• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 319
تعداد نظرات : 59
زمان آخرین مطلب : 5485روز قبل
دانستنی های علمی
بخاطر ترس از دولت، چینی‌ها دخترانشان را 3000 دلار می‌فروشند!

نشریه چینی " ساترن متروپولیس " روز جمعه نوشت : حدود 80 نوزاد دختر تنها در یکی از بخش های استان " گویی جو " در جنوب غرب چین از سال 2001 به بهای هر کودک سه هزار دلار به خارجی ها فروخته شده‌اند.
در این گزارش آمده است: خانواده‌ها در چین بر اساس مقررات می‌توانند یک فرزند داشته باشند و فروش این فرزندان دختر نیز با نظارت اداره برنامه ریزی خانواده در مناطق مختلف صورت گرفته است.
بسیاری از مردم چین بخصوص در نواحی روستایی مایل به داشتن فرزند پسر هستند و به همین دلیل بارها صاحب فرزند می‌شوند تا یکی از آنها پسر شود اما هر بار باید جرایمی را به دولت پرداخت کنند.
بنا به این گزارش خانواده‌هایی که جریمه‌های خود را پرداخت نکرده اند همان‌هایی هستند که دخترانشان به خانواده‌های خارجی فروخته شده‌اند.
بر اساس این گزارش بسیاری از این خانواده‌ها مقررات تک فرزندی را زیر پا گذاشته و جریمه‌های نقدی پرداخت نکرده‌اند.
شنبه 13/4/1388 - 11:21
دانستنی های علمی

یک هفته پس از درگذشت مایکل جکسون، چگونگی برگزاری مراسم بزرگداشت وی هنوز در پس ابهام است. بنابر خبرها، خانواده‌ی مایکل در پی آماده‌کردن مقدمات مراسم به خاک سپاری او در شهر لس‌آنجلس هستند اما همچنان هیچ تأییدیه‌ی رسمی از سوی اعضای خانواده‌ی او اعلام نشده است.

از سوی دیگر موضوعی که این روزها در بسیاری از رسانه‌ها مطرح می‌شد، وضعیت حضانت سه فرزند مایکل بود که وصیت‌نامه این خواننده‌ی پرآوازه موسیقی پاپ به تمامی این پرسش‌ها پایان داده است. مایکل در وصیت‌نامه‌‌اش که تاریخ تنظیم آن به هفت سال پیش بازمی‌گردد، سرپرستی فرزندانش را به مادرش سپرده است و در صورت فوت مادرش، دایانا راس، خواننده و دوست صمیمی مایکل سرپرستی آنان را بر عهده خواهد گرفت.


نکته‌ی قابل توجه در وصیت‌نامه‌ی پنج صفحه‌ای مایکل، سهم نبردن پدر و همسر سابقش، دبورا راو از دارایی‌های اوست. بر طبق وصیت مایکل، دبورا که مادر دو تن از سه فرزند مایکل است، نه تنها سرپرستی حقوقی بچه‌ها، بلکه هیچ حقی را هم در سرپرستی امور مالی آنان بر عهده نخواهد داشت.

مایکل در وصیت‌نامه‌ی خود همچنین ذکر کرده است که او تعمدا هیچ حقی را برای همسر سابقش قائل نشده است. روزنامه‌ی وال استریت ژورنال همچنین نوشته است که پدر مایکل، جو جکسون نیز از ارث محروم شده است، اما دلایل آن در وصیت‌نامه نیامده است.
پیش‌تر خانواده‌ی مایکل جکسون به خبرنگاران اعلام کردند که "هیچ‌گونه خاکسپاری خصوصی یا عمومی در نورلند" (مزرعه‌ی مایکل) ندارند. این اظهار نظر از آن جا سرچشمه می‌گیرد که روزنامه‌ی "لس‌آنجلس تایمز" در سایت اینترنتی خود خبر داده بود که جسد مایکل به مزرعه وی منتقل شده و در حال حاضر خانواده‌ی وی برای خاکسپاری آن در "نورلند" مشغول مذاکره بری مراحل قانونی آن با مقامات محلی هستند.
رسانه‌های دیگر آمریکایی نیز گزارش داده بودند که یک روز پس از انتقال جسد به نورلند، به مردم اجازه‌ی خداحافظی با خواننده‌ی محبوبشان داده شده بوده است.
شنبه 13/4/1388 - 11:20
بیماری ها
تاثیر رنگ در بد غذایی کودکان

 کودک شما هم جزو کودکانی است که به اصطلاح بدغذا می باشد؟ اگر اینطور است می توانید با تزئین غذای کودک او را به خوردن تشویق کنید. رنگ در این تزئین بسیار اهمیت دارد. رنگ ها کودکان را به خودشان جذب می کنند. باید ببینید کدام رنگ برای کودکتان جذاب است. 
سبز :تاثیر خوردن سبزی ها و سبزیجات سبز بر هیچ کس پوشیده نیست. سبزیجات سبز حاوی مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها هستند. با خوردن سبزی ها استخوان ها و دندان هایی محکم خواهید داشت. سبزی ها ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهند. بعضی از سبزی ها عبارتند از مارچوبه، فلفل های سبز، بروکلی، تمام برگ های خوراکی، خیار، لوبیا سبز، نخودسبز، کدوی سبز، کرفس، کلم، کیوی، طالبی، سیب و انگور.
قهوه ای و سفید :رنگ های سفید و کرم تا قهوه ای را نیز می توان در زمره رنگین کمان خوراکی ها جای داد، خواص سلامتی بخش و مفید سیر و پیاز سال ها است که زبانزد متخصصین تغذیه است و نیز محققین دریافته اند که این گروه از مواد غذایی در پایین آوردن سطح کلسترول خون مفید بوده و در حفظ سلامت قلب موثر هستند. از این گروه می توان به پیازها، سیر، گل کلم، سیب زمینی، قارچ، موز، خرما، و هلوی سفید اشاره کرد. پس از آشنایی با برخی از خواص و دسته بندی مواد خوراکی برحسب رنگشان نوبت به کاربرد آنها در تهیه غذاهای جذاب برای کودکان می رسد. بشقاب غذا را چون بوم نقاشی ببینید و به فرزندتان کمک کنید تا روی این بوم با استفاده از مواد خوراکی رنگینی که در اختیارش قرار می دهید مطابق سلیقه خودش منظره ای زیبا بیافریند. چند بوته کوچک بروکلی بخارپز یا آب پز و مقداری لوبیا سبز درسته پخته می توانند درخت های این منظره باشند، یک عدد گوجه فرنگی گیلاسی به جای خورشید و یک مشت نخودفرنگی و دانه ذرت هم به جای گل ها.

از انواع میوه و سبزیجات برای تزئین غذاهای گوناگون که ممکن است بعضی از آنها نیز چندان مورد علاقه فرزندتان نباشد بهره بگیرید.
با استفاده از قوه تخیل خود و کودکتان با اشکال و طرح های فانتزی این غذاها را بیارایید.

در فصل تابستان پوره های رنگارنگی از میوه های گوناگون درست کنید و آنها را در یک جایخی ریخته و در فریزر قرار دهید
. از این مکعب های یخ میوه ای برای سرو نوشیدنی های کودکان استفاده کنید. به جای تنقلات پرچربی و پرنمک برگه خشک شده میوه ها و مغزهایی مانند گردو و پسته را در دسترس بچه ها قرار دهید.
با فرزندتان بازی شناخت طعم میوه ها را ترتیب دهید. چشمان او را با یک دستمال ببندید و قطعاتی از میوه های گوناگون را در دهانش بگذارید تا با خوردن آنها نوع میوه یا سبزیجات را تشخیص دهد. خلاصه اینکه از خلاقیت شخصی خود نیز برای ایجاد عادات صحیح غذایی در فرزندتان بهره بگیرید. شما از مواد غذایی رنگی نیز می توانید به عنوان حربه ای برای خوراندن گوشت به کودکانتان استفاده کنید.
بسیاری از کودکان علاقه زیادی به خوردن گوشت از خود نشان نمی دهند که آن هم یا به تنفر آنها از بوی گوشت برمی گردد یا اینکه از تکه های گوشت در غذا خوششان نمی آید. بدین منظور می توانید از سبزیجاتی نظیر هویج، سیب زمینی و شلغم برای گرفتن بوی گوشت در غذا استفاده کنید، اینگونه هم غذا خوش رنگ و بو می شود و هم خوردنی.
تاثیر رنگ در غذای کودکان به قدری زیاد است که آنها ترجیح می دهند به جای استفاده از غذاهای خانگی در زنگ تفریح، خوراکی های خوش آب و رنگ بوفه مدرسه را تهیه نمایند. برای رفع این عادت که یکی از مهمترین دلایل چاقی کودکان به شمار می رود، بهتر است برای برانگیختن اشتهای کودکان به خوردن ساندویچ های خانگی به سبزیجات و میوه های رنگی متوسل شوید تا پفک و پاستیل و چوب شور!
در آخر به خاطر داشته باشید طبق تحقیقات دانشمندان اگر بتوانید هر طعم جدید را حتی با اصرار حدود 10 بار به کودکتان بخورانید او این طعم را پذیرفته و به آن عادت می کند. پس ناامید نشوید و به هر حربه ای شده مواد مفید ولی نه چندان خوشمزه را با اشکال رنگارنگ و جذاب به فرزندانتان عرضه کنید. شرکت دادن بچه ها در خرید سبزیجات نیز می تواند آنها را به خوردن آنچه خود انتخاب کرده اند ترغیب کند. آنها را با خود به فروشگاه های عرضه کننده سبزیجات و میوه ببرید و اجازه بدهید آنچه ترجیح می دهند خریداری کنند.
شنبه 13/4/1388 - 11:20
دانستنی های علمی
بسیاری از ترانه‌های مایکل جکسون در نکوهش کارهای دشمنانه دولت‌های آمریکا و جنگ‌طللبی و زیاده خواهی آنان بوده است و ...

به گزارش خبرنگار «تابناک»، اکنون خانواده جکسون و برادر بزرگ او جرمین جکسون که خبر مرگ مایکل جکسون را به رسانه‌ها اعلام کرد، بیست سال پیش در سال 1989رسما به دین اسلام مشرف شده بود و در روز اعلام مرگ مایکل جکسون به خبرنگاران گفت: «MAY ALLAH BE WITH YOU, MICHEAL, ALWAYS».

در همین باره سایت اطلاع‌رسانی ایكس 17 آنلاین نوشت: جرمین، برادر مایكل مشغول آموزش اعضاى خانواده است كه مراسم تشییع و كفن و دفن را طبق شریعت اسلام بیاموزند.

بر پایه این گزارش، مایکل جکسون بین سال 2005 تا 2006 در کشور بحرین بوده است؛ کشوری که 80 درصد جمعیت آن را مسلمانان شیعه تشکیل می‌دهند. در نوامبر سال 2008 روزنامه‌های نیویورک‌پست و تلگراف اعلام کردند که در یک مراسم مذهبی در لس‌آنجلس آمریکا، او توسط یکی از امامان جمعه به دین مبین اسلام مشرف شده است.

اکنون با پافشاری خانواده جکسون و تقاضای کالبد شکافی مستقل جسد او در راستای روشن شدن زوایای تاریک مرگ ناگهانی جکسون، آنها خواهان خاکسپاری وی در یک مراسم «تشییع جنازه» بنا بر قوانین شریعت اسلامی هستند.

در این زمینه، منابع خبری بین‌المللی اعلام كرده‌اند كه زمان مراسم تشیع مایکل جکسون، روز سه شنبه آینده (هفتم ژوییه) ساعت 10 صبح و محل آن، مركز «استابلز» در لس آنجلس خواهد بود. این سالن بزرگ براى حدود بیست هزار نفر جا دارد و معمولاً برای كنسرت‌هاى بزرگ و مسابقات ورزشى مهم استفاده مى‌شود.


هرچند در آخرین وصیت‌نامه جکسون که در سال 2002 نگاشته و برملا شده است، هیچ‌گونه اشاره‌ای به مراسم خاکسپاری او در این وصیت نامه نشده، اما وصیت‌نامه دیگر او که گفته می‌شود در اواخر سال 2008 نگاشته شده است و هنوز انتشار نیافته، نحوه مراسم خاکسپاری او را مشخص کرده است.

جرمین برادر بزرگ مایکل جکسون می‌گوید، او نام خود را در ماه نوامبر سال 2008 که در مراسمی به اسلام گرویده بود، «MIKHAAIL» گذاشته و می‌خواسته است نشان دهد که چگونه می‌تواند یک فرد مفیدتر برای جامعه باشد.

این گزارش می‌افزاید: مایکل جکسون با ذکر «SHAHADA» (شهادتین) توسط یک امام جماعت شیعه به اسلام گرویده است.

جرمین همچنین می‌افزاید: هنگامی که او از سفر مکه برمی‌گشته، مایکل از او خواسته است، کتاب‌های اسلامی برای او بیاورد و او هم به مایکل گفته که اسلام دینی زیبا و صلح‌آمیز است.
 جرمین در ادامه می‌گوید: مایکل کتاب‌ها را خوانده و گفته که دین اسلام به او دیدگاه جدیدی درباره صلح داده است.

شركت «اى.ایى.جى» كه عهده‌دار پخش سى‌دى‌هاى ترانه‌هاى مایكل بود نیز، مراسم آواز خوانى براى او برگزار خواهد كرد. درگذشت مایکل جکسون، ملقب به سلطان پاپ جهان، همچنان در پرده ابهام است.
وى در شب پیش از مرگ خویش، مشغول تمرین براى اجراهایى بود كه قرار بود پس از مدت‌ها فاصله‌گیرى از اجراى كنسرت، در لندن اجرا شود.

 
شنبه 13/4/1388 - 11:13
سينمای ایران و جهان
‌برای آنها كه دلشان برای «وودی آلن» تنگ شده!!
 
باز هم با روشنفكری سروكار داریم كه دچار نوعی بدبینی ذاتی و انزوایی خود خواسته است و با تمام این ویژگی‌ها، عاشق دختری می‌شود كه هیچ ربطی به خودش ندارد و...
 
بازگشت روشنفكر غرغرو به نیویورك‌
‌برای آنها كه دلشان برای وودی آلن «آنی‌هال»، تنگ شده بود و از اینكه فیلمساز نیویوركی، سفری دور و دراز در اروپا را آغاز كرده و در انگلستان و اسپانیا، فیلم می‌سازد، ساخته شدن «هرچه پیش آید» می‌تواند بهترین خبر باشد.
پس از دنیای مشوش و سودایی‌ «امتیاز نهایی» و «ویكی، كریستیانا، بارسلونا»، وودی آلن دوباره به سراغ دنیای آشنایش رفته است. دنیای روشنفكر غرغرو، منزوی و سرشار از احساسات متناقضی كه دچار مسئله‌ای عاطفی می‌شود.
 
نكته جالب توجه اینكه آلن فیلمنامه «هرچه پیش آید» را در همان سال‌های دهه70 نوشته بود ولی در این سال‌ها و پس از «رزو موستل»، بازیگر مناسبی برای بازی در آن پیدا نكرده بود. در واقع او بیش از 3دهه، این فیلمنامه را به خاطر نیافتن بازیگر مناسب برای نقشی بایگانی كرده بود كه خلاصه چند خطی‌اش می‌گوید این نقش انگ خود آلن بوده است!
هرچند خود آلن به هیچ وجه این موضوع را قبول ندارد  و می‌گوید تماشاگر او را در این نقش نمی‌پسندید و لری‌دیوید آن را به بهترین شكل ممكن بازی كرده است: ‌«بوریس» در «هرچه پیش آید» اصلا مناسب من نبود. مطئنم كه تماشاگر با دیدن من در این نقش، فیلم را پس می‌زد. كسی حاضر نبود به تماشای من در قالب آدمی از خود متشكر و پرمدعا كه به همه متلك می‌گوید و كنایه می‌زند، بنشیند یا دست‌كم من این‌طور  فكر می‌كردم. دقیقا به همین دلیل فیلمنامه 30سالی در كشوی كارم ماند تا اینكه روزی یكی‌از دوستانم (جولی تایلور) از لری دیوید به عنوان بازیگر مناسب این فیلم‌نام برد. احساس كردم كه او گزینه درستی است و فیلمنامه را سریع بازنویسی كردم و جلوی دوربین بردم.»
 
لری دیوید  در این سال‌ها بیشتر چهره‌ای تلویزیونی بوده تا سینمایی. او هنرپیشه و كارگردان فعال تلویزیون است و البته قبلا در نقش‌هایی فرعی در یكی دو فیلم آلن بازی كرده است. وودی آلن از انتخاب او به شدت راضی است و حتی او را با بازیگر محبوبش (گروچو ماركس) مقایسه می‌كند؛  بازیگری كه به گفته آلن، تماشاگر هیچ‌گاه حتی از توهین‌هایش ناراحت نمی‌شد. نیویورك شهری كه آلن  بسیاری از فیلم‌هایش را در آن ساخته و حالا دوباره به آنجا بازگشته است و البته آلن به گفته خودش همواره تصور شخصی‌اش را از آن ارائه داده است.
آلن باز هم سراغ آدم‌ها و موقعیت‌هایی رفته كه قبلا نشان داده در ترسیم آنها تا چه حد استادانه عمل می‌كند. هرچند این نگرانی نیز وجود دارد كه آلن در هفتاد و چندسالگی  و در مقام مقایسه با شاهكاری چون «آنی ‌هال» چنان كه باید عمل نكرده باشد، فیلمی كه آلن با آن به اوجی دست یافت كه حتی در فیلم‌های فوق‌العاده بعدی‌اش هم موفق به تكرار آن موفقیت نشد.
 
شاید چالش اصلی در اینجا باشد كه آیا با بازهم با آلنی نكته سنج مواجهیم یا فیلمسازی كه صرفا به تكرار گذشته‌ها پرداخته است. آلن در یك دهه اخیر بیشتر مخالف داشته تا موافق و در میان  ساخته‌هایش تنها «امتیاز نهایی» و «ویكی، كریستیانا، بارسلونا» توانسته‌اند، مورد توافق جمعی منتقدان قرار گیرند. آیا بازگشت آلن به نیویورك می‌تواند خاطرات خوش كمدی‌های سرزنده و روشنفكرانه دهه 70 او را زنده كند؟  آیا «آنی‌هال» دیگری در راه است؟
خودش می‌گوید در این سال‌ها از زمانی كه «پول رو بردار وفرار كن» را ساخت، كارگردان مسلط‌تری شده ولی از «آنی‌هال» به این سو چیزهای زیادتری را نیاموخته و فقط شاید كمی پخته‌تر شده باشد. وودی آلن در همه این سال‌ها، متواضع‌ترین فیلمساز سینمای آمریكا بوده است. كسی كه كمتر پیش آمد، كمدی‌هایش را جدی بگیرد و همواره آرزومند رسیدن به غنای روشنفكرانه آثار فیلمساز محبوبش اینگمار برگمان بود.
 
آلن در دهه 80، تجربه‌های اغلب ناموفقی را به سودای نزدیك‌شدن به حال‌و‌هوای سینمای برگمان انجام داد و تقریبا همه اذعان داشتند كه یك آلن اصیل و منحصربه‌‌فرد بهتر از یك برگمان درجه2 است. هرچند آلن خود اعتقاد دیگری داشت و البته در همین سال‌ها هم فیلم‌های فوق‌العاده‌ای مثل «رز ارغوانی قاهره» و «هانا و خواهرانش» را كارگردانی كرد.
وودی آلن نزدیك به 40 فیلم بلند سینمایی را در كارنامه دارد؛ كارنامه‌ای پرفراز و نشیب و البته پربار كه گرچه در میانشان فیلم‌های متوسط و ضعیف هم به‌چشم می‌خورد ولی درعوض تعداد آثار برجسته‌اش با توجه به پركاری عجیب او، جالب توجه به‌نظر می‌رسد.
تنوع ساختاری و مضمونی فیلم‌های آلن، در عین برخورداری از مؤلفه‌هایی تكرارشونده و جزئیاتی كه در فیلم‌های خوبش، به شكل باورنكردنی از توجه به شخصیت‌پردازی و ترسیم درست موقعیت‌ها بازمی‌گردد، او را فیلمسازی نشان می‌دهد كه می‌داند چگونه از تك تك عناصر، به شكلی هنرمندانه در خدمت فیلمش استفاده كند. در «امتیاز نهایی»‌ استفاده از فضا و معماری بریتانیایی، استادانه و تكان‌دهنده است و اسپانیا در هیچ فیلم دیگری چون «ویكی، كریستیانا، بارسلونا»، چنین زیبا و دلفریب نبوده است و حالا با «هرچه پیش آید» او دوباره به شهر مورد علاقه‌اش نیویورك بازگشته است.
جایی كه در آن به‌دنیا آمده، در محله بروكلین‌اش بزرگ شده و البته این نیویورك به گفته خود آلن خیلی هم واقع‌گرایانه تصویر نشده است: «برای شناختن نیویورك واقعی باید سراغ فیلم‌های اسكورسیزی و اسپایك‌‌لی بروید. من نیویورك را چنانكه شناختم و براساس آنچه كه دوست می‌داشتم در فیلم‌هایم به‌تصویر می‌كشم. آنچه در فیلم‌هایم می‌بینید نیویوركی است كه من می‌شناسم، نه نیویوركی كه الزاماً وجود دارد.»تقریباً مشخص بود كه آلن پس از ساخت چند فیلم در اروپا، بار دیگر به نیویورك بازمی‌گردد.
 
فقط قابل پیش‌بینی نبود كه  این بازگشت، با رویكرد به فیلمنامه‌ای همراه می‌شود كه او 3 دهه پیش آن را نوشته بود. انتظار دیدن فیلمی كه ساختار روایی، شخصیت‌پردازی و نحوه دیالوگ‌نویسی‌اش، یادآور آثار قدیمی آلن باشد، كاملاً طبیعی است. ضمن اینكه آلن در بازنویسی، كوشیده تا آنچه كه در گذر زمان تغییر كرده را با تحولات جامعه امروز همسو و همراه كند.
باز هم با روشنفكری سروكار داریم كه دچار نوعی بدبینی ذاتی و انزوایی خود خواسته است و با تمام این ویژگی‌ها، عاشق دختری می‌شود كه هیچ ربطی به خودش ندارد و سال‌ها از او كوچكتر است. دستمایه‌ای كه آلن قبلاً با آن فیلم‌های درجه یكی ساخته و انتظار می‌رود كه «هرچه پیش آید» هم یكی از این فیلم‌ها باشد.  آیا آلن در بازگشت به زادگاه و مایه‌های آشنایش، فیلم خوبی ساخته است؟  احتمالش بسیار است! آیا با فیلمی در اندازه‌های «آنی‌هال» مواجه خواهیم شد؟
احتمالش ضعیف است! 

شنبه 13/4/1388 - 11:12
سينمای ایران و جهان
بازیگر اسكاری هالیوود در 97 سالگی درگذشت
 
«كارل مالدن»، بازیگر سرشناس آمریکایی برنده‌ی جایزه اسکار و رئیس دوره‌ای آکادمی اسكار در سن 97 سالگی درگذشت...
 
«كارل مالدن» در دهه 70 با بازی در فیلم پلیسی «خیابان‌های سان‌فرانسیسکو» در کنار «مایکل داگلاس»‌، به شهرت جهانی رسید.

«مالدن» كه بیش از هفت دهه در عرصه بازیگری حضوری درخشان داشت، در سال 1951 برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

وی همچنین برای بازی در نقش کشیش در فیلم «در بارانداز» نامزد دریافت جایزه اسکار شد.
«مالدن» از سال 1989 تا 1992 ریاست دوره‌ای آکادمی اسكار را برعهده داشت. ازمشهورترین آثار او می‌توان به «پرنده‌باز آلکاتراز»، «چگونه غرب برنده شد»، «بچه سین‌سیناتی» و «پاتن» اشاره كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در سال 2003 جایزه یک عمر دستاورد سینمایی را از انجمن بازیگران سینمای آمریكا دریافت کرد.

«کارل مالدن» با نام اصلی «ملادن سکولوویچ» متولد 22 مارس 1912 در شیکاگو بود كه بسیاری از بازی‌های چشمگیر او در نقش مکمل بوده است.

شنبه 13/4/1388 - 11:11
بیماری ها
روغن زیتون و قلب!
 
تاکنون خواص زیادی راجع به روغن زیتون شنیده ایم،آیا از تاثیرات روغن زیتون بر روی قلب مطلعید؟
 
دکتر مرتضی صفوی گفت:روغن زیتون مخلوطی از 65 تا 80 درصد اولیئك اسید، لینولئیك اسید و پالمیتیك اسید است.
وی گفت:روغن زیتون،خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را كاهش می‌دهد كه به دلیل وجود چربی‌های اشباع نشده در این روغن است و برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری،بهتر است كه به جای چربی‌های اشباع شده از روغن زیتون استفاده شود تا میزان مصرف كالری روزانه از حد لازم بیشتر نباشد و مصرف روزانه زیتون از امراض قلبی و سرطان جلوگیری می‌كند.
این متخصص تغذیه اضافه كرد:روغن زیتون حاوی مواد شیمیایی گیاهی است كه باعث كاهش كلسترول،نرم كننده و صفرابر است و حاوی میزان زیادی آنتی اكسیدان و از سرطان سینه و سرطان كولون جلوگیری می‌كند.
صفوی افزود:روغن زیتون پایین آوردن فشار خون است و برای مصرف در سالاد و بسیاری از غذاهای آماده به صورت خام قابل مصرف بوده و بسیار مفید است.برای طبخ انواع مختلف غذاها می‌توان از روغن زیتون و با استفاده از حرارت كم و با صرف وقت و مدت زمان بیشتر( برای حفظ خواص مفید) آن استفاده كرد.وی گفت:روغن زیتون باز كننده عروق است و از بروز سكته قلبی جلوگیری می‌كند و در بهبود بیمارانی كه جراحی قلب دارند، مفید است.
این متخصص تغذیه اضافه كرد:برگ زیتون كاهش دهنده فشار خون،قندخون،ضد اسپاسم،آنتی اكسیدان،ضد ویروس تبخال،ضد قارچ،گشادكننده عروق خونی،كاهش دهنده كلسترول بد،ضد تب، قابض،ضد باكتری،صفرابر،ادرارآور و برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.
صفوی افزود:زیتون مسهل ضعیف و نرم‌كننده مسیر گوارشی است و برای یبوست مفید است، ضد چسبندگی پلاكت‌ها و محافظ قلب است.زیتون ضد امراض قلبی،كاهش دهنده كلسترول بد و افزایش دهنده كلسترول خوب است،ضد باكتری‌های گرم منفی است اما برای افرادی كه دارای سنگ مثانه و سنگ صفرا دارند مضر است.

شنبه 13/4/1388 - 11:7
بیماری ها
آیا نوشابه های رژیمی واقعا رژیمی هستند؟

 

 

تازه‌‌ترین مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که نوشابه‌های گازدار بدون قند را انتخاب می‌کنند،بیش از دیگران در معرض خطر چاقی و دیابت هستند.
در مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه تگزاس و بر روی حدود 5 هزار آمریکایی انجام شده،مشخص شده افرادی که هر روز از این نوشابه‌ها،که به رژیمی معروف‌اند،مصرف می‌کنند،تا 67 درصد بیشتر احتمال دارد که به دیابت نوع 2مبتلا شوند.بیماری ‌ای که ارتباط مستقیم با مصرف بیش از حد مواد قندی و اضافه ‌وزن دارد.همچنین در این مطالعه مشخص شده که این افراد در سال‌های بعدی عمرشان،چاق شوند.
پیش از این رابطه بین مصرف نوشابه‌های گازدار رژیمی،با نشانگان متابولیک،در پژوهش‌های علمی مشخص شده بود؛نشانگانی که به مجموعه عوامل مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی اطلاق می‌شود.این عوامل شامل چاقی شکمی،قند و کلسترول بد بالای خون هستند.با این حال هنوز و حتی با این مطالعه جدید هم نمی‌توان از وجود رابطه علت و معلولی بین مصرف این نوشابه‌ها و چاقی و قند خون بالا،مطمئن بود.چرا که پیشتر برخی مطالعات نشان داده بودند افرادی این نوشابه‌ها را بیشتر مصرف می‌کنند که از قبل چاق بوده‌اند و سبک زندگی ناسالمی داشته‌اند؛به طور مثال سیگار می‌کشیده‌اند یا ورزش نمی‌کرده‌اند.بنابراین به نظر می‌رسد اصولا علت انتخاب این نوشابه‌ها توسط آنها،‌همین موارد بوده است.
اما نکته مهم دیگر این است که محصولاتی که نام رژیمی را بر پیشانی دارند،می‌توانند غلط ‌انداز باشند و باعث شوند بیشتر و بیشتر بخوریم؛چرا که خیال‌مان از بابت کالری دریافتی‌مان به طور کاذب راحت می‌شود.
اما علاوه بر همه اینها،هنوز جای مطالعاتی که به بررسی جزئیات تاثیر شیرین‌کننده‌های مصنوعی و همچنین سایر موادی که در نوشابه‌های گازدار وجود دارند،خالی است.بررسی‌هایی که بتوانند رابطه بین این مواد و میزان ابتلای انسان را به چاقی،دیابت یا سایر مشکلات متابولیکی،مشخص کنند.
پیش از این مطالعات نشان داده بودند که حجم زیادی از کالری دریافتی کودکان که سبب چاقی آنها می‌شود،از طریق نوشابه‌های گازدار معمولی وارد بدن‌شان می‌شود و جای‌گزین کردن آب،می‌تواند تا حد زیادی از ابتلای آنها به چاقی بکاهد.
شنبه 13/4/1388 - 11:6
بیماری ها
تفاوت میزان فشارخون در شب و روز!

تحقیقات نشان می دهد میزان فشار خون در شب و روز متفاوت می باشد،آیا در شب احتمال خطر بیشتر است یا به هنگام روز؟

 تحقیقات نشان داد میزان فشار خون نشان داده شده در شب بهتر از روز نشانگر احتمال در معرض خطر بودن سلامت فرد است.این تحقیق نشان داد میزان مرگ و میر در افرادی كه فشارخون آنها در شب از روز بیشتر بود بالاتر بود.
محققان معتقدند كنترل فشار خون توسط خود فرد و در خانه بایستی به طور وسیع آموزش داده شده و به صورت مكرر طی شبانه روز صورت گیرد.
این گزارش حاكی است كه اهمیت این موضوع به این دلیل می باشد كه میزان فشارخون نشات داده شده در شب نكات جالب توجهی درباره سلامتی فرد به پزشك می دهد و میزان فشارخون در روز نیز نكات مهم دیگری را در این رابطه مطرح می سازد.

شنبه 13/4/1388 - 11:5
دانستنی های علمی
ندا و مایکل جکسون؛ دو موضوع عمده در سایت های اجتماعی
مرکز تحقیقاتی پیو در آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرده است که در هفته چهارم ماه ژوئن کشته شدن ندا آقا سلطان و مرگ مایکل جکسون بخش عمده بحث ها در رسانه های اجتماعی را به خود اختصاص دادند.
بر اساس این گزارش، بین روزهای 22 و 26 ژوئن، 47 درصد از لینک ها در وبلاگ ها و وبسایت های اجتماعی مانند تویتر یا فیس بوک، مربوط به مرگ مایکل جکسون و وقایع اخیر ایران به ویژه مرگ ندا آقا سلطان بوده است.

ندا آقا سلطان در ناآرامی های روز شنبه 30 خرداد در تهران هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

مایکل جکسون نیز روز پنجشنبه 25 ژوئن به طور ناگهانی در سن 50 سالگی در شهر لوس آنجلس آمریکا درگذشت.

بر اساس گزارش سازمان پیو، در هفته چهارم ژوئن، 27 درصد از لینک های وبسایت ها و رسانه های گروهی اجتماعی درباره مرگ مایکل جکسون بوده است.

پیو می گوید که در همین مقطع، 20 درصد از لینک های سایت هایی مانند یوتیوب، فیس بوک و تویتر، به وقایع ایران به خصوص مرگ ندا آقا سلطان اختصاص داشته است.

مرکز تحقیقاتی پیو در گزارش خود نوشته است که ویدیوی مرگ ندا آقا سلطان در هفته چهارم ژوئن پربیننده ترین ویدیوی خبری در سایت یوتیوب بوده است.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران با مشکوک دانستن مرگ ندا آقا سلطان خواستار رسیدگی جدی به موضوع و شناسایی عوامل آن شده است.
به عقیده برخی مقامات ایرانی از جمله ضرعامی رئیس سازمان صدا و سیما ، این مرگ یک سناریوی از پیش طراحی شده برای خدشه دار کردن چهره نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است .

شنبه 13/4/1388 - 11:4
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته