• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 619
تعداد نظرات : 415
زمان آخرین مطلب : 5736روز قبل
ادبی هنری

حكایت جوانی كه ساعت نداشت
مرد جوون : ببخشین آقا ، می تونم بپرسم ساعت چنده ؟
پیرمرد : معلومه كه نه !
جوون : ولی چرا ؟ ! مثلا" اگه ساعت رو به من بگی چی از دست میدی ؟ !
پیرمرد : ممكنه ضرر كنم اگه ساعت رو به تو بگم !
جوون : میشه بگی چطور همچین چیزی ممكنه ؟ !
پیرمرد : ببین ... اگه من ساعت رو به تو بگم ، ممكنه تو تشكر كنی و فردا هم بخوای دوباره ساعت رو از من بپرسی !
جوون : كاملا" امكانش هست !
پیرمرد : ممكنه ما دو سه بار دیگه هم همدیگه رو ملاقات كنیم و تو اسم و آدرس من رو بپرسی !
جوون : كاملا" امكان داره !
پیرمرد : یه روز ممكنه تو بیای به خونه ی من و بگی كه فقط داشتی از اینجا رد میشدی و اومدی كه یه سر به من بزنی! بعد من ممكنه از روی تعارف تو رو به یه فنجون چایی دعوت كنم ! بعد از این دعوت من ، ممكنه تو بازم برای خوردن چایی بیای خونه ی من و بپرسی كه این چایی رو كی درست كرده ؟ !
جوون : ممكنه !
پیرمرد : بعد من بهت میگم كه این چایی رو دخترم درست كرده ! بعد من مجبور میشم دختر جوونم رو بهت معرفی كنم و تو هم دختر من رو می پسندی !
مرد جوون : لبخند میزنه !
پیرمرد : بعد تو سعی می كنی كه بارها و بارها دختر من رو ملاقات كنی !

مرد جوون : لبخند میزنه !
پیرمرد : بعد ممكنه دختر من كم كم از تو خوشش بیاد و چشم انتظار تو بشه ! بعد از ملاقاتهای متوالی ، تو عاشق دختر من میشی و بهش پیشنهاد ازدواج می كنی !
مرد جوون : لبخند میزنه !
پیرمرد : بعد از یه مدت ، یه روز شما دو تا میاین پیش من و از عشقتون برای من تعریف می كنین و از من اجازه برای ازدواج میخواین !
مرد جوون در حال لبخند : اوه بله !
پیرمرد با عصبانیت : من هیچوقت دخترم رو به ازدواج یكی مثل تو كه حتی یه ساعت مچی هم از خودش نداره در نمیارم

دوشنبه 17/4/1387 - 13:1
دانستنی های علمی

 >>تنهایی، تنها دارایی آدمها<<

TinyPic image
نامی نداشت. نامش تنها انسان بود؛و تنها دارایی اش تنهایی
گفت: تنهایی ام را به بهای عشق می فروشم. کیست که از من قدری تنهایی بخرد؟
هیچ کس پاسخ نداد
گفت:تنهایی ام پر از رمز و راز است، رمز هایی از بهشت. راز هایی از خدا. با من
 گفت و گو کنید تا از حیرت برایتان بگویم
هیچ کس با او گفت و گو نکرد
و او میان این همه تن ، تنها فانوس کوچکش برداشت و به غارش رفت. غاری در حوالی دل. می دانست آنجا همیشه کسی هست. کسی که تنهایی می خرد و عشق می بخشد
او به غارش رفت و ما فراموشش کردیم و نمی دانیم که چه مدت آنجا بود
سیصد سال و نه سال بر آن افزون؟ یا نه، کمی بیش و کمی کم. او به غارش رفت و ما نمی دانیم چه کرد و چه گفت و چه شنید؛ و نمی دانیم آیا در غار خوابیده بود یا نه؟
اما از غار که بیرون آمد بیدار بود، آنقدر بیدارکه خواب آلودگی ما بر ملا شد. چشم هایش دور خورشید بود، تابناک و روشن؛ که ظلمت ما را می درید
از غار که بیرون آمد هنوز همان بود با تنی نحیف و رنجور. اما نمی دانم سنگینی اش را از کجا آورده بود، که گمان می کردیم زمین تاب وقارش را نمی آورد و زیر پاهای رنجورش درهم خواهد شکست
از غار که بیرون آمد، با شکوه بود. شگفت و دشوار و دوست داشتنی.اما دیگر سخن نگفت.انگار لبانش را دوخته بودند، انگار دریا دریا سکوت نوشیده بود
و این بار ما بودیم که دنبالش می دویدیم برای جرعه ای نور.برای قطره ای حیرت. و او بی آنکه چیزی بگوید، می بخشید؛بی آنکه چیزی بخواهد
او نامی نداشت،نامش تنها انسان بود و تنها دارایی اش تنهایی
 
 بر گرفته از کتاب پیامبری از کنار خانه ی ما رد شد _ عرفان نظر آهاری
             ارادتمند همه ی شما
دوشنبه 17/4/1387 - 13:0
اخبار

ضررهای استراحت زیاد برای بدن

استراحت کامل در رختخواب باعث کاهش ۳٪ نیروی عضلانی در روز می شود ضمناً تحمل عضلات نیز کاهش می یابد . علت آن هم کاهش گردش خون و زیاد شدن آنزیمهای اکسیدکننده موجود در تارهای عضلانی است .

استراحت زیاد باعث کاهش تحرک عضله می شود . جائی که حرکت زیاد دارد ، بافت پیوندی آنجا ساختاری شل و حفره ای پیدا می کند .

کاهش قابلیت قلبی تنفسی نیز از عوارض آن است . در ۶ مرد این بررسی شده به آنها۳ هفته استراحت دادند مشاهده شد مصرف اکسیژن ۷۲ درصد افت کرده و سازگاری دستگاه قلبی - تنفسی کاهش یافته است .

۵/۳  گرم نیتروژن نیز در روز از دست می رود و برای ترمیم آن وقت زیادی لازم است . کاهش کلسیم نیز بوجود می آید که سالها لازم است پوکی استخوان رفع شود .

هماهنگی حسی و حرکتی نیز کاهش می یابد . این حس حرکت است که پیوسته مغز را با حرکت پاها مرتبط می کند . فعالیت بدنی منظم و حس حرکت را افزایش می دهد .

نقش ماه‌های تولد در نمرات دانش‌آموزان

کودکانی که در تابستان متولد می‌شوند در مقایسه با متولدین بزرگتر از خودشان، نمرات کمتری در آزمون‌های مدارس می گیرند.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه تایمز تفاوت آموزشی بین متولدین ماه‌های تابستان به ویژه متولدین شهریورماه با متولدین ماه‌های دیگر که از نظر سنی بزرگ‌ترند، تا پایان دوره دبیرستان باقی می‌ماند به گونه ای که در پاره ای از موارد، به علت پایین بودن نمرات این قبیل دانش آموزان، معلمان آنان را به کلاس هایی که نیاز به آموزش های ویژه دارند، منتقل می کنند.
موسسه مطالعات مالی در انگلیس که این پژوهش را به انجام رسانده، توصیه کرده است، معلمان به تفاوت های سنی دانش آموزان، به ویژه در کلاس های پایین توجه کنند و براساس سن کودکان، نمرات امتحانی را محاسبه کنند.
همچنین از معلمان خواسته شده است تا زمان آزمون، متناسب با آمادگی سنی دانش آموزان تعیین شود، زیرا شماری از کودکان، به علت دیرتر به دنیا آمدن، نمی توانند نمرات مورد نظر را به دست آورند و نیاز به زمان بیشتری دارند.
تایمز به نقل از گزارش موسسه مطالعات مالی انگلیس نوشت، در پژوهشی ۲ ساله که بر روی نمرات ۲ میلیون دانش آموز ۵ تا ۱۸ ساله صورت گرفت، مشخص شد متولدین شهریور ماه مورد تبعیض سنی قرار می گیرند و این تبعیض به ویژه در بین دانش آموزان سال اولی بیشتر مشاهده می شود.
کارشناسان آموزشی می گویند: نمرات دانش آموزی که در پاییز، مثلا در مهر ماه متولد شده است، باید با نمرات دانش آموزان متولد تابستان در سال دوم تحصیل مقایسه شود

 

دوشنبه 17/4/1387 - 13:0
دعا و زیارت

 

خدایا ..
چه لحظه هایی که در زندگی ترا گم کردم اما تو همیشه کنارم بودی ...
چه دقیقه ها که حضورت را فراموش کردم اما تو فراموشم نکردی...
چه ساعت هایی که غرق در شادی و غرور، تو رو که پشت همه موفقیت هام قایم شده بودی از یاد بردم اما تو همیشه به یادم بودی ...
وقتی خسته از همه جا و همه کس ناامیدانه به تو پناه آوردم تو پناهم دادی...
وقتی از آدم های دور و برم دلم گرفت ...
 و دنیا غم هاش و بهم ارزونی کرد تو به قلبم آرامش دادی...
تو با حضورت به خنده هام هدف دادی ،
 به گریه هام دلیل دادی ،
 به زندگیم ،
 به نفس کشیدنم رنگ دادی...
يکشنبه 16/4/1387 - 11:55
آموزش و تحقيقات
سعی كنید 6 مورد زیر را بعد و قبل از غذا خوردن رعایت كنید:

1 - بعد از غذا سیگار نكشید:
آزمایشات نشان داده است كه كشیدن یك نخ سیگار بلافاصله بعد از غذا، مساوی است با كشیدن 10 نخ در سایر اوقات؛ در نتیجه به همین نسبت خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

2 - بلافاصله بعد از غذا، میوه نخورید:
خوردن میوه بلافاصله بعد از غذا باعث می شود كه هوا داخل معده جمع شده و نفخ شدید ایجاد شود، بنابراین حداقل یک ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از غذا میوه بخورید.

3 - بلافاصله بعد از غذا چای ننوشید:
مقدا زیادی اسید در برگ های چای وجود دارد كه باعث محكم شدن تركیبات و پیوندهای پروتئینی داخل غذا و در نتیجه سخت شدن هضم غذا می شود. به عنوان مثال چای دارای تركیباتی است كه جذب آهن را بسیار كم می كند.

4 - حمام نكنید:
حمام كردن باعث افزایش جریان خون در دست ها، پاها و سطح بدن و کاهش جریان خون در اطراف معده می شود، در نتیجه باعث اختلال در هضم غذا می شود.

5 - بعد از غذا پیاده روی نكنید:
در بین مردم شایع است كه پیاده روی بعد از غذا، به هضم آن بسیار كمك می كند، ولی این درست نیست. پیاده روی پس از غذا خوردن باعث می شود كه دستگاه گوارش در جذب غذا ناتوان شود و مواد مغذی داخل غذا جذب بدن نشوند.

6 - بلافاصله بعد از غذا نخوابید:
در این صورت عمل هضم غذا به درستی انجام نمی شود و باعث ایجاد عفونت روده و ناراحتی های گوارشی می شود.

 

يکشنبه 16/4/1387 - 11:53
آموزش و تحقيقات

خوابیدن روی شكم خرخر را تشدید می كند
 

در مورد خواب و خرخر تحقیقات زیادی انجام شده اما آنچه مشخص است، اینكه وقتی دستگاه گوارش آزاد و رها بوده و در فشار نباشد، خرخر افراد نیز كاهش می یابد.

 

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از فست هیلینگ، یك گروه تحقیقاتی تاثیر نحوه خوابیدن بر روی سلامتی را مورد مطالعه قرار داده است.

نتیجه اینكه خوابیدن آزاد و رها برای سیستم گوارشی بسیار مناسب است. این در حالی است كه موارد بسیار صاف و دستها در امتداد بدن یا صاف به پشت و دستها روی سر موجب خر خر كردن شده و خواب خوبی را به همراه ندارند. در عین حال خوابیدن

روی شكم فشار بیشتری را نیز به كمر تحمیل می كند و دردهای كمری را تشدید می كند.

زمانی كه شكم آزاد باشد، افراد راحت می توانند تنفس كنند و اعما و احشا در آرامش كامل قرار می گیرد اما اگر وزن بدن بر روی شكم قرار بگیرد، آن وقت میزان اكسیژن دریافتی تحلیل رفته و فشار بیشتری به شكم وارد می شود كه این امر موجب خر خر می

شود.

البته ممكن است افرادی كه در این حالات می خوابند تا صبح از خواب بیدار نشوند اما از ساعات خواب خود بهره كافی نبرده و انرژی زیادی دریافت نمی كنند.

جالب است بدانید یكی از شایع ترین حالات خواب، وضعیتی است كه فرد مانند دوران جنینی خود را جمع می كند.

در تحقیقی كه انجام شد 41 درصد از 1000 نفری كه تحت آزمایش بودند به این حالت می خوابیدند، خانم ها دو برابر بیشتر از آقایان به خوابیدن در این حالت گرایش دارند.

نكته دیگر اینكه كمتر اتفاق می افتد تا افراد حالت های خوابیدن خود را تغییر دهند و در این میان تنها 5 درصد بودند كه اظهار می داشتند هر شب حالت های خوابیدن خود را تغییر می دهند

 

 

يکشنبه 16/4/1387 - 11:50
کامپیوتر و اینترنت
آموزش فتوشاپ
طراحی یک آرم ساده اما زیبا:
1.یک فایل جدید با ابعاد cm5 *5 و دقت dpi 300 ایجاد کنید.
2.برای رنگ پیش زمینه یک رنگ آبی روشن انتخاب کرده و با ابزار مستطیل(Rectangle) یک مربع بکشید.(برای رسم مربع باید دکمه shift را پایین نگه داشت) در این حالت یک لایه جدید به نام shape1 ایجاد می شود
3.بافشردن کلیدهای Ctrl+T حالت جابه جایی فرم را فعال کنید سپس آن را به اندازه 25 درجه بچرخانید (برای این کار می توانید از نوار Option ابزار استفاده کرده و درمحل مشخص شده اندازه 25 را تایپ نمود)
4.روی لایه shape1 (لایه فعال) دوبار کلیک کنید تا پنجره Layer style باز شود و گزینه stroke را انتخاب کنید.
5.در جعبه مکالمه stroke برای حاشیه رنگ مشکی و برای ضخامت عدد 2 را وارد کنید .
  
6.از لایه shape1 ، دو کپی تهیه کنید می توانید لایه را به روی دکمه Create layer new واقع در پایین پالت Layer درگ کنید به این ترتیب دو لایه در بالای لایه shape1 ساخته می شود.
  
7.لایه shape1 copy (یعنی مربع دوم) را انتخاب کنید و با فشردن کلیدهای Ctrl+T کمی از ارتفاع آن بکاهید.
8.لایه  shape 1 را انتخاب کرده و با فشردن کلیدهای Ctrl+T ارتفاع آن را کمی بیشتر از لایه قبل کم کنید.
9. لایه Background را انتخاب کنید.
10.با استفاده از ابزار انتخاب دایره یک دایره در راس مربع ها بکشید به طوری که مرکز دایره روی گوشه مربع ها قرار بگیرد. روی دایره کلیک راست نموده و گزینه Layer via copy را انتخاب کنید.
11. لایه جدیدرا فعال کنید و برای  رنگ پیش زمینه سفید و رنگ زمینه رنگ قرمز را انتخاب کنید.
12ابزار Gradiant را انتخاب نمایید و از نوار Options حالت Radial Gradiant را فعال نمایید (طیف رنگی از رنگ اصلی به رنگ زمینه باشد) سپس یک طیف از گوشه مربع ها به بیرون رسم کنید.

 

يکشنبه 16/4/1387 - 11:48
آموزش و تحقيقات

در این مقاله قصد دارم نحوه ارسال و دریافت ایمیل ، بوسیله گوشیهای موبایل را قدم به قدم توضیح دهم. از آنجا كه این آموزش در سایتهای دیگر موجود نیست انتشار آن با ذكر منبع بلامانع است.


پیشنیازها:

1-داشتن Access point

Access point به دو روش زیر قابل دسترسی است:

الف- استفاده از سیم كارتهایی كه خدمات GPRS دارند.

ب- ارتیاط دادن گوشی به كامپیوتر متصل به اینترنت.

2-اكانت ایمیلی كه از پروتكل pop3 ویا IMAP4 پشتیبانی كند. مانند Gmail
قدم اول :تنظیم میل سرور

در اینجا تنظیمات برای اكانت Gmail شرح داده می شود

پس از login كردن در سایت Gmail ، قسمت setting در بالای صفحه سمت راست را كلیك كنید تا صفحه نارنجی رنگ باز شود.
در این صفحه به لبه Forwarding and POP بروید و تنظیمات را همانند عكس زیر انجام دهید و دكمه save changes را بزنید

Enable POP for all mail (even mail


اگر اكانت Gmail نداریداز این لینك اقدام به ثبت نام كنید


 

اگر از میل سرور دیگری استفاده می كنید باید به سایت مربوطه رفته و اجازه دسترسی به اكانت خود را بدهید
قدم دوم: ایجاد Access point

الف- ایجاد Access point برای سیم كارتهایی كه خدمات GPRS دارند:


توجه كنید كه نام Connection ایجاد شده مهم است و آنرا به خاطر بسپارید

اگر از این نوع سیم كارت استفاده می كنید به قدم سوم بروید.


ب- ایجاد Connection برای گوشیهایی كه بوسیله كامپیوتر به اینترنت متصل می شوند.

(لازم به ذكر است كه تاپیك یاد شده برای OS60 v3 در نظر گرفته شده ،اما این آموزش برای OS60 v1&v2 هم قابل استفاده می باشد ، تفاوت در نسخه برنامه gnubox برای هر مدل است كه شما می توانید برای OS60 v1&v2 ورژن مخصوص مدل خود را از این بگیرید و برای OS60 v3 كد IMEI گوشی خود را در تاپیك مذكور اعلام كنید تا برنامه مخصوص گوشی شما را برایتان sign وارسال كنند )



قبل از خواندن فایل آموزشی بالا به نكته مهم زیر توجه كنید


نكته مهم : تنظیمات گفته شده در فایل pdf را تا انتهای ایجاد كانكشن Bt ادامه دهید . اما تنظیمات مربوط به برنامه gnubox را بعد از انجام قدم سوم ادامه دهید

تذكر اگر شما در ساخت كانكشن Bt با ارور name ‘Bt ‘already in use مواجه شدید برنامه gnubox را اجرا كنید و options > install > delete records را بزنید و دوباره شروع به ساخت كانكشن كنید
قدم سوم: تنظیمات mail box در گوشی

قدم سوم: تنظیمات mail box در گوشی

این قسمت در گوشیهای مختلف با نام و مكانهای مختلف قرار داده شده با این شرایط مقادیر اصلی را در زیر بیان می كنم و در سه مدل (N70-N73-k750) به طور دقیق توضیح می دهم.

به قسمت تنظیمات میل باكس كه معمولا در منوی messaging قرار دارد بروید و بر اساس داده های زیر مقدار دهی كنید:

 
Access point use OR connection using
كانكشن خود را انتخاب كنید ( اگر از روش الف قدم دوم استفاده می كنید نام كانكشنی كه ایجاد كردید را انتخاب كنید و اگر از قسمت ب استفاده می كنید كانكشن Bt را انتخاب كنید)

user name
IDخود را بدون @Gmail.com بنویسید

password
پسورد ایمیل خود را وارد كنید

Mail box type= pop3

incoming mail server= pop.googlemail.com

incoming Port = 995

incoming Encryption security =SSL

outgoing mail server = SMTP.googlemail.com

outgoing Port = 465 or 587

outgoing security = SSL or STARTTLS

Apop= off
در قسمت user setting گزینه retrieve را می توانیم طوری تنظیم كنیم كه فقط عنوان یا كل مسیج با پیوستهایش دانلود شود.

این تنظیمات هم برای میل سرورهای مختلف فرق می كند

 

تنظیمات گوشی N70

در مسیر زیر مقادیر ذكر شده را قرار دهید

 
Messaging > options > settings > E-mail > mailboxes
Mailbox settings


Mailbox name
یك نام برای میل باكس خود انتخاب كنید

Access point in use
كانكشن خود را انتخاب كنید ( اگر از روش الف قدم دوم استفاده می كنید نام كانكشنی كه ایجاد كردید را انتخاب كنید و اگر از قسمت ب استفاده می كنید كانكشن Bt را انتخاب كنید)

My e-mail address
آدرس ایمیل

Outgoing mail server = smtp.googlemail.com

Send message = immediately

User name
Id بدون @gmail.com

Password
پسورد ایمیل

Incoming mail server = pop.googlemail.com

Mailbox type = pop3

Security (ports) = on (993/995)

APOP secure login = off


در قسمت user setting گزینه retrieve را می توانیم طوری تنظیم كنیم كه فقط عنوان یا كل مسیج با پیوستهایش دانلود شود

K750

در مسیر زیر مقادیر ذكر شده را قرار دهید

 
Message > Emails > setting >account setting

Account name
آی دی شما

Connect using
كانكشنی كه ساختین را انتخاب كنید

Protocol = pop3

Incoming server = pop.googlemail.com

Incoming port =995

Encryption > incoming = TLS/SSL
Encryption > outgoing = TLS/SSL

Mailbox
آدرس ایمیل به طور كامل وارد شود

Password
پسورد ایمیل

Outgoing server = smtp.googlemail.com

Outgoing port = 465 or 587

Download
در اینجا تعیین می كنید كه موضوع نامه ها دانلود شود یا كل نامه با پیوستهایش

From name
نام شما موقع فرستادن نامه

Signature
امضا الكترونیك
يکشنبه 16/4/1387 - 11:43
آموزش و تحقيقات

ژل با موچه می‌كند؟

با استفاده از این فرآورده می‌توانید مدل دلخواه خود را برای مدت نسبتا طولانی بر روی مو تثبیت كنید. در حال حاضر ژل‌های مو به دو دسته كلی تقسیم بندی می شوند:
ژل‌های روغنی یا میكرو ژل‌ها به صورت امولسیون های شفاف روغن در آب عرضه می‌شوند. ( قطرات روغن آنقدر كوچكند كه امولسیون شفاف به نظر می رسد.)
این نوع ژل‌ها بیشترجهت ایجاد درخشندگی و گره گشایی از مو در هنگام برس و یا شانه كردن استفاده می شوند.
ژل‌های پلیمری یا ژل‌های حقیقی، مخلوطی از آب، یك عامل حالت دهنده و یك پلیمر تثبیت كننده با وزن ملكولی بالا هستند . وقتی كه این مواد روی مو قرار می‌گیرند، رشته‌های مو با مخلوط آب و پلیمر پوشانده می‌شوند. سپس آب از روی مو تبخیر شده و لایه نازكی از پلیمر روی آن را می‌پوشاند. این پلیمر باید پوششی سبك، قابل انعطاف و شفاف روی مو بر جای گذارد و درخشندگی خاصی به آن بدهد، ضمن آنكه گره‌ها و الكتریسته ساكن مو تاحدی كاهش یابد.
یك روش مناسب استفاده از ژل این است كه پس از شستشو با شامپوی مناسب، آب اضافی را با استفاده از حوله (با روش گذاشتن و برداشتن) از روی مو بزدائید. سپس مقداری ژل در كف دست خود قرار داده و پس از پخش آن بر روی دست به طور یكنواخت روی مو پخش كنید (به گونه‌ای كه قشر نازكی از آن روی تار موها را بپوشاند) و به آرامی گره موها را باز كنید و آنها را شانه كنید.
هر چه مقدار ماده مصرف شده كمتر باشد، موها شل‌تر خواهند ایستاد ولی مصرف بیش از حد این مواد نیز موجب كدر شدن موها می‌شود به طوری‌ كه این مواد مانند دانه‌های برف یا شوره‌ی سر روی موها جمع می‌شوند.
ژل‌ها نسبت به موس‌ها قوام سفت‌تر و كم انعطاف‌تری به موها می‌بخشند و برای آرایش‌ها و مدل‌هایی كه نیاز به قوام و انعطاف‌ناپذیری مو دارند به كار می‌روند. بیشتر تولید كنندگان فرمول‌های مختلفی را برای موهای معمولی و موهایی كه به سختی حالت می‌گیرند، ارائه می‌كنند.
طرز استفاده از ژل بر اساس مدلی كه برای موهایتان در نظر گرفته‌اید، متفاوت است؛ مثلاً در صورتی كه مدل فر، مورد نظرتان است باید با استفاده از نوك انگشتان فر دلخواه خود را به مو بدهیدو برای صاف كردن باید رشته های مو را بین دو دست قرار داده و دست‌ها را در حالی‌كه فشار كمی اعمال می‌كنید، به سمت پائین حركت دهید

 

يکشنبه 16/4/1387 - 11:41
بیماری ها
  چگونه از دردهای ناشی از كار با كامپیوتر جلوگیری كنیم؟  قدم اول انتخاب میز و صندلی استاندارد است. ▪ قدم دوم استفاده صحیح از میز، صندلی، مانیتور، صفحه كلید و موس است. دو مورد فوق با دقت در تصاویر زیر بدست می آید: ▪ قدم سوم برنامه ریزی كاری است، به این صورت كه بیش از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به حالت ثابت نشسته یا ایستاده نمانید و در بین كار حتماً وضعیت بدنی خود را تغییر دهید. حتی هر نیم ساعت سر جای خود بایستید و یا چند قدم راه بروید. ▪ قدم چهارم انجام حركات نرمشی ساده به صورت روزانه است كه می تواند شامل موارد زیر باشد: ـ تمرین۱) در حالت كاملاً صاف بنشینید. دستها در كنار بدن قرار بگیرند. به آرامی هر دو شانه را بالا ببرید ۵ ثانیه مكث كنید و سپس شانه ها را رها كنید. حركت را ۵ مرتبه تكرار كنید. ـ تمرین۲) در حالت كاملاً صاف بنشینید. دستها در كنار بدن قرار بگیرند. به آرامی هر دو شانه را ۵ مرتبه به جلو بچرخانید و سپس ۵ مرتبه به عقب بچرخانید. ـ تمرین۳) در حالت كاملاً صاف بنشینید: الف) هر دو دست را به صورت كشیده در جلوی خود بگیرید و انگشتان و مچ را باز و بسته كنید(۵ مرتبه) ب) هر دو دست را به صورت كشیده در طرفین خود بگیرید و انگشتان و مچ را باز و بسته كنید(۵ مرتبه) ج) هر دو دست را به صورت كشیده در بالای سر خود بگیرید و انگشتان و مچ را باز و بسته كنید(۵ مرتبه) تمرین۴) در حالت كاملاً صاف بنشینید: الف) كف هر دو دست را به هم بچسبانید و تا جاییكه ممكن است آرنج ها را بالا بیاورید ب) پشت هر دو دست را به هم بچسبانید و تا جاییكه ممكن است آرنج ها را پایین بیاورید ـ تمرین۵) در حالت كاملاً صاف بنشینید. دستها در كنار بدن قرار بگیرند. سر را به یك سمت خم كنید به طوریكه گوش به شانه همان سمت نزدیك شود ۵ ثانیه مكث كنید و سپس به حالت اول برگردید (۵ مرتبه) حركت را برای سمت دیگر تكرار كنید ـ تمرین۶) سر را از حالت كاملاً صاف در راستای بدن به آرامی به پایین خم كنید به طوریكه چانه به قفسه سینه نزدیك شود ۵ ثانیه مكث كنید و به حالت اول برگردید ـ تمرین۷) سر را از حالت كاملاً صاف در راستای بدن به آرامی به عقب خم كنید به طوریكه احساس كشیدگی در جلوی گردن كنید ۵ ثانیه مكث كنید و به حالت اول برگردید ـ تمرین۸) در حالت كاملاً صاف بنشینید. عضلات شكم را منقبض كنید (شكم را داخل بكشید) ۵ ثانیه مكث كنید ۵ مرتبه تكرار كنید ـ تمرین۹) در حالت كاملاً صاف بنشینید. پای راست را از روی زمین بلند كنید و مستقیم در راستای ران نگه دارید ۵ ثانیه مكث كنید (۵ مرتبه) حركت را با پای چپ تكرار كنید ـ تمرین۱۰) بایستید و دستها را در گودی كمر بگذارید. به آرامی و فقط ۱۰ درجه به عقب خم شوید و قفسه سینه را باز كنید ۵ ثانیه مكث كنید و به حالت اول برگردید (۵ مرتبه)

سپس ۳ تا ۵ نفس عمیق بكشید و به كار خود ادامه دهی

   

 

يکشنبه 16/4/1387 - 11:41
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته