• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 837
تعداد نظرات : 483
زمان آخرین مطلب : 2485روز قبل
اهل بیت

عبدالجلیل رازی که کتاب خود را در حدود سال ۵۶۰ نگاشته است، در پاسخ یک نویسنده‏ سنی اطلاعات با ارزشی درباره‏ سابقه عزاداری اهل سنت برای امام حسین علیه ‏السلام آورده است. ابتدا به نقل از آن نویسنده‏ سنی می‏نویسد: این طایفه روز عاشورا اظهار جزع و فزع کنند، و رسم تعزیت را اقامت کنند. و مصیبت شهدای کربلا تازه گردانند بر منبرها، و قصه گویند، و علما سر برهنه کنند و عوام جامه چاک کنند و زنان روی خراشند و مویه کنند. عبدالجلیل در پاسخ می‏نویسد: اولا معلوم جهانیان است که بزرگان و معتبران ائمه‏ فریقین از اصحاب امام مقدم ابوحنیفه، و امام مکرم شافعی، و علما و فقهای طوایف، خلفا عن سلف، این سنت را رعایت کرده‏ اند، و این طریقت نگاه داشته. اولا خود شافعی که اصل است و مذهب بدو منسوب است بیرون از مناقب، او را در حسین و شهدای کربلا مراثی بسیار است و یکی از آن قصیده ‏ای است که می‏گوید:
أبکی الحسین و أرثی منه جحجاحا * من أهل بیت رسول‏ الله مصباحا
تا آخر قصیده با مبالغتی تمام و کمال، و دیگر قصیده‏ای است که می‏گوید:
تاوب همی فالفؤاد کئیب *و أرق نومی فالرقاد عجیب. (کامل این قصید را خوارزمی حنفی در کتاب مقتل الحسین، ج ۲، ص ۱۳۶ آورده است.) تا آخر، همه‏ مرثیه‏ اوست به صفتی که بر چنان معانی دگران قادر نباشند. و مراثی شهدای کربلا که اصحاب بوحنیفه و شافعی را هست، بی‏عدد و بی‏نهایت است. پس اگر عیب است اول بر بوحنیفه است و بر شافعی و اصحاب ایشان؛ آنگه بر ما.

جمعه 24/6/1396 - 19:42
اهل بیت

نصیرالدین ابوالرشید عبدالجلیل قزوینی رازی در کتاب خود النقض که در سال 560ق تألیف کرده درباره اهتمام و توجه علمای سنی به ویژه حنفیان و شافعیان در سوگواری روز عاشورا می نویسد:
«خواجه بومنصور ماشاده به اصفهان که در مذهب سنّت در عهد خود مقتدا بوده است هر سال این روز این تعزیت به آشوب و نوحه و غریو داشته اند و هر که رسیده باشد، دیده و دانسته باشد و انکار نکند. و آنگه بغداد که مدینة السلام و مقر دارالخلافه است، خواجه علی غزنوی حنیفی دانند که این تعزیت چگونه داشتی! تا به حدی که به روز عاشورا در لعنت سفیانیان مبالغتی می کرد... و تعزیت حسین هر موسم عاشورا به بغداد تازه باشد با نوحه و فریاد. و امّا به همدان اگر چه مشبه را غلبه باشد برای حضور رایت سلطان و لشکر ترکان، هر سال مجد الدین مذکّر همدانی درمراسم عاشورا این تعزیت به صفتی دارد که قُمیان را عجب آید، و جواجه امام نجم بُلمعالی بن ابی القایم بُزاری به نیسابور با آنکه حنفی مذهب بود این تعزیت به غایت کمال داشتی و دستار بگرفتی و نوحه کردی و خاک پاشیدی و فریاد از حد بیرون کردی، و به ری که از امّهات بلاد عالم است معلوم است که شیخ ابوالفتوح نصرآبادی و خواجه محمود حدادی حنفی و غیر ایشان در کاروانسرای کوشک و مساجد بزرگ، روز عاشورا چه کرده اند؟! از ذکر تعزیت و لعنت ظالمان...

جمعه 24/6/1396 - 19:41
اخبار

چهل و یکمین دوره مسابقه ریاضی دانشجوی ایران در دانشگاه شهرکرد برگزارشد که امید قاسمی، محمد علی نوح و پویا مهرعلیان دانشجویان ریاضی دانشگاه گیلان موفق شدند دیپلم افتخار این مسابقات را از آن خود کنند.

این دوره از مسابقات با حضور ۱۸۵ دانشجو و ۷۰ عضو هیئت علمی درقالب ۳۹ تیم از دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد که دانشجویان شرکت کننده دراین مسابقات در سه گرایش جبر، آنالیز و سوالات ابتکاری در مجموع به ۱۲ سوال طی دو روز و هر روز به ۶ سوال و به مدت ۴ ساعت جواب دادند.

روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت را به دانشجویان حائز دیپلم افتخار و دانشگاهیان تبریک عرض می نماید.

ما هم از طرف سایت استاد سلام که در زمینه های "تدریس خصوصی زبان آلمانی" ، تدریس خصوصی زبان انگلیسی و ... تدریس خصوصی  ریاضی و تدریس خصوصی المپیاد  و تدریس خصوصی فتوشاپ  و برگزاری کلاس های آنلاین فعال هستش به این دانشجو ها تبریک میگیم

منبع خبر : http://www.guilan.ac.ir

جمعه 24/6/1396 - 17:16
مهدویت

این هفته هم گذشت

بازم اقا نیامدی

علتش را میدانم

چون دعا های ما دعا نیست

فقط ادعاست

اللهم عجل لولیک الفرج
مولاناصاحب الزمان

http://mirac87.parsiblog.com/

جمعه 24/6/1396 - 11:53
اهل بیت

عبدالجلیل رازی که کتاب خود را در حدود سال ۵۶۰ نگاشته است، در پاسخ یک نویسنده‏ سنی اطلاعات با ارزشی درباره‏ سابقه عزاداری اهل سنت برای امام حسین علیه ‏السلام آورده است. ابتدا به نقل از آن نویسنده‏ سنی می‏نویسد: این طایفه روز عاشورا اظهار جزع و فزع کنند، و رسم تعزیت را اقامت کنند. و مصیبت شهدای کربلا تازه گردانند بر منبرها، و قصه گویند، و علما سر برهنه کنند و عوام جامه چاک کنند و زنان روی خراشند و مویه کنند. عبدالجلیل در پاسخ می‏نویسد: اولا معلوم جهانیان است که بزرگان و معتبران ائمه‏ فریقین از اصحاب امام مقدم ابوحنیفه، و امام مکرم شافعی، و علما و فقهای طوایف، خلفا عن سلف، این سنت را رعایت کرده‏ اند، و این طریقت نگاه داشته. اولا خود شافعی که اصل است و مذهب بدو منسوب است بیرون از مناقب، او را در حسین و شهدای کربلا مراثی بسیار است و یکی از آن قصیده ‏ای است که می‏گوید:
 أبکی الحسین و أرثی منه جحجاحا * من أهل بیت رسول‏ الله مصباحا
تا آخر قصیده با مبالغتی تمام و کمال، و دیگر قصیده‏ای است که می‏گوید:
تاوب همی فالفؤاد کئیب *و أرق نومی فالرقاد عجیب. (کامل این قصید را خوارزمی حنفی در کتاب مقتل الحسین، ج ۲، ص ۱۳۶ آورده است.) تا آخر، همه‏ مرثیه‏ اوست به صفتی که بر چنان معانی دگران قادر نباشند. و مراثی شهدای کربلا که اصحاب بوحنیفه و شافعی را هست، بی‏عدد و بی‏نهایت است. پس اگر عیب است اول بر بوحنیفه است و بر شافعی و اصحاب ایشان؛ آنگه بر ما.

 

جمعه 24/6/1396 - 9:39
اهل بیت

عبدالجلیل رازی که کتاب خود را در حدود سال ۵۶۰ نگاشته است، در پاسخ یک نویسنده‏ سنی اطلاعات با ارزشی درباره‏ سابقه عزاداری اهل سنت برای امام حسین علیه ‏السلام آورده است. ابتدا به نقل از آن نویسنده‏ سنی می‏نویسد: این طایفه روز عاشورا اظهار جزع و فزع کنند، و رسم تعزیت را اقامت کنند. و مصیبت شهدای کربلا تازه گردانند بر منبرها، و قصه گویند، و علما سر برهنه کنند و عوام جامه چاک کنند و زنان روی خراشند و مویه کنند. عبدالجلیل در پاسخ می‏نویسد: اولا معلوم جهانیان است که بزرگان و معتبران ائمه‏ فریقین از اصحاب امام مقدم ابوحنیفه، و امام مکرم شافعی، و علما و فقهای طوایف، خلفا عن سلف، این سنت را رعایت کرده‏ اند، و این طریقت نگاه داشته. اولا خود شافعی که اصل است و مذهب بدو منسوب است بیرون از مناقب، او را در حسین و شهدای کربلا مراثی بسیار است و یکی از آن قصیده ‏ای است که می‏گوید:
 أبکی الحسین و أرثی منه جحجاحا * من أهل بیت رسول‏ الله مصباحا
تا آخر قصیده با مبالغتی تمام و کمال، و دیگر قصیده‏ای است که می‏گوید:
تاوب همی فالفؤاد کئیب *و أرق نومی فالرقاد عجیب. (کامل این قصید را خوارزمی حنفی در کتاب مقتل الحسین، ج ۲، ص ۱۳۶ آورده است.) تا آخر، همه‏ مرثیه‏ اوست به صفتی که بر چنان معانی دگران قادر نباشند. و مراثی شهدای کربلا که اصحاب بوحنیفه و شافعی را هست، بی‏عدد و بی‏نهایت است. پس اگر عیب است اول بر بوحنیفه است و بر شافعی و اصحاب ایشان؛ آنگه بر ما.

 

جمعه 24/6/1396 - 9:38
اهل بیت

نصیرالدین ابوالرشید عبدالجلیل قزوینی رازی در کتاب خود النقض که در سال 560ق تألیف کرده درباره اهتمام و توجه علمای سنی به ویژه حنفیان و شافعیان در سوگواری روز عاشورا می نویسد:
و امیر عبادی (قطب الدین مظفر معروف به امیر عبادی یکی از واعظان معروف بغداد بوده است.) که علامه‏ روزگار و خواجه‏ معنا و سلطان سخن بود او را در حضرت المقتفی لامرالله پرسیدند: چه گویی در معاویه؟ جواب نداد تا سائل سه بار تکرار کرد. بار سیوم گفت: ای خواجه! سؤال مبهم می‏پرسی. نمی‏دانم کدام معاویه را می‏گویی. این معاویه را که پدرش دندان مصطفی بشکست، و مادرش جگر حمزه بخائید، و او بیست واند بار تیغ در روی علی کشید و پسرش سر حسین ببرید. ای مسلمانان شما این معاویه را چه گویید؟ مردم در حضرت خلافت، حنیفی و سنی و شافعی زبان به لعنت و نفرین برگشودند. این مانند این بسیار است و تعزیت حسین هر موسم عاشورا به بغداد تازه باشد و با نوحه و فریاد.

 

جمعه 24/6/1396 - 9:31
اهل بیت

نصیرالدین ابوالرشید عبدالجلیل قزوینی رازی در کتاب خود النقض که در سال 560ق تألیف کرده درباره اهتمام و توجه علمای سنی به ویژه حنفیان و شافعیان در سوگواری روز عاشورا می نویسد:
«خواجه بومنصور ماشاده به اصفهان که در مذهب سنّت در عهد خود مقتدا بوده است هر سال این روز این تعزیت به آشوب و نوحه و غریو داشته اند و هر که رسیده باشد، دیده و دانسته باشد و انکار نکند. و آنگه بغداد که مدینة السلام و مقر دارالخلافه است، خواجه علی غزنوی حنیفی دانند که این تعزیت چگونه داشتی! تا به حدی که به روز عاشورا در لعنت سفیانیان مبالغتی می کرد... و تعزیت حسین هر موسم عاشورا به بغداد تازه باشد با نوحه و فریاد. و امّا به همدان اگر چه مشبه را غلبه باشد برای حضور رایت سلطان و لشکر ترکان، هر سال مجد الدین مذکّر همدانی درمراسم عاشورا این تعزیت به صفتی دارد که قُمیان را عجب آید، و جواجه امام نجم بُلمعالی بن ابی القایم بُزاری به نیسابور با آنکه حنفی مذهب بود این تعزیت به غایت کمال داشتی و دستار بگرفتی و نوحه کردی و خاک پاشیدی و فریاد از حد بیرون کردی، و به ری که از امّهات بلاد عالم است معلوم است که شیخ ابوالفتوح نصرآبادی و خواجه محمود حدادی حنفی و غیر ایشان در کاروانسرای کوشک و مساجد بزرگ، روز عاشورا چه کرده اند؟! از ذکر تعزیت و لعنت ظالمان...

 

جمعه 24/6/1396 - 9:11
خواص خوراکی ها

با سلام لطفا بفرمائید پنیر کهنه که مزاج گرم و خشک دارد برای افراد با مزاج سرد مفید است یا خیر؟

با تشکر فراوان سالک 

پنج شنبه 23/6/1396 - 23:16
اخبار

نخستین دوره جشنواره ایده پردازی هوایی و هوانوردی با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی و به همت انجمن‌های علمی دانشجویی کارآفرینی و هوا فضای دانشگاه تهران، با هدف فراهم کردن بستری برای توجه بیش از پیش به اندیشه‌های نو، ابداعات و اختراعات پژوهشگران جوان، در دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

مهدی تاج پور بیان کرد در این جشنواره که با حمایت ستاد هوایی و با همکاری دانشگاه تهران، توسط اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی کارآفرینی و هوا فضا در حال برگزاری است، پژوهشگران صنعت هوایی می‌توانند تا ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ایده‌های خود را از طریق سایت جشنواره ارسال کنند.

کمیته داوری پس از بررسی ایده‌های دریافتی، این فرصت را در اختیار افراد برگزیده قرار می‌دهد تا در حضور نماینده سازمان‌ها و صنایع فعال در صنعت هوایی و همچنین سرمایه گذارانی که تمایل به مشارکت در این عرصه دارند، ایده‌های خود را ارائه دهند.

پژوهشگران می‌توانند در محورهای پیشنهادی زیر، ایده‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند:

بهینه سازی مصرف سوخت

کاربردهای نوین پرنده‌های بدون سرنشین در زندگی روزمره

تغییر کاربری وسایل پرنده

توسعه سیستم‌های پیش‌رانش

ایمنی پرنده‌های بدون سرنشین

تغییر طراحی ظاهری وسایل پرنده

سیستم‌های کنترل گروهی پهپادها

کاربرد فناوری‌های نوین در طراحی هواپیما

افزایش دقت در پردازش تصویر برای شناسایی هدف

لازم به ذکر است که دبیرخانه جشنواره به منظور محدود نکردن سقف ایده پردازی، هر ایده‌ای خارج از محورهای پیشنهادی را نیز که قابلیت اجرا داشته و نیز کاربردی باشد، دریافت و بررسی خواهد کرد.

 


  

 

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی نیز دانشجویان سایت که در این حوضه فعالیت دارند را دعوت به شرکت در این جشنواره خلاق می کند.

منبع خبر : http://hums.ac.ir

 

پنج شنبه 23/6/1396 - 12:36
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته