• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 544
تعداد نظرات : 323
زمان آخرین مطلب : 3961روز قبل
دعا و زیارت
جنایتی كه به نام زنان كردند
اكثر شما خانم ها، آن زمان را یاد ندارید وشاید دربین شما بسیار كم باشد كه آن زمان اسفبار را یاد داشته باشد. در آن زمان به اسم این كه می خواهیم نیمی ازجمعیت ایران را فعال كنیم، آن شقی جنایتكار (رضاخان پهلوی) دست به یك جنایت زد و آن جنایت كشف حجاب بود، و به جای این كه نیمی ازجمعیت ایران را فعال كند، آن نیم دیگری هم كه نیمه مردان بود به طور بسیار زیادی از فعالیت انداختند و این عروسك هایی كه درست كردند و درهمه ادارات جا دادند و درهمه خیابان ها راه انداختند، آن هایی كه در ادارات بودند، سایر افرادی كه در ادارات بودند را هم از كار های خودشان بازداشتند و آن هایی كه درخیابان ها رها بودند، جوان های ما را به راه فساد كشاندند و فعالیت جوان های ما را از دست آن ها گرفتند. به اصطلاح خودشان می خواستند كه تمدن شرق را وارد ایران كنند، و با آن وضعی كه درست كردند، تمدن بزرگ اسلامی را هم از بین بردند.
 - صحیفه امام- جلد17- صفحه359
سه شنبه 29/2/1388 - 11:49
دانستنی های علمی
مـن اعـتـراف هـمیشگی به توحید ورسالت پیامبر اسلام هستم و در نمازهای یومیه حضور دارم ، و نخستین شرط مسلمانی هستم ، مرا در هر نماز دو ركعتی هم می توانید بیابید؛ من چیستم ؟ تشهد
من چیستم كه اگر بخوری ، روزات راباطل نمی شود؟غصه
آن چیست كه هیچ عبادتی بدون آن قبول نمی شود؟ نیت
آن چیست كه استفاده از آن برای مردان در حال نماز و غیر نماز حرام است ؟ طلا
سه شنبه 29/2/1388 - 11:48
ایرانگردی
تـنـب كـوچك و بزرگ و ابوموسی ، جزایر استراتژیك و مهمی هستند كه متعلق به خاك جـمـهوری اسلامی ایران بوده و هستند. متاءسفانه چند سالی است كه كشور امارات متحده عربی ، بـدون هـیـچ دلیـل مـحكمه پسندی ادعای مالكیت این جزایر را مطرح می كند. این ادعاها موجب مناقشه لفـظـی بـیـن دو كـشور شده است. اما مقامات جمهوری اسلامی ، تا كنون توانسته اند با متانت و وقار توطئه های خارجی را خنثی كنند.
مناقشه از زمانی آغاز شد كه مقامات ایرانی از ورود غیر قانونیِ یكصد خانوار از ملیت های عرب بـه جـزیـره جـلوگـیـری كـردنـد. این اقدام ، بهانه ای برای تكرار ادعاهای واهی مقامات امارات گـردید.
سه شنبه 29/2/1388 - 11:46
دعا و زیارت
شیخ طوسی در مصباح در اعمال روز جمعه فرموده خبر داد ما را جماعتی از اصحاب ما از ابوالفضل شیبانی كه گفت حدیث كرد ما را از لفظ خود ابو محمد عبداللّه بن عابدبدالیه گفت سوال كردم از مولای خود امام حسن عسكری علیه السلام در منزل آن حضرت بسر من رای سنه دویست و پنجاه و پنج كه املاء فرماید بر من یعنی كلمه كلمه بفرماید. كیفیت صلوات فرستادن بر پیغمبر و اوصیاء آن حضرت صلوات اللّه علیهم را و حاضر كرده بودم با خود كاغذ بزرگی پس د املاء كرد بر من از لفظ خود بدون این كه از كتاب ببیند فرمود:

صلوات بر پیغمبر صلی اللّه علیه و آله‏

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ كَما حَمَلَ وَحْیَكَ وَبَلَّغَ رِسالاتِكَ وَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ كَما اَحَلَّ حَلالَكَ وَحَرَّمَ حَرامَكَ وَعَلَّمَ كِتابَكَ وَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ كَما اَقامَ الصَّلوةَ وَ اتَی الزَّكاةَ وَدَعا اِلی دینِكَ وَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ كَما صَدَّقَ بِوَعْدِكَ وَاَشْفَقَ مِنْ وَعیدِكَ وَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ كَما غَفَرْتَ بِهِ الذُّنوُبَ وَسَتَرْتَ بِهِ الْعُیوُبَ وَفَرَّجْتَ بِهِ الْكُروُبَ وَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ كَما دَفَعْتَ بِهِ الشَّقآءَ وَكَشَفْتَ بِهِ الْغَمّآءَ وَاَجَبْتَ بِهِ الدُّعآءَ وَنَجَّیْتَ بِهِ مِنَ الْبَلاَّءِ وَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ كَم ا رَحِمْتَ بِهِ الْعِبادَ وَاَحْیَیْتَ بِهِ الْبِلادَ وَقَصَمْتَ بِهِ الْجَبابِرَةَ وَاَهْلَكْتَ بِهِ الْفَراعِنَةَ وَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ كَما اَضْعَفْتَ بِهِ الاَْمْوالَ وَاَحْرَزْتَ بِهِ مِنَ الاَْهْوالِ وَكَسَرْتَ بِهِ الاَْصْنامَ وَرَحِمْتَ بِهِ الاَْنامَ وَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ كَما بَعَثْتَهُ بِخَیْرِ الاَْدْیانِ وَاَعْزَزْتَ بِهِ الا یمانَ وَتَبَّرْتَ بِهِ الاَْوْثانَ وَعَظَّمْتَ بِهِ الْبَیْتَ الْحَرامَ وَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَاَهْلِ بَیْتِهِ الطّاهِرینَ الاَْخْیارِ وَسَلِّمْ تَسْلیما

صلوات بر امیرالمؤ منین علیه السلام‏

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ عَلِیِّ بْنِ اَبیطالِبٍ اَخی نَبِیِّكَ وَوَلِیِّهِ وَصَفِیِّهِ وَوَزیرِهِ وَمُسْتَوْدَعِ عَلْمِهِ وَمَوْضِعِ سِرِّهِ وَبابِ حِكْمَتِهِ وَالنّاطِقِ بِحُجَّتِهِ وَالدّاعی اِلی شَریعَتِهِ وَخَلیفَتِهِ فی اُمَّتِهِ وَمُفَرِّجِ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِهِ قاصِمِ الْكَفَرَةِ وَمُرْغِمِ الْفَجَرَةِ الَّذی جَعَلْتَهُ مِنْ نَبِیِّكَ بِمَنْزِلَةِ هروُنَ مِنْ موُسی اَللّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ وَعادِ مَنْ عاداهُ وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ وَالْعَنْ مَنْ نَصَبَ لَهُ مِنَ الاَْوَّلینَ وَالاْ خِرینَ وَصَلِّ عَلَیْهِ اَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اَوْصِیآءِ اَنْبِیآئِكَ یا رَبَّ الْعالَمینَ‏

صلوات بر سیّده نسوان فاطمه سلام الله علیها

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی الصِّدّیقَةِ فاطِمَةَ الزَّكِیَّةِ حَبیبَةِ حَبیبِكَ وَنَبِیِّكَ وَاُمِّ اَحِبّآئِكَ وَاَصْفِیآئِكَ الَّتِی انْتَجَبْتَها وَفَضَّلْتَها وَاخْتَرْتَها عَلی نِسآءِ الْعالَمینَ اَللّهُمَّ كُنِ الطّالِبَ لَها مِمَّنْ ظَلَمَها وَاسْتَخَفَّ بِحَقِّها وَكُنِ الثّائِرَ اَللّهُمَّ بِدَمِ اَوْلادِها اَللّهُمَّ وَكَما جَعَلْتَها اُمَّ اَئِمَّةِ الْهُدی وَحَلیلَةَ صاحِبِ اللِّوآءِ وَالْكَریمَةَ عِنْدَ الْمَلاَءِ الاَْعْلی فَصَلِّ عَلَیْها وَعَلی اُمِّها صَلوةً تُكْرِمُ بِها وَجْهَ اَبیها مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَتُقِرُّ بِها اَعْیُنَ ذُرِّیَّتِها وَاَبْلِغْهُمْ عَنّی فی هذِهِ السّاعَةِ اَفْضَلَ التَّحِیَّةِ وَالسَّلامِ‏

صلوات بر حسن و حسین علیهماالسلام‏

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ عَبْدَیْكَ وَوَلِیَّیْكَ وَابْنَیْ رَسوُلِكَ وَسِبْطَیِ الرَّحْمَةِ وَسَیِّدَیْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ اَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اَوْلادِ النَّبِیّینَ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی الْحَسَنِ بْنِ سَیِّدِ النَّبِیّینَ وَوَصِیِّ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یَا بْنَ رَسوُلِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یَا بْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ اَشْهَدُ اَنَّكَ یَا بْنَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ اَمینُ اللَّهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ مَظْلوُما وَمَضَیْتَ شَهیدا وَاَشْهَدُ اَنَّكَ الاِْمامُ الزَّكِیُّ الْهادِی الْمَهْدِیُّ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَبَلِّغْ روُحَهُ وَجَسَدَهُ عَنّی فی هذِهِ السّاعَةِ اَفْضَلَ التَّحِیَّةِ وَالسَّلامِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِی الْمَظْلوُمِ الشَّهیدِ قَتیلِ الْكَفَرَةِ وَطَریحِ الْفَجَرَةِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یَا بْنَ رَسوُلِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یَا بْنَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ اَشْهَدُ موُقِنا اَنَّكَ اَمینُ اللَّهِ وَابْنُ اَمینِهِ قُتِلْتَ مَظْلوُما وَمَضَیْتَ شَهیدا وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ تَعالی الطّالِبُ بِثارِكَ وَمُنْجِزٌ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَالتَّاْییدِ فی هَلاكِ عَدُوِّكَ وَاِظْهارِ دَعْوَتِكَ وَاَشْهَدُ اَنَّكَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَجاهَدْتَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَعَبْدتَ اللَّهَ مُخْلِصا حَتّی اَتیكَ الْیَقینُ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً قَتَلَتْكَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً خَذَلَتْكَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَلَبَّتْ عَلَیْكَ وَاَبْرَءُ اِلَی اللَّهِ تَعالی مِمَّنْ اَكْذَبَكَ وَاسْتَخَفَّ بِحَقِّكَ وَاسْتَحَلَّ دَمَكَ بِاَبی اَنْتَ وَاُمّی یا اَبا عَبْدِاللَّهِ لَعَنَ اللَّهُ قاتِلَكَ وَلَعَنَ اللَّهُ خاذِلَكَ وَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ سَمِعَ واعِیَتَكَ فَلَمْ یُجِبْكَ وَلَمْ یَنْصُرْكَ وَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ سَبا نِسآئَكَ اَنَا اِلَی اللَّهِ مِنْهُمْ بَرَّئٌ وَمِمَّنْ والاهُمْ وَمالاََهُمْ وَاَعانَهُمْ عَلَیْهِ وَاَشْهَدُ اَنَّكَ وَالاَْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوی وَبابُ الْهُدی وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقی وَالْحُجَّةُ عَلی اَهْلِ الدُّنْیا وَاَشْهَدُ اَنّی بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَبِمَنْزِلَتِكُمْ موُقِنٌ وَلَكُمْ تابِعٌ بِذاتِ نَفْسی وَشَرایِعِ دینی وَخَواتیمِ عَمَلی وَمُنْقَلَبی فی دُنْیایَ وَآخِرَتی‏

صلوات بر علی بن الحسین علیهماالسلام‏

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ سَیِّدِ الْعابِدینَ الَّذیِ اسْتَخْلَصْتَهُ لِنَفْسِكَ وَجَعَلْتَ مِنْهُ اَئِمَّةَ الْهُدیَ الَّذینَ یَهدوُنَ بِالْحَقِّ وَبِهِ یَعْدِلوُنَ اخْتَرْتَهُ لِنَفْسِكَ وَطَهَّرْتَهُ مِنَ الرِّجْسِ وَاصْطَفَیْتَهُ وَجَعَلْتَهُ هادِیا مَهْدِیّا اَللّهُمَّ فَصَلِّ عَلَیْهِ اَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَةِ اَنْبِیآئِكَ حَتّی تَبْلُغَ بِهِ ما تَقِرُّ بِهِ عَیْنُهُ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ اِنَّكَ عَزیزٌ حَكیمٌ‏

صلوات بر محمّد بن علی علیهماالسلام‏

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی باقِرِ الْعِلْمِ وَاِمامِ الْهُدی وَقآئِدِ اَهْلِ التَّقْوی وَالْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبادِكَ اَللّهُمَّ وَكَما جَعَلْتَهُ عَلَما لِعِبادِكَ وَمَنارا لِبِلادِكَ وَمُسْتَوْدَعا لِحِكْمَتِكَ وَمُتَرْجِما لِوَحْیِكَ وَاَمَرْتَ بِطاعَتِهِ وَحَذَّرْتَ مِنْ مَعْصِیَتِهِ فَصَلِّ عَلَیْهِ یا رَبِّ اَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَةِ اَنْبِیآئِكَ وَاَصْفِیآئِكَ وَرُسُلِكَ وَاُمَنآئِكَ یا رَبَّ الْعالَمینَ‏

صلوات بر جعفر بن محمّد علیهماالسلام‏

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصّادِقِ خازِنِ الْعِلْمِ الدّاعی اِلَیْكَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبینِ اَللّهُمَّ وَكَما جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ كَلامِكَ وَوَحْیِكَ وَخازِنَ عِلْمِكَ وَلِسانَ تَوْحیدِكَ وَوَلِیَّ اَمْرِكَ وَمُسْتَحْفِظَ دینِكَ فَصَلِّ عَلَیْهِ اَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اَصْفِیآئِكَ وَحُجَجِكَ اِنَّكَ حَمیدٌ مَجیدٌ

صلوات بر موسی بن جعفر علیهماالسلام‏

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی الاَْمینِ الْمُؤْتَمَنِ موُسَی بْنِ جَعْفَرٍ الْبَرِّ الْوَفِیِّ الطّاهِرِ الزَّكِیِّ النُّورِ الْمُبینِ الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ الصّابِرِ عَلَی الاَْذی فیكَ اَللّهُمَّ وَكَما بَلَّغَ عَنْ ابآئِهِ مَا اسْتُودِعَ مِنْ اَمْرِكَ وَنَهْیِكَ وَحَمَلَ عَلَی الْمَحَجَّةِ وَكابَدَ اَهْلَ الْعِزَّةِ وَالشِّدَّةِ فیما كانَ یَلْقی مِنْ جُهّالِ قَوْمِهِ رَبِّ فَصَلِّ عَلَیْهِ اَفْضَلَ وَاَكْمَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَدٍ مِمَّنْ اَطاعَكَ وَنَصَحَ لِعِبادِكَ اِنَّكَ غَفوُرٌ رَحیمٌ‏

صلوات بر علی بن موسی علیهماالسلام‏

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی عَلِیِّ بْنِ موُسیَ الَّذِی ارْتَضَیْتَهُ وَرَضَّیْتَ بِهِ مَنْ شِئْتَ مِنْ خَلْقِكَ اَللّهُمَّ وَكَما جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلی خَلْقِكَ وَقآئِما بِاَمْرِكَ وَناصِرا لِدینِكَ وَشاهِدا عَلی عِبادِكَ وَكَما نَصَحَ لَهُمْ فِی السِّرِ وَالْعَلانِیَةِ وَدَعا اِلی سَبیلِكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ فَصَلِّ عَلَیْهِ اَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیآئِكَ وَخِیَرَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ اِنَّكَ جَوادٌ كَریمٌ‏

صلوات بر محمّد بن علی بن موسی علیهم السلام‏

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ موُسی عَلَمِ التُّقی وَنوُرِ الْهُدی وَمَعْدِنِ الْوَفآءِ وَفَرْعِ الاَْزْكِیآءِ وَخَلیفَةِ الاَْوْصِیآءِ وَاَمینِكَ عَلی وَحْیِكَ اَللّهُمَّ فَكَما هَدَیْتَ بِهِ مِنَ الضَّلالَةِ وَاسْتَنْقَذْتَ بِهِ مِنَ الْحَیْرَةِ وَاَرْشَدْتَ بِهِ مَنِ اهْتَدی وَزَكَّیْتَ بِهِ مَنْ تَزَكّی فَصَلِّ عَلَیْهِ اَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیآئِكَ وَبَقِیَّةِ اَوْصِیآئِكَ اِنَّكَ عَزیزٌ حَكیمٌ‏

صلوات بر علی بن محمّدعلیهماالسلام‏

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَصِیِّ الاَْوْصِیآءِ وَاِمامِ الاَْتْقِیآءِ وَخَلَفِ اَئِمَّةِ الدّینِ وَالْحُجَّةِ عَلَی الْخَلاَّئِقِ اَجْمَعینَ اَللّ هُمَّ كَم ا جَعَلْتَهُ نوُرا یَسْتَضیَّیُ بِهِ الْمُؤْمِنوُنَ فَبَشَّرَ بِالْجَزی لِ مِنْ ثَوابِكَ وَاَنْذَرَ بِالاَْلیمِ مِنْ عِقابِكَ وَحَذَّرَ بَاْسَكَ وَذَكَّرَ بِآیاتِكَ وَاَحَلَّ حَلالَكَ وَحَرَّمَ حَرامَكَ وَبَیَّنَ شَرایِعَكَ وَفَرایِضَكَ وَحَضَّ عَلی عِبادَتِكَ وَاَمَرَ بِطاعَتِكَ وَنَهی عَنْ مَعْصِیَتِكَ فَصَلِّ عَلَیْهِ اَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیآئِكَ وَذُرِّیَّةِ اَنْبِیآئِكَ یا اِلهَ الْعالَمینَ‏

راوی این صلوات ابو محمد یمنی گفت كه چون حضرت عسكری علیه السلام از ذكر صلوات بر پدرش فارغ شد و نوبت بر خود آن جناب رسید ساكت ماند عرض كردم كه كیفیت صلوات بر باقی را بفرمائید فرمود اگر نه این بود كه ذكر این از معالم دین است و خدا امر فرموده ما را كه به اهلش برسانیم هر آینه دوست داشتم كه ساكت مانم و لكن چون در مقام دین است بنویس.
صلوات بر حسن بن علی بن محمد علیهم السلام‏

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْبَرِّ التَّقِیِّ الصّادِقِ الْوَفِیِّ النُّورِ الْمُضیئِ خازِنِ عِلْمِكَ وَالْمُذَكِّرِ بِتَوْحیدِكَ وَوَلِیِّ اَمْرِكَ وَخَلَفِ اَئِمَّةِ الدّینِ الْهُداةِ الرّاشِدینَ وَالْحُجَّةِ عَلی اَهْلِ الدُّنْیا فَصَلِّ عَلَیْهِ یا رَبِّ اَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اَصْفِیآئِكَ وَحُجَجِكَ وَاَوْلادِ رُسُلِكَ یا اِلهَ الْعالَمینَ.

صلوات بر ولی الامر المنتظر علیه السلام‏

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی وَلِیِّكَ وَابْنِ اَوْلِیآئِكَ الَّذینَ فَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَاَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ وَاَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهَّرْتَهُمْ تَطْهیرا اَللّهُمَّ انْصُرْهُ وَانْتَصِرْ بِهِ لِدینِكَ وَانْصُرْ بِهِ اَوْلِیآئَكَ وَاَوْلِیآئَهُ وَشیعَتَهُ وَاَنْصارَهُ وَاجْعَلْنا مِنْهُمْ اَللّهُمَّ اَعِذْهُ مِنْ شَرِّ كُلِّ باغٍ وَطاغٍ وَمِنْ شَرِّ جَمیعِ خَلْقِكَ وَاحْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ وَعَنْ یَمینِهِ وَعَنْ شِمالِهِ وَاحْرُسْهُ وَامْنَعْهُ اَنْ یوُصَلَ اِلَیْهِ بِسُوَّءٍ وَاحْفَظْ فیهِ رَسوُلَكَ وَآلَ رَسوُلِكَ وَاَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ وَاَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ وَانْصُرْ ناصِریهِ وَاخْذُلْ خاذِلیهِ وَاقْصِمْ بِهِ جَبابِرَةَ الْكُفْرِ وَاقْتُلْ بِهِ الْكُفّارَ وَالْمُنافِقینَ وَجَمیعَ الْمُلْحِدینَ حَیثُ كانوُا مِنْ مَشارِقِ الاَْرْضِ وَمَغارِبِها وَبَرِّها وَبَحْرِها وَامْلاَْ بِهِ الاَْرْضَ عَدْلا وَاَظْهِرْ بِهِ دینَ نَبِیِّكَ عَلَیْهِ وَآلِهِ السَّلامُ وَاجْعَلْنِی اللّهُمَّ مِنْ اَنْصارِهِ وَاَعْوانِهِ وَاَتْباعِهِ وَشیعَتِهِ وَاَرِنی فی آلِ مُحَمَّدٍ ما یَاْمُلوُنَ وَفی عَدُوِّهُمْ ما یَحْذَروُنَ اِلهَ الْحَقِّ آمینَ‏
رضا جاهد گنجینه هاى معنوى‏
سه شنبه 29/2/1388 - 11:46
دعا و زیارت
ازدواج در دین مقدس اسلام مستحب مؤ كد است و گاهی به علت های مختلف واجب هم می گردد، ما در بخش های بعدی در این باره توضیحی خواهیم داد.
پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم ازدواج كردن را یكی از (سنت )های ثابت خود معرفی كرده و بر پیروانش (مسلمانان ) تاءكید فرموده كه به این سنت خوب عمل كنند.
پس هر مسلمانی چه مرده بوده باشد و چه زن به وظیفه مسلمان بودن باید از این سنت پیامبر گرامی اسلام پیروی نموده (ازدواج نمایند) و به دستورات اكید آن حضرت جامه عمل بپوشانند و الا...
((سنت : در لغت به معنی سیره سرشت سلوك دین مذهب شریعت طبیعت طریقت راه روش و پشت سر هم حركت كردن آمده است ، و اصطلاح علما همان (شریعت ) پیامبر گرامی اسلام صلی الله و علیه و آله و سلم است كه عمل كردن آن بر همه مسلمانان لازم است )).
درباره زنده نگهداشتن این سنت اصیل اسلامی روایات زیادی از خود رسول گرامی صلی الله علیه و آله و سلم و دیگر معصومین علیهم السلام وارد گردیده است.
ما بعنوان وظیفه خود برای احیای این سنت لازم و ترغیب و تشویق همه مسلمانان جهان روایات مشهور و معتبری را از كتابهای معتبری چون :
قرآن مجید، نهج الفصاحة ، نهج البلاغه ، المستدرك ، و سائل الشیعة ، بحار الانوار، محجة البیضاء، میزان الحكمة ، كنز العمال ، مكارم الاخلاق ، اصول كافی ، فروع كافی برای شما خوانندگان گرامی نقل می كنیم.
امید است كه خیلی خیلی مفید و مثمر واقع گردد، انشاءالله.
با چه كسی ازدواج كنیم اسدالله داستانى بنیسى
سه شنبه 29/2/1388 - 11:44
شهدا و دفاع مقدس
فعالیت های شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی
ابراهیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در ایجاد نظم، امنیت و تشكیل كمیتة انقلاب و سپاه پاسداران شهرضا، نقش اساسی ایفا می كند و فعالیت های مهمی در زمینه مسائل فرهنگی برای قشر جوان انجام می دهد.
حاج همت خرداد 1359 برای مقابله با ضد انقلاب به كردستان اعزام می شود. در آن جا از هیچ كوششی برای رفع مشكلات فرهنگی و مادی مردم محروم دریغ نمی كند. چنان در چشم و دل مردم منطقه جاگیر می شود كه زمان ترك منطقه، مردم از او می خواهند كه بماند.
حاج همت، در كردستان به مسائل قضایی وحقوقی مردم رسیدگی می كند و نیز نسبت به خوانین و معضل اعتیاد در منطقه، حساس شده و در ریشه كن كردن هر دو مسأله دست به اقدام های مختلفی می زند. او كه ریشة مشكل كردستان را بیشتر در فقر فرهنگی می دانست، از فعالیت های فرهنگی در آن جا غفلت نمی كند.
او مدتی به عنوان مسئول «روابط عمومی سپاه پاوه» مشغول می شود و به خاطر بروز لیاقت و توانمندی بالای نظامی، به عنوان فرماندة سپاه «پاوه» برگزیده می شود. در آن زمان، حاج احمد متوسلیان، فرماندة سپاه مریوان بود. از این روی، این دو نفر با تلاش و همكاری یكدیگر، عملیات و اقدام های مؤثری را علیه عناصر ضد انقلاب در منطقه انجام می دهند. سپاه پاسداران پاوه، با فرماندهی مدبرانه او از مهر 59 تا 60 ، 25 عملیات مؤفق برای پاك سازی روستاها، آزاد سازی ارتفاعات و درگیری با نیروهای ارتش بعثی عراق انجام می دهد.
فعالیت های شهید در دوران دفاع مقدس
شهید حاج همت همراه حاج احمد متوسلیان، به دستور فرماندة كل سپاه مأمور تشكیل تیپ محمد رسول الله (ص) می شوند. حاج احمد به عنوان فرماندة تیپ و شهید حاج همت به عنوان مسئول ستاد تیپ فعالیت می كنند. در عملیات فتح المبین، بخشی از محورها به وی واگذار می شود كه پیروزمندانه منطقه را پاك سازی می كند.
حاج همت در عملیات بزرگ «بیت المقدس»، به عنوان معاون تیپ، محاصره جادة شلمچه – خرمشهر را در هم می شكند و لیاقت و كاردانی خود را به نمایش می گذارد. در عملیات «رمضان» به دنبال اسیر شدن حاج احمد در لبنان، به عنوان فرمانده تیپ محمد رسول الله (ص) وارد نبرد می شود.
حاج همت در عملیات «مسلم بن عقیل» و «محرم» با مسئولیت «فرمانده قرارگاه ظفر» و درعملیات «والفجر مقدماتی» در سمت مسئول «سپاه یازده قدر» انجام وظیفه می كند و با توانمندی حیرت انگیز خود، عملیات ها را یكی پس از دیگری، با موفقیت كامل، به اجرا در می آورد حاجی در اجرای عملیات، ابتكار عمل تجربه نو و بدیع از خود بروز می دهد.
سرعت عمل و پایمردی لشگر 27 محمد رسول الله با فرماندهی وی در عملیات والفجر مقدماتی، اعجاز برانگیز می نماید. همچنین استقامت ابتكار و ایثار حاجی در عملیات «خیبر»، شورآفرین و تحسین برانگیز جلوه می كند. او در مدت فرماندهی تیپ محمد رسول الله _ كه بعد به لشگر تبدیل شد _ در چندین عملیات به صورت خط شكن وارد می شود وبرگهای زرینی ازتاریخ حماسه و افتخار دفاع مقدس را می نگارد.
سایت بسیج
سه شنبه 29/2/1388 - 11:44
شهدا و دفاع مقدس
مقدمه
پس از شروع قیام مقدس حضرت امام خمینى(ره) در 15 خرداد سال 1342, این مرجع عالى قدر به پیروى از سنت همه ى انبیاى الهى و مردان خدا, پنج مرحله را سرلوحه ى قیام الهى خود قرار دادند.
این پنج مرحله عبارت است از: سیر و سلوك نفسانى, دعوت, عباد صالح, هجرت, تاسیس مدینه الله.
چنان كه همه ى ما شاهد بودیم, این سید بزرگوار پس از پشت سر گذاردن یك دوره سیر و سلوك نفسانى, بالاخره در 15 خرداد 1342 با وارد شدن در مرحله ى دوم, همه ى مسلمانان و به خصوص مردم مسلمان ایران را به مقابله با رژیم طاغوتى شاهنشاهى فرا خواندند. هم چنین در حین این فراخوانى جهت مبارزه با طاغوت زمانه, به تربیت شاگردانى صالح به عنوان اسوه هاى حسنه براى مردم, همت گماردند تا بتوانند به كمك این شاگردان صالح, به تحقق آرمان هاى قیام مقدس خود سرعت ببخشند.
حضرت امام (ره) در 15 خرداد سال 1342 نهضتى را آغاز نمودند كه از همان ابتدا با دیگر نهضت هاى دینى پیشین (در تاریخ معاصر) كشور ما فرقى اساسى داشت و آن شكستن قالب مشروطه بود. چرا كه نهضت هاى اسلامى قبل از حضرت امام (ره) اكثرا در قالب مشروطه عمل مى كردند. حضرت امام (ره) در سال 1342 این قالب را شكست و خارج از سیستم مشروطه و پارلمانتاریستى عمل نمود.
هم چنین حضرت امام (ره) براى استمرار قیام مقدس خود شاگردانى را تربیت نمود كه از آن ها مى توان به عنوان نسل اول انقلاب یاد كرد; در حقیقت این گام سوم حضرت امام (ره) بوده است. پس, ما از ابتداى قیام حضرت امام (ره) تا به امروز شاهد سه نسل انقلاب شكوهمند اسلامى هستیم كه عبارتند از: 1. نسل انقلاب گر 2. نسل انقلاب نگهدار 3. نسلى كه از انقلاب و انقلاب نگهدارى بى خبر است.
نسل اول: نسل انقلاب گر
نسلى كه از سال 42 فعالیت خود را آغاز نمود و همه ى آنان از تربیت یافتگان مكتب حضرت امام (ره) هستند. این نسل خوب مى داند كه چرا انقلاب كرده است و چرا در مقابل رژیم طاغوتى گذشته كه تنها یك جرثومه شیطانى بود, ایستادگى كرده است. این نسل معتقد است رژیم 2500 ساله ى كفر و الحاد در كشور ما رو به زوال مى رفت و باید یك مدینه ى الهى در سایه ى پر بركت ولى فقیه جایگزین و دایر مدار آن مى گردید.
نسل اول انقلاب از سال 42 تا پیروزى انقلاب اسلامى كه در 22 بهمن 57 به فتح اول خود نایل گردید, به طور مداوم شهید داده, شكنجه شده و براى تكثیر اعلامیه هاى حضرت امام (ره) بى خوابى كشیده است و به جرم داشتن و پخش نمودن آن مصیبت ها دیده است. این نسل هرگز و حتى لحظه اى آرام نگرفته و در زندان هاى طاغوت فریاد كشیده; ((اگر همه ى خونم را بریزید خونم نام خمینى (ره) را بر زمین نقش مى بندد)).
شعار نسل اول انقلاب این بود: ((یا مرگ یا خمینى)) و آن چنان ایستادگى نمود تا طاغوت را برانداخت و انقلاب مقدس اسلامى را حادث نمود و چه بهاى سنگینى نیز پرداخت شد.
نسل دوم: نسل انقلاب نگهدار
این نسل همان بسیجیان سلحشور هستند كه نسل انقلاب نگهدار هستند. بسیج مدرسه اى است كه حضرت امام(ره) آن را در سال 1358 با توجه به مقتضیات زمانى و مكانى و با یك فرمان تاریخى پایه گذارى نمودند كه خود نقطه ى عطفى در تاریخ انقلاب اسلامى كشورمان گردید. بسیج نهادى است خود جوش كه از بطن جامعه ى اسلامى كشورمان تجلى یافت. حضرت امام (ره) مى فرمایند: ((تشكیل بسیج در نظام جمهورى اسلامى ایران یقینا از بركات و الطاف جلیه ى خداوند تعالى بود كه بر ملت عزیز و انقلاب اسلامى ایران ارزانى شد)).
((بسیج)) به خوبى مى داند كه چرا نسل اول انقلاب كرد, به چه دلیل رژیم منحوس پهلوى را سرنگون نمود و به جمهورى اسلامى راى مثبت داده است. نسل دوم, نسلى است كه در روزهاى سخت با چنگ و دندان از انقلاب اسلامى حمایت نمود و از دستاوردهایش دفاع كرد. این نسل از درگیرىهاى خیابانى سال هاى 60 تا خاكریزهاى جنگ, شعر مقاومت سرود و نماز عشق به جاى آورد و قلبش با ذكر خدا گرم بود. این نسل در زیر آتش توپ, بمباران و موشك پرانى هاى دشمن با قامتى استوار قد علم كرد و در این راه خون پاكش را بر روى بیابان هاى گرم جنوب و تخته سنگ هاى سخت غرب, در جبهه اى به طول هزاران كیلومتر نثار نمود.
در حقیقت به اعتبار صلابت این نسل, تاریخ پر افتخار ما بار دیگر قد علم كرد. این شیعیان با وفاى مولا على (ع) و این عاشقان خدا و رسالت, با جنگ متولد شدند و در خاتمه ى آن, با خون جاودانه گردیدند.
نسل دوم انقلاب با تولد خود هم زمان در دو عرصه به مبارزه ى جانانه پرداخت و در هر دو عرصه به زیبایى تمام درخشید; از یك سو در مقابل رژیم متجاوز بعث در جبهه هاى جنگ و از سوى دیگر در مبارزه با اصحاب ضلال (منافقین) كه مى خواستند فرزندان انقلاب را اسیر ریال رنگارنگ خود و یا نفاق دوریانه خویش نمایند و دیدیم كه چگونه دشمنان داخل و خارج از تعاقب بى امان این نسل, به لانه موش هاى خود خزیدند.
امام راحل در وصیت نامه ى سیاسى ـ الهى خود به صراحت از نسل اول و دوم انقلاب راضى بودند.
نسل سوم: نسلى كه از انقلاب و انقلاب نگهدار بى خبر است
نسل سوم انقلاب, نسلى ناآگاه به اصول و دستاوردهاى عظیم انقلاب است. اما خوشبختانه این نسل را مى توان تفهیم كرد. باید این نسل را دریافت و كارى انجام داد, زیرا این نسل سال هاى سخت انقلاب را ندیده و طعم جنگ را از نزدیك نچشیده است. نه شلاق و نه تركش خورده است و در رژیم طاغوت هم به زندان نیافتاده و به انحاى مختلف شكنجه نشده است. اطوى داغ بر بدنش كشیده نشده و صداى چرخ تانك ها, روشنایى چتر منور و سوزش گلوله ها را تجربه نكرده است. نسل سوم نمى داند كه لباس بسیجى چقدر مقدس است, پس به طور طبیعى به سراغ دغدغه هاى خاص خود مى رود. جوانان زیر 20 سال كشور ما همگى به این نسل تعلق دارند و جز اندكى كه تحت تربیت دینى و اخلاقى و انقلابى هستند, بقیه رها شده اند.
نزدیك به نصف جمعیت كشورمان از این نسل هستند كه در حوالى انقلاب یا پس از آن متولد شده اند. این ها تنها از انقلاب چیزهایى شنیده اند, اما نمى دانند براى چه انقلاب شد؟ آیا نسل اول انقلاب امام (ره) كار خود را به درستى انجام داده است؟ و آیا آن قدر كه لازم بود براى شكست دیوارهاى پولادین رژیم طاغوت شكنجه دیده است, شهید داده است و محرومیت كشیده است؟
باید براى این نسل همه چیز را از ابتدا توضیح داد, صادقانه با او صحبت كرد و به درد دلش رسید. ما باید بگذاریم تا این نسل حرف خود را بزند و سپس در پى توجیه و توضیح برآییم. اگر نسل سوم درست تربیت نشود, همه چیز انقلاب را بر باد مى دهد و شاید هم از این بابت مقصر نباشد, چون نمى داند چه چیزى را در دست دارد و به چه قیمتى به دست آمده است. او نمى داند چه خون هاى مقدسى در این راه نثار شده و نمى داند كارى كه از سال 42 تا كنون صورت گرفته است, حركتى خارج از تقدیر سیاسى جهان بوده است.
اگر به این نسل تفهیم نشود كه در چه موقعیتى قرار دارد, در جهان كنونى بهترین موقعیت ها را به دست نمىآورد و قدر هیچ چیز را نخواهد دانست, چون با زحمت به دست نیاورده است.
باید به این نسل تفهیم كرد كه گمان نشود, انقلاب یك شبه و به آسانى به دست آمده است, بلكه این انقلاب ثمره ى خون هاى هزاران شهید, جانباز و معلول است. آرى باید فهماند و شایسته است كه این موضوعات براى حدود 25 میلیون انسان تازه وارد و نسل بعد از انقلاب گفته شود.
بحث بر سر نسل سوم انقلاب است, چرا كه مبارزه بر سر نسل سوم در گرفته است. باید به هوش باشیم كه شبیخون فرهنگى آغاز شده است و رو به پیچیدگى نهاده است. اكنون نبردى دیگر آغاز شده است. بار دیگر بسیجیان غیور باید خود را براى جهادى دیگر آماده سازند و این بار باید به داد نسل سوم رسید و با چنگ و دندان آنان را حفظ كرد و براى این مبارزه شایسته تر از بسیجیان كسى نیست.
نباید گذاشت فرهنگ مبتذل غرب بر قلب پاك این نسل چنگ اندازد و هستى آن ها و انقلاب را بر باد دهد. نسل سوم انقلاب به تربیت درست احتیاج دارد و به آگاهى دادن نیاز دارد. این آگاهى دادن امروز وظیفه ى بسیجیان است. در یك كلام, اگر نسل سوم را تربیت نكنیم, دشمنان, غربى ها و منافقین تربیتشان مى كنند و این واقعیت كام ما را تلخ مى كند.
متاسفانه ما داریم مى بینیم كه در یك یا دو دهه ى آینده قرار است نسلى نا آگاه بر این جامعه حكومت كند و براى كشورهاى اسلامى دیگر الگو باشد. پس اگر آستین ها را بالا نزنیم چه بلایى بر سر انقلاب خواهد آمد!؟ اگر یك انقلاب دیگر كه انقلاب فیزیكى نیست, بلكه براندازى مبانى غلط تئوریك و شبیخون فرهنگى است, به راه نیاندازیم, جاه طلب ها, بى سوادها, كاهل نمازها و بى دین ها دست به كار شده و مى شوند و نسل سوم انقلاب را به آن جا كه همه مى دانیم مى كشانند و این واقعیتى است غیر قابل انكار.
متاسفانه در حال حاضر در سطح كشور, به طور پنهان و آشكار چندین حزب و تشكیلات دست به دست هم داده اند و یك تهاجم وسیع فرهنگى و سلطه گرى و سست كردن اعتقادات دینى و اخلاقى و اجتماعى را آغاز كرده اند و این همه را نمى توان در یك قشر خاص محدود كرد. دشمنان انقلاب این بار با ابزارهاى فرهنگى غیر دینى, نبردى دیگر را علیه انقلاب اسلامى آغاز كرده اند و همه ى نسل جوان و حتى خانواده هاى معظم شهدا و جانبازان را هدف قرار داده اند. اكنون سوال اساسى این جا است كه چه باید كرد؟ آیا باید دست روى دست گذاشت و به تاریكى ها لعنت فرستاد و منفى بافى كرد؟ خیر هرگز, هرگز نباید به تاریكى ها لعنت فرستاد, بلكه باید شمعى به جاى آن برافروخت.
امروز زمان آن فرا رسیده كه بسیجیان غیور مانند گذشته دست به دست هم دهند, چرا كه آنان آشناى درد و متعهد هستند و جامعه را از آن خود مى دانند و احساس مسوولیت مى كنند.
امروز بسیجیان كشور ما باید به مانند روزهاى به یاد ماندنى جنگ بار دیگر متحد شوند و چاره اى بیاندیشند و به داد این نسل كه دشمن در كمین آن نشسته, برسند.
امروزه حتى چهره ى واقعى حضرت امام (ره) نیز براى این نسل شناخته شده نیست و این وظیفه اى است سنگین بر دوش بسیجیان كه از مریدان واقعى آن امام راحل (ره) هستند.
امروز بسیجیان غیور كشور ما باید ثابت كنند كه بر خلاف تصور برخى ها بسیج تنها یك نهاد مردى, نظامى یا شبه نظامى براى دوران جنگ یا شرایط حساس و ویژه ى امنیتى نیست, بلكه بسیج یك مكتب تمام و كامل است كه در هر شرایطى از ارزش هاى اصیل انقلاب اسلامى پاسدارى و صیانت مى نماید و جهان بینى این مكتب عشق بى دریغ نسبت به ذات یگانه و بى همتاى حضرت دوست است و خط و مشى بسیجى پاك بازى آگاهانه و عشق بازى عاقلانه است, چرا كه بسیجى فقط چاله پر كن نیست, تنها بن بست شكن نیست, بسیجى طلبكار و مغبون نیست, بلكه صاحب كار و مسوول است. شور و شعور بسیجى حاصل درك درست او از مقتضیات زمانه و رسالتى است كه از ناحیه ى عقیده و ایمان خود احساس مى كند.
بسیجى عاشق ولایت است و در فراز و نشیب هاى سیاسى صد ساله ى كشور, بامروت تر از ولایت براى رهبرى و تقدیر سرنوشت خویش نیافته است و ولایت فقیه را هم چون گلبرگى از شاخسار معطر ولایت معصوم (علیهم السلام) مى داند.
بسیجى دلى بزرگ, همتى بلند, امیدى سرشار و سماجتى تحسین برانگیز دارد, چرا كه بسیجى وجدان بیدار و آگاه زمانه است.
بسیجى در مدرسه ى عشق آموخته است كه در تمامى سنگرهاى نبرد با الحاد و كفر, چگونه از اصول و معیارهاى اصیل انقلاب و اسلام حفاظت نماید و همیشه بدان پاىبند باشد و هرگز اجازه ندهد كه كسى جرات انحراف و تخطى از اصول اساسى انقلاب را به خود بدهد. بسیجى تنها نیرو و پتانسیلى است كه هرگز حب جاه و مقام در وجودش جاى نگرفته و هرگز براى این مقام دنیاى ناسوتى مبارزه نكرده و نمى كند. بسیجى با الگو قرار دادن شعار قرآنى خود ((و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه من رباط الخیل)) هرگز شكست پذیر نیست و تا رفع كل فتنه در عالم خواهد جنگید, بدون آن كه خللى در عقیده اش پدید آید, چرا كه او به درستى آموخته است كه چگونه از روح ایمانى خود محافظت نماید.
حال اى دوستان بسیجى, بیایید نسل سوم انقلاب را با شهیدان بسیجى مان آشنا سازیم. شهیدانى كه به راستى شفیعان صحنه ى به سیاهى نشسته ى حیات هستند و این سیاهى بار گناهى است كه بشر در گردونه ى زمانه ى حیاتش بر صحنه ى تاریخ ثبت مى كند.
شهیدانى كه با زندگى خود براى همه ى آنان كه در جست و جوى حیات مطلوب هستند تا تعالى را سرشت حیات خود سازند, نمونه ى راه شدند. شهیدانى از باغ شاهدان انقلاب خون بار اسلامى ایران كه در عالى ترین شكل اخلاص در هویت پیكرشان آشكار شد و صحیفه اى هستند, همه آموختنى و همه افراشتنى. باید براى نسل سوم انقلاب شرایطى را ایجاد نمود تا از این صخره هاى سرخ ایثار درس ها بیاموزند و با این كاروانیان نور همسفر و هم فریاد گردند.
همان طور كه مى دانیم دشمن رشد و رهایى پس از شكست هاى متعدد, این بار پیراهنى نو بر تن كرده است و با ابزارهاى فرهنگى غیر دینى چونان آفتى به جان نسل سوم انقلاب افتاده است تا از درون پوكشان سازند و از آن همه افتخارات تنها اسمى باقى بماند و رسم ها از یادها پر كشد.
بیایید اى دوستان بسیجى بار دیگر همه تن فریاد شویم, جارى شویم, آتش شویم و بر خرمن اصحاب شب حمله ور گردیم و با نفاق و منافق در یورشى بى امان در نبرد شویم و از آرمان هاى بسیجى, به خصوص بزرگ بسیجى كشورمان حضرت امام (ره) محافظت نماییم.
بیایید اى دوستان, عصاره ى تفكر بسیجى را در تمامى زمینه ها رشد دهیم و شكل كاربردى به آن ببخشیم, چرا كه یكایك ما در این امر خطیر مسوول هستیم.
هم چنین بر عهده ى یكایك مسوولین كشور است كه همان طور كه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبرى بر حمایت از بسیج تاكید كرده اند, هرگز از این بازوى نظامى حزب الله غافل نشوند, زیرا حضور اینان در صحنه ها موجب مى شود كه ریشه هاى تمامى ضد انقلاب و فتنه ها در تمامى ابعاد از بیخ و بن قطع گردد.
به امید آن كه همگى ما پاسدارانى صدیق براى حفظ ارزش هاى انقلاب باشیم.
آمین یا رب العالمین
basijnews
سه شنبه 29/2/1388 - 11:43
بیماری ها
یـكـی از سبزی های مفید و ضد تشنّج است. در حالت افسردگی و خستگی جسمی و روحـی ، مـقـوّی و مـحـرّك بـه حساب می آید و با آرام كردن انقباض عضلانی و حتی عروقی روی دسـتـگاه عصبی اثر می گذارد. نعناع برای سرگیجه ، دلشوره ، میگرن و ناراحتی های عصبی تـجـویـز مـی شـود. هـمـچـنـیـن عـرق نـعـنـاع نـیـز طـبـیـعـتـی گـرم دارد و بـرای اعـصـاب و دل درد مؤ ثّر است.
سه شنبه 29/2/1388 - 11:41
دعا و زیارت
بهتر از نیكی و زیباتر از زیبایی
خیر من الخیر فاعله, و اجمل من الجمیل قائله, وارجح من العلم حامله, و شـر مـن الشـر جـالبه, و اهـول مـن الهول راكبه.
بهتر از نیكی, نیكوكار است و زیباتر از زیبایی گوینده آن است, و برتر از علـم, حـامل آن است, و بـدتـر از بـدی, عامل آن است و وحشنـاك تــر از وحشت آوردنده آن است.
سیره و سخنان پیشوایان - سایت شارح
سه شنبه 29/2/1388 - 11:41
مصاحبه و گفتگو
من از اسرای مسیحی هستم آنچه كه من لمس كردم این بود كه به ما و مراسم مذهبی ما از طرف مسئولین جمهوری اسلامی ایران توجه كافی می شد هر سال دو بار به كلیسا می رفتیم این كلیسا در شهر تهران بود كه ما برای فرائض مذهبی به آنجا می رفتیم و بدون هیچ مشكلی در آنجا با دیگر اسرا ملاقاتهایی انجام می دادیم از مسئولین جمهوری اسلامی خصوصا امیر عبدالله نجفی و برادر حاج آقا روحنواز متشكرم
كتاب مقدس
در مدرسه ای كه در اردوگاه وجود داشت علاوه بر تدریس قرآن كریم عقاید اسلامی و اخلاق و معارف اسلامی به اقلیت مسیحی هم توجه شده بود بطوریكه كتاب مقدس «انجیل» به سه زبان در اختیار مابود و علاوه بر آن از كتابها و مجله های فرهنگی وعلمی كه در كتابخانه اردوگاه بود استفاده می كردیم.
 
سه شنبه 29/2/1388 - 11:40
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته