر صوتی

برای همه موجودات قابل دیدن است

فقط کسانی چشم برزخی دارند (پرتو بین ها) میتوانند ببینند

برای هیچ کس قابل رؤيت نيست

سلام بر کاملترین مخلوق و حجّت خدا، حضرت مهدی(عج).

برگرفته از کتاب: یوگا در هفت مرحله از مبتدی تا عالی،

نوشته: استاد محمّدرضا یحیایی؛ تهیّه و تدوین جدول: امیر ن.

زمان آخرین مطلب این کاربر: 3068روز قبل
شنبه 11/1/1386 - 11:56
رامين الهامي ( تعداد مطالب : 20040 ) ( تعداد نظرات : 2175 )


قال رسول الله  صلى الله عليه وآله :

قال الله تعالى :

«لاينجوا منى عبدى الا باداء ما افترضت عليه » ؛


خداوند فرموده است : «بنده ام از من نجات نمى يابد، مگر با اداى آن چه كه بر او واجب كرده ام ».


(محجة البيضاء، ج 1، ص 398)


زمان آخرین مطلب این کاربر: 811روز قبل
شنبه 11/1/1386 - 11:55
برزخ ( تعداد مطالب : 1977 ) ( تعداد نظرات : 4816 )

سلام

از ابوعبداللّه (ع ) است كه فرمود: (( رسول خدا (ص ) فرموده است : بهترين زنان شما زنى است كه پاكدامن باشد.))

از ابوالحسن الرضا (ع ) نقل كرده اند: (( اميرالمؤ منين (ع ) فرمود: بهترين زنان شما خمس است . عرض كردند: يا اميرالمؤ منين ! خمس چگونه زنى است ؟ فرمود: زنى كه متواضع ، نرمخو و مطيع شوهر است ؛ موقعى كه همسرش خشمگين شود، از چشم او دور نشود تا وقتى كه او خشنود شود و در وقتى كه شوهرش بيرون منزل است در نبودن او، حرمت او را حفظ كند كه چنين زنى از جمله كارگزاران خداست كارگزار الهى از رحمت خدا نااميد نمى شود.))

از ابوعبداللّه (ع ) است كه فرمود: (( بهترين زنان شما زنى است كه خوشبو و آشپز خوبى باشد؛ زنى كه اگر بخشش كند در راه خير بخشش كند و اگر چيزى ندهد باز هم درست عمل كرده است . چنين زنى كارگزارى از كارگزاران خداست و كارگزار الهى از رحمت او نااميد نمى باشد.))

و نيز از آن حضرت نقل شده است كه فرمود: (( همانا بهترين زنان زنى است كه به هنگام خلوت با همسرش پوشش حيا را به دور افكند و چون با ديگران باشد سپر حيا را در پوشد.))

زمان آخرین مطلب این کاربر: 717روز قبل
شنبه 11/1/1386 - 11:52
رامين الهامي ( تعداد مطالب : 20040 ) ( تعداد نظرات : 2175 )


قال رسول الله صلى الله عليه وآله

ان المساجد بيوت المتقين ، و من كانت المساجد بيوته فقد ختم الله له بالروح و الرحمة و الجواز على الصراط الى الجنة


مساجد، خانه پارسايان است و هركس مسجد خانه اش باشد (اوقات خود را در آن و به عبادت بگذارند) خداوند انجام كار او را رحمت و شادى قرار داده واجازه عبور از صراط به سوى بهشت را به او خواهد داد.

(كنزالعمال ، ج 7، ص 659، حديث 20785).


زمان آخرین مطلب این کاربر: 811روز قبل
شنبه 11/1/1386 - 11:52
amir5896 ( تعداد مطالب : 75 ) ( تعداد نظرات : 53 )
با توجه به داستان حضرت خضر(ع) و حضرت موسی (ع) و برخورد آنها با هم و جریاناتی که پیش آمد نتیجه می گیریم:

مانباید در مرود رویدادهای ناخوشایند که در زندگی مان پیدا می شود و یا در زندگی دیگر افراد و نزدیکانمان می بینیم، عجولانه قضاوت کنیم. باید صبر و تحمل داشته باشیم. چه بسیارند حوادثی که ما آنرا ناخوش می پنداریم اما بعدا معلوم می شود از الطاف خفیّه الهی بوده است. درچنین شرایطی باید صبر خود را از دست ندهیم و دست به عملی نزنیم که باعث پشیمانی خود شویم. همانطور که حضرت موسی(ع) بعد از اعتراضها پشیمان می شد و بعدها که متوجه هدف کارهای حضرت خضر(ع) شد، بیش از پیش ناراحت شد.

قرآن کریم در آیه 122 سوره بقره می فرمایند: « ممکن است شما چیزی را ناخوش دارید و آن به نفع شما باشد و مکن است چیزی را دوست دارید و آن به ضرر شما باشد و خدا می داند و شما نمی دانید».

در کارها نباید عجله کرد چراکه بسیاری از امور نیاز به فرصت مناسب دارد. این مسئله در مسائل مهم و ارزشمند اهمیت فوق العاده ای پیدا می کند. ممکن است عجله باعث شود یک فرصت خوب در زندگی که شاید رحمت الهی درآن باشد، از دست انشان برود و جبرانش سخت و یا حتی غیرممکن بشود.

تمام وقایع و حوادث عالم تأویلی دارد که بعدها مشخص می شود. و آن وقتی است که مقدرالهی به نهایت اجل خود برسد و خدای اذن دهد تا از خواب غفلت چندین ساله بیدار شوند و برای یک نشأت دیگری غیرنشأت دنیا مبعوث گردند. درآن روز تأویل ( بازگرداندن، پرده برداشتن ازروی اسرار چیزی) حوادث امروز روش می شود.

ما در برابر آنچه نمی دانیم، کم صبر و بی حوصله هستیم. البته این یک امر طبیعی است که انسان در برابر امروی که تنها یک روی یا یک زاویه آنرا می بیند، ناشکیبا باشد. اما داستان به ما می گوید در قضاوت نباید شتاب کرد و باید ابعاد مختلف هرموضوعی را بررسی نمود.

موسی پس از اینکه سه بار به عهد خود ( سکوت و نپرسیدن) وفا نکرد، با اینکه فراق استاد برای او ناگوار بود در برابر این واقعیت تلخ، لجاجت به خرج نداد و منصفانه حق را به او داد، صمیمانه از او جدا شد و برنامه کار خویش را پیش گرفت درحالیکه از همین دوستی کوتاه گنج های عظیمی از حقیقت اندوخته بود. انسان نباید تا آخر عمر مشغول آزمایش خویش باشد و زندگی را به آزمایشگاهی برای آینده ای که هرگز نمی آید تبدیل کند. هنگامیکه چندبار آزمود باید به نتیجه آن گردننهد.

برگرفته از کتاب : « حضرت خضر(ع) مونس یار (عج)» نوشته: مصطفی کارگرشورکی.

زمان آخرین مطلب این کاربر: 3068روز قبل
شنبه 11/1/1386 - 11:51
amir5896 ( تعداد مطالب : 75 ) ( تعداد نظرات : 53 )
امام صادق(ع) می فرمایند: «کسیکه از فرمان خدا اطاعت نماید، سپس دعا کند و در دعاکردن " جهت و روش دعا" را مراعات نماید، خداوند دعایش را به استجابت می رساند. جهت و روش دعا :

1- نخست حمد و ثنای الهی به جا آور.

2- سپس نعمتهایی راکه خدا به تو عنایت فرموده یادکن وشکرگزاری نما.

3- سپس صلوات بر پیامبر(ص) بفرست.

4- سپس گناهانت را یاد بیاور و به آن اقرار کن.

5- سپس استغفار کرده و در مورد گناهت به خدا پناه ببر.

6- آنگاه دعا کن. ».

زمان آخرین مطلب این کاربر: 3068روز قبل
شنبه 11/1/1386 - 11:50
رامين الهامي ( تعداد مطالب : 20040 ) ( تعداد نظرات : 2175 )

قال على  عليه السلام:

يجب الصلوة على الصبى اذا عقل


(جامع احاديث الشيعه ، ج 4، ص 43).


نماز بر كودك زمانى كه عقلش رسيد لازم است .
زمان آخرین مطلب این کاربر: 811روز قبل
شنبه 11/1/1386 - 11:49
amir5896 ( تعداد مطالب : 75 ) ( تعداد نظرات : 53 )
مرغ باغ ملکوتم نیَم ازعالم خاک چندروزی قفسی ساخته اند ازبدنم

برخی از علائم ونشانه های برخورداری ازصلح و صفای درون:

* گرایش به تفکر ورفتار خودانگیخته وابتکارآمیز بجای تفکر و رفتار براساس ترسها وتجربیات گذشته.

* توانایی بدون خدشه در لذت جویی در هر لحظه از زندگی.

* عدم تمایل به ارزشیابی دیگران و قضاوت در مورد آنان.

* عدم تمایل به تعبیر وتفسیر رفتار دیگران.

* عدم تمایل به جنگ و ستیز و کشمکش.

* فراغت از نگرانی و تشویش خاطر.

* احساس کلی سپاس وتقدیر وبرخورد تحسین آمیز با رویدادهای زندگی.

* احساس خشنودی در همبستگی با دیگران و طبیعت.

* لبخند به زندگی و ارائه چهره متبسّم به سوی جهان.

* استعداد روزافزون دردریافت عشق و محبت ازدیگران وتمایل بی چون وچرا برای گسترش آن.

باد ایّامی که درتن جان مامنزل نداشت موج مطلق عنان ماغم ساحل نداشت

خوش نشین باغ و بستان بود چون آزادگان سر و ما از تنگنای جسم پا درگل نداشت

گلدا اسمیت در نوشته خود بنام "پرانتزهای ابدیت" می نویسد:

همسایگان خود راهمانند خویش دوست بدارید و این به منزله ارائه همان صفات خداگونگی

درون خویش به همسایه فارغ ازهرگونه ظواهر در لحظه است.این همسایه ممکن است یک

زن زناکار و یا دزد در پای چوبه دار باشد،اما این محکومیتها به مامربوط نیست.آنچه به ما

ارتباط می یابد این است که بادیدن طبیعت واقعی آنهابه آنان عشق بورزیم.حتّی اگردر لحظـه

از ظواهرامر چیزدیگری مشهود باشد.

مژده وصل تو کو کزسر جان برخیزم طائر قدسم ازدام جهان برخیزم

توصیفی ازحقیقت متناقض ارائه می کند:Ram Dass

حقیقت متناقض دراین است که به مجردآنکه ازچیزی دست بکشید بیشترازآن نصیب می برید

و هرچه بی اعتناتر باشید سهم شما افزونتز می شود.هرچه بیشتر وسوسه کسب قدرت داشته

باشید کمتربه آن دست می یابید.اما در لحظه ای که آن را نمی خواهید نیرومندتر می شوید، به

میزانی آنچنان زیاد که درخواب هم نمی دیدید.

ویلیام جیمز گفته است:

مرزهای گسترده تر هستی مابه فراسوی عالم مرئی گسترش می یابد.ابعاد بزرگتری اززندگی

وجود دارند که بسیارعظیم تر ازجهان مرئی هستند. می توانید آنرا به هرنامی که می خواهید

بنامید، عالم عرفان، تصوف، ماوراالطبیعه یاهرچیزدیگر. هرچیزهست ما دراین جهان مرئی

به آن تعلق داریم واگربه آن مربوط و متصل شویم شخصیت محدود مارا متحول و افق دیدما

را بازتر می کند و ازما انسانی نوین می سازد.

در رومن پند می دهد:Paul همچنین

هرگزبه این جهان خاکی دل نبندید.با تازه کردن دلهای خود از جسم مادی بیرون آیید و به نیکی ها

روی آورید، به آن چیزهایی که به قلوب روشن راه می یابد پناه آورید، به آنجاکه کمال مطلق است

یعنی درگاه خداوند.

آدمی درعالم خاک نمی آید به دست آدمی دیگر بباید ساخت و ز نو آدمی

ذهن شما همه تصاویر ذهنی راکه برگزیده اید انبار می کند ورفتار روزمره شما اطاعت دستورات صادره ازسوی افکار شماست.

محال است انسان بدون آنکه ابتدا فکری درسر داشته باشد دارای احساسی باشد.رفتارهای شما ناشی ازاحساسهای شماست و احساسهای شما به نوبه خود ناشی ازافکار شماست و لذا آنچه را باید تغییر دهیم افکار ماست و نه رفتارهای ما؛ افکارما یعنی آنچه درضمیر آگاه ما نقش بسته و رفتارهای ماازآن ناشی می شود.اگر افکارما درست نماینده همان چیزهایی باشدکه واقعا و اصالتا خواهان آن هستیم احساسهای درست ومناسب و در پی آن رفتارهای دلخواه ما خود به خود بروز میکنند. به این مطلب ایمان بیاورید تادرستی آن را با چشمان خود ببینید.

زمان آخرین مطلب این کاربر: 3068روز قبل
شنبه 11/1/1386 - 11:49
  • تعداد رکورد ها : 658423