• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1392
تعداد نظرات : 762
زمان آخرین مطلب : 4030روز قبل
دعا و زیارت

اسم مبارك آن بزرگوار علی است و مشهورترین القاب آن حضرت زین العابدین و سجّاد است و مشهورترین كنیة او ابامحمد وابوالحسن است. مدّت عمر آن بزرگوار مثل پدر بزرگوارش پنجاه و هفت سال است زیرا پانزدهم جمادی الاول سال سی و هشت از هجرت به دنیا آمد. تولد آن بزرگوار دو سال قبل از شهادت امیرالمؤمنین (ع) است و تقریباً بیست و سه سال به پدر بزرگوار زندگی كرد. پس مدت امامت آن بزرگوار سی و چهار سال است.

حضرت سجّاد (ع) پدری چون حسین دارد و مادرش دختر یزدگرد پادشاه ایران است كه دست عنایت حق بطور خارق العاده این دختر را به امام حسین می رساند. شرافت این زن آن است كه مادر نه نفر از ائمة طاهرین می شود و چنانچه حسین (ع) اب الائمه است. این زن نیز ام الائمه است. و اما از نظر فضایل انسانی: امام سجّاد (ع) گرچه با اهل بیت علیهم السلام وجه اشتراك در همة فضایل دارند و هیچ فرقی میان آنان از نظر صفات و فضایل انسانی نیست، اما از نظر گفتار و كردار شباهت تامّی به جدشان امیرالمؤمنین علیه السلام دارد.

 


ایمان امام سجاد (ع)

 


امیرالمؤمنین (ع) در دعای صباح می گوید:
یا من دل علی ذاته بذاته. «ای كسی كه برهان وجود خود هستی.»

 


حضرت سجّاد نیز در دعای ابوحمزة ثمالی می گوید:
 بك عرفتك وانت دللتنی علیك وعوینی الیك ولولا انت لم أدرما انت. «تو را به خودت شناختم و تو دلالت نمودی مرا بر خودت و دعوت نمودی به خودت و اگر نبودی، ترا نمی شناختم.»

 


این گونه كمات منتهای ایمان را می رساند و این همان ایمان شهودی است كه امیرالمؤمنین می فرماید:
لو كشفت لی الغطاء ما ازددت یقینا.
«اگر بر فرض محال ممكن بود خدا را بر این چشم ظاهری دید و می دیدم بر یقین من كه الآن به ذات مقدس حق دارم افزوده نمی شد.».

علم امام سجّاد (ع)

اگر امیرالمؤمنین علیه السلام می گوید: «از من بپرسید هرچه می خواهید كه به خدا قسم تمام وقایع را تا روز قیامت می دانم، حضرت سجاد نیز می گوید: «اگر نمی ترسیدم كه مردم در حق ما غلوّ كنند، وقایع را تا روز قیامت می گفتم.»

تقوای امام سجاد (ع)

امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمود:
 والله لو اعطیت الاقالیم السبعة وما تحت افلا كها علی ان اعصی فی نملة اسلبها جلب شعیرة ما فعلت.
«به خدا قسم اگر تمام عالم هستی را به من دهند كه به مورچه ای ظلم كنم و بیجهت پوست جوی را از دهان آن بگیرم، نمی كنم.»

حضرت سجّاد نیز می فرمود:

تعصی الاله وانت تظهر حبّه                                    هذا لعمری فی الفعال بدیع

 

لو كنت تظهر حبه لأطعته                                      ان المحب لمن یحب مطیع

«خداوند را معصیت می كنی و ادعا می كنی كه او را دوست داری. به جان من این ادعا از عجایب امور است. اگر راستی خدا را دوست داشتی او را اطاعت می كردی، زیرا محّب همیشه مطیع محبوب است.»

 


در این اشعار نیز امام سجاد می گوید محال است كه خداوند را معصیت كنم، زیرا او را دوست دارم.

عبادت امام سجاد (ع)

دربارة امیرالمؤمنین گفته شده است كه روزها به ایجاد باغ و قنات برای فقرا و محتاجین مشغول بود، و تا به صبح عبادت می كرد. حضرت سجّاد نیز چنین بود چه بسیار باغها و قنوات كه به دست ایشان برای دیگران آباد یا ایجاد شد. عبادت و سجدة او به حدی بود كه به زین العابدین و سجّاد ملقّب شد.

از رسول اكرم روایت شده كه روز قیامت خطاب می شود: «كجا است زین العابدین؟» و می بینم كه فرزندم علی بن الحسین جواب می دهد و می آید. از امام باقر روایت شده كه: «پدرم را می دیدم كه از كثرت عبادت پاهای او ورم كرده، و صورت او زرد، و گونه های او مجروح، و محل سجدة او پینه بسته بود.»

سخاوت، فتوت و رأفت امام سجّاد (ع)

در تاریخ است یكی از كارهای امیرالمؤمنین (ع) اداره كردن فقرا بطور مخفیانه بوده است. امیرالمؤمنین شبها خوراك، پوشاك و هیزم به خانة بینوایان می برد، و آن بینوایان حتی نمی دانستند كه چه كسی آنها را اداره می كند. همچنین میان مورخین مشهور است كه امام سجاد (ع) چنین بوده است.

راوی می گوید: در محضر امام صادق (ع) بودیم كه از مناقب امیرالمؤمنین (ع) صحبت شد و گفته شد هیچ كس قدرت عمل امیرالمؤمنین را ندارد و شباهت هیچ كس به امیرالمؤمنین، بیشتر از علی بن الحسین نبوده است كه صد خانواده را اداره می كرد. شبها گاهی هزار ركعت نماز می خواند.»

از طریق اهل تسنن روایت شده است كه چون حضرت سجاد شهید گشت روشن شد كه آن حضرت صد خانواده را بطور مخفی اداره می كرده است.

زهد امام سجّاد (ع)

چنانچه امیرالمؤمنین (ع) زاهد به تمام معنی بوده است و دلبستگی به مالی و به كسی جز به خدای متعال نداشته است. همچنین بوده است امام سجاد (ع). لذا به اصحاب خود سفارش می فرمود:
 اصحابی، اخوانی، علیكم بدار الآخرة ولا اوصیكم بدار الدنیا فانكم علیها وبها متمسكون اما بلغكم ان عیسی علیه السلام قال للحواریین. الدنیا قنطرة فاعبروها ولا تعمروها. وقال: من یبنی علی موج البحر داراً؟ تلكم الدار الدنیا ولا تتخذوها قراراً.
«ای یاران من، برادران من، مواظب خانة آخرت باشید من سفارش دنیا را به شما نمی كنم زیرا شما بر آن حریص هستید و به آن چنگ زده اید. آیا نشنیده اید كه حضرت عیسی به حواریون می گفت: دنیا پل است، از روی آن بگذرید و به تعمیرش نپردازید! چه كسی روی موج آب خانه می سازد؟ موج دریا این دنیا است، به آن دلبستگی نداشته باشید.»

شجاعت امیرالمؤمنین (ع)

شجاعت امیرالمؤمنین (ع) زبانزد خاص و عام است. و اگر گفتار امام سجاد (ع) را در مجلس ابن زیاد و در مجلس یزید و مخصوصاً خطبة آن بزرگوار را در مسجد شام در نظر بگیریم شجاعت این بزرگوار نیز بر ما روشن می شود.

امیرالمؤمنین شجاعت خود را در میدان برای افرادی مثل عمروبن عبدود و مرحب خیبری به كار می برد و فرزند گرامی او امام سجّاد، شجاعت را در مجلس ابن زیاد و مجلس یزید و روی منبر در مسجد شام به كار برده است.

سیاست امام سجّاد (ع)

امیرالمؤمنین به اقرار همة مورخین از سنّی و شیعه پاسدار اسلام بود و رأی و تدبیر او فوق العاده مفید بود، چنانكه عمر بیشتر از هفتاد مورد گفته است: لولا علی لهك عمر، یعنی: «اگر علی نبود عمر هلاك شده بود.»

امام سجاد علیه السلام در مدت سی و پنج سال پاسدار شیعه بود. مورخین معتقدند كه تدبیر امام سجّاد، مدینه را و بسیاری از شیعیان را از دست كسانی چون یزید و عبدالملك مروان نجات داد.

حلم امام سجاد (ع)

دربارة امیرالمؤمنین گفتاری نقل شده و ایشان فرمودند: «برآدم بیخردی گذشتم كه به من بد می گفت. از او صرف نظر كردم گویی كه او حرفی نزده است.»
دربارة امام سجاد نیز گفتاری نقل شده است و ایشان فرمودند:
 «بر كسی گذشتم كه به من بد می گفت. بدو گفتم كه اگر راست می گویی خداوند متعال مرا رحمت كند، و اگر دروغ می گویی خدا تو را بیامرزد!»

تواضع امام سجاد (ع)

آن حضرت با فقرا می نشست، با آنان غذا می خورد، از آنان دلجویی می كرد، به آنان لطف داشت و پناه آنان بود، برای آنان كار می كرد و از آنان پذیرایی می نمود، و دربارة آنان به دیگران سفارش می كرد.

تاریخ نویسان اقرار دارند كه امام سجاد (ع)، دوست داشت فقیران، یتیمان و بینوایان سر سفره اش باشند و با آنها بنشیند، غذا برای آنها آماده كند و حتی غذا در دهن آنان بگذارد.

فصاحت و بلاغت امام سجّاد (ع)

فصاحت به معنی خوب سخن گفتن، مجاز، كنایه، لطایف و مثالها را به كار بردن است. و بلاغت سخن خوب گفتن، بجا سخن گفتن، از طول كلام بی فایده پرهیز داشتن است. فصاحت و بلاغت امیرالمؤمنین مورد اقرار همه است آنچنانكه دربارة نهج البلاغه گفته شده:

دون كلام الخالق وفوق كلام المخلوق.

 

«پایین تر از كلام خالق و بالاتر از كلام مخلوق است.»

امام سجّاد صحیفة كامله سجادیه را به جهان عرضه داشت. صحیفه ای كه چون آن نیامده و نخواهد آمد. صحیفه ای كه در ضمن دعا، معارف اسلام، سیاست اسلام، اخلاق اسلام، اجتماعیات اسلام، حقانیت شیعه، حقانیت اهل بیت، انتقاد از ظلم و ظالم، سفارش به حق و حقیقت، و بالاخره یك دوره معارف اسلامی را آموزش می دهد. صحیفه ای كه محققین اسم آن را اخت القرآن، انجیل اهل بیت، زبور آل محمد نهاده اند. صحیفه ای كه ابلهی با فصاحت ادعا كرد كه می تواند چون آن بیاورد چون قلم به دست گرفت و نتوانست، دق كرد و مرد.

جهاد امام سجاد (ع)

امیرالمؤمنین علیه السلام بزرگترین مجاهد اسلام است كه توانست اسلام را از دست كفار و مشركین نجات دهد. ولی فرزندش امام سجّاد گرچه در كربلا كشته نشد اما وجودش، بقایش و اسارتش عامل بقای اسلام بوده است. قیام ابی عبدالله الحسین (ع) درختی بود كه در كربلا كاشته شد و آبیاری و به ثمر رساندن و نگاهداری از آن به دست امام سجاد (ع) به دست زینب كبری انجام گرفت.

تدبیر امام سجاد در اسارت، گریه های امام سجاد در مدینه، نوحه خوانی و روضه خوانیهای آن حضرت در مدت سی و پنج سال سخنرانیش، به موقع جهادی بود فوق العاده مفید و ثمربخش كه تحلیل سیاسی تاریخ، این مطالب را نشان می دهد.

عفو و جوانمردی امام سجّاد (ع)

اگر تاریخ دربارة امیرالمؤمنین (ع) می گوید كه چگونه از ابن ملجم مواظبت كرد و هنگامی كه ظرف شیری را برای حضرت می آوردند نیمی را می خورد و نیم دیگر را برای او می فرستاد، و دربارة او وصیّت و سفارش فراوان نمود، دربارة امام سجّاد نیز منقول است كه: فرماندار مدینه كه دل امام سجاد را خون كرده بود، از طرف عبدالملك مروان معزول شد و امر شد كه او را به درختی ببندند و مردم بیایند و به او توهین كنند. امام سجاد (ع) اصحاب خود را خواست و سفارش فرمود كه مبادا به او توهین شود! امام سجاد نزد او رفت و او را دلداری داد و نزد عبدالملك مروان وساطت او را كرد كه از این خواری نجات یابد.

آن فرماندار معزول می گفت از علی بن الحسین و یارانش ترس دارم زیرا به آنها ظلم بسیار كردم.

ابهت و شخصیت امام سجّاد (ع)

دربارة امیرالمؤمنین (ع) گفته شده كه بسیار متواضع بود، ولی بزرگی شخصیّت آن بزرگوار میان همه محفوظ بود. همچنین است فرزند عزیزش امام سجاد (ع).

در تاریخ ضبط است كه هشام بن عبدالملك به حج آمده بود و كثرت جمعیت مانع شدكه حجر الاسود را استلام كند. پس در گوشه ای برای او فرشی انداخته و نشسته بود كه امام سجّاد وارد طواف شد و وقتی به حجر الاسود رسید، مردم كنار رفتند و حضرت مكرّر استلام نمود. هشام فوق العاده ناراحت شد. یكی از اطرافیان پرسید: این مرد كیست كه مردم چنین به او احترام دارند؟ هشام تجاهل كرد و گفت نمی دانم. فرزدق آنجا بود، فی البداهة قصیدة مفصلی دربارة امام سجاد سرود. ما چند بیت از آن قصیده را می آوریم: تمام قصیده در مناقب ابن شهر آشوب موجود است:

 


هذا الذی تعرف البطحاء وطاته                              والبیت یعرفه والحل والحرم

ما قال لاقط الا فی تشهده                                    لولا التشهد كانت لانه نعم

یغضی حیاء ویغضی من مهابته                                فما یكلم الا حین یبتسم

من معشر حبهم دین وبغضهم                              كفر وقربهم منجی ومقتصم

مقدم بعد ذكر الله ذكرهم                                 فی كل فرض ومختوم به الكلم

 


«این مردی است كه حجاز، خانة خدا، حل، حرم او را می‌شناسند. نه، در كلامش نیست ـ حاجت سائل را همیشه برآورده می كند جز در تشهد ـ كه لا اله الا الله می گوید. و اگر تشهد در نماز نبود، نه او، همیشه آری بود: هنگام برخورد با مردمان چشمها را فرو می بندد برای آنكه حیا دارد، و دیگران چشم فرو می بندد به جهت ابهتی كه او دارد. و سخن با او نمی گویند مگر كه آن بزرگوار تبسّم كند. روز قیامت حب آنها دین است و بغض آنها كفر است و قرب و نزدیكی به آنان پناه و نجات انسانها است. در نمازها یاد آنها و اسم آنها مقدم بر هر چیزی است بعد از اسم خدای متعال. و نمازها به اسم آنان تمام می شود ـ یعنی در نماز بعد از اسم خدا در اقامه، اسم اهل بیت است و آخر مطلب كه در تشهد آخر گفته می شود باز اسم اهل بیت است.

 گفته شده كه فرزدق به این اشعار آمرزیده شده است و به گفتة جامی اگر اهل عالم به این اشعار آمرزیده شوند جا دارد.

زندگی امام سجاد (ع)

می دانیم زندگی امیرالمؤمنین (ع) پر تلاطم بود در نهج البلاغه می فرماید: صبرت وفی العین قذی وفی الحلق شجی. یعنی: «صبر نمودم در مصایب نظیر كسی كه خاری در چشم و استخوانی در گلو داشته باشد.» ولی زندگی امام سجّاد علیه السلام از زندگی امیرالمؤمنین علیه السلام بسیار پرتلاطم تر بود. آن حضرت در بحبوحة جنگ صفین به دنیا آمد: در زمان معاویه و آن جنایاتش پرورش پیدا كرده. معاویه را با كشتارهای دسته جمعی شیعیان، با اشاعة سبّ امیرالمؤمنین در خطبه ها و بعد از نمازها دیده است. بعداً حماسة كربلا و اسارت، كه هر روزی از آن چند بار مرگ است، مجلس ابن زیاد و مجلس یزید را با اهل بیت پدرش پشت سر نهاد. قضیة حره كه ننگی است بر دامن مسلمانان را مشاهده كرد.

یزید سال دوم سلطنت، شخصی را با پنج هزار لشگر به مدینه فرستاد و دستور قتل عام داد و سه روز مدینه را برای لشگریان خود مباح اعلام نمود.

او شاهد قضیة عبدالله بن زبیر است ـ كه همة بنی هاشم و من جمله محمد بن حنفیه را در شعب ابی طالب جمع نمود كه بسوزاند و چون دشمن رسید موفق نشد ـ شاهد مروان بن حكم بود كه دشمن سرسخت اهل بیت بود. شاهد حكومت عبدالملك مروان با فرماندارش حجاج بن یوسف ثقفی است. زندانی زندان حجاج بن یوسف است كه در میان بیابانی، پنجاه هزار زندانی در آن زندان بود و دمیری در حیاة الحیوان می گوید خوراك آنها دو قرصه نان بود كه بیشتر آن خاكستر بود. شاهد كشتار بیشتر از صد هزار نفر بود به جرم دوستی با اهل بیت. پنجاه و هفت سال در این دنیا زندگی كرد ولی هر روز از آن برای آن بزرگوار قتلگاهی بود.

 


والسلام علیه یوم ولد ویوم استشهد ویوم یبعث حیاً.

 

 

 

 

 

سه شنبه 6/5/1388 - 11:48
بیماری ها

2wedtv6.jpg

 

 

 

خواص طبی نماز



برخی از کارشناسان معتقدند نماز خواندن تنها غذای روح انسان نیست , بلکه جسم انسانها را نیز تقویت می کند و آنها را در مبارزه با مشکلات روزمره یاری می دهد .

وقتی چشمها در حالت نماز ثابت می ماند جریان فکر هم خود به خود آرام شده و در نتیجه تمرکز فکر افزایش می یابد. ثابت ماندن چشم باعث بهبود ضعف و نواقصی مانند نزدیک بینی می شود و به لحاظ روانی این حالت باعث افزایش مقاومت عصبی فرد شده و بیی خوابی و افکار نا آرام را از انسان دور می کند.

 ایستادن در حالت نماز باعث تقویت حالت تعادلی بدن شده و قسمت مرکزی مخچه که محل کنترل اعمال و حرکات ارادی است را تقویت می کند و این عمل باعث می شود فرد با صرف کمترین نیرو و انرژی به انجام صحیح حرکات بعدی بپردازد. نماز قسمت فوقانی بدن را پرورش داده و ستون مهره ها را تقویت کرده و آن را در حالت مستقیم نگاه می دارد.

تقویت احشاء و ماهیچه های شکم , حفظ سلامت دستگاه گوارش و رفع یبوست مزمن سوء هاضمه و بی اشتهایی از دیگر خواص نماز خواندن و رکوع در نماز است. کارشناسان می گویند در حالت رکوع ماهیچه های اطراف ستون مهره ها منبسط می شود که در متعادل و آرام کردن سمپاتیک موثر است. مدت زمان خواندن ذکر رکوع نیز باعث تقویت عضلات صورت و گردن ساق پا و رانها می شودو به این ترتیب به جریان خون در قسمتهای مختلف بدن سرعت می بخشد. تنظیم متابولیسم بدن فراهم نمودن زمینه از بین رفتن اکثر بیماری ها از بدن , کمک به افزایش حالت استواری و استحکام مغز و بهبود ناراحتی های تناسلی و نارسایی های تخمدان از دیگر خواص رکوع در نماز است.

سجده نیز ستون مهره های بدن را تقویت کرده و دردهای سیاتیک را آرام می کند. سجده علاوه بر از بین بردن یبوست و سوء هاضمه ,پرده دیافراگم را تقویت کرده و به دفع مواد زاید بدن به دلیل فشرده شدن منطقه شکمی کمک می کند. سجده همچنین باعث افزایش جریان خون در سر شده که این امر با تغذیه این غدد باعث حفظ شادابی , زیبایی و طراوت پوست می شود.

حالات سجده به واسطه باز شدن مهره ها از یکدیگر باعث کشیده شدن اعصابیکه قسمتهای مختلف بدن را به مغز وصل می کند,شده و این اعصاب را در یک حالت تعادلی قرار می دهد که این عم برای سلامت انسان بسیار حائز اهمیت است سجده باعث آسودگی و آرامش در فرد شده و عصبانیت را تسکین می دهد. استحکام بخشیدن و تقویت عضلات پاها و ران ها , کمک به نفخ معده و روده , بهبود فتق , از خواص نشستن بعد نماز است.

 روشن است که نماز فلسفی خاص خود را دارد که معراج مومن و مایه ی قرب به حق است و آن را باید فقط برای خداوند تعالی خواند و نه به انگزه فواید و آثاری از این دست, ولی آگاهی از این دست نظرات علمی نیز می تواند برای برخی مفید باشد.

سه شنبه 6/5/1388 - 11:43
دعا و زیارت

فرا رسیدن ماه شعبان مبارک

 

دانلود ادعیه های مخصوص ماه مبارک شعبان:

 

 

1) مناجات شعبانیه  ( مدت زمان 00:05:35)

 

2) مناجات شعبانیه، سید ولید المزیدی ( مدت زمان  00:20:11 )

 

3) صلوات ماه شعبان، سید ولید المزیدی (مدت زمان 00:23:46)

 

سه شنبه 6/5/1388 - 11:4
دعا و زیارت
بسم الله الرحمن الرحیم
مولا علی (علیه السلام) فرمودند:
أَشَدُّ اَلذُّنُوبِ مَا اِسْتَخَفَّ بِهَا صَاحِبُهُ
سخت‏ترین گناه ، گناهى است كه گناهكار حقیرش شمارد .
نهج البلاغه ، كلمات قصار ، شماره 477 ، ترجمه آیتی
صلی الله علیك یا امیر المؤمنین
دوشنبه 5/5/1388 - 14:14
دانستنی های علمی
1) رنگ بیش از حد
استفاده از رنگ های زیاد باعث می شود که توجه دیگران نسبت به شما جلب شود. سعی کنید در لباس هایتان بیش از ۳ رنگ استفاده نکنید و تا آنجا که می توانید پوشش خود را ساده نگه دارید.
سعی کنید از مکمل های رنگی استفاده کنید. رنگهایی که متضاد یکدیگر هستند تکمیل کننده هم نیز باشند (مثلا بنفش و زرد یا آبی و نارنجی) رنگ هایی که به هم نزدیک می باشند به نام رنگ های "هم خانواده" شناخته می شوند. (مثل زرد و نارنجی) زمانی که می خواهید لباس بپوشید باید سعی کنید که از رنگ های متضاد و یا رنگ های هم خانواده استفاده کنید. اگر لباس هایتان روشن هستند باید کفش هایتان نیز روشن باشند ولی اگر لباس های تیره بر تن می کنید کفش شما نیز باید تیره باشد.
۲) طرح بیش از اندازه
همانطور که در مقاله قبلی هم خواندید برای ست کردن رنگ و طرح پارچه باید از لباس هایی استفاده کنید که بیش از ۳ طرح نداشته باشند. بهتر است لباس شما دارای یک یا دو طرح متنوع تک رنگ باشد.البته پیشنهاد ما این است که از لباس هایی استفاده کنید که تنها دارای یک طرح معین می باشند (مثلا دارای گل های ساده سفید رنگ باشند و یا در پشت آنها مارک کوچکی باشد) و همیشه همان را بر تن کنید.
۳) پارچه اضافی
برخی از افراد تصور می کنند که هر پارچه مختص طبقه خاصی از افراد اجتماع است. معمولا ابریشم از کتان رسمی تر است. و پارچه لینن نیز از دور داد می زند که با مخمل متفاوت است! چرم هم همیشه خیلی مردانه تر از فاستونی است. برای اینکه در میان این همه پارچه های مختلف به دام نیفتید می توانید لباس های تابستانی و زمستانی خود را از هم جدا کنید. لباس های زمستانی معمولا کلفت تر، سنگین تر و زبر تر هستند. پارچه های تابستانی نیز از الیاف طبیعی درست شده و بسیار نازک و خنک هستند. آنها را از هم دور نگه دارید تا دچار اشتباه نشوید.
۴) لباس های لکه دار
بهتر است از لباس های لکه دار پیش از اینکه روی آب را به خود ببینند در زیر سایر لباس ها استفاده کنید. بهتر است هر روز زمانی را به این کار اختصاص دهید که لباس های خود را برای وجود لکه وارسی کنید. به علاوه زمانی که آنها را شستید باز هم نگاه دوباره ای داشته باشید تا مبادا لکه ای از چشم شما دور نمانده باشد.
۵) لباس فصل دیگری را پوشیدن
اگر شما در جایی زندگی می کنید که دارای آب و هوای گرم است، خوش شانس هستید. لباس های شما باید مختص یک فصل (بهار/تابستان) باشد. اما اگر مانند بسیاری از افراد در جایی زندگی می کنید که دارای آب و هوای متنوعی است باید در کمد لباس های خود جایی را برای ذخیره لباس هایی که به درد فصل حاضر نمی خورند باز کنید. همانطور که از قدیم گفته اند "از دل برود هر آنچه از دیده برفت." هر چه که آن پیراهن های لینن را از کت های پشمی دور تر نگه دارید خیلی کمتر اتفاق می افتد که آنها را به طور اتفاقی با هم ست کنید.
۶) شلوارهای خیلی بلند یا خیلی کوتاه
حتی اگر از سایز خودتان مطمئن هستید اما باز هم شلوارهایتان را پیش از خرید یکبار پرو کنید. سایز لباس هایی که دارای مارک های متفاوتی می باشند مختلف است. و همیشه این قوانین را نیز به خاطر داشته باشید: شلوارهای ارتشی و پارچه ای باید تا بالای پاشنه کفش شما بیایند. شلوارهای جین می توانند تا انتهای پاشنه کفش نیز کشیده شوند. قد هر شلواری که بیش از این اندازه باشد برای شما بلند است. زمانی که راه می روید شلوار شما نباید آنقدر کوتاه باشد که جوراب هایتان از زیر آن معلوم شود. زمانی که می نشینید شلوار شما نباید بیش از چند سانت به بالای جورابتان رود.
۷) شلوارهایی که بالا می ایستند
اگر شما دارای کمر باریکی هستید (پاهای بلند اما کمر کوچکی دارید) از شلوارهای جین و ارتشی استفاده کنید که جیب آن در جلو قرار داشته باشد و نه در طرفین. یک حقه دیگری که در این جا می توانید به کار ببرید این است که شلواری خریداری کنید که بزرگتر از سایز شما باشد. این کار باعث می شود که اندام شما پرتر جلوه کند، همچنین قد شلوار نیز بلند تر شده و پاهای شما را ناقص جلوه نمی دهد.
۸) تی شرت هایی که خیلی بلند و یا کوتاه هستند
اگر تی شرت شما خیلی بلند است نباید آنرا هیچ گاه داخل شلوار خود کنید. بر روی این مطلب تاکید داریم.  هر چیزی که از این مقدار پایین تر باشد بلند است و اگر بالاتر بایستد برایتان کوتاه است. باید مارکی را پیدا کنید که سایز هایش متناسب با اندام شما باشد.
۹) تی شرت های "شلوغ"
از تی شرت های تک رنگ استفاده کنید و از پوشیدن لباس های پر زرق و برق، دارای لگو و کلمات ناپسند به شدت پرهیز کنید. تی شرت های ساده خیلی راحت تر با پلوور و ژاکتهای مختلف ست می شوند.
۱۰) لباس های چروک
چاره کار شما بسیار ساده است: باید یک اتو و میز آنرا خریداری کنید. اما اگر در حال مسافرت هستید می توانید بر روی محل چروکیدگی کمی آب بریزید و سپس سشوار را بر روی آن بگیرید و با دست محل مورد نظر را صاف کنید. با این کار لباس شما از آن چروکیدگی در می آید. علاوه بر این من آقایونی را دیدیم که این کار را به راحتی در دستشویی های عمومی با دست خشک کن ها انجام می دهند! شاید کار خوبی نباشد اما جواب می دهد.

11) صندل با جوراب
برای مبتدی ها بهتر است که اصلا فکر جوراب پوشیدن را از سر بیرون کنند. اما اگر پوشیدن جوراب اجباری است پیشنهاد می کنیم از جوراب هایی استفاده کنید که اندازه آنها فقط تا قوزک پا است و آنها را با اسنیکرهای نخی و یا کفش های پارچه ای ست کنید.
۱2) زمان اصلاح صورت نقطه ای را جا بگذارید
بعد از اصلاح کردن از ژل پاک کننده استفاده کنید تا بتوانید تمام پوست صورت خود را ببینید. همچنین می توانید یک آینه دستی تهیه کنید تا صورت خود را از نزدیک تر ببینید و اگر جایی اصلاح نکرده باقی مانده بود آنرا راحت تر پیدا کنید.
دوشنبه 5/5/1388 - 14:4
بیماری ها

 

شنا یکی از ورزشها و سرگرمیهای بسیار مناسب و لذت بخش برای کلیه افراد در سنین مختلف بخصوص در فصل گرما محسوب می شود مسئله اولویت دار در همه استخرها مسائل بهداشتی خصوصا درصد پاکی آب و تجهیزات استانداردی است که باید کاملا تحت نظارت و کنترل قرار گیرند . آب استخرهایی که مورد استفاده شناگران مختلف واقع می شود در اثر اضافه شدن موادی از بدن شناگران مانند مو ، چربی ، میکروبهای دستگاه تنفس ، گوارش و تناسلی و سایر باکتریهای مضر و مواد زائد موجود در روی پوست بدن آلوده می شود و چون میزان این آلودگی بر اثر شمار و استفاده افراد مختلف از استخر بطور مرتب رو به افزایش است ، محل بسیار مناسبی برای آلوده شدن عده زیادی از مردمی که از آب استخر استفاده می کنند فراهم می نمایند لذا بمنظور جلوگیری از بیماری، باید به معیارهای بهداشتی که برای استخرهای شنا تدوین گردیده است توجه شود بطوریکه بهترین نوع آب مورد استفاده برای شنا آبی باکیفیت آب آشامیدنی می باشد، برای حفظ کیفیت آب بایدبا خواص آن آشنائی کامل داشت.
● خواص ظاهری
▪ طعم وبوی آب استخر:
طعم وبوی آب استخر باید قاعدتا"ارتباط نزدیکی با هم داشته باشند درصورتی که عوامل غیرفراری مانند کلرورسدیم وجوددارند که باتاثیر روی طعم آب هیچگونه اثری برروی آن نمی گذارند،عوامل مختلفی درایجاد طعم وبو موثرندازجمله جلبکها، تجزیه گیاهان آبزی ، محصولات حاصل ازکلرینه کردن آب...
▪ صافی و شفافیت آب استخر :
در تمامی مدتی که از استخر استفاده می شود آب آن باید صاف ، زلال و شفاف باشد (چون کدورت مانع اثر گندزداها بر روی میکر وبهای بیماریزا می شود) بطوریکه بتوان یک صفحه سیاه به قطر۱۵ سانتی متر را در زمینه سفید کف استخر در نقطه عمیق و به فاصله ۹ متر از هر طرف به وضوح رویت نمود لذا برای تصفیه و شفافیت آب می توان از تجهیزات جدید صافی و فیلترهای شنی استفاده کرد.
▪ رنگ آب استخر:
رنگ آب استخر بر دو نوع ، ظاهری و واقعی می باشد،رنگ ظاهری غالبا"در اثر وجودمواد معلق است ولی رنگ واقعی در اثر وج-ود مواد مع-دنی و آلی محلول می باش-د و فقط پس از عملیاتی چون صاف کردن ظاهرمی شود، رنگ آب روی گندزدائی موثراست وبهتراست دراستخرمورد توجه بیشتری قرار گیر د.
● خواص فیزیکی
دمای جوش، انجماد، قابلیت هدایت الکتریکی، خاصیت خورندگی، ویسکوزیته، وزن مخصوص و درجه حرارت خواص فیزیکی آب محسوب می شوند ، درجه حرارت آب استخر نباید بیش از ۲۵ درجه سانتیگراد باشد اهمیت درجه حرارت در حدی می باشد که روی قدرت گندزداها اثر دارد یعنی گندزداها معمولا" در دمای بالاتر فعالتر هستند همچنین درصد حرارت هوای اطراف استخر نیز نباید بیش از۵ درجه سانتی گراد گرمتر و یا یک درجه سانتی گراد سردتر از آب استخر باشد.
● خواص شیمیایی
PH یکی از مهمترین خواص فیزیکی وشیمیایی آب استخر است ، PH بیانگردرجه قلیائی یا اسیدی آب است، بر طبق استاندارد دامنه مطلوب آن برای آب استخر ۴/۷ الی ۶/۷ می باشداما حداقل و حداکثرمجاز نیز ۲/۷ تا ۸ ثبت گردیده است آب اکثر شناگاههای طبیعی به علت انحلال کربنات و بی کربنات های قلیائی پوسته زمین کلا" قلیائی است، میزان قلیائیت آب استخر ۱۵-۱۰ میلیگرم در لیتر برحسب Caco۳ ومیزان مطلوب آن ۱۰۰-۸۰ بیان شده است در صورتی که PH از ۶/۷ بالاتروقلیائیت از حد معینی فراتر رود نشان از قلیائی شدن آب دارد که در این صورت از HCL رقیق ودر صورتی که PH از ۴/۷ و قلیائیت از حد معینی کمتر شود نشانگر اسیدی شدن آب استخر می باشد و برای جبران آن می توان از سود یا بی کربنات سدیم برای تعدیل آب استخر استفاده کرد.
● خواص میکروبی
آب ارگانیسم های بیماریزا را انتقال می دهد این عوامل دردستگاه گوارش انسان پیدا می شود واز یک گروه میکروب به نام کلیفرم که همیشه درروده حیوانات خونگرم یافت می شودبه عنوان نشانه آلودگی آب استفاده می شود وچنانچه این گروه درآب یافت شوند احتمال وجود میکروبهای بیماریزا وجود دارد، میزان کلیفرم موجود در آب استخر نباید از حد استاندارد بیشتر باشد که برای رفع آلودگی ،آب باید گندزدائی گردد،برای این کار معمولا" از کلر استفاده می شود آب استخر باید به دفعات مورد آزمایش برای تعیین کلر آزاد باقیمانده قرار گیرد و نمونه ها بایستی از قسمت کم عمق و عمیق استخر برداشته شود و میزان کلر آزاد باقیمانده در آن باید بین یک تاسه میلیگرم در لیتر باشد( کلر برای گندزدایی به این منظور بکار می رود که خاصیت ابقایی دارد ) به منظور آزمایش میکروبی آب استخر، بایستی نمونه برداشت و تیوسولفات سدیم افزود تا کلر موجود در آب هنگام حمل به آزمایشگاه میکروبها را از بین نبرد.
● بیماریهای منتقله توسط آب استخر
استخر شنا محل بسیار مناسبی برای انتقال بیماریهای پوستی و عفونی می باشد واین بیماریها شناخته شده و هیچگونه شکی در انتقال این گونه بیماریها توسط شناگران در این آبها نمی باشد چرا که در یک مدت محدودی تعداد زیادی افراد همزمان از آن شناگاه استفاده می کنند و استفاده از استخرهای شنا همیشه با مسائل و خطرات بهداشتی همراه بوده است .. چنانچه اگر آب استخرها در موقع تهیه هم سالم باشند ورود مقدار کمی باکتریهای پاتوژن توسط شناگران احتمال بزرگتر خطر عفونت را دارد .
لذا امراضی که بوسیله آب آلوده استخرها امکان انتقال به شناگران دیگر را پیدا می کنند عبارتند از :
▪ بیماریهای دستگاه هاضمه :
بیماریهای دستگاه هاضمه مانند حصبه ، اسهال ، وبا و شبه حصبه می باشد . میکروبهای مولد بیماریهای دستگاه گوارش قدرت بیشتری برای زنده ماندن در آب استخر را دارند لذا بزرگترین خطر موقعی بوجود می آید که بیماریهای عفونی روده ای بین مردم وجود داشته باشد و امکان آلوده شدن افراد سالم وقتی بیشتر می شود که استخر شلوغ باشد .
▪ بیماریهای چشم و گوش و حلق و بینی :
بعضی از باکتریهای خطرناکی که در دستگاه تنفس تولید بیماری خطرناکی می کنند ضعیف هستند و چون آب محیط مناسبی برای زندگی آنها نیست زود از بین می روند مع الوصف بیماریهای مربوط به گلودرد چرکی ، ورم ملتحمه از متداولترین امراض بین شناگران می باشد . لذاعدم توجه به درجه حرارت آب استخر و محیط اطراف آن و عدم وجود کلر آزاد در آب استخر شرایط را برای رشد و تکثیر اینگونه باکتریها و نهایتا این بیماری فراهم می سازد .

دوشنبه 5/5/1388 - 14:2
ادبی هنری

فرق عشق با ادواج

شاگردی از استادش پرسید: عشق چست ؟

استاد در جواب گفت: به گندم زار برو و پر خوشه ترین شاخه را بیاور اما در هنگام عبور از گندم زار، به یاد

داشته باش كه نمی توانی به عقب برگردی تا خوشه ای بچینی...

شاگرد به گندم زار رفت و پس از مدتی طولانی برگشت.

استاد پرسید: چه آوردی ؟

با حسرت جواب داد:هیچ! هر چه جلو میرفتم، خوشه های پر پشت تر میدیدم و به

امید پیداكردن پرپشت ترین، تا انتهای گندم زار رفتم.

استاد گفت: عشق یعنی همین...!

شاگرد پرسید: پس ازدواج چیست ؟

استاد به سخن آمد كه : به جنگل برو و بلندترین درخت را بیاور اما به یاد داشته باش

كه باز هم نمی توانی به عقب برگردی...

شاگرد رفت و پس از مدت كوتاهی با درختی برگشت .

استاد پرسید كه شاگرد را چه شد و او در جواب گفت: به جنگل رفتم و اولین

درخت بلندی را كه دیدم، انتخاب كردم. ترسیدم كه اگر جلو بروم، باز هم دست خالی

 برگردم .

استاد باز گفت: ازدواج هم یعنی همین...!

و این است فرق عشق و ازدواج ...

دوشنبه 5/5/1388 - 13:54
طنز و سرگرمی


 
شدم با چت اسیر و مبتلایش   شبا پیغام می دادم از برایش
به من می گفت هیجده ساله هستم   تو اسمت را بگو، من هاله هستم
بگفتم اسم من هم هست فرهاد   ز دست عاشقی صد داد و بیداد
بگفت هاله ز موهای کمندش   کمـــان ِابــروان ، قــد بلنــدش
بگفت چشمان من خیلی فریباست   ز صورت هم نگو البته زیباست
ندیده عاشق زارش شدم من   اسیرش گشته بیمارش شدم من
ز بس هرشب به او چت می نمودم   به او من کم کم عادت می نمودم
در او دیدم تمام آرزوهام   که باشد همسر و امید فردام
برای دیدنش بی تاب بودم   ز فکرش بی خور و بی خواب بودم
به خود گفتم که وقت آن رسیده   که بینم چهره ی آن نور دیده
به او گفتم که قصدم دیدن توست   زمان دیدن و بوییدن توست
ز رویارویی ام او طفره می رفت   هراسان بود او از دیدنم سخت
خلاصه راضی اش کردم به اجبار   گرفتم روز بعدش وقت دیدار
رسید از راه، وقت و روز موعود   زدم از خانه بیرون اندکی زود
چو دیدم چهره اش قلبم فرو ریخت   تو گویی اژدهایی بر من آویخت
به جای هاله ی ناز و فریبا   بدیدم زشت رویی بود آنجا
ندیدم من اثر از قـــد رعنـــا   کمـــان ِابــرو و چشم فریبـــا
مسن تر بود او از مادر من   بشد صد خاک عالم بر سر من
ز ترس و وحشتم از هوش رفتم   از آن ماتم کده مدهوش رفتم
به خود چون آمدم، دیدم که او نیست   دگر آن هاله ی بی چشم و رو نیست
به خود لعنت فرستادم که دیگر   نیابم با چت از بهر خود همسر
بگفتم سرگذشتم را به "شاعر"   به شعر آورد او هم آنچه بشنید
که تا گیرید از آن درسی به عبرت   سرانجامی نـدارد قصّه ی چت


دوشنبه 5/5/1388 - 13:50
ازدواج و همسرداری

 

 
مسئول اتاق فكر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینكه نمی توان گفت به درازا كشده شدن دوران عقد بد است، اظهار داشت: طولانی شدن این دوران آثار و تبعاتی دارد كه معلوم نیست دختران و پسران امروزی بتوانند به خوبی آن را تحمل كنند.

وی درباره آسیب‌های طولانی شدن دوران عقد گفت: از نظر عاطفی ممكن است برای دخترخانم ها طولانی شدن دوران عقد مشكلاتی بوجود آورد. خانمی که علاقمند به تشكیل زندگی و ارتباط عاطفی با همسر خود باشد، ممكن است دچار مشكلاتی شود كه مردان به خوبی آن ضرورت ها را درك نكنند و به این ترتیب سوء تفاهم هایی برای خانواده های نوپا بوجود آید.

حجت الاسلام پناهیان شکل نگرفتن عواطف و احساسات خانم ها به طور کامل نسبت به همسر و زندگی مشترك در دوران عقد را دلیل دیگر بوجود آمدن این آسیب دانست و گفت: به همین علت ممکن است كه دختران، بعضی اوقات در تمایل خود به آغاز زندگی مشترك دچار نوساناتی شوند و ناراحتی های خاصی پیش آید و حتی از همسر خود بدون دلیل خاصی احساس تنفر كنند.

وی در ادامه تصریح کرد: این برخورد در برخی خانم ها حتی ممكن است طبیعی هم باشد در حالی كه اگر زیر یك سقف زندگی كنند نوسانات در مرزهای منفی زیاد اوج نمی گیرد. یا ممكن است آقایان و خانم ها دچار محاسبه هایی شوند اینكه درست انتخاب كردند یا نه.

وی با اشاره به اینکه زوج در دوران عقد ممکن است هنوز خود را در موقعیت انتخاب ببیند، گفت: خیلی وقت ها ممكن است زوجین در اثر برخورد با كوچكترین نا ملایماتی به انتخاب خود شك كنند و وقتی در انتخاب تردید ایجاد شد دلسردی هایی ممكن است بوجود آید كه به آسیب‌ها دامن بزند یا به طلاق منجر شود
دوشنبه 5/5/1388 - 13:48
اخبار

 

 
مدیرعامل شركت نرم افزاری رایان طلیعه از تهیه و تولید نرم‌افزار جن‌شناسی با هدف مقابله با خرافات و شناخت دنیای ناشناخته نامرئیان از جمله این موجود الهی خبر داد.

ابوالقاسم حبیبی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار داشت:طی چند دهه گذشته دشمنان دین برای جلوگیری از نشر و گسترش دین مبین اسلام و كند كردن گرویدن و روی آوری انسان امروز به این دین، به ترویج خرافات، جادوگری و شیطان پرستی پرداخته و تلاش دارد اذهان عمومی را به انحراف كشانده و به بیراهه ببرد.

وی اضافه كرد: یكی از راههای مقابله با این پدیده شوم و ترفند نوظهور استكباری شفاف سازی و آگاهی بخشی دقیق مبتنی بر حقایق است.

این فعال عرصه فرهنگی با بیان اینكه دنیای ناشناخته نامرئیان همواره جولانگاه سودجویان و فرصت طلبان برای به انحراف كشیدن فكر و اعتقادات بشری بوده است، تصریح كرد : از چهار سال پیش هیئت علمی شركت رایان طلیعه به این نتیجه رسید كه با بهره‌گیری از آموزه‌های وحیانی كلام الله مجید و كلام ائمه معصومین (ع) و منابع غنی دینی و علمی در حد بضاعت به روشنگری این دنیای ناشناخته پرداخته و با بررسی زندگی جن یكی از موجودات عالم نامرئیان و باب ورودی خرافات بتواند قدمی را در مقابله با ترویج خرافات بردارد.
حبیبی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص قابلیت‌ها و بخش‌های مختلف این نرم افزار، گفت: این نرم افزار از هفت بخش اصلی با عنوان‌های سایه نشینان، آیات و روایات، آثار مكتوب، آثار صوتی و تصویری و عكس، پاسخ به سؤالات، داستان‌ها و حكایت‌ها تشكیل می‌شود.

وی ادامه داد: این نرم افزار با عنوان یك بانك اطلاعاتی حاوی مباحث بسیار گسترده‌ای در رابطه با جن و مباحث پیرامونی آن می‌باشد. غالب مسائل مرتبط با این موجود به خوبی در بخش‌های مقالات و پاسخ به سؤالات و دیگر بخش‌های این نرم افزار مطرح شده است.
مدیرعامل شركت رایان طلیعه در پاسخ به این سؤال كه مخاطبین این نرم افزار چه كسانی هستند، تصریح كرد: اولاً این نرم افزار به دلیل فضای نسبتاً تند و سنگین بخش عكس و فیلم برای گروه سنی جوان و بزرگسال از 16 سال به بالا طراحی و تولید شده است. این نرم افزار ویژه محققین، دانش پژوهان، اساتید، طلاب علوم دینی و همه آنهایی كه طالب حقیقتند طراحی و تولید شده است.

وی اظهار داشت: این نرم افزار پس از بانك اطلاعات و نرم افزار شیطان شناسی تولید و روانه بازار شده است.
حبیبی درباره نحوه تهیه این نرم افزار، گفت: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت شركت رایان طلیعه با طرق مختلف تهیه این لوح فشرده آشنا شوند.


منبع خبر :عصرایران - asriran

دوشنبه 5/5/1388 - 13:46
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته