• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4655روز قبل
بیماری ها

خرخر درمانی در سه سوت

 خرخرکردن فقط یک اختلال آزاردهنده در خواب نیست، بلکه می تواند به یک مشکل جدی برای سلامتی تبدیل شود. با روش های خانگی خرخر را درمان کنید.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که شب کنار یکی از افراد خانواده و یا دوستان خود خوابیده باشید که خرخر می کند و صدای خرخر او باعث شده تا نتوانید به راحتی بخوابید. صدای خرخر او حتی ممکن است به قدری آزاردهنده باشد که شما را عصبی کرده باشد، خرخرکردن می تواند به یک مشکل جدی برای سلامت بدن تبدیل شود، اما با چند راهکار خانگی می توان این مشکل را برطرف کرد، با خواندن این مقاله می توانید به فرد مورد نظر کمک کنید و یا از او نیز بخواهید تا این مطلب را مطالعه کند.

توپ تنیس:
اغلب اوقات وقتی افراد به پشت می خوابند، خرخر می کنند اگر شما جز این دسته افراد هستید یک توپ تنیس را داخل یک تی شرت کهنه یا یک تیکه پارچه قرار دهید و زیر ران پای خود قرار دهید. این ناهماهنگی و احساس ناراحتی باعث می شود تا غلط بزنید و به پهلو بخوابید، بدون اینکه از خواب بیدار شوید.

بالش اضافی:
قرار دادن بالش اضافی زیر سر، باعث متوقف شدن خرخر می شود. زیرا راه های عبور هوا بیشتر باز می شود و از افتادگی قسمت پشتی گلو که باعث خرخر می شود، جلوگیری می کند. می توانید با قرار دادن چند تکه آجر زیر پایه های بالایی تختتان، نیز کاری کنید که سرتان بالاتر قرار بگیرد.

دستگاه مرطوب کننده:
اگر سرماخوردگی یا حساسیت دلیل خرخر باشد، یکی از راه هایی که باعث می شود تا بینی شما کیپ نشود، این است که یک دستگاه بخور در اتاق خواب خود قرار دهید. دستگاه بخور باعث می شود تا راه های بینی باز و سینوس ها drain شود.

نوار بینی:
اگر خرخر کردن شما به دلیل مشکلات سینوسی یا سرفه نیست، می توانید با استفاده نوار بینی آن را درمان کنید، این نوار باعث می شود تا راه های بینی باز شود، وقتی راه های بینی باز می شود، جریان هوا بیشتر و بهتر از آنها عبور می کند زیرا دیگر نازک و باریک نیستند.

محاظ دهان:
دستگاه آرواره شبیه یک محافظ است که می توانید در شب از آن استفاده کنید. این وسیله آرواره های پایین را به سمت بیرون فشار می دهد و همانطور نگه می دارد، بنابراین راه عبور هوا پهن تر می شود و دیگر خرخر نخواهید کرد. این وسیله را می توانید تهیه کنید و شب ها در دهان خود قرار دهید.

دوشنبه 31/5/1390 - 16:57
سينمای ایران و جهان

کدام فیلم ایرانی به اسکار 2012 می رود؟

 هرچند امسال به نظر می رسید با موفقیت های جهانی فیلم جدایی نادر از سیمین این فیلم شانس ورود به رقابت اسکار را داشته باشد اما مانند همیشه هیچ چیز قابل حدس نیست...

مروری بر سوابق حضور سینمای ایران در اسکار

روز 18 مرداد بهمن فرمان آرا طی یادداشتی در یک روزنامه صبح که در فضای مجازی به سرعت تکثیر شد، عنوان کرد: «هر فیلمی جز «جدایی نادر از سیمین» کاندیدای کشور ایران برای معرفی به جایزه اسکار باشد به کلی اتلاف وقت است. چون این فیلم علاوه بر موفقیت مالی و هنری، پخش کننده مهمی در آمریکا دارد و با پشتیبانی شرکتی چون سونی کلاسیک حتماً شانس بیشتری خواهد داشت تا فیلمی چون «پایان نامه» که خطر انتخاب آن به خاطر ارتباطات تهیه کننده و معاونت سینمایی بسیار زیاد است.»

این شاید اولین مناقشه درباره حضور نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار 2012 باشد که باعث شد روح الله شمقدری در خصوص این اظهارات به خبرنگار فارس بگوید: به نظرم جنس این اظهارنظر از مدل اظهارنظراتی است که صرفاً در رسانه منتشر شود.

شمقدری افزود: تا آنجا که بنده اطلاع دارم انتخاب هر فیلمی برای معرفی به جایزه اسکار مناسبات خاص خود را دارد، در حقیقت چنین ارتباطاتی هیچ تأثیری در این انتخاب ندارد، چه بسا ممکن است همین ارتباطات و نتیجه گیری هایی که افراد از آن می کنند، شانس انتخاب فیلم را خیلی کم کند.

تهیه کننه فیلم «پایان نامه» گفت: به طور کلی به نظر بنده، این اظهارنظر یک اظهارنظر ساده و عوامانه است که حرف تخصصی در آن گفته نشده؛ بنده به شخصه تا این لحظه به شانس انتخاب «پایان نامه» برای این مراسم حتی فکر هم نکرده ام چون اطمینان دارم برای چنین گزینش هایی، افرادی که باید، بر اساس مناسبات تعریف شده، بررسی ها را انجام می دهند و بهترین فیلم به عنوان نماینده کشورمان انتخاب می شود.

اینها همه در حالی است که همه کشورها تا اوایل مهرماه فرصت دارند تا فیلم منتخب خود را به اسکار معرفی کنند و گویا در ایران به روال سال های قبل این موضوع همچنان تا آخرین لحظه در هاله ای از ابهام خواهد بود. چنانچه سید احمد میرعلایی، مدیر عامل بنیاد فارابی گفته یک کارگروه 9 نفره از سینماگران برای این منظور تشکیل شده و تا آخر شهریور ماه نماینده ایران در اسکار را معرفی خواهند کرد و مانند همیشه این افراد معرفی نشده اند. هر چند امسال به نظر می رسید با موفقیت های جهانی فیلم جدایی نادر از سیمین این فیلم شانس ورود به رقابت اسکار را داشته باشد اما مانند همیشه هیچ چیز قابل حدس نیست.

سال گذشته نیز «بدرود بغداد» نماینده سینمای ایران به طرز عجیبی به اسکار معرفی شد و به طرز عجیب تری هیچ خبر جهانی در خصوص اکران و رایزنی با اعضای اسکار در مورد آن دیده نمی شد، در نهایت ـ مطابق انتظار ـ جایی در فهرست نهایی برای رقابت با برترین فیلم های غیر انگلیسی زبان سال 2011 نیافت.

اگر به تاریخچه حضور سینمای ایران به رقابت های اسکار نگاهی بیندازیم می بینیم سینمای ایران از سال 1356 توانست با معرفی فیلمی برای حضور در اسکار در حد و اندازه های جهانی و یک جشنواره بزرگ بین المللی قد علم کند. از آن روز 34 سال می گذرد. سینمای ایران برای اولین بار در سال 56 با معرفی فیلم «دایره مینا» به کارگردانی داریوش مهرجویی در مراسم اسکار حضور پیدا کرد و موفق ترین سال حضور ایران در اسکار به 1377 باز می گردد که «بچه های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی در نهایت در رقابت با زندگی زیباست به کارگردانی روبرتو بنینی دستش از اسکار باز ماند.

تا کنون فیلم های دایره مینا، زیر درختان زیتون، بادکنک سفید، گبه، بچه های آسمان، رنگ خدا، زمانی برای مستی اسبها، باران، من ترانه 15 سال دارم، نفس عمیق، لاک پشت ها پرواز می کنند، خیلی دور خیلی نزدیک، کافه ترانزیت، میم مثل مادر، کافه ترانزیت، آواز گنجشک ها و درباره الی و بدرود بغداد از ایران راهی اسکار شدند که مجید مجیدی بیشترین حضور را در این رقابت ها داشته است. به هر حال کشورهای مختلف جهان تا روز یکم اکتبر (9 مهر) سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را برای حضور در بخش فیلم های غیر انگلیسی زبان هشتاد و سومین دوره مراسم آکادمی اسکار ارسال کنند.

سال گذشته تنها 8 روز تا فرصت باقی مانده مهلت معرفی فیلم به اسکار از سوی معاونت سینمایی وزارت ارشاد، فیلم سینمایی «بدرود بغداد» به کارگردانی مهدی نادری به اسکار معرفی شد. طبق آنچه در سایت آکادمی اسکار آمده است «انتخاب فیلم ها در هر کشوری توسط یک سازمان یا یک هیات داوری متشکل از هنرمندان و اهالی صنعت سینما، انجام می شود که فهرست اعضای این کمیته انتخاب باید تا تاریخ 13 آگوست (12 مرداد ماه) به آکادمی معرفی شده باشد.» و سپس تا اول اکتبر (9 مهرماه) باید فیلم به همراه پوستر و عکس ها به آکادمی ارسال شود. فقط فیلم‏هایی که طی یک سال گذشته در قطع 35 یا 70 میلی متری و از طریق فروش بلیت در هر کشوری به نمایش عمومی درآمده باشند می‏توانند به آکادمی اسکار معرفی شوند.

هرساله کشورهای مختلف فیلم هایشان را به اسکار معرفی می کنند و در نهایت 5 فیلم برای دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان، نامزد می شوند. سال گذشته «بدرود بغداد» در ایران اکران عمومی نشده بود و تا فرصت باقی مانده در چند روز در یکی از سینماهای گرگان فیلم اکران عمومی شد. در آخرین روز شهریور ماه و در فرصت چند روز باقی مانده برای معرفی فیلم به اسکار؛ روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در نمابری اعلام کرد: «در پی بررسی های انجام شده برای انتخاب فیلم ایرانی مراسم اسکار و مطرح شدن چند فیلم به عنوان نامزدهای انتخاب نهایی، به دلیل سفر معاونت سینمایی به همراه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و همچنین سفر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به خارج از کشور، طی نامه ای به تاریخ 23 شهریور از سوی جواد شمقدری پیگیری این مورد به عهده سید علیرضا سجاد پور مدیر کل اداره ارزشیابی و نظارت حرفه ای گذاشته شد. علیرضا سجادپور طی تماسها و مشورت های متعدد با دست اندرکاران و اهالی سینما از بین گزینه های موجود سرانجام فیلم «بدرود بغداد» ساخته مهدی نادری و به تهیه کنندگی مرکز سینمای مستند و تجربی انتخاب شد. بخشی از دلایل انتخاب این فیلم مضمون ضد اشغال فیلم است که به حوادث اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی می پردازد و با وجود شرایط فعلی مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی در کشور عراق که در افکار عمومی جهان موجود است به نظر می رسد این انتخاب توجیه مناسبی دارد.»

این گزارش می افزاید: «این انتخاب بر مبنای مشورتهای گسترده با صنوف مختلف سینما صورت گرفته و گرچه گزینه های دیگری نیز موافقانی داشتند اما بدرود بغداد با فاصله بیشتری آرای مثبت را به خود اختصاص داد.» این در حالی است که در آن نمابر نامی از سینماگر ان مورد مشورت قرار گرفته نیامده بود و هیات کارشناسی هم معرفی نشده بود.

حالا باید نشست و دید در فرصت باقی مانده بالاخره نماینده سینمای ایران در اسکار در چه تاریخی مشخص خواهد شد و فیلم جدایی نادر از سیمین که همه شرایط لازم برای معرفی به اسکار را دارد آیا مورد انتخاب هیات ایرانی اسکار هم خواهد بود یا نه؟ گفتنی است در آن سالی که فیلم درباره الی به مراسم اسکار معرفی شد از همه گونه شانسی برای دریافت این جایزه بر خوردار بود و تنها ورشکستگی پخش کننده آمریکایی فیلم باعث شد این فیلم از این رقابت باز بماند.

دوشنبه 31/5/1390 - 16:56
آموزش و تحقيقات

بررسی ژن عامل رنگ قرمز در سیب درون سرخ ایرانی

 یک پژوهشگر بیوتکنولوژی دانشگاه تربیت مدرس با انجام تحقیقاتی به جداسازی و بررسی ژن تنظیم کننده رنگ قرمز (MYB) در میوه سیب درون سرخ ایرانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم محمودی با این توضیح که آنتوسیانین ها رنگدانه های طبیعی هستند که به عنوان یک ترکیب ثانویه سبب ایجاد تنوع رنگی در طیف وسیعی از گیاهان می شوند، به نقش موثر آنتوسیانین ها در پیشگیری از برخی بیماری های سخت و مزمن اشاره کرد و گفت: "آنتوسیانین نقش موثری در جلوگیری از بیماریهای قلبی، سرطان و دیابت دارند و به همراه کاروتنوئیدها به عنوان رنگ دهنده در صنایع غذایی استفاده شده است."

وی افزود: "مسیر بیوسنتز آنتوسیانین را خانواده ژنی MYB کنترل می کنند. MYBها عوامل رونویسى (TF) هستند که در تنظیم مسیر متابولیتهای ثانویه در گیاهان نقش دارند."

در این پژوهش، ضمن جداسازی و تعیین الگوی بیان یک ژن MdMYB10b(MYB از سیب Malus ×domestica cv B.9، بررسی ناحیه بالادست آن در تعدادی از ژنوتیپ های گوشت قرمز بومی و مقایسه آن با ارقام گوشت سفید صورت گرفت. تکثیر ناحیه پیشبرنده به کمک واکنش PCR و سپس تعیین توالی محصولات در برخی از ژنوتیپ ها نشان داد که یک توالی تکراری در این ناحیه وجود دارد.

این توالی در ژنوتیپ های گوشت قرمز حاوی واحدهای تکرارشونده 5 تایی است. در حالی که در هیچ یک از ارقام گوشت سفید این واحدها مشاهده نشد.

به عبارت دیگر، وجود واحدهای تکراری با صفت قرمزی گوشت میوه همبستگی نشان می دهد. با استفاده از واکنش RT-PCR الگوی بیانی ژن MdMYB10b بررسی شد. این ژن در بافت های برگ، بذر، پوست و گوشت میوه ژنوتیپ گوشت قرمز بیان می شود.

محمودی در پایان اظهار داشت: "در این تحقیق همچنین با بررسی و مقایسه ژنهای MdMYBs و نیز استفاده از توالی ژنوم سیب، مدلی ارائه گردید که بر اساس آن تمامی ژنهای گزارش شده مسئول رنگ قرمز سیب، الل های یک لوکوس محسوب می شوند."

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته یک پرورش دهنده گیاهان در انگلیس به نام "مارکوس کوبرت" پس از 20 سال تحقیقات، سیبی را از پیوند گونه های متمایز میوه ها و کاملا طبیعی به دست آورد که بدون استفاده از تکنیکهای اصلاح ژنتیکی درونش کاملا سرخ است.

 

 

سیب Redlove

این سیب که Redlove نام دارد در تفاوت با سایر سیبها حتی در مجاورت هوا نیز سیاه نمی شود و به این ترتیب برای تهیه سالاد بسیار مطلوب است. به علاوه این سیب نسبت به سیبهای معمولی از آنتی اکسیدانها و مواد غذایی غنی تری برخوردار است.

بسیاری از تولیدکنندگان میوه در اروپا شروع به کاشت اولین نمونه های Redlove برای عرضه تجاری کرده اند و انتظار می رود که این میوه ظرف چند سال آینده وارد بازار شود.

در آنزمان، پس از انتشار این خبر یکی از خوانندگان "مهر" از مشهد تماس گرفت و خبر داد که در روستایی به نام "بکران" در نزدیکی شهرستان شاهرود سیب مشابهی وجود دارد که به آن "سیب درون سرخ" می گویند.

بررسی ژن عامل رنگ قرمز در سیب درون سرخ ایرانی

سیب درون سرخ ایرانی

به گفته این شهروند، به دلیل عدم رسیدگی مناسب، این گونه در حال انقراض است به طوری که این میوه تنها به مصرف داخلی روستای بکران می رسد.

در ادامه پیگیری خبر، عکاس مهر با سفر به این روستا تصاویری از درختان و میوه این سیب درون سرخ تهیه کرد.

بررسی ژن عامل رنگ قرمز در سیب درون سرخ ایرانی

بررسی ژن عامل رنگ قرمز در سیب درون سرخ ایرانی

بررسی ژن عامل رنگ قرمز در سیب درون سرخ ایرانی

بررسی ژن عامل رنگ قرمز در سیب درون سرخ ایرانی

بررسی ژن عامل رنگ قرمز در سیب درون سرخ ایرانی

بررسی ژن عامل رنگ قرمز در سیب درون سرخ ایرانی

بررسی ژن عامل رنگ قرمز در سیب درون سرخ ایرانی

بررسی ژن عامل رنگ قرمز در سیب درون سرخ ایرانی

دوشنبه 31/5/1390 - 16:53
داستان و حکایت

هرگز دیگران را احمق فرض نکنید

 عتیقه فروشی در روستایی به منزل رعیتی ساده وارد شد. دید کاسه ای نفیس و قدیمی دارد که در گوشه ای افتاده و گربه در آن آب می خورد.

دید اگر قیمت کاسه را بپرسد رعیت ملتفت مطلب می شود و قیمت گرانی بر آن می نهد. لذا گفت: عموجان چه گربه قشنگی داری آیا حاضری آن را به من بفروشی؟"

رعیت گفت: چند می خری؟

گفت: یک درهم.

رعیت گربه را گرفت و به دست عتیقه فروش داد و گفت: خیرش را ببینی. عتیقه فروش پیش از خروج از خانه با خونسردی گفت: عموجان این گربه ممکن است در راه تشنه اش شود بهتر است کاسه آب را هم به من بفروشی.

رعیت گفت: قربان من به این وسیله تا به حال پنج گربه فروخته ام. کاسه فروشی نیست!!

هرگز فکر نکنید دیگران احمقند!

دوشنبه 31/5/1390 - 16:52
اهل بیت
تبیین ولایت علی(ع) در کتب اهل سنت‌
آیت‌الله العظمی مكارم شیرازی گفت: حدیث کشتی نجات پیامبر (ص) در 30 کتاب معتبر اهل سنت نقل شده و این در حالی است که این روایت به صراحت به مساله ولایت حضرت علی (ع) اشاره و تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مرجع تقلید ظهر یكشنبه در جمع روزه‌داران حرم حضرت معصومه (س) به تببین و تفسیر آیات 36 تا 41 سوره هود پرداخت و تصریح كرد: در این آیات به حضرت نوح (ع) تاکید شده که وقتی تبلیغات دینی برای امت فایده‌ای ندارد نباید ناراحت شوی و خداوند جزای آنان را خواهد داد.

وی با بیان اینکه همه عالم محضر خداست، افزود: خداوند به نوح (ع) دستور داد تا خانواده مومن خود را به اضافه همه جنبدگان به صورت جفت در کشتی سوار کند و تقاضای شفاعت برای ظالمان و ستمگران نكند که قابل شفاعت نیستند.

مكارم شیرازی ادامه داد: شفاعت، حساب دارد و قابلیت قابل و فاعلیت فاعل را می‌طلبد. شفاعت مثل بذرافشانی است اما نه در شوره‌زار بلکه نیازمند زمینی مناسب و مستعد است.

این مرجع تقلید با بیان داستان ساخت کشتی و نجات مومنان اظهار كرد:‌ پس از تحمل این همه سختی، قوم نوح او را مسخره کردند و گفتند آخر عمر نجار شده‌ای؟

وی یادآور شد: اینان نمی‌دانستند که امروز مسخره کننده‌اند اما نوبت آنان نیز به زودی فرا می‌رسد و امواج دریا مثل پر کاهی آنان را به این طرف و آن طرف خواهد انداخت.

مكارم شیرازی تاکید کرد: مسخره کردن کار انسان‌های بی‌ عقل و نادان است. نباید بیماران ذهنی را مسخره کرد که خداوند مجازات خواهد کرد و عذابی سخت بر مسخره‌کنندگان نازل می‌کند که پایدار خواهد بود.

این مرجع تقلید با اشاره به نکات مهم ذکر شده در این آیات تصریح كرد: همه جا محضر خداست اما خداوند به برخی مکان‌ها عنایت خاص دارد؛ مثل حرم امام حسین (ع) و حرم امام علی (ع) و کعبه. پس باید مراقب مکان‌های مورد عنایت بود.

وی ادامه داد: بسیاری از علوم از طریق وحی الهی بوده است؛ برای مثال ساختن زره در مورد حضرت داود (ع) از طریق وحی الهی بوده است و همچنین سخن گفتن سلیمان با پرندگان نیز از همین نوع است.

مكارم شیرازی بر ضرورت پرهیز از مسخره کردن تاکید کرد و گفت: تمسخر افراد کار مردم نادان و ناآگاه است.

این مرجع تقلید بخش دیگری از این آیات را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای نجات، صبر و استقامت لازم است. حضرت نوح (ع) کشتی را با ابزار آن زمان با مشکلات بسیار در برابر هجوم تبلیغات دشمن ساخت.

وی با بیان اینکه حضرت نوح (ع) صدا زد در موقع سوار شدن به کشتی، حرکت و توقف بسم الله بگویید، اظهار کرد: باید دانست در هر زمان، خروج از منزل و یا ورود به منزل و محل کسب باید نام خدا را ببریم تا کارمان برکت پیدا کند.

مكارم شیرازی در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در مورد ائمه معصومین (ع) اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) در این روایت می‌فرماید «مثل اهل بیت من در پیش شما همانند مثل کشتی نوح است که هر کس سوار آن شود نجات می‌یابد و هر که جدا شد غرق می‌شود».

این مرجع تقلید با بیان اینکه پیامبر (ص) با این سخن به صراحت ولایت حضرت علی (ع) را بیان کرده است، یادآور شد: این روایت در 30 کتاب معتبر اهل سنت نقل شده است.

وی در پایان تاکید کرد: اینها می‌گویند ما فقط امام باقر (ع) و امام صادق (ع) را از اهل بیت می‌دانیم. آیا این معنی سوار شدن بر کشتی نوح است؟ آیا تخلف از کشتی نوح نیست؟

دوشنبه 31/5/1390 - 16:51
سخنان ماندگار
حدیث/ نسبت دعا به عبادت چیست؟
رسولُ اللّه صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :

الدُّعاءُ مُخُّ العِبادَةِ، ولا یَهلِكُ مَعَ الدُّعاءِ أحَدٌ .

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :

دعا ، مغز (و عصاره) عبادت است و هیچ كس با دعا كردن هلاك نمى‏شود .

بحار الأنوار : 93 / 300 / 37 منتخب میزان الحكمة : 194

عنه صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :

أفضَلُ العِبادَةِ الدُّعاءُ ، فإذا أذِنَ اللّه‏ُ لِلعَبدِ فی الدُّعاءِ فَتَحَ لَهُ بابَ الرَّحمَةِ ، إنّهُ لَن یَهلِكَ مَعَ الدُّعاءِ أحَدٌ .

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :

بـرترین عـبادت دعـاست . هـرگاه خداونـد به بنده اذن (و توفیق) دعا دهد دَرِ رحمت را به روى او بگشاید . بى گمان هیچ كس با دعا كردن هلاك نمى‏شود .

تنبیه الخواطر : 2 / 237 منتخب میزان الحكمة : 194
دوشنبه 31/5/1390 - 16:50
خواص خوراکی ها
زیتون از سکته قلبی پیشگیری می ‌کند
به گزارش فارس، روغن زیتون مخلوطی از ۶۵ تا ۸۰ درصد اولیئک اسید، لینولئیک اسید و پالمیتیک اسید است.

روغن زیتون، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد که این امر به دلیل وجود چربی‌ های اشباع نشده در این روغن است و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی، بهتر است که به جای چربی‌های اشباع شده، از روغن زیتون استفاده شود تا میزان مصرف کالری روزانه از حد لازم بیشتر نباشد.

مصرف روزانه زیتون از امراض قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند. روغن زیتون حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که باعث کاهش کلسترول بوده، نرم کننده، صفرابُر و حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است همچنین از سرطان سینه و سرطان کولون جلوگیری می‌ کند.

میترا زراتی کارشناس ارشد تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می گوید: روغن زیتون یکی از روغن‌هایی است که بر پایه گیاهی و سرشار از ویتامین e بوده و یکی از مهمترین آنتی ‌اکسیدان‌هاست همچنین سرشار از امگا ۳ است که همراه با اولئو کانتل موجود در روغن زیتون می‌تواند دردهای مفاصل را کاهش دهد.

این کارشناس ارشد تغذیه اضافه می‌ کند: اخیراً یک ماده ضد التهاب به نام«اولئو کانتل» در روغن زیتون یافت شده است که می‌تواند برای افرادی که مبتلا به التهاب مفاصل و آریت روماتوئید هستند، مفید باشد. مصرف روغن زیتون موجب کاهش بروز سرطان سینه در زنان می ‌شود و آنها می‌توانند از این روغن در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

سید علی ابوالحبیب متخصص داخلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا»اظهار می‌گوید: زیتون به خاطر داشتن مواد مفید مانند اسید لینولئیک و لینولنیک، امگا ۳ و امگا ۶ موجب می‌‌شود تا دیواره روده‌ها پاکسازی شود و مانع از رسوب آهن موجود در غذا در دیواره روده‌ها شود.

به گفته وی، زیتون به خاطر داشتن اسیدهای لینولئیک و لینولنیک، امگا ۳ و امگا ۶ جداره دیواره عروق خونی را تمیز کرده و از رسوب چربی‌های خطرناک، مانند ldlموجود در خون که باعث آترواسکلروز شدن دیواره عروق می ‌شود، جلوگیری می ‌کند که همین امر به نوبه خود موجب کارکرد ایده‌آل قلب شده و از بروز سکته جلوگیری می ‌کند.
 
* نام:
دوشنبه 31/5/1390 - 16:49
آلبوم تصاویر
عکس/ حرکت تحسین برانگیز آقای وزیر
وزیر ورزش و جوانان در حرکتی تحسین برانگیز، افطار را در فضایی ساده و بی آلایش، با كودكان تحت پوشش بهزیستی گذراند.
دوشنبه 31/5/1390 - 16:48
کامپیوتر و اینترنت
راه اندازی صفحات قرآن، حدیث و نهج ‌البلاغه khamenei.ir
598: همزمان با لیالی قدر و نزول كلام‌الله مجید، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، جهت دسترسی آسان‌تر مخاطبان به اندیشه‌های قرآنی و حدیثی رهبر انقلاب اسلامی، صفحات قرآن، حدیث و نهج‌البلاغه خود را رونمایی كرد.

در این صفحات، هر فرازی كه حاوی هرگونه استفاده‌ی رهبر معظم انقلاب از نصوص دینی شامل كلام‌الله و بیانات از قول، فعل و تقریر معصومین‌(علیهم‌السلام) - به زبان عربی و یا فارسی- در آن صورت گرفته باشد به عنوان فیش قرآنی، حدیثی و یا نهج‌البلاغه مد نظر قرار گرفته و در دسته‌بندی‌های موضوعی و تاریخی در دسترس كاربران محترم قرار داده شده است.

در این صفحات علاوه بر ارائه اصل فیش‌ها، عناوین محتوایی هر فیش، نمایه‌های هر فیش و در صورت لزوم مصادر(منابع) مربوط به هر یك از فیش‌ها نیز در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. ارائه مطالب در هر یك از صفحات، علاوه بر ترتیب‌های مربوط به هر یك از انواع قرآن، حدیث و نهج‌البلاغه، بصورت موضوعی نیز امكان پذیر شده و موتور جستجو نیز كاربران را در دستیابی به مطالب مورد نظرشان یاری خواهد نمود.

كاربران می‌توانند از طریق صفحه بیانات سایت(http://farsi.khamenei.ir/speech) به صفحات جدید دست پیدا كرده و یا مستقیما از طریق آدرس‌های ذیل به هر یك از صفحات مراجعه نمایند:

صفحه قرآن: http://farsi.khamenei.ir/speech-quran
صفحه حدیث: http://farsi.khamenei.ir/speech-hadis
صفحه نهج‌البلاغه: http://farsi.khamenei.ir/speech-nahj
دوشنبه 31/5/1390 - 16:48
آلبوم تصاویر
تصاویر/ احیای شب قدر در کنار شهدا
دوشنبه 31/5/1390 - 16:47
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته