• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 826
زمان آخرین مطلب : 4789روز قبل
دعا و زیارت
امام صادق (ع) می فرماید: *نماز واجب بهتر از بیست حج مستحبی است.*
يکشنبه 22/2/1387 - 21:29
دعا و زیارت
امام صادق (ع) می فرماید: *کسی که منتظر امام دوازدهم است مانند کسی است که در کنار رسول خدا (ص) و برای دفاع از آن حضرت شمشیر می زند.* 
يکشنبه 22/2/1387 - 21:28
دعا و زیارت
امام جواد (ع) می فرماید: *از همراهی و رفاقت با آدم شرور بپر هیز زیرا که او مانند شمشیر برهنه است و ظاهرش نیکو و اثرش زشت است.*
يکشنبه 22/2/1387 - 21:28
خاطرات و روز نوشت

بابا هیچ کس نیست به سولات من جواب بده؟

شنبه 21/2/1387 - 21:41
دعا و زیارت
حضرت محمد (ص) می فرماید: *ساعتی عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است که شبهایش به نماز و روزهایش به روزه بگذرد*
شنبه 21/2/1387 - 21:39
شعر و قطعات ادبی
تا کی غم آن خورم که دارم یا نه/وین عمر به خوشدلی گذارم یانه/پر کن قدح باده که معلومم نیست/ کاین دم که فرو برم برآرم یا نه /
شنبه 21/2/1387 - 21:36
خاطرات و روز نوشت
با سلام به بروبچ فیزیک :کسی میدونه که چرا دی الکتریک ظرفیت خازن را افزایش می ده؟
شنبه 21/2/1387 - 21:36
دعا و زیارت
امام علی (ع): *با نیکی آزاد ها بنده می شوند*
شنبه 21/2/1387 - 21:36
دعا و زیارت
امام علی (ع) می فرماید:و من خطبه له علیه السلام [12] فی رسول الله ، صلی الله علیه و سلم ، و من هو جدیر بان یکون للخلافه و فی هوان الدنیا رسول الله [13] امین وحیه ، و خاتم رسله ، و بشیر رحمته ، و نذیر نقمته [14] الجدیر بالخلافه [15] ایها الناس ، ان احق الناس بهذا الامر اقواهم علیه ، و اعلمهم بامر الله فیه [1] فان شغب شاغب استعتب ، فان ابی قوتل [2] و لعمری ، لئن کانت الامامه لا تنعقد حتی یحضرها عامه الناس ، فما الی ذلک سبیل ، [3] و لکن اهلها یحکمون علی من غاب عنها ، ثم لیس للشاهد ان یرجع ، [4] و لا للغائب ان یختار الا و انی اقاتل رجلین : [5] رجلا ادعی ما لیس له ، و آخر منع الذی علیه [6] اوصیکم عباد الله بتقوی الله فانها خیر ما تواصی العباد به ، و خیر عواقب الامور عند الله [7] و قد فتح باب الحرب بینکم و بین اهل القبله ، [8] و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق ، [9] فامضوا لما تؤمرون به ، وقفوا عند ما تنهون عنه ، [10] و لا تعجلوا فی امر حتی تتبینوا ، فان لنا مع کل امر تنکرونه غیرا [11] هوان الدنیا [12] الا و ان هذه الدنیا التی اصبحتم تتمنونها و ترغبون فیها ، و اصبحت تغضبکم و ترضیکم ، [13] لیست بدارکم ، و لا منزلکم الذی خلقتم له و لا الذی دعیتم الیه [14] الا و انها لیست بباقیه لکم و لا تبقون علیها ، [15] و هی و ان غرتکم منها فقد حذرتکم شرها فدعوا غرورها لتحذیرها ، [16] و اطماعها لتخویفها ، و سابقوا فیها الی الدار التی دعیتم الیها ، [17] وانصرفوا بقلوبکم عنها ، و لا یخنن احدکم خنین الامه علی ما زوی عنه منها ، [18] واستتموا نعمه الله علیکم بالصبر علی طاعه الله و المحافظه علی ما استحفظکم من کتابه [1] الا و انه لا یضرکم تضییع شی ء من دنیاکم بعد حفظکم قائمه دینکم [2] الا و انه لا ینفعکم بعد تضییع دینکم شی ء حافظکم علیه من امر دنیاکم [3] اخذ الله بقلوبنا و قلوبکم الی الحق ، و الهمنا و ایاکم الصبر ترجمه:[12] از خطبه های امام ( ع ) که در آن از رسولخدا صلی الله علیه و آله وسلم و کسی که سزاوار خلافت است و همچنین از پستی دنیا سخن به میان آورده رسول خدا ( ص ) [ محمد ص ] [13] امین وحی او بود و خاتم پیامبرانش بشارت دهنده به رحمت او و بیم دهنده از کیفرش . [14] سزاوارترین کس برای خلافت [15] ای مردم سزاوارترین کس به خلافت قوی ترین مردم نسبت به آن است و داناترین آنها به فرمانهای خدا [1] پس اگر آشوبگری به فتنه انگیزی برخیزد از او خواسته می شود که به حق بازگردد و اگر امتناع ورزد با او به نبرد باید پرداخت . [2] به جان خودم سوگند [اگر قبول کنیم که امام را مردم باید برگزینند در این صورت ] اگر قرار باشد امامت و خلافت جز با حضور همه مردم انعقاد نپذیرد هرگز راهی به سوی آن نتوان یافت [ یعنی هیچگاه منعقد نخواهد شد ] [3] بلکه آنها که صلاحیت رای و نظر دارند و اهل حل و عقدند حاکم و خلیفه را برمی گزینند و عمل آنها نسبت به سائر مردم نافذ است و بعد از آن نه حاضران حق رجوع [4] و نه غائبان حق انتخاب دیگری را دارند . آگاه باشید من با دو کس می جنگم : [5] نخست آن کس که به ناحق ادعا کند و چیزی که حق او نیست بخواهد و دیگر آن کس که از دادن حقی که بر گردن اوست امتناع ورزد [6] ای بندگان خدا شما را به تقوا و ترس از عذاب خدا توصیه می کنم زیرا تقوا بهترین چیزی است که بندگان یکدیگر را به آن توصیه می نمایند و بهترین مرحله پایان کار در پیشگاه خدا است . [7] هم اکنون آتش نبرد بین شما و اهل قبله روشن گشته است . [8] و این پرچم را جز افراد بینا با استقامت و آگاه به موارد حق به دوش نمی کشند [9] بنابر این آنچه را فرمان دادند انجام دهید و در برابر آنچه نهی کردند توقف نمائید . [10] و در هیچ کاری تا بر شما روشن نشود عجله نکنید زیرا ما مجاز هستیم آنچه را شما نمی پسندید [ چنانچه خلاف فرمان خدا نباشد ] تغییر دهیم . [11] دنیای بی ارزش [12] آگاه باشید این دنیا که شما نسبت به زرق و برق آن این همه علاقمند و به آن آرزومندید و آن نیز گاهی شما را خشنود و گاهی به خشم می آورد [13] خانه و منزلی نیست که به سوی آن دعوت شده باشید . [14] هشیار باشید نه دنیا برای شما باقی می ماند و نه شما هم در آن باقی خواهید ماند [15] این دنیا اگر از جهتی شما را فریب داده ولی از جهت دیگر شما را از بدیهایش برحذر داشته پس به خاطر هشدارهایش از آنچه مغرورتان می سازد چشم بپوشید [16] مظاهر فریبنده اش را به خاطر مظاهر هشداردهنده اش رها سازید و به سرائی که دعوت شده اید سبقت جوئید [17] و با جان و دل از دنیاپرستی منصرف گردید . نباید هیچکدام از شما همچون کنیزکان به خاطر چیزی که از دنیا از دست می دهد گریه سر دهد . [18] و با صبر و استقامت بر طاعت خدا و حفظ و نگهداری 000 آنچه از کتابش به عهده شما گذاشته نعمتهای او را نسبت به خویش کامل کنید . [1] آگاه باشید با حفظ اساس ایمان و دین خویش از بین رفتن چیزی از اموال نامشروع دنیا به شما ضرر نمی رساند [2] و آگاه باشید با تباه ساختن دین خود آنچه از دنیا برای خویش نگهداری نموده اید سودی به حالتان نخواهد داشت [3] خداوند دلهای ما و شما را به سوی حق متوجه سازد و صبر و استقامت به ما و شما ارزانی دارد  
شنبه 21/2/1387 - 21:35
دعا و زیارت
امام علی (ع) می فرماید:و من خطبه له علیه السلام [4] حمد الله [5] الحمد لله الذی لا تواری عنه سماء سماء ، و لا ارض ارضا [6] یوم الشوری [7] منها : و قد قال قائل : انک علی هذا الامر یا بن ابی طالب لحریص ، [8] فقلت : بل انتم و الله لاحرص و ابغد ، و انا اخص و اقرب ، [9] و انما طلبت حقا لی و و انتم تحولون بینی و بینه ، و تضربون وجهی دونه [10] فلما قرعته بالحجه فی الملا الحاضرین [11] هب کانه بهت لا یدری ما یجیبنی به [12] الاستنصار علی قریش [13] اللهم انی استعدیک علی قریش و من اعانهم فانهم قطعوا رحمی ، [14] و صغروا عظیم منزلتی ، و اجمعوا علی منازعتی امرا هو لی ثم قالوا : [15] الا ان فی الحق ان تاخذه ، و فی الحق ان تترکه [1] منها فی ذکر اصحاب الجمل [2] فخرجوا یجرون حرمه رسول الله صلی الله علیه و آله کما تجر الامه عند شرائها ، متوجهین بها الی البصره ، [3] فحبسا نساء هما فی بیوتهما ، [4] و ابرزا حبیس رسول الله صلی الله علیه و آله لهما و لغیرهما ، [5] فی جیش ما منهم رجل الا و قد اعطانی الطاعه ، [6] و سمح لی بالبیعه ، طائعا غیر مکره ، فقدموا علی عاملی بها و خزان بیت مال المسلمین و غیرهم من اهلها ، [7] فقتلوا طائفه صبرا ، و طائفه غدرا [8] فو الله لو لم یصیبوا من المسلمین الا رجلا واحدا معتمدین لقتله ، بلا جرم جره ، [9] لحل لی قتل ذلک الجیش کله ، [10] اذ حضروه فلم ینکروا ، و لم یدفعوا عنه بلسان و لا بید [11] دع ما انهم قد قتلوا من المسلمین مثل العده التی دخلوا بها علیهم ترجمه:[4] از خطبه های امام ( ع ) ستایش خداوند [5] ستایش ویژه خداوندی است که هیچ آسمانی مانع آگاهی وی از آسمان دیگر و هیچ زمینی حائل بین او و سرزمین دیگری نمی گردد . [6] قسمت دیگر از این خطبه است روز شورا [7] کسی به من گفت : ای فرزند ابوطالب تو نسبت به این امر [ خلافت ] حریص می باشی [8] در پاسخش گفتم : بخدا سوگند شما با اینکه از [ پیامبر ] دورترید حریصتر هستید [ اما ] من شایسته و نزدیکترم [9] من تنها حق خویش را مطالبه می کنم و شما بین من و آن حائل می گردید و دست رد به سینه ام میگذارید[10] و آنگاه که در جمع حاضران اقامه دلیل نمودم [11] مبهوت و سرگردان ماند نمی دانست در پاسخم چه بگوید ؟ [12] شکایت از قریش [13] بار خداوندا من در برابر قریش و کسانی که به کمک آنان برخاسته اند از تو استعانت میجویم و شکایت را پیش تو می آورم آنها پیوند خویشاوندی مرا قطع کرده اند،[14] و مقام و منزلت عظیم مرا کوچک شمردند، و در غصب حق ، و مبارزه با من هماهنگ شدند[به این هم اکتفاء نکردند] بلکه گفتند:[15] بعضی از حقوق را باید گرفت و پاره ای را باید رها کرد [ و این از حقوقی است که باید رها سازی ] [1] انتقاد از برپاکنندگان جنگ جمل [2] طلحه و زبیر و پیروانشان از [ مکه ] به سوی [ بصره ] حرکت کردند و همسر رسولخدا صلی الله علیه و آله و سلم را همچون کنیزی که برای فروش می برند به دنبال خود کشاندند [3] در حالی که همسران خود را در خانه پشت پرده نگهداشتند [ تا از نظر بیگانگان دور باشند ] [4] پرده نشین حرم پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را در برابر دیدگان خود و دیگران قرار دادند . [5] [ و از طرفی کسانی را به نبرد با من خواندند که ] همه آنها در برابر من به اطاعت گردن نهاده بودند [6] و بدون اکراه و با رضایت کامل با من بیعت کرده بودند [ آنها پس از ورود به بصره ] به فرماندار من در آنجا و خزانه داران بیت المال مسلمانان و به مردم بصره حمله بردند [7] گروهی از آنان را شکنجه و گروهی را با حیله کشتند [8] به خدا سوگند اگر جز به یک نفر دست نمی یافتند و او را عمدا و بدون گناه می کشتند [9] قتل همه آنها برای من حلال بود [10] زیرا آنها حضور داشته اند و انکار نکردند و از او نه با زبان و نه با دست دفاع ننمودند [11] چه رسد به اینکه آنها گروهی از مسلمانان را به اندازه عده خود که با آن وارد بصره شدند به قتل رسانیدند  
شنبه 21/2/1387 - 21:33
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته