• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1307روز قبل
ایرانگردی


رسول کشت پور شهردار منطقه ۲از آغاز اجرای طرح معاینه فنی موتور خانه مجتمع های مسکونی و مراکز آموزشی داوطلب توسط شرکت دانش بنیان «اپلیکیشن آچاره» در سطح منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲،رسول کشت پور شهردار منطقه با اعلام این خبر و با بیان اینکه توجه نکردن به بهینه سازی موتورخانه ها،آنها را به یکی از منابع عمده تولید آلایندگی در کلانشهر های کشور بدل کرده است که هر واحد آن می تواند سالانه ۵۰تن آلاینده تولید کند گفت:امروزه یکی از منابع تولید آلودگی هوا در کشور، منابع ثابت مثل موتورخانه های گرمایشی، بخاریها، آبگرمکنها و نیروگاهها هستند که متاسفانه چندان مورد توجه قرار نمی گیرند و در حالی که تجهیزات گرمایشی و سرمایشی از منابع مهم آلودگی هوا در کلانشهر ها بویژه تهران به شمار می روند،عمده تمرکز منتقدان به آلایندگی ناشی از خودرو ها معطوف شده است.
شهردار منطقه۲ اظهار کرد: برابر آمار منتشر شده متوسط مصرف سالانه گاز در ساختمانهای اداری و تجاری معادل ۲۶متر مکعب به ازای هر متر مربع است که با احتساب یک هزار متر مربع برای یک واحد اداری و تجاری، مصرف سالانه متوسط موتور خانه یک ساختمان معادل ۲۶هزار متر مکعب گاز است؛ بنابراین میزان آلایندگی ناشی از فعالیت هر موتور خانه معادل ۵۰تن درسال است که رقم قابل توجهی است.
رسول کشت پور با تاکید بر اینکه اجرای طرح معاینه فنی موتور خانه مجتمع های مسکونی و مراکز آموزشی داوطلب توسط شرکت دانش بنیان اپلیکیشن آچاره علاوه بر « کاهش مصرف انرژی» توام با کاهش آلودگی زیست محیطی است افزود:بنابراین اقدام شهرداری منطقه ۲که توسط اپلیکیشن آچاره و به منظور افزایش کارایی موتور خانه های مجتمع های مسکونی و مراکز آموزشی داوطلب صورت می گیرد،گامی موثر در کاهش آلودگی هوا برداشته می شود.
شهردار منطقه ۲با اشاره به اینکه مشارکت شهروندان ساکن درمنطقه در طرح افزایش کارایی موتورخانه ها می تواند نقش موثری در کاهش آلاینده های زیست محیطی داشته باشد خاطر نشان کرد: آثار زیست محیطی این طرح بخصوص در ایام سرد سال به دلیل کاهش انتشار آلاینده ها و کاهش وارونگی هوا دیده خواهد شد.
گفتنی است این طرح در مرکز آموزشی نیمروز واقع در کوی نصر گیشا و با حضور اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،مسعود زندی معاون مدیر کل حفاظت محیط زیست تهران،رسول کشت پور شهردار منطقه ۲و جمعی از معاونین و مدیران آغاز شد .

يکشنبه 28/7/1398 - 14:53
ایرانگردی


مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از جابجایی بیش از ۴۵۰هزار مسافر توسط متروی تهران وحومه خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ در روز شنبه ۲۷ مهر ماه ۹۸ همزمان با پیاده روی اربعین حسینی در تهران، از ابتدای صبح تا ساعت ۱۸:۰۰ در تمام خطوط یک؛ دو؛ سه؛ چهار، پنج، شش و هفت متروی تهران و حومه به صورت رایگان خدمت رسانی کرد.

شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در روز اربعین با آمادگی کامل و بکارگیری تمامی امکانات خود به خدمت رسانی به شهروندان و شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین حسینی در تهران پرداخت و با تلاش پرسنل این شرکت سعی شد تا ضمن ارایه سرویس دهی منظم، محیطی امن را برای شهروندان و مسافران محترم ایجاد کند.


بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای تسهیل در جابجایی مسافران از ابتدای صبح فاصله حرکت قطارها در خطوط یک، دو متروی تهران تا ۳ و نیم دقیقه کاهش یافت و بیش از ۴۵۰هزار نفر توسط این ناوگان حمل و نقل ریلی جابجا شدند.همچنین به منظور سهولت در جابجایی مسافران در خطوط درون شهری ۳۰ قطار فوق العاده نیز اعزام شد.


لازم به توضیح است امسال با توجه به راه اندازی خط شش به طول ۱۰ کیلومتر با چهار ایستگاه میدان شهدا، امام حسین(ع)، بعثت و دولت آباد توانستیم خدمات مناسبی به شهروندانی که از این خط جهت رسیدن به این مراسم را داشتند، ارائه نماییم.

يکشنبه 28/7/1398 - 14:47
ایرانگردی

 

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 از برگزاری شورای سلامت فصل پاییز از آبان ماه، در نواحی ششگانه این منطقه  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، کاظم کمالی نسب در این خصوص گفت: یکی از پیش نیازهای ارتقای سلامت اجتماعی، نیازسنجی با فرایند مشارکتی و برنامه ریزی است تا با استفاده از تمام پتانسیل های موجود، اقدامات لازم برای رسیدن به شهر سالم و ارتقای سلامت شهروندان صورت گیرد.

وی ادامه داد: شورای سلامت مبنی بر توسعه محیط های حامی سلامت با تاکید بر عوامل تعیین کننده سلامت شهری به منظور سیاست گذاری های حوزه سلامت به صورت فصلی با ریاست شهردار ناحیه تشکیل می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 اظهار داشت: در این شورا ضمن بررسی مشکلات محله و ارائه راهکار، مردم را ترغیب و تشویق می نمایند که با نهادهای مرتبط در سطح محله همکاری لازم را داشته باشند.

يکشنبه 28/7/1398 - 14:37
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 4 تهران از تداوم ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: خادمین شهرداری منطقه چهار تا سه روز پس از اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "محمد محمددوست" با اعلام این خبر گفت: به منظور ارایه خدمات بهینه به زائران اربعین حسینی، خدمات شهرداری منطقه چهار تهران تا سه روز پس از اربعین تا زمان بازگشت زائران به صورت شبانه روزی در مرز چذابه تداوم دارد .

وی با اشاره به حضور کم نظیر زائران اربعین حسینی درمرز چذابه گفت: از ابتدای مهر ماه و همزمان با عبور نخستین گروه از زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه، خدمات شهرداری منطقه چهار به 338 هزار نفر از زائران در فضای 12 هکتاری این پایانه آغاز شد.

"محمددوست" با اشاره به اقدامات شهرداری منطقه چهار در مدت حضور 20 روزه در پایانه مرزی چزابه گفت: با آغاز فعالیت بیش از 450 موکب در محدوده مرز چذابه، از دهم مهر ماه تا کنون 460 تن زباله از مسیر تردد زائران در محدوده پایانه چذابه جمع آوری شده است .

وی تصریح کرد: احداث، بازسازی و نگهداری 190 چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار در مسیر راهپیمایی زائران از دیگر اقدامات منطقه چهار در پایانه مرزی چذابه است.

شهردار منطقه 4 افزود: به منظور افزایش بهداشت عمومی  زائران، تخلیه زباله های30 مخزن مکانیزه در فضای 12 هکتاری پایانه مرزی چذابه به همراه رفت و روب و پاکسازی محل تردد زوار از طریق 100 نیروی خدماتی به صورت شبانه روزی تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

 

يکشنبه 28/7/1398 - 14:34
ایرانگردی

 

به منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه و پاکسازی محیط های شهری از جانوران مضر ، زیستگاه های موش در خیابان شریعتی شناسایی و طعمه گذاری شدند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک رضا عبدالملکی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت : زیست سالم و آرام در شهر پاكیزه و منضبط حق هر شهروند محسوب می شود، بر همین اساس از 20 مهر ماه با اجرای طرح جهادی مبارزه با جانوران مضر شهری محل ها و محور های وفور موش ومنافذ ورود و خروج آنها در معابر و انهار خیابان شریعتی از میدان قدس تا پل طبقاتی آیت اله صدر با بازدیدهای كارشناسان اداره ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری منطقه یک شناسایی و طعمه گذاری شد
وی تصریح کرد: در این طرح 5 اکیپ 2 نفره اقدام به شناسایی و طعمه گذاری 250 منفذ ورود و خروج موش نمودند و با پودر نانو که پودری غیرسمی ولی کشنده برای موش هاست ،عملیات طعمه گذاری را انجام دادند.
عبدالملکی افزود : آموزش و ارائه خدمات بهینه به عموم شهروندان درخصوص روش های مبارزه با جانوران موذی ، بسیار مؤثر است كه طی آن 200 بروشور و کتابچه آموزشی و 10 تخته بنر اطلاع رسانی در خصوص راهکارهای کاهش آلودگی و مبارزه با موش بین کسبه این خیابان و شهروندان توزیع شد.
گفتنی است این طرح در سایر مسیرهای منطقه یک نیز انجام خواهد شد

يکشنبه 28/7/1398 - 14:30
ایرانگردی

 

 

 

گاهی اوقات بدون اینکه از گوشی زیاد استفاده کرده باشیم، متوجه کاهش سریع‌تر درصد شارژ باتری می‌شویم؛ این شارژدهی کمتر در عمل به چه دلیلی رخ داده و چطور می‌توان آن را رفع کرد؟

 

باتری در گوشی‌های هوشمند یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌هاست. به خصوص برای افرادی که فرصت کمی برای شارژ گوشی خود دارند یا بیشتر از بقیه سفر می‌کنند، قدر آن را بیشتر می‌دانند و تلاش می‌کنند تا شرایطی را ایجاد کنند تا شارژدهی دستگاه افزایش پیدا کند.

 

در گوشی‌های هوشمند عمده منابع مصرف‌کننده شارژ باتری را باید نمایشگر دانست. در واقع قسمت اعظمی از شارژ باتری دستگاه صرف ایجاد محتوا و روشنایی نمایشگر می‌شود که طبیعتاً با توجه به نوع و جنس نمایشگر می‌تواند بسیار متغیر باشد. در عین حال موارد دیگری نیز وجود دارند که قسمت قابل توجهی از ظرفیت باتری دستگاه را مصرف می‌کنند و باید توجه ویژه‌ای به آنها داشته داشت.

به همین منظور می‌توان برای مطلع شدن از این موضوع که کدام نرم‌افزارها مصرف باتری بیشتری دارند و نمایشگر، وای‌فای و دیگر بخش‌های گوشی هوآوی چقدر در کم شدن شارژ باتری تأثیرگذار بوده‌اند، باید به بخش تنظیمات گوشی مراجعه کرد.

با مراجعه به بخش Settings  وارد بخش Battery شده و در آنجا در بخش Battery Usage لیستی از منابع مصرف‌کننده باتری دستگاه قابل مشاهده است.

همچنین در گوشی‌های هوآوی بخشی با عنوان Power Consumption Details وجود دارد که نشان می‌دهد در یک بازه زمانی، نمودار مصرف شارژ باتری چگونه بوده و کدام نرم‌افزارها بیشترین مصرف را داشته‌اند.

 

تنظیم زمان روشن ماندن نمایشگر

قسمت قابل توجهی از شارژ دستگاه توسط نمایشگر مصرف می‌شود. برای کاهش مصرف انرژی در این بخش بعد از مراجعه به بخش تنظیمات (Settings) گوشی وارد بخش نمایشگر (Display) شده و در آنجا به قسمت Sleep می‌رویم.

در این بخش می‌توان زمانی که نمایشگر بعد از آخرین تعامل با رابط کاربری، خاموش می‌شود را تنظیم کرد. پیشنهاد ما قرار دادن این مقدار روی عدد 15 ثانیه است.

تنظیم رزولوشن نمایشگر

راه حل دوم برای کاهش مصرف باتری می‌تواند کاهش رزولوشن نمایشگر برای مصرف کمتر شارژ توسط آن باشد. تا علاوه بر حجم کمتر اطلاعات پردازش شده برای نمایش، میزان مصرف باتری هم کمتر شود.

 

برای پیاده‌سازی این روش هم کافی است دوباره به بخش تنظیمات (Settings) و سپس باتری (Battery) رفته و گزینه مد نظر را فعال کنید.

این گزینه در رابط کاربری EMUI 5.X با نام Low resolution power saving، در رابط کاربری نسخه EMUI 8.X در مسیر تنظیمات – باتری – رزولوشن نمایشگر و سپس بخش Smart Resolution و پس از آن در قسمت Custom قرار دارد و برای رابط‌های کاربری EMUI 9.X به بالا و Magic UI 2.X در بخش تنظیمات – نمایشگر – رزولوشن نمایشگر و گزینه Custom در بخش Smart Resolution قرار گرفته است.

تنظیم رنگ‌های محتوا در نمایشگرهای OLED

نمایشگرهای OLED میزان مصرف باتری بسیار کمتری از نمایشگرهای بر پایه LCD دارند و مدیریت مصرف باتری در آنها نیز بسیار ساده‌تر است.

در همین راستا اگر گوشی هوشمند از یک نمایشگر OLED استفاده می‌کند می‌توان با هر چه تاریک‌تر کردن محتوای صفحه، مصرف باتری آن را کمتر کرد.

در این مرحله یک راه حل عالی استفاده از تم‌هایی با زمینه تاریک است و هر چه دامنه استفاده از رنگ‌های تیره‌تر در رابط کاربری بیشتر باشد، توان مصرفی دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

 

برای رسیدن به این حالت در گوشی‌های هوآوی با مراجعه به بخش تنظیمات (Settings) و بعد از آن در بخش باتری (Battery) گزینه Darken interface colors را فعال کرده تا گوشی به صورت خودکار با استفاده از رنگ‌های تیره‌تر، بهترین تنظیمات را برای کاهش مصرف باتری، پیاده کند.

 

يکشنبه 28/7/1398 - 14:27
ایرانگردی

 


معاون معماری و شهرسازی شهرداری منطقه شش گفت:کمیته نمای منطقه ۶ هرهفته در دانشگاه تهران با هدف تلفیق نگاه علمی و اجرایی در طراحی و اجرای نماهای شهری برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۶، شراره معدنیان گفت:نحوه برگزاری کمیته نما در دانشگاه تهران به گونه ایست که مکالمه میان طراح، سازنده و اعضا کمیته نما به شکل ژوژمان پروژه های معماری و در میان جمع دانشجویان و مهندسین فعال حرفه صورت می گیرد و به این ترتیب مباحث علمی و اجرایی مطرح شده صرفا در کیفیت دادن به یک نما و یک پروژه طرح نمی شود بلکه با انتشار آن در میانحاضرین در جلسات، تاثیر گذاری وسیعتری در حال و آینده نماهای شهری خواهد داشت.

معاون معماری و شهرسازی منطقه شش ادامه داد:
در همین راستا برگزاری کمپین نما در دانشگاه تهران نیز نمادی از اثربخشی حضور دانشجویان در این حرکت اجتماعی ست. امروز در این کمپین توانستیم علاوه بر متخصصان مدیریت شهری از نظرات اساتید و دانشجویان و سازندگان هم استفاده کنیم تا نتایج علمی و کاربردی حاصل شود.

معدنیان تصریح کرد: در حال تهیه اطلس عناصر هویت بخش منطقه بوده تا با شناساندن نقاط دارای هویت، به توسعه ارزشهای موجود در این بناها و حفاظت از هویت و تاریخ بافت شهری در قلب پایتخت کمک کنیم.




يکشنبه 28/7/1398 - 14:19
ایرانگردی

 

کارگاه های «ایمنی در خانه» ویژه بانوان در محله های منطقه 15 در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، اکبر مختاری معاون اجتماعی فرهنگی منطقه با بیان این مطلب افزود: این سلسله از کارگاه ها به همت اداره بانوان از 17 شهریور با مشارکت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و در راستای افزایش آگاهی و مهارت بانوان در مواجه باخطر احتمالی آتش سوزی در خانه و آشپزخانه در محله های منطقه 15 در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اهمیت نقش بانوان در مدیریت بحران و کنترل حریق در ثانیه های ابتدای حادثه افزود: تاکنون این دوره آموزشی در نواحی، 3،2،1،8،5 برگزار و 200 بانو از آن بهره مند شدند.

مختاری با اشاره به اینکه این کارگاه ها یکشبه هر هفته برگزار می شود گفت: امروز در ناحیه 6 و 12 آبان در ناحیه 4 برپا می شود.

 معاون اجتماعی فرهنگی منطقه در ادامه به سرفصل های این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: واکنش در شرایط اضطراری، کنترل حریق، اصول و مبانی حریق در خانه، نحوه خاموش کننده های دستی و انتظار برای کمک از جمله این سرفصل هاست.

وی افزود: پرسشنامه ای به منظور سنجش میزان آگاهی شهروندان از اصول ایمنی در خانه و میزان یادگیری شرکت کننده ها پیش و پس از نشست آموزشی توسط حاضرین در دوره آموزشی تکمیل می شود.

 

يکشنبه 28/7/1398 - 14:16
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 28/7/1398 - 14:6
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 28/7/1398 - 14:2
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته