• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1306روز قبل
ایرانگردی



مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، در هشتاد و چهارمین نشست علمی باشگاه نجوم به بررسی دلیل نام گرفتن یک شب بعنوان طولانی ترین شب سال می پردازد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، امیر حسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با اعلام این خبر گفت : این نشست با همکاری کانون نجوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر چهارشنبه 5 دی ماه در تالار کهکشان این مرکز از ساعت 16:30 الی 20:30 برگزار می شود و یکی از مباحث این نشست علمی، با موضوع «از کجا می فهمیم یک شب از بقیه شب ها طولانی تر است؟»توسط مصطفی یاوری منجم آماتور و مدرس نجوم به علاقمندان ارائه می شود.
وی افزود: «گلبرگ ها، راه حلی برای مشاهده ی جهان های نو» موضوع سخنرانی دیگری است که توسط سعید مذهب منجم آماتور برای دوستداران نجوم ارائه می شود.
چیذری تصریح کرد: ارایه اخبار علمی با عنوان مجله خبری نجومی نیز درباره ی رویدادهای رصدی، شرح تصاویر نجومی و... و رصد آسمان شب از برنامه های ویژه این نشست علمی است که با حضور کارشناسان رصدی، منجمان آماتور و علاقمندان به علم نجوم در رصدخانه مرکز علوم برگزار می شود.
گفتنی است علاقمندان می توانند برای حضور در این نشست علمی که به صورت رایگان و در سطح عموم برگزار می شود به نشانی تجریش، میدان قدس، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی، پلاک 22 مراجعه فرمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 96027012 تماس بگیرند

چهارشنبه 5/10/1397 - 17:33
ایرانگردی

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه چهار تهران از ساماندهی و اجرای پروژه های ترافیکی در این منطقه خبر داد و گفت: با اجرای اصلاحات هندسی، ترافیک معابر محلی و بزرگراهی روان تر می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4 "مهدی اناری" در این باره گفت: به منظور ارتقای ایمن سازی معابر و کاهش ترافیک و تردد آسان برای شهروندان، معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه اقدام به اصلاحات هندسی در تقاطع خیابان بیات – خیابان فرشادی و ضلع جنوبی میدان هروی  کرد.

وی با اشاره به اهداف این عملیات گفت: کاهش تداخلات وسایل نقلیه، کاهش طول صف در بزرگراه امام علی (ع) خصوصا در ساعات اوج و حذف گره های ترافیکی در شمال غربی منطقه، جلوگیری از انسداد ضلع جنوبی میدان هروی و تغییر جهت بازوی شرقی میدان خیابان شهید موسوی از شرایط دو طرفه شرق به غرب حدفاصل خیابان شهید ضابطی تا میدان از اهداف اصلی این اصلاحات هندسی است.

اناری در ادامه با اشاره به اصلاح هندسی مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید همت گفت: با عنایت به پس زدگی طول صف در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید همت تقاطع ورودی به خیابان پاسداران و ایجاد صف طولانی در بزرگراه مذکور این مسیر با عملیات اصلاح هندسی روان تر شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 4 افزود: اصلاح هندسی و احداث دسترسی مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید باقری به خیابان بیستم نیز به منظور سهولت دسترسی خودروهای امداد رسان (آتش نشانی و اورژانس ) در مواقع بحران و اضطرار و همچنین ایجاد دسترسی ساکنان محدوده به منازل در این عملیات بهسازی شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته  گفت: اینگونه عملیات به منظور افزایش ایمنی عابران پیاده، وسایل نقلیه و مناسب سازی مبلمان شهری صورت می گیرد.

اناری در پایان افزود: ایجاد شرایط مناسب در تردد روان ترافیک به همراه افزایش کارایی شبکه معابر از جمله مزایای شاخص این طرح به شمار می رود که در صورت لزوم در سایر معابر محلی و بزرگراهی نیز ادامه خواهد داشت.

چهارشنبه 5/10/1397 - 17:31
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 20 از افزایش فضای پارکینگ پیرامون ایستگاه متروی شهرری به منظور افزایش رضایتمندی مسافرانی که از این مد حمل ونقلی استفاده می کنند، خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار با بیان این مطلب گفت: یک هکتار از زمین بایر ضلع غربی ایستگاه متروی شهرری برای پارک 500 خودرو در حال آماده سازی است تا شهروندانی که قصد استفاده از این ایستگاه را دارند بدون دغدغه از این فضا استفاده کنند.

افشار با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت پارکینگ پیرامون ایستگاه مترو شهرری همواره از درخواست های شهروندان بوده است، افزود: با اتمام عملیات آماده سازی، فضای پارکینگ پیرامون این ایستگاه به هزار خودرو افزایش می یابد.

وی ادامه داد: فضای اضافه شده برای پارکینگ جدید در خیابان شهید رجایی واقع است و شهروندان پس از پارک خودرو با استفاده از پل عابرپیاده به محوطه ایستگاه متروی شهرری دسترسی خواهند یافت.

افشار با اشاره به اینکه کاهش بار ترافیکی معابر پیرامون ایستگاه متروی شهرری از مهمترین پیامدهای این اقدام است، افزود: با توجه به استقبال شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی، بخش عمده ای از معابر پیرامون این ایستگاه به پارک خودورهای شخصی مسافران بهره مند از متروی شهرری اختصاص می یافت که با افزایش فضای پارکینگ، این مشکل مرتفع می شود.

عملیات آماده سازی پارکینگ جدید پیرامون ایستگاه مترو شهرری به دستور شهردار منطقه 20 و طی بازدید میدانی که به اتفاق معاونان ترافیک و امورشهری شهرداری منطقه 20 انجام شد، آغاز شده است و تاکنون 600 تن خاک و نخاله از این زمین بایر منتقل شده است.

 

 

چهارشنبه 5/10/1397 - 17:27
اهل بیت

 


فتوبلاک+روزنوشتهای ناب ---تبلیغ گسترده غدیر با فرهنگ مکتوب کتاب در یک نگاه به فرهنگ مکتوب غدیر،جلوه‏هاى آن را به صورتهاى مختلفى مى‏بینیم.کتابهاى بزرگ و کوچک،جزوه‏ها،بروشورها،مقالات مجلات و روزنامه‏ها،برنامه‏هاى علمى کامپیوترى،خطاطى‏هاى زیبا در کاشى‏ها و تابلوها و بصورت کارتها و پوسترها. این روند هر ساله اوج بیشترى از خود نشان مى‏دهد،و در ظل عنایت حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله فرجه آثار عمیق خود را در ابلاغ پیام غدیر به اثبات رسانده است. اولین کتابها در موضوع غدیر سه کتاب را باید به عنوان اولین کتابهایى نام برد که ماجراى غدیر را ثبت کرده‏اند: 1.«کتاب على علیه السلام»،که نوشته امیر المؤمنین علیه السلام از املاى پیامبر صلى الله علیه و آله است،و این کتاب از ودایع امامت است که جز معصومین علیهم السلام کسى به آن راه ندارد. شخصى به نام«معروف»خدمت امام باقر علیه السلام رسید و داستان غدیر را به نقل از ابى الطفیل براى حضرت نقل کرد.حضرت آن را تأیید کرد و فرمود:«این مطلب را در کتاب على علیه السلام دیده‏ایم و نزد ما صحیح است». (1) 2.اولین کتاب از تألیفات بشرى که مسئله غدیر را در خود ثبت کرده«کتاب سلیم بن قیس الهلالى»است .این کتاب که در سالهاى اولیه بعد از رحلت پیامبر صلى الله علیه و آله تألیف شده و مؤلف آن در سال 76 هجرى در گذشته،دور از چشم غاصبین خلافت در موارد مختلف کتاب خود مسئله غدیر را آورده و حتى در یک حدیث مستقل ماجراى غدیر را به طور کامل منعکس نموده است.این یادگار هزار و چهار صد ساله هم اکنون موجود است و متن عربى و ترجمه فارسى و اردو و انگلیسى آن بارها چاپ شده است. (2) 3.اولین کتاب مستقلى که در موضوع غدیر تألیف شده،«خطبة النبى صلى الله علیه و آله یوم الغدیر»،از عالم بزرگ ادبیات عرب خلیل بن احمد فراهیدى متوفاى سال 175 است که خطبه مفصل پیامبر صلى الله علیه و آله در غدیر را آورده است.اگر چه این کتاب امروزه مفقود است،ولى نام و خصوصیات آن در تاریخ ثبت شده است. (3) مراحل چهارگانه فرهنگ غدیر در تاریخ مسیر فرهنگى غدیرـکه چهارده قرن را پشت سرگذاشته استـبه طور کلى‏مى‏توان در چهار مرحله ترسیم نمود: مرحله اول: روایت در طول قرن اول هجرى که تدوین معارف اسلام ممنوعیت رسمى داشت و اگر هم کتابى نوشته مى‏شد مخفیانه بود و یا اگر نوشته‏اى مجوز پیدا مى‏کرد فقط اراجیف غاصبین خلافت بود که انتشار مى‏یافت،در چنان جوى بهترین کتاب براى غدیر سینه‏هاى امین و حافظه‏هاى قوى افراد بود که به خوبى توانست این راه صد ساله را بپیماید و این ودیعه آل محمد علیهم السلام را در خود حفظ کند. بیش از صد و بیست نفر از صحابه و عده بسیارى از تابعین،واقعه غدیر را در محافل بیان مى‏کردند و آن را به نسلهاى بعد از خود انتقال مى‏دادند.به طورى که زید بن ارقم و حذیفة بن یمان متن کامل خطبه غدیر را که بیش از یک ساعت به طول انجامیده،حفظ کرده و براى مردم بازگو کرده‏اند. از سوى دیگر صاحب غدیر امیر المؤمنین علیه السلام براى اتمام حجت و براى آنکه نسلهاى آینده راه خود را بیابند،در اجتماعات مختلف مردم و در مناسبتها و فرصتهاى گوناگون حتى در بحبوحه جنگ صفین مسئله غدیر را مطرح مى‏ساخت و درباره آن از شاهدان عینى اقرار مى‏گرفت . فاطمه زهرا علیها السلام در عمر کمتر از سه ماهه خود پس از رحلت پیامبر صلى الله علیه و آله بارها جریان غدیر را براى مردم متذکر شد و تعجب خود را از چنین جو ظلمانى فرهنگى اعلام فرمود. ائمه علیهم السلام نیز از هر فرصت مناسبى براى تبلیغ پیام غدیر استفاده کرده و آن را براى مردم بیان مى‏کردند،تا آنجا که امام باقر علیه السلام متن کامل خطبه غدیر را براى مردم بازگو فرمود و امام رضا علیه السلام مناظراتى در این باره برقرار نمود. از سوى دیگر اصحاب ائمه علیهم السلام حاملان پیام غدیر بودند،و در حضور امامان علیهم السلام اقدام به حفظ و نشر غدیر نمودند. شعر شاعران نیز نقش مهمى در حفظ غدیر در طول زمانهاى ظلمانى داشته چه آنکه قالب شعر محفوظتر است و مردم علاقه خاصى به آن دارند.از ساعتى که خطبه پیامبر صلى الله علیه و آله پایان یافت حسان بن ثابت اولین شعر را در حضور آنحضرت سرود و دلیل روشنى شد تا شاعران در طول چهارده قرن با هنر خود غدیر را حفظ کنند و براحتى به نسلهاى بعد برسانند.اینها شکلهاى مختلف فرهنگى بود که غدیر را در قرن اول حفظ کرد و البته این طرق در قرنهاى بعد نیز ادامه یافت.تنها اثر مکتوبى که در قرن اول درباره غدیر شناخته شده همان«کتاب سلیم»است که ذکر شد. مرحله دوم:از روایت به تألیف از اوایل قرن دوم هجرى که تدوین معارف دینى رسما آزاد اعلام شد،تبلیغ غدیر نیز شکلى تازه بخود گرفت و کم کم از شکل روایت به صورت تألیف در آمد.در اواسط قرن دوم اولین تألیف مستقل درباره غدیر را مى‏بینیم که از فراهیدى است.در ادامه این راه کتابهاى مختلفى به صورت مستقل یا ضمنى در موضوع غدیر تدوین شد. ابو المعالى جوینى از قرن پنجم مى‏گوید:در بغداد در دست صحافى کتابى دیدم که بر جلد آن نوشته بود:«جلد بیست و هشتم از اسناد حدیث من کنت مولاه فعلى مولاه،و بعد از این جلد بیست و نهم خواهد بود»!!همچنین ابن کثیر دمشقى مى‏گوید:«کتابى در دو جلد ضخیم دیدم که محمد بن جریر طبرى احادیث غدیر خم را در آن جمع‏آورى کرده بود»! (4) آنچه در این مرحله مشهود است اینکه اکثر کتب،مربوط به اسناد و رجال خطبه است و هدف اول مؤلفین استحکام اصل مطلب بوده است.آنان که جو خاص فرهنگى را به خوبى لمس مى‏کردند در مرحله اول دست به کار محکم‏کارى در اسناد و حفظ متون شدند تا نسلهاى آینده مدارک لازم براى تحقیق و موشکافى و بحث و بررسى داشته باشند. این دوران در طول قرن دوم و سوم و چهارم و پنجم اوج خاص داشته و حق آن به خوبى ادا شده است. مرحله سوم:تحقیق در سند و متن از قرن چهارم تحقیق و بحث در متن و سند حدیث غدیر آغاز شده و قطعه اصلى خطبه غدیر که جمله«من کنت مولاه فهذا على مولاه»است در مناظرات مطرح شده،و رجال اسناد و ناقلین حدیث غدیر نیز به دقت مورد بررسى قرار گرفته‏اند.کتب شیخ صدوق و سید مرتضى و شیخ مفید بهترین شاهد بر این مدعا هستند. این تحقیقات در قرنهاى چهارم و پنجم و ششم اوج داشته و تا سال هزار همچنان پیش رفته،و آثار برجسته‏اى از این قرون در دست است. مرحله چهارم:شکوفائى علمى غدیر از اوائل قرن یازدهم هجرى تا امروز با ایجاد میدان باز علمى،محققین و اندیشمندان اسلام تألیفات بسیار مهمى درباره غدیر تألیف کرده و به خوبى از زحمات هزار ساله نتیجه‏گیرى نموده‏اند.در این دوران تمام جوانب غدیر مورد جمع و بررسى و تحقیق قرار گرفت.ارتباط غدیر با قرآن،بحثهاى مفصل در اسناد غدیر،بررسیهاى عمیق در متن حدیث غدیر،جمع‏آورى و تدوین اشعار مربوط به غدیر و جوانب دیگر آن مورد توجه خاص واقع شد و در هر مورد کتابهایى تدوین گردید. تحقیقات بزرگانى همچون قاضى شوشترى،علامه مجلسى،شیخ حر عاملى،سید هاشم بحرانى،میر حامد حسین هندى،علامه امینى و بسیارى دیگر از علما،بهترین شاهد این مدعا است. علامه مجلسى نیمى از یک جلد از«بحار الانوار»را به مسئله غدیر اختصاص داده است.سید هاشم بحرانى کتابى مستقل بنام«کشف المهم»تألیف نموده است.سید حامد حسین هندى در 10 جلد 400 صفحه‏اى از کتاب«عبقات الأنوار»به بحثهاى تحقیقى درباره غدیر پرداخته است.علامه امینى طى 11 جلد کتاب«الغدیر»جوانبى از آن و نیز کلیه شعراى غدیر و شعرهاى آنان را جمع‏آورى نموده و مطالب مهمى درباره آنها آورده است.کتابهایى از قبیل«التکمیل»از سید مرتضى حسین و«الغدیر فى الإسلام»از شیخ محمد رضا فرج الله نیز نمونه‏هاى دیگرى از این تحقیقات علمى هستند. بدین امید که در آینده‏هاى نزدیک شاهد کتابى به عظمت غدیر باشیم که به عنوان یک مجموعه پر محتوى،همه مطالب مربوط به غدیر را در خود جمع کرده باشد و این آبروى ابدى اسلام را آن طور که هست در معرض دید جهانیان قرار دهد. کتابنامه ‏هاى غدیر کتاب معرفى کتابهایى که طى چهارده قرن درباره غدیر تألیف شده به دو صورت دیده مى‏شود: الف.کتابشناسى ضمنى با توجه به اهمیت خاص غدیر در اسلام و ارتباط مستقیم آن با مسئله امامت و خلافت،از دیر زمان علماى بزرگ به اهمیت کتب مربوط به غدیر توجه داشته‏اند.در این راستا شیخ محمد بن على بن شهرآشوب از قرن ششم در کتاب مناقب آل ابى طالب:ج 3 ص 25،و سید بن طاووس از قرن هفتم در کتاب اقبال الاعمال:ص 453ـ454،اقدام به معرفى تعدادى از کتابهاى مربوط به غدیر نموده‏اند. در سده اخیر که مسئله کتابشناسى رسما مطرح شده اولین قدم را علامه حاج آقا بزرگ تهرانى برداشته و کتابهاى بسیارى در ارتباط با غدیر در کتاب«الذریعة»معرفى نموده است.بعد از ایشان هم کسانى که تألیفات مهمى درباره غدیر داشته‏اند کتب مربوط به غدیر را معرفى کرده‏اند که شرح آن چنین است: 1.الذریعة،آقا بزرگ تهرانى:ج 16 ص 28ـ25،و موارد دیگر. 2.الغدیر فی الکتاب و السنة و الأدب،عبد الحسین امینى:ج 1 ص 152ـ .157 3.الغدیر فى الإسلام،محمد رضا فرج الله:ص 5ـ .7 4.پیامى بزرگ از بزرگ پیامبران،حسین عماد زاده:ص .45 5.امام شناسى،سید محمد حسین حسینى تهرانى:ج 7 ص 156ـ .162 6.در صحنه غدیر،محمد مهدى رکنى:ص 40ـ .41 7.معجم ما کتب عن الرسول و اهل البیت علیهم السلام،عبد الجبار رفاعى:ج 6 ص 190ـ220 و موارد دیگر. 8.تجلى ولایت در خطبه غدیر،مهدى جعفرى،ص 78ـ .90 9.نگرشى بر غدیر خم،عبد الصالح انتصارى،ص 85ـ .86 10.الغدیر(مجله اردو)،مقاله 4:«غدیر شماریات کراجالى مین»،سید مسعود عابدى. 11.الثقلین(مجله اردو)،شماره 2(آوریلـژوئن 1998). ب.کتابشناسى مس�
ی ها
فتوبلاک+روزنوشتهای ناب ---تبلیغ گسترده غدیر با فرهنگ مکتوب کتاب در یک نگاه به فرهنگ مکتوب غدیر،جلوه‏هاى آن را به صورتهاى مختلفى مى‏بینیم.کتابهاى بزرگ و کوچک،جزوه‏ها،بروشورها،مقالات مجلات و روزنامه‏ها،برنامه‏هاى علمى کامپیوترى،خطاطى‏هاى زیبا در کاشى‏ها و تابلوها و بصورت کارتها و پوسترها. این روند هر ساله اوج بیشترى از خود نشان مى‏دهد،و در ظل عنایت حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله فرجه آثار عمیق خود را در ابلاغ پیام غدیر به اثبات رسانده است. اولین کتابها در موضوع غدیر سه کتاب را باید به عنوان اولین کتابهایى نام برد که ماجراى غدیر را ثبت کرده‏اند: 1.«کتاب على علیه السلام»،که نوشته امیر المؤمنین علیه السلام از املاى پیامبر صلى الله علیه و آله است،و این کتاب از ودایع امامت است که جز معصومین علیهم السلام کسى به آن راه ندارد. شخصى به نام«معروف»خدمت امام باقر علیه السلام رسید و داستان غدیر را به نقل از ابى الطفیل براى حضرت نقل کرد.حضرت آن را تأیید کرد و فرمود:«این مطلب را در کتاب على علیه السلام دیده‏ایم و نزد ما صحیح است». (1) 2.اولین کتاب از تألیفات بشرى که مسئله غدیر را در خود ثبت کرده«کتاب سلیم بن قیس الهلالى»است .این کتاب که در سالهاى اولیه بعد از رحلت پیامبر صلى الله علیه و آله تألیف شده و مؤلف آن در سال 76 هجرى در گذشته،دور از چشم غاصبین خلافت در موارد مختلف کتاب خود مسئله غدیر را آورده و حتى در یک حدیث مستقل ماجراى غدیر را به طور کامل منعکس نموده است.این یادگار هزار و چهار صد ساله هم اکنون موجود است و متن عربى و ترجمه فارسى و اردو و انگلیسى آن بارها چاپ شده است. (2) 3.اولین کتاب مستقلى که در موضوع غدیر تألیف شده،«خطبة النبى صلى الله علیه و آله یوم الغدیر»،از عالم بزرگ ادبیات عرب خلیل بن احمد فراهیدى متوفاى سال 175 است که خطبه مفصل پیامبر صلى الله علیه و آله در غدیر را آورده است.اگر چه این کتاب امروزه مفقود است،ولى نام و خصوصیات آن در تاریخ ثبت شده است. (3) مراحل چهارگانه فرهنگ غدیر در تاریخ مسیر فرهنگى غدیرـکه چهارده قرن را پشت سرگذاشته استـبه طور کلى‏مى‏توان در چهار مرحله ترسیم نمود: مرحله اول: روایت در طول قرن اول هجرى که تدوین معارف اسلام ممنوعیت رسمى داشت و اگر هم کتابى نوشته مى‏شد مخفیانه بود و یا اگر نوشته‏اى مجوز پیدا مى‏کرد فقط اراجیف غاصبین خلافت بود که انتشار مى‏یافت،در چنان جوى بهترین کتاب براى غدیر سینه‏هاى امین و حافظه‏هاى قوى افراد بود که به خوبى توانست این راه صد ساله را بپیماید و این ودیعه آل محمد علیهم السلام را در خود حفظ کند. بیش از صد و بیست نفر از صحابه و عده بسیارى از تابعین،واقعه غدیر را در محافل بیان مى‏کردند و آن را به نسلهاى بعد از خود انتقال مى‏دادند.به طورى که زید بن ارقم و حذیفة بن یمان متن کامل خطبه غدیر را که بیش از یک ساعت به طول انجامیده،حفظ کرده و براى مردم بازگو کرده‏اند. از سوى دیگر صاحب غدیر امیر المؤمنین علیه السلام براى اتمام حجت و براى آنکه نسلهاى آینده راه خود را بیابند،در اجتماعات مختلف مردم و در مناسبتها و فرصتهاى گوناگون حتى در بحبوحه جنگ صفین مسئله غدیر را مطرح مى‏ساخت و درباره آن از شاهدان عینى اقرار مى‏گرفت . فاطمه زهرا علیها السلام در عمر کمتر از سه ماهه خود پس از رحلت پیامبر صلى الله علیه و آله بارها جریان غدیر را براى مردم متذکر شد و تعجب خود را از چنین جو ظلمانى فرهنگى اعلام فرمود. ائمه علیهم السلام نیز از هر فرصت مناسبى براى تبلیغ پیام غدیر استفاده کرده و آن را براى مردم بیان مى‏کردند،تا آنجا که امام باقر علیه السلام متن کامل خطبه غدیر را براى مردم بازگو فرمود و امام رضا علیه السلام مناظراتى در این باره برقرار نمود. از سوى دیگر اصحاب ائمه علیهم السلام حاملان پیام غدیر بودند،و در حضور امامان علیهم السلام اقدام به حفظ و نشر غدیر نمودند. شعر شاعران نیز نقش مهمى در حفظ غدیر در طول زمانهاى ظلمانى داشته چه آنکه قالب شعر محفوظتر است و مردم علاقه خاصى به آن دارند.از ساعتى که خطبه پیامبر صلى الله علیه و آله پایان یافت حسان بن ثابت اولین شعر را در حضور آنحضرت سرود و دلیل روشنى شد تا شاعران در طول چهارده قرن با هنر خود غدیر را حفظ کنند و براحتى به نسلهاى بعد برسانند.اینها شکلهاى مختلف فرهنگى بود که غدیر را در قرن اول حفظ کرد و البته این طرق در قرنهاى بعد نیز ادامه یافت.تنها اثر مکتوبى که در قرن اول درباره غدیر شناخته شده همان«کتاب سلیم»است که ذکر شد. مرحله دوم:از روایت به تألیف از اوایل قرن دوم هجرى که تدوین معارف دینى رسما آزاد اعلام شد،تبلیغ غدیر نیز شکلى تازه بخود گرفت و کم کم از شکل روایت به صورت تألیف در آمد.در اواسط قرن دوم اولین تألیف مستقل درباره غدیر را مى‏بینیم که از فراهیدى است.در ادامه این راه کتابهاى مختلفى به صورت مستقل یا ضمنى در موضوع غدیر تدوین شد. ابو المعالى جوینى از قرن پنجم مى‏گوید:در بغداد در دست صحافى کتابى دیدم که بر جلد آن نوشته بود:«جلد بیست و هشتم از اسناد حدیث من کنت مولاه فعلى مولاه،و بعد از این جلد بیست و نهم خواهد بود»!!همچنین ابن کثیر دمشقى مى‏گوید:«کتابى در دو جلد ضخیم دیدم که محمد بن جریر طبرى احادیث غدیر خم را در آن جمع‏آورى کرده بود»! (4) آنچه در این مرحله مشهود است اینکه اکثر کتب،مربوط به اسناد و رجال خطبه است و هدف اول مؤلفین استحکام اصل مطلب بوده است.آنان که جو خاص فرهنگى را به خوبى لمس مى‏کردند در مرحله اول دست به کار محکم‏کارى در اسناد و حفظ متون شدند تا نسلهاى آینده مدارک لازم براى تحقیق و موشکافى و بحث و بررسى داشته باشند. این دوران در طول قرن دوم و سوم و چهارم و پنجم اوج خاص داشته و حق آن به خوبى ادا شده است. مرحله سوم:تحقیق در سند و متن از قرن چهارم تحقیق و بحث در متن و سند حدیث غدیر آغاز شده و قطعه اصلى خطبه غدیر که جمله«من کنت مولاه فهذا على مولاه»است در مناظرات مطرح شده،و رجال اسناد و ناقلین حدیث غدیر نیز به دقت مورد بررسى قرار گرفته‏اند.کتب شیخ صدوق و سید مرتضى و شیخ مفید بهترین شاهد بر این مدعا هستند. این تحقیقات در قرنهاى چهارم و پنجم و ششم اوج داشته و تا سال هزار همچنان پیش رفته،و آثار برجسته‏اى از این قرون در دست است. مرحله چهارم:شکوفائى علمى غدیر از اوائل قرن یازدهم هجرى تا امروز با ایجاد میدان باز علمى،محققین و اندیشمندان اسلام تألیفات بسیار مهمى درباره غدیر تألیف کرده و به خوبى از زحمات هزار ساله نتیجه‏گیرى نموده‏اند.در این دوران تمام جوانب غدیر مورد جمع و بررسى و تحقیق قرار گرفت.ارتباط غدیر با قرآن،بحثهاى مفصل در اسناد غدیر،بررسیهاى عمیق در متن حدیث غدیر،جمع‏آورى و تدوین اشعار مربوط به غدیر و جوانب دیگر آن مورد توجه خاص واقع شد و در هر مورد کتابهایى تدوین گردید. تحقیقات بزرگانى همچون قاضى شوشترى،علامه مجلسى،شیخ حر عاملى،سید هاشم بحرانى،میر حامد حسین هندى،علامه امینى و بسیارى دیگر از علما،بهترین شاهد این مدعا است. علامه مجلسى نیمى از یک جلد از«بحار الانوار»را به مسئله غدیر اختصاص داده است.سید هاشم بحرانى کتابى مستقل بنام«کشف المهم»تألیف نموده است.سید حامد حسین هندى در 10 جلد 400 صفحه‏اى از کتاب«عبقات الأنوار»به بحثهاى تحقیقى درباره غدیر پرداخته است.علامه امینى طى 11 جلد کتاب«الغدیر»جوانبى از آن و نیز کلیه شعراى غدیر و شعرهاى آنان را جمع‏آورى نموده و مطالب مهمى درباره آنها آورده است.کتابهایى از قبیل«التکمیل»از سید مرتضى حسین و«الغدیر فى الإسلام»از شیخ محمد رضا فرج الله نیز نمونه‏هاى دیگرى از این تحقیقات علمى هستند. بدین امید که در آینده‏هاى نزدیک شاهد کتابى به عظمت غدیر باشیم که به عنوان یک مجموعه پر محتوى،همه مطالب مربوط به غدیر را در خود جمع کرده باشد و این آبروى ابدى اسلام را آن طور که هست در معرض دید جهانیان قرار دهد. کتابنامه ‏هاى غدیر کتاب معرفى کتابهایى که طى چهارده قرن درباره غدیر تألیف شده به دو صورت دیده مى‏شود: الف.کتابشناسى ضمنى با توجه به اهمیت خاص غدیر در اسلام و ارتباط مستقیم آن با مسئله امامت و خلافت،از دیر زمان علماى بزرگ به اهمیت کتب مربوط به غدیر توجه داشته‏اند.در این راستا شیخ محمد بن على بن شهرآشوب از قرن ششم در کتاب مناقب آل ابى طالب:ج 3 ص 25،و سید بن طاووس از قرن هفتم در کتاب اقبال الاعمال:ص 453ـ454،اقدام به معرفى تعدادى از کتابهاى مربوط به غدیر نموده‏اند. در سده اخیر که مسئله کتابشناسى رسما مطرح شده اولین قدم را علامه حاج آقا بزرگ تهرانى برداشته و کتابهاى بسیارى در ارتباط با غدیر در کتاب«الذریعة»معرفى نموده است.بعد از ایشان هم کسانى که تألیفات مهمى درباره غدیر داشته‏اند کتب مربوط به غدیر را معرفى کرده‏اند که شرح آن چنین است: 1.الذریعة،آقا بزرگ تهرانى:ج 16 ص 28ـ25،و موارد دیگر. 2.الغدیر فی الکتاب و السنة و الأدب،عبد الحسین امینى:ج 1 ص 152ـ .157 3.الغدیر فى الإسلام،محمد رضا فرج الله:ص 5ـ .7 4.پیامى بزرگ از بزرگ پیامبران،حسین عماد زاده:ص .45 5.امام شناسى،سید محمد حسین حسینى تهرانى:ج 7 ص 156ـ .162 6.در صحنه غدیر،محمد مهدى رکنى:ص 40ـ .41 7.معجم ما کتب عن الرسول و اهل البیت علیهم السلام،عبد الجبار رفاعى:ج 6 ص 190ـ220 و موارد دیگر. 8.تجلى ولایت در خطبه غدیر،مهدى جعفرى،ص 78ـ .90 9.نگرشى بر غدیر خم،عبد الصالح انتصارى،ص 85ـ .86 10.الغدیر(مجله اردو)،مقاله 4:«غدیر شماریات کراجالى مین»،سید مسعود عابدى. 11.الثقلین(مجله اردو)،شماره 2(آوریلـژوئن 1998). ب.کتابشناسى مس�

چهارشنبه 5/10/1397 - 13:59
ایرانگردی


مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از بکارگیری حداکثر توان ناوگان مترو برای خدمت رسانی به شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر مطهر ایت الله هاشمی شاهرودی(ره) خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات وامور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهرآیت الله هاشمی شاهرودی(ره) در روز چهارشنبه ۵دی ماه ۹۷ به منظور خدمت رسانی حداکثری به شرکت کنندگان آمادگی کامل را دارد. با توجه به استقرار ایستگاه های مصلی امام خمینی(ره) و شهید بهشتی در محل مراسم تشییع پیش بینی می شود که بسیاری از شرکت کنندگان از مترو برای جابجایی استفاده کنند و به همین منظور شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه حداکثر توان ناوگان خود را برای خدمت رسانی به شهروندان و شرکت کنندگان در این مراسم منظور خواهد کرد. حرکت قطارها در خط یک متروی تهران در زمان برگزاری مراسم با کمترین سرفاصله حرکت اجرا می شود و برای جابجایی بهتر و راحت تر شهروندان، در صورت نیاز قطارهای فوق العاده نیز اعزام خواهد شد.

چهارشنبه 5/10/1397 - 9:11
ایرانگردی

 

آموزشگران اداره مدیریت پسماند طی 9 ماه گذشته به 92 هزار خانوار منطقه 15 آموزش بازیافت ارائه داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15،  علی اکبرکریمی پور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام خبر فوق افزود: در این مدت  25 هزار شهروند از اصناف تحت آموزش چهره به چهره قرار گرفتند و با اهمیت تفکیک زباله در مبدا آشنا شدند.

وی ادامه داد: تاکنون  116 کلاس آموزشی در مساجد، 268 دوره آموزشی در مدارس و 300 کارگاه آموزشی در سراهای محله برپا شده است.

به گفته وی، توزیع هزار و 200 مخزن تفکیک پسماند و 12 هزار کیسه نایلون به منظور تفکیک پسماند خشک و تر در مجتمع ها، واحدهای مسکونی، اصناف و مدارس توزیع شده است.

کریمی پور اضافه کرد: طرح ابتکاری غرفه های سبز که به ابتکار منطقه در 32 غرفه برگزار شد از سوی اداره مدیریت پسماند شهرداری تهران  مورد استقبال و تقدیر قرار گرفت.

 شایان ذکر است در این طرح آموزشگران مدیریت پسماند با هدف فرهنگ‌سازی تفکیک زباله در مبدا و مدیریت پسماند در واحدهای تجاری و اصناف، مراکز فرهنگی، اداری و بهداشتی درمانی اطراف غرفه ها حاضر شدند و متصدیان آن‌ها را با موضوع بازیافت آشنا کردند

سه شنبه 4/10/1397 - 17:42
ایرانگردی

 

محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و محمدرضا دهداری پور شهردار منطقه شش به مناسبت سال نو میلادی و در آستانه میلاد حضرت عیسی (ع) با خانواده شهید مسیحی، انوشان عیوضیان دیدار و از نقش برجسته پیروان ادیان آسمانی در دفاع مقدس تجلیل کرده و شهدا را میراث جاودان کشور دانستند.

محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در این دیدار ضمن تبریك میلاد حضرت عیسی(ع) و عید كریسمس به این خانواده شهید عنوان داشت: در دین اسلام از حضرت عیسی (ع) و حضرت مریم (س) با احترام یاد شده است.

 حق شناس با بیان اینكه پیروان ادیان آسمانی در دفاع مقدس نقش پر رنگ و برجسته ای ایفا كردند افزود: بی شك امنیت و آرامش كشور به بركت خون پاك شهدای گرانقدر بوجود آمده و ما مدیون این عزیزان و خانواده های گرامی آنان هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به تجلیل از شهدا به عنوان وظیفه مسئولان فرهنگی کشور اشاره كرد و افزود:خانواده های شهدا باعث عزت و افتخار ما هستند و یكی از اولویت های اصلی و موضوعات مورد تاكید برای مسئولین و متولیان فرهنگی نیز رسیدگی مستمر و تداوم راه و هدف شهدااست.

محمد رضا دهداری پور، شهردار منطقه شش نیز در این دیدار با بیان اینکه توفیق بزرگی ست که خدمت رسانی به هموطنان مسیحی، کلیمی و زرتشتی در قلب پایتخت نثار حال ما شده است گفت: ما به عنوان خادم به تمام شهروندان اعم از مسیحی، کلیمی زرتشتی و مسلمان خدمات یکسان ارائه می کنیم . 

به گفته شهردار منطقه شش این منطقه به عنوان منطقه ادیان شناخته می شود. 

دهداری پور با بیان اینکه شهدا گنجینه کشور ما هستند و وظیفه ماست پاسدار خون شهدا باشیم ادامه داد: سال نو میلادی را به تک تک هموطنان مسیحی تبریک گفته و خواستار توفیقات روزافزون هستیم. 

در این دیدار نادر نصیری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران در این دیدار با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره خواستار پاسداشت حرمت خانواده شهدا و گرامیداشت یاد شهدا هستند گفت: این گرامیداشت تلنگری به خود بوده و وظیفه امروز و فردای همه ماست. 

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا نیز در این دیدار با بیان اینکه ۳۰ هزار شهید در بهشت زهرا تدفین شده اند گفت: امنیت و سربلندی کشور را مدیون شهدا هستیم. 

خال ادامه داد: شهدایی که فارغ از رنگ و نژاد و دین و آیین نام کشور را سربلند نگاه داشتند. 

شهردار حرم مطهر حضر امام خمینی (ره) ادامه داد: برما لازم است التزام واقعی و عملی به شهدا داشته باشیم. 

خانواده شهید عیوضیان نیز در این دیدار خاطراتی را از این شهید گرانقدر بازگو کردند. 

همسر شهید "انوشان عیوضیان" گفت: من همسرم را برای محافظت از دستاوردهای انقلابی مردم کشورم در همان روزهای اول پیروزی انقلاب تقدیم انقلاب کردم و افتخار می كنم كه او برای دفاع از آرمانهای آزادی خواهانه هموطنانم جانش را تقدیم كرده است.

سه شنبه 4/10/1397 - 17:40
ایرانگردی

 

 

 

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نشست صمیمانه رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران به همراه معاونین سازمان با حضور شهردار منطقه 9 با همکاران بسیجی منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 9، سید علی مفاخریان با اشاره به موقعیت خاص منطقه9 گفت: با توجه به تردد روزانه 5 میلیون مسافر از دروازه غربی پایتخت این منطقه به عنوان قدمگاه حضرت امام(ره)،منطقه ای حساس به لحاظ  ابعاد خدمت رسانی و شهری تلقی شده و همین امر در موضوعات امنیتی و اجرایی سبب نگاه ویژه در حوزه عملکرد همکاران در منطقه9  می شود.

وی افزود: حضور نیروهای خدوم و خدمتگذار در حوزه بسیج کمک کرده تا خدمات موثر و مفیدی را بتوانیم به شهروندان در مجموعه شهری ارائه کنیم.

مفاخریان به اثر بخشی بسیجیان در فعالیت های موجود در حوزه شهرداری اشاره کرد و اذعان داشت: پایگاه های بسیج مساجد ناحیه و منطقه بسیار فعال هستند و ارتباط خوبی با مجموعه شهری داشته و حضورشان در فعالیت های مجموعه شهری بسیار ملموس می باشد.

وی خاطر نشان کرد: ایثار و جانفشانی و فعالیت های داوطلبانه در ضمیر هر بسیجی نهادینه شده است و همین امر بیانگر از خود گذشتگی بسیجیان در مجموعه شهری می باشد.

شهردار منطقه9 به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: به مدد بسیجیان می توان شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی موجود را پشت سر گذاشته و به سلامت از آن عبور کرد و سبب سر فرازی بیشتر انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با بیان اینکه میدان آزادی به عنوان نماد تهران در ورودی غربی پایتخت به عنوانی کانون تجمات مردمی به خصوص در بحث راهپیمایی 22 بهمن عنوان داشت: منطقه9 به عنوان میزبان این رویداد عظیم تاریخی در  روز 22بهمن هر سال، پذیرای میهمانان و خبرنگاران مختلفی از سرتاسر جهان می باشد و شاهد حضور پرشور مردم انقلابی در قدمگاه  حضرت امام(ره) می باشد.

مفاخریان اظهار داشت: حضور همکاران در حوزه بسیج ضمن حفظ اقتدار در مجموعه شهری به انجام فعالیت های فرهنگی کمک کرده و منجر به برگزاری برنامه های بسیار شایسته با هزینه ناچیز شده است.

شهردار منطقه9 در خاتمه اذعان داشت: برنامه های بسیار ویژه ای به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مد نظر است که امید است با برگزاری هرچه با شکوه تر راهپیمایی 22بهمن بتوان یاد و خاطره شیرینی را در ذهن شهروندان باقی گذاشت.

در ادامه نشست صمیمانه با بسیجیان منطقه9 سالک رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران اذعان داشت: همکاران بسیجی می بایست با تلاش مضاعف و نظم بیشتر زمینه پیشرفت بیشتر ایران اسلامی را فراهم کنند.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در ادامه  به حضور 93 درصدی اعضای بسیجی در منطقه 9 اشاره کرد و گفت: بسیجیان بایست با تلاش و اتحاد دوچندان به استقبال پیروزی انقلاب اسلامی بروند تا بتوان با فعالیت بیشتر و مدیریتی انقلابی زمینه پیشرفت روز افزون مجموعه شهری را فراهم کرد.

سالک در خاتمه با اشاره به نقش پر رنگ مساجد در شکل گیری انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب از همین مساجد شکل گرفته که با تعامل بسیج ادارات با بسیج مساجد می توان این پایگاه های مردمی را تقویت کرد.

سه شنبه 4/10/1397 - 17:37
ایرانگردی

 

شهردار منطقه چهار تهران در بازدید میدانی از محله گلشن گفت: رسیدگی و رفع مشکلات محلات کم برخوردار منطقه چهار نیازمند تعامل و همکاری مطلوب نهادهای خدمات رسانی دولتی و طرح در جلسات اداری است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، سید علیرضا حسینی با اعلام این خبر و با بیان اینکه برخی از مشکلات مناطق شهری تهران توسط شهرداری تهران قابل حل نیست افزود: خوشبختانه در حال حاضر تعامل مطلوبی میان مدیریت شهری تهران و دولت ایجاد شده است که می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای اداری پایتخت با حضور فرماندار و معاونان فرمانداری افزود: امسال با مساعدت فرماندار تهران جلسات مختلفی با حضور مدیران شهری و شورایاران در منطقه چهار در قالب "شورای اداری" برگزار شده است.

حسینی رسیدگی به مشکلات محلات شمال شرق تهران به ویژه محلات کم برخوردار را از مهمترین برنامه های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: وجود دکل های برق در مجاورت بافت های مسکونی محلات گلشن و جوادیه از جمله مشکلات منطقه چهاراست.

شهردار منطقه چهار اضافه کرد: درهمین زمینه اقدامات اولیه جهت جمع آوری دکل های فشار قوی توسط این منطقه صورت گرفته است و نیازمند تعامل و همکاری بیشتر وزارت نیرو جهت جمع آوری کامل این کابل ها هستیم.

وی وجود وانت بارها و برخی از میوه فروش های دوره گرد را از دیگر مشکلات شرقی ترین محلات منطقه چهار عنوان کرد و گفت: جمع آوری مزاحمت های وانت بارها که در محلات گلشن(خاک سفید) و جوادیه باعث سلب آسایش شهروندان شده اند نیازمند تعامل بیشتر مراجع قضایی و نیروهای انتظامی است.

حسینی ضمن تشکر از همکاری مطلوب مراجع قضایی و نیروهای انتظامی در جمع آوری اصناف مزاحم خیابان گلزار در محله پاسداران گفت: یکی از مشکلات دیرینه شهروندان ساکن در خیابان گلزار مزاحمت های اصناف بود که خوشبختانه مرحله نخست اجرای طرح جمع آوری خودروهای مزاحم به نحو مطلوبی اجرا شد.

شهردار منطقه چهار ساخت و سازهای غیر مجاز محله گلشن را از دیگر معضلات منطقه عنوان کرد و گفت: تعیین تکلیف اسناد محلات گلشن، جوادیه، تهران پارس شرقی و شمیران نو می تواند در کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز و ساماندهی این محلات کمک شایانی کند.

حسینی خاطر نشان کرد: رفع مشکلات کهنه این محلات نیازمند تعامل و همکاری بیشتر نهاد های دولتی و خدمات رسان و نهادهای نظامی و مراجع قضایی است و شهرداری تهران به تنهایی قادر به رفع این مشکلات نیست.

 

سه شنبه 4/10/1397 - 17:35
ایرانگردی

 

 

با توجه به داده‌های اولیه IDC، فروشندگان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان در سه‌ماهه سوم سال 2018 در مجموع 355.2 میلیون دستگاه فروخته‌اند، که در نتیجه نسبت به سال گذشته این مقدار 6 درصد کمتر است. با این آمار به نظر می‌رسد روند این صنعت نزولی باشد، اما هوآوی به تنهایی در نیمه اول سال 2018، 95میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر جهان به فروش رسانده است. این آمار با وجود روند نزولی جهانی، باعث شده هوآوی در سه‌ماه دوم و سوم امسال به رتبه دوم جدول در زمینه فروش گوشی صعود کند و به گفته IDC  به میزان14.6 درصد سهم بازار جهانی در سه‌ماهه سوم سال 2018 را به نام خود ثبت کند.

 

بازار سقوط می‌کند اما هوآوی نه

طبق گزارش GFK در سه ماهه سوم 2018، هوآوی رتبه دوم فروش گوشی‌های هوشمند در منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) را با 21.5 درصد از سهم بازار به دست آورد. علاوه بر این، سهم بازار این شرکت در سه‌ماه سوم 2018 در امارات متحده عربی با 34.7 درصد رشد نسبت به سال گذشته، افزایش یافته است. این افزایش نشان‌دهنده عملکرد قوی این شرکت در سال جاری است زیرا هوآوی تلاش‌های خود را بر توسعه و استفاده از هوش مصنوعی (AI) روی دستگاه‌هایش به کار بسته تا تجربه کاربران را بهبود ببخشد. از طرفی دیگر این شرکت با به کارگیری هوش مصنوعی روی چیپ‌ست‌های دستگاه‌هایش، در تلاش است گوشی‌های خود را به وسیله‌هایی هوشمندتر و مفیدتر تبدیل کند. این نوآوری‌های موفقیت‌آمیز، گواه سرمایه‌گذاری سنگین هوآوی در بخش تحقیق و توسعه است. این غول تکنولوژی در 10 سال گذشته 45 میلیارد دلار و تنها در سال گذشته 13.23 میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده تا یکی از برندهای پیشرو در این زمینه باشد. این نگاه نوآورانه به محصولات، هوآوی را قادر ساخته تا نظر مصرف‌کنندگان را در سراسر جهان  را به خود جلب کند.

مشتری‌مداری حرف اول را می‌زند

هوآوی که به دنبال تقویت حضور خود در بازارهای دنیا است، با افتتاح فروشگاه های متعدد تجربه کاربری در سراسر دنیا، با هدف فراهم کردن فرصت تجربه مشتریان در رابطه با تازه‌ترین محصولات و تکنولوژی های این شرکت، حضور خود را در فضای خرده‌فروشی گسترش داده است. این فروشگاه‌ها فرصتی عالی‌ را برای مشتریان فراهم می‌کنند تا با آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌ها در یک محیط هیجان‌انگیز و مربوط به آینده، آشنا شوند. این شرکت همچنین قصد دارد در آینده نزدیک سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این زمینه انجام دهد و فروشگاه‌های تجربه کاربری خود را افزایش دهد.

 

سرمایه گذاری در حوزه امنیت

هواوی برنامه‌ای ده ها میلیون دلاری برای سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیقات و نوآوری‌های فناوری امنیتی برای اطمینان از امنیت سایبری کاربران خود تا پایان سال 2018 ارائه خواهد داد. به همین منظور، این شرکت بیش از 200 کارشناس و مهندس امنیت سایبری را برای کار در مراکز تحقیقاتی در چین، آلمان، فنلاند، کانادا و سنگاپور در استخدام خود دارد و بیش از 10 شرکت مشارکتی از جمله تولیدکنندگان امنیتی، شرکت‌های مشاوره، سازمان‌های صنعتی و ... را در سراسر جهان ایجاد کرده است.

در سال 2018، چیزی که باعث تفاوت بین چیزی خوب و چیزی که واقعا شگفت‌انگیز شده، نوآوری است؛ نوآوری‌ای که همواره نشان شهرت هوآوی بوده است.

سه شنبه 4/10/1397 - 17:32
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته