• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 606
تعداد نظرات : 112
زمان آخرین مطلب : 3477روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

 

 

 

 

 

سه شنبه 5/6/1392 - 12:6
دنیای گیاهان و حیوانات


۱۰ چیزی که احتمالا در مورد آفتاب پرست نمی‌دانستید

موجودی که می‌تواند رنگ خود را به یکباره تغییر دهد و با استفاده از زبانش شکار کند و نیز دید ۳۶۰ درجه دارد، آیا ارزش آن را ندارد که درباره اش بیشتر بدانیم؟ احتمالا شما هم با من هم عقیده هستید که آفتابپرستیکی از جالبترین خزندگان این سیاره است. در اینجا سعی داریم ۱۰ نکته مهم در مورد آفتاب پرست را برایتان یادآوری کنیم:

10 چیزی که احتمالا در مورد آفتاب پرست نمی‌دانستید!

۱. تقریبا نیمی از گونه‌های آفتابپرست در جزیره ماداگاسکار زندگی می‌کنند. تا کنون حدود ۱۶۰ گونه از آفتاب پرست شناخته شده است. آنها از آفریقا به جنوب اروپا و نیز جنوب آسیا تا سریلانکا پراکنده شده اند. آنها همچنین در ایالات متحده، مناطقی مانند هاوایی، کالیفرنیا و فلوریدا دیده شده اند.

۲. آنها تغییر رنگ می‌دهند. بسیاری از آفتاب‌پرست‌ها از قهوه ای به رنگ سبز تغییر رنگ می‌دهند، اما بعضی‌ها می‌توانند تقریبا هر نوع رنگی را به خود بگیرند. هر تغییر رنگ می‌تواند تا ۲۰ ثانیه رخ دهد. آفتابپرست‌ها با سلول‌های ویژه ای متولد می‌شوند که دارای یک رنگ یا رنگدانه است. این سلول ها در لایه های بیرونی پوست آفتابپرست کشیده شده اند. این لایه دارای رنگدانه قرمز یا زرد است. لایه های پایین تر دارای رنگدانه آبی یا سفید است. هنگامی که این رنگدانه ها تغییر کنند، رنگ پوست آفتاب پرست تغییر می‌کند.

لایه بالایی پوست پیامی برای تغییر رنگ پوست از مغز دریافت می‌کند، این پیام باعث بزرگتر یا کوچکتر شدن سلول‌ها می‌شود و در نتیجه باعث ترکیب رنگدانه‌ها می‌شود. (مثل نقاشی) همچنین ماده ای شیمیایی به نام ملانین نیز وجود دارد که موجب تیره شدن سلول‌ها می‌شود.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که آفتاب پرست رنگ پوست خود را برای استتار در محیط تغییر می‌دهد. دانشمندان در این مورد اختلاف نظر دارند. مطالعات آنها نشان داده است که نور، دما و خلق و خوی آفتاب پرست علت اصلی تغییر رنگ است. گاهی اوقات تغییر رنگ باعث می شود که آفتابپرست احساس راحتی در محیط داشته باشند. گاهی اوقات نیز به آن‌ها کمک می‌کند تا با آفتابپرست‌های دیگر در ارتباط باشند.

10 چیزی که احتمالا در مورد آفتاب پرست نمی‌دانستید!۳. چشم آفتابپرست توانایی دید ۳۶۰ درجه را دارد و در یک‌زمان می‌تواند هر دو جهت را ببیند. چشمهای آفتاب پرست  متمایز از هر خزنده دیگری است. آنها می‌توانند به طور جداگانه و همزمان بر روی دو جسم متفاوت تمرکز کنند، که به آنها اجازه می‌دهد تا چشمان خود را به طور مستقل از یکدیگر حرکت دهند.

هنگامی که آنها طعمه را ببینند، هر دو چشم آنها در همان جهت متمرکز می‌شود و دید آنها بسیار تیز و عمیق می‌شود. آفتاب پرست بینایی بسیار خوبی در میان خزندگان دارند که به آنها کمک می‌کند تا حشرات کوچک را از راه دور (۵-۱۰ متر) شکار کنند.

۴. آفتابپرست‌ها در اندازه و ساختار بدنی متفاوتی وجود دارند. برای مثال می‌توان از Brookesia micra (یکی از کوچکترین خزندگان جهان) با طول ۱۵ میلی‌متر و Furcifer oustaleti با طول ۶۸.۵ سانتی متر نام برد.

۵. زبان‌های بالستیک که ۱.۵ تا ۲ برابر طول بدن آنها است. آفتاب پرست برای شکار طعمه خود که در فاصله ای دور قرار دارد از زبانش استفاده می‌کند. زبان آفتابپرست‌ها عملکرد بسیار بالایی دارند و در ۰.۰۷ ثانیه می‌تواند به شکار برسد. زبان آفتابپرست عضله ای بسیار قدرتمند است که با ضربه به طعمه آن را به سمت خود می‌مکد.

۶. پاهای فرخنده. آفتابپرست ها با استفاده از پاهای قدرتمند خود می‌توانند میان درختان حرکت کنند. پاها ظاهری انبرک مانند دارند. هر یک از پاهای آفتاب‌پرست دارای پنج انگشت هست که این پاهای تخصصی به آفتاب پرست کمک می‌کند تا روی شاخه های باریک و یا ناهموار به خوبی حرکت کنند. هر یک از انگشتان نیز دارای پنجه های تیزی می‌باشد که هنگام بالا رفتن از درختان و صخره ها به آنها کمک می‌کند.

۷. آفتاب پرست نر معمولا آراسته تر است. بسیاری سر و یا صورت زیبایی دارند، برآمدگی بینی و نیز برآمدگی شاخ مانندی دارند. بعضی دیگر نیز  تاج‌های بزرگی را در بالای سر خود دارند.10 چیزی که احتمالا در مورد آفتاب پرست نمی‌دانستید!

۸. آفتاب پرست نمی‌تواند زیاد بشنود. آفتاب پرست نیز مانند مار گوش خارجی یا میانی ندارد. با این حال، آفتاب پرست ها ناشنوا نیستند. آنها می‌توانند فرکانس‌های صوتی در محدوده ۲۰۰-۶۰۰ هرتز را تشخیص دهند.

۹. بینایی ماوراء بنفش داند. آفتاب پرست ها می‌توانند نور مرئی و اشعه ماورای بنفش را ببینید. آفتاب پرست در معرض نور ماوراء بنفش سطح رفتار اجتماعی و فعالیت خود را افزایش می‌دهد و بیشتر تمایل به حمام افتاب گرفتن و تغذیه دارد. همچنین به احتمال زیاد برای تولید مثل نیز به اشعه ماوراء بنفش نیاز دارند.

۱۰. آفتابپرست آمریکایی در واقع یک آفتاب پرست نیست. آفتابپرست آمریکایی یا anole در واقع یک مارمولک کوچک از خانواده ایگوانا می‌باشد. در جنوب شرقی ایالات متحده یافت می‌شود و مانند آفتاب پرست می‌تواند رنگ عوض کند

سه شنبه 5/6/1392 - 11:54
دنیای گیاهان و حیوانات

 

1- جغد

 

چشم جغدها همانند بسیاری از شکارچیان دیگر در جلوی صورت جای گرفته است. به همین دلیل آنها می توانند هنگام شکار در نور کم، درک خوبی از عمق داشته باشند. این چشم های بزرگ در جای خود ثابت هستند و نمی توانند به اطراف حرکت کنند به همین دلیل جغد می تواند سر خود را آزادانه به هر طرف بچرخاند.

 

 

 

 

2- جکو (نوعی مارمولک)

 

جکوهای شبزی باید بتوانند در طول روز نور خورشید را بلوکه کنند در عین حال قادر باشند  در شب به خوبی ببینند. به همین دلیل آنها دارای مردمکی طویل و زیگزاگی شده اند که می تواند برای عبور مقدار مشخصی نور به شدت منقبض شود. چشم انسان نمی تواند در زیر نور مهتاب رنگ ها را تشخیص دهد اما جکوها قادر به این کار هستند. چشم آنها در دیدن رنگ ها تقریبا 350 بار قویتر از چشم انسان است.

 

 

3- گاریال

 

گاریال ها موجوداتی باستانی هستند در واقع آنها فسیل های زنده به شمار می روند. با این وجود آنها چشمانی تکامل یافته دارند که طوری بر روی سر قرار گرفته که حیوان می تواند با فرورفتن در آب فقط چشم هایش را بیرون نگه دارد و به دنبال شکار بگردد. چشم آنها در اصل برای دیدن در شب ساخته شده است.سطح داخلی چشم آنها را لایه ای آینه مانند پوشانده است که نور ورودی را بارها منعکس می کند و باعث می شود چشم آنها در شب بدرخشد.

 

4- اسب آبی

 

اسب آبی می تواند در زیر آب به خوبی ببیند. اما چیزی که در مورد چشم آنها جذاب است، لایه ی شفافی است که چشم آنها را در برابر ذرات موجود در آب حفاظت می کند.

 

 

5- آفتاب پرست

 

آفتاب پرست ها دارای چشمانی منحصر به فرد در دنیای جانوران هستند. آنها پلک ندارند و لی درعوض چشمی مخروطی شکل دارند که در جلوی آن سوراخ کوچکی به اندازه ی مردمک چشم وجود دارد. هر چشم می تواند مستقلانه به اطراف بچرخد. در واقع آفتاب پرست می تواند در یک زمان دو چیز مجزا را در دو سوی متفاوت ببیند. این امتیاز بینایی آنها را تبدیل به شکارچیانی فوق العاده ماهر کرده است.

 

 6- پروانه ها

 

پروانه ها همانند سایر حشرات چشم هایی مرکب دارند که از صدها عدسی کوچک شش وجهی تشکیل شده است. این چشم به آنها اجازه می دهد به طور همزمان تمام جهات را ببینند. پروانه ها می توانند نور فرابنفش را که برای انسان نامرئی است ببینند. این توانایی به آنها کمک می کند تا گل های حاوی شهد را بیابند.

 

7- بز

 مردمک مربع شکل بز سیار جذاب به نظر می رسد. مردمک عریض به آنها امکان دید با زاویه ی 330 درجه را می دهد در حالی که انسان قادر است زاویه ی 185 درجه را ببیند.

 8- قورباغه

 

قورباغه ها به داشتن چشم های بزرگ معروفند اما کمتر کسی می داند که چرا آنها چشم های خود را از حدقه بیرون می زنند. آنها زمانی که در اب هستند با خارج کردن چشم می توانند سطح را ببینند. زمانی که چشم شان را می بنندند چشم ها به عقب بر می گردنند و توسط پلک بالایی پوشیده می شوند. دو پلک دیگر شفاف هستند.

 

 9- ماهی مرکب

 

یکی از چشم های تکامل یافته در دنیای جانوران متعلق به ماهی مرکب است. چشم انسان برای تمرکز بهتر شکل عدسی را تغییر می دهد در حالی که ماهی مرکب کل چشم را تغییر شکل می دهد.

 

 10- هوسکی (نژادی از سگ ها)

 

چشم آنها برای هدف گیری در حین دویدن بسیار مناسب است. چشمان هوسکی سیبری به رنگ آبی یخی، آبی تیره، کهربایی و قهوه ای دیده می شود. در برخی از انها ممکن است یکی از چشم ها قهوه ای و دیگری آبی باشد یا ترکیب از هردو رنگ باشد.

 

 

 

سه شنبه 5/6/1392 - 11:30
اخبار

در منطقه یونان كشور چین بخشی ویژه با نام كانمینگ وجود دارد كه اهالی آن ویژه هستند چرا كه شرط زندگی در این محل آنست كه قد كوتاهی داشته باشید.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شرط ورود به این دهكده آنست كه قد شما كمتر از یك متر و 30 سانیت متر باید باشد و به همین دلیل جمعیت این منطقه ویژه در چین تنها 100 نفر است.

دوشنبه 4/6/1392 - 20:43
آلبوم تصاویر


گرافیتی نوعی نقاشی بسیار جالب است كه هم اكنون توسط یك جوان چینی در دیوارهای سراسر جهان اجرا شده تا در آینده طرفداران بیشتری جذب این رشته شوند.
به گزارش وبگردی به نقل از باشگاه خبرنگاران:


دوشنبه 4/6/1392 - 20:42
جهانگردی


هنرمندان معمار با طراحی های خاص سعی در متفاوت نشان دادن این مکان عمومی داشته اند.متروهای جهان در سال 2013 به دست معماران اینگونه آرایش شده اند.

بازار خبر: ایستگاه های مترو فقط تداعی کننده جمعیت مسافران عجول ، آلودگی ،‌گرما و حیوانات موذی همچون موش نیست. بلکه هنرمندان معمار با طراحیهای خاص سعی در متفاوت نشان دادن این مکان عمومی داشته اند. 

در این گزارش نگاهی داریم به دسترنج معماران نامی جهان که در فضاهای متروی شهری متبادر شده است . 



ناپلی در ایتالیا ؛ ایستگاه «تولیدو» 



مسکو در روسیه ؛ ایستگاه «مسکو» 



استکهلم سوئد ؛ ایستگاه «کانگ استرانگ گاردن» 



ناپلی ایتالیا ؛ ایستگاه «ماتردی» 



ناپلی ایتالیا ؛ ایستگاه «ماتردی» 



بروکلین نیویورک ؛ ایستگاه «سالوادور دالی» 



کائو سیونگ تایوان ؛ ایستگاه «فورموسا» 



بروکسل بلژیک ؛ ایستگاه «مرکزی»



استکهلم سوئد ؛ ایستگاه «سولنا» 



استکهلم سوئد ؛ ایستگاه «استادیون» 



پیونگ یانگ کره شمالی ؛ ایستگاه «پیونگ یانگ‌» 

دوشنبه 4/6/1392 - 20:41
سينمای ایران و جهان


سریال مادرانه بهانه ای شده تا مروری بر کارنامه کاری بازیگران زنی داشته باشیم که در این سال ها نقش یک معتاد را بازی کرده اند. اولین کسی که در سینمای ایران پس از انقلاب نقش زن معتاد را ایفا کرد، فریماه فرجامی است.

سریال مادرانه بهانه ای شده تا مروری بر کارنامه کاری بازیگران زنی داشته باشیم که در این سال ها نقش یک معتاد را بازی کرده اند و در یاد و خاطره مخاطبان ماندگار شده اند. اولین کسی که در سینمای ایران پس از انقلاب نقش زن معتاد را ایفا کرد، فریماه فرجامی است. او با حضور در فیلم «تیغ و ابریشم» از سال ۶۴ تا به امروز در ذهن بسیاری از ایرانیان ماندگار شده است. در ادامه نگاهی داریم به ۷ چهره برتری که در این سال ها نقش ماندگاری از حضور خود بر صفحه تلویزیون و پرده سینما بر جای گذاشته اند.


فریماه فرجامی؛ تیغ و ابریشم، متولد ۱۳۳۰
با ساخت فیلم «تیغ و ابریشم» کاراکتر زن معتاد به شکلی جدی وارد سینمای ایران شد و فریماه فرجانی، نقش زنی معتاد را که سرخورده از برآورده نشدن رؤیاهایش در آن سوی مرزها به اعتیاد کشیده شده است به خوبی در این اثر ایفا می کند. چهره مغموم و خاص فرجامی همراه با کارگردانی مسعود کیمیایی که خود پیش از آن یکی از ماندنی ترین شخصیت های معتاد در سینمای ایران را پرورانده بود (با بازی بهروز وثوقی در نقش سید در فیلم تحسین شده «گوزن ها») به یک بازی بیرونی کنترل شده برای نمایش رنج دیدگی این زن تبدیل شد؛ رنج دیدگی باورپذیری که راهی جز خودکشی برایش باقی نگذاشت.

فرزاد مؤتمن درباره این نقش می گوید:
فرزاد مؤتمن که هنوز بسیاری از افراد فیلم «شب های روشن» او را به یاد دارند در مورد بازی خانم فرجامی در این فیلم می گوید: «تیغ و ابریشم، خاطره بسیار دوری است. من این فیلم را در همان سال های ۶۴، ۶۵ دیدم و پس از آن دیگر موقعیت بازبینی اش را پیدا نکردم اما هنوز به خاطر دارم که در آن دوره وقتی فیلم را می دیدم بازی فریماه فرجامی یکی از نقاط قوت فیلم به نظر می رسید زیرا تصویری خیلی باورپذیر و ملموس را از یک زن معتاد ارائه می داد. شاید در خوب بودن کار خانم فرجامی ذکر همین نکته کافی باشد که بگویم بعد از گذشت این همه سال وقتی درباره کارکترهای معتاد فکر می کنم، یکی تصویر فریماه فرجامی به ذهنم می آید و یکی بهروز وثوقی در فیلم گوزن ها».


پانته آ بهرام؛ مسافر، متولد ۱۳۴۸
یکی از پرمخاطب ترین سریال های تلویزیون چه در زمان خودش و چه در سال های پس از آن، «مسافر» بود؛ اثری که به لحاظ داستانی و بازی بازیگرانش توانسته هنوز هم در یاد و خاطر ایرانیان بماند. «مسافر» به دلیل بازی خاص پانته آ بهرام در نقش یک دختر معتاد به نام منیژه و لحن و ادای دیالوگ، جایگاه متفاوتی در میان کارهای او دارد. بهرام در این سریال چهره جدیدی از یک زن معتاد را که به خاطر اعتیادش همه چیز را از دست می دهد، ارائه کرد. او که در این سریال با ابوالفضل پورعرب همبازی بود، در بسیاری از مواقع بازی همسطح و در پاره ای موارد بالاتر از او را به نمایش گذاشت. بهرام در آن سال ها چهره جدیدی در تلویزیون بود و همین امر هم به او کمک کرد تا نقشش را برای بیننده باور پذیر کند.

مهران احمدی درباره این نقش می گوید:
مهران احمدی که در چندین اثر با پانته آ بهرام همکار بوده در مورد ایفای نقش اش در سریال «مسافر» می گوید: «خانم بهرام در سریال «مسافر» مانند همیشه از عهده ایفای نقش شان به خوبی برآمدند و یکی از نوابغ بازیگری هستند. به نظرم یکی از بهترین نقش های فرد معتاد را خانم بهرام در این اثر، ایفا کرده اند. نمی دانم بگویم متاسفانه یا خوشبختانه اما اکثر بازیگران خانم ما به کارکتری که می خواهند بازی کنند، خیلی اهمیت می دهند و پذیرای هر نقشی نیستند. وقتی قرار است شما نقش یک فرد معتاد را ایفا کنید، طبیعی است که چهره تان دستخوش تغییرات زیادی می شود و زیبایی اش را از دست می دهد و به همین دلیل همه خانم ها چنین نقشی را نمی پذیرند. اما خانم بهرام از جمله بازیگرانی است که برای رسیدن به نقش اش و ملموس کردن آن برای مخاطب از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و در مسافر هم دیدیم که چنین اتفاقی رخ داد. در کنار اینکه فراموش نکنید بازی کردن در نقش یک فرد معتاد بسیار سخت است زیرا باید مراقب باشید که تبدیل به تیپ و کلیشه نشوید. خانم بهرام در این کار یکی از غیر کلیشه ای ترین نقش ها را ایفا کرد. من ۲ نقش معتاد را هرگز فراموش نمی کنم؛ یکی نقش خانم بهرام در سریال «مسافر» و دیگری نقش باران کوثری در فیلم «خون بازی»؛ این دو بی نظیرند».


ستاره اسکندری، داستان یک شهر، مرگ تدریجی یک رؤیا، متولد ۱۳۵۰
یکی از بهترین بازی های ستاره اسکندری در سال ۷۸ و زمانی بود که در یکی از اپیزودهای مجموعه «داستان یک شهر» نقش دختر معتادی را بازی کرد که پدرش در سن پایین او را به اجبار به عقد مردی میانسال و معتاد درآورده بود. اصغر فرهادی زمانی این قصه را می سازد که تا پیش از آن هنوز تصویری از یک زن معتاد در تلویزیون نشان داده نشده بود. اما این کارگردان موفق می شود یکی از بهترین بازی ها را از اسکندری در این نقش بگیرد؛ نقشی که اگرچه کوتاه بود اما در ذهن بسیاری ماندگار شد. ستاره یک بار دیگر نیز در مجموعه «مرگ تدریجی یک رؤیا» به کارگردانی فریدون جیرانی نقش یک زن معتاد را به خوبی به تصویر می کشد و با اینکه غالبا تا پیش از آن نقش های مثبتی را ایفا کرده اما شخصیت منفی ساناز را خیلی خوب به مخاطب معرفی می کند.

ستاره اسکندری درباره این نقش می گوید:
خود اسکندری هم این نقش ها را به خوبی به یاد دارد و در خصوص نقشی که در «داستان یک شهر» ایفا کرده، می گوید:«زمانی که من این نقش را بازی کردم در تلویزیون به این شکل به موضوع و حضور یک زن معتاد پرداخته نشده بود و به همین دلیل این نقش را خیلی دوست داشتم. بسیاری این تصور را داشتند که تصاویر فیلم، مستند است. در مورد «مرگ تدریجی یک رؤیا» هم باید بگویم همیشه دوست دارم نقش های متفاوتی را ایفا کنم. ممکن است در نگاه کلی نقش هایم تفاوت چندانی با هم نداشته باشند، اما در جزئیات از هم فاصله دارند. من تجربه بازی با لهجه های متعدد و آدم هایی در طبقات اجتماعی مختلف را دارم و مثبت یا منفی بودن شخصیت ها برایم خیلی فرقی ندارد».


باران کوثری؛ خون بازی، متولد ۱۳۶۴
بدون شک یکی از بهترین نقش هایی که تا به امروز باران کوثری ایفا کرده است، در فیلم سینمایی «خون بازی» به کارگردانی مادرش، رخشان بنی اعتماد بوده است. باران در این فیلم نقش سارا، دختر معتادی را بازی می کند که قرار است نامزدش برای ازدواج با او از کانادا بازگردد. مادر سارا که بیتا فرهی نقش اش را ایفا می کند، سعی دارد او را با خود به شمال ببرد تا مصرف مواد مخدر را ترک کند. شاید نقش سارا در «خون بازی» از آن نقش هایی است که هر بازیگری دوست دارد آن را برای یک بار هم که شده، تجربه کند. شخصیت سارا در این فیلم ضد همه کلیشه هایی بود که در سینمای ایران تا به آن روز از یک شخص معتاد به تصویر کشیده شده؛ تصویری جدید اما واقعی و باورپذیر که کوثری به خوبی از عهده ایفای آن برآمد.

مهران احمدی درباره این نقش می گوید:
مهران احمدی که سابقه همکاری با باران کوثری را نیز دارد، می گوید: «یکی از ماندگارترین نقش هایی که این بازیگر ایفا کرده در فیلم «خون بازی» است. به نظرم تمامی خصایصی که خانم پانته آ بهرام در «مسافر» داشتند، خانم کوثری نیز در فیلم «خون بازی» از خودشان نشان دادند. خانم کوثری جزو آن دسته بازیگرانی است که وقتی نقشی را می پذیرد، ساعت ها و روزها برایش زمان می گذارد و با آن شخصیت به اصطلاح قاطی می شود و بی اهمیت از کنار آن عبور نمی کند تا شخصیتی را که قرار است نقش اش را ایفا کند، برای مخاطب باورپذیر کند. شخصیت سارا در «خون بازی» به خاطر روحی که خانم کوثری به آن داده بود، کاملا برای مخاطب به شکل ملموس درآمده بود. در کنار اینکه کلیشه ای نبود و تماشاگر می توانست باورش کند».


طناز طباطبایی؛ مرهم، متولد ۱۳۶۲
طناز طباطبایی از آن دسته بازیگرانی است که کم کار می کند اما در انتخاب نقش هایش همیشه وسواس زیادی به خرج می دهد و نمی توانید نمونه ای از کارهایش را ببینید و به توانایی اش در بازیگری خرده بگیرید. یقینا یکی از ماندگارترین آثاری که در کارنامه کاری طناز برای همیشه پررنگ می ماند، فیلم «مرهم» است که علیرضا داودنژاد آن را کارگردانی کرده و از دریچه ای نو به معضل اعتیاد پرداخته است. طباطبایی در این فیلم نقش یک دختر معتاد را بازی می کند که خانواده ای سنتی دارد؛ خانواده ای که هیچ گاه نتوانسته با آن ارتباط برقرار کند و تنها مادربزرگ پیرش به رغم سن بالایی که دارد می تواند او را درک کند. نقشی که طباطبایی در این فیلم بازی می کند در کنار ضد کلیشه بودنش توانایی این بازیگر جوان را نیز به تصویر می کشد.

طناز طباطبایی درباره این نقش می گوید:
طناز طباطبایی به خوبی نقش زیبایی را که در «مرهم» به تصویر کشیده در خاطر دارد و در این باره می گوید: «من همیشه به ایفای نقش هایی که بیانگر معضلات اجتماعی است، علاقه مندم و به نظرم نقش های جذابی می آیند. اعتیاد نیز یکی از این معضلات است که شخص نادانسته به آن مبتلا می شود و فکر می کنم وظیفه من و سایر سینماگران است که با استفاده از موقعیت کاری مان پیش آگاهی هایی در این زمینه به افراد بدهیم. اینکه بدانند اگر به اعتیاد مبتلا شوند چه آینده ای انتظارشان را می کشد. من در «مرهم» نقش معتادی را بازی کرده ام که اعتیادش به دراگ های مخدر نیست بلکه دراگ محرک مصرف می کند؛ چیزی که این روزها در بین افراد معتاد بیشتر شاهدش هستیم و این خوش بینی در ذهن اشخاص شکل گرفته که دراگ های محرک مانند دراگ های مخدر آسیب رسان و اعتیادآور نیستند در حالی که تحقیقات ثابت کرده اند دراگ های محرک به خاطر آسیب هایی که به روان افراد می رساند، مضرتر هستند و فرد را بیشتر درگیر خودشان می کنند.

اما متاسفانه این آگاهی وجود ندارد و بسیاری از جوانان ما درگیر این مسئله می شوند. نمی دانم گفتن این حرف صحیح است یا نه اما گاهی پیش می آید که برخی از ما به خاطر بی انگیزگی، بی هدفی و بی برنامگی برای آینده مان دچار ناامیدی می شویم و فکر می کنیم با مصرف مواد مخدر یا محرک، حتی اگر شده به شکل تفریحی و مقطعی می توانیم مشکلات مان را حل و فصل کنیم در حالی که این کار خودش یک مشکل بر مشکلات ما اضافه می کند».


بهاره افشاری؛ تسویه حساب، متولد ۱۳۶۳
از زمانی که بهاره افشاری پا به دنیای بازیگری گذاشته، تقریبا توانسته ازعهده ایفای تمام نقش هایش به خوبی برآید و یکی از این بهترین کارهایش فیلم «تسویه حساب» تهمینه میلانی است. افشاری در این فیلم نقش لیلا، دختر معتادی را بازی می کند که از کودکی به خاطر محیطی که در آن رشد کرده رو به سیگار و اعتیاد آورده و در سن جوانی با دنیایی از مشکلات و سختی روبه روست اما آنچه جالب توجه است این است که او در حالی شخصیت یک فرد معتاد را برای مخاطبش باورپذیر می کند که در زندگی روزانه حتی با کشیدن سیگار هم بیگانه است.

بهاره افشاری درباره این نقش می گوید:
بازیگر نقش لیلا در خصوص روزهایی که فیلمبرداری «تسویه حساب» را پشت سر می گذاشت، می گوید: «این کار اولین کار سینمایی ام بود و از مدیوم سینما شناخت چندانی نداشتم. شخصیت لیلا مابازای خارجی داشت و خانم میلانی از این شخصیت ایده گرفته و یک مصاحبه و فیلم مستندی نیز در مورد این شخصیت داشتند و خیلی دقیق و ظریف آن را می شناختند و تمام اطلاعات را در مورد زندگی این فرد به من دادند. اما موضوعی که برای من کمی سخت بود این بود که باید در تمام طول فیلم سیگار می کشیدم در حالی که قبل از آن اصلا تجربه سیگار کشیدن را نداشتم و باید این کار را به شکل حرفه ای هم انجام می دادم تا مخاطب باور کند لیلا، دختری است که از ۹ سالگی این کار را شروع کرده و به همین خاطر هم وقتی برخی از دوستان فیلم را دیدند، متوجه شده بودند که من اصلا این کار را بلد نیستم!

در کل بیشتر از اینکه من تلاشی کنم، خانم میلانی زحمت زیادی برای نزدیک شدنم به شخصیت لیلا کشیدند. من از یک ماه قبل فیلمبرداری، هر روز بعدازظهر به منزل خانم میلانی می رفتم و با ایشان تمرین می کردم. اما مشکل ترین جای کار ۲ سکانس بود که با تدبیر خانم میلانی و اینکه هر دو را در یک روز فیلمبرداری کردند، راحت تر توانستم از عهده اش برآیم؛ یکی سکانسی بود که با خانم لادن مستوفی دعوا می کردم و باید کل گذشته ام را برای مخاطب می گفتم و دیگری سکانسی است که مربوط به خانه سالمندان می شود؛ زمانی که به دیدار مادرم می روم. این دو از برایم سخت تر از بقیه کار بود».


خاطره حاتمی؛ در امتداد شهر، متولد ۱۳۶۲
یکی از نقش های متفاوتی که خاطره حاتمی در این سال ها ایفا کرده در فیلم «در امتداد شهر» به کارگردانی علی عطشانی است. حاتمی در این فیلم نقش یک دختر معتاد را بازی می کند که البته به دلیل ممیزی قسمت های زیادی از آن از فیلم بیرون آورده شده است.

خاطره حاتمی در این باره می گوید:
خاطره در خصوص نگاهش به موضوع اعتیاد می گوید: «اعتیاد مسئله بزرگ و مهمی است و متاسفانه این روزها در کشورمان خیلی رشد کرده؛ رشدی که نمی توانم درکش کنم و خیلی برایم جای سؤال دارد. مسئله اعتیاد همیشه مرا درگیر خودش کرده و وقتی یک فرد معتاد را در خیابان می بینم، واقعا ناراحت می شوم. جای تاسف است که با معضل اعتیاد هم مانند ایدز برخورد می کنند. منظورم این است که به این دو مشکل اصلا توجهی نمی شود. انگار اصلا این مشکلات در جامعه وجود ندارند. به عنوان یک بازیگر همیشه دوست داشتم نقش یک فرد معتاد را بازی کنم و اصلا خودم فرصت این کار را در فیلم «در امتداد شهر» به وجود آوردم. آقای عطشانی در نظر داشتند هر کس در جای خودش بازی کند ولی هنگامی که فیلمنامه را می خواندم متوجه شدم به خاطر نقشی که دارم باید زیر چشم هایم کبود باشد به همین خاطر هم به آقای عطشانی پیشنهاد دادم این فرد یا نقش آدم معتاد را داشته باشد یا بیمار را و ایشان اجازه دادند که من نقش آدم معتاد را بازی کنم و آقای محسنی هم زحمت کشیدند و مونولوگ خیلی خوبی برای من نوشتند که متاسفانه تمام آن سکانس را از فیلم درآوردند و منولوگی که می گفتم حذف شد. 

به این دلیل که من در حال سیگار کشیدن بودم. به نظرم این از ممیزی های آزاردهنده است چون به هر حال برای نشان دادن یک فرد معتاد باید المانی وجود داشته باشد! ناراحتی من از این بود که برای آن یک سکانس زحمت زیادی کشیده بودم».
http://www.seemorgh.com 
دوشنبه 4/6/1392 - 20:40
مد و لباس
مدل هایی زیبا از مانتوهای تابستانی 2013
گلچینی از بهترین مدل های مانتو تابستانی 2013



مدل مانتو تابستانی 2013


مدل مانتو تابستانی 2013




مدل مانتو تابستانی 2013




مدل مانتو تابستانی 2013
ma08.jpg (410×445)

مدل مانتو تابستانی 2013
ma09.jpg (410×541)

ma10.jpg (410×584)

مدل مانتو تابستانی 2013
ma11.jpg (410×577)

مدل مانتو تابستانی 2013
ma12.jpg (410×598)

ma13.jpg (410×520)

مدل مانتو تابستانی 2013
ma14.jpg (410×563)

مدل مانتو تابستانی 2013
ma15.jpg (410×636)
دوشنبه 4/6/1392 - 20:38
آموزش و تحقيقات


چادرمسافرتی
در زیر کتانی های راحتی را می بینید که طوری طراحی شده اند که تبدیل به چادرمسافرتی شود. این چادر ابتکاری به اندازه یک نفر بالغ بزرگ است....

در زیر کتانی های راحتی را می بینید که طوری طراحی شده اند که تبدیل به چادرمسافرتی شود. این چادر  ابتکاری به اندازه یک نفر بالغ بزرگ است، به راحتی از کفش ها در آمده و به عنوان یک ساختار محافظ مورد استفاده قرار می گیرد








دوشنبه 4/6/1392 - 20:34
طنز و سرگرمی


شاید از خودتان بپرسید چرا این دیوار روی ماشین گران قیمت تر خراب نشده است. اینجاست که مثل معروف «هر چی سنگه مال پای لنگه» به ذهن آدم خطور می کند!

 

دوشنبه 4/6/1392 - 20:12
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته