• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 3430
تعداد نظرات : 958
زمان آخرین مطلب : 3360روز قبل
شعر و قطعات ادبی


تنهایی

دلم از دست خودم سیر شد و ساده شکست

در همان پیچ و خم اول این جاده شکست

پرم از حس نفسهای مسیحایی تو

روح سر سبز غزلهای مرا باده شکست

آمد از راه پر ازغربت و تنهایی من

و چه ساده پی پروانه پریزاده شکست

دو دهه می گذرد از غل و زنجیر تنم

که دلم سنگ شد و با دل دلداده شکست

تو برو، جاده و تنهایی و من همسفریم

دلم از دست خودم سیر شد و ساده شکست

سه شنبه 28/7/1388 - 16:26
شعر و قطعات ادبی

 

گریه کن عزیزم

گریه کن عزیزم اما نه واسه خودت

واسه اینکه نمی شه دیگه بیام تولدت

گریه کن جداییا ما رو رها نمی کنن

آدما انگار برای ما دعا نمی کنن

گریه کن حالا، که از هم باید جدا باشیم

بشینیم منتظر معجزه خدا باشیم

گریه کن منم دارم مث تو گریه می کنم

به خدای آسمونامون گلایه می کنم

گریه کن تو بختمون یه برف سنگین نیومد

این همه پرنده رد شد مرغ آمین نیومد

گریه کن واسه شبایی که بدون هم بودیم

تنهایی برای سنگینی غصه کم بودیم

گریه کن برای روزایی که خورشیدی نداشت

دلای من و تو که به فردا امیدی نداشت

گریه کن فکر کن دلیلی ندارم، فقط همین

واسه ی فاصله که از آسمونه تا زمین 

سه شنبه 28/7/1388 - 16:26
شعر و قطعات ادبی
بی تو هرگز

نقطه سر خط .....

بعد تو پنجره ها رو به کسی باز نشد

هیچکس با من دلسوخته دمساز نشد

بی تو یک عمر نوشتیم که نقطه، سرخط

نقطه های سرخط بعد تو آغاز نشد

 غزلی بودی و ناگفته تمامت کردیم

اینکه – ای شعر پر ایهام من – ایجاز نشد!

بغضهای بعد تو در حنجره هامان یخ بست

ذره ای زمزمه از سوز تو آواز نشد

گر چه پروانه صفت دور تو گشتیم ولی

پر زدن دور سر شمع که پرواز نشد !

سبزه ها را که گره با عشق ورود تو زدیم

این گره غیر تو با دست کسی باز نشد

تصاویر زیباسازی وبلاگ ، عروسك یاهو ، متحرك             www.bahar-20.com


سه شنبه 28/7/1388 - 16:24
شعر و قطعات ادبی

یک غزل برای تو

اصلا چرا دروغ ، همین پیش پای تو

گفتم که یک غزل بنویسم برای تو

احساس می کنم که کمی پیر تر شدم

احساس می کنم که شدم مبتلای تو

برگرد و هر چقدر دلت خواست بد بگو

دل می دهم دوباره به طعم صدای تو

از قول من بگو به دلت  نرم تر شود

بی فایده ست این همه دوری ، فدای تو!

دریای من ! به ابر سپـردم  بیـاورد :

یک آسمان ،  بهانه ی باران برای تو

نا قابل است ، بیشتر از این نداشتم

رخصت بده نفس بکشم در هوای تو

بهاربیست                   www.bahar-20.com

 

سه شنبه 28/7/1388 - 16:23
شعر و قطعات ادبی

غریبه غم مخور من هم غریبم ! 

من این دنیای فانی را نمیخواهم نمی خواهم      **          من این لذات آنی را نمی خواهم نمی خواهم

بجز محبوب یکتایم نمی دانم نمی دانم             **          بجز آن یار جانی را نمی خواهم نمی خواهم

بجز راه وصالش را نمی پویم نمی پویم           **        جز این ره کامرانی را نمی خواهم نمی خواهم

بفطرت عشق پاکش را بدل دارم بدل دارم         **          دگر معشوق ثانی را نمی خواهم نمی خواهم

دلم از وی نشانی را بمن داده                     **         زدیگر کس نشانی را نمی خواهم نمی خواهم

بجز بار حضوری را نمیارم نمی یارم              **           سبکبارم گرانی را نمی خواهم نمی خواهم

بجان درد و غم او را خریدارم خریدارم            **         ز غیرش مهربانی را نمی خواهم نمی خواهم

سه شنبه 28/7/1388 - 16:20
شعر و قطعات ادبی

می دانم که عشق

             گزارش نیست

اما تا نفهمم در اختیارم نیستی

به تمامی دوستت نخواهم داشت

مگذار خاموشی و

               فراموشی

                                   قوافی مرده ی شعرم باشد

چیزی بگو!

 

سه شنبه 28/7/1388 - 16:14
خواستگاری و نامزدی


از مدت ها قبل پژوهشگران به این نتیجه دست پیدا کرده اند که یکی از فاکتورهای حیاتی برای قضاوت در مورد کیفیت رابطه، اندازه گیری میزان خوش مشربی و شوخ طبعی در آن است. اگر در یک رابطه خنده وجود داشته باشد، می توان نتیجه گرفت که آن ارتباط سالم است.

 زمانی که خنده و شادی متوقف شود، ارتباط به لبه پرتگاه نزدیک خواهد شد. اگر شما به دنبال آن هستید تا روابط رضایت بخش تری را چه در محیط خانه و چه در ارتباطات شغلی خود داشته باشید، باید به شادی و لبخند اهمیت داده و حس شوخ طبعی خود را نیز افزایش دهید.


در این قسمت شما را با 5 تکنیک آشنا می کنیم که به واسطه آن هم می توانید حس شوخ طبعی خود را ارتقا بخشید و هم سلامت روابط خود را تضمین کنید.
1- با تمرکز بر روی موضوعات جالب سعی در بیدار کردن حس شوخ طبعی خود داشته باشید. شاید این امر در مراحل اولیه قدری دشوار به نظر برسد، اما چیزی نخواهد گذشت که تمام اطراف خود را مملو از چیزهایی خواهید دید که باعث بیدار کردن حس خوشحالی در شما می شوند. با اتکا به این شیوه از زندگی خود نیز لذت بیشتری خواهید برد.
2- اگر احساس می کنید که به تازگی خیلی کمتر از گذشته می خندید، شاید بهتر باشد که ارتباط خود را با افراد شوخ و با مزه بیشتر کرده و از افراد بی حوصله و غمگین فاصله بگیرید.

3- یاد بگیرید که به برخی از کارهای خودتان هم بخندید. اگر این کار را نکنید، این حق را به دیگان می دهید تا به شما بخندند. بسیاری از افراد به دلیل ناامنی ها و ترس هایی که در وجود خود احساس می کنند، قادر به انجام یک چنین کاری نیستند. آنها از این می ترسند که در نظر دیگران احمق و فاقد صلاحیت جلوه کنند. به هر حال همه افراد در زندگی خود دچار اشتباه می شوند، اگر به اشتباهات خود بخندید آنها را کم اهمیت جلوه می دهید. همچنین این امر از جمله خصیصه های فطری انسان نیز قلمداد میشوند.
4- عکس های جالب و جوک های بامزه را جمع کنید و بر روی در یخچال یا تابلوی اعلانات بچسبانید تا همه بتوانند آنها را ببینند و لذت ببرند. البته باید از انواع جوک های نژاد پرستانانه، برانگیزاننده جنسی و پلید صرف نظر کنید. باور کنید که بدون وجود یک چنین مسائلی باز هم می توانید بخندید. من به شخصه ارزشی برای مقوله های زشت قائل نیستم.
5- از حس شوخ طبعی برای حل مشکلات موجود در روابط خود بهره بگیرید. زمانیکه در رابطه خود به بن بست می رسید، سر شوخی را باز کنید.
یکی از دوستانم تعریف میکرد که چندی پیش با همسر خود مشاجره ای داشت. در گرماگرم بحث همسرش ناگهان حرف بدی به او زد، دوست من هم با شنیدن آن عبارت به همسرش گفت تو با بیان یک چنین عبارات زننده ای کمر مرا شکستی! ناگهان همسرش شروع به خندیدن کرد و خودش هم همین کار را ادامه داد. چیزی نمی گذرد که هر دو یادشان می رود که چرا با هم دعوا می کردند و همه چیز به حالت عادی باز می گردد.
باید توجه داشته باشید که شوخ طبعی ذاتی نیست و یک امر کاملاً اکتسابی میباشد. شما اگر بخواهید به راحتی می توانید حس شوخ طبعی خود را افزایش دهید. زمانی که این کار را انجام دهید به این نتیجه می رسید که روابطتتان غنی تر و مستحکم تر می شوند. مردم هم به چشم یک فرد جذاب تر به شما نگاه می کنند. این امر هم به نوبه خود سبب می شود که حس شوخ طبعی شما باز هم بیشتر ارتقا پیدا کند
سه شنبه 28/7/1388 - 16:8
دانستنی های علمی
زبان بدون دخالت زبان
ارتباط

برای اینکه بتوانیم با آدم های دوروبرمان راحت تر ارتباط برقرار کنیم باید «زبان بدن» آنها را یاد بگیریم.

متخصصان علم ارتباط می گویند تنها 7 درصد از پیام های ما از طریق واژه های مخاطب منتقل می شود و 33 درصد از طریق لحن و تن صدا و 60 درصد آن هم از طریق زبان بدن منتقل می شود. حالا این زبان بدن چیست که حتی از حرف های ما بیشتر اطلاعات منتقل می کند؟ به زبان علمی، پیام هایی که توسط اعضای بدن و حرکات صورت منتقل می شوند، زبان بدن را تشکیل می دهند.


در این مقاله می خواهیم یک دوره فشرده یادگیری زبان بدن برایتان بگذاریم. فقط یادتان باشد که این نشانه ها همیشه هم معانی یکسان نمی دهند و ممکن است یک سری سوء تفاهم پیش بیاید!

درس اول: حریم ها
طرف مقابل شما چقدر از شما فاصله دارد؟ نه منظور ما معنای شاعرانه فاصله نیست. منظورمان دقیقا همان چیزی است که با سانتی متر و متر قابل اندازه گیری است. اولین چیزی که در زبان بدن باید یاد بگیرید، تحلیل همین فاصله هاست که به آن حریم می گویند:

1- حریم صمیمی (خصوصی)
یک دایره به شعاع 15 سانتی متر و یکی دیگر به شعاع نیم متر دور بدن خودتان بکشید. محیط پیراشکی شکلی (دایره بزرگ تر منهای دایره کوچک تر) می سازد که حریم خصوصی شماست. معمولا برای بیشتر آدم های دنیا این پیراشکی، منطقه ممنوعه حساب می شود. غیر از والدین، همسر، دوستان صمیمی و البته کودکانی که هنوز عقلشان به حریم خصوصی قد نمی دهد، کسی نمی تواند به این دایره با شعاع نیم متر وارد شود ،  یعنی اگر کسی وارد شد، بدانید که معنای خاصی می دهد. این آدم یا می خواهد صمیمی شود، یا می خواهد شما را به قتل برساند(!) و یا هم اتوبوسی های محترم هل می دهند و نمی گذارند حریم خصوصی تان را رعایت کنید. یادتان باشد که ورود به شعاع 15 سانتی متری دیگر حتی در اماکن عمومی هم که ملت دارند به هم فشار می آورند قابل بخشش نیست.

2- حریم شخصی
به دایره ای که از شعاع نیم متر تا شعاع یک متر دوروبر شما را تشکیل می دهد، می گویند حریم شخصی و همکاران، خویشاوندان و همکلاسی ها معمولا این حریم را رعایت می کنند.

یعنی آدم هایی که نه خیلی صمیمی هستند و نه خیلی غریبه، این حریم را رعایت می کنند.

3- حریم اجتماعی
هم یک دایره است که از یک متر تا 5/3 متر اطراف ما را فرا گرفته است. این حریم ویژه غریبه هاست و هر کسی می تواند در آن رفت و آمد کند. معمولا ما با فروشنده ها، تعمیرکارها و افرادی که دارند از خیابان رد می شوند این فاصله را حفظ می کنیم.

4- حریم عمومی
حریم عمومی – دقیقا برخلاف حریم خصوصی – حسابی وسیع است. می گویند از 6 متر گرفته تا هر چه بشود این خط 6 متری را در کره زمین ادامه داد، حریم عمومی حساب می شود. وقتی می خواهیم بگوییم که ما به یک گروه مثلا معترض ربطی نداریم و فقط تماشاچی هستیم این فاصله را رعایت می کنیم.

ارتباط
درس دوم: حرکات چهره
یکی از سینماگرها می گوید: «چهره آدمی سرزمینی است که می توان روزها در آن سیر و سیاحت کرد». این شما و این حرکات چهره:

1- چشم ها.
چشم ها دریچه درون هستند. یادتان باشد اگر دارید با چند نفر حرف می زنید و خطابتان به همه آنهاست، تماس چشمی تان را بین همه آنها تقسیم کنید.

بیش از حد پلک زدن می تواند نشانه اضطراب باشد. پلک نزدن هم می تواند نشانه ترس باشد. چشم ها موقع خندیدن حالت خاص خودشان را دارند و البته موقع اندوه هم به همین ترتیب.

اگر دارید با چند نفر حرف می زنید و خطابتان به همه آنهاست، تماس چشمی تان را بین همه آنها تقسیم کنید.

2- چهره در نمای کلی
یک پیشانی پر چین با ابروهای رو به پایین و لب های ورافتاده می تواند نشانه اندوه یک آدم باشد. چهره درهم کشیده هم یا نشان دهنده اضطراب است یا نشانه خشم. رنگ سرخ صورت، به نسبت موقعیت یا نشان دهنده از خشم است و یا نشانی از شرم. صورت زرد هم که ترس را نشان می دهد. البته احتمالات پزشکی را هم در نظر بگیرید!

3- لب ها
وقتی از چیزی هیجان زده می شویم، ناخودآگاه لب هایمان را به هم فشار می دهیم یا آنها را گاز می گیریم. اما اگر دیدید که یک نفر با لب هایش خیلی دارد بازی می کند، احتمالا می خواهد حرفی بزند اما نمی تواند یا دارد دل دل می کند. لب ها که بالاتر و پایین تر از حد معمول باشند، به نسبت حالتشان یا نشان از تعجب دارند یا خنده.

ارتباط
درس سوم : دست ها
دست ها – به ویژه وقتی که با چهره در یک قاب قرار می گیرند – برای خودشان یک عالمه معنا منتقل می کنند:

1- حرکت دست ها
بیشتر وقت ها ما از دست هایمان استفاده می کنیم تا حرف هایمان را تکمیل کنیم؛ مثلا وقتی می خواهیم بگوییم چیزی خیلی بزرگ است، دست هایمان را به نشانه بزرگی باز می کنیم یا وقتی که می خواهیم آدرس بدهیم، سمت چپ و راست را با دستمان نشان می دهیم. اما بعضی وقت ها حرکت از این هم پیچیده تر می شود؛ مثلا حرکت های نمادینی مثل مشت کردن انگشت ها که نشانه مقاومت یا زورمندی است یا ساختن حالت حرف v با انگشت جلوی دوربین که نشانه پیروزی و آزادی است. حرکت های دست خیلی به فرهنگ وابسته هستند. کلاً هر فرهنگی برای خودش یک مقدار نرمال حرکات دست تعریف کرده است که اگر کمتر از آن را به کار ببرید، یعنی خودتان هم علاقه ای به حرف هایتان ندارید و اگر بیشتر از آن، یعنی اینکه عصبی هستید و کنترل دست و پایتان را از دست داده اید.

2- حرارت دست ها
معمولا دست هایی که خیلی داغ یا خیلی سرد هستند ، از یک مساله ناخوشایند ذهنی حکایت دارند. اگر دست ها سرد بودند، یعنی به اصطلاح طرف یخ کرده و احتمالا از چیزی می ترسد. دست های خیلی داغ هم احتمالا نشان از خشم یا استرس زیاد دارند. البته اینها به شرطی است که دست ها از بالای بخاری یا توی سرما مستقیم به دست های شما نخورده باشند.

3- اضطراب دست ها
عرق کردن کف دست ها و مالیدن آنها به هم گاهی نشانه اضطراب است. یادتان باشد وقتی دارید می روید، مصاحبه شغلی، اضطرابتان را با مالیدن دست ها به همدیگر لو ندهید.

اگر دست ها سرد بودند، یعنی به اصطلاح طرف یخ کرده و احتمالا از چیزی می ترسد. دست های خیلی داغ هم احتمالا نشان از خشم یا استرس زیاد دارند.

درس چهارم : پاها
پاها به خاطر قرار گرفتنشان در قسمت پایین آناتومی بدن معمولا شکل کلی بدن را تعیین می کنند؛ برای همین خیلی از حالت هایی که موقع ایستادن می گیریم، به پاها ربط دارد.

1- پا روی پا انداختن
وقتی که یک نفر روی صندلی لم داده و پایش را روی پایش گذاشته، یعنی اینکه راحت است، آرام است  و روی اوضاع تسلط دارد. البته یک معنای دیگر هم دارد و آن اینکه خیلی دوست ندارد موافقت و صمیمیتش را به شما اعلام کند. معمولا آدم های مشتقاق به صحبت های شما، بدنشان را جلو می آورند و به شما نزدیک تر می شوند.

2- راست قامت راه رفتن
راست قامت راه رفتن نشانه اعتماد به نفس است و قوز کردن نشانه درماندگی. پس سرتان را بگیرید بالا و با قاطعیت راه بروید!

البته هیچ کدام از این نشانه ها قطعی نیست و لی شما می توانید با دقت در رفتار مردم و آن هایی که در اجتماع معقول تر و مقبول ترند ، زبان بدنی مناسب با فرهنگ خود را بیاموزید.
منبع :همشهری خانواده
سه شنبه 28/7/1388 - 15:22
دانستنی های علمی
 کابـوس رویای ترسناک و طولانی است که شخـص هراسان از آن بـیـدار می شود . کابـوس ها همیشه در خلال خواب REM و در اواخر شب پـدیـد می آیـنـد ، بـرخی از افـراد در تمام طول عمـر دچار کابوس های مکرر هستنـد ، بـرخی نـیـز بیشتـر در مـواقـع استــرس و بـیـماری دچار کابـوس می شوند .

درمان : بیـدارکردن فردی که در حال کابوس دیدن است ، مشکلی ایجاد نمی کنـد و علاوه بـر آن می توان از روش دارو درمانی استفاده کرد .
اختلال وحشت خواب عبارت است از بـرخاستـن از خواب در 3/1 اول شـب در حیـن خواب NREM عمیـق (3 و 4) . وحشت خواب تقریبـا همیشه با گریه یا فریادی گوشخراش و همراه با تظاهرات رفـتـاری ، اضطراب شدیـد تا حد حمله پانیـک آغاز می شود . بـه طور مشخـص ، بـیـمار با حالتـی وحشت زده در بستر می نشیند ، جیغ بلندی می کشد ، گاهی بلافاصله بیدار شده و احساس وحشت شدیدی به او دست می دهد . بیمار ممکن است در حالتی از اختلال جهت یابی بـیـدار بماند ولی اغلب به خواب می رود و دوره مزبور را فراموش می کند .

درمان : وقتی فرکانس حملات کم است ، درمان خاصی لازم نیست ، دارو درمانی و برطرف کردن استرس های خانوادگی و محیطی نیز استفاده می شود . راه رفتن در خواب یا خوابگردی شامل یک رشته رفتارهای پیچیده است که در 3/1 اول شب و در خلال خـواب NREM عمـیـق (مراحل 3 و 4) شـروع می شونـد و اغلب بـه تـرک بستـر و راه رفـتـن می انجامد که بدون هشیاری کامل و خاطره بعدی از این دوره است . درمان : بـیـمار را می توان در حین خوابگردی بدون هیچ گونه عارضه سویی بیدار کرد ، باید اشیاء خطرناک از محیط زندگی بیمار دور شوند و دارو درمانی از دیگر روش های مورد استفاده است .

سه شنبه 28/7/1388 - 14:53
تزیینات و دکوراسیون
دکوراسیون
رنگ سایه های مختلف از رنگ آبی در اتاقی کوچک به سبک ویلایی، حس تازگی و زندگی با احساس را رقم زده است. هنگامی که در طراحی خود سایه های گوناگون آبی سیر و روشن را به کار گیرید خواهید دید که به رنگ دیگری نیاز ندارید، مگر مقداری رنگ سفید به عنوان پوشش دهنده ی تضاد رنگی در مجموعه ی طراحی.

ترکیباتی منطقی و صحیح از طرح های شطرنجی و راه راه در زمینه ی رنگی آبی، محیطی با روح  به وجود می آورد که پاسخگوی سلیقه ی بسیاری از افراد خواهد بود. زمانی که می خواهید پارچه های مختلف با طرح مایه ی شطرنجی را به کار گیرید، آنها را در اندازه های متفاوت از مربع های بزرگ ساده گرفته تا شطرنجی های کوچک، در هم آمیزید تا ترکیبی بدیع فراهم آید. در این اتاق خواب از طرح گل دار به میزان کمی، آن هم بر روی بالش ها و پرده، استفاده شده تا فضای کلی اندکی لطیف تر جلوه کند. سکویی که پایین در گاهی پنجره تعبیه شده است، با گذاشتن چند بالشتک و تکه ای ابر مستطیلی روکش شده، به یک نشیمنگاه راحت تبدیل شده است. برای تهیه ی چنین مکانی ابری ضخیم به اندازه ی لبه  پنجره تهیه شده، روی آن با پارچه ی راه راه آبی و سفید هماهنگ با سایر پارچه ها پوشانده شده، سرانجام اطراف روکش را نواردوزی کرده اند تا زیباتر جلوه کند. رنگ سیاه قاب فلزی تخت در برابر سایه روشن های آبی وضوح بیش تری یافته . قاب فلزی تخت فرفورژه گرچه خیلی پرکار نیست، مارپیچ های آن اشاره ای به شیوه ی سنتی چیدمان اتاق دارد.


دکوراسیون
چیدمان این اتاق خواب بیانگر چگونگی استفاده از چند قطعه ی تزیینی با ارزش و قدیمی است که می تواند به اتاق موجودیت ببخشد و اتاقی ساده را به مکانی دلنشین و زیبا مبدل سازد. مجموعه ای از آینه های تزیینی قدیمی زینت بخش اتاق شده است و زیبایی آن ها با وجود دیوارهای کم رنگ و نیز طرح گل های ظریف بر لحاف نازک روتختی دو چندان می گردد. در مغازه های دست دوم فروشی به دنبال قاب آیینه های قدیمی در اندازه های گوناگون بگردید و آن ها را به صورت مجموعه ای بر روی یک دیوار نصب کنید تا طرحی ابتکاری پدید آورید. هر چه شکل ابعاد آینه ها ناهمگون تر باشد بهتر است؛ از یک یا دو عدد آینه با ساخت جدید و چند عدد آینه با قاب های تزیین شده با ورق طلا استفاده کنید. این ترکیب فضایی بسیار احساسی و خاطره برانگیز به وجود خواهد آورد. در ضمن، بنفش کم رنگ دیوارها پس زمینه ای ملایم برای آینه های به وجود آورده است. کف پوش ها با رنگ روشن تزیین یافته اند. از آن جایی که آینه ها انعکاس نور را در اتاق مضاعف می کنند، کنار یکدیگر قرار گرفتن مجموعه ای از این آینه ها، نور زیاد را به ارمغان می آورد.

رنگ های روتختی با آمیزه ای از سفید و آبی کم رنگ، تأثیر افزون تری در محیط ایجاد می کند. طرحی از گل های کوچک و ظریف بر لحاف پنبه دوزی و روبالش های گلدوزی شده، به فضای قدیمی ای که با بودن آینه ها به وجود آمده، رنگ و بوی تازگی و طراوت داده است. صندلی فلزی طرح قدیم را در برابر طرح جدید مشخص و بارز می سازد، خطوط راست آن تضادی زیبا در کنار قاب های آینه به وجود می آورد، همین طور با رنگ بنفش پرمایه و گیرای خود توجه بیننده را به این قسمت از اتاق جلب می کند. از سوی دیگر این صندلی تکی، به جای میز پاتختی کاربرد مناسبی در این اتاق خواب ویلایی پیدا کرده است. آیینه ها در بازتاب دادن نور طبیعی – یا حتی نور موضعی که بر آن ها تابانده شود – و گستردن آن در سطح یک اتاق بسیار ارزشمدند؛ به ویژه در اتاق هایی با مساحت کم، وجود چند قاب آینه سبب خطای دید می شود و احساس بزرگ تر بودن فضا را به بیننده منتقل می سازد.

دیوارهای سراسر سفید محیطی روشن و پرنور را تضمین می کنند، اما از سویی ممکن است اتاق خواب به فضای سرد بیمارستان تشابه یابد. یک ترفند کارآمد برای به دست آوردن فضایی دلخواه، آن است که دیوارها را شیری رنگ کنید و سپس سیمای اتاق را با انتخاب رنگ های روشن برای اسباب و اثاثیه، ملایم تر سازید. رنگ روشن چوب کمدها، رنگ کرم پرده ها و رنگ کرم پرده ها و رنگ شتری روانداز روی تخت، این نقش را انجام می دهند و فرشینه کف اتاق که رنگ کرم روشن دارد، یکنواختی و وسعت چوب های سفید کف اتاق را می شکند. بر روی پارچه های ساده، حتی کوچک ترین جزییات تزیینی، چشم را متوجه خود می سازد. گل های شماره دوزی شده بر روی لحاف ساده، جلوه ی آن را چند برابر می کند.

دکوراسیون
در این اتاق مربع های روتختی شامل تمام رنگ های رنگین کمان است و ترکیبی دلنشین را به وجود آورده است. در واقع تخت خواب کانون توجه و تمرکز دید در میانه ی اتاق به شمار می رود. وسایل چوبی خودرنگ نیز فضایی گرم و دعوت کننده را ایجاد کرده اند. اگر دوست دارید در اتاق خواب سیمایی کاملاً متمایز خلق کنید بهترین راه می تواند خریداری روتختی با پرجلوه ترین رنگ و نقش باشد؛ چون اگر زمانی نظرتان در مورد رنگ ها تغییر یابد، عوض کردن روتختی به مراتب آسان تر از این است که بخواهید دیوارها را دوباره رنگ آمیزی کنید! رنگ متعادل، خنثی و طبیعی کاغذ دیواری به شکل قابل ملاحظه ای با رنگ مبلمان جوبی ترکیب می گردد و پس زمینه ی ساده و موقری برای رنگ های شاد و خیره کننده ی روتختی به وجود می آورد. دیوار اتاق با کاغذ نقش دار پوشیده شده که اثری همانند کاغذ ابر و باد مخصوص خوشنویسی پیدا کرده است. اگر در نقاشی دیوارها و کار کردن با قلم مو مهارت زیادی ندارید، کاغذ دیواری های مانند این نمونه بهترین راهکار است؛ اما چنانچه خودتان در رنگ کردن تخصص داشته باشید می توانید به وسیله ی رنگ، چنین حالتی به دیوار بدهید. رنگ مایه های پرده بر گرفته از رنگ های روتختی است که نه زیاد مدرن و نه کاملاً سنتی است. طرح های گل دار در سرتاسر پرده، همخوانی ایده آلی با کل اتاق به وجود آورده است.
سه شنبه 28/7/1388 - 14:51
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته