• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 641
تعداد نظرات : 683
زمان آخرین مطلب : 4341روز قبل
دعا و زیارت

  أیّها النَّاسُ أَخْلِصُوا أَعْمَالَكُمْ لِلَّهِ تعالى فإِنّ اللَّه لَا یَقْبَلُ إِلَّا مَا كَانَ لَهُ خَالِصاً.

 

    اى مردم اعمالتان را براى خداى متعال خالص كنید زیرا خدا عملى را مى پذیرد كه فقط براى او باشد.
وسائل الشیعة ج 4 ص 113

نیكى چه كرده‌ایم كه تا روزى انباز ساختیم و شریكى چند برداشتیم مهره رنگین را نیكو دهند مزد عمل ما را پروردگار صانع یكتا را بگذاشتیم لؤلؤ لالا را
چهارشنبه 27/9/1387 - 23:35
دعا و زیارت

بِالْإِسْنَادِ إِلَى دَارِمٍ عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ علیه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه وآله مَا أَخْلَصَ عَبْدٌ لِلَّهِ عَزَّ وَجَلَّ أَرْبَعِینَ صَبَاحاً إِلَّا جَرَتْ یَنَابِیعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ

 

    هیچ بنده اى چهل روز متوالى قدم در وادى اخلاص ننهاد جز آنكه چشمه هاى حكمت و معرفت از قلبش بر زبان او جارى مى شود.
بحار الانوار ج 67 ص 242

قدر دل و پایه جان یافتن جثّه خود پاك تر از جان كنى مرد به زندان شرف آرد به دست رو به پس پرده و بیدار باش جز به ریاضت نتوان یافتن چون كه چهل روز به زندان كنى یوسف از این روى به زندان نشست خلوتى پرده اسرار باش
چهارشنبه 27/9/1387 - 23:32
دعا و زیارت

عدة من أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام كَانَ یَقُولُ طُوبَى لِمَنْ أَخْلَصَ لِلَّهِ الْعِبَادَةَ وَالدُّعَاءَ وَلَمْ یَشْغَلْ قَلْبَهُ بِمَا تَرَى عَیْنَاهُ وَلَمْ یَنْسَ ذِكْرَ اللَّهِ بِمَا تَسْمَعُ أُذُنَاهُ وَلَمْ یَحْزُنْ صَدْرَهُ بِمَا أُعْطِیَ غَیْرُهُ

 

    امیر المؤمنین علیه السلام پیوسته مى گفت : خوشا به حال كسى كه عبادت و دعایش را براى خدا خالص كند و دلش را به آنچه مى بیند مشغول ندارد و به خاطر آنچه گوشش ‍ مى‌شنود خدا را فراموش نكند و قلبش را بر آنچه به دیگران داده‌اند اندوهگین نسازد.
الكافی ج 2 ص 16
چهارشنبه 27/9/1387 - 23:17
ادبی هنری

اى سر ناله ها و زلال اشكها،خمار نگاهها و معناى عدالتها!هیچ قلبى ظرافت راز و هیچ گوشى محرم اسرار تو نبود! چرا راز غمها را در اعماق چاه پنهان مى كردى ؟!اگر بشریت از این غصه جان دهد، بر او ملالى نیست .


فرمانده از تو شیوه رزم و رزمنده در ركاب تو رمز حماسه و ستیز و استاندار و فرماندار از تو راه و رسم كشور دارى و سیاست آموخت . على اى معلم اعظم و مربى اعلى ، اى آنكه تمام فضائل و مكارم در وجود تو جلوه گر شده و همه بدان معترف بودند. آرى معاویه در این باره گفت : هیچ قصرى نبود كه بخواهم و مالك آن نباشم ، هیچ زن زیبا رویى نبود كه میل او كنم و در كنارش ‍ نباشم . هیچ غذاى لذیذ و دلپذیرى نبود كه اشتها داشته باشم و برایم فراهم نباشد،اما ندانستم محبت و عشق چیست . اى كاش تمام آنچه كه داشتم مى دادم تا یك دقیقه زندگى على (ع ) را به من بدهند و در آن دقیقه مى فهمیدم كه محبت و عشق چیست !عشق به خدا و عشق به مردم و عشق به كار و عشق به كار كه خستگى و ملامت در آن نباشد.

عایشه مى گوید كه پیامبر فرمود: الحق مع على (ع ) یزول معه حیث مازال رسول اكرم به حضرت على (ع ) فرمود: براستى حق همراه تو و بر قلب و زبان تو جارى است . حق بین دستها و مقابل چشمان توست . ایمان با گوشت و خون تو آمیخته است ،همچنان كه با گوشت و خون من آمیخته شده است .

چهارشنبه 27/9/1387 - 23:14
ادبی هنری

اى شخصیت بى كران و جامع اضداد!كه را رسد تا تو را وصف كند؟!اى كه عارف امانت مى آویزد و عاشق در عشق تو سینه چاك مى كند و در شیدایى تو نغمه جانسوز مى سراید،دوستان از شوق مهر و صفاى تو سرمست مى شوند و پهلوانان در میدان سبقت و افتخار و مدال ، با نام تو جرات و جسارت و قدرت مى گیرند و با یا على شهره آفاق مى شوند،یتیمان خود را در آغوش تو مى افكنند و گرمى محبت پدرانه تو را بر رخسار خویش احساس مى كنند و دردمندان ، خود را در سایه لطف تو تسلى مى دهند و محرومان همه جا با هم ناله اند.


ولتر،فیلسوف فرانسوى مى گوید:


شخصیت على (ع ) چون دریاى پهناور تمام جهان هستى را در برگرفته و این دریا فقط با یك قطره اشك كودك یتیمى توفانى و متلاطم مى شود.

 

چهارشنبه 27/9/1387 - 23:10
دعا و زیارت

دلى مى‌تواند صفا و نورانیّت پیدا كند كه خواست پروردگار را بر هواى خویش مقدّم دارد و جز او هوایى دیگر در سر نپروراند. و به دیگر سخن ، كسى مى تواند در زمره مخلَصین قرار گیرد كه تمام اعمالش حتى ارضاء غرائز بر طبق دستورات الهى و تنها براى خدا باشد ، چنانكه خاتم پیامبران صلّى اللّه علیه و آله به ابلاغ و اعلام این نكته مأمور بوده كه فرمود :

 

    قُلْ انَّ صَلوتى وَنُسُكى وَمَحْیاىَ وَمَمَاتى لِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَ لا شَریكَ لَهُ وَبِذلِكَ امِرْتُ وَأنَا اوَّلُ الْمُسْلِمینَ.
    بگو نماز و تمام عبادات و زندگى و مرگ من همه براى خداوند پروردگار جهانیان است ، كه شریكى براى او نیست و به همین اخلاص كامل دستور یافته‌ام و من نخستین مسلمانم .
انعام 162 ـ 163
چهارشنبه 27/9/1387 - 23:8
ادبی هنری

اى جاودانه مرد حقیقت ! اگر به خود جرات نگاشتن درباره ((غدیر)) را دادم ، نه بدان معناست كه لایق توصیف شان توام بلكه امید كه نام بى نشانم در ردیف خریداران محبت و عشق تو باشد. تو چون یوسفى با مشتریان بسیار و قیمتهاى هنگفت و من با دست تهى و كلاف ریسمان ناچیز!اینك تو را در كجا جستجو كنم ؟در دریاى اشك یا لجه خون با شعله آه سوزان ، در دل كعبه و یا در میان مظلومان تاریخ از ازل تا ابد،یا در میدان كارزار و برق شمشیر و فریاد تكبیرت ،اى تمامى شجاعت و همه سخاوت اى جلوه گاه تنهاى تنهایى ، آه كه سرگذشت غمبار تو را جز خدا كه پناه تو و رسول كه مربى تو و همسرت كه رازدار تو بود چه كسى مى داند؟


اى بازو توانمند قرآن و اى شمشیر شكست ناپذیر پیامبر (ص )، اى خون و گوشت جان احمد (ص )، اى لسان صدق الله و اى كبریا، تو، سر بسم الله الرحمن الرحیمى كه همه حسنها و جمالها و كمالها مستجمع در الله است و تو نقطه باء بسم اللهى كه خود فرمودى : تمام اسرار الهى در كتابهاى آسمانى است و همه آنچه در كتابهاى آسمانى است در قرآن و در سوره حمد نهفته است و آنچه در سوره حمد است مندرج در بسم الله است و آنچه مندرج در بسم الله است مجتمع در باء بسم الله و سپس مجتمع در نقطه آن است و آن نقطه منم .

چهارشنبه 27/9/1387 - 23:0
شعر و قطعات ادبی
 
یا على تو محو مطلق بوده اى
با حق بود و تو با حق بوده اى
یا على از نفس دون ما را بزن
ذوالفقارى از درون ما را بزن
خلق را یاراى سرالله نیست
هیچ كس از قعر تو آگاه نیست
آه اى رعد خدا بر جان طور
نام تو یعنى حریم روح و نور
اى هواى تشنگى باران ببار
اى بشارت ، بر گناهكاران ببار
با تو هستم اى ابدبان ازل
شیر مرد بیشه هاى لم یزل
اى عقاب كوه الله الصمد
از تو این گنجشك مى خواهد مدد
چهارشنبه 27/9/1387 - 22:57
شعر و قطعات ادبی
گر زلیخا بست درها هر طرف باز شد قفل در و شد ره پدید گر چه رخنه نیست عالم را پدید تا گشاید قفل و ره پیدا شود یافت یوسف هم ز جنبش منصرف چون توكل كرد یوسف بر جهید خیره یوسف وار مى باید دوید سوى بیجایى شما را جا شود
چهارشنبه 27/9/1387 - 22:54
دعا و زیارت

غدیر بركه نیست ،اقیانوسى ناپیدا است كه سراسر هستى را پوشانده است ؛ غدیر یك مقطع تاریخى نیست ، همه تاریخ است . غدیر با على (ع ) پیوند خورده است . سخن از غدیر، سخن از خدا و على (ع ) است . و سخن از محمد (ص ) و ابراهیم (ع ) و موسى (ع ) و عیسى (ع ) است .


غدیر ضرورتى بود كه باید براى هدایت و ارشاد مردم و ادامه رسالت انبیاى الهى به وجود مى آمد،و شخصى كه بتواند چنین رسالتى را عهده دار شود كسى جز على (ع ) نبود. او تربیت شده مكتب پیامبر عظیم الشان اسلام ، حضرت محمد (ص ) و مفسر بزرگ قرآن است .

چهارشنبه 27/9/1387 - 22:48
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته