• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 3839
تعداد نظرات : 784
زمان آخرین مطلب : 4442روز قبل
ورزش و تحرک
بروس لی

نام و شهرت : بروس لی
سبک : جیت کاندو
تاریخ تولد : ۲۷ نوامبر ۱۹۴۰ مطابق با 7 آذر 1319
محل تولد : آمریکا
تاریخ فوت : ، ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳ مطابق با 30 دی 1351
محل فوت : هنگ کنگ

مهمترین فعالیت

 

ابداع رشته جیت کاندو و سبک مبارزه منحصر به فرد در فیلم های رزمی استاد هنرهای رزمی، بازیگر فیلم‌های رزمی، فیلسوف و بنیانگذار سبک جیت کوان دو (Jeet Kune Do) است. او به عنوان تاثیر گذار ترین رزمی کار قرن بیستم و نماد فرهنگی (cultural icon) شناخته شده است. او همچنین پدر دو بازیگر به نام های براندون لی (Brandon Lee) و شانون لی (Shannon Lee) بود.
بروس لی در سانفرانسیسکو در کالیفرنیا به دنیا آمد و تا اواخر نوجوانی در هنگ کنگ بزرگ شد. فیلم های تولید هالیوود که او در هنگ کنگ بازی کرد موجب ارتقای سطح فیلم های رزمی هنگ کنگ شده بود و تحسین عامه را برانگیخت و موجی از علاقه مندی به فیلم های هنر‌های رزمی چینی را در جهان غرب به وجود آورد. کارگردانی و جو فیلم های او هنر های رزمی و فیلم هنر های رزمی را در هنگ کنگ و بقیه جهان تغییر داد.
لی به یک چهره نمادین تبدیل شد به خصوص برای چینی ها، زیرا در فیلم هایش به عنوان افتخار ملی برای چین و ملی‌گرایی چینی ظاهر شد. او در ابتدای امر به یادگیری هنر های رزمی چینی (کونگ فو) مخصوصا وینگ چون پرداخت.

مراحل اولیه زندگی

بروس لی در ۲۷ نوامبر سال ۱۹۴۰ ساعت اژدها بین ساعت 7 تا 9 صبح در سال اژدها (Year of the Dragon) طبق تقویم طالع‌بینی چینی در یک بیمارستان چینی در چیناتون سانفرانسیسکو (San Francisco’s Chinatown) به دنیا آمد.[۳] پدرش لی هو چون (Lee Hoi-Chuen) چینی بود . مادر کاتولیکش گریس هو (Grace Ho) یک چینی آلمانی تبار بود. وقتی بروس لی سه ماه داشت والدینش به هنگ کنگ برگشتند در مورد تابعیت او اختلاف وجود دارد شاید آمریکایی بود شاید چینی بود و شاید هم بریتیش سابجکت (British subject) بود (زیرا اهالی هنگ کنگ در زمان او بریتیش سابجکت بودند(
نام کوچک چینی بروس لی، جان فان (Jun Fan) بود. وقتی بروس لی متولد شد، نام انگلیسی بروس (Bruce) به نظر می‌رسد توسط پزشک خدمتکار بیمارستان، دکتر ماری گلاور (Mary Glover) (و بعضاً گفته می‌شود که پرستار بود) برروی بروس لی گذاشته شد. اگرچه خانم لی در بدایت امر چندان به فکر گذاشتن اسم انگلیسی روی نوزادش نبود ولی این نام را متناسب انگاشت و با نام دکتر گلاور موافقت کرد. به هر حال نام انگلیسی او هرگز به همراه نام فامیلی او استفاده نشد تا این که در یک دبستان که یکی از بخش های کالج لاسال (La Salle College) (یک دبیرستان در هنگ کنگ) بود در سال 10 یا 12 سالگی ثبت نام کرد. و بعدا در دبستانی دیگر. (کالج فرانسیس خاویر در کولون) (St. Francis Xavier"s College in Kowloon) که در آنجا لی به نماینده تیم بوکس در مسابقات بین مدارس می‌شود.
حرفه بازیگری پدر بروس لی هوی چون یک ستاره مشهور اپرای کانتونیایی بود. لذا بروی لی از طریق پدرش در سینما مطرح شد و وقتی کودک بود در حالی که خیلی کوچک بود در چند فیلم سیاه و سفید کوتاه بازی کرد. لی اولین نقشش را به عنوان نوزاد در کالسکه بازی کرد. وقتی که او 18 سال داشت 12 فیلم بازی کرده بود.
در 1959–1964 در ایالات متحده بروس لی سودای بازی کردن در فیلم ها را از سر به در کرده و هنر های رزمی را پی گیری کرد.
آغاز کار و ورود به هنرهای رزمی اولین آشنایی بروس با هنرهای رزمی توسط پدرش - لی هوی چون- صورت گرفت. او در ابتدا مهارتهای پایه‌ای در سبک تای چی را از پدرش فرا گرفت.سی فوی بروس لی یعنی استاد بزرگ وینگ چون - ییپ من - همکار و دوست پدر او بود. بروس از سن ۱۳ تا ۱۸ سالگی تحت تعلیم استاد هنگ کنگی خویش ییپ من بود.
مانند اکثر مدارس هنرهای رزمی چینی در آن زمان، کلاس‌های سیفو ییپ من توسط شاگردان ارشد و درجه بالا اداره می‌شد. یکی از شاگردان ارشد ییپ من «وانگ شون لئونگ» بود. بر طبق گفته‌ها او بیشترین تأثیر را بر کونگ فوی وینگ چونِ بروس لی داشته‌است. پس از اینکه تعدادی از شاگردان پپپ من به دلیل بعضی آداب و رسومات چینی از آموزش به بروس لی خودداری کردند، ییپ من به طور خصوصی شروع به آموزش بروس لی کرد. بروس همچنین بوکس غربی را نیز یاد گرفت و مسابقه فینال قهرمانی بوکس در سال ۱۹۵۸ را با ناک اوت کردن «گری الم» که قهرمان سه بارهٔ مسابقات بود، در راند سوم به پایان رساند. قبل از مسابقهٔ نهایی بروس سه حریف قبلی اش را مستقیماً در همان راند اول ناک اوت کرده بود.بعلاوه بروس تکنیکهای شمشیرزنی غربی را از برادرش «پیتر لی»- که قهرمان شمشیرزنی در زمان خودش بود- یاد گرفت.

ورود به آمریکا

بروس لی در سن ۱۹ سالگی به منظور ادامه تحصیل و تنها با ۱۰۰ دلار با کشتی وارد ایالات متحده آمریکا شده و در مدرسه فنی ادیسون ثبت نام کرد. سپس به تحصیل در رشته فلسفه مشغول گردید.
آموزش کونگ فو به غیر چینی‌ها بروس لی در ابتدای ورودش به آمریکا و برای تامین هزینه تحصیلش ناگزیر در رستوران کار می‌کرد اما چون احساس می‌کرد این کار در شان وی نیست این کار را رها کرده و تصمیم به آموزش کونگ فو گرفت و با استقبال فراوان دوستانش مواجه شد.

جان فان کونگ فو

بروس لی آموزش هنرهای رزمی در آمریکا را از سال ۱۹۵۵ شروع کرد.در آغاز کار او وینگ چون آموزش می‌داد. هنری که بر پایه برداشت‌ها و آموخته‌هایش در هنگ کنگ بود. جان فان کونگ فو (که معنای لغوی آن کونگ فوی بروس لی است.)در واقع نامی بود که بروس لی بر روی هنر رزمی خودش گذاشته بود، که اساساً روش تعدیل یافته او در وینگ چون بود. اولین شاگرد بروس یک جودو کار به نام «جس گلاور» بود که بعدها دستیار او شد. قبل از نقل مکان به کالیفرنیا، لی اولین مدرسهَ هنرهای رزمی اش را در سیاتل با نام «موسسهٔ جان فان کونگ فوی لی»را افتتاح کرد. لی همچنین روش لگد زنی اش، که شامل لگد مستقیم وینگ چون و لگد قدرتی کونگ فوی شائولین شمالی می‌شد را ارتقا بخشید.
اما بعد از مدتی با مخالفت چینی‌های مقیم آمریکا مواجه گشت و آنها از وی خواستند دست از آموزش به خارجی‌ها بر دارد اما بروس لی در تصمیمش مصمم بود و آنها برای تعطیل کردن باشگاه وی مبارزی ماهر به نام «وان جک مان» را به منظور مبارزه با بروس لی فرستادند که در این مبارزه وانگ به سختی شکست خورد و دندانهای جلویش را از دست داد.
اجرای چند حرکت نمایشی و مقدمه‌ای بر مطرح شدن بروس لی در ایالات متحده
بروس لی بعد از آموزش تصمیم به شرکت در مسابقات کاراته و نشان دادن توانایی‌های خود در هنرهای رزمی گرفت. بدین منظور در سال ۱۹۶۴ در میدان ورزشی لانگ بیچ با اجرای چند حرکت نمایشی با سرعت و قدرتی خیره‌کننده نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

ورود به سینما

بعد از نمایش لانگ بیچ یک کارگردان که اتفاقاً در سالن حضور داشت به ملاقات بروس لی رفت و از وی خواست در سریال «زنبور سبز» به ایفای نقش بپردازد و بروس هم پذیرفت و این مقدمه‌ای شد برای ورود بروس لی به سینما.(البته بروس لی در کودکی نیز در چند فیلم ایفای نقش کرده بودچون پدر او بازیگری هنگ کنگی بود او در ۶ ماهگی گریم شد و نقش شاهزاده را بازی کرد و در ۶ سالگی نقش کودک دزدی را و در ۱۱ سالگی فیلم غاز‌های وحشی را بازی کرد)

ابداع سبک جیت کان دو

به دلیل عدم دسترسی به سیفو «ییپ من» که در هنگ کنگ زندگی می‌کرد، بروس لی نمی‌توانست وینگ چون را ادامه دهد، هنر اصیلی که حالا تنها در اختیار استادش بود، اما بروس هنوز مشتاقانه به دنبال یادگیری وینگ چون بود تا جاییکه او حتی پس از باز گشت به هنگ کنگ به استاد ییپ من پیشنهاد خرید یک آپارتمان شخصی داد ... در مصاحبه استاد بزرگ وینگ چون «لو مان کام» که یکی از همرزمان بروس لی در کلاس استاد ییپ من بوده، می‌خوانیم:
بروس لی در حال تمرین چی سائو با استاد فقید ییپ من
(- شما این شانس را داشتید که در کنار بروس لی باشید، چه ارتباطی با او برقرار کرده بودید؟
- اغلب با هم تمرین می‌کردیم، بویژه در چی سائو. بروس لی از من جوان تر بود. وقتی هنگ کنگ را ترک کرد، کار آموزی خود را نزد ییپ من به پایان نرسانده بود. یک روز که دیگر معروف شده بود به هنگ کنگ برگشت و از ییپ من خواست تا کار آموزی اش را به پایان برساند، اما چون خیلی مشغول بود نمی‌توانست در هنگ کنگ بماند. بروس لی از ییپ من خواست به او نشان دهد که چگونه می‌تواند با آدمک چوبی تمرین کند، زیرا او می‌خواست در فیلم‌هایش از آدمک چوبی استفاده کند. در عوض او پیشنهاد یک آپارتمان را به ییپ من -که آدم پولداری نبود- داد. اما ییپ من پیشنهاد او را رد کرد و گفت: (اگر می‌خواهی کونگ فوی مرا یاد بگیری به کلاسم بیا)
{البته بعدها بروس لی ضعف هایی از این سبک اصیل پیدا کرد. پی بردن به این ضعف ها و اصلاح آنها مقدمه‌ای شد بر ابداع سبک مخصوص خودش : جیت کان دو }
ایده‌های جیت کان دو در سال ۱۹۶۵ در ذهن بروس لی متولد شد.مبارزه با وان جک مان تأثیر بسزایی بر فلسفه مبارزه بروس لی گذاشت. با آن که بروس حریفش را به طرز فجیعی شکست داد، اما معتقد بود که آن مبارزه بیش تر از حد معمول طول کشیده و او نتوانسته‌است آنطور که انتظار دارد از تکنیکهای وینگ چون استفاده کند، بعلاوه او دیگر نمی‌توانست به یادگیری و تکمیل هنر رزمی وینگ چون بپردازد چون فرسخها از استادش دور بود.
او به سیستمی احتیاج داشت تا به شکوفایی هرچه بیشتر داشته‌هایش بپردازد. به همین خاطر با تاکید بر «کاربردی بودن، انعطاف پذیری، سرعت و کارآمدی» به توسعهٔ سیستم جدیدی پرداخت. او شروع به استفاده از روش‌های آموزشی متفاوتی کرد: بدنسازی برای افزایش قدرت، دویدن برای افزایش استقامت، تمرینات کششی برای انعطاف پذیری و بسیاری از روش‌های دیگر که او دائماً در حال منطبق کردن با سیستمش بود.
لی بر آنچه که «روش بی روشی» می‌نامیدش بسیار تاکید داشت. ایده‌ای که بیانگر رهایی از روشهای فرمالیته -همان سبکهای سنتی- بود. بروس لی احساس می‌کرد سیستمی که او «جان فان کونگ فو» نامیده‌است، محدود کننده‌است و به همین خاطر آن را به آنچه که با نام جیت کان دو توصیفش کرد، تغییر شکل داد. نامی که بعدها از مطرح کردن آن اظهار پشیمانی کرد چون از نام جیت کان دو نیز ویژگی‌های خاصی برداشت می‌شد که هر سبکی به نوبه خود ادعا می‌کرد، درحالیکه ایدهٔ هنر رزمی او خروج از هر گونه عوامل محدود کننده بود.
بازگشت به هنگ کنگ و تصمیم در ایفای نقش در چند فیلم
بروس لی بعد از بازی در چند سریال و فیلم مانند زنبور سبز٬ مارلو٬ لانگ استریت و .... در آمریکا تصمیم گرفت به هنگ گنگ بازگردد و برای هم میهنانش نیز چند فیلم بازی کند که بلافاصله با استقبال شرکت‌های فیلم سازی روبه رو شد اول فیلم راهب کوهتانگ و توسط استدیو گلدن هاروست و کارگردانی «لو وی» کارگردان معروف چینی به ایفای نقش در فیلم‌های رئیس بزرگ و مشت خشم پرداخت که این فیلم‌ها رکورد فروش تمامی فیلم‌های هنگ کنگی را شکست.
بعد از این فیلم‌ها همه به این نتیجه رسیدند که بدون شک بروس لی برترین رزمی کار دنیاست. سپس بروس لی خود تصمیم گرفت فیلم بسازد بدین منظور در سال ۱۹۷۲ شرکت فیلمسازی خود به نام «شرکت فیلمسازی کنکورد» را دایر کرد و خود کارگردانی فیلم «راه اژدها» یا <<بازگشت اژدها>> را به عهده گرفت. این فیلم در هنگ کنگ مجدداً رکورد فروش فیلم‌های قبلی بروس را شکست.
در این دوران بروس لی با موج پیشنهادات شرکت‌های فیلم سازی مواجه گشت و وی در چهارمین فیلم معروف خود «بازی مرگ» به ایفای نقش پرداخت.در این فیلم توسط دشمنانش زخمی گشت اما درهنگ کنگ به دلیل فوت ناگهانی بروس لی از دنیا رفت و فیلم نا تمام باقی ماند.
مطرح شدن در سراسر جهان و ایفای نقش در هالیوود بعد از موفقیت بروس لی در هنگ کنگ هالیوود به سراغ بروس لی آمد و کمپانی برادران وارنر از وی خواست در فیلم «اژدها وارد می‌شود» به ایفای نقش بپردازد به همین دلیل بروس لی «بازی مرگ» را رها کرده و در «اژدها وارد می‌شود» که اولین فیلم جهانی وی به شمار می‌رفت به ایفای نقش پرداخت.

فوت

بروس لی در در ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳ با مرگ ناگهانی و مشکوک در هنگ کنگ بدرود حیات گفت. علت مرگ وی هنوز در هاله‌ای از ابهام باقی مانده اما شایعترین نظریه خونریزی مغزی بر اثر دارو‌های تجویز شده و حساسیت زیاد می‌باشد.
قبر او در سیاتل آمریکا در خیابان گارفیلد می‌باشد.
سه فیلم چینی درباره زندگی بروس لی تولید می‌شود.
خواهر بزرگتر و برادر کوچکتر بروس لی به یک شرکت چینی اجازه دادند با هدف ارائه تصویری دقیق از اسطوره سینمای رزمی دنیا مجموعه فیلم‌هایی درباره زندگی او بسازد.
اسوشیتدپرس اعلام کرد فوبی و رابرت لی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالگرد مرگ برادر خود در پکن به مدیران شرکت جی. ای. میدیا اجازه دادند این فیلم‌های زندگینامه‌ای را بسازد. اما هنوز مشخص نیست چه کسی قرار است نقش اسطوره هنگ کنگی سینمای رزمی دنیا را بازی کند.
مانفرد وونگ تهیه‌کننده این مجموعه گفت حداقل سه فیلم بر اساس زندگی بروس لی تولید خواهد شد که یکی از آنها روی دوران نوجوانی او تمرکز می‌کند. او افزود: در فیلم‌های ما کنگ فو هم هست، اما مهمتر از آن نشان دادن بروس لی واقعی است. اینکه بروس لی واقعی چه کسی بود و چه اخلاقی داشت؟

کرد فوبی و رابرت لی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالگرد مرگ برادر خود در پکن به مدیران شرکت جی. ای. میدیا اجازه دادند این فیلم‌های زندگینامه‌ای را بسازد. اما هنوز مشخص نیست چه کسی قرار است نقش اسطوره هنگ کنگی سینمای رزمی دنیا را بازی کند.
بروس لی تنها 32 سال زندگی کرد، اما یک زندگی پرفراز و نشیب داشت. وونگ با اعلام اینکه قصد دارد بیشتر شخصیت بروس لی را در این سه فیلم به تصویر بکشد ادامه داد: لی بسیار بامزه و شوخ‌طبع بود و به پدر و مادر خود بسیار احترام می‌گذاشت. او با خانواده خود هم بسیار مهربان بود.
رابرت لی هم درباره دلیل موافقت با ساخته شدن فیلم‌هایی درباره زندگی لی ـ بدون اشاره به موردی خاص ـ گفت: ما کتاب‌های زیادی درباره بروس لی خوانده و فیلم‌های زیادی دیده‌ایم. اما اشتباههای فراوانی در آنها وجود داشته است. آنها که این آثار را نوشته و تولید کرده‌اند، در واقع همه چیز را سرهم‌بندی کرده‌اند.
فوبی لی 70 ساله هم دلیل این اقدام خود را انجام دادن کاری برای برادر کوچکتر خود و تبلیغ داستان زندگی بروس لی اعلام کرد. تلویزیون دولتی چین سال گذشته میلادی یک مجموعه داستانی 50 قسمتی درباره زندگی بروس لی روی آنتن فرستاد. "اژدها وارد می‌شود" از جمله مهمترین فیلم‌های بروس لی است.
فوبی لی 70 ساله هم دلیل این اقدام خود را انجام دادن کاری برای برادر کوچکتر خود و تبلیغ داستان زندگی بروس لی اعلام کرد. تلویزیون دولتی چین سال گذشته میلادی یک مجموعه داستانی 50 قسمتی درباره زندگی بروس لی روی آنتن فرستاد. "اژدها وارد می‌شود" از جمله مهمترین فیلم‌های بروس لی است.

سه شنبه 3/8/1390 - 14:38
ورزش و تحرک

تعریف
انعطاف پذیری را می توان تحت عنوان دامنه حرکتی مفصل یا گروهی از مفاصل تعریف کرد .

عوامل محدود کننده انعطاف پذیری

  • استخوان سازی
  • توده چربی
  • پوست
  • عضلات و تاندونها
  • اتصال و پیوند بافتها در اطراف مفصل
  • سن
  • جنسیت
  • نوع فعالیت

انواع انعطاف پذیری

انعطاف پذیری ” دینامیک“ یا ” پویا “ که شامل انعطاف بدن در اجرای ضربات پا می شود که با ضربات اولیگی حاصل می شود.
انعطاف پذیری ” استاتیک “ یا ” ایستا “  که همان انعطاف پذیری ساکن مثل باز کردن پا باز 180 است.
در تمرینات انعطاف پذیری تکواندو هردو نوع فوق ، اهمیت دارند ولی برای اجرای ضربات پا ، باید انعطاف پذیری پویایی ورزشکار را بیش از بیش تقویت کرد که پیش نیاز آن تقویت و کار کردن روی انعطاف پذیری ایستا است.

انواع شیوه های کشش عضلات

کشش بالستیک یا تابی و لنگری BALLISTIC TECHNIC (به اصطلاح خودمان همان فنر زدن است)
کشش استاتیک یا ایستا STATIC STRETCHING
کشش PROPRIOCEPTIVE NEUROMUSCULAR FACILITATION (اختصارا PNF)

کشش بالستیک (کشش فعال)

در این روش، از انقباضات متوالی عضلات جهت ایجاد کشش های سریع عضله  استفاده می شود. اگر نیروی تولیدی بوسیله حرکات تند و ناگهانی، بیشتر از کشش عضله باشد ممکن است باعث آسیب دیدگی عضله گردد. انقباضهای متوالی و شدید عضله  که منجر به کشش عضله  می شود، می تواند باعث درد عضلانی شود.
- در این تكنیك ، انقباظات مكرر عضلات  برای كشش سریع عضلات  به كار می روند .
-  این نوع كشش ً برای افراد ساكن و ورزشكاران متحمل صدمات عضلانی توصیه نمی شود .
- اما واقعیت آن است كه در بسیاری از مهارت های روزانه تکواندو ، كشش بالستیك وجود دارد مثل اجرای ضربه آپ دولیو روی میت. پس جهت آماده سازی ورزشکار برای تمرین ، باید در قسمتی از گرم کردن ، آن  را بگنجانیم.

کشش استاتیک (کششغیر فعال)

کشش غیر فعال عضله (کشش استاتیک)، توسط ایجاد کشش بیشینه و نگه داشتن کشش در یک دوره زمانی صورت می گیرد. (مثل جفت کردن پا و خم شدن روی آن برای 15 ثانیه در حداکثر کشش) این کشش به دلیل کشش کنترل شده،مخصوصا برای افراد آسیب دیده  خطر کمتری دارد.
- مدت كشش باید بین 15 تا 30 ثانیه باشد و برای هر عضله 3 تا 4 بار باید تكرار شود.
- تحقیقات نشان می دهد که هر دو كشش بالستیک و استاتیک به یك اندازه موثر می باشند ( در بهبود دامنه حركتی ) ، ولی كشش استاتیك خطر كمتر دارد چرا كه میزان در این روش تحت كنترل است و در افراد مسن و تمرین نكرده بسیار كاربرد دارد.
- بعد از گرم كردن با كشش بالستیک خیلی نرم و سپس کشش استاتیك ،‌در زمان مناسب می توان كشش بالستیک را اجراء كرد و سرعت و شدت را به طور پیشرونده افزاییش داد.

کشش PNF

در این نوع کشش ، همزمان که عضله تحت کشش است، با نیرویی خارجی آن را منقبض می نماییم. مثلاً در حالت خوابیده روی کمر ، یک پا را تا ایجاد کشش مناسب بالا می آوریم، سپس فرد کمکی همان پا را به سمت ایجاد کشش بیشتر هل می دهد ولی شخص در برابر نیروی آو مقاومت می کند و پا را در جهت عکس هل می دهد.
کشش PNF را روی هر عضله با انقباظ 5 تا 10 ثانیه سه بار تکرار کنید.

سایر فوائد PNF

  • افزایش تعادل، قدرت، توسعه ثبات در مفصل
  • افزایش استقامت و بالا بردن جریان خون
  • بالا رفتن هماهنگی
  • آرامش و ریلكس شدن عضلم

 


منبه:www.ttigers.com

سه شنبه 3/8/1390 - 14:29
ورزش و تحرک

عملکرد حرکات کششی به چه صورت می باشد؟
پیش از توضیح این مطلب که حرکات کششی چه تاثیراتی را در بر دارند، باید مطالبی در مورد عملکرد ماهیچه ها بدانیم. ماهیچه ها از دسته ای از رشته های عضلانی که عضله را تشکیل می دهند، درست شده اند که این رشته ها به نوبه خود از بافت های بسیار کوچکتری تشکیل می شوند. به علاوه در ماهیچه ها نوعی پوششهای وتری، مقداری چربی و رگ های خونی می باشد که ساختمان ماهیچه را پیچیده تر می کنند و عملکرد عضلات نیز به همین موارد بستگی دارد. ورزش باعث می شود که هر یک از قسمت های مختلف ماهیچه بر رو هم فعل و انفعال متقابلی بگذارند.
زمانی که شخص یکی از ماهیچه های خود را منقبض می کند، پوشش های وتری شروع به کار می کنند. بسته به وزنی که بلند می کند، ماهیچه ها میزان متفاوتی از بافت ها را تحت انقباض قرار می دهند. برای بلند کردن وزنه های سنگین تر بافت های بیشتری باید منقبض شوند. به همین دلیل است که گفته می شود اگر بدون تمرین های قبلی وزنه های سنگین بلند کنید، ماهیچه هایتان از کار افتاده و بافت های آنها در هم تابیده می شوند.
پس از تمرین های سخت و شدید، ماهیچه ها باید خود را باز سازی کنند. در این حالت بافت هایی که در هم پیچیده شده اند این کار را دشوار ساخته و فرایند بهبودی را کند می کنند. زمانی که شما ماهیچه های خود را می کشید، بافتهای عضلانی در امتداد هم قرار گرفته و جریان خون در آنها تسریع پیدا می کند. درست مثل کشیدن یک لباس چروک. این امر همچنین باعث می شود که وترها انعطاف پذیری بیشتری پیدا کنند.

فواید حرکات کششی

همانطور که در بالا اشاره کردیم کشش باعث می شود که بافت های ماهیچه ای در امتداد یکدیگر قرار گرفته و بالطبع فرایند بهبودی پس از یکسری تمرینات طاقت فرسا تسریع پیدا کند. اگر بافتها دچار در هم پیچیدگی شده باشند، قسمت های آسیب دیده نیاز به زمان بیشتری برای التیام یافتن پیدا می کنند. بدن سازهای حرفه ای به خوبی می دانند که بهبودی تا چه حد حائز اهمیت می باشد. زمانی که خوب شدن ماهیچه ها برای مدت زمان زیادی به طول بینجامد، کل چرخه ورزشی قطع شده و مشکل پیدا می کند و به همین دلیل رشد ماهیچه ها به تعویق می افتد.
تحقیقات گویای این مطلب است که حرکات کششی مانع از بروز آسیب دیدگی و سخت شدگی ماهیچه ها می شوند. همچنین از احساس درد و سخت شدگی ماهیچه در روز بعد که به دلیل ساخته شدن اسید لاکتیک در ماهیچه می باشد جلوگیری می کند. حرکات کششی می تواند از گرفتگی عضلات نیز جلوگیری کند. برخی از عضلات مانند ماهیچه های پشت پا ( از زانو تا مچ پا) بیش از سایر ماهیچه دچار گرفتگی می شوند.
بدن به طور طبیعی در مقابل کششهای بیش از حد از خود واکنش نشان می دهد. از طریق انجام حرکات کششی فرد قادر می شود تا قابلیت انعطاف پذیری بدن خود را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش دهد. این امر سبب می شود تا تمام قسمت های یک ماهیچه به حرکت واداشته شوند. این کار برای بدن سازها بسیار مفید است چرا که به دلیل خستگی و در هم پیچیدگی این امکان وجود دارد که ماهیچه ها احساس خستگی کرده و کل قسمت ها در تمرین ها فعالیت نکنند، اما با کمک از حرکات کششی گرفتگی عضلات به پایین ترین میزان خود می رسد.

انواع حرکات کششی

بالیستیک
این حرکت در گذشته رواج بسیاری داشته اما در حال حاضر در میان ورزشکاران حرفه ای به دلیل خطرات احتمالی که در بر دارد چندان شایع نمی باشد. این تمرین باعث می شود که فرد با اندازه حرکت خود، ماهیچه ها را به بیشترین میزان کشیدگی که فراتر از حد طبیعی می باشد برساند. به عنوان مثال زمانی که عضله زردپی زانو را می کشید بالاجبار باید خم شوید که این حرکت شما را در یک موقعیت نامتعادل قرار داده و ریسک بروز آسیب دیدگی بالا می رود.
استاتیک
این حرکت نیازی به وجود یار ندارد و بسیار موثر و بی خطر می باشد. برای انجام آن خودتان را در حالت مقرر قرار داده و عضلات خود را تا آنجا که می توانید بکشید تا فشار لازم را در آنها احساس کنید. حرکت را پس از اندکی قطع کرده به شرایط عادی باز گردید و یک مرتبه دیگر آنرا تکرار کنید.
ایزوماتیک
این حرکت نیز یکی از حرکات بسیار خوبی است که بیشتر ورزشکاران در میان تمرین های خود به طور گسترده از آن بهره می برند. برای انجام آن شما نیاز به یک یار و یا دیوار دارید تا میزان سودمندی حرکت افزایش پیدا کند. مانند حرکت بالیستیک هیچ خطری را به همراه ندارد و فشار کمتری را نسبت به حرکت استاتیک به بدن وارد میکند. این حرکت برای قسمت هایی از بدن مثل ماهیچه های زردپی پشت پا اجباری میباشد.
چگونه حرکات کششی را انجام دهید
امروزه حرکات بالستیک چندان مفید شناخته نمی شوند، مگر اینکه شما یک ژیمناست و یا بالرین باشید. شما هیچ گاه نباید ماهیچه های خود را بیش از آنچه در حد توانایی شان است بکشید. اگر در هنگام انجام این تمرین احساس راحتی نمیکنید بنابراین باید از انجام آن صرف نظر کنید.
گرم کردن بدن پیش از انجام حرکات ورزشی بسیار مهم می باشد. گرم کردن بدن قابلیت انعطاف پذیری و انسجام ماهیچه ها را افزایش می دهد. به عبارت دیگر ریسک آسیب دیدگی در حین انجام حرکات کششی را که خود به عنوان حرکات جلوگیری کننده از صدمه دیدگی شناخته می شوند، را کاهش می دهد. همیشه به خاطر داشته باشید که حرکات کششی همان گرم کردن بدن نیستند! گرم کردن با حرکاتی از قبیل چرخش مفاصل، ایروبیک و نفس گیری همراه می باشد. نرمش های گرم کردن بدن را باید در حدود 10 تا 15 دقیقه انجام دهید.
حرکات کششی پس از گرم کردن بدن و قبل و بعد و در حین حرکات اصلی انجام میشوند. بهترین نتیجه زمانی پدیدار می شود که برای مدت زمان 30 ثانیه در موقعیت کشش باقی بمانید. به جای اینکه بر روی نیمکت بنشینید و منتظر ست بعدی خود بمانید سعی کنید حرکات کششی انجام دهید.
در هنگام کشش عضلات خود را از یکدیگر جدا کنید. همیشه بهتر است که تک تک بر روی عضلات خود کار کنید به جای اینکه یکدفعه بر روی همه آنها کار کنید. جدا کردن عضلات از یکدیگر به شما اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر روی آنها پیدا کنید.

به خود کشش دهید

حرکات کششی جزء جدانشدنی تمرین های ورزشی هستند و از آسیب دیدگی جلوگیری می کنند. به انجام آن در قبل، بعد و در حین تمرینات خود ادامه دهید و به طور حتم هیچ گاه دچار گرفتگی و یا صدمات ورزشی در باشگاه نخواهید شد. و اصلا نگران حرف دیگران نباشید زیرا تمام حرفه ای ها در حین ورزش، حرکات کششی انجام میدهند.


منبع : دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

منبع:www.ttigers.com

سه شنبه 3/8/1390 - 14:28
ورزش و تحرک

پرداختن به تکواندو در بین افراد به مقاصد مختلفی صورت می گیرد. این امر می تواند بعنوان هنری در جهت تناسب اندام و افزایش انعطاف پذیری یا برای رقابت و مسابقه و یا به منظور دفاع شخصی مورد استفاده قرار گیرد. بر خلاف آنچه تصور همگانی است میزان بروز آسیب های جدی در این ورزش به نسبت پائین است مثلاً میزان بروز آسیب در ورزشهای رزمی در حدود 10/1 فوتبال است و 2/1 کشتی است.
میزان بروز صدمات با میزان مهارت ورزشکار ( رنگ کمربند ) رابطه معکوس دارد. از سویی شدت صدمات ایجاد شده با میزان مهارت ورزشکار در رابطه مستقیم قرار دارد ( بخاطر استفاده از مانورهای ترکیبی و خطرناکتر ) لذا هر چه فرد با مهارت تر و حرفه ای تر شود اگر چه میزان آسیب ها در وی کاهش می یابد اما اگر صدمه ببیند احتمال شدیدتر بودن آن افزایش می یابد.

علل صدمات در تکواندو

  • اصابت ضربات مستقیماً به بدن.
  • مانورهای تعادلی و چرخشی  و پرشی ناقص
  • حرکات تکراری مثل رقص پا یا پا زدن به میت بصورت متوالی ( شکستگی پا در اثر استرس که احتمالش خیلی کم است). گرم کردن بصورت غیر اصولی و آسیب زا شروع پا زدن بدون گرم کردن کامل بدن

توزیع صدمات در ورزش تکواندو

  • 52% صدمات در ناحیه سر و گردن.
  • 17% صدمات در ناحیه اندام فوقانی.
  • 17% صدمات در ناحیه انجام تحتانی.

شایع ترین و شدیدترین آسیب های مرتبط با تکواندو

  • شایعترین صدمات و آسیب های ورزشی در ورزشهای رزمی عبارتند از: له شدگی ها، خراشیدگی ها و کشیدگی های رباطی و عضلانی تاندونی.
  • شدیدترن آسیب های مرتبط با این ورزش عبارتند از ضربات به سر و صدمات مغزی و پارگی احشای داخل شکم مثل کبد و طحال.

انواع صدمات نواحی خاص بدن

صدمات سر و گردن :
این صدمات عمدتاً عبارتند از : پارگی و خونریزی از بینی و کبودی دور کاسه چشمی که اغلب در اثر اصابت پا به صورت رخ می دهد. امکان دارد خراش قرنیه در نتیجه کشیده شدن ناخن به قرنیه رخ دهد. شدیدترین حالت عبارتست از آسیب مغزی بدنبال اصابت پا طی حرکت چرخشی فرد می باشد در این موارد که ضربه شدید به سر وارد شده است باید حتماً بررسی از نظر آسیب همراه در گردن صورت گیرد. استفاده از کلاه های محافظ می تواند جلوی آسیب های بافت نرم صورت را بگیرد اما درجلوگیری از صدمات مغزی همراه با اصابت پا به سر چندان موثر نیست.
آسیب های اندام فوقانی :
شایعترین آسیب عبارتست از کبودی های ساعد و مچ.
در رفتگی ساعد اگر رخ دهد عمدتاً از نوع خلفی است در حالیکه در رفتگی شانه اگر رخ دهد در 95% موارد از نوع قدامی است. آسیب های ورزشی شایع دیگر عبارتند از شکستگی ها و کشیدگی های رباطی و کشیدگی های عضلانی.
آسیب های اندام تحتانی :
شایعترین آسیب اندام تحتانی کبودی ها در نواحی ساق، داخل ران و پشت پا می باشد.
زانو محل آسیب پذیری در ورزش می باشد. در ورزشهای رزمی بخصوص تکواندو ه که فرد دائم به جلو و عقب می رود و حرکات تعادلی زیاد است زانو بیشتر مستعد آسیب در اثر اعمال نیرو به جلو یا عقب یا طرفین داخلی و خارجی آن است.
آسیب های زانو می تواند به منیسک ها یا رباطهای زانو وارد آید یا به کشکک وارد شده و سبب شکستگی یا دررفتگی آن گردد. همچنین می تواند منجر به شکستگی استخوان در محل زانو شود و در موارد نادر منجر به دررفتگی زانو شود که حقیقتاً یک اورژانس محسوب می گردد.
پیچ خوردگی و شکستگی مچ پا از آسیب های شایع در ورزشهای رزمی محسوب می شوند. همچنین آسیب به انگشتان اول و دوم و پنجم نیز شایع است و احتمال دارد در دراز مدت در این انگشتان آرتروز رخ دهد.
آسیب ارگان های شکم:
در ضربه به شکم بخصوص ضربات چرخشی پا احتمال آسیب ارگانهای شکمی مثل کبد، طحال، کلیه و پانکراس ( لوزالمعده ) وجود دارد. همچنین یک ضربه کنترل نشده پا می تواند به آسیب بیضه ها و خونریزی آنها منجر گردد که استفاده از محافظ توصیه می شود.
آسیب قفسه سینه :
در اثر مشت قوی یا ضربه شدید پا به قفسه سینه احتمال شکستگی دنده یا التهاب قسمت قدامی دنده ( کوستوکندریت) و در مواردی ورود هوا به داخل پرده جنب وجود دارد.

آسم و تکواندو

در افرادی که آسم در آنها بخوبی کنترل است و نیز در افرادی که مبتلا به آسم ورزشی بوده اند و این امر در آنها کنترل شده است می توانند به ورزشهای رزمی بپردازند. نکته مهم این است که این افراد چنانچه قبل از پرداختن به تمرین یا مسابقه بخوبی و به مدت کافی بدن خود را گرم کنند ( با نرمش ) بخاطر اتساع کافی برونش ها قدرت تحمل بیشتری در مقابل حمله احتمالی آسم پیدا می کنند و کمتر دچار حملات احتمالی خواهند شد.

تشنج و تکواندو

نشان داده شده است که یک برنامه منظم ورزشی می تواند به کنترل حملات تشنج در افراد مبتلا کمک شایانی کند. اما اینکه فردی با سابقه تشنج می تواند به ورزش رزمی بپردازد یا خیر بر عهده پزشک است که تصمیم می گیرد.

پیشگیری از آسیب ها در ورزشهای رزمی

استفاده از وسایل محافظتی برای ساق، پا، دست، بازو و قفسه سینه می تواند میزان صدمات را کاهش دهد. کلاه مناسب در تکواندو اهمیت دارد. استفاده از محافظ های دندان و بیضه اهمیت دارد. گرم کردن مناسب حداقل 15 دقیقه قبل از مسابقه و عمدتاً با انجام حرکات کششی به نحو محسوسی صدمات ورزشی را در این ورزش کاهش می دهد. توجه داشته باشید درصد قابل ملاحظه ای از صدمات در هنگام خستگی ورزشکار رخ می دهد، لذا هر گاه خسته شدید استراحت کنید.

درچه آسیبهایی نباید مسابقه یا تمرین را ادامه داد

  • شکستگی ها
  • صدمات مغزی که منجر به اختلال در تعیین مکان و زمان و یا اختلال در حافظه شده اند و بخصوص آنها که سبب عدم هوشیاری شده اند.
  • صدمات چشمی که دید را مختل کرده اند مثل کبودی های شدید یا خراشیدگی قرنیه.
  • موارد خاص از صدمه به بیضه ها که در آنها بهبود درد رخ نداده یا متورم شده و خونریزی دارند.

چه افرادی نباید بصورت  قهرمانی تکواندو کار کنند

  • آنها که دچار التهاب قلبی هستند ( کاردیت )
  • افرادی که فشار خون آنها کنترل نشده است.
  • افرادی که بیماری قلبی مادرزادی شدید دارند.
  • افرادی که تشنج در آنها بخوبی کنترل نشده است.
  • عدم وجود یک چشم.
  • داشتن یک کلیه.
  • بزرگی کبد.
  • بزرگی طحال
  • نارسایی ریوی
  • ناپایداری مفصل بین استخوانهای اطلس و آسه درگردن
  • افرادی که بیماری پوستی عفونی و قابل انتقال دارند ( تا زمانیکه عفونت در آنها خوب نشده یا قابلیت انتقال دارد).
    منبع:www.ttigers.com
سه شنبه 3/8/1390 - 14:26
ورزش و تحرک
هادی ساعی

نام و شهرت :هادی ساعی بنه‌کهل
سبک :‌تکواندو
تاریخ تولد :۲۱ خرداد ۱۳۵۵
محل تولد :چشمه علی، شهر ری

مهمترین فعالیت

قهرمانی تکواندو جهان و المپیک. او با به‌دست آوردن دو مدال طلا و یک مدال برنز،پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در تاریخ بازیهای المپیک است .
خواهر هادی مهروز ساعی نیز عضو تیم ملی تکواندو بانوان ایران و یکی از معروف‌ترین ورزشکاران زن ایران است. هادی ساعی عضو شورای شهر تهران نیز هست.
او تمرین تکواندو را از ۷ سالگی آغاز کرد و از رده سنی نوجوانان تاکنون به طور مستمر در تیم ملی تکواندو ایران حضور داشته‌است. ساعی برنده مدال برنز المپیک سیدنی و مدال طلای المپیک آتن در دسته ۶۸ کیلوگرم و مدال طلای المپیک پکن است که اولین مدال‌ و مدال طلای ایران در ورزشی غیر از کشتی و وزنه برداری در المپیک بودند. قد او ۱۸۲ سانتیمتر و وزنش ۷۹ کیلوگرم است .

  • ارتش‌های جهان ۱۹۹۵ : نقره
  • ارتش‌های جهان کرواسی ۱۹۹۶ : برنز
  • بازی‌های غرب آسیا ۱۹۹۷ : طلا
  • جام جهانی آلمان ۱۹۹۸ : طلا
  • مسابقات جهانی ادمونتون، کانادا ۱۹۹۹ : طلا
  • انتخابی المپیک سیدنی ۱۹۹۹ : طلا
  • جام جهانی فرانسه ۲۰۰۰ : طلا
  • المپیک سیدنی ۲۰۰۰ : برنز
  • جام جهانی ویتنام ۲۰۰۱ : طلا
  • قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۰۲ : طلا
  • جام جهانی ژاپن ۲۰۰۲ : طلا
  • بازیهای آسیایی بوسان ۲۰۰۲ : طلا
  • مسابقات جهانی گارمیش-پارتنکیرچن، آلمان ۲۰۰۳ : نقره
  • انتخابی المپیک آتن ۲۰۰۴ : طلا
  • المپیک آتن ۲۰۰۴ : طلا
  • مسابقات جهانی مادرید ۲۰۰۵ : طلا
  • قهرمانی آسیا تایلند۲۰۰۶ : طلا
  • بازی‌های آسیایی دوحه ۲۰۰۶ : برنز
  • مسابقات جهانی پکن  ۲۰۰۷ : برنز
  • المپیک پکن : طلا

ساعی در سال ۱۳۸۵ در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد. او در فهرست ائتلاف اصلاح طلبان قرار داشت، به مقام پنجم انتخابات رسید و به شورای شهر تهران راه یافت. این در حالی بود که در زمان انتخابات برای شرکت در بازیهای آسیایی در دوحه به‌سر می‌برد و مسابقات او در بازیهای آسیایی دوحه، به دلیل ممنوع‌التصویر شدن از صدا و سیما پخش نشد. چند روز بعد او در جشن شب یلدا در نشریه چلچراغ جایزه شجاعت را که از طرف خوانندگان این هفته‌نامه دریافت کرده بود به سید محمد خاتمی اهدا کرد .

هادی ساعی در دی ۱۳۸۲، پس از وقوع زمین‌ لرزه بم مدال‌های خود را (یک مدال برنز المپیک و دیگر مدالهای کسب شده‌اش تا آن زمان) را برای کمک به زلزله زدگان اهدا کرد. او پس از قهرمانی در المپیک ۲۰۰۸ پکن در مصاحبه با خبرنگاران گفت که مدال طلایی که در المپیک آتن گرفته بود، دزدیده شده است. او همچنین مدا‌ل‌اش را به مردم ایران و آذربایجان به خصوص زادگاهش بستان آباد تقدیم کرد.  با این که او در ده سال اخیر مانند ورزشکارانی چون حسین رضازاده و آرش میراسماعیلی برای ایران مدال کسب‌کرده است، همواره در بین رسانه‌ها و مسئولین کشور از توجه کمتری نسبت به دیگران برخوردار بوده است. در المپیک ۲۰۰۸ پکن که او تنها مدال طلای ایران را کسب کرد، نگاه تمامی رسانه ها و مسئولین به یکباره به سوی او برگشت.
هادی ساعی در ۱۴ آبان ۱۳۸۷ خداحافظی خود را از دنیای قهرمانی اعلام کرد و در ۱۸ آبان ۱۳۸۷ پس از انجام یک مسابقهٔ نمادین با امید غلامزاده در خانه تکواندو چهار گوشهٔ تشک را بوسید و به‌طور رسمی از رقابت‌های تکواندو کنار رفت

سه شنبه 3/8/1390 - 14:18
کامپیوتر و اینترنت
شاید شما هم وبلاگی در رابطه با امام زمان(ع) داشته باشید من در این پست تصمیم گرفتم مطلبی خاص شما عزیزان بنویسم كه با موضوع مهدویت وبلاگ می نویسید . من برای شما یك اسكریپت تهیه كرده ام كه نمونه ی آنرا در پایین بهمراه كد مورد نیاز شما می بینید(شاید دیدن این اسكریپت بتواند تلنگری در ذهن بسیاری از ما ایجاد كند)
ذکر نکاتی چند را ضروری میدانم که در ادامه آورده میشود
  1. کد زمان را از سیستم کاربران میگیرد و اگر کد به درستی کار نکرد دلیل آن تنظیم نبودن ساعت سیستم کاربر است
  2. لحظات از ساعت 5 بامداد مورخه ی هشتم ربیع الاول سال 260هجری قمری محاسبه میشود اما بر مبنای سال هجری شمسی به نمایش گذاشته میشود که دقیق ترین زمانی بود که ما بر اساس مطالعات برای شروع لحظه ی غیبت صغری بدست آوردیم.
  3. پیشترها  لحظات از تاریخ 15/7/255 ه ق یعنی زمان ولادت حضرت محاسبه میشد که تصحیح شد
    می توانید کد زیر را در جایی مانند كدهای اختصاصی كاربر در بخش تنظیمات وبلاگ یا در بخش ویرایش قالب وبلاگ و یا در حالت كد پست مطلب جدید وارد كنید اما بهترین جا بخش كدهای اختصاصی كاربر میباشد كه باعث تسلط شما روی كدهای اضافی وبلاگتان میشود

<!--start cod by http://blogers.ir --><DIV id="mjmafi-mahdaviat-cod" align=center></DIV><script src="http://blogers.ir/cod/special-weblogs/lahze-qaibat/mjmafi-mahdaviat-cod.htm" language="javascript"></script><div style="visibility:hidden;display:none"><a href=http://blogers.ir>log</a></script></div><!--finish cod by http://blogers.ir -->
نمونه ی کد


از زمان غیبت امام زمان(عج) تا کنون 1137سال شمسی9 ماه 24 روز 9 ساعت 12 دقیقه 16 ثانیه گذشته است
و زمان 35903725936.753 همچنان در گذر است
آیا هنوز زمان آن نرسیده که خودمان را برای ظهور او آماده کنیم؟
اللهم عجل لولیک الفرج

 


در کد زیر میتوانید در خط  سوم رنگ فونت را مشخص نمایید ، در خط چهارم اندازه ی فونت ، در خط پنجم به جای عبارت center که متن را وسط چین میکند برای راست چین شدن عبارت right و برای تراز بندی به سمت چپ عبارتleft را جایگزین کنید.در خط ششم اسم فونت را که همکنون بری روی  تنظیم شده در صورت تمایل تغییر دهید و سایر پارامترها که برای کاربران حرفه ای تر(با استفاده از امکانات سی اس اس) قابل ویرایش است

<style>.www-blogers-ir{;color: #008000;font-size: 8pt;TEXT-ALIGN: center;font-family: Tahoma;FONT-WEIGHT: bold;}</style><script src="http://blogers.ir/cod/special-weblogs/lahze-qaibat/mjmafi-mahdaviat-cod2.htm" language="javascript"></script><div style="visibility:hidden;display:none"><a href=http://blogers.ir>log</a></script></div>
نمونه ی کد

بیش از 1137 سال (شمسی) و 9 ماه و 24 روز و 9 ساعت و 12 دقیقه و 16 ثانیه است کسی منتظر 313 مرد است و زمان 35903725936.753 همچنان در گذر است ، آه... مرد شدن چقدر زمان میخواهد....
اللهم عجل لولیک الفرج

این کد هم به صورت ساده میباشد و در صورتی از آن استفاده کنید رنگ آن متناسب با رنگ وبلاگ شما خواهد بود و نیازی به ویرایش ندارد

<div id="www-blogers-ir3"></div><script src="http://blogers.ir/cod/special-weblogs/lahze-qaibat/mjmafi-mahdaviat-cod3.htm" language="javascript"></script><div style="visibility:hidden;display:none"><a href=http://blogers.ir>log</a></script></div>
نمونه ی کد

بیش از 1137 سال (شمسی) و 9 ماه و 24 روز و 9 ساعت و 12 دقیقه و 16 ثانیه است کسی منتظر 313 مرد است و زمان 35903725936.753 همچنان در گذر است ، آه... مرد شدن چقدر زمان میخواهد....
اللهم عجل لولیک الفرج

منبع:http://blogers.ir/cod

سه شنبه 3/8/1390 - 14:10
سخنان ماندگار

نه مرگ آنقدر ترسناک است و نه زندگی آنقدر شیرین که انسان بخاطرش شرافتش را زیر پا بگذارد،حضرت علی (ع)

بدترین دوست،‌ کسی است که برای او به رنج و زحمت افتی.حضرت علی(ع)

نابود شد ، كسی كه ارزش خود را ندانست. حضرت علی(ع)
 

هم نشین بی خرد مباش، كه كار زشت خود را زیبا جلوه داده، دوست دارد تو همانند او باشی. حضرت علی(ع)

كار اندكی كه ادامه یابد، از كار بسیاری كه از آن به ستوه آیی امیدوار كننده تر است. حضرت علی(ع)

هنگامی كه توانایی فزونی یابد، شهوت كاستی گیرد. حضرت علی(ع)


 


ای فرزند آدم ! خودت وصی مال خویش باش، امروز به گونه ای عمل كن كه دوست داری پس از مرگت عمل كنند.  حضرت علی(ع)


 


تندخویی بی مورد نوعی دیوانگی است، زیرا كه تندخو پشیمان می شود، و اگر پشیمان نشد، پس دیوانگی او پایدار است.حضرت علی(ع)


 

هر گاه تهیدست شدید با صدقه دادن، با خدا تجارت كنید.حضرت علی(ع)


 


وفاداری با خیانت كاران نزد خدا نوعی خیانت، و خیانت به خیانت كاران نزد خدا وفاداری است. حضرت علی(ع)


 


ای فرزند آدم ! اندوه روز نیامده را بر امروزت میفزا، زیرا اگر روز نرسیده، از عمر تو باشد خدا روزی تو را خواهد رساند. حضرت علی(ع)

هر گاه مستحبات به واجبات زیان رساند آن را ترك كنید. حضرت علی(ع)


 


جاهلان شما پر تلاش، و آگاهان شما تن پرور و كوتاهی ورزند ! .حضرت علی(ع)


 


هر گاه خدا بخواهد بنده ای را خوار كند، دانش را از او دور سازد.  حضرت علی(ع)

 

مردم فرزندان دنیا هستند و هیچ كس را بر دوستی مادرش نمی توان سرزنش كرد. حضرت علی(ع)


 

 از نافرمانی خدا در خلوت ها بپرهیزید، زیرا همان كه گواه است، داوری كند. حضرت علی(ع)

بی نیازی از عذرخواهی، گرامی تر از عذر راستین است.حضرت علی(ع)

برای هر كسی در مال او دو شریك است: وارث، و حوادث. حضرت علی(ع)

برترین بی نیازی و دارایی، ناامیدی است از آنچه در دست مردم است. حضرت علی(ع)

ستودن بیش از آن چه كه سزاوار است نوعی چاپلوسی، و كمتر از آن،‌ درماندگی یا حسادت است. حضرت علی(ع)

سخت ترین گناه آنكه گناهكاران را كوچك بشمارد.حضرت علی(ع)

 

از حرام دنیا چشم پوش، تا خدا زشتی های آن ر ا به تو نمایاند، و غافل مباش كه لحظه ای از تو غفلت نشود. حضرت علی(ع)

سخن بگویید تا شناخته شوید، زیرا كه انسان در زیر زبان خود پنهان است. حضرت علی(ع)

بسا سخن كه از حملة مسلحانه كارگر تر است.حضرت علی(ع)

خدا از مردم نادان عهد نگرفت كه بیاموزند، تا آنكه از دانایان عهد گرفت كه آموزش دهند.حضرت علی(ع)

سخت ترین گناهان، گناهی است كه گناهكار آن را سبك شمارد.حضرت علی(ع)

دو گرسنه هرگز سیر نشوند: جویندة علم و جویندة مال.حضرت علی(ع)

چیز اندك كه با اشتیاق تداوم یابد، بهتر از فراوانی است كه رنج آور باشد.حضرت علی(ع)

خدا عقل را به انسانی نداد جز آن كه روزی او را با كمك عقل نجات بخشید. حضرت علی(ع)

 هر كس با حق در افتاد نابود شد. حضرت علی(ع)

قلب، كتاب چشم است. (آنچه چشم بنگرد در قلب نشیند.) حضرت علی(ع)

تقوا در رأس همة ارزش های اخلاقی است.  حضرت علی(ع)

با آن كس كه تو را سخن آموخت به درشتی سخن مگو، و با كسی كه راه نیكو سخن گفتن به تو آموخت، لاف بلاغت مزن. حضرت علی(ع)

در تربیت خویش تو را بس كه از آنچه بر دیگران نمی پسندی دوری كنی. حضرت علی(ع)

با مردم آنگونه معاشرت كنید، كه اگر مردید بر شما اشك ریزند، و اگر زنده ماندید، با اشتیاق سوی شما آیند.حضرت علی(ع)

اگر بر دشمنت دست یافتی، بخشیدن او را شكرانة پیروزی قرار ده. حضرت علی(ع)

سه شنبه 3/8/1390 - 14:6
کامپیوتر و اینترنت

امروز میخواهیم به بررسی یکی از قابلیتهای فتوشاپ بپردازیم:همانطور که میدانید Actionها بخشی از فتوشاپ هستند که میتوانند دستورات به کار رفته در محیط برنامه را ضبط کنند تا دفعات بعد بتوان به راحتی بارها از آنها استفاده کذد. در مقاله " ایجاد Actionهای سفارشی" با Actionها و نحوه ساخت آنها آشنا شدهاید.

تمرین امروز معرفی یک Action است که توسط شرکت panosfx تهیه شده است. کافی است تنها یک عکس ساده و دلخواه را در فتوشاپ باز کنید و از این اکشن استفاده کنید .این اکشن تصویر شما را بریده و بعد از تبدیل آن به قطعات مساوی آنها را کنار یکدیگر به صورت سه بعدی میچیند. البته زیبایی اکشن بیشتر از توضیح بیان شده است.
برای استفاده از این اکشن ابتدا آن را دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید، سپس فتوشاپ را باز کرده و از منوی windows پالت Actions را انتخاب نمایید.
روی دکمه اختیارات پالت کلیک کرده و گزینه Load Action را انتخاب نمایید.
Click here to enlarge
در پنجره Load به مسیر اکشنی که دانلود کردهاید رفته و بعد از انتخاب آن دکمه Load را بزنید. با این کار اکشن انتخاب شده در پالت Actions قرار میگیرد. این اکشن مجموعهای به نام BnBig picture است که دارای 4 اکشن است.
اکشن اول، تصویر را به قطعات کوچک تر تقسیم کرده و اکشنهای بعدی جلوه پرسپکتیو به آن میدهند.
برای استفاده از این اکشن یک تصویر Landscape مانند تصویر زیر (تصویری که پهنای افقی آن از پهنای عمودی آن بزرگتر باشد) باز کنید و اکشن The B&Big picture را انتخاب کرده و دکمه Play selection را در پایین پالت Action بزنید.
Click here to enlarge
Click here to enlarge
منتظر بمانید تا اکشن فوق تمامی مراحل را به صورت خودکار انجام دهد، این کار بسته به سرعت سیستم شما چند دقیقهای طول خواهد کشید.
تصویری که بعد از اجرای اکشن در اختیار بوجود آمد:
Click here to enlarge
این اکشن سه حالت مختلف (پرسپکتیو) در اختیار شما قرار میدهد، کافی است در انتهای لیست اکشن، Perspective 1 یا Perspective 2 و یا Perspective 3 را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه Play موجود در پالت Action کلیک نمایید.

دوشنبه 2/8/1390 - 22:22
کامپیوتر و اینترنت
عرضه جدیدترین بسته نرم افزار گرافیکی شرکت ادوبی – CS5- سوالات زیادی را در ذهن کاربران دارنده نسخه های قدیمی ایجاد کرده که آیا ارزش دارد تا با پرداخت 2500 دلار نرم افزارشان را به جدیدترین نسل ارتقا دهند؟
نسخه CS5 شرکت ادوبی هنوز به صورت گسترده پخش نشده، اما فایل های آموزشی اش روی یوتیوب و توییتر رونق فراوان یافته و بحث و جدل زیادی از نظر فنی به بار آورده است.علی رغم فهرست طولانی آیتم های نو در نسخه جدید سوال در مورد ارتقا از نسخه چهار به پنج در ذهن کاربران ایجاد شده است.
Click here to enlarge
ادوبی سه باندل اصلی نرم افزار جدید خود یعنی Standard,Extended و Master داشته و برای کاربران مختلف از صنایع و شرکتهای متنوع نسخه های Design Standard, Design Premium, Production Premium, Web Premium, Master Collection را ارایه کرده است.نسخه ای هم شامل تمام 14 محصول شرکت ادوبی وجود دارد که چهار سرویس آنلاین بهمراه Flash Catalyst CS5 نیز در آن جا داده شده است. بهر حال این فتوشاپ است که طلیعه دار محصولات ادوبی است و همگان این شرکت را با این نام 20 ساله به رسمیت می شناسند.
Click here to enlarge
اول از همه باید گفته شود نسخه شماره 5 ابزار جدید ایجاد محتوای مولتی مدیای پیشرفته است که اپلیکیشن های آنلاین کمک موثری را به ایجاد چنین محتوایی می کنند. 250 فیچر جدید در نسخه 5 سی.اس دیده می شود که ابزار سه بعدی برای ساخت ویدیوهای اینترنتی و کمک به مهندسان صنعتی از جمله آنهاست. گفتنی است 30 ویژگی و فیچر جدید توسط جامعه آزاد دوستداران فتوشاپ به این شرکت اهدا شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.
مهمترین ویژگی که کوین کونور قایم مقام مدیر محصولات ادوبی معتقد است در این نسخه فتوشاپ ، منحصر به فرد شده؛ توسعه فیچری بنام Content-Aware Fill است که بوسیله آن با کلیک روی قسمتی از عکس زواید و حواشی غیر لازم حذف شده و عکس دلخواه با یک کلیک در اختیار ادیتور یا کاربر قرار می گیرد. بسیاری از عکاسان و کسانی که عکس روتوش می کنند سخت بدان نیازمندند و با این آیکون می توانند به تصویر دلخواه دست یابند. هر نوع شی مزاحم در تصویر فقط با یک کلیک از بین می رود و قسمتهای خالی مانده را هوشمند با مرز کناری جای خالی مانده پر می کند. (با ابزار موسوم به Spot Healing brush ). ویدیوی مربوط به این قسمت در یوتیوب بیش از 2 میلیون بازدید کننده پیدا کرده است.
زوم کردن روی تصاوی کار را سریعتر پیش می برد هر چند روی کیفیت آن تاثیری ندارد. قابلیت تشخیص سریع لبه های تصویر و ادیت آن از دیگر ویژگی های نسخه جدید در فتوشاپ است که این فیچر برای کسانی که پلاگین Fluid Mask را دارند چندان جذاب نیست اما کاریرانی که آنرا ندارند، از کار کردن با نسخه جدید اغنا می شوند.
Click here to enlarge
سیستم پردازش تصویر موسوم به HDR یا High Dynamic Range در نسخه جدید توسعه یافته و با سریعتر شدن الگوریتم پردازش در فتوشاپ جدید، استفاده از آیکون پریست ها وجود دارد. قلم موی جادویی وسعت یافته و با داشتن قلم موی مخلوط کن همه چیز متحول شده است.با استفاده از این ویژگی ترکیب رنگها میسر شده و مانند نقاش که رنگها را مخلوط می کند، کاربر نیز می تواند رنگ دلخواه خود را ساخته و بکار ببرد. کاربر با ویژگی جدید Puppet Wrap می تواند عناصر درون تصویر را کشیده و یا فشار داده و جمع کند.
ویژگی های دیگری که طراحان و عکاسان دنبال آن بوده و می توان آنرا در نسخه جدید دید شامل نصب پلاگین جدید نسخه شش از ادوب راو Adobe Raw ، تصحیح خودکار لنز دوربین و گرفتن هر نوع اعوجاج تصویری ، حکاکی برجسته نما در سه بعدی کردن تصاویر، بهبود واقعیت گرایی در تصاویر سه بعدی (فقط در ادیشن Extended وجود دارد)، مبدل جدید و قوی تر تصاویر سیاه سقید، وجود ویژگی بریج و دسترسی آسان به تصاویر از جمله آنهاست.
عملکرد نرم افزار فتوشاپ نسخه جدید در سیستم عاملهای 64 بیتی بالا رفته و بومی سازی شده است. لذا کاربران نسبت به قبل آسانتر و سهل الوصول تر به فتوشاپ دسترسی پیدا کرده و با سرعت بالاتری به کار ادیت عکس می پردازند.

با این همه تفاسیر آیا باید نسخه جدید را خریداری نمود؟
به گفته کارشناسان بسیاری از فیچرها و ویژگی های جدید در برخی پلاگین هایی است که جداگانه توسط کاربران خریداری و نصب شده و حالا ادوبی همه آنها را در یه بسته خلاصه کرده و داخل فتوشاپ جدید ریخته است. بهر حال زمان کمتری صرف ادیت عکسها شده و اکنون کاربران و عکاسان و طراحان صنعتی به مراتب راحت تر به ادیت تصاویر می پردازند به این شرط که مشکل پرداخت 2500 دلار را نداشته باشند.
دوشنبه 2/8/1390 - 22:21
کامپیوتر و اینترنت

Click here to enlarge

کسانی که به گرافیک و نرم افزارهای آن علاقه دارند حتما نام فتوشاپ ، نرم افزار معروف Adobe را زیاد شنیده اند. شاید بسیاری این نرم افزار را بهترین برنامه برای اصلاح و تغییرات عکس های خود بدانند. پس دست به کار شوید و ۲۵ ترفند بسیار مفید درباره این نرم افزار را بیاموزید.


نکته ۱ :
▪ چگونه یک قسمت از یک سند را که از چند لایه تشکیل شده کپی کنیم :
وقتی منطقه ای از یک سند را انتخاب کنید و برای انجام عمل کپی کلیدهای Ctrl+C را می فشارید آن منطقه تنها از لایه انتخابی کپی می شود . اما اگر شما بخواهید از تمام اجزای لایه ها در آن قسمت در یک لایه جدید کپی داشته باشید می توانید با افزودن کلید Shift به کلیدهای Ctrl+C این کار را انجام دهید .

نکته ۲ :
▪ اسناد خود را در کنار هم مشاهده کنید :
در ابتدای تاریخ فوتوشاپ وقتی تعدادی سند را باز می کنید فوتوشاپ آنها را به صورت جلوی هم نمایش می دهد . یعنی تصاویر یکی پس از دیگری در جلوی هم باز می شوند که این روش Cascading نام دارد . اما اگر بخواهید به طور مثال ۴ تصویر باز شده خود را کنار هم قرار دهید کافیست از منوی Windows منوی Documents را باز کرده و گزینه Tile را انتخاب کنید .

نکته ۳ :
▪ حالت ارائه طرح به مشتری در فوتوشاپ :
زمان آن فرا رسیده که طرح نهایی خود را به مشتری نشان دهید اما دوست ندارید مشتری بداند که شما با فوتوشاپ کار کرده اید . دلیل این امر این است که مشتری بلافاصله میگوید : (( با فوتوشاپ کار می کنید ؟ همسایه من هم این برنامه را دارد )) ( Click here to enlarge ) و معنای این حرف این است که پس همسایه من هم می تواند این طرح را بدون صرف هزینه برایم انجام دهد . برای اینکه بتوانید از حالت ارائه تصویر در فوتوشاپ بهره بگیرید می توانید کلید F را در صفحه کلید دو بار فشار داده و یک بار کلید Tab را بزنید .
مشاهده می کنید که دور طرح را زمینه ای سیاه پوشانده و منوها حذف شده اند.

نکته ۴ :
▪ رفت و آمد بین اسناد :
اگر با بیش از یک سند کار می کنید می توانید با فشردن کلیدهای Ctrl+Tab بین اسناد رفت و آمد کنید .

نکته ۵ :
▪ مشاهده لایه فعال و مخفی کردن بقیه لایه ها :
اگر سند چند لایه ای دارید می توانید تنها لایه ای را که روی آن کار می کنید مشاهده کنید . این کار را می توانید با فشار کلید Alt و کلیک روی آیکن چشم در پالت Layers لایه مورد نظر انجام دهید . برای مشاهده مجدد تمامی لایه ها این کار را دوباره تکرار کنید .

نکته ۶ :
▪ ایجاد انتخابهای دایره شکل :
زمانی که یک دایره رسم می کنید فوتوشاپ دایره را به طور پیش فرض از نقطه ای که کلیک می کنید رسم می کند . شما می توانید با نگاه داشتن کلید Alt در زمان رسم دایره ، دایره را از مرکز رسم نمائید . اگر می خواهید دایره شما کاملا گرد باشد می توانید از کلید Shift استفاده کنید .

نکته ۷ :
▪ حذف راهنماهای خط کشی :
اگر در طرحتان ده ها راهنما برای خط کشی دارید و اکنون قصد حذف کردن آنها را دارید لازم نیست آنها را یکی یکی به بیرون از محیط سند درگ کنید ، بلکه می توانید از منوی View گزینه Clear Guides را انتخاب کنید .

نکته ۸ :
▪ تغییر تنظیمات Quick Mask :
اگر می خواهید رنگ قرمز در محیط Quick Mask محل انتخاب شما باشد یا اگر می خواهید از رنگ دیگری برای محیط Quick Mask استفاده کنید کافی است بر روی آیکنی که توسط آن وارد این محیط می شوید دابل کلیک کنید .

نکته ۹ :
▪ حرکت لایه انتخابی در بین لایه ها :
با استفاده از کلید ]+Ctrl می توانید لایه انتخابی خود را به زیر لایه زیرین خود انتقال دهید و با کلید [+Ctrl می توانید لایه انتخابی را به بالای لایه های بالایی انتقال دهید .

نکته ۱۰ :
▪ مخفی کردن حالت انتخاب :
برای این کار کافی است پس از انجام عمل انتخاب کلیدهای Ctrl+H را بفشارید . در این حالت انتخاب شما حذف نمی شود بلکه تنها از دید پنهان می گردد و با هر بار نگاه داشتن کلید موس بر روی آن یا درگ کردن آن دوباره ظاهر می گردد .

نکته ۱۱ :
▪ خلاص شدن از پیکسل های لبه ای سیاه یا سفید :
اگر روی تصویری با ترکیبی از عکس های مختلف کار می کنید و تصویری را به آن اضافه می کنید که دارای زمینه سفید یا سیاه بوده است احتمالا لبه های آن دارای پیکسل های سفید یا سیاه است . برای خلاص شدن از این پیکسل ها از منوی Layer گزینه Matting و سپس بسته به رنگ مورد نظر یکی از گزینه های Remove White Matte یا Remove Black Matte را انتخاب کنید .

نکته ۱۲ :
▪ RGB و CMYK را همزمان ببینید :
اگر در حال کار روی یک سند RGB هستید و می دانید که تصویر به منظور چاپ در آخر به حالت CMYK در خواهد آمد ، برای مشاهده تصویر نهایی در حالت CMYK و مقایسه آن با سند RGB فعلی می توانید از منوی Windows گزینه Document و سپس New Windows را انتخاب کنید . با این کار یک نمای دیگر از سند موجود باز می شود . به سند اصلی خود برگردید و به کار خود ادامه دهید . مشاهده می کنید که آنچه انجام می دهید روی سند CMYK شده نیز اعمال می شود .

نکته ۱۳ :
▪ راهنما ی خط کشی را در محل دلخواه خود قرار دهید :
اگر محل دقیقی را که می خواهید خطوط راهنما را روی آنها قرار دهید می دانید می توانید با استفاده از منوی View و گزینه New Guide و وارد کردن محل قرارگیری آنها در کادر محاوره این خطوط را در محل دقیق خود قرار دهید .

نکته ۱۴ :
▪ برگرداندن آخرین انتخاب :
اگر انتخابی انجام داده اید و سپس از انتخاب خارج شده اید و حال پس از انجام یک سری عملیات متوجه شده اید که به انتخاب خود نیاز دارید ، در صورتی که انتخاب دیگری پس از آن انجام نداده باشید می توانید با انتخاب Reselect از منوی Select آخرین انتخاب خود را ظاهر کنید .

نکته ۱۵ :
▪ تولید کپی ها :
زمانی که دکمه یا زبانه یا هر چیز دیگری به وجود آوردید می توانید به سرعت آن را کپی کرده و به تعداد زیاد تکثیر کنید . ابتدا کلید Ctrl را نگه دارید و سپس روی لایه ای که می خواهید آن را کپی کنید کلیک نمائید . ( این کار انتخابی پیرامون هر آنچه در لایه است ایجاد می کند.) ، سپس Alt+Ctrl را نگه دارید و هر تعدادی که می خواهید درگ کنید .

نکته ۱۶ :
▪ سریعترین راه از پیوند خارج کردن لایه ها :
اگر تعداد زیادی از لایه ها را به هم پیوند( Link ) کرده اید و می خواهید سریعا آنها را از حالت پیوند خارج کنید فقط کافی است کلید Alt را نگه دارید و مستقیما روی آیکن قلموی کوچک در دومین ستون کنار لایه فعال کلیک کنید . این کار بلافاصله تمام لایه های متصل شده به لایه مذبور را از حالت پیوند خارج می کند .

نکته ۱۷ :
▪ برگشت به حالت های پیش فرض فوتوشاپ :
احساس می کنید که می خواهید تمام تنظیمات فوتوشاپ به حالتی که Adobe در ابتدا تنظیم کرده بود برگردد ؟ Shift+Alt+Ctrl را نگه دارید و سپس فوتوشاپ را ببندید .
یک کادر محاوره از شما می پرسد که آیا می خواهید تنظیمات فوتوشاپ به صورت پیش فرض برگردد .

نکته ۱۸ :
▪ چطور متن های کوچک خود را بسازیم تا در وب واضح باشند :
این امکان که Anti-Aliasing نام دارد در نوار Options ابزار تایپ قرار دارد که با دو عدد حرف a در کار یکدیگر نشان داده شده ست و حالت پیش فرض آن بر روی گزینه Sharp است . شما می توانید با تغییر این گزینه ها فونت کوچک خود را واضح تر کنید .

نکته ۱۹ :
▪ ترسیم خطوط مستقیم :
اگر در ترسیم خطوط مستقیم با ابزارهای فوتوشاپ مشکل دارید در هنگام رسم این خطوط کلید Shift را نگه دارید .

نکته ۲۰ :
▪ خط راهنمای خط کشی را تغییر جهت بدهید :
اگر یک خط راهنمای خط کشی افقی دارید و می خواهید سریعا آن را تبدیل به یک خط راهنمای عمودی نمائید کافی است کلید Alt را نگه داشته و بر روی خط راهنما کلیک کنید .

نکته ۲۱ :
▪ ایجاد لایه جدید در زیر لایه انتخابی :
کافی است هنگام کلید بر روی آیکن New Layer کلید Ctrl را نگه دارید .

نکته ۲۲ :
▪ حذف لکه ها یا خراش های تصویر :
اگر تصویری دارید که سطح آن دارای لکه ، نقاط یا خراشهایی است یک ترفند کوچک برای حذف آنها وجود دارد . روی ابزار Blur کلیک کنید. در نوار Options میزان Opacity ابزار را روی ۲۰ % تنظیم و حالت Blend را به Lighten تغییر دهید و شروع به نقاشی روی خراش ها کنید . پس از چند ضربه متوجه می شوید که خراش ها به تدریج ناپدید می شوند .

نکته ۲۳ :
▪ ادغام لایه های مرئی در یک حرکت :
برای این کار کافی است کلید های Ctrl+Shift+E را همزمان فشار دهید .

نکته ۲۴ :
▪ گردش روی تصویر :
در حالت Full Screen برای پرش به بالای تصویر کلید PageUp و برای پرش به پائین تصویر کلید PageDown را فشار دهید . برای پرش به سمت چپ تصویر کلید Ctrl+PageUP و برای پرش به سمت راست تصویر کلید Ctrl+PageDown را فشار دهید . برای پرش به گوشه بالای سمت چپ کلید Home و برای پرش به گوشه پائین سمت راست کلید End را فشار دهید .

نکته ۲۵ :
▪ کنترل Tracking :
Tracking عبارت است از فضای بین یک گروه از حروف یا کلمات . برای تنگ کردن این فاصله به صورت بصری ( نه به صورت عددی ) یعنی حذف فاصله بین یک گروه از حروف ، ابزار Type را بردارید و متن را هایلایت کنید و سپس کلید جهت چپ + Alt را برای کم کردن فاصله و کلید جهت راست + Alt را برای اضافه کردن این فاصله فشار دهید .

دوشنبه 2/8/1390 - 22:20
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته