• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1442
تعداد نظرات : 315
زمان آخرین مطلب : 4648روز قبل
مهدویت
بیوگرافی سفیانی

ظهور «سفیانی» همانند ظهور «دجّال» نیز در بسیاری از منابع حدیث شیعه و اهل تسنّن به عنوان یکی از نشانه های ظهور مصلح بزرگ جهانی، و یا به عنوان یکی از حوادث آخر زمان، آمده است. [1] .
.

گرچه از بعضی روایات بر می آید که «سفیانی» شخص معیّنی از آل ابوسفیان و فرزندان او است; ولی از پاره ای دیگر استفاده می شود که سفیانی منحصر به یک فرد نبوده بلکه اشاره به صفات و برنامه های مشخّصی است که در طول تاریخ افراد زیادی مظهر آن بوده اند.


از جمله در روایتی از امام علی بن الحسین(علیه السلام) نقل شده:
.

«امر السّفیانی حتم من اللّه ولایکون قائم الاّ بسفیانی [2] . »
.

ظهور سفیانی از مسائل حتمی و مسلّم است: و در برابر هر قیام کننده ای یک سفیانی وجود دارد!»
.

از این حدیث بخوبی روشن می شود که سفیانی جنبه «توصیفی» دارد نه «شخصی» و اوصاف او همان برنامه ها و ویژگیهای او است و نیز استفاده می شود که در برابر هر مرد انقلابی و مصلح راستین یک (یا چند) سفیانی قد علم خواهد کرد.
.

در حدیث دیگری از امام صادق(علیه السلام) می خوانیم:
.

«انا و آل ابی سفیان اهل بیتین تعادینا فی اللّه: قلنا صدق اللّه وقالوا کذب اللّه: قاتل ابوسفیان رسول اللّه(صلی الله علیه وآله وسلم) و قاتل معاویة علی بن ابی طالب(علیه السلام) و قاتل یزید بن معاویة الحسین بن علی(علیه السلام) و السّفیانی یقاتل القائم؛ [3]  
.

ما و خاندان ابوسفیان دو خاندانیم که در مورد برنامه های الهی با هم مخالفت داریم: ما گفته های پروردگار را تصدیق کرده ایم و آنها تکذیب کردند. ابوسفیان با رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) مبارزه کرد; و معاویه با علی بن ابیطالب(علیه السلام); و یزید با حسین بن علی(علیه السلام); و سفیانی با امام قائم مبارزه خواهد کرد.»

.

ابوسفیان که سر سلسله سفیانی ها بود مشخّصات زیر را داشت:
.

1ـ سرمایه داری بود که از طریق غارتگری و غصب حقوق دگران و ربا خواری و مانند آن به نوایی رسیده بود.
.

2ـ قدرتمندی بود که از طرق شیطانی کسب نفوذ و قدرت نموده، نقش رهبری احزاب جاهلی را در مکّه و اطراف آن برعهده داشت; و همه شخصیّتش در این دو خلاصه می شد.
پیش از ظهور اسلام برای خود ریاست و حکومتی قابل ملاحظه داشت، امّا پس از ظهور اسلام همه ارکان قدرتش متزلزل گردید، چرا که اسلام دشمن سرسخت همانها بود که قدرت شیطانی ابوسفیانها بر آن قرار داشت; و جای تعجّب نیست که او دشمن شماره یک اسلام شد.
.

3ـ او مظهر نظام ظالمانه جامعه طبقاتی مکّه به شمار می رفت و حمایت بی دریغش از بت و بت پرستی نیز به همین خاطر بود; زیرا بتها بهترین وسیله برای «نفاق افکندن و حکومت کردن» و «تحمیق و تخدیر توده های به زنجیر کشده» و در نتیجه تحکیم پایه های قدرت ابوسفیانها بودند.
مخالفت سرسختانه او با اسلام ـ چنان که گفتیم ـ به همین دلیل بود.
.

.

که اسلام تمام پایه هایی را که شخصیّت جهنمی او بر آن قرار داشت ویران می کرد; لذا از هیچگونه تلاش و کوشش برای خفه کردن انقلاب اسلام فرو گذار نکرد. امّا سرانجام در جریان فتح مکّه آخرین سنگر قدرتش فرو ریخت و برای همیشه به کنار رفت و گوشه نشین شد; هر چند دست از تحریکات پنهانی برنداشت.
.

او تمام این صفات را ـ از طریق تربیت و توارث ـ به فرزندش معاویه و از او به نوه اش یزید منتقل ساخت، و آن دو نیز برنامه های پدر را ـ منتها در شکل دیگر ـ تعقیب کردند هر چند سرانجام با ناکامی مواجه گشتند.
.

ابوسفیان یک مرد بتمام معنی ارتجاعی بود که از جنبش انقلابی پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)سخت بیمناک بود; چرا که اسلام طرحی همه جانبه برای دگرگون ساختن آن جامعه عقب افتاده، و به تمام معنی فاسد داشت; طرحی که با اجرای آن محلّی برای زالوهائی همچون ابوسفیان و دار و دسته اش باقی نمی ماند.
.

و از این جا می توانیم درک کنیم چرا فرزندان و اعقاب او کوشش داشتند رشته های اسلام را پاره کنند و مردم را به آئینهای جاهلی باز گردانند، هر چند در زیر چرخهای آن سرانجام خرد شدند; ولی به هر حال، ضربه های سنگینی بر پیشرفت اسلام و مسلمین وارد ساختند.
.

در برابر قیام مصلح بزرگ جهانی «مهدی» نیز «سفیانی» یا سفیانیها قرار خواهند داشت که با قدرت جهنّمی شان سعی دارند در مسیر انقلاب راستین مهدی وقفه ایجاد کنند; زمان را به عقب برگردانند یا لااقل متوقّف سازند; از بیداری و برچیده شدن نظامهای ظالمانه طبقاتی به نفع استثمار کنندگان جلوگیری کنند.
.

تفاوتی که «سفیانی» با «دجّال» دارد شاید بیشتر در این است که دجّال از طریق حیله و تزویر و فریب، برنامه های شیطانی خود را پیاده می کند، امّا سفیانی از طریق استفاده از قدرت تخریبی وسیع خود این کار را انجام می دهد; همانگونه که در اخبار آمده است که او نقاط آبادی از روی زمین را زیر پرچم خود قرار خواهد داد. [4]  که نظیر آن را در حکومت ابوسفیان و معاویه و یزید در تاریخ خوانده ایم.
.

هیچ مانعی ندارد که سفیانی آخر زمان که در برابر مصلح بزرگ جهانی «مهدی» قیام می کند از نواده های ابوسفیان باشد و شجره نامه و نسبش به او منتهی گردد، همانطور که در اخبار آمده است; ولی مهمتر از مسأله نسب این است که برنامه های او و صفات و مشخّصات و تلاشها و کوششهایش همه مانند ابوسفیان است و روشی همسان او دارد.
.

این «سفیانی» مانند همه ابوسفیانها و همه سفیانیهای دیگر، سرانجام در برابر جنبش انقلاب جهانی مهدی(علیه السلام) به زانو در خواهد آمد و تلاشها و کوششها و نقشه هایش نقش بر آب خواهد شد.
..

از همه مهمتر آن است که باید مردم «دجّالها» و «سفیانیها» را بشناسانند. این سفیانیها گذشته از نشانه هایی که قبلا گفتیم نشانه دیگری نیز دارند که نمونه اش در تاریخ اسلام بروشنی دیده می شود، و آن این که:

صلحا و شایستگان را از صحنه اجتماع کنار می زنند و افراد ناصالح و مطرود را به جای آنها قرار می دهند.
.

«بیت المال» را ـ چنانکه در حکومت دودمان ابوسفیان آمده ـ میان حواشی و طرفداران خود تقسیم می کنند; طرفدار انواع تبعیضها، تحمیق ها و پراکندگیها هستند و با این مشخّصات می توان آنها را شناخت و شناساند.
.

..

«دجّالها» صفوف ضدّ انقلابی مرموز را تشکیل می دهند، و «سفیانیها» صفوف ضدّ انقلابی آشکارا، و هر دو، در واقع یک موضع دارند در دو چهره مختلف، و تا صفوف آنها در هم شکسته نشود تضمینی برای «پیشرفت» و «بقای» انقلاب نیست.
.

...

میان شیعه معروف است که او از اولاد عنبسه پسر ابوسفیان است و شاید از این رو آن را عیینه دانسته اند که کلمه عیینه در روایت با عنبسه اشتباه شده است. و در روایتی دیگر که شیخ طوسی آن را روایت کرده است وی را از فرزندان عتبه پسر ابوسفیان یاد می کند.
[5] و فرزندان ابوسفیان پنج نفرند: عتبه، معاویه، یزید، عنبسه و حنظله.
.

ولی در یکی از نامه های امیرمؤ منان (علیه السلام) به معاویه، بطور صریح آمده است که سفیانی از فرزندان معاویه است.
.

«ای معاویه، مردی از فرزندان تو، بدخوی و ملعون و سبک مغز و ستمکار و واژگون دل و سختگیر و عصبانی است. خداوند رحمت و مهر را از قلب او برده است دائی های او همچون سگ خون آشام اند. گوئیا من، هم اینک او را می بینم اگر می خواستم او را نام می بردم و توصیف می کردم که او پسری چند ساله است، لشکری به سوی مدینه گسیل می دارد. آنها وارد مدینه می شوند و بیش از اندازه دست به کشتار و فحشاء می زنند در این حال مردی پاک و پرهیزکار از آنها فرار می کند، کسی که زمین را از عدل و داد سرشار
خواهد ساخت همانگونه که از ظلم و ستم لبریز شده است و من نام او را می دانم و می دانم که در آن روز چند سال دارد و نشانه اش چیست.»

..

از امام باقر (علیه السلام) نقل شده است که فرمود:
.

«او از فرزندان خالد پسر یزید پسر ابوسفیان است» [6]
.

و ممکن است جدش عنبسه یا عتبه یا عیینه یا یزید از نسل معاویه پسر ابوسفیان باشد که در این صورت اشتباه، برطرف می شود.
.

.

از امام باقر (علیه السلام) روایت شد است که فرمود:
. .

«اگر سفیانی را مشاهده کنی، در واقع پلیدترین مردم را دیده ای. وی دارای رنگی بور و سرخ و کبود است، هرگز سر به بندگی خدا فرو نیاورده مکه و مدینه را ندیده است می گوید: پروردگارا انتقام من با آتش ‍ است.» [7]




ادامه دارد....



(1)     بحار الانوار/ ج 53/ص 182، 190، 192، 206، 208، 209
(2)     بحار الانوار/ ج 52/ص182
(3)     بحار الانوار/ ج 52/ص 190
(4)     بحار الانوار/ ج 52/ ص26
(5)     بحار الانوار/ ج 52/ص212
(6)     نسخه خطی ابن حماد/ ص75
(7)     بحار الانوار/ج52/ص 354
جمعه 8/7/1390 - 10:28
مهدویت
آیا جورج بوش همان دجال است ؟

در پنج سال اخیر وی كلیدهای رهایی مردم تگزاس از فقر و تنگدستی را در دست داشت اما با غروری كاذب سهم طبقات ثروتمند تگزاس در پرداخت مالیات را كاهش داد و از این راه آنها را مبلغان انتخاباتی خود كرد .

اشاره : موجی كه در آستانه سال 2000میلادی در زمینه آخرالزمان شناسی و گرایش به طرح موضوعات مرتبط با آخرالزمان در غرب برخاست ، نه تنها فروكش نكرده بلكه روز به روز بر دامنه آن افزوده می شود . امروزه پایگاهها ی متعددی در اینترنت ، به موضوع آخرالزمان، نشانه های آن و تطبیق آنها با رویدادهای اجتماعی ، سیاسی ، نظامی و زیست محیطی جهان پرداخته اند و تلاش می كنند به صورت روز آمد آخرین تحولات مرتبط با این موضوع را منعكس كنند .

به منظور آشنائی خوانندگاه عزیز موعود با فضای حاكم بر مقالات و مطالبی كه با موضوع آخرالزمان در اینترنت منتشر می شود ، از این شماره برخی از این مقالات را ترجمه و در مجله عرضه می كنیم .

گفتنی است كه نقل این مقالات به معنای تأیید محتوا و مستندات آنها نیست .

مقدمه مترجم :

اخیرا در یكی از سایت های اینترنتی خبری با این مضمون به چاپ رسیده است كه:( جورج بوش دجال است!) .

در این مقاله اینترنتی تلاش شده كه با استناد به علم اعداد (Numberollgy) ، پیشگوئی های (نوستر اداموس ) طرفداری فرقه شیطان پرستان و ساحران از بوش ( در جریان انتخابات ) و پیشگوئی های كتاب مقدس به نوعی این نكته القا شود كه ( جورج بوش ) همان دجال و یا ( آنتی كریست ) ذكر شده در كتاب مقدس است . در این مقاله در حد حوصله خوانندگان محترم نكات مهم و حائز اهمیت و جالب توجه این مقاله و اسناد آن را یك به یك عنوان می كنیم . اما قبل از پرداختن به اسناد ، بیوگرافی خاصی را كه از (George Bush)در ابتدای این مقاله ارایه شده ذكر می كنیم ، سپس به مستندات می پردازیم .

(او كسی است كه كوكائین مصرف می كرده و دوستانش او را به عنوان یك الكلی عیاش بدخلق می شناسند. او شكست های تجاری متعددی داشته كه به كمك دوستان ثروتمندش از آنها خلاصی یافته است . وی فرماندار ایالت تگزاس بوده و در طول فرمانداری او در تگزاس بدترین اخبار از این ایالت گزارش شده است كه به چند مورد آن اشاره می كنیم كه ( تگزاس دارای باالترین آمار كودكان فقیر (2/26 درصد) در بین ایالات متحده است و( 5/24 درصد) مردم این ایالت از بیمه درمانی برخوردار نیستند . مطالعات اخیر وزارت كشاورزی در مورد ایالت تگزاس نشان می دهد كه 5 درصد از خانواده های تگزاس اكثر اوقات چیزی برای خوردن پیدا نمی كنند.

این ایالت كمترین هزینه سرانه خدمات اجتماعی را نسبت به دیگر ایالت ها داراست. در پنج سال اخیر وی كلیدهای رهایی مردم تگزاس از فقر و تنگدستی را در دست داشت اما با غروری كاذب سهم طبقات ثروتمند تگزاس در پرداخت مالیات را كاهش داد و از این راه آنها را مبلغان انتخاباتی خود كرد. تگزاس بیشترین درصد بازداشت ها و زندانی ها را داراست. در تگزاس برای یك سیاه آمریكائی 6 برابر یك سفید پوست احتمال دریافت حكم اعدام وجود دارد، تا یك سفید پوست برای كشتن یك سیاه پوست.

در تگزاس برای اولین بار پس از جنگ های داخلی یك خانم (Karla faye Tucher) به مجازات اعدام محكوم شد. و اما اسناد مورد بحث :

سند اول :

تشخیص دجال از طریق علم اعداد

در انجیل برای اینكه آیا شخصی دجال است و یا خیر ، راهی از طریق علم اعداد داده شده است.

1 – انجیل می گوید این عدد 666 و مربوط به یك مرد است. روش كار به این شكل است كه به هر یك از حروف لاتین از A تا Z از 1 تا 26 را اختصاص می دهند كه اگر این اعداد را برای نام جورج دبلیو بوش محاسبه كنیم چنین می شود :

7 + 5+15+18+7+5 برای جورج ، 18+5+11+12+1+23برای دبلیو (Walker) و 8+19+21+2 برای بوش كه جمع همه آنها می شود 177=7+7+1=15=5+1={6}كه این اولین شش ماست .

دومین شش را می توان از روی تاریخ تولد وی یعنی 6 جولای 1946 به دست آورد. به این ترتیب كه اگر ارقام جولای را كه هفتمین ماه میلادی است به بقیه اعداد به این شكل جمع كنیم 7+6+1+9+4+6=33می شود 33=3+3={6} كه دومین شش را به دست می آوریم.

سومین شش را می توان با توجه به این مطلب كه هدف ابتدایی دجال غلبه بر كل جهان و تقدیم آن به شیطان است و اولین قدم در این را فرمانداری تگزاس بوده است پیدا كرد. بوش برای اولین بار در هشتم نوامبر 1994 به فرمانداری تگزاس انتخاب شد كه باز هم اگر ارقام این تاریخ را با هم جمع كنیم خواهیم داشت :

1+1+8+1+9+9+4=33

33=3+3={6} كه مجددا سومین 6 را با ما می دهد.

حال اگر تاریخ ریاست جمهوری رسیدن وی را نیز در نظر بگیریم كه 20 ژانویه 2001 بوده است مجددا به عدد 6 می رسیم كه می توانیم آن را جایگزین سومین عدد شش مربوط به دوران فرمانداری او كنیم .

1+1+0+2+0+0+1={6}

شاید برایتان حیرت انگیز باشد كه چرا پدر وی به هنگام نامگذاری او نام هربوت را قبل از كلمه (Walke) از نام وی حذف كرد؟ آیا آن راهی برای پیشكش پسرش به شیطان نبوده است؟

George= 6 حرف ، WALKER= 6 حرف ، BUSHJR ریشه آلمانی آن Busche نیز دارای شش حرف است كه دوباره سه شش را تشكیل می دهد.

اگر هنوز متقاعد نشده اید باید بدانید كه شانس رخداد چیزی شبیه به حالت فوق به طور اتفاقی و تصادفی 1 در 000/000/000/100 است كه بیش از 16 برابر كل جمعیت بشر است. حال اگر باز هم تصور می كنید كه این یك تصادف است بد نیست به این ضرب المثل و به تبع آن دومین سند دقت كنید كه می گوید: ( شخصی را از طرفدارانش بشناس ) .

سند دوم :

حمایت گروه های شیطان پرست

وی در طول دوران مبارزان اولیه اش در گروههای شیطان پرست نیوهامپشایر حضور یافت و این واقعه ای بود كه به طور گسترده در رسانه های خبری پوشش داده شد و این در حالی بود كه یك تجمع نفرت آور از ساحره ها و جادوگران از سراسر نیواینگلند گردهم آمدند تا صعود وی به مقام ریاست جمهوری را پیش بینی كرده و جشن بگیرند.

سند سوم :

پیشگویی های نوسترآداموس

میشل نوستر اداموس (1566 – 1503 م ) یك پزشك و منجم فرانسوی بود كه كتابی با بیش از 900 پیشگوئی درباره حوادث فرانسه و كل جهان نگاشته است. وی پیشگوئی های خود را به صورت مصراع های آهنگین نگاشته كه هب دلیل برخورداری از دقت زیاد بسیار مورد توجه بوده اند. یكی از پیشگوئی ها كه اخیرا در اینترنت نیز وارد شده این است كه :

هزاره می آید، ماه دوزادهم، در خانه نیرومندترین قدرت و آدم سبك مغز روستایی می آید تا ادعای رهبری كند. وی سپس ادامه می دهد :

یك فرد مشكوك از سلطنت دور می شود با اینكه عده زیادی از آن حمایت می كنند و او رای عمومی را به دست می آورد اما گروهی اجازه نمی دهند كه او حكمفرما شود.

این مطلب به نظر می رسد كه تماما در مورد (آل گور) رقیب بوش باشد وی اضافه می كند به حكومت رسیدن بوش مصادف با آمدن ستاره دنباله داری است به نام Hale Bop. سال های 95 تا 97 : یعنی زمان شروع و آغاز مقدمات مبارزات انتخاباتی بوش و سال 97 : یعنی زمانی كه از وی به عنوان نامزد ریاست جمهوری سخن به میان آمد آخرین حد روشنائی این ستاره دنباله دار بود. او در ادامه می گوید:

پس از روی كار آمدن وی قتل عام شدیدی صورت می گیرد و صدها تن به انتقام بر می خیزند و سپس كسی می اید {از طرفداران بوش } كه مانند (هانی بال ) است .

هانی بال ژنرال سیاهی بود كه با فیل هایش برای تسخیر روم حركت كرد اما در نهایت شكست خورد ، در اینجا (كولین پاول ) سیاه پوست كه هب طرف عراق (بابل ) حركت می كند مورد نیاز است. قابل ذكراست كه این پیش گویی ها با تفصیلات بسیاری ادامه می یابد كه مجال پرداختن به همه آنها و توضیح دقیق و با جزئیات انها نیست و در صورت علاقه خوانندگان متن اصلی آن قابل ارایه است .

سند چهارم :

پیشگوئی های انجیل

این پیش گویی ها بر اساس مكاشفه عجیب دانیال نبی است كه تعبیر آن این چنین است:

وی ( دانیال نبی ) می گوید: در ایلام {susa سمت مشرق بابل در عراق } در پیش روی خود قوچی دو شاخ را دیدم { اشاره به صدام حسین } و شاخ های وی بلند بودند { اشاره به اینكه او چهارمین ارتش ثدرتمند جهان را داشت }. یكی از شاخ های بلندتر از دیگری بود و بعدا بلندتر شد { اشاره به نیروه های نظامی عادی و گارد جمهوری عراق دارد كه بعدا شكل گرفت و به هفت لشكر تقسیم شد } این قوچ را می دیدم كه به سمت شمال {كردها و ایران } و جنوب {كویت } حمله می كند. و هیچ نیروئی نمی توانست او را از این اعمالش باز دارد. او به بزرگترین قدرت در منطقه تبدیل شد. در حالی كه به این قوچ می اندیشیدم. ناگهان بزی با یك شاخ از غرب آمد در حالی كه تمام كره را می پیمود بدون اینكه زمین را لمس كند {اشاره به جورج دبلیو بوش و نیروی هوایی وی دارد } او به طرف قوچ دو شاخ آمد و به او با خشم زیاد حمله كرد و قوچ توانایی ایستادگی در برابر آن را نداشت. و بز پشت او را به زمین زد. بز خیلی بزرگ و برتر شد اما با وجود قدرتش شاخش شكسته بود {جورج بوش پدر به خاطر تصویب حمله هوایی آمریكا به عراق یكسال بعد ریاست جمهوری را از دست داد}. به جای شاخ قبلی وی چهار شاخ رشد كرد{ وی سه پسر و یك دختر داشت كه به دلیل(لوسمی 2 ) فوت } و به جای آنها شاخ دیگری رشد كرد { اشاره به جورج دبلیو بوش } كه ثروتمند بود و به طرف غرب و جنوب رفت { وی بیشتر دوران جوانی خود را در قماربازی و شراب خواری گذراند و بعدها به فرمانداری تگزاس رضایت داد و سپس به رئیس جمهوری رسید} و به طرف سرزمین زیبا { یعنی خاورمیانه } لشگر كشی كرد. او خود را برتر از همه و به عنوان رهبر گروه خود معرفی كرد {رهبر ائتلاف عدالت بی پایان } و بعد من شنیدم كه فرد مقدسی به فرد مقدس دیگر می گفت: چقدر طول می كشد تا رویایی دانیال تحقق یابد. او جواب داد 2300 روز و شب و این جنگ {جنگ خاورمیانه } شش و نیم سال به طول خواهد انجامید كه باعث مرگ و میر و خرابی های ناباورانه می گردد. زمانی كه من در حال دیدن این رؤیا بودم و می كوشیدم آن را بفهمم پشت من كسی ایستاد كه مردی بود {در انجیل پسر خدا } عیسی (ع) و به جبرئیل گفت كه جبرئیل به او بگو كه ای پسر ! بدان كه این رویا به اخرالزمان مربوط می شود و این در حالی بود كه او در نزدیكی جایی كه بودم آمد و من هم از ترس به سجده افتادم .

جمعه 8/7/1390 - 10:27
مهدویت
اینم تو یه سایت پیدا کردم:
علایم و نشانه هاى حتمى ظهور امام زمان (عج)

علایم و نشانه هاى حتمى، آن است كه به هیچ قید و شرطى مقیّد و مشروط نیست و قبل از ظهور باید واقع شود با استفاده از روایات معصومینع علایم حتمى الوقوع عبارتند از:

1ـ امام صادق ع فرمود:

پیش از ظهور قائم (عج) پنج نشانه حتمى است: خروج یمانى و سُفیانى، صیحه آسمانى، قتل نفس زكیّه، و فرو رفتن در بیابان.

2 ـ و نیز در جاى دیگر امام صادق ع فرموده است:

وقوع ندا از امور حتمى است و سفیانى از امور حتمى است و یمانى از امور حتمى است و كشته شدن نفس زكیه از امور حتمى است و كف دستى كه از افق آسمان بیرون مى آید، از امور حتمیه است.

و اضافه فرمود:

و نیز وحشتى در ماه رمضان است كه خفته را بیدار مى كند و شخص بیدار را به وحشت انداخته و دوشیزگان پرده نشین را از پشت پرده بیرون آورد.

3 ـ حضرت على ع از رسول خدا ص روایت نموده كه فرمود: ده چیز است كه پیش از ظهور به وقوع خواهد پیوست.

1ـ سفیانى ;

2 ـ دجّال ;

3 ـ دخان ;

4ـ دابّه ;

5 ـ خروج قائم ;

6 ـ طلوع خورشید ازمغرب ;

7 ـ نزول عیسى ;

8 ـ خسوف در مشرق ;

9 ـ خسوف در جزیرة العرب ;

10 ـ آتشى كه از مركز عدن شعله مى كشد و مردم را به سوى بیابان محشر هدایت مى كند.

جمعه 8/7/1390 - 10:27
مهدویت
سم الله الرحمن الرحیم


ظهور امام زمان (عج) پنج نشانه حتمی دارد و آن عبارتست از: قیام یمنی، خروج سفیانی، ندای آسمانی، فرورفتن سپاهی در یمن و کشته شدن نفس زکیه.




نـشانه های تخلف ناپذیر ظهور امام مهدی علیه السلام که بی هیچ تردیدی مقارن ظهور آن حضرت رخ خواهند داد و ارتباط گسست ناپذیری با آن دارند، پنج نشانه اند.


بـرخی از این پنج نشانه، اندکی پیش از ظهور و برخی چند ماه پس از آمدن آن گرامی و برخی اندکی پیش از قیام نجات بخش و جهانی آن حضرت ، پدیدار خواهند شد.


در ایـن مـورد، روایـات بـسـیـاری وارد شده است که با اندک تفاوت در ترتیب پیدایش این علایم و نشانه ها، آنها را نشان می دهد. نـخست، برخی از روایات را که این علایم پنجگانه را به صورت کوتاه ترسیم می کـنـد مـی آوریـم، آنگاه هر کدام از آن نشانه ها را با توضیحی که در روایات در مورد آن آمده و تفسیر مناسبی که به ذهن می رسد، ترسیم می نماییم.


امام صادق علیه السلام در این مورد فرمود: خـمـس قـبل قیام القائم علیه السلام : الیمانی و السفانی و المنادی ینادی من السماء و خسف بالبیداء و قتل النفس ‍ الزکیة .(1) پیش از قیام مهدی علیه السلام پنج رخداد بزرگ در پیش خواهد بود:


1 ـجنبش ترقی خواهانه مرد یمنی،2 ـ جنبش ارتجاعی سفیانی، 3 ـ ندای روح بخش آسمانی، 4 ـ فرو رفتن زمین، 5 ـ قتل نفس زکیه


امام در ادامه فرمود: قـبـل قـیـام القـائم خـمـس عـلامـات مـحـتـومـات : الیـمـانـی و السـفـیـانـی و الصـیـحـة و قتل النفس الزکیة و الخسف بالبیداء.(2) پیش از قیام قائم ، پنج علامت و نشانه مهم در پیش خواهد بود: جـنـبـش مـردم تـرقـی خـواه یـمـنـی، جـنـبـش ارتـجـاعـی سـفـیـانـی، نـدای آسـمـانـی، قتل نفس زکیه و فرو رفتن زمین.


و نیز فرمود: النداء المحتوم و السفیانی من المحتوم و خسف البیداء من المحتوم و الیمانی من المحتوم و قتل الفنس الزکیه من المحتوم .(3) نـدای آسـمـانـی بـه هـنگامه قیام قائم ، جنبش ارتجاعی سفیانی ، جنبش مترقی مرد یمنی ، فرو رفتن زمین و دیگر، کشته شدن نفس زکیه ، این پنج نشانه ، از علایم قطعی ظهورند.


پی نوشت:

1- اکـمال الدین ، صدوق ، ج 2، ص 649، غیبت طوسی ، ص 267، با اندک تفاوت در ترتیب علائم پنجگانه و بحارالانوار، ج 52، ص 203.
2- اکمال الدین ، ج 2، ص 650 و بحار الانوار، ج 52، ص 204.
3- غیبت نعمانی ، ص 252 و 257، و بحارالانوار، ج 52، ص 233.
جمعه 8/7/1390 - 10:26
اخلاق

صداقت چیست؟

 

 

 

 

1.    با خود صداقت داشته باشید. آنگاه همچون چرخه ی طبیعی فرا رسیدن روز از پی شب ، خواهید دید كه با دیگران نیز نمی توانید صادق نباشید.

2.   صداقت نخستین بخش كتاب عشق است.

3.    آنچه هستید شما را بهتر معرفی می كند تا آنچه می گویید.

4.    چه بهتر كه ناموفق باشیم با افتخار ، ولی موفق نباشیم با دروغ و تقلب.

5. ضرر را بر منفعت غیر مشروع ترجیح دهید ، ضرر تلخ است ولی آنی است ، در حالی كه منفعت غیر مشروع وجدان شما را همواره می آزارد.

6.    انسان را به لحاظ قدرت اخلاق و روحش مورد قضاوت قرار می دهند.

 

 

 

 

7.    رستگاری تو در عمل دیگران تجلی پیدا نمی كند. بلكه درعكس العمل تو ظاهر می شود.

8.    از سخنان خود عادل شمرده خواهی شد و از سخن های تو بر تو حكم خواهد شد.

9.    اگر با صداقت زندگی كنید هدف زندگی كردن را می آموزید.

10 . بخشش هنگامی آسان می شود كه ما بتوانیم دیگران را بشناسیم و به ضعف های خودمان و این كه ما نیز امكان اشتباه كردن داریم معترف باشیم.

11 . صداقت نخستین فصل دفتر دانایی است .

 

 

12 . صداقت بهترین منش است.

جمعه 8/7/1390 - 10:21
دانستنی های علمی

ترس ریشه روانی دارد

یك روانشناس بالینی گفت: ترس در دوران بزرگسالی كه به ترس‌های بیمار گونه شهرت دارند، ‌ناشی از تربیت غلط والدین است.

راحله فروغی كارشناس ارشد روانشناسی بالینی و روان درمانگر در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این كه ترس یك هیجان منفی است كه سازنده و مخرب می‌باشد، افزود: ترس یك جزء كوچكی از بیماری افسردگی یا وسواس به شمار می‌رود كه می‌توان زیر مجموعه بیماریهای روانی عنوان كرد.

وی با بیان این كه ترس در بیشتر موارد عامل درونی دارد، ‌اظهار كرد: ترس در انواع مختلف خود به یكدیگر تعمیم داده می‌شوند.

فروغی با بیان این كه ترس ریشه روانی دارد، ‌تصریح كرد: ترس طبیعی كه در سنین خاصی به وجود می‌آید، چنانچه فرد بتواند آن را كنترل و با محیط وفق دهد، به مرور زمان از بین می‌رود. اما ترس بیمارگونه مدت‌ها با فرد درگیر است.

وی با بیان این كه علت ایجاد ترس از دوران كودكی و نوجوانی سرچشمه می‌گیرد، اذعان داشت: روش‌های غلط تربیتی والدین، اثر مخربی بر روی كودكان دارد كه منجر به تولید ترس می‌شود.

فروغی یكی از روش‌های درمان ترس را شناختن تعارض فرد در جامعه دانست و یادآور شد: افرادی كه دچار ترس هستند، هیچ گاه دست به اقدام جدید نمی‌زنند و همیشه سعی به عادت دارند، زیرا از شكست به شدت هراس دارند.


وی با بیان این كه ترس در اثر ترشح هورمون آدرنالین به مقدار زیاد در مواجهه با هرگونه احساس اضطراب پدید می‌آید، خاطرنشان كرد:‌ ترس دارای چهار بعد شناختی، بدنی، هیجانی و رفتاری است. همچنین برخی ترس‌ها در دوران كودكی بعد از 3 سال به شكل ترس از تاریكی و یا ترس از موجودات خارق العاده بروز می‌كنند، اما ایجاد آن در دوران بزرگسالی مانند ترس از بی اعتنایی دیگران، ترس از جلب توجه و صمیمی شدن كه به ترس‌های بیمارگون شهرت دارند، ناشی از تربیت غلط والدین است.

جمعه 8/7/1390 - 10:18
دانستنی های علمی

ایمنی

نقطه مقابل خوف، امن است. كسی كه از چیز نمی‏ هراسد خود را در برابر آن چیز در امنیت می ‏بیند. نترسیدن از یك چیز به علل مختلفی پدید می ‏آید. ممكن است كسی به این دلیل از چیزی هراس نداشته باشد كه اساسا وجود آن چیز را منكر است و آن را امری موهوم و خیالی می‏ داند. یا به این علت كه آن را در ایجاد حالتی ناخوشایند ضعیف و ناتوان می ‏داند و خود را در مواجهه و مقابله با آن چیز قدرتمند و توانا می ‏داند.
خدا ترسی كامل در دل كسی پدید می ‏آید كه: اولا خدا را با همه صفاتش باور داشته باشد، ثانیا به قدرت خدا در قهر نسبت به بندگان و عذاب آنان معتقد باشد و ثالثا بر ضعف و غفلت خود آگاه باشد و بداند كه قدرت او در برابر خدا ناچیز و بلكه هیچ است.
اگر هر یك از این باورها از میان برود، خوف از دل بنده خارج می‏ شود و خدا ترسی او زایل می ‏گردد. با زوال خداترسی همه آثار آن نیز از میان می ‏رود و راه كمال و سعادت بر بنده مسدود می‏ گردد. اگر كسی فقط رحمت و مغفرت خدا را باور كند و خشم و غضب و انتقام او را فراموش كند، در حقیقت شرط اول خداترسی را از دست داده است؛ یعنی برخی صفات خدا را منكر شده است و خداشناسی او ناقص است و به خداوندی كه جامع صفات كمال است باور ندارد. چنین فردی به كفر نزدیك است و اگر ایمنی او به سبب غفلت نباشد و به سبب انكار اوصاف جلاله پروردگار باشد او را نمی ‏توان مؤمن نامید. كسی كه خود را از مكر خدا در امان می‏ بیند در خسران است:
أفأمنوا مكر اللَّه فلا یأمن مكر اللَّه الا القوم الخاسرون (18)، آیا از مكر خدا خود را ایمن دانستید؟ با آن كه جز مردم زیانكار كسی خود را از مكر خدا ایمن نمی‏ داند.
مقصود از مكر چیست؟ مكر رساندن ضرر یا امری ناخوشایند به دیگری است در حالی كه او غافل است كسی كه به هر دلیل خود را در امان می ‏بیند و خوفی در دل ندارد و درصدد عمل بر نمی ‏آید و جلب رضای خدا نمی‏ كند. چنین فردی ممكن است هر لحظه مشمول عذاب خداوند واقع شود و انتقام الهی او را در بر گیرد و چون خود را در ایمنی می‏بیند از این عذاب و انتقام نیز غافل است و چاره‏ای برای رهایی از آن نمی ‏اندیشد. در نتیجه وقتی عذاب خداوند بر او نازل شود دچار خسران ابدی می ‏شود و تنها اگر خداوند به او لطف نماید، شاید وسیله تذكر و تنبه را برای و فراهم می ‏آورد. از امام صادق(ع) روایت شده است كه: اذا اراد اللَّه عزوجل بعبد خیراً فأذنب ذنباً تبعه بنقمة و یذكره الاستغفار؛(19)، هر گاه خداوند برای بنده‏ای نیكی خواهد پس چون آن بنده گناه كند در پی آن گناه او مصیبتی می رساند و طلب آمرزش را به یاد او می‏ آورد.
اگر بنده این لطف الهی را قدر داند و آمرزش طلبد نجات می ‏یابد و اگر باز هم غفلت او را فرا گیرد و از راه صواب خود باز نگردد، بر جرم و گناه خود افزوده است. هر گاه بنده‏ای گناه كند و حادثه و مصیبتی در زندگی او رخ ندهد، باید اندیشناك شود؛ چرا كه ممكن است خداوند او را مهلت داده باشد تا بار گناه خویش را سنگین‏تر كند. چنان كه در قرآن كریم آمده است: و لا یحسبن الذین كفروا انما نملی لهم خیر لانفسهم انما نملی لهم لیزدادوا اثماً عذاب مهین؛(20)،‌ و البته نباید كسانی كه كافر شده‏اند تصور كنند این كه به ایشان مهلت می‏ دهیم برای آنان نیكوست؛ ما فقط به ایشان مهلت می‏ دهیم تا بر گناه خود بیفزاید و آن گاه عذابی خفت آور خواهند داشت.
از همین روست كه امیرالمؤمنین(ع) ما را این گونه موعظه می ‏فرمایند: یابن آدم اذا رأیت ربك سبحانه یتابع علیك نعمه و انت تعصیه فاحذره؛(21)،‌ ای پسر آدم! چون دیدی پروردگارات نعمت‏ هایش را پی در پی به تو می‏ رساند و تو او را نافرمانی می‏كنی، از او بترس.
احساس ایمنی از مكر خدا، مانع كمال انسان است و احساسی مذموم است؛ زیرا خوف را به كلی از دل زایل می‏كند. ولی حالت اطمینان، بسیار پسندیده است و كسی كه چنین حالتی ندارد دچار اضطراب می‏ شود؛ یعنی خوف او از حد مفید و سودمند تجاوز می ‏كند و از چیزهایی می‏ ترسد كه نباید ترسید و عقل سلیم آن ها را ترسناك نمی‏ داند. اطمینان نیز در صورتی حاصل می ‏شود كه شخص، دفع ضررها و مقابله با چیزهای ترسناك را امكان ‏پذیر بداند. كسی كه به لطف، رحمت و مغفرت خداوند باور دارد و امید را در دل خود زنده نگاه می‏ دارد به اطمینان می‏ رسد.

جمعه 8/7/1390 - 10:17
دانستنی های علمی

روش تحصیل خوف

چنان كه در تعریف خوف معلوم شد، حالت خوف وقتی پدید می‏ آید كه از وقوع یك امر ناخوشایند و خطرناك كه ناخوشایندی و ضرر آن زیاد و دفع آن دشوار است آگاه می‏ شویم. پس آگاهی مهم ‏ترین شرط پدید آمدن خوف است هر چه قوت آگاهی بیشتر و یقین افزون ‏تر باشد احساس خوف قوی ‏تر و آثار خوف بیشتر پدیدار می ‏شود. به این ترتیب گسترش و تقویت آگاهی از امور ترس آور در رابطه انسان با خدا، مرتبه خوف را بالاتر می ‏برد. هر چه یقین خود را به انواع امور ترس آور كه در انواع خوف گفته شد افزایش دهیم خوف ما پایدارتر و شدیدتر خواهد بود یقین به روز جزا و وجود عذاب آخرت وقوف به گناهكار بودن خود، یقین به امكان بروز غفلت در هر لحظه زندگی و یقین به دگرگونی احوال انسان و احتمال سوء عاقبت هر یك به تنهایی می ‏تواند خوف را در دل زنده كند و آثار خوف را پدید آورد. بنابراین یك روش برای تحصیل و تقویت خوف آگاه شدن و تقویت یقین است. روش دیگر رجوع پی در پی به آگاهی‏ ها و یادآوری امور ترس آور است كه این روش را تذكر می‏ نامیم. تذكر به شیوه ‏های مختلفی امكان ‏پذیر است مهم‏ ترین اصل این است كه انسان خود را در معرض امور تذكر دهنده قرار دهد. حضور در مجالسی كه از خوف خود را در معرض امور تذكر دهنده قرار دهد. حضور در مجالسی كه از خوف خدا و احوال قیامت سخن می‏ گویند، یا مطالعه آیات و روایاتی كه قیامت و دیگر امور ترس آور را مطرح می‏ كنند مجالست با انسان‏ هایی كه به راستی خوف خدا را در دل دارند و امثال این موارد، می‏ تواند خوف را در دل تجدید كند، یكی از كارهایی كه خوف را در دل پایدار می‏ كند عمل به مقتضای خوف است. اگر كسی از امور اخروی هراسناك شود و در پی عمل صالح برآید و از گناه پرهیز كند، خوف خود را حفظ و آن را تحكیم می ‏كند؛ ولی اگر گناه كند و عمل صالح را ترك نماید، رفته رفته حالت خوف در او زائل می‏ شود.

جمعه 8/7/1390 - 10:17
دانستنی های علمی

6 - رضایت خداوند

خجسته ‏ترین و زیباترین نتیجه‏ای كه از خداترسی هدیه بنده مؤمن می ‏شود كسب رضای خداست: ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات اولئك هم خیر البریه* جزاؤهم عند ربهم جنات تجری من تحتها الانهار خالدین فیها ابدا رضی اللَّه عنهم و رضوا عنه ذلك لمن خشی ربه؛(17)، همان كسانی كه ایمان آوردند و عمل صالح نمودند آنان بهترین آفریدگانند* پاداش آنان نزد پروردگارشان باغ‏ های بهشت جاودان است كه از زیر درختان آن نهرها روان است همیشه در آن می‏ مانند هم خدا از آن ها خشنود است و هم آن ها از خدا خشنودند؛ و این مقام والا برای كسی است كه از پروردگارش بترسد.

جمعه 8/7/1390 - 10:16
دانستنی های علمی

5 - آخرت نیكو

ترس از خدا انسان را به راه راست هدایت می‏ كند و از اعمال نادرست باز می ‏دارد و انگیزه عمل صالح را پدید می ‏آورد. طبیعی است چنین انسانی خانه آخرت خویش را آباد می ‏كند و در بهشت الهی از روزی ‏های پاكیزه بهره‏ مند می‏شود در آیات 41 و 40 سوره نازعات چنین می ‏خوانیم: و اما من خاف مقام ربه و نهی النفس عن الهوی* فان الجنة هی المأوی؛(16)، و اما كسی كه از ایستادن در برابر پروردگارش هراسید و نفس خود را از هوس بازداشت* پس جایگاه او همان بهشت است.

جمعه 8/7/1390 - 10:16
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته