مصوبات سفر به کجا رسید
جام جم آنلاین: روزنامههای
صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون
مدارس پرهزینه اما كم فایده،اعتراضهای ضد آمریكایی در تركیه،مرتضوی عزل
شد،رئیس كل بازنشسته حكم انفصال گرفت،پیام صریح مردم برای مهار تورم،بازتاب
گفتمان اخلاقمدار،فریب دختر با مدرك دكترای قلابی،سلامت مردم در خطر
است،بازار مسكن در برزخ،دارو سهمیه بندی میشود،ضربالاجل به بدهكاران
بانكی و... كه برخی از آنها در زیر میآید.
خراسان:مصوبات سفر به کجا رسید
استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای اداری این
استان که روز گذشته برگزار شد، از قاطعیت رهبر معظم انقلاب در پیگیری
مصوبات سفر ایشان به خراسان شمالی سخن گفت و از پیگیری ایشان در جلسه
ابتدای هفته جاری خبر داد.مقام معظم رهبری مهرماه سال جاری به استان خراسان
شمالی سفر کردند. اعضای هیئت دولت نیز ایشان را در سفر به این استان که از
محرومیت های متعددی رنج می برد، همراهی می کردند.
در این سفر حدود 200 مصوبه در جلسه هیئت دولت که در
محضر رهبری برگزار شد، برای عمران و آبادانی استان با اعتبار 3 هزار و 800
میلیارد تومان تصویب شد. احمدی بیغش، استاندار خراسان شمالی روز گذشته به
دیدار خود در ابتدای هفته جاری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: « سؤال
نخست ایشان از من به عنوان استاندار خراسان شمالی این بود: "مصوبات به کجا
ختم شد؟!".» 29 مهرماه گذشته پس از سفر مقام معظم رهبری به این استان
"محمود احمدی بیغش" درباره جلسه اعضای هیئت دولت با ایشان گفته بود: «مقام
معظم رهبری به اعضای هیات دولت بر اهمیت و انجام مصوباتی که برای استان
خراسان شمالی انجام شده، تاکید کردند و خطاب به آن ها فرمودند.
"کاری نکنید که مردم بگویند رهبر هم آمد چه شد؟"»
خبرنگار روزنامه خراسان شمالی گزارش داده است که در ماه های گذشته مردم
استان از عدم پیگیری این مصوبات گله مند بوده اند.
استانداردرادامه اظهاراتش در جلسه مذکور درباره
جلسه های ستاد پی گیری مصوبات سفر رهبری به استان هم گفت: «این جلسه ها
نباید باری به هر جهت باشد، بلکه باید در راستای مصوبات و تحقق آن حرکت
کرد.»
استاندار خراسان شمالی بر ضرورت پاسخ گویی به نامه
های مردمی در سفر رهبر انقلاب به خصوص از سوی بانک ها تاکید و تصریح کرد:
«مدیری که مقابل این نامه ها بایستد، حق ماندن در خراسان شمالی را ندارد و
باید درکمتر از 48 ساعت استان را ترک کند.» احمدی بیغش بیشتر این نامه ها
را مربوط به بانک ها دانست و اضافه کرد: «مدیر بانک درباره نامه های سفر
رهبری و ارائه تسهیلات این بخش نباید بگوید پول ندارد.»
استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: «بانک های استان
این قدر مستأصل نیستند که در برابر این نامه ها بگویند پول ندارند چون
مواقعی است که اگر دل شان بخواهد وام می دهند اما اگر نخواهند، هزار تا
قانون و تبصره می چینند که انسان از کارش پشیمان می شود.» احمدی بیغش در
این باره گفت: «قسمت اعظم مصوبات بر اساس بودجه تخصیصی سال 91 انجام شده
است و بقیه نیز در حال پی گیری است.» از 3هزار و800میلیارد تومان اعتبار
تصویب شده برای این استان هزارو 250میلیارد تومان تسهیلات بانکی بوده است .
اختصاص 500 میلیارد ریال برای توسعه بخش گردشگری،
107 میلیارد تومان برای نوسازی، مقاوم سازی و طرح های آموزش و پرورش،
اختصاص 50 میلیارد ریال برای کتابخانه مرکز استان، اختصاص 95 میلیارد تومان
برای طرح های عمرانی شهرهای خراسان شمالی،800 میلیارد ریال برای آسفالت
راه روستایی و یک هزار و 100 میلیارد ریال برای بزرگراه بجنورد جنگل گلستان
از جمله مصوبات هیات دولت در حضور مقام معظم رهبری بوده است. استان خراسان
شمالی با وجود انجام 3 دور سفر استانی هیأت دولت پیش از این سفر، هنوز
نتوانسته در برابر فقر و محرومیت قامت راست کند.
جام جم
افزایش مهاجرت پرندگان به گیلان
مدارس پرهزینه اما كم فایده
صدور كیفرخواست برای 40 اخلالگر بازار ارز
كرش: رحمتی در تیم ملی دیگر جایی ندارد
كیهان
طرح مشترك دولت و مجلس برای كمك به اقشار كم درآمد
نخستین نشست كارشناسان كشورهای عضو دی 8 در تهران
تعداد تلفات گروگانگیری به 80 نفر رسید
اعتراضهای ضد آمریكایی در تركیه
خراسان
دیوان محاسبات حکم انفصال از خدمت رئیس کل بانک مرکزی را صادر کرد
مصوبات سفر به کجا رسید
احمدی نژاد دستور توقف واگذاری پالایشگاههای گاز را صادر کرد
بازدید 6 ساعته اعضای کمیته امنیت ملی مجلس از زندان اوین
جمهوری اسلامی
سخنگوی قوه قضاییه:دادگاه رسیدگی به پرونده قضات كهریزك 8 اسفند برگزار میشود
پرچم آمریكا در فیلیپین به آتش كشیده شد
مرتضوی عزل شد
حسن روحانی:آمار كنونی اشتغال بر مبنای یك ساعت كار در هفته است
رسالت
دادستان كل كشور:اتهامات مهدی هاشمی امنیتی و مالی است
رئیس قوه قضاییه:مدعیان حقوق بشر تا 150 سال قبل برده داری میكردند
نقش تركیه در كشتار ملت سوریه
حكم انفصال از خدمت برای بهمنی
قدس
رئیس كل بازنشسته حكم انفصال گرفت
صدور 40 كیفر خواست برای اخلالگران ارزی
رونمایی از هواپیمای جنگی جدید ایران در دهه فجر
درهای حرم حسینی در ایام تعویض ضریح باز است
سیاست روز
اتهامات مهدی هاشمی امنیتی - مالی است
بازتاب گفتمان اخلاقمدار
هرچه تیرآهن گرانتر، اسکلت لاغرتر است!
ناكامی آنكارا برای اتحاد مخالفان اسد
تهران امروز
واپسین فرصت ها برای تعیین تکلیف مقامات در انتظار
پیام صریح مردم برای مهار تورم
گزارش اژهای از مقابله قضایی با زورگیران
2 میلیارد دلار سهم ویژه اقشار آسیبپذیر
آفرینش
آغاز ثبتنام کنکور ارشد 92 دانشگاه آزاد از هفته آینده
ایران مخالف دخالت نظامی در کشورهای در حال تحول است
سیستم بانکی باید اصلاح شود تا بدهکاران بانکی تسهیلات نگیرند
صدور حکم انفصال از خدمت رئیس کل توسط دیوان محاسبات
حمایت
طرح دو فوریتی «الزام دولت به اجرای قوانین» در آستانه تقدیم به مجلس؛وقتی محکمکاری اجتنابناپذیر میشود
آیتالله آملی لاریجانی مطرح كرد؛انتقاد از برده داران مدعی حقوق بشر
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد:صدور کیفرخواست برای 40 اخلالگر ارزی
جریان کار در هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری
جوان
شكست دوباره استانبول در عبور از نظام اسد
عیدی غیر نقدی اقشار كم درآمد از محل صندوق توسعه
مرتضوی با عنوان سرپرست در تأمین اجتماعی میماند!
فریب دختر با مدرك دكترای قلابی
ملت ما
كالابرگ الكترونیكی برای دهكهای كم درآمد
عیدی كارگران از 700 هزار تا یك میلیون تومان
سلامت مردم در خطر است
بازار خودرو به سكته نزدیك است
مردم سالای
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد:رسیدگی به پرونده قضات کهریزک؛ هشتم اسفندماه
جشـنواره تئـاتر فجـر سی و یک ساله شد
صدورحکم انفصال از خدمت برای آقای رییس
دستگیری 58 اوباشگرجنوب تهران
ابتكار
صندلی داغ بانک مرکزی به چه کسی میرسد؟
انتقادات فائزه هاشمی در حضور نمایندگان
بازار مسكن در برزخ
فاز دوم هدفمندی عملا كلید خورد
آرمان
آیت الله موسویتبریزی:اصلاحطلبان بیگدار به آب نمیزنند
زندان نه هتل اوین!
اصلاح طلبان شهردار را هم مشخص كردند
دارو سهمیه بندی میشود
قانون
قانون درباره مرتضوی اجرا نشود،برخورد می کنیم
تحلیل دنیای نوین از نگاه برژینسکی؛افول نظام سلطهجهانی
بازدید اعضای کمیته امنیت مجلس از زندان اوین
درگیری مسلحانه پلیس با اراذل و اوباش
بهار
رفتیم اوین، مشکلی نبود
راه مشارکت فعال در انتخابات نظام پزشکی بسته شد
8 اسفند ؛ رسیدگی به پرونده قضات کهریزک
سعید مرتضوی عزل شد
دنیای اقتصاد
ضربالاجل به بدهكاران بانكی
مردم در یك نظرسنجی پاسخ دادند؛یارانه نقدی یا مهار تورم؟
حكم انفصال از خدمت آقای رییسكل
تورم پس از تغییر سال پایه
روح ا... الموسوی خمینی
اینان كسانی بودند كه تا قبل از خلافت برای غصب خلافت
حدیث جعل میكردند و بعد از آن هم برای بقاء خود وصحه گذاشتن بر كارهای
گذشته باز هم متوسل به عدهای مزدور شدند كه برای آنها حدیث جعل كنند.
تاریخ و مورخان ابعاد مختلفی دارند و نمی توان بدون
تحقیق تاریخ را پذیرفت همانگونه كه حتی احادیث را نمیتوان به راحتی قبول
كرد و باید در مورد سندیت حدیث و حسن نیت راوی حدیث تحقیق كرد این مسئله در
مورد تاریخ نیز صدق میكند و نمیتوان بدون تحقیق و چون و صرفاً در كتب
تاریخی چیزی نقل شده انرا سند قرار دهیم.
متأسفانه بعد از وفات پیامبر و در صدر اسلام دروغها و
ادعاهای بی پایه و اساس زیادی به تاریخ پا گذاشتند و تاكنون بعضی از این
انحرافات را در تاریخ شاهد هستیم زمانی كه پیامبر اكرم به شهادت میـرسند
گروهی ملعون دست به دست هم مینهند و خلافت را باحیله و مکر و عوامفریبی
خلافت را از بهترین خلق وجانشین بلافصل پیامبر اکرم صلوات الله علیه واله
غصب میكنند و برای این كار از هیچ امری دریغ نكردند حتی بضعه پیامبر حضرت
صدیقه کبری سلام الله علیه را به شهادت رساندند بهترین یارآن و صحابه
پیامبر را به شهادت رساند و علی ابن ابیطالب (علیه السلام) را خانه نشین
كردند.
اینان از همان روزهای اول بخاطر اینكه بتواند خلافت
را غصب كنند شروع به جعل احادیث كردند و ازسوئی دیگر تا مدت زمان زیادی كسی
حق نداشت كه حدیثی از پیامبر اكرم و اهل بیت نقل كند كه چنانچه كسی به
حمایت ازاهل بیت میپرداخت و حقایق رابه مردم نشان میداد مانند جناب ابوذر
غفاری رحمه الله علیه دستگیر و تبعید میشدند و یا مانند میثم تماررحمه
الله علیه كشته میشد درچنین دورانی بود كه توانستند با اعمال زر و زور و
تبلیغات سوء تاریخ را آنگونه كه بخواهند رقم بزنند اگر به زندگانی ائمه
نگاهی بكنیم متوجه میشویم كه امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهم
السلام بنا به دورانی كه در ان زندگانی میكردند نسبت به بقیه اهل بیت بهتر
توانسته حدیث نقل كنند و شاگرد تربیت كنند و این خود سندی بر اعمال فشار
دشمنان نسبت به اهل بیت و شیعیان است كه تا چه حد سعی در كتمان حقایق
داشتهاند و اگر كمی تحقیق كنیم متوجه میشویم كه چه بدعتها و دروغها را
وارد اسلام كردند مثلاً:
غصب خلافت از حضرت امیرالمومنین علیه السلام كه
بزرگترین جنایت در حق بشریت و ظلم به اهل بیت است خودنمونه ای اشکار از
تحریف تاریخ است
ابوبكر ملعون از پیامبر نقل میكند ما اهل بیتی هستیم كه نبوت و خلافت برای ما جمع نمیشود
همچنین در قضیه غصب فدك همین ملعون اولی حدیثی دیگر نقل میكند
نحن معاشر الانبیاء لانورث ماترکناه صدقه
جریان تحریم دو متعه از سوی عمر ملعون:
این مسئله تا انجا پیشرفت که ملعون عمر علنا به بدعت
می پرداخته و ما در اکثر کتب تاریخی اهل سنت جسارت این ملعون را میبینیم که
چگونه به راحتی نسبت به کلام پیامبر اکرم صلوات الله علیه جسارت میکرده و
انرا رد میکرده و طبق رای خود حکم شرعی صادر میکرده
عمر بن الخطاب قال: متعتان كانتا على عهد رسول الله صلى الله علیه وسلم أنا أنهى عنهما وأعاقب علیهما: متعة النساء ومتعة الحج.
از طرفی دیگر در طی چند روز بعد از وفات پیامبر می بینیم كه اختلافات زیادی در طرز نماز خواندن طرز وضو گرفتن بوجود آمد
اینها همه فقط چند مثال از تحریفاتی است كه وارد دین گشته است
انحرافات از كجا آمدند و چرا وارد دین گشته اند تاریخی كه این همه نكته انحرافی دارد و از پس حل این مشكلات بر نمیآید
چگونه می توان بدون دغدغه انرا پذیرفت ؟
چگونه میتوان به مورخینی اعتماد كرد كه خود دست نشانده دشمنان اهل بیت بودند؟
چگونه به تاریخی اعتماد بكنیم كه نویسندگان آن اغلب پیرو كسانی بودند كه خود از اولین جاعلان حدیث میباشند ( ملعون اول و دوم)؟
چقدر می توان به تاریخ مورخانی كه كتابهایشان پر از دروغ است استناد كرد؟
مردمی كه حق ولایت را غصب میكنند و منافقترین افراد
را به جای پیامبر اكرم مینشانند و به پیامبر و اهل بیت دروغ میبندند و
دست در دین خدا می برند و كسانی را كه به آنها اعتراض میكنند و سعی در
احقاق حق میكنند به فجیعترین وجه می كشند آیا قابل اعتماد هستند؟
تاریخ روزی مانند گلی نرم در دستان بی رحم كسانی بود كه حتی به فاطمه تنها دختر پیامبر رحم نكردند.
آیا عجیب است كه مورخان به همسر پیامبر دروغ ببندند در حالی كه به خود پیامبر چه دروغها و تهمتها كه نزده اند؟
2- این مطلب از آنجا با اهمیت تر میشود كه
بدانیم چرا باید حتی به حضرت خدیجه دروغ ببندند و چرا باید سن ایشان را
بیشتر جلوه دهند و چندسال به آن اضافه كنند و ادعا كنند كه در این چند سالی
كه وجود نداشته ایشان چند بار ازدواج كردهآند و چرا باید دختران خواهر
حضرت خدیجه كه هاله نام داشت و پیامبر اكرم و حضرت خدیجه بزرگ كردن آنها را
به عهده داشتهاند ( زینب.ام كلثوم.رقیه ) به ایشان نسبت داده شوند و
بگویند كه فاطمه تنها دختر پیامبر نبوده اند
در حالی كه خود حضرت فاطمه در خطبه معروفشان میفرمایند شما را به خدا آیا پیامبردختری به غیراز من داشته است
اصولاً چرا برضد اهل بیت حدیث و روایت میسازند و در
عین حال این سه ملعون اول را چنان بالا میبردند كه گویی مقامشان از پیامبر
هم بالاتر است در اول این مطلب ذكر شد كه اینها میخواهند صحه بر اعمال
خود بگذارند و یا وانمود كنند كه اهل بیت هم انسانهای عادی بودند كه به
خاطر قدرت (خلافت ) تقلا میكردند و یا به خاطر مال دنیا( فدك) حرث
میخورند خدیجه سلام الله علیه سه بار شوهر كردهاند پس اگر حضرت فاطمه (
س) را كشتیم یك انسان عادی را كه ساز مخالف با شریعت و حكومت میزد كشتیم و
یا علی حقش نبود كه خلیفه شود لذا خانه نشینش كردیم اگر فاطمه سلام الله
علیه قبل از شهادت وقتی این دو ملعون را که به عیادت ایشان امده بودند به
داخل راه ندادند و موقعی كه با اصرار حضرت امیر این دو ملعون وارد شدند
ایشان پشت به آنها كرده و جواب سلامشان را نداد و آنها را نفرین كرد و لعن
فرمود ایشان هم كه معصوم نبودند پس اشكالی ندارد كه جواب سلام ندادند لعن
ایشان هم كه ملاك نمیشود ایشان هم یك انسان عادی بودند كه پدرشان
نعوذبالله هذیان میگفته و مادرشان هم چند بار با مشركین ازدواج كرده است
ایشان که معصوم نبودند که برای مسلمین ملاک باشند
ای شیعیان ببیند كه چگونه سعی میكنند عصمت اهل بیت
را از بین ببرند و متوسل به چه خدعههایی میشوند تا از حساسیت موضوع
بكاهند و سر پوشی بر كارهایی كه كردند بگذارند
اما زهی خیال باطل
(یریدون لیطفوا نور الله بافواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون)
نمی توانند عصمت اهل بیت را انكار كنند همه ما میدانیم كه جواب سلام واجب است الا جواب كافر
حضرت فاطمه معصوم بوده اند و میدانیم معصوم ترك واجب نمیكند پس این دو ملعون كافر بوده اند كه حضرت جوابشان را نداده است.
اما انچه که من در تحقیق دقیقی که انجام دادم وبه ان رسیدم برای شما دوستان در این قسمت از مطلب وارد میکنم
در مورد سن ازدواج این بانو باید بگویم اختلافات
زیادی در كتب تاریخی شیعه و سنی وجود دارد و این طور نیست كه آقای محمد در
قسمت نظرات مطلب سابق ادعا كرده اند
من پارهایی از این اختلافات را برای دوستان نقل میكنم.
الف) در مورد سال ازدواج پیامبر اکرم صل الله علیه
واله با خدیجه کبری سلام الله علیه به نقل از کتاب خدیجه علیه السلام
مرحوم محمد اشتهاردی صفحه 99پاورقی 6 قول موجود است
1- ازدواج پیامبر اكرم (صل الله علیه وآله ) با ایشان 20 سال قبل از بعثت بوده است.
2- ازدواج پیامبر اكرم (صل الله علیه وآله ) با ایشان 16 سال قبل از بعثت بوده است.
3- ازدواج پیامبر اكرم (صل الله علیه وآله ) با ایشان 15 سال قبل از بعثت بوده است.
4- ازدواج پیامبر اكرم (صل الله علیه وآله ) با ایشان 10 سال قبل از بعثت بوده است.
5- ازدواج پیامبر اكرم (صل الله علیه وآله ) با ایشان 5 سال قبل از بعثت بوده است.
6- ازدواج پیامبر اكرم (صل الله علیه وآله ) با ایشان 3 سال قبل از بعثت بوده است.
ب) درمورد مدت زند گی ایشان با پیامبر اکرم صل الله علیه واله 3قول از صاحب اسد الغابه ج 1ص26 موجود است
1- ایشان 25 سال با پیامبر اكرم (صل الله علیه وآله ) زندگی كردند.
2- ایشان 24 سال 6 ماه و 4 روز با پیامبر اكرم ( صل الله علیه وآله ) زندگی كردند.
3- ایشان 22 سال با پیامبر ( صل الله علیه وآله ) زندگی كردند.
ج) سن حضرت خدیجه سلام الله علیه هنگام وفات که سال 10 بعثت بوده
1- ایشان در هنگام وفات 65 سال داشتهاند ( الاستیعاب ج 1 ص 39 )
2- ایشان در هنگام وفات 50 سال داشته اند ( دلایل الامامه بیهقی ج 1 ص 71 )
د) سن پیامبر صل الله علیه هنگام وفات خدیجه سلام الله علیه
1- ایشان 49 سال و 8 ماه داشتند ( الانباء ج 8 ص 46 )
2- ایشان 50 سال داشتند.
هـ)سن پیامبر اکرم صل الله علیه واله هنگام ازدواج با خدیجه سلام الله علیه در اکثر کتب تاریخی
1- پیامبر اكرم ( صل الله علیه و آله ) اكرم ( صل الله علیه و آله ) در هنگام ازدواج با خدیجه ( علیها السلام ) 25 سال داشتند.
2- پیامبر اكرم ( صل الله علیه و آله ) در هنگام ازدواج با خدیجه 23 ( علیه السلام ) سال داشتند.
3- پیامبر اكرم ( صل الله علیه و آله ) در هنگام ازدواج با خدیجه ( علیه السلام ) 21 سال داشتند.
و) سن حضرت خدیجه سلام الله علیه هنگام ازدواج با پیامبر اکرم صل الله علیه واله
1- حضرت خدیجه ( علیها السلام ) در هنگام ازدواج با پیامبر اكرم ( صل الله علیه وآله ) 40 سال داشتند.(مطابق مشهور)
2- حضرت خدیجه ( علیها السلام ) در هنگام ازدواج با پیامبر اكرم ( صل الله علیه وآله) 35 سال داشند ( البدایه و النهایه ج 2 ص 295 )
3-حضرت خدیجه سلام الله علیه درهنگام ازدواج با پیامبر اکرم صل الله علیه واله 28 سال داشتند (الانساب الاشراف ج 1ص 99)
4-حضرت خدیجه سلام الله علیه در هنگام ازدواج با پیامبر اکرم صل الله علیه واله 25 سال داشتند (البدایه والنهایه ج 2 ص295 )
اما با این همه اقوال تنها اختلاف در دو امرکمتر از بقیه است و اكثر مورخان بر این دو امر متفق هستند
1- اول اینكه پیامبر هنگام وفات حضرت خدیجه كه
در سال دهم بعثت بوده است چهل و نه سال و هشت ماه داشته اند و برخی هم گفته
اند كه ایشان 50 سال داشته اند
كه این چهار ماه اختلاف هم تأثیر در حقیقت نمیتواند داشته باشد.
2-اكثر مورخین زمان وفات حضرت خدیجه را یا در سن 65
سالگی و بعضی هم در سن 50 سالگی نقل كرده اند كه اختلاف بین دو قول 15 سال
است و فقط یكی از این دوقول باید صحیح و نزدیك به حقیقت باشد. لذا ما باید
فقط به یكی از این دو قول استناد كنیم و آنكه را به حقیقت نزدیكتر است
انتخاب كنیم برای رسیدن به سن حقیقی وفات حضرت میتوان از این راه استفاده
كرد.
یاد اور میشویم که در مورد سن پیامبر اکرم صل الله
علیه واله بنا به مشهور در کتب امده است . كه : 1- 25 سال داشته اند 2- 23
سال داشته 3- 21 سال داشته اند
گفتیم كه نقل شده است كه حضرت خدیجه سلام الله علیه
موقع ازدواج با پیامبر 1- 40 سال داشتند 2- 35 سال داشته اند 3- 28 سال
داشته اند 4- 25 سال داشته اند.
اگر این سنین را با هم تطبیق دهیم سنین متعددی برای
سن وفات حضرت خدیجه و سن پیامبر در زمان وفات ایشان و سن ایشان در زمان
ولادت حضرت فاطمه و سن ایشان در زمان بعثت بوجود میآید كه در آن صورت
میتوانیم به صورت منطقی برداشتی از این سنین بكنیم و بعضی از آنها را رد و
حقیقی ترین آنها را بدست بیاوریم.
لازم به ذكر است ما اینجا چند نكته داریم كه ثابت هستند.
1- همه ما میدانیم كه پیامبر در 40 سالگی به بعثت رسیدند
2- حضرت فاطمه در سال 5 بعثت متولد شدند.
3- حضرت خدیجه در سال 10 بعثت رحلت كردند.
ردیف | | سن در زمان ازدواج | سن در زمان بعثت | سال پنجم بعثت سال تولد حضرت فاطمه | سن در زمان وفات حضرت خدیجه سال 10 بعثت |
الف | پیامبر اكرم | 25 | 40 | 45 | 50 |
خدیجه كبری | 40 | 55 | 60 | 65 |
ب | پیامبر اكرم | 25 | 40 | 45 | 50 |
خدیجه كبری | 35 | 50 | 55 | 60 |
پ | پیامبر اكرم | 25 | 40 | 45 | 50 |
خدیجه كبری | 28 | 43 | 48 | 53 |
ت | پیامبر اكرم | 25 | 40 | 45 | 50 |
خدیجه كبری | 25 | 40 | 45 | 50 |
س | پیامبر اكرم | 23 | 40 | 45 | 50 |
خدیجه كبری | 40 | 57 | 62 | 67 |
ج | پیامبر اكرم | 23 | 40 | 45 | 50 |
خدیجه كبری | 35 | 52 | 57 | 62 |
م | پیامبر اكرم | 23 | 40 | 45 | 50 |
خدیجه كبری | 28 | 45 | 50 | 60 |
ل | پیامبر اكرم | 23 | 40 | 45 | 50 |
خدیجه كبری | 25 | 42 | 47 | 52 |
ر | پیامبر اكرم | 21 | 40 | 45 | 50 |
خدیجه كبری | 40 | 59 | 64 | 69 |
ز | پیامبر اكرم | 21 | 40 | 45 | 50 |
خدیجه كبری | 35 | 54 | 59 | 64 |
د | پیامبر اكرم | 21 | 40 | 45 | 50 |
خدیجه كبری | 28 | 47 | 52 | 57 |
ذ | پیامبر اكرم | 21 | 40 | 45 | 50 |
خدیجه كبری | 25 | 44 | 49 | 54 |
می بینیم نتیجه های متعددی به عنوان سن وفات آن حضرت
بدست میآید كه اکثرا خارج از 50 سال و 65 سالی است وبا انچه که معروف و
مشهور است وهمه انرا ذکر کرده اند وانرا قبول دارند منا فات دارد پس این
سنین به راحتی قابل رد هستند ( مثلاً سن وفات حضرت خدیجه بعضی جاهها 54 و
گاهی 64 امده است كه این امر در تاریخ ذكر نشده و با آن چه همه به آن متفق
هستند منافات دارد)
در میان تمام آنچه نقل شد تنها دو قول وجود دارندكه
قابل ملاحظه هستند و بقیه اقوال خارج از آن 2 نكته ای هستند كه همه به آن
متفق اند.
تنها نكته الف و ت است كه با 2 قول معروف كه همه بر آن متفق هستند موافقت میکند
كه حضرت خدیجه سلام الله علیه در سن 40سالگی ازدواج
کرده اند و در سن 60 سالگی حضرت فاطمه سلام الله علیه به دنیا امده اند
در سن 65 وفات کرده اند و یا در سن 25 سالگی ازدواج کرده اند ودر سن 45
سالگی حضرت زهرا سلام الله علیه متولد شده اند ودر سن 50 سالگی وفات كرده
اند
لذا لازم است یکی از این دو مطلب صحیح باشد
ما در مطلب گذشته این نظریه را كه ایشان در سن 40 سالگی
ازدواج كردهاند و در زمان بعثت55 سال داشتهاند و اینكه ایشان در زمان
ولادت حضرت فاطمه سلام اله علیه 60 سال داشتهاند و در زمان وفات 65 ساله
بوده اند را رد كردیم ولی در این مطلب هم سعی میكنیم كه آنرا یادآور شویم.
همه میدانند زنان عادی به طور معمول در سن 45 سالگی
یائسه میشوند و زنان قریشی در سن 60 سالگی یائسه میشوند و بعد از این سن
به طور معمول قادر به بارداری نیستند و چنین مسئله ای تقریباً غیر ممكن است
البته بعضی از دوستان اعتراضاتی كرده اند و اصرار داشتند كه حضرت خدیجه به
صورت معجزه حضرت فاطمه را به دنیا آورده اند.
من در جواب می گویم كه ما منكر معجزه نیستیم.
و همانگونه كه در قرآن ذكر شده است همسر حضرت ابراهیم
و همسر حضرت ذكریا نیز در سنین كهنسالی باردار شدند و این احتمال وجود
دارد كه حضرت خدیجه نیز در سن كهنسالی به صورت معجزه باردار شده باشند.
اما اینجا یك سوال بزرگ برای ما پیش میآید كه چگونه
ممكن است چنین معجزهای اتفاق ببیفتد ولی هیچكس در تاریخ از آن نامی نبرد و
چرا ما آن را در هیچ كتاب تاریخی نمیبینیم.
اگر فرضاً ما فرض بر حسن نیت مورخان بگذاریم و از آن چه كه در اوائل مطلب نوشتیم كه دلالت بر تحریف واقعه دارد چشم پوشی میكنیم.
پس چرا؟
مورخانی كه كوچكترین و شخصی ترین شوخیهای را كه
میان پیامبر و عایشه اتفاق افتاده بود نقل میكنند اما حضرت خدیجه كبری
درسن یائسگی باردار میشوند و حضرت فاطمه را دنیا میآورند اما كسی
كوچكترین اشارهای در این مورد در كتب تاریخی نمیكند و در هیچ یكی از كتب
تاریخی چیزی در این مورد نمیبینیم.
آیا میتوان بر این نظریه اصرار كرد در صورتی كه ما
نظریه منطقی تری هم داریم كه میگوید حضرت هنگام وفات 50 ساله بوده اند كه
در این صورت حضرت خدیجه هم سن پیامبر بوده اند چون پیامبر هم موقع وفات
حضرت خدیجه هم 50 ساله بوده اند كه دقیقاً با قسمت ( ت ) جدولی كه ما رسم
نمودهایم مطابقت میكند.
یعنی هر دو حضرت در زمان ازدواج 25 ساله بوده و در
زمان بعثت 40 ساله بودهاند و حضرت فاطمه در 45 سالگی ایشان متولد شدهاند و
هر دو در زمان وفات حضرت خدیجه 50 ساله بودهاند.
و این مسئله به حقیقت نزدیكتر است چون با دلایل عقلی و
نقلی منافاتی ندارد و كسی هم نمیتواند به این قول اشكالی وارد كند در
اینجا وقتی كه ما این نظریه را پذیرا شدیم بحث دیگری باز میشود و آنهم
اینست كه حضرت چون در سن 25 سالگی ازدواج كردهاند احتمال اینكه ایشان
باكره بوده اند زیاد است و چون ایشان باكره بوده اند پس فرزندانی هم تا قبل
از این نداشتهاند.
جالب است بدانیم كه برخی از مورخین از جمله احمد
البلاذری و ابوالقاسم الكوفی در كتب شان و علامه سید مرتضی در الشافی و
ابوجعفر در التخلیص قائل به باكره بودن ایشان بودهاند.
و جناب مجلسی نیز در كتابهای بحارو الانور و البدع این نكته را یادآور میشود.
و در كتاب بحار مینویسند كه من در تأیید این
بزرگواران در دو كتاب خود به نامهای الانوار والبدع گفته ام كه رقیه و زینب
دختران هاله خواهر حضرت خدیجه بودهاند.
و من نیز یاد آور میشوم كه حضرت زهرا در خطبه معروفشان میفرمایند.