• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 16
زمان آخرین مطلب : 4753روز قبل
معرفی کتاب و بازی های آموزشی
   اولین كتاب كاملا ایرانی   

كتاب بزرگ سیاست     در مورد سیاست، همه چیز در یك كتاب اولین و جامع ترین نگاه علمی به سیاست در ایران نخستین كتاب سیاسی كاملا مستقل از جریان  ترجمه اولین پایه های تاسیس دانش بومی سیاست درایران اسلامی اولین طراحی هارمونیك از ساختار سازی نظام سیاسی در ایران اولین دانشنامه ی بومی از تعاریف و مفاهیم  دانش  سیاست ناگفته ها ،انحراف ها ،تحریف ها ،آنچه اشتباه گفته شده و آنچه را كه توان استخراج نبوده ؛ همه از سیاست اسلامی در : "كتاب مهندسی سیاست"  در هیاهوی بازار اندیشه ی ترجمه شده ی غرب پیرامون سیاست و در كشاكش تلاش همگان برای رقابت بر سر فهم بیشتر از اندیشه سیاسی متفكران غربی ، استاد حسن امرائی عبدُوَلی با ژرف نگری و جسارت تمام همهی آنجه را كه برای تولید دانش بومی سیاست ضرورت می دید با سالها تلاش و كاویدن مبانی متقن وحیانی و نیز تسلط به علوم لازم برای ترجمه ی زبان وحی به زبان علم و زبان روز ،شالوده ای از دست آورد های این عمق نگری خود را به شكل یك كلیت جامع در قالب كتاب "مهندسی سیاست" ارائه نمود.البته كار در تولید دانش انسانی و اجتماعی و جرأت نظریه پردازی در این حیطه به سادگیِ سخن گفتن پیرامون آن نیست بلكه روندی است بسیار فرساینده كه ساختارهای بسیار پیچده ای از ذهن را به چالش می كشاند.در این راستا قطعاً تولید دانش بومی سیاست سختی هایی به مراتب بیشتر دارد كه ورود در آن نیاز به گستره ای از دانش های متعدد دارد و نیز وسواس ها و حساسیت های خاص خود را دارا می باشد.در چنین وضعیتی كاملاً طبیعی است كه پدیده ی ترجمه و تلاش برای مهارت در آن،یك فرهنگ شده است و میزان اطلاعات و فهم افراد از نظریات و كتب غربی مساوی با سطح سواد سیاسی آنها محسوب می شود.اما این روند جدای از اینكه یك رخداد كاملاً طبیعی است ،یك معضل بسیار بزرگ به حساب می آید كه نمی تواند همچنان جریان داشته باشد چرا كه تولیدات فكری غرب وسایر ممالك فقط در صورتی قابل استناد است كه پاسخ گوی مطالبات متعارف جامعه مقصد باشد.در نظام جمهوری اسلامی ایران كه ملاك و معیار آن مبانی وحیانی است این تولیدات فكری فقط به علت خلاء دانش تدوین شده بومی آنهم برای تعامل با ادبیات مرسوم سیاسی در عرصه بین الملل و نیز اقناع اندیشه های داخلی كاربرد دارد .با این وجود، نا توانی در ورود به این عرصه ،اغلب فعالان و اندیشمندان و اساتید سیاسی را به محور قرار دادن این منابع ،شرطی نموده است.در چنین وضعیتی آقای حسن امرائی عبدُوَلی به عنوان پژوهشگر این عرصه اولین طرح خود را از دانش بومی سیاست در قالب كتاب مهندسی سیاست ارائه نمود ه است البته این كتاب از آنجایی كه گستره ی بسیار وسیعی از سیاست را با توجه به دانش های لازم در این كار ، ارائه نموده است بیشتر به شكل كلیتی جامع و به عنوان یك سنگ اساس در این حیطه مد نظر است.در این كتاب از كلیه علومی كه استفاده شده است (از قبیل روانشناسی سیاسی/فقه سیاسی/فلسفه ی سیاسی/و.....)همه از تولیدات فكری وبومی خود ایشان می باشد.به عنوان مثال ایشان روانشناسی سیاسی تدوین شده ی خود را دارند كه البته در ایران این امر باز برای اولین بار توسط شخص ایشان به عنوان  "روانشناسی سیاسی اسلام" ارائه شده است. در كل "كتاب مهندسی سیاست"،كتابی است كه تمام ناگفته های سیاست اسلامی به شكل یك بیان گذرا و در ساختاری كاملاً هارمونیك به زبان علمی و آكادمیك بیان شده است كه در این میان آقای امرائی را باید اولین و تنها "هارمونیست سیاسی" به حساب آورد.
 
 
جمعه 5/9/1389 - 16:29
سياست
سرقت علمی در ایران پدیده ی دزدی،سرقت،ربودن و هرچیز دیگری كه بتوان آن را نامید،شاید زشت ترین و پلید ترین كاری است كه یك انسان می تواند انجام دهد.تصرف در داشته های دیگران،تصاحب دسترنج و در اختار گرفتن نتیجه ی یك تلاش و یك همت كه شاید هزینه های مادی ویا معنوی زیادی خرج ان شده است و یا دخیل دانستن خود در آنچه دیگران حاصل كرده اند؛بی شك هویتی حیوانی از انسان خلیفةالله به نمایش می گذارد و البته همگان می دانند كه برخی انسانها واقعأ روی حیوانات را سفید كرده اند.اگرچه بحث و حرف دزدی كه پیش می آید اكثر ما بطور ناخودآگاه ماجرایی را در ذهن خودمان تصور می كنبم كه در آن،شخصی پول ویا اموال كسی را به سرقت برده است اما در عصر ما دزدی تنوع بیشتری پیدا كرده است و پا به پای رشد تكنولوژی و پیچیدگی ارتباطات،خوشبختانه این حرفه ی شریف و انسانی در شاخه های متعدد مثل دزدیدن افكار و اندیشه های دیگران ،كاملاً به روز شده و حرف ها برای گفتن دارد.بیچاره شخص گرسنه ای كه برای سیر كردن شكم خود دست به دزدی می زند یا برای خانواده ی خود دست وپایی می كند تا مایحتاج اونها را تأمین كند،بی جهت و بی دلیل دزد خوانده می شود در حالی كه در روزگار ما این نوع دزدی واقعاً شرف دارد به دزدی هایی كه اصطلاحاً ما به اونا دزدی های آكادمیك می گوییم.واما دزدی های آكادمیك:شاید تا به حال این ماجرا راشنیده باشید كه انوری(شاعر مشهور) در یكی از بلاد می رفت ،در مكانی جماعتی را دید كه شخصی برای آنها شعر می خواند،جالب اینجاست كه آن شخص خود را انوری نامیده بود....كاملاً درسته به این نوع سرقت اصطلاحا سرقت ادبی می گوییم.اما سرقت علمی یا دزدی های آكادمیك به دزدی هایی گفته می شود كه یك استاد دانشگاه یك نویسنده یا یك چهره ای كه در جایگاهی علمی فرار گرفته به طرق مختلف نوشته ها،افكار و اندیشه های دیگران را به اسم خود ارائه دهد كه البته این كار بسیار با ظرافت انجام می شود مثلاً:1-استاد دانشگاهی كه موضوعی را به دانشجویان خود برای تحقیق ارائه می دهد اما هدف از تحقیق فقط یك بهانه است كه آن استاد محترم به راحتی و كاملاً رایگان حاصل اندیشه و تفكرات دانشجویان خود را در فالب یك مقاله ی علمی یا یك كتاب و یا یك سخنرانی در یك همایش مهم به نام خود وبه پای خود ارائه دهد و لذتش را ببرد و برای رد گم كردن همان مطالب را با كمی تغییر و اضافه كردن یك سری كلمات آنچنانی به دانشجویان اما این بار با تأكید بر علم دزدی خود بر می گرداند. 2-شخصی كه ادعای نویسندگی می كند ویك كتاب از نویسنده ی دیگری می خواند اما ضمن اینكه ان كتاب را رد می كند در كتاب خود از مطالب ان با پس و پیش كردن جملات استفاده ی كافی و وافی را می برد.3-همایش را در نظر بگیرید كه بانیان آن در بوق تبلیغات آن را بزرگ می كنند و فراخوان گسترده ای به راه می اندازند ،بعد از اینكه مطالب و آثار دیگران را دریافت نمودند از آنجایی كه اساتید و داوران این همایش همان نویسنده ی دزد وهمان استاد دانشگاه دزد می باشند اینجا هم نفر برتر و برگزیده یا یكی از خود انها است یا از صنف آنها، از طرف دیگر مطالب خوانده شده گلجین می شود ودر قالب كتاب و مقاله به اسم خود شخص شخیص آنها منتشر می شود انگار نه انگار كه ان مطالب نتیجه ی زجر ها و زحمات دیگران است البته مهم نیست،فقط مهم این است كه وجه ی علمی آقایان لطمه نخورد چون یك داور همایش وی ك استاد دانشگاه باید نویسنده هم باشد ، باید كتاب منتشر شده هم داشته باشد،باید سخنرانی هم بكند،باید در برنامه های تلوزیونی هم به عنوان نویسنده استاد و پژوهشگر هم دعوت بشود.حالا تصور بفرمایید در كشور ما بحث بومی سازی علوم انسانی پیش آمده است و پروژه ها ،پژوهشكده ها و مراكز زیادی به این دلیل و برای اینكار به وجود آمده و می آید،آیا دانش های بومی را این افراد دزد و استاد دانشگاه و یا داور همایش می خواهند تولید كنند ؟؟؟اگر به این قضیه نگاه علمی داشته باشیم می دانیم كه با این وضعیت ،تولید دانش بومی انسانی فقط یك رؤیا است ؛1-چراكه علم بومی انسانی یك فرایند سیستمی است و این فرآیند فقط توسط سیستم تولید شده ی سامانه ی فكری واحد انجام می شود در حالیكه این افراد دارای اندیشه ای سرقتی و تآلیف شده هستند كه از نظر علمی مؤلفه های اندشه ی آنها در بیشتر موارد دارای تناقض است و این وضعیت با خصوصیت سیستمی تولید دانش بومی در تضاد است. اما سؤالات بنیادی:1-آیا یك استاد دانشگاه حتماً باید نویسنده باشد و كتاب منتشر شده داشته باشد؟2-آیا برای تولید دانش بومی افراد باید مدرك دانشگاهی داشته باشند؟3-اصلاً آیا افرادی كه مدرك دانشگاهی دارند ویا استاد دانشگاه هستند با سوادندیا به عبارت دیگر آیا سواد یعنی مدرك دانشگاهی یا یعنی استاد دانشگاه بودن؟3-آیا نویسنده باید مدرك دانشگاهی داشته باشد؟4- جواب سؤالات بالا:خیر؛تولید دانش بومی در حیطه علوم انسانی هیچ قانون وقاعده ی آكادمیكی را نمی پذیرد بلكه تولید دانش بومی انسانی رخدادی است قالب گریز و سنت شكن كه در فرآیندی سیستمی منجر به تولید محصولی آكادمیك می شود كه در تولید این محصول آكادمیك از هیچ قاعده ی جاری و معمول آكادمیكی استفاده نمی شود.     نقل از: سیاست پرداز www.siasatpardaz.emodiran.com     
جمعه 5/9/1389 - 15:40
سياست

بنیانگذار دانش بومی سیاست و مؤسس روانشناسی سیاسی

چشنواره فارابی از جدال با اندیشمند جوان لرستانی باز ماند!؟

 تولید دانش در ایران پس از فروغ چراغ فناوری ،در عنایت و توجه به آن سرعت بیشتری گرفت و در این رویكرد یك بازوی تولید دانش بومی یعنی بومی سازی دانش های انسانی_اجتماعی نیز بنا به ضرورت مورد بررسی قرار گرفت و حركاتی هرچند جزئی در این حیطه انجام گرفت كه البته دست آورد مطلوب قابل عرضه ای نداشت و فقط در حد رأی و نظر بود اما با این حال نگاه بارز و برجسته به این بخش تا حال حاضر را می توان جشنواره فارابی دانست كه در مقابل جشنواره خوارزمی وبه نیت پیشبرد علوم انسانی در مقابل رشته های دانش بنیان تاسسی شد.اما با ابراز تأسف باید عرض نمود كه این جشنواره همچنان از هدف خود دور بوده و فقط در قلمرو نگاه های كوتاه و كم عمق ،صرفاً نگاه های آماری و تحلیلی را مورد پذیرش قرار داده است كه این یعنی:1-از هدف جشنواره فارابی تعریف درستی ارائه نشده است.2-جشنواره عملاً از رهیافت به یك تعریف در ست ناتوان بوده است3-درك تولید بومی دانش انسانی برای مسؤلین سنگین وغیرقابل دریافت بوده است.4-سایه ی علوم انسانی ترجمه شده بر سر تفكر بومی سازی همچنان سنگینی می كند.5-خود محوری و نگاه اسبتدادی به آثار تولید شده مانع از پیشبرد این هدف است.6-رابطه بازی و سیاسی كاری ملاك قرار گرفته است.7-مقام و منصب و نام ونشان ها حرف اول را می زنند.و ده ها علت و دلیل دیگر كه همه متوجه عملكرد بسیار ضعیف و غیر علمی این جشنواره است و آن را فاقد اعتبار و ارزش علمی كرده است.استاد حسن امرائی عبدُوَلی بزرگترین صاحب نظر در دانش سیاست اسلامی و صاحب نظر در بومی سازی علوم انسانی پس از اعلام نتایج داوری جشنواره فارابی ،به آن اعتراض نموده و صراحتاً مسؤلین جشنواره فارابی و داوران بخش علوم سیاسی این جشنواره را به پاسخگویی و مناظره دعوت كرد كه با سكوت مسؤلین و داوران مواجه شد.براستی چرا؟؟؟

 

جمعه 21/8/1389 - 10:52
سياست
      كتاب بزرگ سیاست     در مورد سیاست، همه چیز در یك كتاب اولین و جامع ترین نگاه علمی به سیاست در ایران نخستین كتاب سیاسی كاملا مستقل از جریان  ترجمه اولین پایه های تاسیس دانش بومی سیاست درایران اسلامی اولین طراحی هارمونیك از ساختار سازی نظام سیاسی در ایران اولین دانشنامه ی بومی از تعاریف و مفاهیم  دانش  سیاست ناگفته ها ،انحراف ها ،تحریف ها ،آنچه اشتباه گفته شده و آنچه را كه توان استخراج نبوده ؛ همه از سیاست اسلامی در : "كتاب مهندسی سیاست"  در هیاهوی بازار اندیشه ی ترجمه شده ی غرب پیرامون سیاست و در كشاكش تلاش همگان برای رقابت بر سر فهم بیشتر از اندیشه سیاسی متفكران غربی ، استاد حسن امرائی عبدُوَلی با ژرف نگری و جسارت تمام همهی آنجه را كه برای تولید دانش بومی سیاست ضرورت می دید با سالها تلاش و كاویدن مبانی متقن وحیانی و نیز تسلط به علوم لازم برای ترجمه ی زبان وحی به زبان علم و زبان روز ،شالوده ای از دست آورد های این عمق نگری خود را به شكل یك كلیت جامع در قالب كتاب "مهندسی سیاست" ارائه نمود.البته كار در تولید دانش انسانی و اجتماعی و جرأت نظریه پردازی در این حیطه به سادگیِ سخن گفتن پیرامون آن نیست بلكه روندی است بسیار فرساینده كه ساختارهای بسیار پیچده ای از ذهن را به چالش می كشاند.در این راستا قطعاً تولید دانش بومی سیاست سختی هایی به مراتب بیشتر دارد كه ورود در آن نیاز به گستره ای از دانش های متعدد دارد و نیز وسواس ها و حساسیت های خاص خود را دارا می باشد.در چنین وضعیتی كاملاً طبیعی است كه پدیده ی ترجمه و تلاش برای مهارت در آن،یك فرهنگ شده است و میزان اطلاعات و فهم افراد از نظریات و كتب غربی مساوی با سطح سواد سیاسی آنها محسوب می شود.اما این روند جدای از اینكه یك رخداد كاملاً طبیعی است ،یك معضل بسیار بزرگ به حساب می آید كه نمی تواند همچنان جریان داشته باشد چرا كه تولیدات فكری غرب وسایر ممالك فقط در صورتی قابل استناد است كه پاسخ گوی مطالبات متعارف جامعه مقصد باشد.در نظام جمهوری اسلامی ایران كه ملاك و معیار آن مبانی وحیانی است این تولیدات فكری فقط به علت خلاء دانش تدوین شده بومی آنهم برای تعامل با ادبیات مرسوم سیاسی در عرصه بین الملل و نیز اقناع اندیشه های داخلی كاربرد دارد .با این وجود، نا توانی در ورود به این عرصه ،اغلب فعالان و اندیشمندان و اساتید سیاسی را به محور قرار دادن این منابع ،شرطی نموده است.در چنین وضعیتی آقای حسن امرائی عبدُوَلی به عنوان پژوهشگر این عرصه اولین طرح خود را از دانش بومی سیاست در قالب كتاب مهندسی سیاست ارائه نمود ه است البته این كتاب از آنجایی كه گستره ی بسیار وسیعی از سیاست را با توجه به دانش های لازم در این كار ، ارائه نموده است بیشتر به شكل كلیتی جامع و به عنوان یك سنگ اساس در این حیطه مد نظر است.در این كتاب از كلیه علومی كه استفاده شده است (از قبیل روانشناسی سیاسی/فقه سیاسی/فلسفه ی سیاسی/و.....)همه از تولیدات فكری وبومی خود ایشان می باشد.به عنوان مثال ایشان روانشناسی سیاسی تدوین شده ی خود را دارند كه البته در ایران این امر باز برای اولین بار توسط شخص ایشان به عنوان  "روانشناسی سیاسی اسلام" ارائه شده است. در كل "كتاب مهندسی سیاست"،كتابی است كه تمام ناگفته های سیاست اسلامی به شكل یك بیان گذرا و در ساختاری كاملاً هارمونیك به زبان علمی و آكادمیك بیان شده است كه در این میان آقای امرائی را باید اولین و تنها "هارمونیست سیاسی" به حساب آورد.
 
 
پنج شنبه 20/8/1389 - 22:40
سياست
سه شنبه 18/8/1389 - 2:37
معرفی کتاب و بازی های آموزشی
كتاب "مهندسی سیاست"كتاب بزرگ سیاستسر خط هایی مهم از بزرگترین تمهید بر بومی سازی دانش سیاستنخستین كتاب مستقل از جریان ترجمه و دانشنامه ای گران سنگ از مفاهیم و اصطلاحات دانش بومی سیاست.   v    دین و اصل پذیرش مطلق.v    نگاهی متاوت به فلسفه سیاسی.v    فلسفه سیاسی از فقه سیاسی منبعث می شود.v    بنیانگذار دانش بومی روانشناسی سیاسی.v    ارائه اولین ساختار هارمونیك علمی از سیاست اسلامی.v    ارئه اولین دانش نامه بومی از مفاهیم و اصطلاحات سیاسی.v    ارئه اولین شمای هندسی از روندساختاری.v    ارائه ساختار آكادمیك از تعامل دین و سیاست.v    ارائه اولین تشریح و توجیه علمی از روند انتخاب ولی فقیه.v    اثبات علمی و آكادمیك ضرورت حضور ولی فقیه.v    تبیین علمی و پردازش ساختاری-كاربردی آموزه های شرعی در قبال مدیریت جامعه و فرد.v    تبیین آكادمیك جایگاه مهدویت.v    تشریح ساختاری و راهبردی جهانی شدن.v    تشریح علمی و آكادمیك جامعه و فهرست بندی آن.v    ارائه اولین تبیین علمی از حكومت اسلامی.v    ارائه اولین تدوین علمی از دولت در سیاست اسلامی و دانش بومی .v    اولین تشریح آكادمیك از روند جهانی شدن با ظهور انسان كامل.v    اولین تبیین آكادمیك از جایگاه جامعه مدنی در سیاست اسلامی.v    ارائه اولین نظریه بومی از حاكمیت.v    اولین تشریح علمی از مشاركت و ترسیم ساختاری بازخورد آن.v    تشریح اولین تفهیم ساختاری از قانون.v    ارائه اولین مهندسی آسیب شناسی از قانون.v    ارائه اولین تشریح آكادمیك از حقوق انسانی در تفكیك جنسی.v    ارائه اولین نگاه علمی به اشتغال.v    طرح نظریه "ساختار اشتغال".v    اولین تشریح علمی –راهبردی از قانونگریزی.v    اولین كتاب سیاسی ایران مستقل از جریان ترجمه.v    و صد ها نكته ی دیگر كه هر كدام در نوع خود جای تأمل بسیار دارد.  

 

سه شنبه 18/8/1389 - 2:10
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته