سياست
انگلیس به فکر پانزده کشور تحت استعمار خود باشد نه ملت بزرگ ایران دبیر دفتر تحکیم وحدت، گفت:روزی خواهد رسید که مردم خاور میانه به واسطه عدالت طلبی ایران و دین مبین اسلام و اکثریت قاطع مسلمان در منطقه و قرابت به گفتمان انقلاب اسلامی، جرثومه های فساد را از کشورهایشان اخراج خواهند کرد. . انگلیس هم اینک 15 کشور را تحت استعمار خود دارد، بهتر است دلسوزی و داعیه آزادی بیان خود را به جای معطوف کردن به اغتشاش طلبان داخل کشور ما به سمت کشورهای آفریقایی و دیگر کشورهای مورد مناقشه استعماری خود بگرداند. | |
به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه برنا، در کنفرانس خبری تشکل های دانشجویی، در اعتراض به دخالت های وقیهانه استکبار جهانی نسبت به مسائل داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران در مجتمع فرهنگی – دانشجویی 13 آبان، "مهدی عباسی مهر"، دبیر دفتر تحکیم وحدت، گفت: مناقشه مردم ایران و کشورهای اسلامی و نسل جهان سومی در دنیا به استعمار غرب و انگلیس-روباه پیر- بر می گردد.
وی افزود: حال اینکه امروز با استعمار نوینی به نام آمریکا مواجه هستیم و شاهد لشکر کشی های ایالت متحده به اقصی نقاط دنیا هستیم. ولی مردم ما دل خونی از انگلیس دارند، این مسئله به 600 سال پیش برگردد،به زمان روی کار آمدن شاه عباس صفوی. شاید ما نسلی را نداشته باشیم که خاطره بدی از نظام سلطه طلب و استعمارگر انگلیس به خاطر نداشته باشد ؛محکوم کردن دولت مردمی مصدق و بحث ملی شدن صنعت نفت، و تحریم کامل ایران توسط بریتانیای آن زمان و بلوکه شدن حساب های مالی و ارزی نظام ایران از سوی دولت انگلیس در آن زمان، در حافظه روشنفکران و عالمان فراموش نشده باشد.
وی همچنین تصریح کرد:دخالت های بیجا در قراردادهای نفتی، تقسیم کردن ایران به بلوک های مختلف با همکاری و به واسطه دولت های دیگر، بستن قراردادهای ننگین توسط دست نشانده های خود در داخل کشور و عمال و سفرای خود در زمان قاجار و پهلوی، و به خاک و خون کشیدن همین مردم تهران در خود تهران توسط کشور استعمارگر انگلیس از حافظه گذشتگان فراموش نشده باشد.
عباسی مهر ادامه داد: به واسطه قدرت گرفتن ایالت متحده آمریکا در برهه ای از زمان ،شاید نفوذ انگلیس در منطقه خاور میانه به حداقل رسیده بود، اما به واسطه جنگ طلبی آمریکا در خاورمیانه فتح بابی از سوی نظام آمریکا برای دولت بریتانیا،شد که به سمت تحریم و دخالتهای سیاسی در همه سطوح مختلف جامعه ایرانی رفته و اینگونه دخالت کرد.
دبیر تحکیم وحدت افزود: شاید الان دخالت هایشان نمایان شده باشد و و این دخالت های بی جا را در ایام انتخابات ریاست جمهوری دیده باشیم، ولی در سال گذشته کشور به ظاهر دموکرات بریتانیا ،سرمایه های ما را در بانک هایش بلوکه و پای قطعنامه های زیادی را در جهت تحریم امضا و نیز حمایت های فراوانی از منافین و سازمان مجاهدین در غرب کرد.
وی در ادامه بیان کرد:انگلیس هرگز اشتهایش کمتر نشده و روز به روز به فکر افزایش قدرت در منطقه بوده و روحیه استکباری و استعمار ی دارد و امید دارد در منطقه سوق الجیشی خاور میانه دارای قدرت باشد و می خواهد که در طبقات اجتماعی ایران نفوذکند و به نوعی سرمایه هایش را حفظ کند ، چرا که همچون گذشته نمی تواند صاحب بسیاری از قرارداهای نفتی باشد و نمی تواند دخالت کند و در عزل و نصب حکام تاثیر گذار باشد و حرف اول و آخر را بزند.
وی تصریح کرد :امروز بعد از دو قرن سفارت انگلیس از ضعیف ترین سفارت ها درایران و تهران است و این به خاطر تاثیر گذاری جمهوری اسلامی ایران بر تفکرات جهانی و تفکر ضداستعماری "نه شرقی و نه غربی ، جمهوری اسلامی" است. شاید اگر 30 سال پیش تسخیر لانه جاسوسی شبهه ای در اذهان مردمی ایجاد کرد و برای مردم سوالاتی پیش می آمد، اما الان؛ قطع رابطه ایران با انگلیس هرگز سوالی برای مردم به وجود نخواهد آورد، برای اینکه دست انگلیس برای مردم رو شده است.
وی همچنین افزود: اگر مردم ما بخواهند روزی برای خود تصمیم بگیرند این مسئله به خودشان ربط دارد ، تحت تاثیر حرف های نخست وزیر انگلیس، رییس جمهورآمریکا و صدر اعظم آلمان، به هیچ عنوان نیستند ؛و تحت هیچ عنوان پذیرای دغدغه و دلسوزی آن ها نیستند.امروز جامعه ما به آن سطح از آگاهی رسیده است که اگر رسانه های غربی ،سی ان ان و بی بی سی بخواهند به حرکت های مردمی سمت و سو بدهند ،مردم ما عکس العملی خلاف آن چه که رسانه ها می خواهند اظهار می کنند و نشان خواهند داد.
"عباسی مهر "در جواب این که دولت انگلیس در جهت دلجویی مردم ایران و جلب اعتماد ملت ایران چه کاری می تواند انجام دهد، گفت: اول این که دستگاه های دیپلماسی ما گاهی اوقات دچار مصلحت اندیشی بی موقع می شون،د اینکه نخست وزیر انگلیس به طور صریح در مسائل جمهوری اسلامی ایران دخالت می کند و در رسانه هایش به افکار عمومی ایران توهین میشود، به طور صحیح لازم است برخوردهای دیپلماتیک وجدی شود. الان ما از روابط دیپلماتیک با این کشور و مناسبات اقتصادی با انگلیس سودی نمی بریم.
وی ادامه داد :در وهله بعد نظام کشورهای غربی کلا نظام سلطه و سلطنت طلبانه است. گفتمان مردم نفی ظلم است؛ 200 سال است که این مردم ، طعم زهر استعمار را چشیده اند و بدبختی ها را دیده اند، پهلوی ها را دیده اند، به توپ بسته شدن مجلس را دیده اند، تحت هیچ عنوان زیر بار دلسوزی های انگلیس، فرانسه و آمریکا نخواهند رفت.
وی با اشاره به لانه جاسوسی امریکا ، گفت :اینجا موزه عبرت است و این موتور هلی کوپتر آمریکایی که در حیاط اینجاست، در طبس توسط نیروی الهی سقوط کرد. شاید سرمایه های ما نسبت به سرمایه های آن ها ضعیف باشد ولی خدایی هم هست.
وی ادامه داد: خدایی که آن روز ارتش آمریکا را در طبس به زمین زد، در این 30 سال هر برنامه ای که علیه ما داشتند، عکسش را به آن ها برگرداند. آن ها با این روند اندک پایگاه هایشان را در خاور میانه از دست خواهندداد. چرا که اظهارات رییس جمهور افغانستان و نخست وزیر عراق مبین این مطلب است. تا آنجا که نخست وزیر عراق خروج ارتش آمریکا را جشن ملی اعلام می کند.
وی تصریح کرد: روزی خواهد رسید که مردم خاور میانه به واسطه عدالت طلبی ایران و دین مبین اسلام و اکثریت قاطع مسلمان در منطقه و قرابت به گفتمان انقلاب اسلامی، جرثومه های فساد را از کشورهایشان اخراج خواهند کرد.
وی در آخر گفت: وقتی سلاح مقابل گفتمان عدالت طلبی مردم ما باشد، مردم نسبت به ظلم و جور کشورهای استعمارگر برخواهند خواست. انگلیس هم اینک 15 کشور را تحت استعمار خود دارد، بهتر است دلسوزی و داعیه آزادی بیان خود را به جای معطوف کردن به اغتشاش طلبان داخل کشور ما به سمت کشورهای آفریقایی و دیگر کشورهای مورد مناقشه استعماری خود بگرداند.
پنج شنبه 4/4/1388 - 19:28
سياست
با پایان انتخابات دهم ریاست جمهوری شور و هیجانی بی سابقه و مثال برانگیز در کشور فراگیر شده است و مردم سرافراز و قهرمان ایران اسلامی بار دیگر ثابت کردند که همچون گذشته، در لحظات حساس و سرنوشتساز انقلاب، با حضور بیبدیل خود، نقش اساسی و تعیین کننده را ایفا میکنند و به دشمنان اجازهی کوچکترین چشمداشتی را نخواهند داد.
نتیجهی انتخابات دهم بیش از هر چیز رأی دوباره به آرمانهای اسلام و انقلاب و تجدید بیعت ملت با منویات امام(ره) و رهبری بود.
نتیجهی انتخابات دهم، در حقیقت تثبیت نظام در آغاز دههی عدالت و پیشرفت و اعلام وفاداری و پایبندی ملت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رأی به ارزشهای اسلامی و ایرانی مردم بود.
نتیجهی انتخابات دهم، اقبال مجدد مردم به عدالت و مهروزی و مهر تأیید ملت بر رویکردها و خدمات دولت خدمتگزار بود.
نتیجهی انتخابات دهم، رویگردانی مردم از اشرافیت و نخوت و خود برتر بینی و رأی به ساده زیستی و روحیهی انقلابی و خستگیناپذیر خادمان میهن بود.
نتیجهی انتخابات دهم، نمود عدالتخواهی و ظلمستیزی مردم ایران بود و بدون تردید موجب عزت اسلام و سرافرازی مسلمانان جهان شد.
نتیجهی انتخابات دهم، پشت کردن مردم به الگوهای سیاسی و اقتصادی غربی و حمایت قاطع ملت از دیپلماسی فعال و هوشمند نظام در چهار سال گذشته بود.
نتیجهی انتخابات دهم، نهیب ملت به آقایانی بود که سالها بر مناصب سیاسی و اجرایی کشور تکیه زده بودند و خواسته یا ناخواسته، شریانهای اقتصادی کشور و مردم را به دست اطرافیان ناصالح خود سپرده بودند.
نتیجهی انتخابات دهم، هشدار قاطع مردم به مفسدان و ویژه خوارانی بود که قلههای ثروت خود را در کنار درههای فقر و درماندگی مردم پدید آورده بودند.
نتیجهی انتخابات دهم، کابوسی دهشتناک برای اربابان زر و زور و تزویر بود که رؤیای بازگشت به اریکه قدرت را در سر می پروراندند و اکنون سرگشته و حیران از امواج خروشان «حضور» مردم شدهاند و ناباورانه پیروزی مردم را مینگرند.
نتیجهی انتخابات دهم، بی اعتباری و بی آبرویی عناصر و احزاب تندروی لیبرال و دموکرات های تجدیدنظر طلب بود که خود را قیم مردم و مالک کشور میدانستند.
نتیجهی انتخابات دهم، بیاعتنایی ملت به رانتخواران سنگانداز و مفسدان ناسزا گویی بود که بیش از سه سال با همهی توان به تخریب دولت خدمتگزار مشغول بودند و انواع اتهامات و توهینها را از مردم و دولت منتخب مردم دریغ نکردند.
نتیجهی انتخابات دهم، شکست سهمگین دشمنان ایران اسلامی در اقیانوس وحدت و همبستگی ملت بود و بار دیگر موجب عزت و اقتدار و افتخار ایران اسلامی شد و صفحه ای درخشان از حضور مردم مسلمان و قهرمان ایران را در کتاب تاریخ بشریت به ثبت رساند.
۲۲ خرداد هشتاد و هشت تکرار حضور شکوهمند و انقلاب ملت غیور ایران در ۲۲ بهمن پنجاه و هفت شد و در یادها و خاطرههای ایرانیان ماندگار خواهد ماند.
تردیدی نیست که مردم در انتخاباتی با شکوه و با آرای بیسابقه و مقتدرانهی خود، بار دیگر گفتمان «می شود و می توانیم» را برگزیدند و عقبنشینی و یاس و ذلت در برابر قدرتهای شرقی و غربی را برنتابیدند و با حضور حماسی و غیرتمندانهی خود در پرشورترین عرصهی تصمیمگیری کشور، بار دیگر قدرت را از چنگال زورمندان و زرسالاران و مزوران درآورده و کابینهی هفتاد میلیونی عدالت و مهرورزی را برای چهار سال دیگر تمدید کردند.
و اما رأی دوباره مردم به جناب آقای دکتر احمدینژاد، مسوولیتی سنگینتر بر دوش خدمتگزاران نهاده است تا با توکل بر پروردگار متعال و توسل به امام عصر (اروحنا فداه) و دلگرمی به پشتیبانی و حمایت مردم همیشه در صحنه، فقر و فساد و تبعیض را در ایران اسلامی ریشهکن کنند و پرچم اسلام و ایران را مستحکمتر از همیشه بر بلندای گیتی به اهتزاز درآورند.
والعاقبه للمتقین
دوشنبه 1/4/1388 - 22:49
سياست
قاشق! (گفت و شنود)
گفت: دیروز یك مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریكا اعتراف كرد كه آمریكا مبلغ 400 میلیون دلار برای ایجاد آشوب بعد از انتخابات به برخی از مدعیان اصلاحات كمك مالی كرده است.
گفتم: حیوونكی آمریكایی ها بدجوری به جدول زده اند.
گفت: اتفاقاً برخی از مقامات آمریكایی هم از بی عرضگی سردمداران جبهه اصلاحات كه پشت صحنه این آشوب ها قرار دارند، حسابی عصبانی شده اند كه چرا با آنهمه كمك نقدی و حمایت گسترده تبلیغاتی و سیاسی كاری از پیش نبرده اند.
گفتم: در یك عمل جراحی چند تا قاشق مرباخوری از معده یك بیمار بیرون آوردند. پزشك با تعجب از او پرسید؛ اینهمه قاشق درون معده تو چه می كند؟ و بیمار گفت؛ آقای دكتر! خود شما فلان شربت را تجویز كرده و گفته بودید، روزی یك قاشق بخورم!
منبع:کیهان
دوشنبه 1/4/1388 - 22:43
دانستنی های علمی
محمودی و از نژاد نوروز تویی
در سنگر عشق همیشه پیروز تویی
سوگند به آیه آیه دفتر عشق
مظلومتر از رجایی امروز تویی
پنج شنبه 3/2/1388 - 19:40
دعا و زیارت
بهترین موقع دعا از دیدگاه حضرت زهرا
یكى از مهمترین و لازمترین امور زندگى یك مؤمن ارتباط برقرار كردن با خدا از طریق دعا و نیایش است در زندگى اولیاء خدا دعا جایگاه اساسى و ویژه دارد و بخش مهمى از بهترین اوقات آنها اختصاص به دعا و نیایش دارد.
اولیاء خدا مترصد اوقات بودند و بهترین زمانها را براى دعا انتخاب مىنمودند در اینجا به روایتى مىپردازیم كه یكى از اوقات مناسب براى دعا را فاطمه زهرا علیهاالسلام به ما در قول و عمل معرفى مىكنند.
قالت فاطمه الزهرا علیهاالسلام:
سمعت النبى صلى اللَّه علیه و آله، ان فى الجمعة لساعة لا یراقبها رجل مسلم یسال اللَّه عز و جل فیها خیرا الا اعطاه ایاه قالت فقلت: یا رسولاللَّه اى ساعة هى؟ قال اذا تدلى نصف عین الشمس للغروب قال و كانت فاطمة علیهاالسلام تقول لغلامها: اصعد على الضراب فاذا رایت نصف عین الشمس قد تدلى للغروب فاعلمنى حتى ادعو. (1)
(فاطمه زهرا علیهاالسلام مىفرماید: از پیامبر صلى اللَّه علیه و آله شنیدم، در روز جمعه ساعتى است كه هیچ مسلمانى مراقب آن نبوده كه حاجت خیرى از خداى عزوجل بخواهد مگر آنكه حاجت او را برآورده ساخته است. فاطمه علیهاالسلام مىگوید عرض كردم یا رسولاللَّه آن چه ساعتى است؟ فرمود: آن هنگامى است كه نصف قرص خورشید در موقع غروب پنهان شود. پس از آن فاطمه به غلام خود فرمود: بر فراز بام درآى و چون دیدى نصف قرص خورشید در هنگام غروب پنهان شد به من خبر ده تا دعا كنم.)
1ـ كوثر ولایت/ ح 88/ ص 51
پنج شنبه 30/8/1387 - 16:59
دعا و زیارت
نقش نمازدر ایجاد امنیت روحی و روانی جوانان3
بدون تردید جوانان در زندگی مادّی گاهی دچار مشکلات شده ودر تنگنا قرار میگیرند، امكانات و توان جوانان معمولامحدود است و مشكلات پیش روی آنها بسیار، بنابراین آنها بدون پشتوانه ای مطمئن نمیتوانند از اقیانوس پر تلاطم زندگی به سلامت عبور کنند . جوانانی كه فقط مادی میاندیشند، فقط به پشتوانههای مادّی فكر میكنند، ولی آنان كه الهی می اندیشند پیوسته با پشتوانههای معنوی خود را از بن بست میرهانند.
پنج شنبه 30/8/1387 - 16:49
آموزش و تحقيقات
عنوان مقاله: چرا "دین و دنیا"
نام نویسنده: حسن رحیم پور ازغدی
سال انتشار: تابستان ۱۳۷۷
منبع: كتاب نقد۷- فقه دولت
چرا "دین و دنیا"
مقدمه
"كتاب نقد" بفضل خدا مورد اقبال و توجه فرهیختگان دانشگاه، حوزه ومطبوعات قرارگرفته و اغلب شمارههاى آن به چاپ دوم و حتى سوم رسیدهاست.شمارگان فصلنامه، اجبارا تا ده هزار و سپس 15 هزار نسخه رسیده و اینك جاىشایسته خویش را در محافل علمى، پژوهشى و انتقادى یافتهاست. ممكن استكلیه خوانندگان "كتاب نقد" با همه مفاد آن لزوما موافق نباشند اما آنچه مهم است،توجه و انتظارات اهلنظر نسبتبه نشریه مىباشد كه رو به تزاید است. ما از خداىمتعال مىخواهیم كه شایسته اعتماد و توجه افكار عمومى و محافل فرهنگى بودهباشیم و كفران نعمت نكنیم. همچنین لازم است از جشنواره مطبوعات سال جارى77 كه سه مقاله از كتاب نقد را تا مرحله نهایى مسابقات جشنواره بالا برد و به یكىاز آن سه، یعنى سرمقاله كتاب نقد (2 و 3)، جایزه برترین سرمقاله با داورى هیئتداوران جشنواره را هدیه نمود، تشكر كنیم. و مفید مىدانیم كه گزیدهاى ازسرمقاله مزبور را جهت اطلاع خوانندگان محترم، به چاپ برسانیم:
"دین و دنیا"؟!
واقعیت، آن است كه معلومات دهههاى اخیر، در برخى محافل، دوباره مجهول شدهاند و كسانى براى صرفهجویىدر ادراك حقایق، از خود آن حقایق، صرفنظر كردهاند. تاكنون تقریبا اجماع بوده (و حتى مستشرقین، علیرغم اغراضخود، بدین اجماع، معترف بودند) كه اسلام، دین دنیاساز و محیط بر مسائل انسان و مشرف بر همه حوایج او و ناظر بهكلیه كمالات و استعدادهاى اوست.
اما دستگاه فرهنگساز "ترجمه"هاى جهتدار و رسانههایى كه متخصص دستكارى در دانایىهاى مردماند، ثنویتكلیسایى و تفكیك ابعاد گوناگون انسان از یكدیگر را (كه باید آن را مثلهسازى "شخصیت انسانى" نامید)، به فرهنگاسلامى نیز نسبت دادهاند تا در واقع، نرمافزار كلام آسیبخورده مسیحى را در سختافزار تعابیر مذهبى مصطلح درجامعه اسلامى، به جریان انداخته و تكثیر كنند. تفكیك دین از دنیا (كه مورد اتفاق كلیسا و نیز رویكرد سكولار، هر دو،قرار گرفته) و تقسیم كار میان مسیح و قیصر، ریشه در كلام كلیسایى قدما (در همان قرون میانه) داشت، گرچه شاخ وبرگ خود را بعدها داد. اما امروز، سوءتفاهم بزرگى در جریان تكوین است. سرانگشتانى آگاه به لطف بازوانى غافل، به اینسوءتفاهم دامن مىزنند. تحت نام "كلام جدید"، عقاید و حقایق مهمى، ممكن است در جهان اسلام، دستكارى شود.
سكولاریزم، گرچه مشكل اصلىاش با دین، در برابر "خداى شارع"، ظهور مىكند و علىالظاهر با خداى خالق،مسئله ندارد، اما فىالواقع، مخالفت تعصبآلود سكولاریزم با "شارع و شریعت" (بویژه در تفكیك دین از حكومت)، ریشهدر یك " الهیات" منحرف دارد. هر گونه "وضعگیرى اصولى" (سلبى یا ایجابى) نسبتبه فقه، دقیقا ملهم از نوعى ربوبیاتو مبادى كلامى خاصى است.
تقابل "دین و دنیا" و تقسیم امور به "مقدس - عرفى" یا "دینى - دنیوى"، و تقسیم حوایج انسان به "حوزههاى دولتى وعمومى" (پابلیك) و "خصوصى و دینى"، استناد دانش حقیقى به گزارههاى تجربى و تفكیك آن از حوزه ارزشها و عدمتنقیح مفهوم"جوهر تخیلى اعتبار ساز"و...،جزء حلقههاى وصل(بلكه فصل)"الهیات" با "احكام عملى" در غرب بوده است.
تفسیر سوء یا ناقص كه از "خدا" (و صفات ربوبى) صورت گرفت و غلبه یافت، به نفى احكام خدا و حقوقالهى بشر ونفى تعریف دینى "حیات" و "مسئولیت" و "انسانیت" و ... انجامید و بنابراین است كه معتقدیم اگر تنقیح استوار و دقیقىدر " الهیات" صورت نگیرد، راه سكولاریزم، مسدود نخواهد بود.
در این شماره (كتاب نقد 2 و 3) به ابعاد كلامى سكولاریزم و نتایج فقهى آن، هر دو، پرداخته شده ولى حق، هماناست كه عرض كردم و رخنه خطر از همان منفذ كلام آسیبخورده مسیحى به ذهنیت متكلم مسلمان قابل تصور است.
در اینجا مناسب مىبینم كه وجه نگرانى خود (به عنوان طلبهاى كه اشتغال اصلى او كلاموفقه است)، ونگرانىبسیارى از دوستانوهمفكران را دراینخصوص توضیحدهم:
این توضیح را از نقطهاى شروع مىكنم كه اثبات و تبیین آن، شانى و فرصتى دیگر مىطلبد اما از مفروضاتمسلمانى ماست: (كلام چندپاره مسیحى، "الهیات بشرى" است نه "الهیات الهى").
مراد از "الهیات الهى"، الهیات وحیانى و تحریف نشده است: "خداوند"، آنچنانچه خود را تعریف و توصیف كرده است.
سه شنبه 28/8/1387 - 14:3
دانستنی های علمی
دوران كودكی
ما نان گندم نمیتوانستیم بخوریم، نان جو گندم میخوردیم چون نان گندم گرانتر بود. البته یك دانه نان گندم میخریدیم برای پدرم فقط، ما نان جو گندم میخوردیم، گاهی هم نان جو ... وضعمان خیلی خوب نبود و اتفاق میافتادشبهایی اتفاق میافتاد در منزل ما كه شام نبود. مادرم با زحمت زیادی كه حالا بماند آن زحمت چگونه انجام میشد، برای ما شام تهیه میكرد. آن شام هم كه تهیه میشد و با زحمت تهیه میشد، نان و كشمشی بود.
آن وقتها، از لحاظ مالی در فشار بودیم، یعنی خانوادهمان، خانواده مرفهی نبود. پدرم یادم هست روحانی معروفی بود، اما خیلی پارسا و گوشهگیر بود، لذا زندگیمان خیلی به سختی میگذشت. در دوران كودكی با زحمت بسیار، برای ما كفش خریده بود كه تنگ بود. پدرم دیگر قادر نبود كه اینها را عوض بكند یا كفش دیگر بخرد، آمدند گفتند كه خوب این كفشها را میشكافیم، اندازه میكنیم و برایش بند میگذاریم. یك عالمه خوشحال شدیم كه كفشهایمان بندی شد. آمدند شكافتند و بند گذاشتند بعد زشت شد، چون بندهایش خیلی فرق داشت با كفشهای دیگر، خیلی زشت و ناجور درآمده بود. چقدر غصه خوردیم و خلاصه چارهای نداشتیم.
گفت و شنود رهبر معظم انقلاب با گروهی از نوجوانان و جوانان، 14 بهمن 1376
چهارشنبه 22/8/1387 - 20:1
دانستنی های علمی
تلخترین خاطره ای كه به یاد دارم پذیرش (قطعنامه)، و شیرین ترین خاطره مربوط به فتح خرمشهر است. فتح زمانی اعلام شد كه ساعت حدوداً 4 بعد ازظهر بود و امام در حال قدم زدن بودند- و رادیو هم در دستشان بود؛ چون ما از قبل می دانستیم كه رزمندگان اسلام در حال انجام این كار هستند، و درگیری هم از شب قبل شروع شده بود كه خیلی هم شدید بود. امام در حال قدم زدن بودند كه گوینده رادیو خبر آزاد سازی خرمشهر را اعلام كرد. با شنیدن صدای گوینده، من به امام نگاه كردم و متوجه شدم كه احساس خوبی به ایشان دست داد. البته در مجموع امام از مسائلی كه خیلی تلخ بود اوقاتش زیاد تلخ نمی شد: و از مسائلی هم كه شیرین بود خیلی خوشحال نمی شدند. در مقابل مسائل خرمشهر امام معتقد بودند كه بهتر است جنگ تمام شود اما بالاخره مسئولین جنگ گفتند كه ما باید تا كنار شطا العرب (اروند رود) برویم تا بتوانیم غرامت خودمان را از عراق بگیریم. امام اصلا با این مكار موافق نبودند و می گفتند: اگر بناست كه شما جنگ را ادامه بدهید بدانید كه اگر این جنگ با این موضعی كه شما دارید ادامه یابد و شما موفق نشوید، دیگر این جنگ تمام شدنی نیست. و ما باید این جنگ را تا نقطه ای خاص ادامه بدهیم؛ و الان هم كه قضیه فتح خرمشهر پیش آمده بهترین موقع برای پایان جنگ است. وقتی جنگ از (ستاد مشترك) كسی آمد كه مربوط به تیم مهندسی بود و یك ضد بمب و مستحكم برای امام درست كرد. اما حضرت امام فرمودند: من به ایشان فرمودند: اینجا نمی روم. و هر چه هم كه من گفتم: حداقل شما بیایید و اتاق مذكور را ببینید، من از همین بیرون آنجا را دیده ام و به آنجا نخواهم آمد و تا وقتی كه تهران زیر موشكباران دشمن قرار گرفت در اتاق معمولی خودشان بودند و خیلی معمولی برخورد می كردند. وقتی هم كه من خیلی اصرار كردم ایشان قسم خوردند كه من این كار را نخواهم كرد، و بین من و بقیه افراد هیچ تفاوتی نیست. ایشان می گفت: بمبی به خانه من بخورد و پاسدارهای اطراف منزل كشته شوند و من در اتاق ضد بمب زنده بمانم دیگر من به درد رهبری نمی خورم. من زمانی می توانم مردم را رهبری كنم كه زندگی من مثل آنها باشد، و همه در كنار همدیگر باشیم. از نظر خانوادگی هم من به شما بگویم كه سالها پیش وقتی ما مورین (ساواك به خانه ما ریختند كه امام را بگیرند، مادر من در حیاط ایستاده بود و من از خانه بیرون دویدم، و ایشان به من گفت: پدرت را بردند اگر می خواهی او را ببینی زودتر برو. كلاً مادر و خواهرانم اهل این حرفها نیستند؛ و ترسو نیستند و فقط نگرانیشان در مورد حال امام بود. یك نكته ای به خاطرم آمد كه برایتان نقل كنم. یك روز كه تهران شدیدا زیر بمباران و موشكباران بود مادرم وارد اتاق شدند و دیدند كه یك پتویی كج افتاده است؛ با نهایت خونسردی مرا صدا زدند كه بیا و سر پتو را بگیر تا آن را درست كنیم! و امام از این حرف خنده اش گرفت.
سه شنبه 21/8/1387 - 14:41
خانواده
خدایاکجاست ان پرده پوشی قشنگت .......
دست رنجم گناه بودوگناه اشک دردل شبم حلال میریزد
کجاست کسی که اجازه می دهد من گریه کنم برای خودم ....
خدایا همسایگان ما راازراه خودت ناامید مگردان.
بارالها مادر وپدرم راببخشای ...همانطورکه بارهامن رابخاطر قسم
به اسم تو عفو کرده اند 0خدایامحبت علی و زهرارادر این دوره
اخرالزمان ازدل کسی بیرون ننمای ای مهربان این بی توجهی
درکارهایم مرا بیچاره کرده ولی این را خود میدانی که قصد
دشمنی باتورا نداشتم .ای حبیب تمام دشمنان زهرای محمد
وعلی رانابودوخار وکور گردان 0خدایا آیا شود روزی در رجعت
همپای مهدی باشیم ....خدایی که غفاربودی وبر کسی گناه مرا
فاش نکردی ممنون توام خود میدانی اگر مردم گناه مرا
میفهمیدند ازمن فرارمیکردند .مرایاری کن در امر به معروف
پیشقدم ودر نهی ومنکر تو کمکم باشی 0خدایاتمام گذشتگان ما
راببخش وبیامرز....مخلوق توبه جزدرخانه ات کجا رود ...
مرادرتنهایی خودم رها مگذار چراکه اگر رها شوم همنشین
کسانی خواهم بودکه تو دوستشان نداری .....
هستم غلام ودرپی صاحب کریم
هر چند درخریدن من استفاده نیست
خداوندا به ابروی شهدا مردم وناموس ما راازدست خیانت کاران
محفوظ بدار ....کمک کن همچون حسین برای خواهرانمان
باشیم .
ابکی لظلمه قبری ...ابکی لذیق لحدی ....
حضرت فرمودند000عذاب قبر حالتی است برای مردم که شیری
که درنوزادی خورده اند ازاستخوانشان بیرون می زند 0
سه شنبه 21/8/1387 - 14:26