• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 826
زمان آخرین مطلب : 4787روز قبل
دعا و زیارت
ترجمه:[1] از خطبه های امام ( ع ) که درباره قدرت پروردگار فضائل قرآن و توصیه به تقوا ایراد فرموده است . خداوند بزرگ [2] ستایش ویژه خداوندی است که بدون دیده شدن شناخته شده و بی هیچ زحمت و مشقتی آفریننده است با قدرتش مخلوقات را آفرید [3] با عزتش گردن کشان را بنده خویش ساخت و با جود و سخایش بر همه بزرگان برتری جست [4] هم اوست که دنیا را مسکن مخلوقش گردانید و رسولانش را بسوی جن و انس مبعوث ساخت ، [5] تا پرده از چهره [زشت ] دنیا برای آنها برگیرند، و آنان را از زیانهایش برحذر دارند، و [در بی وفائی دنیا و پستی زرق و برق و تجمل پرستی اش ] برای آنان مثلها بزنند، [6] و عیوب دنیاپرستی را به آنها نشان دهند، و آنچه را که مایه عبرت است [7] از تندرستیها و بیماریها که متعاقب یکدیگرند و حلال و حرام آن پی درپی یاد آورشان شوند[و این درسهای عبرت آور را بدون وقفه بر آنها بخوانند] [8] و آنچه را که خداوند به مطیعان و عصیانگران از بهشت و دوزخ ،و احترام و تحقیر به آنان وعده فرموده است برایشان بازگو کنند . [9] ستایش می کنم او را تا به او تقرب جویم همانگونه که خود از بندگانش خواسته برای هر چیزی اندازه ای و حدود و هدفی [10] و برای هر اندازه و هدفی اجل و سرآمدی و برای هر اجلی حسابی مقرر داشته است . [11] قسمتی دیگر از این خطبه در فضائل قرآن [12] قرآن فرمان دهنده ای است بازدارنده ساکتی است گویا و حجت خداوند است بر مخلوقش [13] خداوند پیمان عمل به قرآن را از بندگان گرفته و آنان را در گرو دستورات آن قرارداده نورانیت آن را تمام و دینش را با آن کامل ساخته است . [14] و پیامبرش را هنگامی از این جهان برد که از رساندن احکام و هدایت قرآن به خلق فراغت یافته بود [15] بنابراین خداوند را آنگونه بزرگ بشمارید و تعظیم کنید که خود بیان کرده 000 [1] چه اینکه خداوند چیزی از دینش را بر شما مخفی نداشته و هیچ مطلبی که مورد رضایتش و یا ناخشنودیش باشد وانگذاشته [2] جز اینکه نشانه ای آشکار و آیه ای محکم که از آن جلوگیری و یا به سوی آن دعوت کند برایش قرار داده است [3] رضایت و خشم و قانون او در گذشته و حال و آینده درباره همه یکی است [4] بدانید خداوند هیچگاه از شما خشنود نمی شود به کاری که بر پیشینیان به خاطر آن خشم گرفته [5] و هرگز بر شما خشمگین نمی شود به کاری که پیشینیان انجام می دادند خشنود می شد شما در راهی آشکار قدم برمی دارید [6] و همان سخن می گوئید که مردان گذشته شما گفته اند . خداوند نیاز دنیای شما را به مقدار کافی در اختیارتان گذاشته [7] و به شکر نعمتها تشویق و ترغیبتان نموده و ذکر و یاد خود را بر زبانتان واجب ساخته است . [8] توصیه به پرهیزکاری [9] [ خداوند ] شما را به تقوا سفارش نموده و آن را منتهای رضا و خواست خویش از بندگان قرار داده است . [10] بنابراین از مخالفت فرمان خداوندی که همواره در پیشگاه او حاضرید و زمام شما به دست او است و حرکات و سکنات شما را در اختیار دارد بترسید [11] او کسی است که اگر کاری را در پنهانی انجام دهید می داند و اگر آشکارا به جا آورید می نویسد نگهبانان بزرگواری را قرار داده [12] که از حفظ هیچ حقی غفلت نورزند و بیهوده ثبت ننمایند . آگاه باشید آن کس که تقوا پیشه کند و از خدا بترسد راهی برای رهائی از فتنه ها به رویش می گشاید [13] و نوری در دل تاریکی به او عطا می نماید و او را در آنچه دوست دارد و به آن علاقمند است [ یعنی بهشت ] برای همیشه مخلد می سازد . [14] و در منزل کریمانه ای که آماده ساخته پذیرائی می کند در سرائی که آن را مخصوص خود ساخته که سقف آن عرش او [15] و نور و روشنائی اش جمال او زائرانش فرشتگان و همنشینانش پیامبران خدا می باشند . پس به سوی قیامت مبادرت ورزید [16] و پیش از آنکه اجل فرارسد کار کنید . چه نزدیک است که آرزوی مردم قطع گردد مرگ آنها را در آغوش کشد [17] و باب توبه به رویشان مسدود شود همانند کسانی که قبل از شما بودند و پس از مرگ تقاضای بازگشت به جهان کردند [ اما پذیرفته نشد ] [18] شما همچون واماندگان در سفرید 000 که از این دنیا که خانه شما نیست [ به سرای آخرت می شتابید ] [1] فرمان کوچ کردن به شما داده شده و مامور به تهیه زاد و توشه از این سرا گشته اید . [2] آگاه باشید این پوست نازک تن طاقت آتش دوزخ را ندارد،بنابراین به خویشتن رحم کنید. [3] این حقیقت را در مصائب دنیا آزموده اید: [4] آیا ناراحتی یکی از خودتان را در اثر خاری که به بدنش فرو می رود و زمین خوردنی که مختصری او را مجروح میسازد یا ریگهای داغ بیابان او را رنج میدهد دیده اید؟ [5] پس چگونه است آنگاه که در میان دوطبقه آتش در کنار سنگهای گداخته ، و قرین شیطان قرارگیرد؟[6] آیا میدانید آنگاه که مالک [دوزخ ] بر آتش غضب کند آتشها بر روی هم می غلطند و یکدیگر را می کوبند؟[و شعله ها در درون هم فرو میروند] [7] و آنگاه که آتش را زجر نماید ناله کنان در میان درهای جهنم از این طرف به آنطرف شعله میکشند [8] ای پیر بزرگسال که پیری در وجودت رخنه کرده [9] چگونه خواهی بود آنگاه که طوقهای آتش به گردنها انداخته شود و غلهای جامعه بدست و گردن افتد؟ چنانکه گوشت دستها را میخورد.[10] زنهارزنهار ای بندگان خداخدا را به یاد آورید در حال تندرستی پیش از آنکه بیمار شوید، [11] و در حال وسعت پیش از آنکه در تنگنای زندگی قرار گیرید[شما در گرو اعمال خود هستید پس ] در راه آزادی خویش پیش از آنکه درهای آزادی بر روی شما بسته شود سعی و کوشش کنید[12] در دل شب چشمها را بیدار دارید، و شکمها را لاغر،[13] و قدمها را بکار، اندازید و اموال را انفاق کنید. از جسم و تن خویشتن بگیرید و بر روان و جان خود بیفزائید[14] در این کار بخل نورزید که خداوند فرموده است :[15] اگر خدا را یاری کنید او شما را نصرت میدهد و قدمهایتان را ثابت نگهمیدارد و نیز فرموده است :[16] کیست که به خداوند قرض دهد؟ تا خداوند به او چند برابر عطا کند و برای او پاداش بی عیب و نقصی قرار دهد [اما بدانید] درخواست یاری او از شما نه به خاطر ضعف و ناتوانی است [1] و قرض گرفتنش از شما نه بخاطر کمبود است ، او از شما یاری خواسته در حالی که لشکرهای آسمان و زمین از آن او است و عزیز و حکیم است ،[2] درخواست قرض کرده در حالی که گنجهای آسمان و زمین به او تعلق دارد و بی نیاز و حمید است [بلی اینها نه از جهت نیازی است که او دارد بلکه ] [3] خواسته است شما را بیازماید که کدامیک نیکوکارترید. [4] بنابراین به اعمال نیک مبادرت ورزید تا از همسایگان خدا در سرای او باشید [در نزد کسانی که ] رفیق پیامبرانند[5] و فرشتگان به دیدارشان می آیند [خداوند] آنچنان این گروه را گرامی داشته که حتی گوشهای آنها صدای خفیف آتش را نمی شنوند،[6] و بدنهاشان هیچ گونه رنج و ناراحتی نمی بیند[7] این فضل و مرحمت خداوند است که به هرکس بخواهد می دهد و خداوند دارای فضل عظیم است [8] من آنچه را میشنوید میگویم و خداوند را به یاری خود و شما می طلبم او کفایت کننده ما و بهترین وکیل است  
سه شنبه 24/2/1387 - 22:31
دعا و زیارت
با سلام به همه :امشب می خوام یک دعا کنم همه آمین بگین (خدایا همه ی مریض ها را شفا بده)آمین 
سه شنبه 24/2/1387 - 22:30
دعا و زیارت
امام علی (ع) می فرماید:و من خطبه له علیه السلام [1] فی قدره الله و فی فضل القرآن و فی الوصیه بالتقوی الله تعالی [2] الحمد لله المعروف من غیر رؤیه ، والخالق من غیر منصبه خلق الخلائق بقدرته ، [3] واستعبد الارباب بعزته ، و ساد العظماء بجوده ، [4] و هو الذی اسکن الدنیا خلقه ، و بعث الی الجن و الانس رسله ، [5] لیکشفوا لهم عن غطائها ، و لیحذروهم من ضرائها ، و لیضربوا لهم امثالها ، [6] و لیبصروهم عیوبها ، و لیهجموا علیهم بمعتبر [7] من تصرف مصاحها و اسقامها ، و حلالها و حرامها ، [8] و ما اعد الله للمطیعین منهم والعصاه من جنه و نار ، وکرامه و هوان [9] احمده الی نفسه کما استحمد الی خلقه ، و جعل لکل شی ء قدرا ، [10] و لکل قدر اجلا ، و لکل اجل کتابا [11] فضل القرآن [12] منها : فالقرآن آمر زاجر ، و صامت ناطق حجه الله علی خلقه [13] اخذ علیه میثاقهم ، وارتهن علیهم انفسهم اتم نوره ، و اکمل به دینه ، [14] و قبض نبیه صلی الله علیه و آله و قد فرغ الی الخلق من احکام الهدی به [15] فعظموا منه سبحانه ما عظم من نفسه ، [1] فانه لم یخف عنکم شیئا من دینه ، و لم یترک شیئا رضیه او کرهه [2] الا و جعل له علما بادیا ، و آیه محکمه ، تزجر عنه ، او تدعو الیه ، [3] فرضاه فیما بقی واحد ، و سخطه فیما بقی واحد [4] واعلموا انه لن یرضی عنکم بشی ء سخطه علی من کان قبلکم ، [5] و لن یسخط علیکم بشی ء رضیه ممن کان قبلکم ، و انما تسیرون فی اثر بین ، [6] و تتکلمون برجع قول قد قاله الرجال من قبلکم قد کفاکم مؤونه دنیاکم [7] وحثکم علی الشکر ، وافترض من السنتکم الذکر [8] الوصیه بالتقوی [9] و اوصاکم بالتقوی ، و جعلها منتهی رضاه ، و حاجته من خلقه [10] فاتقوا الله الذی انتم بعینه ، و نواصیکم بیده ، و تقلبکم فی قبضته [11] ان اسررتم علمه ، و ان اعلنتم کتبه ، قد وکل بذلک حفظه کراما ، [12] لا یسقطون حقا ، و لا یثبتون باطلا واعلموا [[ انه من یتق الله یجعل له مخرجا ] ] من الفتن ، [13] و نورا من الظلم ، و یخلده فیما اشتهت نفسه ، [14] و ینزله منزل الکرامه عنده ، فی دار اصطنعها لنفسه ، ظلها عرشه ، [15] و نورها بهجته ، وزوارها ملائکته ، و رفقاؤها رسله ، فبادروا المعاد ، [16] و سابقوا الاجال ، فان الناس یوشک ان ینقطع بهم الامل ، و یرهقهم الاجل ، [17] و یسد عنهم باب التوبه فقد اصبحتم فی مثل ما سال الیه الرجعه من کان قبلکم ، [18] و انتم بنو سبیل ، علی سفر من دار لیست بدارکم ،[1] و قد اوذنتم منها بالارتحال ، و امرتم فیها بالزاد [2] واعلموا انه لیس لهذا الجلد الرقیق صبر علی النار ، فارحموا نفوسکم ، [3] فانکم قد جربتموها فی مصائب الدنیا [4] افرایتم جزع احدکم من الشوکه تصیبه ، و العثره تدمیه ، و الرمضاء تحرقه ? [5] فکیف اذا کان بین طابقین من نار ، ضجیع حجر ، و قرین شیطان [6] اعلمتم ان مالکا اذا غضب علی النار حطم بعضها بعضا لغضبه ، [7] و اذا زجرها توثبت بین ابوابها جزعا من زجرته [8] ایها الیفن الکبیر ، الذی قد لهزه القتیر ، [9] کیف انت اذا التحمت اطواق النار بعظام الاعناق ، و نشبت الجوامع حتی اکلت لحوم السواعد [10] فالله الله معشر العباد و انتم سالمون فی الصحه قبل السقم ، [11] و فی الفسحه قبل الضیق فاسعوا فی فکاک رقابکم من قبل ان تغلق رهائنها [12] اسهروا عیونکم ، و اضمروا بطونکم ، [13] واستعملوا اقدامکم ، و انفقوا اموالکم ، و خذوا من اجسادکم فجودوا بها علی انفسکم ، [14] و لا تبخلوا بها عنها ، فقد قال الله سبحانه : [15] [[ ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم ] ] و قال تعالی : [16] [[ من ذا الذی یقرض الله قرضا حسنا فیضاعفه له ، و له اجر کریم ] ] فلم یستنصرکم من ذل [1] و لم یستقرضکم من قل ، استنصرکم [[ وله جنود السماوات و الارض و هو العزیز الحکیم ] ] [2] واستقرضکم [[ وله خزائن السماوات و الارض ، و هو الغنی الحمید ] ] [3] و انما اراد ان [[ یبلوکم ایکم احسن عملا ] ] [4] فبادروا باعمالکم تکونوا مع جیران الله فی داره رافق بهم رسله ، [5] و ازارهم ملائکته ، و اکرم اسماعهم ان تسمع حسیس نار ابدا ، [6] وصان اجسادهم ان تلقی لغوبا و نصبا :[7] [[ ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء ، و الله ذو الفضل العظیم ] ] [8] اقول ما تسمعون ، و الله المستعان علی نفسی و انفسکم ، و هو حسبنا و نعم الوکیل  
سه شنبه 24/2/1387 - 22:27
دعا و زیارت
امام علی (ع) می فرماید:و من کلام له علیه السلام [9] قاله للبرج بن مسهر الطائی ، و قد قال له بحیث یسمعه :[[ لا حکم الا لله ] ] ، و کان من الخوارج [10] اسکت قبحک الله یا اثرم فو الله لقد ظهر الحق فکنت فیه ضئیلا شخصک ، [11] خفیا صوتک ، حتی اذا نعر الباطل نجمت نجوم قرن الماعز ترجمه:[9] از سخنان امام ( ع ) که در پاسخ برج بن مسهرطائی که از خوارج بودفرموده و این هنگامی بود که شخص مزبور با صدای بلند به طوری که امام بشنود گفت : لا حکم الا لله [10] خاموش باش خدا رویت را سیاه کند ای دندان شکسته به خدا سوگند حق آشکار گردید و تو شخصی ناتوان بودی [11] صدایت در سینه حبس شده بود . تا آنگاه که صدای باطل از حلقوم بیرون آمد همچون شاخ بزی آشکار شدی   
سه شنبه 24/2/1387 - 22:23
دعا و زیارت
امام حسین (ع) می فرماید: *از ترس خدا گریه کردن آتش جهنم را دور می کند.*
سه شنبه 24/2/1387 - 22:20
دعا و زیارت
امام حسن (ع) می فرماید: *با همسایه ات به نیکی همسایگی کن تا مسلمان باشی.*
سه شنبه 24/2/1387 - 22:20
خاطرات و روز نوشت
با سلام به فیزیکی ها :آیا می تونی م کره زمین را به عنوان یک خازن در نظر بگیریم؟
سه شنبه 24/2/1387 - 22:17
دعا و زیارت
امام علی (ع) می فرماید:و من خطبه له علیه السلام [1] فی قدره الله و فی فضل القرآن و فی الوصیه بالتقوی الله تعالی [2] الحمد لله المعروف من غیر رؤیه ، والخالق من غیر منصبه خلق الخلائق بقدرته ، [3] واستعبد الارباب بعزته ، و ساد العظماء بجوده ، [4] و هو الذی اسکن الدنیا خلقه ، و بعث الی الجن و الانس رسله ، [5] لیکشفوا لهم عن غطائها ، و لیحذروهم من ضرائها ، و لیضربوا لهم امثالها ، [6] و لیبصروهم عیوبها ، و لیهجموا علیهم بمعتبر [7] من تصرف مصاحها و اسقامها ، و حلالها و حرامها ، [8] و ما اعد الله للمطیعین منهم والعصاه من جنه و نار ، وکرامه و هوان [9] احمده الی نفسه کما استحمد الی خلقه ، و جعل لکل شی ء قدرا ، [10] و لکل قدر اجلا ، و لکل اجل کتابا [11] فضل القرآن [12] منها : فالقرآن آمر زاجر ، و صامت ناطق حجه الله علی خلقه [13] اخذ علیه میثاقهم ، وارتهن علیهم انفسهم اتم نوره ، و اکمل به دینه ، [14] و قبض نبیه صلی الله علیه و آله و قد فرغ الی الخلق من احکام الهدی به [15] فعظموا منه سبحانه ما عظم من نفسه ، [1] فانه لم یخف عنکم شیئا من دینه ، و لم یترک شیئا رضیه او کرهه [2] الا و جعل له علما بادیا ، و آیه محکمه ، تزجر عنه ، او تدعو الیه ، [3] فرضاه فیما بقی واحد ، و سخطه فیما بقی واحد [4] واعلموا انه لن یرضی عنکم بشی ء سخطه علی من کان قبلکم ، [5] و لن یسخط علیکم بشی ء رضیه ممن کان قبلکم ، و انما تسیرون فی اثر بین ، [6] و تتکلمون برجع قول قد قاله الرجال من قبلکم قد کفاکم مؤونه دنیاکم [7] وحثکم علی الشکر ، وافترض من السنتکم الذکر [8] الوصیه بالتقوی [9] و اوصاکم بالتقوی ، و جعلها منتهی رضاه ، و حاجته من خلقه [10] فاتقوا الله الذی انتم بعینه ، و نواصیکم بیده ، و تقلبکم فی قبضته [11] ان اسررتم علمه ، و ان اعلنتم کتبه ، قد وکل بذلک حفظه کراما ، [12] لا یسقطون حقا ، و لا یثبتون باطلا واعلموا [[ انه من یتق الله یجعل له مخرجا ] ] من الفتن ، [13] و نورا من الظلم ، و یخلده فیما اشتهت نفسه ، [14] و ینزله منزل الکرامه عنده ، فی دار اصطنعها لنفسه ، ظلها عرشه ، [15] و نورها بهجته ، وزوارها ملائکته ، و رفقاؤها رسله ، فبادروا المعاد ، [16] و سابقوا الاجال ، فان الناس یوشک ان ینقطع بهم الامل ، و یرهقهم الاجل ، [17] و یسد عنهم باب التوبه فقد اصبحتم فی مثل ما سال الیه الرجعه من کان قبلکم ، [18] و انتم بنو سبیل ، علی سفر من دار لیست بدارکم ،[1] و قد اوذنتم منها بالارتحال ، و امرتم فیها بالزاد [2] واعلموا انه لیس لهذا الجلد الرقیق صبر علی النار ، فارحموا نفوسکم ، [3] فانکم قد جربتموها فی مصائب الدنیا [4] افرایتم جزع احدکم من الشوکه تصیبه ، و العثره تدمیه ، و الرمضاء تحرقه ? [5] فکیف اذا کان بین طابقین من نار ، ضجیع حجر ، و قرین شیطان [6] اعلمتم ان مالکا اذا غضب علی النار حطم بعضها بعضا لغضبه ، [7] و اذا زجرها توثبت بین ابوابها جزعا من زجرته [8] ایها الیفن الکبیر ، الذی قد لهزه القتیر ، [9] کیف انت اذا التحمت اطواق النار بعظام الاعناق ، و نشبت الجوامع حتی اکلت لحوم السواعد [10] فالله الله معشر العباد و انتم سالمون فی الصحه قبل السقم ، [11] و فی الفسحه قبل الضیق فاسعوا فی فکاک رقابکم من قبل ان تغلق رهائنها [12] اسهروا عیونکم ، و اضمروا بطونکم ، [13] واستعملوا اقدامکم ، و انفقوا اموالکم ، و خذوا من اجسادکم فجودوا بها علی انفسکم ، [14] و لا تبخلوا بها عنها ، فقد قال الله سبحانه : [15] [[ ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم ] ] و قال تعالی : [16] [[ من ذا الذی یقرض الله قرضا حسنا فیضاعفه له ، و له اجر کریم ] ] فلم یستنصرکم من ذل [1] و لم یستقرضکم من قل ، استنصرکم [[ وله جنود السماوات و الارض و هو العزیز الحکیم ] ] [2] واستقرضکم [[ وله خزائن السماوات و الارض ، و هو الغنی الحمید ] ] [3] و انما اراد ان [[ یبلوکم ایکم احسن عملا ] ] [4] فبادروا باعمالکم تکونوا مع جیران الله فی داره رافق بهم رسله ، [5] و ازارهم ملائکته ، و اکرم اسماعهم ان تسمع حسیس نار ابدا ، [6] وصان اجسادهم ان تلقی لغوبا و نصبا :[7] [[ ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء ، و الله ذو الفضل العظیم ] ] [8] اقول ما تسمعون ، و الله المستعان علی نفسی و انفسکم ، و هو حسبنا و نعم الوکیل  
سه شنبه 24/2/1387 - 22:14
خاطرات و روز نوشت
آقا چه داغ شده این لیگ برتر فردا چی میشه؟هان.......................................................من که نمی تونم پیش بینی کنم شما می تونید؟البته مواظب باشید نسوزید 
سه شنبه 24/2/1387 - 22:12
دعا و زیارت
حضرت محمد (ص) می فرماید: *خواب صبح مانع روزی است.*
دوشنبه 23/2/1387 - 23:6
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته