• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3914روز قبل
عکاسی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان‌ها

قهرمانی محمد علی کلی

عکاسی 

نیل لیفروعکسی  که در آن محمد علی کلی پیروزمندانه بالای سر سانی لیستون در سال ۱۹۶۵ ایستاده است .

عکاسی

 محمدعلی کلی با نام قبلی( کاسیوس مارچلوس کلی )یکی از اسطوره‌های ورزشی قرن بیستم است. او پس از گرویدن به دین مبین اسلام در فعالیت‌های سیاسی و انسان دوستانه هم حضور داشت. محمد علی کلی دردورانی، قهرمان همه مسلمانان و ستم کشیدگان دنیا بود و مبارزاتش به شدت مورد توجه مردم   جهان سوم قرار می‌گرفت . اما ماجرای عکس مشهوربه سال ۱۹۶۴ برمی‌گردد.

سانی لیستون قهرمان جهان د‌‌ر اوج قد‌‌رت و غرور وارد‌‌ رینگ شد‌‌ و مقابل جوانی ترکیه‌ای که کمی از او بلند‌‌تر بود‌‌ ایستاد‌‌. قهرمان جهان و بوکسوری که تا آن زمان ناک‌اوت نشد‌‌ه بود‌‌، فکر می‌کرد نباید‌‌ کار سختی مقابل جوان خوش‌تیپی که بیشتر شبیه هنرپیشه‌ها بود‌‌،   د‌‌اشته باشد‌‌. اما وقتی کاسیوس کلی د‌‌ر راند‌‌ د‌‌وم حریف را ناک‌اوت کرد‌‌ و د‌‌ر حالی که بالای سرش ایستاد‌‌ه بود‌‌، فریاد‌‌ می‌کشید‌‌: «بلند‌‌ شو و مبارزه کن.» معروف‌ترین عکس تاریخ بوکس گرفته شد‌‌.

عکاسی

 لیستون آن قد‌‌ر شوکه شد‌‌ه بود‌‌ که د‌‌ر هر مصاحبه‌ای آن باخت را اتفاق می‌خواند‌‌ و د‌‌ائم خواهان مسابقه انتقامی می‌شد‌‌. مسابقه انتخابی برگزار شد‌‌ اما این بار کلی د‌‌ر راند‌‌ اول و به طرز بد‌‌تری او را ناک‌اوت کرد‌‌.

کلی چند‌‌ی بعد‌‌ مسلمان شد‌‌ و توانست با توجه به چهره و خوش‌زبانی  خاصش تبد‌‌یل به یک اسطوره شود‌‌. او که به محمد‌‌علی تغییر نام د‌‌اد‌‌ه بود‌‌، با عد‌‌م شرکت د‌‌ر جنگ ویتنام و پرت کرد‌‌ن مد‌‌ال طلای المپیکش د‌‌ر رود‌‌خانه به د‌‌نبال حرکتی نماد‌‌ین برای اعتراض به جنگ به محبوبیتی عظیم د‌‌ست یافت، هر چند‌‌ که قهرمانی جهان را بد‌‌ون هیچ مسابقه‌ای از او گرفتند‌‌ و به فریزر د‌‌اد‌‌ند‌‌.

درسال ۱۹۷۱ به علی فرصت پس گرفتن عنوانش د‌‌اد‌‌ه شد‌‌. مسابقه ۱۵ راند‌‌ طول کشید‌‌ و د‌‌ر راند‌‌ آخر د‌‌ر یک لحظه گارد‌‌ علی باز شد‌‌ و ضربه نه‌چند‌‌ان محکم فریزر به چانه او سابید‌‌ و علی که تا آن زمان ناک‌د‌‌ان نشد‌‌ه بود‌‌، برای اولین بار کف رینگ افتاد‌‌، هر چند در دو نبرد بعدی آن دو، محمدعلی موفق شد هر دو بار فریزر را شکست داده و انتقام آن شکست را از او بگیرد.

عکاسی

در همه این مسابقات نیل لیفر که عکاس مجله تایم بود به صورت اختصاصی از محمد علی کلی عکاسی می‌کرد اما عکس شکست سانی لیستون مشهورترین عکس او شد .

 

جالب است بدانید در زمانی که در ایران تعداد اندکی از خانواده‌ها تلویزیون داشتند و پخش مستقیم این مسابقات در سحر گاه انجام می‌شد مردم در مکان‌های عمومی‌مثل قهوه خانه جمع می‌شدند و مسابقه را تماشا می‌کردند.

 

 

پنج شنبه 31/5/1392 - 23:20
عکاسی
اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان‌ها

نلسون ماندلا ندای آزادی سیاهانعکاسی                                                        آلن تاننباوم وعکس آزادی ماندلا از زندان

 عکاسی-ماندلا

 نِلسون رولیهلاهلا ماندِلا (زادهٔ ۲۶ تیر ۱۲۹۷ خورشیدی برابر با ۱۸ ژوئیه ۱۹۱۸) نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی‌برگزیده شد. وی پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجستهٔ مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود.

ماندلا در سال ۱۹۶۴ در دفاع از عملکرد خود و همراهانش سخنرانی معروف و تاریخی خود را علیه آپارتاید و نژاد پرستی انجام داد. وی در این سخرانی گفت: (در طول زندگی‌ام خود را وقف مردم آفریقا کرده‌ام. با استیلای سفیدپوستان مبارزه کرده‌ام، و با استیلای سیاهان نیز مبارزه کرده‌ام. به دنبال آرمان جامعه‌ای آزاد و دموکراتیک که همه بتوانند در آن در توازن و با فرصت‌هایی برابر زندگی کنند بوده‌ام. این آرمان من است که امیدوارم با آن زندگی کرده و بدان دست یابم. اما اگر نیاز باشد آماده‌ام برای این آرمان بمیرم) .

اما ماندلا  به خاطر دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه مخفی محاکمه و۲۷ سال زندانی شد. تا این که در سال ۱۹۷۸ مورد حمایت بین المللی قرار گرفت و کمپینی برای آزادی وی تشکیل شد. در آن زمان ماندلا ۶۰ ساله بود و ۱۸ سال از دوران محکومیت خود را سپری کرده بود با این وجود طرفداران او هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و علی رغم تقاضای بین المللی برای آزادی ماندلا این مبارز سیاه پوست ۱۲ سال دیگر به حیات خود در سلول‌های زندان ادامه داد.

در ۱۱ فوریه ۱۹۹۰ سرانجام ماندلا پس از یک دوره محکومیت ۲۷ ساله از زندان ویکتور ورستر آزاد شد.

آزادی ماندلا از زندان آغاز نابودی نژادپرستی وپیروزی مردم سیاه پوست بود. وعکس آزادی او از زندان تبدیل به عکسی خاطره انگیز شد .

 -عکاسی-Allan_Mandela

                          عکاس در کنار ماندلا  یک روز پس از آزادی ماندلا و ثبت عکس تاریخی از او

 

پنج شنبه 31/5/1392 - 23:16
عکاسی
اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان‌ها

دختری افغان با چشم‌های نگران

 آموزش

 عکاس دختر افغان: استیو مک کری

تصویر ” دختر افغان” روایت گر امید یک پناهنده افغانی است که چشمان سبز و خیره کننده ی دارد. عکسی که اکنون در سراسر جهان به عنوان یکی از پر آوازه ترین کارهای هنری شناخته شده است. این عکس به وسیله استیومک کری، عکاس آمریکایی گرفته شده است. این تصویر یکبار از طرف نشریه معروف نشنل جئوگرافی (National Geography) به عنوان یکی از ۱۰۰ عکس برتر سال برگزیده شده بود.

آموزش 

مک کری، عکاس معروفیست که شهرتش زمان به اوج خود رسید که توانست تصویر بی نظیری از یک دخترافغان به نام ” شربت گل” در سال ۱۹۸۴ در پاکستان بگیرد .

هر چند مک کری، در دوران کار رسمی‌اش به حیث یک عکاس سراسر جهان را دور زده است، اما لنز دوربین عکاسی وی بیشتر روی سوژه‌هایی در کشور‌هایی مانند هند، پاکستان، افغانستان، کامبوج و سری لانکا تمرکز دارد.

مک کری بعد ازآن که این عکس مشهور را گرفت دیگرخبری از شربت گل نداشت تا این که ۱۷ سال بعد دوباره او را در اردوگاه پناهندگاه افغانی در پاکستان ملاقات کرد این بار شربت گل دختری نوجوان نبود بلکه مادری بود که چند فرزند داشت و رنج آوارگی صورتش را شکسته کرده بود .

 آموزش

 عکاس آمریکایی  پولی را که از طریق فروش این عکس مشهور به دست آورده بود صرف ساختن یک مدرسه در افغانستان کرد .

پنج شنبه 31/5/1392 - 22:8
عکاسی
اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان‌ها

داستان مردی که جلو تانک ایستاد

آموزش

عکس و عکاسی  در ابتدای اختراع بیشتر به سرگرمی‌وتفریح شبیه بود اما اکنون رسانه ای قدرتمند است که می‌تواند در زندگی وسرنوشت انسان‌ها تاثیر بگذارد . هر چند که هیچ عکسی بدون عکاس به وجود نمی‌آید و دیدگاه و ذهنیت عکاس در عکسش هویدا می‌شود اما گاهی عکس‌ها  آن قدر مشهور می‌شوند که نام عکاس زیر نام شهرت عکس‌ها پنهان می‌شوند شاید بسیاری از ماها عکس‌های مشهوری را دیده باشیم که نام عکاس آن را ندانیم ، چنین عکسهایی فراوانند: مردی که جلو تانکی درمیدان تیان آنمن چین ایستاده ، محمدعلی کلی ایستاده بر فراز حریف مغلوب  شده، پرتره دختر افغان و …

بسیار از ما چنین عکسهای را بارها در جاهای مختلف دیدهایم، اما تعدادی کمی‌از ما نام عکاس آن‌ها و داستان گرفته شدن این عکسهای تاریخی را می‌داند .

اما شخصی به نام ( تیم مانتوانی) سعی کرده که با انتشار یک کتاب جالب این روند فراموشی عکاسان را تغییر دهد، او کتابی منتشر کرده است که ثمره پنج سال کار اوست و در اقدامی‌جالب  از عکاسان مشهور خواسته است که عکس شاخص یا مورد علاقه خود را در دست بگیرند و سپس عکس‌هایی از عکاس به همراه عکسش گرفته است، او در این کتاب ۱۵۰ عکس را به این روش منتشر کرده است .
مانتوانی در دوره و زمانه ای که یه یاری دوربین‌های گوشی موبایل هر روز میلیون‌ها عکس گرفته می‌شوند و در سایت‌های اشتراک عکس، قرار داده می‌شوند با انتشار این کتاب میخواهد نشان بدهد که خلق این عکسها تصادفی نبوده و آنها محصول افرادی هستند که همه زندگیشان را وقف عکاسی کرده اند بدون این افراد و فهمشان از عکاسی، هیچ وقت این عکسها و لحظه‌ها برای ما ماندگار نمی‌شدند.

این کتاب فقط به چاپ عکس‌های مشهور پرداخته اما  نوجوان‌ها به خاطر سن شان شاید هیچ کدام از این عکس‌ها را ندیده باشند ما برای آشنایی شما در هر شماره داستان یکی از عکس‌ها را برایتان باز گو می‌کنیم .

آموزش

 جف وایدنر و عکس مشهور: مردی که جلو تانکی درمیدان تیان آنمن چین ایستاده

اموزش

۱۵ آوریل ۱۹۸۹ تا ۴ ژوئن همان سال ، میدان تیان‌آن‌من شهر پکن صحنه کشتاری وحشتناک و سرکوب خونین تظاهرات دانشجویان به‌دست نیروهای نظامی‌و انتظامی‌دولت چین بود

ده‌ها هزار نفر از دانشجویان چینی در میدان تیان آن من دست به یک تحصن گسترده دانشجویی زدند. با دستور سریع مقام‌های حزب کمونیست ارتش سرخ چین بلافاصله وارد عمل شد و صفی از تانکهای T-59 را برای ایجاد رعب و وحشت روانه میدان نمود که به کشتار هزاران دانشجو ختم شد.
در صبح روز ۵ ژوئن، در حالی‌که شهر پکن در شرایط حکومت نظامی، زیر چکمه‌ی سربازان، صدای نفربرها و شنی تانک‌ها می‌لرزید، صحنه‌ای توسط ۴ عکاس خارجی مختلف ثبت شد که از ماندگارترین تصاویر‌های خبری تاریخ محسوب می‌شود.
آن روز درحالی که مردم همچنان در میدان مقاومت میکردند، صف تانک‌های T-59 به سوی میدان در حال حرکت بود که ناگهان مردی غیر مسلح که در یک دستش زنبیل خرید و در دست دیگرش ژاکتش بود جلوی صف تانک‌ها ایستاد. تانک اول صف سعی کرد مرد را دور بزند، ولی مرد چینی با هر چرخش تانک دوباره خود را در مقابل تانک قرار میداد،به طوری که در نهایت راننده تانک موتور تانک را خاموش کرد. مرد بالای تانک رفت و اول با راننده آن تانک و بعد با دیگر خدمه کمی‌صحبت کرد و پایین آمد و پس از آن چهار نفر از نیروهای امنیتی چین از یک سمت خیابان به سمت وی آمدند و او را از محل دور کردند و با بیسیم به تانکها اطلاع می‌دهند که به سمت میدان حرکت کنند. هیچکس ندانست او چه کسی بود، از کجا آمده و در نهایت آینده او چه شد.مرد تانکی یا شورشی ناشناس لقبی است که رسانه‌ها به او دادند.
در وصف شجاعت این مرد باید اضافه کرد که روز قبل از این واقعه تانک‌های چینی میدان را به محاصره در آورده و یکی از تانک‌ها به صف مردم حمله کرده بود و تعداد زیادی را زیر گرفته بود و این مرد می دانست ممکن است این تانک نیز او را زیر بگیرد ولی بدون ترس در برابر صف تانک‌ها دست خالی ایستادگی کرد تا آنها را از رفتن به میدان تیان آن من که دانشجویان معترض در آنجا بودند بازدارد.
همانطور که گفته شد، چهار عکاس این رویداد را ثبت کردند، استوارت فرانکلین از آژانس عکاسی مگنوم ، جف وایدنر از خبرگزاری اسوشیت پرس که از بالکن هتل از فاصله ۸۰۰ متری با یک دوربین Nikon FE2 عکس را گرفت، آرتور سنگ هین واه و چارلی کول که یک عکاس فرانسوی بود دو عکاس دیگر این ماجرا بودند.

اما عکسی که بیشتر از همه مشهور شد عکس جف وایدنر از خبرگزاری اسوشیت پرس بود .

5

پنج شنبه 31/5/1392 - 22:7
عکاسی

اصول عکاسی از دود

  عکاسی (6)

امروزه عکاسانی که تعدادشان هم کم نیست به عکس گرفتن از دود و اشکال مختلف آن و ایجاد جلوه‌های زیبا به کمک دود روی آورده اند لذا در این مقاله نکاتی را از زبان یکی از عکاسان حرفه ای که در این زمینه بسیار موفق بوده است برای شما ارائه می‌کنیم به امید اینکه مورد توجه علاقه مندان آموزش‌های عکاسی ما قرار گیرد .

بهترین توصیه ای که به شما می‌توانم بکنم این است که نور خود را کنترل نمایید.

نور پردازی در عکاسی کاری مهم است و در عکاسی از دود واجب و اجتناب ناپذیر است. وقتی از نور صحبت می‌کنیم باید به هر دو جنبه آن توجه نماییم یعنی جهت و شدت نور

عکاسی (4)

 

عکاسی (3)

 جهت نور

یکی از اصول نور پردازی دود این است که خود دود را نور پردازی کنید و نه پشت زمینه آن را. و درست به همین دلیل است که نمی‌توانید از فلاش دوربین خود یا نور محیط برای این منظور استفاده نمایید. چون این منابع نور پشت زمینه را بیش از خود دود نمایان می‌کنند و حال آنکه باید برعکس عمل کنید. و به خصوص وقتی که یک سطح صاف در پشت زمینه دود قرار دارد اگر از نور فلاش استفاده نمایید این پشت زمینه نور بیشتری بازتابش می‌کند تا خود دود و بیشتر در عکس نمایان خواهد بود.

اما کلید عکاسی از دود این است که فقط به خود دود نور بدهید و نه چیز دیگر. برای این منظور من از یک فلاش مجزا ( که روی دوربین سوار نمی‌شود) استفاده می‌کنم  و آنرا در زاویه ۹۰ درجه نسبت به دوربین قرار می‌دهم و با استفاده از رفلکتور‌هایی جهت تابش نور را محدود می‌کنم تا نور به پشت زمینه نتابد. شما می‌تواند نور را در زوایای مختلف امتحان کنید ، می‌توانید آنرا بالا یا پایین بگذارید تا زمانیکه اصول کار را رعایت می کنید قانون سفت و سختی وجود ندارد و به راحتی می توانید موقعیت‌ها را امتحان نمایید و از تجربه خود لذت ببرید.

عکاسی (5)

عکاسی (1)

شدت نور

همانطور که ما معمولاً می‌خواهیم عکسی واضح و همراه با جزئیات از دود بگیریم، باید از سرعت شاتر بالاتر استفاده کنیم ( در لحظه از دود عکس بگیرید یا به عبارت دیگر زمان را متوقف کنید)، و عمق میدان را افزایش دهید، ISO را کاهش دهید ( تا نویز تصویر را کاهش دهید و تمام جزئیات را داشته باشید.) همه اینها نوری را که به سنسور‌ها می‌رسد کاهش می‌دهند بنابراین باید یک منبع نور قوی و با شدت بالا داشته باشید تا همه اینها را جبران کند.

اینکه از چه لنزی استفاده می‌کنید یا اینکه چه فاصله با دود دارید بستگی به شما دارد. اما اگر بتوانید از لنزی با سرعت زوم بالا و با کیفیت زیاد استفاده کنید ، بهترین نتیجه رامی‌گیرید به این ترتیب می‌توانید لحظه‌ها را شکار کنید و در کمترین زمان زوم کرده از اشکال جالب یا زیبایی که تشکیل می‌شود و خیلی دوام ندارند عکس بگیرید . من حتی قبل از اینکه نور را تنظیم کنم زوم دوربین را در ناحیه ای که دود وجود خواهد داشت تنظیم  می‌کنم تا با روشن کردن نور در کمترین زمان ممکن لحظه‌ها را شکار کنم. در این حالت بهتر است فوکاس دوربین را از حالت اتومات خارج کرده باشید.

عکاسی (2)

خوب برای عکس گرفتن آماده هستید؟! من از یک شاتر دستی استفاده می‌کنم و حتی گاه پیش می‌آید که برای نگاه کردن به سوژه از داخل چشمی‌دوربین، خود را اذیت نمی‌کنم. البته بعضی مواقع پشت دوربین زانو می‌زنم و از آنجا تنظیمات لازم را برای دوربین انجام می‌دهم. ولی معمولا در پشت فلاش می‌ایستم به دود نگاه می‌کنم و در بهترین زمان عکس می‌گیرم فقط گاهی پیش می‌آید تنظیمات کوچکی انجام دهم.

در هنگام عکاسی باید دوربین شما روی سه پایه باشد چون دود خود به تصویر شما نویز اضافه می‌کند و اگر دوربین ثابت نباشد تصویر شما کیفیت لازم را نخواهد داشت. این نوع عکاسی مانند عکاسی از افراد و حیوانات جانداری است که در حال حرکت هستند و شما باید کاملا روی هدف خود تمرکز داشته باشید و آنگاه که زمانش فرا رسید عکس بگیرید.

                                                                                                                                                                                                                                                                      نوشته: چز الیوت

                                                                                                                                                                                                                                                                    ترجمه: علی یزدی مقدم

nojavanha.com

پنج شنبه 31/5/1392 - 22:6
عکاسی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان‌ها

 

مناظر اطراف ما به خودی خود بسیار معمولی به نظر می‌رسند اما عکاسان با نگاه متفاوت خود از همان مناظر معمولی گاهی عکس‌های حیرت انگیزی می‌گیرند که بسیار تماشایی است و این همان نکته ای است  که باعث می‌شود هرکس دوربین داشته باشد عکاس نشود بلکه کسانی عکاس خوبی می‌شوند که علاوه بر دوربین ،دید عکاسانه نیز داشته باشند . به عکس پایین نگاه کنید عکس جذابی است اما در همان نگاه اول منظره این چنین به نظر نمی‌آمد .

  An old trick

منظره ای که به طور عمومی‌همه آن رامی‌دیند چنین تصویری داشت .

 20130212_152828

بیابانی همراه با تک درختی خشکیده  ومقداری بوته‌های خار منظره ای است که چندان خیره کننده نیست  و عکسی کاملا معمولی را ایجاد کرده است  .

در چنین موقعیتی باید فکر کرد وبا حوصله وصرف وقت  بهترین نما را از همین صحنه معمولی خلق کرد در این جا چهار عنصر ۱- تک درخت  ۲-   خورشید  ۳- آسمان آبی  ۴- سنگ‌ها وجود دارند   . در ابتدا سعی کردم تا عکسی ضد نور از درخت بگیرم بنابراین به سمتی رفتم که آفتاب مستقیم به طرف من می‌تابید .

 20130212_152912

اما با توجه به تابش مستقیم خورشید در دوربین  و بزرگی آن نسبت به  درخت تصویر راضی کننده ای نبود بنابراین با تغیر زاویه ونزدیک تر شدن به درخت عکس بعدی را گرفتم .

 

20130212_152948

در این عکس خورشید کاملا پشت درخت پنهان شده وازدرخت فقط سایه آن در مقابل آسمان آبی پیداست . اما هنوز آن تصویر دلخواه به دست نیامده است . با کمی‌دیگر تغییر زاویه دوربین شعاع کوچکی از نور خورشید از پشت درخت پیدا شد مثل اینکه ستاره ای از میان شاخه‌ها سرک می‌کشید فکر می‌کنم این همان عکسی است که می‌تواند بینده را به خود چذب کند .

کمی‌حوصله وصرف وقت همراه با فکر و دید عکاسانه از همیشه می‌تواند از مناظری پیش پا افتاده تصاویری خلاقانه  به وجود آورد.

 An old trick

 

پنج شنبه 31/5/1392 - 22:5
عکاسی

با این ژست‌ها در محیط خانواده و دوستان ، عکسهای یادگاری زیبا و خاطره انگیزی بگیرید :

۱- وقتی در محیطی کار می‌کنید که تعداد زیادی همکار دارید و دوست دارید در ایامی‌از سال با هم عکس یادگاری بگیرید از این نمونه استفاده کنید. فقط سعی کنید که برای حفظ‌هارمونی عکس هم که شده بلندترها عقب تر بایستند و کوتاه‌ها جلوتر.
عکاسی-دسته جمعی (19)
۲- اگر در حین عکاسی متوجه شدید که تعداد افراد تقریبا مساوی نیست و مثلا تعداد خانم‌ها کمتر است، بهتر است از این ژست استفاده نمایید.
عکاسی-دسته جمعی (4)۳- اگر برایتان مقدور است، شما بالاتر از جمع بایستید و از حضار حاضر در عکس بخواهید که به جهت ایستادن شما نگاه کنند.

عکاسی-دسته جمعی (2)۴- یک تغییر ساده را در این ژست تجربه کنید. افراد پشت سر به یک حالت دستان خود را حلقه کنند و فرد جلویی متفاوت از آنان دستان خود را دو طرف بدن خویش قرار دهد.

 عکاسی-دسته جمعی (17)

۵- یک ژست استاندارد و زیبا و بسیار دوستانه برای عکاسی.

عکاسی-دسته جمعی (7)

۶- یک ژست جالب و دوستانه. از دوستان تان بخواهید یک حلقه بسته درست کنند و شما در مرکز قرار گیرید و از پایین به بالا عکاسی کنید.

عکاسی-دسته جمعی (3)

۷- ژستی بسته از قبلی. به طوری که سر افراد به هم نزدیکتر است.

 

عکاسی-دسته جمعی (12)

۸- یک زست فوق العاده زیبا و جالب. این ژست به نوعی حرکت را نیز تداعی می‌سازد. از دوستان تان بخواهید هر کدام سر خود را به جهت مخالف فرد قبلی قرار دهد.

عکاسی-دسته جمعی (8)

 

۹- یک ژست با سطحی صاف. برای داشتن عمق میدان بهتر است از افراد بخواهید که زاویه سر خود را با فرد جلویی مطابقت دهند و نسبت به فرد جلویی متمایل تر بایستند.

عکاسی-دسته جمعی (6)

 

۱۰- یک ژست غیر رسمی. از افراد بخواهید همه با هم بپرند.

عکاسی-دسته جمعی (14)

 

۱۱- یک ژست فوق العاده زیبا با عمق میدان عالی. برای اینکه بهترین عکس را داشته باشید از افراد بخواهید صورت خود را جوری پایین بیاورند که چانه‌های تمام افراد در یک راستا باشد.

عکاسی-دسته جمعی (16)

 

۱۲- یک نمونه ژست فامیلی . افرادی که مسن تر هستند در وسط ، جوان‌ها در سطح بالاتر و کودکان در سطح پایین.

عکاسی-دسته جمعی (18)

 

۱۳- یک ژست ساده دیگر که برای جمع فامیلی خوب است وقتی بیرون از خانه به پیک نیک می‌روند.

عکاسی-دسته جمعی (1)

 

۱۴- یک ژست ساده و زیبای فامیلی.

عکاسی-دسته جمعی (13)

 

۱۵- یک ژست ساده با ترکیب بندی خوب.

عکاسی-دسته جمعی (9)

 

۱۶- ژستی فوق العاده راحت با آرامش فراوان.

عکاسی-دسته جمعی (15)

 

۱۷- ژستی متفاوت برای جمع‌های فامیلی.

عکاسی-دسته جمعی (10)

 

۱۸- یک ژست ساده دیگر.

عکاسی-دسته جمعی (5)

 

۱۹- یک ژست جذاب زمانی که به خارج از خانه می‌روید. بزرگترها کودکان را کولی کنند و رو به دوربین لبخند بزنند.

عکاسی-دسته جمعی (1)

 

۲۰- یک ژست ساده به ترتیب قد.

عکاسی-دسته جمعی (11)

 

۲۱- و در پایان ژستی آرام. دست در دست هم رو به سمت آینده ای زیبا.

عکاسی-دسته جمعی (20)

nojavanha.com

پنج شنبه 31/5/1392 - 22:4
عکاسی

با گرفتن عکس در بعضی از لحظه‌ها شما می‌توانید عکس‌هایی جالب و با مزه ای بیندازید

چند نمونه از این مدل عکاسی را ببینید:

سرگرمی‌(7)سرگرمی‌(6)سرگرمیسرگرمی‌(5)سرگرمی‌(2)سرگرمی‌(3)سرگرمی‌(4)

nojavanha.com

پنج شنبه 31/5/1392 - 22:3
عکاسی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان‌ها

 

در حال حاضر بیشتر دوریین تلفن‌های همراه کیفیتی برابر یا کمی‌پایین‌تر از دوربین‌های دیجیتال دارند بنابراین لزومی‌ندارد که برای عکس گرفتن دو دستگاه مختلف را با خود حمل کنید. در اینجا راهنمایی‌‌هایی را به شما ارائه می‌دهیم که بتوانید با دوریین‌ها عکس‌های خوبی بگیرید .

لنز خود را تمیز کنید 

تلفن‌های همراه مدت زیادی در دست، جیب یا کیف‌ها نگه داری می‌شوند و این سبب جمع شدن پرز و چربی روی سطح عدسی دوربین آنها می‌شود. قبل از گرفتن هر عکسی این مزاحم‌‌ها را از روی لنز خود پاک کنید مواظب باشید که حتما از دستمال‌های مخصوص استفاده کنید وگرنه لنز دوربین خش دار می‌شود و دیگر قابل استفاده نیست .. 

دوربین را بی حرکت نگه دارید  

لرزش دست دارید؟ باد شدیدی می‌وزد؟ لازم نیست همه جا یک سه پایه دنبال خود راه بیندازید یک راه ارزان‌ تر و سبک تر هم وجود دارد. شما می‌توانید برای جلوگیری از حرکت بدن هنگام عکس گرفتن به یک شی محکم تکیه کنید. البته سه پایه‌های ارزان و جیبی نیز در بازار وجود دارد اما با ید ببیند تلفن همراه شما روی آن قرار می‌گیرید یانه

مهم ترین مسئله در عکاسی  نور است  

وجود نور طبیعی هنگام عکسبرداری بسیار عالی است اما همیشه ممکن است این امکان وجود نداشته باشد یا موضوع مورد علاقه شما در سایه باشد. می‌توانید در طول روز از فلاش خود برای حذف این سایه‌‌های اضافی استفاده کنید. علاوه بر این می‌ توانید از تنظیمات مخصوص دوربین استفاده کنید که می‌ تواند دوربین را با نور محیط تطبیق دهد

رزولوشن مناسب  

اگر تلفن شما امکان انتخاب سایز عکس را به شما می‌دهد و شما می‌خواهید عکستان را چاپ کنید  بزرگترین سایز بهترین انتخاب است. به طور کلی همیشه سایز بزرگتر عکس باعث گرفتن جزئیات بیشتر هم می‌شود. به خصوص وقتی بعدا می‌خواهید سایز عکس را تغییر را دهید T آن وقت می‌بینید باز هم همه چیز روشن و واضح است. اما اگر می‌خواهید عکستان را از طریق پیامک تصویری  و یا ایمیل ارسال کنید باید از رزولوشن پایین یا متوسط استفاده نمایید .

 از زوم دیجیتال استفاده نکنید  

زوم دیجیتال به صورت تئوری ایده خوبی است اما در عمل به شدت تصاویر شما را خراب می‌کند. به عنوان روش جایگزین به جای زوم کردن به موضوع مورد علاقه خود نزدیکتر شوید یا اگر واقعا می‌خواهید تصاویر را نزدیک کنید باید لنزهای مخصوص گوشی همراه تهیه کنید

حالت‌های تخصصی عکسبرداری گوشی خود را امتحان کنید 

وقتی می‌خواهید از موضوعات بسیار کوچک عکس بگیرید حالت ماکرو بهترین حالت است این برنامه را از قسمت تنظیمات دوربین خود پیدا کنید. در ضمن به خاطر داشته باشید که برای عکس گرفتن از چشم‌اندازها یا عکس‌‌های پرتره این حالت را خاموش کنید در غیر این صورت تصویر بسیار محو  خواهد شد. البته برخی از گوشی‌‌ها به طور خود کار هنگام عکسبرداری از مناظر این حالت را خاموش می‌ کند اما بهتر است پس از یک بار استفاده از این روش از خاموش بودن آن مطمئن شوید. در کنار این حالت، گزینه‌های دیگری برای نور روز، فلورسنت و حتی مناظر هم وجود دارد. 

زمان عکس گرفتن تا هنگام ثبت شدن

 در بسیاری از دوربین‌ها از وقتی که دکمه گرفتن عکس را فشار می‌دهید تا وقتی که عکس ثبت می‌شود یک فاصله زمانی وجود دارد. هرچند که این فاصله بسیار کوتاه است اما در نظر گرفتن همین چند ثانیه می‌تواند عکس شما را بسیار واضح یا خیلی تار کند. با گرفتن چند عکس نمونه مقدار این فاصله زمانی را به دست آورید.

پنج شنبه 31/5/1392 - 22:0
معرفی کتاب و بازی های آموزشی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان‌ها   

                                                

PhotoshopPic_Persian-Star.org_002

کتاب یار همیشگی انسان‌ها بوده و خواهد بود چه  در زمان‌های قدیم که انسان‌ها مجبور بودند کتاب‌هایشان را روی لوحه‌های گلی بنویسند و یا بعدها که کاغذ به کمک کتاب آمد و چه در زمانی که ماشین‌های چاپ روزانه ملیون‌ها کتاب را به دست عاشقانشان می‌رساندند وچه امروز که کتاب‌های الکترونیکی آرام آرام دارند جای خود را در میان کتاب خوان‌ها باز می‌کنند و بسیاری از نوجوان‌ها روی لپ تاب یا تبلت  خود صدها کتاب الکترونیکی دارند. اما در این دنیای  شلوغ فرصتی برای  خواند ن همه کتاب‌ها پیدا نمی‌شود پس باید انتخاب کرد و کتاب‌های گزیده ای را خواند تا مارا به جایی که می‌خواهیم برساند . ما از این به بعد می‌خواهیم در کتابخانه مجازی نوجوانان ، کتاب‌های با ارزشی را که می‌شناسیم معرفی کنیم شما هم می‌توانید در این زمینه مارا یاری کنید . برای اولین شماره کتاب فراموش نشدنی شازده کوچولو نوشته آنتوان دوسن تگزوپری را برای شما انتخاب کرده ایم تا بخوانید ولذت ببرید .

th

اما اول کمی‌نویسنده را بشناسیم :

آنتوان دوسن تگزوپری در ۲۹ ژوئن سال ۱۹۰۰ در شهر لیون  فرانسه به دنیا آمد. پدر و مادر او اهل لیون نبودند و در آن شهر نیز سکونت نداشتند ،

چهار سال بیشتر نداشت که پدرش مرد و مادرش به تنهایی نگهداری و تربیت او را به عهده گرفت . بعد از دریافت دیپلم خانواده اگزوپری او را تشویق کردند تا وارد نیروی دریایی شود اما بعد از شکست در ورود به مدرسه نیروی دریایی او برای انجام خدمت نظام وظیفه به نیروی هوایی فرانسه پیوست سالها در راه‌های هوایی فرانسه – آفریقا و فرانسه – آمریکای جنوبی پرواز کرد.  در ۱۹۲۳ پس از پایان خدمت نظام به پاریس بازگشت و به مشاغل گوناگون پرداخت و در همین زمان بود که نویسندگی را آغاز کرد . در سال ۱۹۴۱ اثر زیبای او به نام پرواز شبانه که مورد تقدیر و تحسین آندره ژید نویسندهٔ بزرگ فرانسوی واقع شده بود، منتشر گردید و چندی نگذشت که به چند زبان اروپایی ترجمه شد و مقام ادبی و شخصیّت هنری اگزوپری را به اثبات رسانید. پس از تسلیم کشور فرانسه به آلمان، اگزوپری به آمریکا مسافرت کرد و کتابهای زیبایی چون «قلعه»، «شازده کوچولو» و «خلبان جنگی» را در این دوران منتشر کرد.

در ۱۹۴۳ شاهکار سنت‌اگزوپری به نام “شازده کوچولو” Le Petit Prince انتشار یافت که حوادث شگفت‌آنگیز آن با نکته‌های دقیق و عمیق روانی همراه است.  شازده کوچولو یکی از مهم‌ترین آثار اگزوپری به شمار می‌رود که در قرن اخیر سوّمین کتاب پرخواننده جهان است . این اثر از حادثه‌ای واقعی مایه گرفته که در دل شن‌های صحرای موریتانی برای سنت اگزوپری روی داده‌است . خرابی دستگاه هواپیما خلبان را به فرود اجباری در دل آفریقا وامی‌دارد و از میان هزاران ساکن منطقه ؛ پسربچه‌ای با رفتار عجیب و غیرعادی خود جلب توجه می‌کند . پسربچه‌ای که اصلاً به مردم اطراف خود شباهت ندارد و پرسش‌هایی را مطرح می‌کند که خود موضوع داستان قرار می‌گیرد. شازده کوچولو از کتابهای کم ‌نظیر برای کودکان و شاهکاری جاویدان است که در آن تصویرهای ذهنی با عمق فلسفی آمیخته ‌است . او این کتاب را در سال ۱۹۴۰ در نیویورک نوشته‌است . اگزو پری در۳۱ ژوئیهٔ ۱۹۴۴ برای پروازی اکتشافی برفراز فرانسه اشغال شده از جزیره کرس در دریای مدیترانه با یک فروند هواپیما غیر مسلح به پرواز درآمد ، و پس از آن دیگر هیچگاه دیده نشدد . دلیل سقوط هواپیمایش هیچگاه مشخص نشد اما در اواخر قرن بیستم و پس از پیدا شدن لاشهٔ هواپیمایش اینطور به نظر می‌رسد که برخلاف ادعاهای پیشین ، او هدف آلمانها واقع نشده‌است زیرا بر روی هواپیما اثری از تیر دیده نمی‌شود.203_4_shazde-koochooloo

 

کتاب شازده کوچولودرایران بارها به چاپ رسیده است امایکی از بهترین ترجمه‌های این کتاب به وسیله احمد شاملو شاعر ومترجم معاصر انجام شده است . تصاویر کتاب نیز همان نقاشی‌هایی است  که نویسنده  خودش برای کتاب اصلی کشیده بود . شما می‌توانید از لینک زیر این کتاب را دریافت کنید ، بخوانید ولذت ببرید .

 دانلود کتاب شازده کوچولو

                                                                                                                جمال رادفر

 2

nojavanha.com

پنج شنبه 31/5/1392 - 21:53
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته