• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
عضویت در خبرنامه
    جستجو :
    تعداد در صفحه :
امام علی (ع) : [4] کسيکه عملش او را کند سازد . نسبش او را سرعت نخواهد بخشيد .
23 - وقال [ع ] : من ابطا به عمله لم يسرع به نسبه
نهج البلاغه
امام حسین (ع) : همنشيني با فاسقان انسان را در معرض اتهام قرار مي دهد.
مجالسة أهل الفسق ريبة.
بحار الانوار، ج 78، ص 122
امام باقر (ع) : هر كه علم و دانش را جويد براي آنكه به علما فخر فروشي كند ، يا با سفها بستيزد ، و يا مردم را متوجه خود نمايد ، بايد آتش را جاي نشستن خود گيرد .
من طلب العلم ليباهي به العلماء او يماري به السفهاء او يصرف به وجوه الناس اليه فليتبوء مقعده من النار
امام صادق (ع) : از حضرت صادق - عليه السلام - درباره قول خداي تعالي " رحمان بر عرش استوا دارد " سؤال شد . حضرت فرمود : او بر همه چيز مسلط است چيزي به او نزديكتر از چيز ديگري نيست .
سئل ابوعبدالله - عليه السلام - عن قول الله عز و جل . " الرحمن علي العرش استوي " فقال استوي علي كل شيء ، فليس شيء اقرب اليه من شيء .
اصول كافي ، ج 1 ، ص 173
امام کاظم (ع) : هر كه مي خواهد كه قويترين مردم باشد بر خدا توكل نمايد .
من اراد ان يكون اقوي الناس فليتوكل علي الله
بحاالانوار ، ج 71 ، ص 143
امام رضا (ع) : از امام رضا درباره بهترين بندگان سؤال شد . فرمود : آنان هرگاه نيكي كنند خوشحال شوند ، و هرگاه بدي كنند آمرزش خواهند ، و هرگاه عطا شوند شكر گزارند ، و هرگاه بلا بينند صبر كنند ، و هرگاه خشم كنند . درگذرند
سئل ( ع ) عن خيار العباد ، فقال : الذين اذا أحسنوا استبشروا ، و اذا اساءوا استغفروا ، و اذا أعطوا شكروا ، و اذا ابتلوا صبروا ، و اذا غضبوا عفوا
امام مهدی (عج) : كفايت در كارها و عنايت و سرپرستي در همه امور را تنها از خدايتعالي خواهانم .
إلي الله أرغب في الكفاية و جميل الصنع و الولاية .
بحارالأنوار ، ج 25 ، ص 183
امام هادی (ع) : هر كه از خود راضي باشد ، خشمگيران بر او زياد خواهند بود .
من رضي عن نفسه كثر الساخطون عليه
مسند الامام الهادي ، ص 303
امام عسکری (ع) : بهتر از زندگي آن چيزي است كه چون از دست دهي از زندگي بدت آيد ، و بدتر از مرگ آن چيزي است كه چون بر سرت آيد مرگ را دوست بداري .
خير من الحياة ما اذا فقدته بغضت الحياة ، و شر من الموت ما اذا نزل بك أحببت الموت
تحف العقول ، ص 520
امام عسکری (ع) : پرورش دادن نادان و ترك دادن معتاد از عادتش معجزه آميز است .
رياضة الجاهل و رد المعتاد عن عادته كالمعجز
تحف العقول ، ص 520