• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 619
تعداد نظرات : 415
زمان آخرین مطلب : 5645روز قبل
انتقادات و پيشنهادات
ده عادت مهم مخرب مغز 
 عدم مصرف صبحانه : افرادی که صبحانه نمی خورند سطح قندخون پائین تری خواهند داشت ، این مسئله
 منجر به نرسیدن مقدار کافی مواد غذائی به مغز و در نتیجه دژنراسیون ( تحلیل بافت ) مغز خواهد شد . 
پرخوری : پرخوری باعث سفتی شریانهای مغزی و در نتیجه منجر به کاهش قدرت مغز می شود . 
دخانیات : مصرف دخانیات باعث چروکیدگی متعدد مغز و در نتیجه بیماری آلزایمر می شود . 
مصرف زیاد قند : مصرف زیاد قند می تواند باعث تداخل در جذب پروتئین ها و سایر مواد غذائی و در نتیجه
سوء تغذیه شده و باعث اختلال در تکامل مغز شود . 
آلودگی هوا : مغز بزرگترین عضو مصرف کننده اکسیژن در بدن ما است . هوای استنشاقی آلوده باعث کاهش اکسیژن رسانی به مغز و در نتیجه کاهش کارائی مغز خواهد شد . 
کم خوابی : خواب به مغز ما اجازه استراحت می دهد . محرومیت از خواب به مدت طولانی باعث تسریع مرگ سلولهای مغزی می شود . 
پوشاندن سر هنگام خواب : خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش غلظت دی اکسیدکرین و کاهش غلظت اکسیژن شده که می تواند منجر به اثرات مخرب مغزی شود .
کارکردن سخت فکری در طی بیماریها : کار فکری زیاد یا مطالعه در هنگام بیماری منجر به کاهش کارائی مغز و افزایش صدمه به مغز می شود . 
فقدان تحریک فکری : تفکر بهترین راه تمرین مغز است . فقدان فعالیت فکری می تواند باعث چروکیدگی
مغز شود . 
بندرت صحبت کردن : مکالمه هوشمندانه باعث تسریع کارائی مغز می شود
**************************
دوشنبه 17/4/1387 - 13:39
محبت و عاطفه
تنهایی ام را با تو قسمت می کنم سهم کمی نیست
 گسترده تر از عالم تنهایی من عالمی نیست
غم انقدر دارم که می خواهم تمام فصلها را
بر سفره ی رنگین خود بنشانمت بنشین غمی نیست!
ایینه ام را بردهان تک تک یاران گرفتم
تا روشنم شد در میان مردگانم همدمی نیست!
همواره چون من نه
فقط یک لحظه خوب من بیندیش
 لبریزی از گفتن ولی در هیچ سویت محرمی نیست!

 

دوشنبه 17/4/1387 - 13:37
محبت و عاطفه

آهی كشید، غمزده پیری سپیـد موی

افكند صبحگاه، چـو در آیـنه نگاه
در لابلای موی چو كافور خویش دید
یك تار مو سیاه!
 

 

در دیدگان مضطربش اشك حلقه زد.
در خاطرات تیره و تاریك خود دوید.
سی سال پیش، نیز، در آئینه دیده بود
یك تار مو سپید!
 
فریدون مشیری

 

دوشنبه 17/4/1387 - 13:36
محبت و عاطفه

 

می شکنم بی صدا و صبور
واژه واژه های دلتنگی و دلواپسی در سرما و بعض حنجره یخ می زند.
و نگاه کبودم به آسمان، تا تلاقی دو رعد باقی خواهد ماند
به خط پروازت که می نگرم چیزی در دلم می میرد
به قاب چوبی عکست که چه جوان و زنده به من می نگری
انگار که این بار من پیر شده ام
چقدر برای لبخندهایت بیقرارم ای سفر کرده
برای دستهای عاطفه و احساس دلتنگم
و هنگامیکه از تو می نویسم این زخم سربسته سینه دهان می گشاید.
چیزی مرا در خود ذوب می کند، به جانم شرر می زند و آنگاه سیل اشک از جویبار مردمک چشمان سرازیر می گردد.
به تو که می اندیشم از این همه غربت و تنهایی دلم کبود می شود.
دستانم پناهی می خواهد و تو نیستی
کوله بار غربت این دل را می خواهم در پناه شانه ات زمین بگذارم کجایی؟
راستی کدامین حادثه شوم مرا از تو جدا ساخت
کدامین خاطره تلخ تو را از من ربود
چشمانم به ندیدنت عادت کرده، این همه سال دوری، اینهمه سال بی پناهی و اینهمه سال اندوهی که در سینه  حبس می کنی
شاید نامحرمان از نگاه خسته ات آنرا نبینند.
در من گویا احساس مرده، بی تو احساسم رفت، بی تو احساسم مرد، بی تو  برخود زخم می زنم
دشنه فراقت سالهاست که سینه ام را دریده
کاری ترین از دشته و عمیق تر از این زخم دیده بودی؟
دوشنبه 17/4/1387 - 13:34
اخبار
چرا مردها طاس می شوند
یزش مو با الگوی مردانه (MPHL) نتیجه دو عامل تاثیر ژنتیکی (احتمالا مربوط به بیش از یک ژن، و نه لزوما ژن‌های طرف مادری) و تغییرات هورمونی در بزرگسالی است.
هورمون مردانه دی‌هیدرواپی‌آندرسترون باعث می‌شود که موهای قدیمی بر روی پوست سر به طور پیشرونده‌ای با موهای کوتاه‌تر و نازک‌تر جایگزین شوند و این پدیده با الگویی قابل‌پیش‌بینی، از شقیقه‌ها و فرق سر آغار می‌شود.
اما مردها ممکن است بخواهند بدانند چرا این پدیده رخ می‌دهد.
خوب، حقیقت این است که اینکه افرادی وجود دارند که به طور ژنتیکی مستعد طاسی هستند، نشان می‌دهد که از دست دادن موهای یک فرد ممکن است دارای امتیاز تکاملی است (یا قبلا چنین امتیازی داشته است.)
از آنجایی که جفت‌ها بر اساس ارزش ژنتیکی انتخاب می شوند، یک صفت فیزیکی که نفوذ ژنتیکی را تشدید می‌کند، با احتمال بیشتری در گونه‌ها انتشار می‌یابد.
یک فرد طاس ممکن است بیانگر مرحله پیشرفته بلوغ جسمی و اجتماعی یک مرد باشد.
داشتن چنین ظاهری می‌تواند مرتبه فرد را در یک گروه اجتماعی بالاتر ببرد و نیز رفتار کمتر پرخاشگرانه از سوی سایر رقبای مذکر را باعث شود، چرا که چنین فردی مرحله رقابت برای همسرگزینی را پشت سر گذاشته است، و شاید با احتمال بیشتر نقش مربی را برای جوانترها ایفا می‌کند

 

دوشنبه 17/4/1387 - 13:30
محبت و عاطفه

قطار می‌رود...
تو می‌روی...
تمام ایستگاه می‌رود...

و من چقدر ساده‌ام
كه سالهای سال
در انتظار تو
كنار این قطار رفته ایستاده‌ام...

و همچنان
به نرده‌های ایستگاه رفته 
تكیه داده‌ام
!
قیصر امین پور
دوشنبه 17/4/1387 - 13:29
ازدواج و همسرداری

دوران نامزدی یک الگو است
گاهی در ارتباطتان شاید چیزهایی اتفاق بیفتدکه متعجب خواهید شد . یـکـی از دوسـتـانـم یـک روز بـه مـن گـفـت که گاهی توضیح واضحات میـدهـم. شما هم شاید به طعنه چنین فکری در مورد من بکنید. به هـر حـال هـمـه مــردم می دانند که ازدواج پایان دوران نامزدی است،
اینطور نیست؟ نه. شما و یا همسرتان تصور می کنید که باید به کارهایی که در دوران نامزدی انجام می داده اید، ادامه دهید.
قبل و بعد:
اجازه دهید من با یک مثال این مطلب را برایتان بیشتر باز کنم. "مریم" با "بابك" ازدواج می کند. مریم در دوران نامزدی موهایش را تا شانه ها بلند می کند زیرا میداند که بابك آن را دوست می دارد. روزهای پنج شنبه اغلب برای تماشای فوتبال تیم مورد علاقه بابك به استادیوم می روند. هر چند مریم از فوتبال خوشش نمی آید اما دوست دارد وقت خود را در کنار بابك بگذراند و می داند بابك هم دوست دارد که با او به تماشای مسابقه بنشیند. او برای پیروزی تیم مورد علاقه بابك فریاد می کشد و بابك هم تصور می کند که او از تماشای بازی فوتبال لذت می برد.
زوجین هر شب با هم تلفنی صحبت می کنند، احساسات، آرزوها، ناکامی ها و کلیه وقایعی که در طول روز برایشان اتفاق افتاده را با یکدیگر در میان می گذارند. مریم از روی گشاده ای که بابك از خود نشان می دهد لذت می برد و بابك نیز لذت می برد که توانسته کسی را پیدا کند که شباهت های زیادی به او دارد. بارها و بارها جمعه شب ها بابك مریم را برای صرف شام به یک رستوران زیبا می برد. مریم از گل هایی که بابك برایش هدیه می آورد بسیار خوشحال می شود.
بعد از مدتی بابك پول هایش را پس انداز می کند و برای مریم یک انگشتر می خرد. وقتی از مریم می خواهد که با او ازدواج کند، او با کمال میل قبول کرده، پاسخ مثبت می دهد و بعد از چند ماه با یکدیگر ازدواج می کنند.
برای یک سال اول هر دو بسیار شاد و خوشحال هستند، اما در نیمه های سال دوم کم کم همه چیز تغییر می کند. مریم حرف مادرش را گوش داده، موهایش را کوتاه می کند تا سریع تر بتواند آنها را درست کند. او در این مورد به هیچ وجه با بابك مشورت نمیکند زیرا آرایشگر از قبل به او گفته" موهای توست و نه همسرت." زمانی که مریم به خانه می آید بابك متوجه کوتاه شدن موها می شود.
مریم با لبخندی از او سوال می کند: "خوشت می یاد؟" بابك با کمی تعلل میگوید:"بله" تنها به این خاطر که احساسات خانم را جریحه دار نکند. اما بابك ناراحت می شود چرا که او تا بعد از اینکه کار خود را انجام داده، از او هیچ نظری نخواسته بود. به همین دلیل احساس می کند که مریم کمی غیر صمیمی است و کم کم در حال دورشدن از او می باشد.
برای بدتر شدن روابط، مریم به همراه بابك به تماشای مسابقات ورزشی نمی رود. اول به بابك می گوید که کارهایی زیادی در خانه است که باید به آنها برسد، اما بعد از چند مرتبه که بابك پاسخ منفی از او می شنود دیگر در این زمینه از او سوالی نمی پرسد و به تنهایی به مسابقات می رود.
به دلیل شکافی که در بین این دو نفر به وجود آمده، بابك از محل کار خود با مریم تماس نمی گیرد. اول فراموش می کند که در اوقات بیکاری تماس بگیرد و پس از مدتی این کار به طور کامل قطع می شود. او دیگر برای مریم گل هم نمی آورد زیرا آنقدر خسته است که دوست ندارد در طول مسیر خود به سمت خانه برای خرید گل توقف کند. زمانی که این شکاف بیشتر می شود، بابك دیگر وقایع روزانه خود را برای مریم تعریف نمی کند. زمانی که خانم از او می پرسد امروز چه خبری بود، او معمولا آهی می کشد و می گوید: " خوب بود."
یکسال بعد، پای آنها به دفتر مشاوره خانواده کشیده می شود و در مورد طلاق صحبت می کنند. متاسفانه، این یک موقعیت کاملا طبیعی است که در بسیاری از خانواده های امروزی به چشم می خورد.
روزهای خوش قدیم
در حین دوران نامزدی معمولا شما بهترین لباس های خود را می پوشید تا بتوانید بیشترین تاثیر را بر روی همسر خود بگذارید و با او به بهترین نحو رفتار می کنید. به احتمال قریب به یقین ساعت های متمادی به صورت تلفنی با هم صحبت می کنید و در این میان کلیه احساسات، آرزوها و علایق خود را با هم در میان می گذارید. شاید به تماشای فیلمی بروید که اصلا خوشتان نمی آید اما این کار را تنها به آن خاطر انجام می دهید که زن و یا شوهرتان از دیدن آن لذت می برد.
و مطمئن هستم که هیچ کدامتان اصلا فکر نمی کنید که با شروع زندگی مشترک هیچ یک از آنها تغییر کنند.
شاید تعجب کنید اگر به شما بگوییم که بسیاری از مشکلاتی که در زندگی های زناشویی روی می دهد، تنها با تثبیت "ارزش های دوران نامزدی" قابل برگشت خواهد بود. همچنین زوج های تازه ازدواج کرده باید اصول اولیه پیوند زناشویی را برای همیشه در ذهن خود نگه داند و به انجام آن بپردازند. این کار نیازمند کار و برنامه می باشد اما نتیجه بدست آمده ارزش آن را خواهد داشت.
به موفقیت پشت نکنید
اگر همسر شما بداند که با شروع زندگی مشترک شما از انجام کارهایی که قبلا میکرده اید دست خواهید کشید، آیا به هیچ وجه راضی می شود که با شما ازدواج کند؟
ازدواج مسئله ای استرس زاست در حالی که نامزدی چنین خصوصیتی را دارا نمیباشد. شاید بسیاری از افراد معتقد باشند که دوران نامزدی جزء زمانهای رویایی می باشد و ازدواج جزء واقعیت های زندگی است. درست است که ما نمی توانیم تمام کارهایی را که می خواهیم بعد از ازدواج نیز انجام دهیم، اما می توانیم به انجام کارهایی که ما را به سمت ازدواج رهنمون ساختند ادامه دهیم.
دچار سوء تفاهم نشوید، منظور من این نیست که چون طرف شما تغییر می کند پس شما نیز ملزم به انجام تعهدات خود نیستید. بلکه باید موفقیت را با تمام وجود بخواهید البته اگر طالب یک زندگی موفق زناشویی هستید. شما همسر خود را بر اساس شخصیت و رفتارهایش انتخاب می کنید و او نیز شما را بر همین اساس انتخاب میکند. اگر در رفتار هر یک تغییری مشاهده شود، دیگری احساس ناراحتی کرده تصور می کند که گول خورده و به او خیانت شده.
بنابراین تا آنجا که ممکن است سعی کنید برای همیشه کارهایی را انجام دهید که در همان روزهای اولیه زندگی خود انجام می دادید. با ادامه دادن به این کارها به راحتی می توانید قلب همسر خود را برای همیشه به تصاحب خود در آورید.
اگر ازدواجتان آنطور که است پیش نمی رود، سعی کنید همه چیز را از اول شروع کنید.
موفق وپیروز
باشید

دوشنبه 17/4/1387 - 13:28
دانستنی های علمی

دانستنیهای جالب در مورد شلوار

۱: شلوار چیست؟ 

شلوار پارچه ای است که معمولا از مچ پا تا کمر ادامه دارد و هر دو پا را نیز به صورت جداگانه پوشش می دهد.شلوارها  می توانند در قسمت کمر توسط کمربند یا بند مخصوص شلوار به طور مناسب با کمر جور شوند.

۲:چه کسی شلوار را اختراع کرد؟ 

اولین كسانی که شلوار میپوشیدند مردان و زنان سوارکار و چادرنشینان فارسی بودند (درود بر تمدن ۲۵۰۰ ساله فارسی).شلوار بعدها  از طریق ترکیه به اروپا راه پیدا کرد.البته نقل بر این نیز  می باشد که نژاد سلت در اروپا نیز از شلوار استفاده می كردند.اگر چه که شلوار در اوایل قرن ۱۶ میلادی در کشورهای غربی به عنوان یک لباس استفاده می ش.شلوار دارای معادل انگلیسی  trousers و یا pants است که از کلمه فرانسوی پنتالون pantalon اقتباس شده است.

 

۳:ماهیت کلمه trousers:

این کلمه در قرن 16 میلادی از کلمهای از زبان محلی سابق اسکاتلندی به نام tribume گرفته شده
 است که بعدها در انگلیس به نام trouse
معروف شد.همین کلمه صد سال بعد به trousers تغییر پیدا کرد.

۴:شلوار و انقلابی در پوشاک :

انقلاب فرانسه باعث تغییر در وضعیت پوشش مردم نیز شد.مردمی که قبلا انواع مختلفی از لباس ها را به تن می كردند اینک به استقبال شلوار به عنوان یک لباس مرسوم در جامعه رفتند.در این میان دریانوردانی که رغبت بیشتری به پوشیدن شلورهای گوشاد داشتند با توجه به محبوبیت و احترام ویژه در بین مردم تاثیر مثبتی بر روی تغییر پوشش مردم به شلوار داشتند.

۵:شلوار پوشیدن خانومها :

اگر چه که شلوار از همان ابتدا توسط خانومهای فارسی پوشیده می شد ولی ورود شلوار به سایر جوامع تاثیر چشمگیری بر خانومها نداشت.اگر چه کارکنان معادن ذغال سنگ در اسکاتلند زیر دامنشان شلوار میپوشیدند و گاوچرانان زن امریکایی هم عادت به پوشیدن شلوار داشتند ولی پوشیدن شلوار برای خوانومها تا بعد از جنگ جهانی اول امری غیر مرسوم بود.

 

۶:تغییر در پوشش شلوار خانومها :

بعدها و بخصوص از سال۱۹۷۰ میلادی خانومهای اروپایی تمایل بیشتری برای پوشیدن شلورهای كوتاه یا اصطلاحا شلوارك از خود نشان دادند که این امر نیز به علت راحت طلبی ایشان بود. مدلهای جدید  شلوار هم همانند هر قسمت دیگر از پوشاک با گذشت زمان گونه های تازه ای به خود میدید.جالبترین مدل برای اولین بر در سال  ۱۹۵۰ میلادی مد شد این مدل از شلوار دارای چین خوردگیهایی در قسمت جیبهای کناری بود که به آن ساسون نیز میگویند.خاصییت دیگر این شلورها گشادی آنها بود.این شلورها در سال ۱۹۸۰ نیز دوبار مد شدند که اینبار علت آنرا میتوان به پوشیدن اینگونه شلوارها توسط چهره های محبوب هنری مثل "همر" خوانندی پاپ دانست.

۷:مدهای جدید :

در شرایط فعلی و با توجه به رقابت شدید بین طراحان مد مدلهای جدید شلوار کمتر از یک فصل دوام دارند در این بین مدلهایی که از نوع لی هستند و بسیار تنگ میباشند انسان را وادار به گذراندن دوره هایی از یوگا برای پوشیدنشان می کنند.

۸:شیوه های مختلف ثابت نگاه داشتن شلوار:

بسیاری از شلوارها دارای ردیفی از پلها در قسمت کمر شلوار  هستند که از بین این پلها کمربند عبور می كند و میتوان با شل و یا سفت کردن کمربند شلوار را فیکس کرد.علاوه بر این شلوارهایی هستند که به جای پل دارای کش هستند.عده ای ترجی میدهند به جای کش و یا کمر بند از دو بنده برای فیکس کردن شلوار استفاده نمایند.

دوشنبه 17/4/1387 - 13:26
آموزش و تحقيقات

افزایش صدای اسپیکر هر نوع گوشی همراه با استفاده از ترفندی عجیب و ابتکاری!

یکی از مسائلی که تمامی افراد هنگام خرید دستگاه موبایل به آن توجه میکنند قدرت صدای گوشی هنگام پخش فایلهای صوتی است. این موضوع گاهی آنچنان مورد توجه قرار میگرد که یک گوشی تنها به علت قدرت پایین صدا در هنگام پخش موزیک مورد پسند واقع نمیشود. راهکارهای نرم افزاری و همین طور سخت افزاری متعددی برای بالا بردن صدای اسپیکر گوشی مطرح شده که یا پیچیده هستند یا نیاز به صرف هزینه مالی دارند. اما در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار عجیب و استثنایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید صدای هر نوع موبایلی را بالا ببرید و به نوعی حتی تحت افکت صوتی در فضا پخش کنید! بدون نیاز به هیچ ابزار خاصی و تنها با یک ورق کاغذ!


برای این کار:
ابتدا یک برگ کاغذ یا مقوای نازک در اندازه یک ورق دفتر یا یک برگ کاغذ A4 بیابید.
سپس مطابق شکل ، کاغذ را همانند یک قیف لوله کنید. به طوری که یک طرف آن کوچک و طرف دیگر آن بزرگ باشد.
سپس همان طور که در تصویر میبینید طرف کوچکتر را بر روی دهانه اسپیکر گوشی قرار داده و یک فایل صوتی را از طریق موبایل پخش میکنیم.
به همین سادگی کیفیت صدای گوشی تحت تأثیر خروجی قرار میگیرد (سافتستان) و دچار افزایش صدا میگردد.
تنها دقت کنید اجازه ندهید فاصله ای میان دهانه اسپیکر و ابتدای ورودی کاغذ به وجود بیاید.

مخفی سازی فایل در درون عکس توسط نرم افزار WinRar

در حاضر نرم افزار WinRar را میتوان معروفترین و همچنین قدرتمندترین نرم افزار فشرده سازی فایل دانست. بسیاری از کاربران از این نرم افزار به منظور فشرده سازی فایلها و همچنین باز کردن فایلهای فشرده rar و zip استفاده میکنند. اما از این نرم افزار میتوان استفاده دیگری نیز کرد! در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفندی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوان یک فایل یا یک فولدر را در داخل یک عکس مخفی ساخت! به شکلی که پس از مخفی سازی شما تنها یک عکس خواهید داشت و تنها با باز کردن عکس توسط خود نرم افزار WinRar میتوان به فایل دسترسی داشت. از این ترفند میتوان به عنوان یک شیوه بسیار حرفه ای مخفی سازی فایل و فولدر نام برد.

برای این کار:

شما به یک فایل تصویر با فرمت GIF و یا JPG و همچنین فایل یا فولدری که میخواهید مخفی کنید نیاز خواهید داشت.
ابتدا باید باید فایل یا فولدر مورد نظر را توسط خود نرم افزار WinRar فشرده سازی کنید. بدین منظور روی آن راست کلیک کرده و Add to archive را انتخاب کنید. محض نمونه نام آن را softestan.rar بگذارید.
اکنون این فایل فشرده که قصد مخفی سازی آن را دارید را در کنار تصویر مورد نظر خود که به عنوان مثال softestan.jpg نام دارد قرار دهید.
یعنی این دو فایل در کنار هم و در یک پوشه.
حال ، از منوی Start وارد Run شده و دستور cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد Command Prompt شوید.
اکنون در داخل CMD به فولدری که این دو فایل در آن قرار دارد مراجعه کنید. (یادآوری میشود برای تعویض دایرکتوری در CMD از دستور cd استفاده میشود.)
پس از مراجعه به دایرکتوری مورد نظر ، کافی است کد زیر را در CMD وارد کرده و Enter بزنید:


copy /b softestan.jpg + softestan.rar New-softestan.jpg


در کد فوق softestan.jpg نام عکس اولیه ، softestan.rar نام فایل فشرده که قصد مخفی سازی آن را داریم و در پایان New-softestan.jpg نام عکس تولیدی جدید است که فایل فشرده در آن مخفی میشود.
حالا کافی است به فولدری که فایلها در آن موجود بود مراجعه کنید ، یک عکس با نام New-softestan.jpg ایجاد شده است. تصویر این عکس همان عکس اولیه است ، اما در داخل این عکس جدید فایل فشرده ما نیز مخفی شده است که به هیچ وجه قابل مشاهده نیست!
اما برای دستیابی به فایل مخفی شده کافی است روی عکس تولید شده راست کلیک کرده و از Open with روی Choose Program کلیک کنید. در صفحه باز شده از میان لیست برنامه ها WinRar را انتخاب نموده و OK کنید. خواهید دید که نرم افزار WinRar عکس شما را به گونه ای اجرا میکند که فایل مخفی شده در دل عکس نیز پدیدار میگردد! حالا کافی است در WinRar دکمه Extract to را بزنید تا فایل فشرده از دل عکس خارج گردد.

همان طور که ذکر شد این روش یک روش بسیار حرفه ای برای مخفی سازی فایل و فولدر میباشد.

 

 

دوشنبه 17/4/1387 - 13:26
کامپیوتر و اینترنت
آموزش فتوشاپ
ایجاد یک تکه ابر کارتونی
1- برای شروع یک فایل جدید با اندازه ی 400 در 400 ایجاد کنید.
2- یک گرادیان از رنگ آبی نسبتا تیره به آبی روشن روی بوم قرار دهید.
3- ابزار انتخاب دایره را برگزیده و چندین دایره روی بوم کنار هم رسم کنید تا به صورت یک تکه ابر دلخواه شود.
4- آن را در لایه جدیدی کپی نمایید.
         
  
5- ابزار سطل رنگ را انتخاب نمایید ومحدوده انتخاب شده را با رنگ سفید پر کنید.
          
6- از منوی layer\layer style گزینه Inner shadow را انتخاب نموده و تنظیمات زیر را انجام دهید:
Blend mode:multiply     opacity:45 color:7eadfc
Distance:11 chocke:32 size:13   angle:120
 
7- از منوی layer\layer style گزینه Outer Glow را انتخاب نموده و تنظیمات زیر را انجام دهید:
Color:ffffff بقیه تنظیمات به همان صورت پیش فرض باقی بماند.
 
8- از منوی layer\layer style گزینه Satin را انتخاب نموده و تنظیمات زیر را انجام دهید:
opacity:24         color:7dacf8          Distance:42
size:40                          angle:90
 
9- از منوی layer\layer style گزینه Stroke را انتخاب نموده و تنظیمات زیر را انجام دهید:
size:2                        color:245fbf
            
دوشنبه 17/4/1387 - 13:25
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته